Keresés

Részletes keresés

Platon Creative Commons License 2018.06.23 -1 0 328170

Légy erős berci, ez a legfrissebb mai adat. Ha valaha jártál volna a NASDAQ oldalán akkor tudnád hogy az egy beviteli mező ahol a 2013-at látod.

Előzmény: _Berci (328169)
_Berci Creative Commons License 2018.06.23 -6 0 328169

 

Ebbe veletlenül beleneztem (nem fog többe megtörtenni).

 

Nem kis bunkosagra vall, hogy berax egy 2013 januarjabol szarmaz 5 napos kivagast ... :-(

 

Előzmény: Platon (328167)
Platon Creative Commons License 2018.06.23 -1 0 328168

El is kezdték szanálni az egész dealer hálózatot. Az egész SolarCity felvásárlás arra kellett hogy nem menjen látványosan csődbe, mert az egy életre betett volna Musk barátunk pénzfelhajtó akcióinak.

Előzmény: Salvor2 (328108)
Platon Creative Commons License 2018.06.23 -1 0 328167

Khm.

 

Előzmény: _Berci (328072)
_Berci Creative Commons License 2018.06.22 -5 0 328166

A jelentektelenseg elnyujtasa.

Előzmény: Rangun (328165)
Rangun Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328165

Mert akkor mi lesz?

Előzmény: _Berci (328162)
_Berci Creative Commons License 2018.06.22 -5 0 328164

 

Kb. igy alakulhat Kina delejtermelese 2050-ig ...

 

 

Előzmény: _Berci (328162)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328163

Ah ezerrel duborog az atomroneszasz ott, tavaly is megkezdtek egy uj reaktor epiteset. :-)

Előzmény: _Berci (328162)
_Berci Creative Commons License 2018.06.22 -5 0 328162

Majd akkor szolj, ha Kina atomenergiatermelese elerte, mondjuk a kinai fogyasztas ~5%-t.

Előzmény: Rangun (328160)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328161

Napkollektor több is van mint a világ többi részén összesen.

Előzmény: Rangun (328160)
Rangun Creative Commons License 2018.06.22 -1 0 328160

A kínai környezetvédelem egy új dolog, pár éve létezik csak, de már sok területen piacvezetők, persze nem lehet azt várni, hogy máról holnapra tiszta lesz a levegő, az évtizedekik eltart majd nekik, mire leszoknak a szénről, de elindultak, több irányba, pl. annyi atomerőművet akarnak építeni, mint ami ma a világon összesen van.

Előzmény: ,m,1710 (328158)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328159

Nulla volt az európai is, az első törvény akkor lett amikor a londoni parlamentben már nem lehetett kinyitni az ablakokat. Csak ez más, Kína sokkal nagyobb. Minden ugyan az mindenhol mint európában volt csak sokkal nagyobb méretekben, ilyesmi a népesedés is. 

Kapitalizmus nem lehet az egész Földön, még is lett, reméljük még se pusztul bele.

Előzmény: ,m,1710 (328158)
,m,1710 Creative Commons License 2018.06.22 0 1 328158

A Kinai környezetvédelem nulla, a levegö a viz öli a kinait, amit tesznek az messze nemelég

DE jol adják el magukat a miljöfronton, a EV  nem a kinaiember játékszere nagyo mesze van attol

 

ezért nem egyforma a konkurencia sem a világgal szembe.

Előzmény: Rangun (328153)
_Berci Creative Commons License 2018.06.22 -5 1 328157

 

1. Kivonunk 15 millio dieselautot a forgalombol (saccolt ar ~30 milliard €).

 

Korrekcio!

 

Ha a kivont dieselautok atlagara egyenkent ~10 000 €, akkor 15 millio ilyen auto aktualis erteke ~150 milliard € (lenne es csak Nemetorszagban ... EU meretben pedig ennek az ~5-szöröse, ami akkor 750 milliard €).

 

Előzmény: _Berci (328145)
_Berci Creative Commons License 2018.06.22 -5 0 328156

 

Ennyit erről...

 

Nem csak! Mig Kinaban diktatura van (es a mobilizacio valami igencsak uj ... legalabbis tarsadalmi meretben) ... addig Europaban ~70 eve fejlödgetnek a megfelelö lobbik ... es jelentös 6assal birnak. Demokraciaban nem olyan könnyü megvaltoztatni öket. Ök addig kivanjak nyujtani a multat, ameddig csak tudjak.

 

Dehat, kepletesen szolva ez is olyan, mint a fing ... addig tartjuk, vedjük a kialakult "helyzetet", ... amig tudjuk.

 

Előzmény: Auralianus (328149)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.22 -1 0 328155

Helyileg elképzelhető, az egész országra nyilván nem, ki kellene szervezzék a munkát Afrikába.

Előzmény: Auralianus (328154)
Auralianus Creative Commons License 2018.06.22 -2 1 328154

Azért én MÉGIS kétlem, hogy az EU-éhoz mérhetőek lennének szigorban a Kínai környezetvédelmi, munkavédelmi és egyéb hasonló szabványok ;)

Előzmény: Rangun (328153)
Rangun Creative Commons License 2018.06.22 -1 0 328153

A környezetvédelemre már többet költenek, mint Európában, csak nagyon le vannak még maradva, az EV-t is azért erőltetik, mert már így is nagyon rossz a levegő a nagyvárosaikban.

Előzmény: Auralianus (328152)
Auralianus Creative Commons License 2018.06.22 -2 0 328152

vagy így akarják learatni a lazább környezetvédelmi, munkavédelmi és egyéb előírásbeli különbségek extra-hasznát...

...gyanítom az ilyesmiken többet spórolnak, mint a munkabéren...

Előzmény: Rangun (328151)
Rangun Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328151

Így nyúlják le a kínaiak a jövő autóipari munkahelyeit.

Előzmény: Törölt nick (328150)
Törölt nick Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328150

Mondjuk az a nyilvanvalo megfejtes nem jutott eszebe a cikkironak, hogy ezen cegek nagy resze Kinabol akarja majd ellatni az europai piacot is...

Előzmény: _Berci (328146)
Auralianus Creative Commons License 2018.06.22 -2 0 328149

Ennyit erről...

 

...egyrészt VAN rá pénz... másrészt ha a jog nem enged mást.. .akkor a cégek igazodnak ;)

Előzmény: _Berci (328146)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328148

Nem ott, egyrészt, az lehet atom is, nap is. ...persze tudjuk, az atom vagy a nap éppen csinálhatna metanolt vagy valamit ami folyékony és tisztán ég el.....hidrogént is. Ezt nem tudom, nem vennék rá mérget, de rengeteg, rengeteg, azt látom, minden személyautóba autóbuszba akkumulátor? Nagyon sok, tömegben szerintem egy alkohol gyár sokkal kisebb ami atommal vagy akármivel működik. Az elektromosság az akkumulátor olyan jópofaság szerintem, de van jövője, de csak úgy ahogy szoktam mondani, 70-80km/h sebesség és 50km es körzetben használható teljes biztonsággal. A társadalom fog változni, ennyi elég is lesz.

Előzmény: QuantumSingularitas (328141)
Rangun Creative Commons License 2018.06.22 -1 0 328147

A kényszer nagy úr (kínai EV kvóta), Európában meg csaló szoftverekbe invesztálnak.

Előzmény: _Berci (328146)
_Berci Creative Commons License 2018.06.22 -6 0 328146

 

A zeuropaiak kemenyen invesztalnak EV-ba ... csak eppen nem Europaban!

 

Az európai autógyártók 21,7 milliárd eurót ruháztak be Kínában annak érdekében tavaly, hogy elektromos autókat gyárthassanak - derült ki a Transport & Environment friss összeállításából. Ez az összeg hétszerese annak, mint amit Európában hasonló célra fordítottak. A két autópiac nagyság között nincs ekkora különbség, három nyomos oka mégis van annak, hogy ilyen drasztikus az eltérés Kína javára.

 

https://www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/az-europai-autogyartok-maguk-alatt-vagjak-a-fat-3-nyomos-oka-is-van-ennek.289754.html

 

_Berci Creative Commons License 2018.06.22 -7 0 328145

 

Akkor kezdjük a dieselbetiltas szamolgatasat ...

 

1. Kivonunk 15 millio dieselautot a forgalombol (saccolt ar ~30 milliard €).

 

2. Mivel helyettesitjük ... es az mennyibe kerül?

 

...

 

Előzmény: Auralianus (328144)
Auralianus Creative Commons License 2018.06.22 -3 0 328144

Szerintem meg a kapitalizmus takarója addig ér, amíg a jogállamiság megengedi... 

 

... a bíróságokon majd szépen addig perelik a nyugat-európai városokat amíg azok be nemtiltják a dízeleket...
és ezt majd szépen elfogadja a kapitalizmus is. Ez a szép a jogállamiságban. Nem csak a nagyvállalatok izégethetik

a népet a törvény betúje mögé bújva... hanem fordítva is múködik a dolog ;)

Előzmény: _Berci (328143)
_Berci Creative Commons License 2018.06.22 -7 0 328143

 

Szerintem inkabb fogadd el, hogy (mondjuk Europaban) kápítálizmus van. Ott pedig a tevekenysegek kifejezhetöek dellaban.

Vagyis, ha követelsz valamit, akkor nem kell mast tenni, mint ELÖSZÖR a következö kerdesekre valaszolni:

 

- Mennyibe kerül az, amit javasolok (kiesö gazdasagi kepesseg kötsege, PLUSSZ a javallat megvalositasanak a költsege)?

- Honnan szerezzük be a dellat? Ki fizeti be, milyen különadorol van szo ...?

- Mennyiert milyen elönyöket kapok?

 

Minden kerdesre a valaszt pl. €-ban keretik +adni.

 

Lehet pl. a dieselbetiltassal kezdeni ...

 

1. nemetorszagban leallitunk ~15 millio dieselautot ...

 

Előzmény: Auralianus (328136)
padisah Creative Commons License 2018.06.22 0 3 328142

Troli azért nem túl népszerű mert egyrészt egyesíti a kötött és szabad pályás közlekedés összes hátrányát annak előnyei nélkül.

A troli azért nem népszerű, mert a legtöbb tömegközlekedési vállalatnál, különösen Budapesten, a buszos ágazatnak van a legnagyobb lobbiereje, akik nem fogják az imádott dízelbuszaikat másra cserélni, vagy leépülni.

 

Egyébként pedig pont hogy egyesíti a két rendszer előnyeit, vagy inkább egy olyan átmenetet képez, aminek meglenne a maga fontos szerepe.

Maga a jármű a teljesítményelektronika, és a szigetelések miatt + a csápos áramszedő miatt drága.

Ehhez még hozzájárul a felsővezeték kiépítése és fenntartása.

 

Cserébe az üzemeltetése olcsóbb, mert az áram olcsóbb energiaforrás mint a dízel.

És akkor jönnek a (buszos) lobizás eredményei:

 

- a tömegközlekedési cég nem fizeti ki a dízel teljes adóját, kedvezményes áron kapják

- olyan vonalak kerülnek kialakításra, ahol a troli egy másodrendű, feltáró-ráhordó szerepben van - ebben kéne lennie a dízel busznak

- miközben különösen a Rákóczi-Thököly tengelyen dízel buszkaravánok tülekednek az általuk okozott dugóban, és füstölik tele a várost

 

annak kellene érvényesülnie hogy a forgalom függvényében haladunk a kötöttebb pálya felé:

busz -> troli -> villamos -> metró/hév

 

ehelyett a busz felzabálja alulról a trolit, mert ez a buszos lobbi szívnek a kedves, és a villamos is felzabálja a teret a troli elől a másik oldalról, mert a kötött pálya szerelmesei meg azt erőltetik oda is ahova nem kéne

 

Előzmény: QuantumSingularitas (328134)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2018.06.22 0 0 328141

Azt megteszi helyette az erőmű.

Előzmény: zöldkomcsi. (328139)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!