és pont ezért kell az M0 nyugat előbb,hogy ne a Bécsi kifelé dugója miatt ne lehessen merre menekülni ilyen helyzetben a 11-esről,mert anélkül az észak csak visszatorlódna..
Ne mondd...Talán nem menekülő út az is,mikor a 11.esen és a Megyeri hídon egy időben ven a baleset,mint most?
..amúgy elfelejtettem mondani,az M100-nak lőttek,tehát ideje az M0-ra átállni,hiszen betámadták a két végpont kivételével a lehajtóit a bíróság előtt. Ez sokáig elhúzódik,addig meg már túl leszünk az októberi választásokon. Sőt a Zsámbéki kőfejtő engedélyét is a bíróság elé vitték,tehát logisztikailag is stornónak néz ki.
Teljesen igazad ven egy pontot a várostervezési hibákra leválasztva. A városból kitelepülés mesterséges, hiszen rengeteg terület áll építési tilalom alatt..Pl csak a Csúcshegy 140 ha,ami sok település belterületét meghaladja az agglomerációban. Ki sem kellene költözni sokaknak, tehát az idővel megtelés generációs távlat is lehet.
Nincs M0 a Szentendrei útnál..és ott nem kamionok okozzák(azaz a Budakalszi csomópont a város előtt rengeteg autót elvisz,még emlékszem mekkora volt a sor a Megyeri híd előtt,mikor csak az Árpád-hídon át volt Újpest elérhető. A befelé tartó dugót az irányválasztások oldják meg..
1 ha lesz M0
2. ha Újpestre direktbe át lehet menni és nem kerülve a mai hidakon.(a Pilisi és Zsámbéki medencei régió felől.a Bécsi úton összefutva)
A kifelé dugón délután,viszont haatlmasat változtat az M0 magában is,ha lesz.
A Bécsi út üres nem lesz, az biztos. De ma azért próbál annyi autó bejönni a Bécsi úton -a nagyon alacsony kapacitás és tragikusan rossz eljutási idők ellenére- mert más lehetőségük akkor se nagyon van, ha a város túlfelére mennek.
A körgyűrű nem igazán csökkenti az autóval bejönni szándékozók számát, de kiegyenlíti a forgalmat a bevezető utak között, és lerövidíti a város belsejében megtenni szükséges utak hosszát. Ezzel kapacitást szabadít fel és összességében csökkenti az eljutási időket. A szabad kapacitás persze idővel megtelhet új belépőkkel, de az eljutási idők kiugró csúcsai ezzel együtt nem lesznek annyira durvák. A keleti szektorban az M0 nagyon sokat számított, pl. Rákosmentén összehasonlíthatatlanok a mai* állapotok a korábbiakkal, és a haránt utak jobban járhatóak (az a kevés, ami van).
*nem a mai, amikor minden szét van verve, de közelmúltban a "békeidőre" jellemző állapotok.
És ahogy a Szentendrei úton álló dugót sem oldotta meg az M0, ugyanúgy nem fogja megoldani a Bécsi úti dugót is, ugyanis ezeken az utakon többnyire a város belseje felé mennek az autósok, nem körbe.
Ugye nem akarod megszabni,hogy miről írjak..vetettem amúgy fel pár témát itt alább nem is régen..te meg írj amiről akarsz,de nem érzed,hpgy erősen Offolsz mindent,azzal,hogy nekem szabod meg mit írjak ide? Engem ez érdekel Óbuda szélln, mást meg a Tétényi fensík..ja az nem is igazán Budapest...engem még sem zavar. Miért is?
Az M0 nyugat hiánya Budapesti probléma, az elővárosi csatlakozásai is a tömegközlekedéshez ennek a régiónak,ahol 1970 óta sznte semmi nem történt! Pont akkora itt az észak nyugati városi forgalom, mint a Szentendrei út térségében,csak itt nincs 4 sáv a városba áramlók számára,hanem 4 településen áll a dugó..és ez mind a város forgalma.Minden nap! Az más kérdés,hogy nekem van házam még Zuglóban is,sőt a Csömörre vezetú úton is, tehát sok ismeret gyűlt üssze az elmúlt 3 évtizedben!
Szerintem az, hogy a budapesti elkerülőt az országos hálózatba átkötő út Börögözdpusztán vagy Redvesmelléken keresztül haladjon, az még csak nem is igazán ON. Elférne persze itt egy konstruktív beszélgetés keretében, de erről szó nincs... A trollokra van gyógyír. (x)
Valóban Budapest közlekedésének javításához tartozik, csak éppenséggel hónapok óta egyhelyben topogás van, ha 3-4 hétig nem olvasok bele, akkor is tudom, hogy hol tart az eszmecserétek, ugyanott, mint fél éve.
Ha megnézed, már csak te írsz ide, és Ásítósárkány veszi fel az általad dobott kesztyűt, a többiek pedig néha beírják valamilyen formában, hogy jó lenne ha végre be lenne fejezve kicsit a téma ebben a topikban.
Pont az egyvágányú Újpesti híd miatt javasoltuk az intermodális Aranyvölgyi telepítése helyett az ürömi körforgalmat,ahol már összefutnak az agglomeráció helyi irányai és ott egy eredetileg 10 perces HÉV indítását.
Ráadásul a Budakalászi csomóponttól is jól elérhető és lenne további lehetőség a Virágosnyeregen át,ha azt a szakaszt is megnyitják.A tervezett alagút közelebb is van oda,mint az Aranyvölgyhöz,a Csúcs- és Aranyhegy pedig nem kellene bemenjen a városba gépjárművel,hiszen előttük fekszik Üröm állomás elég hellyel parkolásaik számára.
Ez rendben van,hiszen számodra. Itt is felelőtlenség kijelenteni,hogy megépül,mint az M0 nyugatnál,hogy nem.
A hasznosságuk, szerepeik összevethetősége nem is kérdéses.
Én nem gondolok,hanem megírták a nyilatkozatokat és a tendert is kitettem, Fehérvárig négysávosítják a 81-est,ahonnan elérhető lesz,amint jelzed Dunaúváros hídján át Kecskemét.
A környezetvédelmi szemponthoz, ha nem is hallod meg a zsámbéki fellebbezést az M100-nál...
Mit is mondott Gulyás az M0 térképi nyomvonal kivételekor a törvényből,amiben csak az érintett települési leírása maradt?
"amennyiben nem születik megegyezés, a kormány dönt majd az M0-ás nyugati szakaszának nyomvonaláról, ugyanis annak ellenére, hogy a világ több városában nem ér körbe a körgyűrű, ennek ellenére úgy véli, jó lenne, ha az M0-s egy teljes kört alkotva "bezárulna".....
Majd figyelembe veszik és több százezer ember - több százezer szavazó..
Az M100 feleslegessége számomra már csak azért is kétséges, mert ami forgalmat és környezetszennyezést el tud vinni a Budai TK szívéből, az mind győzelem..
A lobbi egy dolog, remélem, a környezetvédelmi engedélyezés szakmai szempontjait nem fogja tudni teljesen felülírni. Itt az a kérdés a gyakorlatban, hogy a Balkánon vagy legalább valamelyest Európában élünk-e.
Komáromnnál:
Arra a szűk 8 km-es szakaszra gondolsz az M1-ig?
Vagy az M7, leendő M8 bekötésre gondolsz? leginkább a 13 + 81 utak vonala mentén láttam tervet. Az olyan messze van, hogy Esztergomnak meg a budapesti aggloerációnak már édes mindegy.
Vörösvár és Csaba közt meg is fog épülni,benne van a hatályos útprogramban,de onnan felesleges,mert az M0 nyugat elviszi a térségből a tranzitforgalmat...ami detto benne van az útprogramban.
Akkor csak a majdani Csepeli új lakosságot vesd össze csak Óbuda lakosságával összeadva és a pilisi térség lakosságszámát....(mire mekkora az igény,a főváros tehermentesítése a pilisi régió lakosságszán növelésével szemben,ami a fővárosban okozza igazán a dugót.)
Én nem is mondom,hanem jelzem..A törvényt,a szerződéseket ismerve. Amit mondok zsámbékiként is,hogy az M100 felesleges,íg ott is hatalmas az M0 nyugatra az igény,nem csak itt Óbuda határán.
A másik amit mondtam a P.borosi lobbi volt. Pl a 10 millió fás Bojár.vagy a 2 milliárdos Eirovelót koordináló Németh testvérek.. Erre nem is hoztam forrást,akit érdekel utána tud keresni.
Esztergom a Lábatlani rozsdaövezetet felélesztve Komáromnak lenne célszerű a fővárostól távoli autópálya elérésekre kapjon lehetőséget..de ezt is mondtam már.Az igény ismert ott is,források nem ismertek számomra.
Esztergom egy 23 ezer fős kisváros, még a zsámbéki medence lakosságát sem éri el.
És épp ezért nem érdemes bármi olyanra azt mondani, hogy meg lesz építve, aminek még nincs végleges engedélye...
Az M100 feleslegessége kapcsán nem értek egyet. Addig, amíg az M0-Nyugatról nem tudni biztosan, hogy megépülhet, addig az M10-zel és a 1133 helyetti elkerülővel együtt lehetséges alternatívája az M0-Nyugatnak.
Az Esztergom M1-be kötése (Suzuki miatt is) és a távolsági tehertranzit még ezen felül is akár érdekessé is teheti, bár M0-Nyugat mellett a dolog valószłnűleg nem lesz sürgős. Viszont épp a távolsági tranzitot nem Budakeszi-Nagykovácsi-Solymár környékén kellene elvezetni...
A plusz téma kapcsán nem értem a kontra szót. A tömegközlekedési eszközök néha szintén lehetséges alternatívái egymásnak, ugyanakkor sokkal inkább arról van szó, hogy együtt jól szervezve jelenthetnek versenyképes alternatívát az autókázáshoz képest.
Biztos nagyon kedves vagy, de ha nem haragszol, az erősen magyartalan hozzászólás-áradatod olvasására nincs időm. Főmunkaidőben mást csinálok.
Nagy Petra ügyintézőnek köszönhetően viszont megosztottál egy valóban hasznos infót: a BKK 15 perces csúcsidei követéssel számol a vasúton Piliscsabáig. Ez így valóban színvonalas elővárosi közlekedés lenne. Budapest határain kívül ilyet egyedül a H6-os HÉV produkál Szigetszentmiklóson. Annyiban hasonlít a helyzete az esztergomi vasúthoz, hogy ott is van egy egyvágányú Duna-híd szűk keresztmetszetként. Viszont a nagyvasúti közlekedésnél az állam a megrendelő, és a MÁV-Startnak túl nagy az üzemeltetői szabadsága ahhoz, hogy egy ilyen színvonalas megoldást megbízhatóan megvalósítson. A vasúton a Nyugati pu. bevezető vágányai is egy szűk keresztmetszeti zónának tekinthetők. Műszakilag megoldást jelenthetne, ha kétáramnemű szerelvényeket szereznének be ide, és a HÉV-pályán beküldenének néhányat a Batthyány térre. Csak ekkor bejönnek az átjárható rendszerek nyűgjei (eltérő szabványok, speciális jármű beszerzése és engedélyezése csak nagy tételben méretgazdaságos). Ez egy érdekes M5-téma is, amit pár éve már körbejártunk itt.
Ez így van,ezért nem érdemes semmire azt mondani,hogy nem lesz megépítve..Én is csak azt mondtam,hogy felesleges az M100 és te sem vitattad soha az M0 nyugat meghatározó szerepét az egész térségre..
A tervezői cél és keret bárhol megengedi egy népszavazás kiírását is akár,ha kell megyei szinten, ha a közlekedési rendszerre gyakorolt hatás indokolja..
Amúgy ne beszélgessünk a felújítandó sínek mentén a villamos kontra emeletes buszokról, hátha másokat az jobban érdekel,mint a város észak-dél elérésének ez a témaköre? Igazán nem nagyon érdekel,de van némi ismeretem a típusokról és üzemelésük helyéről,utasszámról..s.t.b..