Én speciel azbesztzsinórt szoktam körbetekerni tömítésnek a kipuffra, de a teflonszalag is frankón megteszi. A teflonszalag kb 80 Huf bármelyik vizes szaküzletben. Vékony azbesztzsinórt nehezebb szerezni, esetleg kályhástól lehet kérni.
Nem tud valaki egy beszkennelt ETZ 150- es kézikönyvet magyar nyelven valahol a Net-en?
Van egy pár gond...
Másik kérdés. Forgalomban kötelező a két tükör? Állandóan leverem valamelyiket a kapubejáróban, így leszedtem a jobb oldalit. Ja és még egy: a forgalmiban szürke szín van, de én lefújtam a motort feketére. Büntethet ezért a rendőr?
nem szokott melege lenni, legalábbis nem panaszkodik és alapos hajtás után is megmarad az eredeti formája.
jól megy 4 keréken is főleg hogy rövidebb az áttétel mint a motorokn na meg ugye a kerék is kisebb. (a vége 100km/h)
Ha csak annyit kéne szerelni mint amennyit gurul akkor én lennék a legboldogabb ember a világon, de ez sajna nem igy van. inkább a gurulás/szerelés arány 1/10 nek mondható :((
Kösz a választ. A lengéscsillapítót első körön csak tölteni fogom, a kipufogóval, nem tudom mi legyen. Lehet ha kihajítom az azbeszt gyűrűt javul a helyzet ??? Azért megkérdem a kistarcsai boltost mennyibe fáj egy ilyen azbeszt karika.
Tényleg boltosról jut eszembe, ki hol szokott, tud alkatrészt beszerezni. Bontó?, Bolt? Én kettőt ismertem, de mára már csak az egyik működik normálisan. Az egyik a Zichy utcában volt nyugatitérhez közel, a másik Kistarcsán a régi 3 on (örstől sokat ki) épp elhagyod pestet aztán el jobbra , és a templom mögött.
Telo: olajat tolteni ugy lehet, hogy a kormanynyaknal a ket zarodugot kicsavarod (22-es kulccsal, csak nehez hozzaferni a kormanytol), es ugyesen beletoltod az olajat. A konyvek leirjak (ha erdekel megnezem hetvegen) mennyi olaj kell bele. Megadjak urtartalomban is, es mm-ben is (ratoltesnel igy tudod ellenorizni, mennyi is van benne, egy hosszu palcaval). Olajat en, ha jol emlekszem, lengescsillapito olajat tettem bele, de ezt is meg tudom nezni, tipusra, milyen kellene. Szimmeringet csak ugy tudsz cserelni, hogyha kiszereled a telokat es szetszeded darabokra. Olajat is konnyebben tudsz beletolteni szetszerelt allapotban.
Kipuffogo: nekem soha nem volt azbeszt tomitesem, megis megtudtam ugy huzni, hogy nem folyt (csak egy kicsit:o)).
Vanegy eladó MZ ETZ 250esem, hihetetlenül tökéletes állapotban, még az első tulajnevén van, 9000km van benne, eredeti fényezése van, viszgáztatva is csak egyszer volt és alig használt, szerintem elég ritkaság az ilyen, a gumi is még a gyári rajta.
ha érdekel valakit akkor a : duduska@jasztel.hu ra irjon!
sziasztok
Egy ETZ 150-es boldog gazdája vagyok. Aki szedett már szét első lengéscsillapítót (telót) seggitsen egy kicsit. valszeg a tömítések (szimering) öregek és nincs már elég olaj a telóban. Hogy kell tölteni, hogy lehet szimeringet cserélni? Miyen olaj kell bele?
Másik kérdés. A kipufogó hengernél lévő csonkjánál szivárog a fekete trutyi. Azt mondták biztos hiányzik az azbeszt tömítés. Szétszedtem, nem hiányzik, igaz nincs túl jó állapotban. Ilyesmivel van tapasztalat ???
Nekem van egy eladó 250-es ETZ-m.
Ha kell valakinek:
87-es szürke, a gyöngébbik (nagyobb kipuf)túra verzió(forimérő nélküli)
10 hónap műszaki, de bármikor lelehet vizsgáztatni, mert a gumik, fékek, világítás stb. jók és az előírt 2 tükör is rajta van.
A lengés csillapítók nem folyatnak és persze csillapítanak is (a hátsó is).
Amit adok hozzá: +1 hátsó gumi (valami román márka, de jó)
+1 hátsó lánckerék csapágyakkal együtt(egész jó állapotban csak le van törve a km óra meghajtó, de használható)
+1 porlasztó
+1 zsír új láncvédő müanyag
+1 használt lánc és 1-1 első-hátsó lánckerék
Az ára:
60.000 HUF
Ha valakit bővebben érdekel a motor:
30/265-74-58 (Szabolcs)vagy
gtuby@freemail.hu
(Siófokon van a motor)
Motorozni tanulni elég Simson is (és k@@va olcsó javíttatni) viszont elkérnek érte 70-80ezret is. Annyiból már egy ETZ is kijön (javíttatni szintén összehasonlíthatatlanul olcsóbb, mint vmi japán mocit).
Eddig nekem minden hozzáértő nagyon ajánlotta az ETZ-ket; mondván csak tankolni kell és menni vele. Egy komoly javítás is kijön 10-20-30 ezerből. (30-ból már gyakorlatilag új motorod van)
Az a helyzet, hogy még soha nem volt motorom, de nagyon szeretnék egyet. Mivel pénzem sincs sok, a régebbi márkákra gondoltam, pontosabban az MZ-re. Egy 250-esre vagy egy 251-esre gondoltam, de sajnos a bütykölgetéshez is béna vagyok. Érdemes akkor nekem ilyen motort vennem? Vagy ajánlanátok inkább valami mást? A kedvenceim a naked bike-ok. Még jogsim sincs(a télen leszek 20), csak lelkesedésem, de az bőven!!!
Volna egy ETZ250-es könnyített koplungom KB 1.3 kg. Jól gyorsul vele a motor és alacsonyabb fordulatról is már erőteljesen huz! Ára:5000 Ft. Elkészítéséhez ötleteket is tudok adni 1. keress egy jó eszterglyost. 2. Gondold ki hogy lehet a lamellák számat csökkenteni (minusz 1kopo és 1acél). 3. Ha ez meg van irány az esztergályos.. Ha valaki bővebben érdekel várom a leveleket: norbert.vamos@index.hu
Hali: 250 TS, újan fényezett váz, tank, deknik, sárhányók, vadiúj henger, Jawa műszerek, ETZ fék/kuplungkar, kapcsolóblokk, jobbára kosárban és hiányosan eladó. Rendszám van, de vagy 6 éve nincs átíratva, ha papír nélkül kell alkatrésznek, donornak, úgy is jó.
Köszi perge az infot, bár a motoros.hu elég szegényes egy oldal, az extrásat pedig nem sikrült megnyitnia a böngészőmnek. Szóval akkor a felső határ kb. 150.000? Ez megnyugtat!
ajánlhattok még más címeket is!
Sajnos egyelőre csak plátói motoros vagyok, de a nyáron szeretnék venni egy 250-es MZ-t, az ujabb fajtából. Nem vagyok igazán képben, hogy hanyas évjárat az, ami nekem tetszik, de azt tudom, hogy nem TS, a haveromnak az van. Mennyibe kerül egy jó állapotban lévő 250-es?
Hi petroczi, koszi a tippeket, sajna mivel kicsit be van gipszelve a kezem, most nem nagyon fogom szetdonteni, de ami kesik nem mulik...
"Hallani kellene a hangját fullgázon" - ez mire vonatkozik
es meg1 kerdes, atlagos, nem tuning 125-asnek kb. mennyi kell legyen a normal fogyasztasa varosban, nem varosban?
Koszi elore is.
Hát a 90 tényleg kevés, olyan 100-115 között kellene mennie tuning nélkül, ahogy ment is. Ha a hengerhez nem nyúltak hozzá (kompresszióvesztés?), akkor mégse tökéletes a beállitás... Ha nem zavar a túlfogyasztás, gyorsan lehet dobni egy kicsit a teljesitményen a főfúvóka egy-két mérettel való növelésével. (Több nafta jut a hengerbe)
Esetedben a gyújtás nem megfelelő beállitására tippelek, ha a karbi tiszta. Hallani kellene a hangját fullgázon. A gyertyát megnézted már?
Udv szakik, van egy szep ETZ 125-osom, nincs nagyon a kozelemben senki, akitol +kerdhetnem, igy itt...szoval egy jol beallitott 125-osossel 80 kilos szemelynek nem keves a 90-es vegsebesseg.
Az az erdekes, hogy mikor megvettem, szinte minden zorgott, csorgott rajta, nehezen indult, de mikor ment akkor 110-zel siman...aztan elkezdtem +csinal(tat)ni...kuplunglanc csere, valto tomites, elektromos atnezes stb. stb....azota aranylag minden pipec, indul mindig, nem fulad le, szep a hangja...viszont nem megy olyan gyorsan...velemenyetek??
Nincs kedvem új topic-ot nyitni, de megörültem a két MZ-s topic-nak, úgyhogy mindkettőbe írok, hátha valaki a másikat nem olvassa. Sorry!
Nekem ES/125-Trophy-m van, eredetire (fehér-kék) fényezve. Sajna/szerencsére nem minden eredeti rajta, de minden megvan hozzá, mert a faterom vette még 1970-ben az esküvői táncpénzből.
A hengere TS 150-es fúrva 150+, kissé lefaragott égéstérrel, hogy nagyobb legyen a sűrítés, TS 150-es karbi x-ik túlméretes főfúvókával. Az ülés is TS. Egyébként most vettem egy k másikat alkatrésznek kemény 6000 Ft-ért ;-). Ha lesz időm beszkennelem a motor képét és felrakom valahová. Még a lábvédő műanyagok és a kormányvégindexek is megvannak, de azokat nem raktam fel, mert nem tetszenek.
A motor végteljesítménye valahol száz felett van két személlyel, de még nem mérettem be a zsarukkal, a Km óra meg nem megy, mert a hátsólánckerékfedélben levő meghajtó műanyag csigafogaskerék elgyengült. Ilyen nincs valakinek?
Élesszük fel ezt a topic-ot. Egyébként Kalocsán van olyan ismerősöm, akinek a padlásán van vagy 5db Es/125/150-es, Es 250-es, meg TS-ek, meg egy vagon alkatrész. Ha valami spéci kell, lehet, hogy tudok segíteni. Sajna az árakkal igen tisztában van, úgyhogy az én tartalék gépemet nem tőle vettem, hanem barna bőrű bontóstól...