El is kezdték szanálni az egész dealer hálózatot. Az egész SolarCity felvásárlás arra kellett hogy nem menjen látványosan csődbe, mert az egy életre betett volna Musk barátunk pénzfelhajtó akcióinak.
A kínai környezetvédelem egy új dolog, pár éve létezik csak, de már sok területen piacvezetők, persze nem lehet azt várni, hogy máról holnapra tiszta lesz a levegő, az évtizedekik eltart majd nekik, mire leszoknak a szénről, de elindultak, több irányba, pl. annyi atomerőművet akarnak építeni, mint ami ma a világon összesen van.
Nulla volt az európai is, az első törvény akkor lett amikor a londoni parlamentben már nem lehetett kinyitni az ablakokat. Csak ez más, Kína sokkal nagyobb. Minden ugyan az mindenhol mint európában volt csak sokkal nagyobb méretekben, ilyesmi a népesedés is.
Kapitalizmus nem lehet az egész Földön, még is lett, reméljük még se pusztul bele.
1. Kivonunk 15 millio dieselautot a forgalombol (saccolt ar ~30 milliard €).
Korrekcio!
Ha a kivont dieselautok atlagara egyenkent ~10 000 €, akkor 15 millio ilyen auto aktualis erteke ~150 milliard € (lenne es csak Nemetorszagban ... EU meretben pedig ennek az ~5-szöröse, ami akkor 750 milliard €).
Nem csak! Mig Kinaban diktatura van (es a mobilizacio valami igencsak uj ... legalabbis tarsadalmi meretben) ... addig Europaban ~70 eve fejlödgetnek a megfelelö lobbik ... es jelentös 6assal birnak. Demokraciaban nem olyan könnyü megvaltoztatni öket. Ök addig kivanjak nyujtani a multat, ameddig csak tudjak.
Dehat, kepletesen szolva ez is olyan, mint a fing ... addig tartjuk, vedjük a kialakult "helyzetet", ... amig tudjuk.
A környezetvédelemre már többet költenek, mint Európában, csak nagyon le vannak még maradva, az EV-t is azért erőltetik, mert már így is nagyon rossz a levegő a nagyvárosaikban.
Nem ott, egyrészt, az lehet atom is, nap is. ...persze tudjuk, az atom vagy a nap éppen csinálhatna metanolt vagy valamit ami folyékony és tisztán ég el.....hidrogént is. Ezt nem tudom, nem vennék rá mérget, de rengeteg, rengeteg, azt látom, minden személyautóba autóbuszba akkumulátor? Nagyon sok, tömegben szerintem egy alkohol gyár sokkal kisebb ami atommal vagy akármivel működik. Az elektromosság az akkumulátor olyan jópofaság szerintem, de van jövője, de csak úgy ahogy szoktam mondani, 70-80km/h sebesség és 50km es körzetben használható teljes biztonsággal. A társadalom fog változni, ennyi elég is lesz.
A zeuropaiak kemenyen invesztalnak EV-ba ... csak eppen nem Europaban!
Az európai autógyártók 21,7 milliárd eurót ruháztak be Kínában annak érdekében tavaly, hogy elektromos autókat gyárthassanak - derült ki a Transport & Environment friss összeállításából. Ez az összeg hétszerese annak, mint amit Európában hasonló célra fordítottak. A két autópiac nagyság között nincs ekkora különbség, három nyomos oka mégis van annak, hogy ilyen drasztikus az eltérés Kína javára.
Szerintem meg a kapitalizmus takarója addig ér, amíg a jogállamiság megengedi...
... a bíróságokon majd szépen addig perelik a nyugat-európai városokat amíg azok be nemtiltják a dízeleket... és ezt majd szépen elfogadja a kapitalizmus is. Ez a szép a jogállamiságban. Nem csak a nagyvállalatok izégethetik
a népet a törvény betúje mögé bújva... hanem fordítva is múködik a dolog ;)
Troli azért nem túl népszerű mert egyrészt egyesíti a kötött és szabad pályás közlekedés összes hátrányát annak előnyei nélkül.
A troli azért nem népszerű, mert a legtöbb tömegközlekedési vállalatnál, különösen Budapesten, a buszos ágazatnak van a legnagyobb lobbiereje, akik nem fogják az imádott dízelbuszaikat másra cserélni, vagy leépülni.
Egyébként pedig pont hogy egyesíti a két rendszer előnyeit, vagy inkább egy olyan átmenetet képez, aminek meglenne a maga fontos szerepe.
Maga a jármű a teljesítményelektronika, és a szigetelések miatt + a csápos áramszedő miatt drága.
Ehhez még hozzájárul a felsővezeték kiépítése és fenntartása.
Cserébe az üzemeltetése olcsóbb, mert az áram olcsóbb energiaforrás mint a dízel.
És akkor jönnek a (buszos) lobizás eredményei:
- a tömegközlekedési cég nem fizeti ki a dízel teljes adóját, kedvezményes áron kapják
- olyan vonalak kerülnek kialakításra, ahol a troli egy másodrendű, feltáró-ráhordó szerepben van - ebben kéne lennie a dízel busznak
- miközben különösen a Rákóczi-Thököly tengelyen dízel buszkaravánok tülekednek az általuk okozott dugóban, és füstölik tele a várost
annak kellene érvényesülnie hogy a forgalom függvényében haladunk a kötöttebb pálya felé:
busz -> troli -> villamos -> metró/hév
ehelyett a busz felzabálja alulról a trolit, mert ez a buszos lobbi szívnek a kedves, és a villamos is felzabálja a teret a troli elől a másik oldalról, mert a kötött pálya szerelmesei meg azt erőltetik oda is ahova nem kéne