Nem kell levizsgáztatni az ex ÖBB vezérlőket mert nem fogják használni sosem őket vezérlőnek csak kerékpár szállítónak, hát most pont jól jött volna ez a funkció....
431 074... Egyébként érdekes, de ahogy figyeltem a dombóvári gépek elég nagy részéről hiányzik a fűtési lengőkábel, csak a dugaszoló aljzat van, ami akkor kínos ha pl. halbi vezérlő (orr résszel előre) van közvetlen a mozdony mögé sorozva...
Az 560-ast megfogták Tokajban,utasokat leszállították,hogy majd busz viszi őket tovább. Háromnegyed óra aszalódás után mindenkit visszatereltek a vonatra,mert nem tudtak buszt keríteni,és azt mondták,mostmár indul tovább a vonat. Így is történt,Rakamazig eljutott,ott is több mint 1 óra dekkolás,aztán sikerült kb. 2 óra késéssel beesni Nyíregyházára,onnét le is mondták a vonatot,az utasokat a következő,Nyugati felé tartó IC-re szállították át.... Ennyi idő alatt nem igaz,hogy sehonnét nem tudtak volna busz keríteni... Végülis...csak 6 vonat utasait szívatták meg,az meg gondolom még nem az a mennyiség,ahol még buszt kellene kérni minden áron ilyen helyzet esetén.....
"Szerda délelőtt egy Rakamazra behaladó intercity elgázolt egy tiltott helyen átkelni próbáló ismeretlen személyt, aki a baleset következtében elhunyt. A hatósági helyszínelés idejére Görögszállás és Rakamaz között a vágányt lezárták. A gázoló vonat utasai autóbusz viszi Tokaj állomásra, ahonnan ismét vonattal utazhatnak tovább. A Miskolc–Szerencs–Nyíregyháza szakaszon utazóknak 60-90 perccel hosszabb menetidővel kell számolniuk."
Mezőkövesdiek használják a gyorsokat, de 10.00 kor valamint 14 órakkor hétfőn, kedden, szerdán, csütörtökön, szombaton a Keletiből nincs. Mit tehet? Elmegy a 10.30 as Ic vel Füzesabonyba átszáll a 12.02 hidasi személyre 12.13 kor van Mezőkövesden.
12.15 kor megy busz Bogács, Cserépfalu, Bükkzsérc, Szomolya, Egerlövő, Borsodivánka, Tiszadorogma, 12.25 kor Szentistván felé.
Menetrendváltás után a személy 12.02 helyett 12.32 kor megy és Mezőkövesden bukja a buszos évtizedek óta bevállt csatlakozásokat is.
14 órakkor a Keletiből csak péntek , vas van gyors ezért elmegy vagy a 13.30 as Ic vel vagy 14.30 assal 15.02 ill. 16.03 es személyt elérve Füzesabonyba.
Most ennek is 30 perc plusz átszállási ideje lesz nem 15.03 hanem 15.32 ill. 16.02 helyett 16.32.
Ez az az eset amikor nincs gyorsvonat!!!!
Hiszen ki várna 10 től 12 óráig meg 14 től 16-ig?
Másik irányban szintèn hiányoznak az elvett gxorsok 12.10 ill. 16.10 kor Mezőkövesdről Budapestre ott 12.38 személy 13.07 es Ic ill. 15.38 vagy 16.38 as személy Füzesabonyig onnan vagy a 16.07 es vagy 17.07 es Ic Budapestre.
A menetrendváltástól füzesabonyi átszállás 35 perccel megnövekszik itt is. :38 helyett :13 kor indul a személy Mezőkövesdről és 24 re ér Fabonyba a mostani :38 és :50 helyett.
Az, hogy Te nem érted , hogy megnő a füzesabonyi átszállás menetideje
Én azt nem értem, hogy hogyan lehet egy átszállásnak menetideje :-) Te meg azt nem érted, hogy nem kell átszállni, hiszen van közvetlen gyorsvonat, aminek a menetideje alig több, mint az eddigi IC+azonnali csatlakozásé (persze vágányzárban jóval több, de az évente 1-2 hetet tartó vágányzárakhoz ne szabjunk már kabátot).
Azt én is írtam, hogy a kihúzott gyorsok természetesen szükségesek, ezeket a lyukakat semmilyen értelmes érv nem indokolja. Viszont ha tényleg úgy van, ahogy írod, hogy már a mezőkövesdiek sem használják a gyorsokat, akkor lehet, hogy mégsincs rájuk szükség Füzesabonyon túl, jó oda a személy is, IC-hez csatlakozva.
Sátoraljaújhely meg Sárospatak térsége a mostaninál jobb ellátást érdemelne....
IC illetve átszállásmentes a mostaninál rövidebb menetidejű eljutást.
Szegi , Mezőzombor az ahol nem kellene megállni minden újhelyi vonatnak ami Pestre megy."
Nem is értem, hogy hogyan gondolták, hogy egy 266km távolságon közlekedő személyszállító vonat ( a nemét nem írom, mert most már nem tudom, hogy mi lenne), tehát 266km-en több mint a felén, 141 km hosszan minden "bokorban megáll".
Ez mi?
Ez a sz@rnak a közvetlen rokona (by: közvetlen főnököm), nem szolgáltatás!
Az IC-vel, illetve normális gyorsvonattal egyet értek.
Hogy hol nem kellene megállni, azt a tények alapján majd leírom, most nincs időm rá, egy tanulmányt kell befejeznem a munkámhoz.
Minden más észrevétel a módosításokkal kapcsolatban: egyezik.
Vágányzáraknál :35 kor indulva Hatvanig mindenhol megállósként... Egy évben többször is...
Az, hogy Te nem érted , hogy megnő a füzesabonyi átszállás menetideje, meg azt hiszed, hogy Hétfőtől csütörtökig valamint szombaton elég 6, 8, 12, 16, 18, 22 órás indulás, ugye pénteken ehhez jön még a 14 meg amíg azt is el nem veszik a 14.55, ez édeskevés.
Füzesabonyt az teszi forgalmassá, hogy a csatlakozó vonatokról van utas.
Ezt Eger , Debrecen, Tiszafüred, Mezőkövesd, stb. felé igyekeznek elvenni.
A mostani trend ebbe az irányba vezet....
Az, hogy mi van Szerencs környékén?
Nos, alapvetőn onnan nem annyian ingáznak naponta , hetente stb, kivéve a Sátoraljaújhelyi oldalt.
Rakamaz vagy Tarcal az nem annyira kötődik Budapesthez!!!!!!!
Mezőkövesd meg a Füzesabony után levő Szihalom, Mezőkeresztes, Mezőnyárád, Csincse, Emőd, Nyékládháza kap "ajándékba" 30 perc plusz várakozást Füzesabonyban mindkét irányban.
Csak azért mert valakik 30 perccel eltolják ezek menetrendjét!
Eger felé rontanak a csatlakozásokon és vasárnap a diákokat "buszra" öszönzik , a kivett 18.08 meg 20.08 személy hiányzik a Flirt meg pihen este 18.48 után Füzesabonyban meg napközben 66 perceket Egerben.
Egyértelmű, hogy utasellenes sőt az Ic nek se tesz jót hiszen a Miskolc Füzesabony és Füzesabony Miskolc személyvonatok ráhordtak elhortak utast.
2-4 óránkénti közvetlen vonat egy nagy 0.
Füzesabony 8 ezres település vonzáskörzete kisebb mint Mezőkövesd, Mezőkövesd 18 ezres város dupla városkörnyekkel.
Nem értelek, pedig Mezőkövesdre eddig is volt valóban gyorsvonat, ami gyakorlatilag ezután is lesz (csak az a kihúzott néhány vonatpár rondít bele ebbe). Ha ez nem felel meg, akkor mit szóljanak a Szerencsen túli lakosok? Ők jobban rá vannak (lennének) szorulva az IC-re, mint a kövesdiek, ráadásul ők jövőre már Füzesabonytól személyvonatot élvezhetnek.
Ha az IC-knél elindul egy ilyen folyamat, akkor, ahogy másik is írták, előbb-utóbb gyorsvonati szintre fokoznák le az IC-t. Igazából a Füzesabonyi megállás csak a gyorsvonati rendszer hiányosságaival indokolható.
"Tarcal és Tokaj között a Miskolcról-Nyíregyházára közlekedő személyvonat..." Ez egy Mávinform álltal kiadott hir! Várom a véleményeteket vele kapcsolatban!
Tisztelt topictárs szerintem nagyon becsüljék meg a 80-as vonalon közlekedő IC vonatokat mert szerintem ezen az egy vonalon van csak valódi IC vonat hogy csak egy helyen áll meg a végállomásig,higgye el ez nagy dolog,személyes érdekeket félre téve!
Ez egy "remek ötlet",és akkor elkezdödik az IC vonatok lebutitása,akkor már álljon meg Gödöllön;Hatvanban és még sorolhatnám tovább! Következő lépés a gyorsok megszüntetése,és lessznek IC vonatok gyorsvonati megállással!
Sziasztok! Ha jól értelmezem az új menetrendet, Mezőkövesdre már nem lesz lehetséges ésszerűen eljutni csak a 2 óránkénti sebesekkel, mert az IC-khez óriási a csatlakozási idő? Miért nem lehet az IC-t Mezőkövesden megállítani? Innen busz nem közlekedik Budapestre, az utazó emberek száma pedig nagyon magas.
Oda hasonlót terveznek mint idén. A Fabonyból páratlan óra.08-kor induló vonatok egy perccel előbb, 25 helyett 24-kor fognak Egerbe érkezni, mert nem állnak majd meg Andornaktályán. Munkanapokon páratlan órában nem 08-kor, hanem 09-kor fognak indulni Fabonyból, Makláron várnak 1-2 percet az Egerből páratlan óra.03-kor induló sebesre, szintén nem állnak meg Andornaktályán és 26-ra érnek fel Egerbe.
Visszafelé páratlan óra.30-kor fognak indulni a munkanapi vonatok, és csak Makláron megállva óra.47-re érkeznek Fabonyba. Páros órában óra.30 helyett óra.32-kor fognak indulni a személyek, Makláron állnak meg ahol 1-2 percet várnak a szemben Fabonyból páros óra.36-kor induló sebesre, majd óra.50-kor érkeznek Fabonyba.
Ami azért lesz érdekes, mert onnan páros óra.51-kor indulnak a kör-IC-k Miskolc-Nyíregyháza-Debrecen felé, és nem tudom, hogy Fabonyban 1 perc hogyan lesz elegendő a csatlakozásra, ahol ebben az irányban úgy tudom nem közös peronos az átszállás.
Vagy csak úgy beírtak valamit, a csatlakozásokkal már nem is törődve. (Ahogy látszik ez a már korábban említett Fabonyi "-2 perces csatlakozások" tervéből is, hogy pl. páros óra.34-kor érkezne Bp. felől az egri sebes, a miskolci elővárosi személyt pedig két perccel előbb, óra.32-kor tervezik indítani Fabonyból. Vagy hogy Debrecen felől már nem csak a 18.47-kor érkező vonatnak nem lesz csatlakozása Eger felé - mert a 19.08-as vonat Egerbe ugye évek óra nincs és nem is tervezik visszaállítani - hanem a 20.47-kor érkezőnek se, mert az esti egri sebes 20.38-kor Fabonyból tovább fog indulni Egerbe).