Keresés

Részletes keresés

szürkesün Creative Commons License 2003.03.18 0 0 130
II-ik fejezethez: a PHT 38 annyi mintha PHT30+4cm,(???) nem egy házat tudok amelyik PHT30ból van, plusz szigetelés nélkül és mégsem penészedik + csorog a víz az ablakról. Létezik hogy 2 év alatt nem szárad ki a fal ?
Előzmény: 3r3tn3k (118)
3r3tn3k Creative Commons License 2003.03.17 0 0 129
Köszönöm a kiegészítést, így már teljes a kép!:)
Előzmény: bp57 (128)
bp57 Creative Commons License 2003.03.17 0 0 128
Szóval ezt kell a betonhoz keverni, pontos adatot nem tudok mondani, milyen arányban, de a zsákokon rajta van. Nagyon nagy előnye, hogy iszonyúan könnyű, és bizonyos fokig remekül szigeteli is a födémet.

360-400 kg/m3 cement, 170 l víz, némi vegyszer, ha géppel hordod fel az anyagot. Van hazai PSH alternatíva is: BAUMIX Kft " drazsír", Ercsi, volt cukorgyár területe.( Ők azok, akik tavaly nyáron porrá égtek) Kb.2/3-ba kerül.
Másik alternatíva: LIAPOR F3. Ez ún. duzzasztott agyagkavics, 360-420 kg/m3, 55-60 EU/m3. " Szárazon" feltöltésként alkalmazható.

B.P.

Előzmény: 3r3tn3k (109)
3r3tn3k Creative Commons License 2003.03.17 0 0 127
Szia!

Ahogy bp57 írta, semmiképp nem alkalmas arra a használatra!

Előzmény: blase333 (124)
bp57 Creative Commons License 2003.03.17 0 0 126
Ne tedd! 3-6 mm szemcsék, baromi drága, 6-8 cm alatt alig van hatékonysága.
Üdv B.P.
Előzmény: blase333 (124)
bp57 Creative Commons License 2003.03.17 0 0 125
Hány forint különbség van a C8-../FN és a C12-../FN beton között? 420? Egy durván 40-50m3-es alapozásnál 21 e Ft-nál kevesebb. A kérdés inkább az, hogy a kapu és az építési hely között mi történik. Írásod alapján gyalog kell behordani a beton, feléleszteni egy kis "vízzel", oszt mehet a helyire.
Ha már így kell történnie, feltétlenül adj a következőkre: aki a betont vízzel higítja, az egyéb bűncslekményekre is képes. Magyarul: ne csökkentsd készbetonod szilárdágát fölösleges vízzel. Tegyél bele képlékenyítő/folyósító adalékszert ( STABIMENT, MUREXIN, ... termékeket)!!!
Ne engedd meg a vibrátor használatának elmaradását!!!
Tényleg nem buggyanthat a mixer 5-6 m-ről ( vibrátorral még 3-4 m-t tovább tudod vinni)közvetlenül bele a gödörbe? Mert akkor tényleg megfelene a C8-32/kk.
Üdv B.P.
Előzmény: szicsu (105)
blase333 Creative Commons License 2003.03.17 0 0 124
Helló 3r3tn3k!

Szürkesünnek írt válaszodban megemlítessz egy .....therm AT-KA 170 vagy 420 literes kiszerelésű anyagot.

Ez használható külső vakolatnál is?

Kösz.

Blase

Előzmény: 3r3tn3k (109)
bp57 Creative Commons License 2003.03.17 0 0 123
No látod! A PONTOS ÉS JÓ válaszoknak helye van itten. De szakértők részéről - lassan mondom - csak a PONTOS ÉS JÓ-knak. Tévedés olyan kavarodást csinálhat szegény építtetői fejekben, amelyet a falu kőművese okoz. Egyik kollégám így fogalmazta meg: "szellemi környezetszennyezés". No ez az, amitől nekünk óvakodnunk kell.
Sok sikert! B.P.
Előzmény: 3r3tn3k (109)
3r3tn3k Creative Commons License 2003.03.17 0 0 122
Szia Crawen!

Tökéletes leírás!

Előzmény: crawen (121)
crawen Creative Commons License 2003.03.17 0 0 121
Szia!

>mi a véleményed a ROCKWOOLról, azon kívül hogy drága ...?
Jó fajta anyag, és tényleg drága.
A Therwoolin is jó, de a testsűrűségre - ahogy furcsanevű :))) javasolta - tényleg figyelj!

>akkor erre keresztbe fel kell majd raknod egy 5cm -mármint a szarufára keresztbe?

Igen, a szarufára kereszbe, mégpedig úgy, hogy előtte tartóléceket szegelsz fel, erre tudod az 5 cm vastag szigetelést felerősíteni (pl. tűzőkapoccsal).

>egy hőtükör fólia - ki ő, páraáteresztő vagy fogó?

Ennek párazáró fóliának kell lennie.

Leírok egy általános rétegrendet, belülről kifelé haladva:

-belső burkolat + felületképzés (pl gipszkarton + diszpi)
-a burkolat tartóváza (pl. lécváz)
-párazáró fólia (de van olyan szálas anyagú hőszig, amire ez a fólia már rá van kasírozva)
-15 cm hőszigetelés (5cm + 10cm)
-kb. 5 cm légrés
-tetőfólia (nem kifeszítve kell felhelyezni, hanem a szarufák közé lógjon be kb. 2cm-t, mintegy vályút alkotva, hálóerősítésű legyen, nem sima PE fólia! minimum 10 cm átfedéssel)
-ellenlécezés (ez szorítja le a tetőfóliát, a szarufára kell szegezni hosszában)
-tetőlécezés
-tetőfedés

A szellőzés miatt ne aggódj!

crawen

Előzmény: szürkesün (115)
3r3tn3k Creative Commons License 2003.03.17 0 0 120
Szia Viktor!

Ha anyagilag megteheted, mindenképp az Ytongot válaszd! Szerkezetének köszönhetően, szigetelés szempontjából a legjobb amit választhatsz. Sokan nem tesznek rá semmilyen szigetelést, mert nem igazán szükséges, de volt olyan ügyfelem aki rakott rá egy 3 centis rendszert. Egy 3 centis rendszer ára azt hiszem még elviselhető anyagilag.

viktor a takarító Creative Commons License 2003.03.17 0 0 119
Üdv!

Csak egy "rövid" kérdésem lenne, mivel most tervezzük a házat, és nem dőlt el a falazóanyag típusa (PTH vagy YTONG), vastagsága (PTH 30/38/44 vagy YTONG 30/37,5), illetve az, hogy melyikre milyen típusú és vastagságú hőszig. kerüljön. Alapvetően szeretnénk a lehető legkevesebbet(ésszerű határokon belül) költeni fűtésre, de nincs túl sok pénzünk, szóval valami középutas megoldást keresünk.
Szóval a kérdés:
Ha PTH 30/38 vayg YTONG 30, akkor milyen hőszigetelést javasolnál, ami tartós, hatásos, de nincs aranyárban?
Ha PTH 44 vagy YTONG 37,5, akkor kell-e külön hőszig. réteg, vagy elég egy hőszig. vakolat?

kösz,

vat

Előzmény: 3r3tn3k (118)
3r3tn3k Creative Commons License 2003.03.17 0 0 118
Akkor II. fejezet:)

Mindenképpen megprobálkoznék egy dryvit típusú rendszerrel. Többen írták: W/m2K - ezt a kereskedelemben, illetve a kereskedőknél csak simán K értéknek hívják, én is így fogom ezentúl említeni. Tehát javasolnék egy 4 centis lapból álló rendszert. Ennek a k értéke - nincs sajnos előttem lista - de olyan 0,4-0,5 körül lehet. A megfelelő k érték egyébként 0,3-0,6 között ideális. Érdemes lenne megvárnod a nyarat, hogy a falak kiszáradjanak megfelelően, amennyire lehet és utána kerüljön fel a rendszer. Az augusztus környéke megfelelő lenne szerintem.

Előzmény: szürkesün (116)
3r3tn3k Creative Commons License 2003.03.17 0 0 117
Na szóval:)

Csináltam gyorsan 1 rajzot szürkesün, ne nézd a szépségét, vagy a szakmai pontosságát, de a lényegnek megfelel.:))

tehát a sorrend: cserép - hálóerősítésű fólia - 5 centi légrés - 10 centis szigetelő hosszába - 5 centis szigetelő keresztbe - hőtükör fólia.

Mindkét fólia párazáró, ha páraáteresztőek lennének, tönkremennének az anyagok, illetve elvesztenék szigetelésű tulajdonságaikat. A két réteg szigetelőanyag közvetlen egymásra kerül, és ezekre közvetlen rá a gk. Rockwool is remek anyag, sokrétű felhasználással, mint a therwoolin, de többnyire ők bazaltgyapotot (közetgyapotot) használnak alapanyagnak. Ez teljesen változó, ki mire esküszik. Én a therwoolinnál tettem le a voksom.

A boltba amit mondj:
10 centis illetve 5 centis LHF üveggyapot. (Ezeket tekercsekben kapod lefóliázva, kell a tekercsen lennie 1 matricának amin ott a típusjelzés: LHF.)

A fóliát pedig kérd "hőtükör" fóliának.
Ez is tekercsben van, 50 vagy 70 centi széles azt hiszem.

Ha valamit nem értenél, kérdezz még nyugodtan!

Ja és itt a rajz, de nem szidni ám!:))
http://topten.fw.hu

Üdv!

szürkesün Creative Commons License 2003.03.17 0 0 116
II-ik fejezet: alsórész
adva vagyon egy kőpor /malter/ PHT38/ malter/ diszperzit (állítólag páraáteresztő fajta)összetételü fal, FA ablakok 150x150 szinte minden irányba és parapetes gázkonvektorok (3+1 a 90m2-re)és lehet hogy ez a baj. Ugyanis ahol 2 melegít, ott 5ös fokozaton 21C és 60-65 páratartalom van. Ahol az 1+1kicsi, ott szintén 5ösön, 19C és 80-85 pára. hozzátartozik még hogy a válaszfalakat szekrénysorok reprezentálják, vagyis a 90m2 mindösszesen 2 légtér. Belső vakolás 2001 szeptemberben volt, októberben pedig már bent laktunk, külső vakolás pedig 2002nov, bár nem hinném hogy az befolyásolná a benti eseményeket.
Immár második telünket tölthettük az új lakban, immár másodszorra keletkezik penésztenyészet a sarkokban(80fok páramellett nem is csodálkozom), csak nem értem hol lett elb@..va?
Előzmény: szürkesün (115)
szürkesün Creative Commons License 2003.03.17 0 0 115
Szia fura nevü !:)
Nem baj hogy ide írsz, legalább mások is tanulnak belőle és nagyon örülök, hogy nem huztad fel az orrod mint tette azt más immár az origón is :(

Na most akkor szépen lassan, mint a felfogásom:)

a cserép alá jön egy hálóerősítésű fólia. - MEGVAN(szürke mint a sün)
hosszába fel kell raknod egy 10 centis szigetelőréteget.-SZARUFA közé csak hosszába tudom
Erre tökéletesen megfelel a Therwoolin LHF - mi a véleményed a ROCKWOOLról, azon kívül hogy drága ...?
akkor erre keresztbe fel kell majd raknod egy 5cm -mármint a szarufára keresztbe? Mert akkor lesz fólia/levegő/10szigetelő/levegő/5cm szigetelő, vagyis van légrés
egy hőtükör fólia - ki ő, páraáteresztő vagy fogó? A bótba mit mongyon az eccerű ember, ha olyat akar?
gipszkarton - vegyítve lambériával, mivelhogy ahány családtag annyi vélemény :)
úgyhogy a keresztbe fel kéne rakni egy 5 centis keresztlécet - és az hol szellőzik, két vég lezárva tüzfallal(??)vagy csak oszlik a pára ?

Előzmény: 3r3tn3k (109)
3r3tn3k Creative Commons License 2003.03.17 0 0 114
szia!

Pont a nikecellnél nem tudom, de a delta és az austro tuti piros csík, a nikecellnél a "D" típus a homlokzati, nem tudom így hirtelen, hogy azon milyen csík van. Igazság szerint én mindenkinek az austro....-et ajánlanám, mindenképpen az a favorit.

Előzmény: kgy2316 (112)
szürkesün Creative Commons License 2003.03.17 0 0 113
"Ha készen leszek (december??) ígérem"
Nyaralni is fogsz menni közben ? Én is bontottam a régit, szerencsére balesetmentesen, tudom mi a Makita(kétkezes 220ról üzemelő kalapács - szvsz a leghatékonyabb a kipróbáltakból) de október közepén BENNE LAKTUNK, szóval húzz bele, drukkolok :)))
Előzmény: szicsu (105)
kgy2316 Creative Commons License 2003.03.17 0 0 112

Szervusz,
"a lap homlokzati legyen. Ezt tudjátok ellenörizni, mivel általában az ilyen lapokon egy piros csíkot kell látnotok oldalt"
én eddig abban a hitben voltam, hogy Nikecellnél a kék csikosat kell venni homlokzatra, én ennek az árait nézegettem. A piros csikos olcsóbb, tényleg jó ez is? Vagy még jobb is?
Előzmény: 3r3tn3k (111)
3r3tn3k Creative Commons License 2003.03.17 0 0 111
Ja és még 1 dolog!

Mielőtt homlokzati szigetelést raknátok a házra, érdemes egy nagyon egyszerü dolgot megnézni. Több cég is gyártja ezeket a lapokat. Menjetek el szaküzletekbe, és vegyetek mindegyikből 0,5 m2-t, ugyanis ez 1 tábla, ha furcsán néznek, hogy csak ennyit vesztek, mondjátok nyugodtan, hogy dekorációs célra lesz egy kis helyen, vagy modelleztek és ahhoz kell. Fontos, hogy minden esetben a lap homlokzati legyen. Ezt tudjátok ellenőrizni, mivel általában az ilyen lapokon egy piros csíkot kell látnotok oldalt. Ha jó szakemberek vannak a kereskedésben, lehet, hogy a dekoráció illetve a modellezés hallatán majd le probálnak beszélni a homlokzati lapról, és valami terhelhető polisztirol lapot fognak ajánlani, de ti legyetek hajthatatlanok.:)) Ajánlok 3at (nem reklám, csak minőségellenőrzés): Delta Expandit, Nikecell, Austrotherm. Nyomkodjátok, nézegessétek, lesz különbség meglátjátok. Amelyiket a legszilárdabbat találjátok amellett érdemes lettenni a voksunkat. Az egyik fent említett lapnál talán észre lehet venni azt is, hogy nem teljesen derékszögü, ami nagy bosszúságokat okozhat a későbbiekben, de többnyire ez akkor látható rendesen, ha már az ember megvette a szükséges anyagmennyiséget.

Szigetelésre fel!:)

3r3tn3k Creative Commons License 2003.03.17 0 0 110
sziasztok újra!

szicsu!

Csak most vettem észre, hogy nem a födémről kérdeztél, én meg arról írtam, de megint csak a zsindelytető, meg a padlástér szavakat fogta fel az agyam:)))

bocs mindenkitől, hogy teljessen mással untattam mindenkit, mint amire a kérdés vonatkozott, de hátha valakinek erre is szüksége lesz, reméljük:))

sziasztok

3r3tn3k Creative Commons License 2003.03.17 0 0 109
Szia szürkesün!
Ne haragudj, hogy ide írok, de a mailem valamiért nem küldi el a levelem:( Gondolom, nem gond ha ide írom le neked a kérdésedre a választ.

A tetőtéri rendszer úgy néz ki, hogy a cserép alá jön egy hálóerősítésű fólia. Könnyen felismered, sárga, szürke, vagy kék színekben a legnépszerűbb, és úgy néz ki, mint egy kockás lap. Általában, 2 méter szélesek ezek a fóliák, vagy 2,1 méteresek. A 15 centi az átlagos amit te írsz, úgyhogy erre a széllességre írom a rendszered. Miután fentvan a fólia, hosszába fel kell raknod egy 10 centis szigetelőréteget. Erre tökéletesen megfelel a Therwoolin LHF típusjelzésú üveggyapott szigetelése. Erre nagyon figyelj oda, mármint a típusára, mert szívesen eladják a könnyebb fajsúlyú ELF típust LHF-ként. Az LHF-nek a testsűrűsége, ha jól emlékszem 12 kg/ m3. Amikor ez megvan, akkor erre keresztbe fel kell majd raknod egy 5 centiméter vastagságú szintén LHF típusú szigetelőt. Amikor ezzel megvagy, ki is töltöttük a 15 centinket. Erre jön rá egy hőtükör fólia 10 centis átfedésekkel felrakva. A végén a gipszkarton négyzetméterenkén hivatalosan azt hiszem 12 gk csavart ajánlanak. Ha jó a faanyag a tetőszerkezeten, nyugodtan használd belőle a 35-ös gk csavart. Vizes helyeken impregnált gk-lemezt használj, ez is könnyen felismerhető, mert zöld színű a borítása. Illetve ha valami designt akarsz esetleg kialakitani fent, amiről kevesen tudnak, létezik egy hajlítható gk is, amit nedvesítéssel és nagy türelemmel akár egy oszlopra is fel lehet "tekerni", de boltívek kialakítására is kitűnő. Ja és a hálóerősítésű fóliának is 10 centi az átfedési széllessége, tehát amikor ezeket a fóliákat rakod fel, és egymás mellé rakod őket, akkor 10 centire lógjon rá az egyik a másikra. Nagyon figyelj oda rá, hogy az összeillesztéseknél megfelelően zárjanak! Azt viszont pontosabban leírhatnád, melyik az az alsó rész, ami penészedik, mert így nem tudok válaszolni arra a kérdésedre. Jajajajj! Majd elfelejtettem! Kell még a rendszeredbe egy légrés is, úgyhogy a keresztbe fel kéne rakni egy 5 centis keresztlécet. Így teljes a rendszered, és ennél is oda kell figyelni, hogy ne legyenek megszakítva sehol az anyagok, mert akkor elvesztik feladatukat.

bp57 kedvéért: JAVÍTÁS A 100-as hozzászólásomhoz:

Hát kedves szigetelő barátaim, rettenetes hibát követtem el! Rosszul írtam 2 dolgot is, lehet, hogy nem fejből kéne dolgoznom, hanem szakkönyveket vagy szakmai folyóiratokat kéne kinyitnom ha válaszolok nektek. A problémáim oka az, hogy a piac igényeihez igazodva, sajnos ha ügyfelem van ezen a téren, általában nem várnák meg, hogy könyveket nyissak ki és úgy válaszoljak, illetve rákeressek az interneten a pontos kifejezésekre. Ezért tapasztalatok alapján illetve felhasználhatóság célszerűségének alapján fejből mondom a dolgot.
Tehát a javítás: a polifoam zártcellás polietilén hab, itt azért tévedtem, mert a hablemezre koncentráltam, mivel a kereskedelemben szinte csak a polifoam-ot nevezik hablemeznek. A szigetelőlap hivatalos pedig - expandált (nyitottcellás) polisztirol KEMÉNYHAB hőszigetelő lemez, de még az ......therm továbbképzésein sem fogsz találkozni a keményhab szóval, tehát ha kereskedésbe mész, és ott vásárolsz, használjátok a polisztirol lap kifejezést, és tudni fogják, miről is van szó. Esedezem bocsánatért a hatalmas hibák miatt! Egyébként biztos vagyok benne, hogy tudnék olyan homlokzati utólagos szgetelési eljárást mondani, amit még a szakkönyvekben sem találna meg senki, de erről nem írok, mert akkor nem lehetne belémkötni, meg amúgy is horror ára van (mondjuk ilyenből van néhány pl. kókusz szigetelés, parafa szigetelés vagy a poliuretán szigetelés).:)

Szia szicsu!:)

Elöször is köszönöm, hogy nem sértődtél meg, másodszor a betonozás az nem az én területem, nekem kimondottan a szigetelés az asztalom.

Viszont! Amennyiben nem teherhordó födémet akarsz, tehát nem lesznek ugráló szobák meg konditerem a padlásodon, akkor nyugodt szívvel ajánlom a könnyűbetont. Nem perlites betonra, arra a mérgezőnél-mérgezőbb anyagra gondolok. Lehet kapni nagyobb kereskedésekbe, amik foglalkoznak szigetelésekkel egy úgynevezett: .....therm AT-KA 170 vagy 420 literes kiszerelésű anyagot. Ezekben a zsákokban polisztirol gyöngyök vannak. Így is kérheted, hogy polisztirol gyöngy, így is tudni fogják. Ezeket a gyöngyöket egy speciális anyaggal vonják be, ami meggátolja azt, hogy egymáshoz tapadjanak, ha kiveszel néhányat és a fény felé fordítod, láthatod, hogy kicsit acélkék fényben játszanak, ez az a speckó vegyi anyag. Mivel taszítják egymás a gyöngyök nagyon-nagyon figyelj rá oda, ki ne szakadjon a zsák!!!:)) Akkor fogsz csak igazán káromkodni, ha ez megtörténik!:)) Szóval ezt kell a betonhoz keverni, pontos adatot nem tudok mondani, milyen arányban, de a zsákokon rajta van. Nagyon nagy előnye, hogy iszonyúan könnyű, és bizonyos fokig remekül szigeteli is a födémet.

Hozzátenném, hogy mind a homlokzati, mind a tetőri szigeteléseket házi munkával is meglehet csinálni, sőt ez még az embernek egy plussz jó érzést ad, hogy ő csinálta, és megfelelő szerszámokkal tényleg kivitelezhető. Talán nem olyan gyorsan mint egy kivitelező brigád csinálná, de megoldható, nem nagy ördöngösség, csak oda kell kellőképpen figyelni rá.

Remélem tudtam segíteni, sziasztok!

kgy2316 Creative Commons License 2003.03.17 0 0 108
Szervusz szicsu,
szomszéd 30-as Ytong-ból épitkezik, az is egyszintes ház lesz, egész hétvégén az alapot ásták, nekik C8-32/FN beton van a tervben kiirva és azt pumpálni fogják. Ha Neked a tervezö C10-est irt ki annál gyengébb ne legyen.
Én azt tenném, hogy betonra vagy deszkapallóra fóliát teritenék, erre önthetik a betont, aztán betakarnám ponyvával vagy fóliával, igy nem szárad annyira ki és nem kell túl sok viz hozzá. A betonüzemtöl lehet olyat is kérni, hogy rakjanak bele kötéskésleltetö adalékszert. Kérdezd meg az FMV-t, úgyis meglátogat hamarosan, mert látnia kell a kiásott alapot, mielött belemegy a beton.
Előzmény: szicsu (105)
kgy2316 Creative Commons License 2003.03.17 0 0 107
Szervusz 3r3tn3k,
köszönöm az infot. Ne sértödj meg, segits továbbra is!
Előzmény: 3r3tn3k (103)
szicsu Creative Commons License 2003.03.17 0 0 106
Hali Viktor!

OFF
Én úgy választottam kivitelezőt, hogy két szempontra figyeltem:
1. Mennyi a végösszeg.
2. Minél több munka egy kézben legyen elvégezve.

A választás persze kompromisszum lett! Akadt olyan kivitelező, aki mindent végigcsinált volna, de akkora végösszeget mondott, hogy nem is lesz annyi pénzem. Ezért azt céloztam meg, hogy kerüljön tető alá a ház, legyen kivül-belül bevakolha (hőszigetelve!), aztán utána meglátom, hogyan tovább... Amúgy volt szerencsém 6-8 olyan házat látni, amit a MESTER épített, és nem rémültem meg a látványtól. 2 tulajjal beszéltem is, meg voltak elégedve. Szóval így.
Mint mondtam, kicsit sokallom a dryvit árát, de eddig még nagyon tisztességesen indul a dolog.

ON

üdv
szicsu

Előzmény: viktor a takarító (96)
szicsu Creative Commons License 2003.03.17 0 0 105
Hali Mindenki (figyeljen!)
OFF
Ezt az oldalt én kezdtem. Tettem ezt azért, mert az építészet iránti érdeklődésem közben (mint építtető) ezt láttam a legfehérebb foltomnak. Magam is összeolvastam sok-sok szakirodalmat a hőszigetelésről, és itt a különféle topicokban is felszedtem infókat. De egyet mondhatok: olyan részletesen, amúgy érthetően még senki nem foglalta össze számomra a hőszigetelő rendszert, mint 3r3tn3k. Köszönöm!

Kedves 3r3tn3k!
ÉN nem sértődtem meg. Semmi olyat nem írtál, hogy ezt tegyem. És bár nem hatalmazott fel, de ki merem jelenteni ugyanezt villany100 nevében is. Dúltak itt a az egyes topicokban kemény csaták, ami itt eddig történik, szvsz nem ok arra, hogy bárki kivonuljon. Akik kedvesen itt nyüzsögnek körülöttem (bp, kgy, süni,...??), valójában a lelket is tartják bennem, mert most már k@va ideges vagyok. Épp most szakítjuk át a régi vityillóm keményre vasalt talplemezét, miközben a kőműves mester átszúrta a tenyerét:(((.
NE HAGYJATOK MAGAMRA!
Ha készen leszek (december??) ígérem, minden hasznos infot át fogok adni az utánunk jövőknek.
ON
Akkor egy kérdés is: ti milyen betont raktatok egy egyszintes, PTH 30-as fal alá (zsindelytető, padlástér későbbi beépítéssel, térdfal nélkül)?
Kőműves C12, szállító C8, tervező C10. Hogy ne hülyüljön meg az ember:(((
Az én véleményem: mivel FN lesz a kapu elé borítva, és egyre több vizet kell adni a bedolgozáshoz, amitől gyengül, hajlok a C12-re.
Vélemény???
Sziasztok és fogjunk össze!!!
No meg segítsetek:)))

3r! El ne menj!!!

szicsu

Előzmény: 3r3tn3k (103)
szürkesün Creative Commons License 2003.03.17 0 0 104
Gratulálok ! Sikerült az új önkéntes MESTERt elűzni:(((
3r3tn3k Creative Commons License 2003.03.17 0 0 103
Sziasztok!

Elöször is mégegyszer el szeretném mondani, hogy senkit nem volt szándékomban megbántani. Elismerem Villany100 szaktudását, sőt fejet hajtok előtte, csak én más oldalról közelítem meg a dolgot. Nem akartam szicsut se megbántani, senkit sem.

Kedves kgy2316!

A homlokzati hőszigetelő rendszerek, hivatalosan légáteresztőek, szellőzést kell biztosítaniuk. A felhasználásuk pontos eljárását ismertetem, hogy érthető legyen, hogy is müködik. Az első réteg, egy flexibilis ragasztó, amiből az anyagszükséglet általában 3kg/m2, ez egyenetlen felületnél természetesen több is lehet. Erre jön a homlokzati szigetelőlap, mint már írtam, ez egy pihentetett fajta, mindenképpen a .....therm AT-H típusjelzésű lapját ajánlanám. Amikor ez felkerült a falra, arra jön egy másik réteg ragasztó, ami lehet sima fagyálló ragasztó is, beleágyazva az üvegszövet hálót. A háló legyen minimum 160g/m2 súlyú (mondjuk ez a szabvány). Ezt a hálót el kell simitani a falon, tehát annyi ragasztóréteg kerüljön rá, hogy a háló ne látszódjon. Ez kb. 2kg/m2. Erre jön egy vakolat alapozó, és rá a vakolat. Így néz ki egy homlokzati hőszigetelő rendszer, ami a köztudatban "dryvit" típusú rendszernek is ismernek. Ezek a ragasztók, illetve a vakolat, független attól, hogy zsákos vagy vödrös kiszerelésben hozzák forgalomba, szinte egytől-egyig műanyag bázisú anyagok. Ezeknek az anyagoknak a tulajdonsága, hogy víztaszító, viszont légáteresztő. A lapnak a fallal történő érintkezéséhez, azért kell flex ragasztót használni, hogy az időjárási viszontagságoknak ellenálljanak, és folyamatosan tudják követni a szükséges minimális mozgást amit az időjárás megkíván. Kivűlre azért alkalmazhatunk sima fagyálló ragasztót, mert ott a flexibilitást a háló biztosítja, de amennyiben a pénzünk engedi, oda is használhatunk flexet. Amire minden esetben oda kell még figyelni, az a szakszerű felrakás. Mint a nevében is benne van, "rendszer", tehát 1 zárt rendszert kell belőle kialakítani, ha a tábla valahol megtörik, vagy esetleg lyuk keletkezik valahol, akkor a szigetelés nem tudja a tőlle elvárt feladatát ellátni. A te esetedben, mindenképp alkalmazni kell beütő dübeleket, ha 4 centis lapot raksz fel a házadra, akkor a dübel legyen minimum 140-es körüli. Egyébként ezt a dübelt mindenkinek alkalmaznia kell 3 méter feletti falmagasságnál, mivel a ragasztó és a vakolat súlya leránthatja a rendszert. Négyzetméterenként 6 darab az ideális, azaz táblánként 3. Figyelj oda rá, ha rakják fel, hogy semmiképp ne a táblák sarkainál rögzítsék ezeket, mert bevált gyakorlat ez a sporolós kivitelezőknél. Mindenképpen érdemes használni egy úgynevezett inditó profilt, ha bemész a kereskedésbe mond inkább, hogy 4 centis kezdősínre van szükséged, úgy jobban ismerik. Amit még érdemes megvenned azok az aluminium élvédők, amik a sarkokra kerülnek, illetve az ablakokhoz. Ahol él van oda kell.:) Ebből is a hálós élvédő, amivel könnyebben lehet dolgozni. Vakolatból, választhatsz zsákos és vödrös kivitelt. A zsákos olcsóbb, viszont oda kell figyelni arra, hogy egy 40 kg-os zsákhoz mindig egyforma mennyiségű víz kerüljön, mert különben elüt majd a színe, amit már biztos láttál házakon, hogy foltos a vakolat, az lehetséges, hogy azért volt mert nem egyformán keverték be az anyagot. A vödrös vakolattal ezeket az aggodalmakat el lehet kerülni, viszont árban többe kerülnek. Remélem valamennyit tudtam segíteni, vagy sikerült kiindulási pontot adnom.

Kedves bp57!

Köszönöm neked, hogy figyelmeztettél arra, hogy "alapvető" szakirodalmakat kell tanulmányoznom! Most elgondolkodtam, hogy nemet kell mondjak, szigetelés gyártó cégeknek a felkérésére, amikor majd idén is meghívnak a Construma nevezetű kiállításra szaktanácsadónak. Sőt! Széttépem az összes oklevelet, amit szintén ezeknek a cégeknek a továbbképzésein kaptam, mivel nem érdemlem meg, mert nincs meg az alapvető ismeretem. Egyébként amiket leírtam, azt a saját szememmel is láttam, én balga a tudatlanságommal.

Köszönöm, hogy itt lehettem, inkább lemondanék a tanácsadásról ebben a topicban, mivel még az alapvető tudásom sincs meg. Átadnám a jogot bp57-nek, hogy probáljon meg Ő segíteni. Valoszínűleg nem a tudása miatt nem látott el titeket tanácsokkal, ahogy a szavaiból kivettem, hanem azért, mert nem akart válaszolni.

Én kérek elnézést, mert én nem akartam zavarni, és mégegyszer mondom sem Villanyt, sem szicsut nem volt szándékomban bántani, én csak bírálni probáltam amire szicsu hívta fel a figyelmet, hogy lehet.

További kellemes napokat és szigeteléseket kívánok!

Sziasztok!

bp57 Creative Commons License 2003.03.16 0 0 102
Hát-hát...
Azt hiszem - má bocsánatot kérek -, jól tennéd, ha újraolvasnád a 100. alatti írásod és átgondolva, ne adj' Isten egy-két alapvető szakirodalomnak utánaolvasva - esetleg -, felülbírálva a korábbit - de télleg nem akarok nagyon zavarni -, átfogalmaznád azt az írást.

Tisztelettel
B.P.

Előzmény: 3r3tn3k (100)
kgy2316 Creative Commons License 2003.03.16 0 0 101
Szervusz,
OFF ne bántsd szicsu(!) kollégát, nagyon lelkiismeretes épittetö, érteni akarja a dolgok mikéntjét ha már házat épit, villany100 pedig egy roppant segitökész epitész, örülök neki, hogy vannak itt ilyen emmberek. ON
ha eléggé visszaolvastál láthattad, hogy én egy 40cm vékony falu vályogházban lakom, ennek a falait szeretném utólagos höszigeteléssel ellátni. Mit javasolsz, mi lenne a legjobb megolodás, hogy a fal lélegezni is tudjon?
Előzmény: 3r3tn3k (100)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!