Ezt nem is gondoltam volna.
Szerintem ilyen vizsga nélkül is vihetem veterán versenyre.
És ilyen vizsgánál tuningolt nem lehet a gép???
Ne érts félre nem akarok tuningolni.
Úgy nézek ki mint aki valaha is oda akarná vinni????
Főleg nem ilyen rozsdásan. Majd ha kész lesz akkor se akarok rá veterán vizsgát, különben is mire jó ez????
Azért ez nem ilyen egyszerű. Veteránvizsgához legalább 90-95%-os eredetiség kell. Minden részegységnek meg van a százalékos értéke, és ami nem eredeti, azt szépen vonogatják lefele a 100-ból. Hamar lemegy az a 10 %. Azt is nézik, hogy ha külföldi a gép, és a csavarfejeken "csiv" jelölés van, mert ugye az magyar csavar, tehát tuti nem eredeti puff 0,5% minuszba.
Nagyon genyák. És a gépnek szalonállapotúnak kell lennie. Szisan, ha odavinnéd a pannoniádat a jelenlegi állapotában, hiába lenne az utolsó küllőanyáig eredeti, nem kapna minősítést, mert rozsdás.
50ezer ft -ra probald lealkudni, de ha ad hozza extrakat akkor persze tobbet er.
maximum 80 -t er.
az a 20e km gyartas ota van benne vagy legutolso felujitas ota?
ha eddig nemvolt nagymotorod akkor szolok elore hogy atiras+eredetvizsga az majdnem egy 20as(8+2.5+7).
ha van ismerosod akinek volt ilyen motorja akkor azal nezd meg hogy ugy megy e ahogy kell.
Kösz a választ. Az a helyzet, hogy a TS henger és karbi is különbözik az ES-étől, mégpedig ránézésre is szignifikánsan. (főleg a karbi, az egész más rendszerű) Amúgy a moci át lett fényezve, de az eredeti színre. Még a kis aranycsíkok is be vannak húzva a dekliken.
Egyébként hol csinálnak ilyen vizsgát, s mennibe fáj? Mi a menete?
Egyébként vettem a bontóban 6 rugóért egy kerekek híjján komplett ES 125-öt, így a nyereg és a kipuff ideiglenes átrakása nem gond. Viszont a karbi és főleg a henger átrakása túl macerás...
Nem csak a fő részeknek kell eredetinek lenniük? (váz, motor)
Végigolvastam a fórumot, remekül megcsináltátok, sok infót tudtam szerezni, csa így tovább!
Nemrég kezdetem el motorozni egy Scwalbéval, most egy Sb51-esem van, de már nagyon szeretnék egy Etz250-est venni. Van is egy eladó a köv. paraméterekkel:
1987-es, 1,5 év műszakival, 20k km-rel, fél éves aksival, kifogástalan gumikkal, elektronika, világítás ok, a színe pedig szürkéskék metál (nemrég festette le).
Nincsen széthajtva (a tulaj csak dolgozni jár vele), papirok rendben. Kipróbálva eszméletlenül húzott (naja- Sb51 után? :-)). A kmóra spirálja nemrég kopott ki, a első kerék szimmeringjével van még egy kis gond.
A segítségeteket szertném kérni, szerintetek mennyit ér ez a motor?
Hát, a TS kipuff+nyereg kombináció lehet, hogy a veteránvizsga biztosoknak az arcára fagyasztja a rémületet. A többi elmegy, elvégre szét nem szedik, kívülről meg csak az látszik, hogy eredeti henger+karbi. Bocs, hogy én válaszolok, és Khlebentől kérdezted. Veteránvizsga szempontból a gyári állapot a fontos, de ez a fényezés színére is vonatkozik. Ha át volt festve, és nem az eredeti színére, akkor kapásból hátra-arcot vezényelnek.
Üdvözöllek a Trophy tulajok klubjában! ;-))). Az enyém 1970-es, papíros, sőt zsírújként került családi tulajdonba. Rendesen karbantartottam, felújítgattam, úgyhogy simán átmegy a vizsgákon. Kissé azért tuningolva van... (150-es TS hengerfej kissé túlfúrva, TS 150 karbi túlméretes főfúvókával, TS kipuff és TS nyereg - ETZ 125-150 szokik meglepődni ;-) Ennyivel még érdemes nekivágni a veteránvizsgának? Egyáltalán hogyan lássak neki? (Bács-kiskun megye, Kalocsa)
Egy kicsit off. Amikor meg kozepiskolas voltam es meg megfizetheto volt a Motorrevu cimu ujsag, volt benne egy kepregeny sorozat. A Joe Bar Team. Mond valamit a cime? Igaz csak egy-egy oldala, de nekem nagyon tetszett, jokat lehetett rajta rohogni. Ismeritek?
Hmm. Nekem is ez a megoldás jutott eszembe, hogy 3 év alatt feltupírozni, addig csak a boltig menni vele meg vissza, aztán jöhet a veteránság. De azért 3 év nagy idő, úgyhogy ha vizsgaképes állapotban lesz, megpróbálom ezt a méltányossági dolgot, aztán majd beszámolok az eredményről.
Fú, bakker, te is jól megszívtad. Hasonló problémával küzdök én is egy '73-as pannoniával. Ahhoz mondjuk vannak papírok, de a közlekedési felügyeletnek valamiért nem felelnek meg így.
Szóval: a géped túl fiatal. Ha 30 éves lenne, a veteránszövetség tudna segíteni egy kiadós típustisztaság ellenőrzés után. így viszont akkor van esélyed, ha írsz egy kérelmet a közlekedési minisztériumba, és elpanaszolod, hogy ez a helyzet, és szeretnéd forgalomba helyezni. Ha mázlid van, válaszban azt mondják, hogy méltányosságból engedélyezik a forgalombahelyezést, DE nem idegenítheted el a gépet. Szóval, ha nem akarod örökké megtartani, akkor várj még 3 évet, addig hozd szalonállapotúra a gépet.
Üdv!
Tegnap este óta egy MZ 125 Thropy boldog tulajdonosa vagyok. 1975-ös darab, elég jó állapotban, gázbowdent kell bele rakni, meg aksit, de a motor jó állapotban van.
Kérdésem az, hogy mivel az előző tulaj csak annyit mondott, hogy soha nem volt papirja, mit kell tenni ahhoz, hoy legyen neki.
Ha jól emlékszem már egyszer olvastuk a hirdetésedet, és szerintem aki akart a szolgáltatással élni az már megtette.
Én úgy látom, hogy itt nem hírdetésekre, hanem ötletekre és tanácsokra van szüksége a motorosoknak, mert van aki érez magában annyi elhivatottságot, hogy nem riad vissza az olajtól még sokadszorra sem.A bontott alkatrész az viszont jó, mert lehet, hogy valaki, még nem tudta,hogy hol lehet venni.
SZIASZTOK! HA VALAKI MEGUNTA HOGY MAGA BERHELI A JÁRGÁNYÁT, ÉS NEM SIKERÜL ÚGY AHOGY SZERETNÉ, AKKOR BÍZZA RÁNK. VÁLLALJUK KIS ÉS NAGY, KELETI ÉS NYUGATI MOTOROK SZAKSZERŰ JAVÍTÁSÁT IDÉNYRE FELKÉSZÍTÉSÉT, ÁLLAPOT FELMÉRÉST, HIBA MEGÁLLAPÍTÁST, VIZSGÁZTATÁST ÚJPESTEN A MUNKÁSOTTHON U.BAN. EMELETT MZ-ETZ BONTOTT ALKATRÉSZEI ELADÓK. TEL.:06-30-401-04-74.
en maximum 1985 motort vasarolnek vagy 84 maximum
(de ha karban van tartva lehet regebbi is)
francba megint jon ki kis fust a kipufogonak a kanyar vegenel(ahol belemegy a hengerhez,blokkhoz)
mi a franccal huzam mar meg erosen vagy mit csinaljak vele?
azert van a kipufogo legvege a motor hatuljan hogy ott pufogjon nekem a fust :)
A lejárt műszaki mennyire probléma? Az számít, hogy 5 hónapja vagy 3 éve járt le? Számít, hogy mennyit áll egy motor? Van olyan hirdetés, ahol 50.000ért adnak etz250-et, aminek lejárt a műszakija és 2 éve áll, de állítólag jó állapotban van. Van itt valaki, aki eljön velem megvenni? :O)
szoval akkor mit erdemes adni egy 150 ert?
hat az alapottol fugg de en 50nel tobbet nem adnek erte persze hirdeteseket nezve van 1,2 ember aki 100-110ert hirdeti, ha nem kapkodod el es ismerostol veszed, olcson meguszod.
amiket feltetlen nez meg szerintem:(igaz nekem 150 sose volt en a 250 volt es most is az van es lesz is szerintem)
-blokk tarto a lanc oldalan nincs e megrepedve es a blokk kozepen all e
-ha mar van vezetesi tapasztalaod akkor biztonsagos helyen huzasd ki mert ha sokat esnek vele picit mar elfog huzni oldalra
-proba ut utan nincs e olaj folt
-jelegzetes etz hangja van e
-mikor beinditod es az aksirol lerantod a kabelt menni kell tovabb a motornak hisz van feszultseg ha jo a toltes
-gumik jok e mert 2 uj kulso gumi nem olcso
-aksi mikori mert az aksi se olcso
ja es fotengely meg csapagyak es hengerfuras kivetelevel minden nagyon olcso hozza szoval nemerdemes sokat adni ertuk
hogy alljon itt 2 pelda amit vasaroltam
mz etz250 1986 30-40e ft ertekben csere
motor alapota:
-lejart muszaki 3eve
-2eve felujitott blokk(paldora kifurva es trabi dugo es bejaratva ment mint az atom)
-1,2aprobb kulso hiba(nincs viszapilanto,nem eredeti fordulatszam mero ora,stb)
-aksi nemvolt hozza
mz etz250 1985 20e ft kp
motor alapota:
-5honapja lejart muszaki
-jopar ev elmaradt biztositas
-6honapja felujitott blokk(1900km benne, nincs padlora szetforva)
-letort indexek es nincs fordulatszam mero(estek vele)
-aksi kicsit szar de meg 2evet szerintem kibir
ha tokeletes papirok es alapotu motort akarsz szerintem akkor is ugy 60-80 amit erdemes maximum adni erte de akkor minden legyen jo(papirok+motor)
ja es a 150 szerintem pici...
Bár nekem nincs ETZ-m, haveri körömben van pár darab. A következőket szűrtem le belőlük:
- Ha a motorjával minden rendben van (karbi beállítás, előgyújtás), a jellegzetes MZ-s fütyülő hangot kell adnia.
- Ha keréken áll a motor, behúzod az első féket, és izomból megnyomogatod a kormányt lefele néhányszor, utána nézd meg az első villaszárak vékonyabb, fényes csöveit. Ha olajosak, akkor rosszak a villaszárakban a szimmerringek.
- Állj szembe a középsztenderre állított motorral.
Nézd meg a motorblokkot, hogy pontosan a váz középvonalában van-e, és a váz nincs-e elcsavarodva. Ha nagyon gyilkolták a gépet, előfordulhat, hogy a motorblokk a lánc irányába elhúzódott, nem középen van.
- érdemes kicsit járatni a motort, hadd melegedjen, ugyanis a meleg olaj "hígabb", hamarabb megtalálja a blokk tömítetlenségeit, lehet hogy a tulaj érkezésed előtt mosta le róla az olajfolyásokat.
- Próbakör előtt ragaszkodj ahhoz, hogy te indíthasd be, hiszen ha megveszed, te kínlódsz vele majd. Azért a tulaj indítási istrukcióit tarsd be. Beindítás előtt tapogasd meg a hengerfejet, hogy hideg-e. Van olyan gép, ami hidegen nagyon szarul indul, ezért a tulaj a vevő érkezése előtt megjáratja picit, a próbán pöccre indul, aztán ha hazaviszed, csak a szívás van vele.
- nézd meg, hogy járó motornál világításon ha húzol neki egy kis gázt, fényesebben ég-e a fényszóró. Ha nem, esélyed van rá, hogy a töltéssel nagyot fogsz szívni.
- Sztenderre állított motornál rángasd meg az első villát alul megfogva előre-hátra, a hátsót meg jobbra-balra. Egyiknek sem szabad kottyanni.
Most ennyi jut eszembe, ha még lesz valami, leírom.
Sziasztok!
szeretnék venni egy motort idén tavasszal, és kb. egy ETZ150-ben gondolkodom. A gondom az vele, hogy nemigen értek hozzá eléggé. Meg tudnátok mondani mik azok amikre oda érdemes figyelni ha nem akarom hogy átverjenek mint szárat a kerítésen? kösz
sano
Nekem egy ETZ-150-esem van és a felújítás után nekem sem akart többet menni 90-nél, sőt fölötte meg is ragadt a dugattyú és besatult a hátsó kerék...:) (Túl finoman lett bejáratva és ezért nem bírta a fullgázt.)
A tűt a karbiban feljebb húztam (most a legalsó állásban van) és azóta nem ragad meg és jobban is gyorsul (több naftát kap, bár vmivel többet is eszik). A csúcssebesség is nőtt, de így sem tudja a 110-et huzamosabb ideig tartani. Azt hiszem komolyabb tuning nélkül ezt úgy lehet túllépni, hogy a főfúvókát 1 mérettel nagyobbra cseréled, majd hozzáigazítod a tűt és beállítod a levegőcsavart. Akkor jó, ha üzemmeleg állapotban nem jön ki fekete füst a dobból. Mindez akkor lehet hatásos, ha a motor többi szerkezeti eleme tökéletesen működik (pl. nem szív falsch-ot, tiszta légszűrő és tömítetlen kipufogórendszer stb...)
Remélem tudtam segíteni, a főfúvóka cseréje még nálam is hátra van.:)
Nekem egy ETZ-150-esem van és a felújítás után nekem sem akart többet menni 90-nél, sőt fölötte meg is ragadt a dugattyú és besatult a hátsó kerék...:)
A tűt a karbiban feljebb húztam és azóta nem ragad meg és jobban is gyorsul . A csúcssebesség is nőtt, de így sem tudja a 110-et huzamosabb ideig tartani. Azt hiszem komolyabb tuning nélkül ezt úgy lehet túllépni, hogy a főfúvókát 1 mérettel nagyobbra cseréled, majd hozzáigazítod a tűt és beállítod a levegőcsavart. Akkor jó, ha üzemmeleg állapotban nem jön ki fekete füst a dobból. Mindez akkor lehet hatásos, ha a motor többi szerkezeti eleme tökéletesen működik Remélem tudtam segíteni, a főfúvóka cseréje még nálam is hátra van.:)
Látom megint alig történik valami az oldalon mindegy leírom azt amit gondolok, hátha valaki elolvassa.
A motorom (etz 150) új külsőt kapott. Eddig a gyári világoskék színben ponpázott, de most a barátom lefényezte, és metál sötétkék,középen gyöngyházfehér csikkal.Imádom nagyon tetszik, ha lesz rá lehetőségem akkor felteszek egy képet.
Padree neked meg gratulálok a műszakihoz.Remélem nekem is átmegy majd.
Bízom benne, hogy majd, ha jön a jóidő akkor jönnek a motoros sztorik is, mert szerintem ez, még jó téma.