Transalpot és egyéb maratonokat egész jól megúsztam. Szombat délutánig tartott az idilli állapot. Ekkor sikerült egy embereset korcsolyáznom a bringaúton. Vizes úton hátsó gumi megcsúszik, képzett rider ellenkormányoz ahogy kell. Majd közelebbi barátságba kerül egy elválasztó oszlopocskával. Durr.
Veszteségek: A vadi új ivózsák persze hogy kiszakad, cipzár is necces. A bringás vagyis én szépen lezúzza az oldalát, könyökét térdét több helyen.
Naza csapattárs próbált fesegíteni az aszfaltról, de nem akarozott felkelni. Ezúton is köszi a segítséget.
Fejemet kicsit odacsaptam, mert utána a nyugatinál is simán átgázoltam a piros lámpán. Nem tudtam koncentrálni. Ezt a második incidenst megúsztam.
Tanulság: Sisak nélkül sehova egy métert se. Jól lekoccoltam az aszfaltot.
Nem tört semmim, zúzódásokkal megúsztam. Egyébként előtte tök jót csapattunk Nazával a budaörsi hegyekben kis technikás ösvényeken.
Aki tud jó kis ösvényeket a környéken ne fogja vissza magát.
I love single track jeligére várom a válaszokat. :)
kemény : kevésbé zsibbad, viszont megszokni fáj, hosszabb tekerés az már durva rugós : jó, nem zsibbad, ütéseket simán viszi, viszont nagyon széles, nem lehet rendesen tekerni vele, nem fér el a lábam zselés : nem kell hozzászokni, nem fáj, viszont hosszabb távon zsibbad.
nekem ezek a tapasztalataim. mindegyiknek van hátránya és előnye.
egy jótanács : ha megvetted és elsőre kényelmesnek tűnik egyáltalán nem biztos, hogy 1 hét múlva is annak fog tűnni :)))))
- vagy - 4 db 9000 mAh-s góliát akku 4*2664=10656 Ft - vagy -
4 db 3500 mAh-s baby akkumulátor 2680*2=5360 Ft
- vagy -
4 db 2700 mAh-s ceruza akkumulátor 2*2290 Ft =4580 Ft
1 db RCA-dugó 82 Ft 1 db RCA-aljzat 139 Ft (pl. Ká-Csa, de akárhol meg lehet venni)
1 db Kerékpáros első lámpa 800 Ft (szett-ár, benne van a hátsó villogó is általában) (Tesco, Auchan stb.)
1 db Luxeon 3W-os K2 LED emitter (1680 Ft)
- vagy -
1 db Luxeon 1W-os LED emitter (1440 Ft)
(1123, Budapest, Győri út 3.)
1 db Luxeon-befogó és 10 fokos lencse 144+648=792 Ft (rendelésre, Szegedről, sajnos + postaköltség is van, de ha nem fogy el, akkor itt is lehet: 1134 Budapest, Lehel út 17/D, Lőportár u. sarok)
1 db kétállású kapcsoló 200 Ft 1 db 9V-os akkucsatlakozó 40 Ft 1 db akkutartó 4 góliáthoz, baby-hez vagy ceruza-akkuhoz 300 Ft (Conrad vagy akárhol, ahol olcsóbb)
1 db processzorhűtő Coolink Cool U1Lite fele 1200/2 = 600 Ft (Extreme Digital XIII.ker, Visegrádi u. 7/b)
Természetesen nem biztos, hogy ekkora hűtő kell, az 1W-osnak elég jóval kisebb is.
Ki kell próbálnod néhány nyerget, mert ahány ember, annyi popó. Vannak irányelvek. Pl. minél több súly van a fenekeden (függőlegesebb a törzs) annál szélesebb ajánlott.
Nekem a városi bringámon rugós nyereg vált be leginkább.
Nyereg ügyben nehéz tanácsot adni, mert szinte mindenkinek más és más a jó. Én megelégedéssel használtam egy sporttárs kényelmetlen címszóval félredobott nyergét (amig egy esésnél el nem hajlottak a pálcák). Volt nekem zselés-rugós nyergem, szuperkényelmesnek titulálva, ami kb 2 óra után olyan zsibbadást okozott, hogy fájt ülni. A versneygépemen ezzel szemben egy olyan nyereg van, amin a karbon felületen egy puszta bőrborítás van, semmi párnázás - olyan kemény, hogy kopog - ezzel szemben még 9 órányi tekerés után sem érzem kényelmetlennek. Viszont baromi drága. Szerintem vess egy pillantást ezekre, nekem a BSD-09-es van az edző- és városi bringámon és jók vele a tapasztalataim. Igaz, kicsit drágább mint amit eddig írtál, én 7eFt-ért vettem, de talán van olcsóbb változata is. Az egészből az a lényeg, hogy a párnázástól-rugózástóül nem biztos, hogy kényelmesebb lesz egy nyereg, sőt, lehet, hogy pont ellenkezőleg. Meg ami másnak beválik, az neked esetleg kényelmetlen. Sajnos nem nagyon van más, mint hogy kipróbálsz párat. Ha szerencséd van, az első jó lesz, ha nincs, akkor esetleg 4-5 nyerget is feleslegesen veszel meg, mire megtalálod a megfelelőt. Az meg a másik, hogy a nyereghez hozzá is kell idomulnia kicsit a fenekednek, azaz meg is kell szoknod. Lehet, hogy elsőre kényelmetlennek tűnik, és egy hét múlva isteni.
Milyen defektek ezek? Felütéses, vagy a szűrásos verzió? Feltételezem, hogy az elöbbi. Ebben az esetben némi plusz nyomás megoldhatja a problémát, ez jó hatással van a gördülési ellenállásra is :) A Silento-kat én olyan 4-4.5 atmoszférán szoktam használni. A defektvédő szalag a magas nyomással kombinálva tökéletes. Nekem azóta nem volt defektem, mióta betettem!!!
Kész lámpából eddig az jön be, amit a luxeon.hu -ról linkeltem. Ez 1W-os, elvileg sokáig megy kis akkuról (gyakorlatilag nem tudom) és láttam vele az erdőben.
Ha nincs átalakítandó lámpám, vagyis nulláról indulok, akkor mit javasolsz 1W ill. 3W kategóriában? Beteszed a listát az alkatrészekről? Vagy link is jó ha már valahol ki lett tárgyalva esetleg képekkel, kapcs rajzokkal. Kösz.
Amiről beszélsz azt (ha jól tudom) maci124 csinálta. Ezzel is foglalkoztam a többi track ellenőrzése és javítgatása során, de végül a legegyszerűbbnek Istyu-papa 2005-ös, és phu 2006-os trackjét bizonyult felhasználni. Ez kivi 90 km-es trackje egészíti ki az eltérő szakaszon.
Amúgy mindenkinek köszönöm a megküldött trackekekt :))
Ps: a lap nemsokára átköltözik a HBSE Gázló honlapjára, de jelenleg az átalakítás és karbantartás alatt áll (bár üzemel).
Szerintem ez nem a belsőn múlik. (Defekt után meg szoktad keresni a külsőben a 'bűnöst'?) Ha a tüske, vagy üvegszilánk átdolgozza magát a küslőn, akkor a belső már nem állítja meg. Két éve én is megúntam a túl gyakori defekteket (volt olyan pecches hetem, hogy 3 is összejött), és vettem egy kevlár betétes Conti TravelContact külsőt. Jó nehéz, de azóta semmi gond.
Szerintem öblösebb és keményebb gumikkal kellene próbálkoznod. Padkázáshoz testes embernek legalább 1,9-es köpenyeket gondolnék, mondjuk Schwalbe Marathont. Azt jól fel lehet pumpálni.
Ja, meg padkázáskor nem ám tohonya módon a nyeregben maradni! Felállni, hajtott térddel, könyökkel rugózni lefelé, bunnyzni felfelé.
Nagy segítség kellene: heti szinten szopok a defektekkel. Városban és túrázáshoz is használom, heti szinten 100-250 km, nem nagyon kímélem, padkázok is vele, meg a súlyom is megvan. :-)
Győri vagyok, az összes biciklisboltot végigjártam, de csak a sima kb. 690 Ftos belsőt lehet kapni, ez meg nem igazán jó, mert minimum kéthetente van egy defekt, és unom a szerelgetést.
Tippeket szeretnék hallani, hogy lehet ezt kikerülni. Hallottam, hogy a külső gumi keménysége is befolyásolja a belső elhasználódását. Nekem Silento II gumik vannak rajta, a futófelületével maximálisan elégedett vagyok, de hasonló felületű keményebbre is lecserélem, ha ezen múlik. Honnan lehet rendelni strapabíróbb belsőt, és melyik az? Ér valamit a védőszalag a külső és a belső között? Ér valamit a defektspray?
Amiért én mégis a Google Earth-ös változatot szeretem jobban, az a domborzat. Jól néz ki "végigrepülni" egy útvonalt, úgy hogy látod a hegyeket is. (Főleg némi magassági torzítást is beállítva.)
Amúgy nálam a következő lépés az lesz, hogy megcsinálom a magassági profilt, és ha ez megvan, akkor a térképen az útvonalon színkód fogja jelölni az emelkedő-kategóriákat.
***
Amúgy úgy néz ki, nem lehet képként föltölteni egy KML file-t, majd este megpróbálom föltenni egy szerverre.
Engem érdekelne az a Gázló-track GPX formátumban is, ha nem nagyon titkos. ;) Az email-em elvileg publikus.
Ugyanis a Gázló 2006-ra (meg egyetlen korábbira sem) sajnos nem tudtam eljutni, fontolgatok egy önálló teljesítést track alapján. A turistautak.hu-n ugyan van egy Gázló 2006 track, de nagyon szakadozott, több kilométer hiányzik belőle és mintha lenne benne néhány felesleges nyúlvány is (eltévedés????).
Nyeregből általában pont a puha meg széles a rossz... ugyanis olyankor nincs rendesen feltámasztva az ember ülep-izomzata és folyton erőlködik, míg egy keményebb felületen jobban érzi magát.
Ha hozzászoksz, csak az évad kezdetén lesz majd egyszer-kétszer fenékfájdalom, aztán elmúlik... ha egyáltalán abbahagyod télire a tekerést :-)
Lehet, hogy az van benne, de nem írja, milyen fajta... :-) csak azt, hogy ilyen erős meg annyi candela.
"At over 1000 candelpower, it is more than twice as bright as the nearest competitor with the same LED bulb."
Milyen "bulb" az vajon? Saját fejlesztés nem lehet, mert ugye a többieknek is az van... ráadásul a candelát akármekkorának mérhetik, ha jól össze van húzva a fény-nyaláb és erről regélnek, hogy az opticube milyen jól erősít meg tükröz.
Rákerestem, hol a legolcsóbb:
Cateye HL-EL500. RIDEBIKE Webshop ár: 9 625 Ft.
Ennél mindenhol csak drágább.
Ezt majdnem a feléből ki lehet hozni egy 1 W-os powerleddel. Itt nem is annyira a "meddig világít egy feltöltésel" a kérdés, hanem hogy mennyibe kerül...
A kis programom sajat maga generálja a logot, nem tud más logból dolgozni. - A fene tudja, hányféle log-formátum van. Ráadásul a logot a szokásosnál intelligensebben generálom; ugyan másodpercenként kapok adatot a GPS-től, de ha egy egyenes úton megyek, akkor nem írom ki a pontokat fölöslegesen, csak ha kanyarodom. (Ugyanez lesz igaz a magassági szelvényre is, csak akkor teszek majd el pontot, ha változik a lejtőszög.) Így egy nagyságrenddel több adat fér el a telefonon, mint a szimpla logolásnál.
A programom 'jól nevelt', azaz lehet vele együtt/egyszerre más GPS-es programokat is használni - feltéve, hogy azok is jólneveltek.
Amit kiírok, azt közvetlenül a (z ingyenes) Google Earth-ben lehet megnézni, végig is lehet röpülni az útvonalat (tools->play tour). Kedvcsinálónak megpróbálom betenni ide a szombati kis tekerésem útvonalát. Nem biztos, hogy sikerülni fog, mert ez nem igazán kép ...
Szóval még egyszer: akit érdekel, annak szívesen elküldöm, még fejlesztgetem, de jól jön már menet közben is ha másvalaki is próbálgatja.
Nekem a 3 wattos LED kissé lemerült 2 db 2000 mAh-s és 2 db 1700 mAh-s ceruza-akkuval 2 órát világított folyamatosan, a végén is egész jó fényerővel. Ha nem kell brutál fényerő, lehet 2700 mAh-s ceruza-akkuhoz 1 W-osat tenni bele és akkor 3x annyi ideig bírja. Más kérdés, hogy aki egyszer belekóstolt a fényerőbe, annak az 1 W-os nem elég :-) de a sima 3-5 LED-es Cateye-okat veri az is.
Igény esetén átalakítok meglévő lámpát is... az 1 W-osnak nem is kell olyan iszony nagy hűtőfelület, főleg ha kisebb áramon van hajtva.