Az a 3-4 mm még elég lesz egy darabig. Kicsit meg kell csiszolni olyan 400-as körüli csiszolópapírral, és jó is. A betétek szerintem olcsók, nem hinném, hogy több mint 1000 forint/pár. Viszont általában csak kisipari utángyártott terméket lehet kapni, aminek a minősége... hát nem a legjobb. Ha már szétszedted, szedd ki a fékkulcsot is, tisztítsd le, és vékonyan zsírozd be. Vigyázz, hogy a betétre ne menjen zsír! A fékdobot meg kis benzinnel zsírtalanítsd. Utána összerakod, kis fékállítás, és szerintem jó is lesz.
A kipuffogorol es a fustrol jut eszembe. Egyszer sikerult a 250-es ETZ-vel a kipuffogo
"begyulladasaig" kihajtanom a motort. Aztan hiaba probaltam akarhogyan hajtani, szandekosan nem sikerult eloideznem. Nektek megy? Hogyan pucoljatok ki a kipuffogot?
Látod, az lehet. De a dinamócsere tényleg sokat javított a helyzeten. Jut eszembe, a fesszabályzót is kicseréltem, mert szét voltak égve az érintkezői.
A 250-es TZ vel még nem voltak komoly gondjaim... Csak annyi, hogy néha (elég rapszódikusan) úgy füstöl, mint egy gyár. Nem tudom mi lehet a baj, talán a szimmering kezdi feladni.
Üdv, K.
Ui. A Trophy-k most az öcsém szíve csücskei. (2 125-ös + 1 250-es) Most újítgatja fel őket. A 250-esen már csak a festés és az összerakás hiányzik.
Lehet, hogy felreertettel. En nem a TS-en ujitiottam fel az dinamo allo-forgo reszet, hanem az ETZ-n a generatoret, egeszen mas okbol (veletlenszeruen allt le es indult meg a toltes, tekercseles utan viszont teljesen korrekt lett, tobb mint egy evig szivtam vele). A TS-en csak aprosagokat javitgattam. Lehet, hgy ott is javit a dinamo felujitas/csere a dolgon, ezt nem probaltam ki.
Egy 250-es Trophym nekem is volt. Csinalni akartam belole csoppert, de az akkori szukos anyagi helyzetem, es a rafodithato ido miatt inkabb eladtam.
Deniboj
"- Gyengén fog a hátsó fékem, ez ilyen vagy betétcsere?"
Lehet, hogy gyakorolnod kell a kerék ki- és visszaszerelést. A hátsó fékkel blokkolóra kell tudni fékezni a kereket. Meg kell nézni, hogy van--e még ferodol a betéten, (ragasztottnál az öntvényen és ragasztón kivül van-e még ferodol; a szegecseltnél meg, hogy nem-e a szegecsek fognak)
ha nincs akkor betétcsere, ha van akkor polirpapirral(kb 320-as) meg kell csiszolni a fékbetétet és a dobot. Nálam segített. A fékkulcs tengelyét csak nagyon óvatosan szabad zsírozni(,ha ugy van mint az ETZ-n) mert könnyen be lehet zsírozni a betétet.
Most nezegettem az arakat az aproneten, tisztara el vannak szallva az emberek. 3 vagy 4 eve a 250-es ETZ-met ugy rakattam ossze egy szerelovel vazrol indulva minden ujra festve ( en vittem a szinmintat ), cserelve, es kis tuninggal, friss vizsgaval volt 53 ezer. Akkor adtam el a 125-os TS-em jo allapotban muszaki nelkul 12 ezer forintert... Tenyleg, tok erdekes lenne tudni hogy a volt motorjaim meg mukodnek-e. Volt egyszer egy 150-es TZ UFS-680 meg egy 250-es UGC-321. Tud valaki roluk ?
En a 150-es TZ-m blokkjat 3x szedtem szet mire lett rendesen minden fokozat. :-) az 5. hianyzott. Eloszor mikor szethuztam es mindenfele gurultak a fogaskerekek akkor aggasztoan nezett ki, de mivel volt szervizkonyvem ossze tudtam rakni. A TS-t szerencsere nem kellett szetszedni soha. :-) A fogyasztasrol meg nekem a 250-es megevett 7-8 litert is ha huztam neki, de felujitas utan mar sokkal kevesebbet, ki is kellett cserelnem a fofuvokat kisebbre mert 10 kilometerenkent bekopte a gyertyat. Most sajnos nincs ETZ-m, de ha valaki tud valami hianytalan de lepusztult vagy kosarban tartott ( szetszedett ) 250-esrol nagyon olcson akkor megoszthatna velem.
A váltóról annyit, hogy nekem is dobálta a sebességeket kifelé. De nem a váltó volt rossz, hanem a kuplungkosár volt lelazulva. Tettem alá rugós alátétet, azóta nem rendetlenkedik.
Ha vizsont nem ez a gond, akkor a léptetővilla lehet elkopva a váltóban. 2-3 ezer forintért lehet venni. Ennek a szerelése viszont nem olyan egyszerű. (Én még nem is próbáltam szétszedni a blokkot...)
>A TS jonehanyszor kidobta a kettest, gyorsitaskor. Nektek csinal ilyet? Nem sikerult orvosolnom, es azota sem tudom mit lehett volna tenni ellene? >Esetleg valto felujitas?
>A TS 83-as kiadasu, tehat az utolsok kozul valo volt.
Nekem nem csinál ilyet, ott a sebváltóddal lehettek gondok. A csatlakozókat megnézem köszi. Amúgy "idénymotoros" vagyok, kb 1-2 hónapra vettem csak, utána eladom.
Nekem is kb 90-et megy, többre nem hajlandó de nem is kell, faluban bőven elég :))
7VG-n meg szétszedem az első telókat, szimmeringcsere+olaj neki.
Fogyasztást még nem mértem de Szombaton megyek Egomba vele, utána tudok nyilatkozni.
A 125-ös TS-el nekem is vannak tapasztalataim... Valóban, a 6 volt már nem nagyon elég a tompítottra, az indexre, a dudára, meg a féklámpára együtt. Nekem is sokat küszködött, pl. alapjáraaton leállt. Csak ugyanazt tudom javasolni: Ki kell cserélni a dinamó állórészét. Ha ez sem használt, a forgórészt is, sajna. Már ha benne voltam a szerelésben kicseréltem az összes vezetéket is. Nekem bevált. Még azért most sem az igazi, pl az index alig látszik alapjáraton. De legalább nem áll le, ha felkapcsolom a tompítottat.
Amúgy most egy ETZ250-est nyúzok...De van otthon pár Trophy is.
Most fedeztem fel ezt a topicot, és mivel nekem is ETZ-m van itt a helyem! A gépem egy 86-os tárcsafékes metálszürke (fekete sárvédökkel) ETZ-250. Teljesen széria, azt hiszem. Nem tudom az elözö tulaj mit csinált rajta, de mikor megvettem elég ramaty állapotban volt viszont jól ment. Nem sokáig.
Egy kérdés: nincs valakinek eladó,felesleges föfékhengere, fékkarral vagy anélkül? U.i. az enyémben meghalt a menet és most csak háccsó fékem van. Veszélyes :)
minimumnak irtam az 5litert ( es nem vagyok 1 nagy ember ( 58kg ) 2szemellyel meg ha nagyon sokat kell fekezni meg valtogatni nekem is kozelit a 10 fele de szerintem 7alatt marad.
most 5litert sikerult 70km alatt elfogyasztani( az kb. 7liter/100km ).en lehetetlenek tartom 5liter ala lemenni a fogyasztast.
18helyett 20 kerek befer szerintetek elore es hatulra?(valami nem tul vad cross gumival, de azert birja a gyengebb terepet)
A 6Voltos rendszer nagyon gyenge. Ha mar az aksi kezd haldoklani es nincs jol beallitva a toltes (kicsi a dinamo teljesitmenye, sajnos) akkor elofordulhat ilyesmi. Nekem indexelni nem nagyon akart egy ido utan. Foleg emiatt szabadultam meg a 125-os TS-tol. (Erdemes a csatlakozasokat megtisztitani, az atmeneti ellenallasok nagyon sokat rontanak a dolgon)
Volt ket 250-es ETZ-m (ott mar nem volt gond a villamos halozattal, illetve nem ilyen jellegu - ujra kellett tekercseltetni a forgoreszt, majd egy ido utan az allot is). Az egyik 4-4.5l/100km fogyasztast produkalt. A masik elegge osszevissza fogyasztott, hasonlo stilus mellett, de ott inkabb a kopott motor volt a hibas. Felujtitas utan meg ugy 500-1000km-t mentem vele es eladtam. A TS125 ugy 3.3-3.5-ot fogyasztott es mindig csutkaig huztam a gazt, utazosebesseg 90-95km/h (volt, hogy jo szelviszonyok mellett 105-ig is felment:o)))) es eleg haraposra allitottam a porlasztot.
A TS jonehanyszor kidobta a kettest, gyorsitaskor. Nektek csinal ilyet? Nem sikerult orvosolnom, es azota sem tudom mit lehett volna tenni ellene? Esetleg valto felujitas?
A TS 83-as kiadasu, tehat az utolsok kozul valo volt.
Nem tom, hogy csináljátok,de nekem sportos vezetési stílus mellett a 125 ETZ 6-7l evett, erdőbe 2 személlyel 10l!
A 250-es ETZ-m pedig mindig 5l felett evett(vegyes használat) ha nagyon gyötörtem az is evett szerintem 10l-t(ezt nem mértem).
Lehet a sportos vezetési stílusban van eltérés?
Egy 250-essel 3,5l csak öreg uras vezetési stílussal lehet kihozni azt is szerintem csak hosszútávon.
MZ TS 125/1.
Tennap felraktam a kereket 2 órás szenvedés után, köszi a reagálásokat. Így utólag belegondolva nem tudom miért tartott ennyi ideig hiszen pár csavar tartja... :)
És köszi a szerelési könyvet, be is állítottam a qplungot. Most már húz rendesen.
Más:
- Gyengén fog a hátsó fékem, ez ilyen vagy betétcsere?
- Elektronyos gond: Ha megy a tompított és dudálni akarok, elkezd fulladozni a motor mintha nem kapna gyújtást. Mitől lehet?
A 250-es ETZ-m fogyasztása 4.7 l/100 km volt rezonátor kipufogóval fékvasaláskor. Előtte 3.6 l/100 km. A gyári leirás szerint 3,5 - 5 l/100 km.
A kerék visszaszereléshez még annyi, hogy érdemes sebességbe rakni mert igy a 3bigyó könnyebben betalál a helyére.
kitamaszto feloli oldalon a tengelyt kicsavarozod villaskulccsal(asszem19) leszeded a kitamasztot,kiakasztod a fek bigyot es lejon a kerek mert van annyi hely, visszarakaskor a sorend forditott csak figyeld hogy a 3 bigyo bepasszoljon es jo erosen huzd meg a tengelyt.
ja es a csapagyak se essenek ki :)
irc.trefort.hu -n (trefort chat http://chat.trefort.net/ ) minden nap ott szoktam lenni a motorosok szobaban, szolj ha segithetek
bocs ha erthetetlenul irtam de epp hajnali 4 van azt felebredtem, mert nemtok aludni :)) valamit eszek azt huzok vissza aludni
ja juteszembe nektek mennyit eszik a moci?(sportos vezetes 5l / 100km )
ugyanis arrol volt szo hogy a 250 eleg sokat eszik a haverom 150 hez kepest ( az ugy 4l )
Nekem is volt defektem, Yamaha Jog-ot 10km kellett tolnom.
Úgy kell összerakni ahogy szétszedted.
Nem nagyon tudom milyen az MZ kerék. Nem olyan, hogy 3 gumi bakkra megy rá aztán meg bele van szorítva?????
Írjon már MZ-s is, ne csak én Pannóniás, és én is itt vagyok nem csak te és 2-en töltünk topicot.
Úgylátszik én fogom kitölteni a topicot :)
Tennap volt egy hátsó defektem így hát kellemes egy órás séta várt rám motortolással egybekötve. Utána szintén 1 órás kerékleszerelés.
Leszedni sem volt egyszerű, felrakni valszeg még nehezebb volt. Bár lehet hogy valamit rosszul csináltam. Ti hogy szerelnétek le-föl hátsó kereket? Ha még ma tudnátok válaszolni az jó lenne mert össze akarom rakni.
Addig is egy Yamaha Jog izével járok.
Sziasztok! Nekem egy '82-es TS 125/1-esem van kék színű, kicsit lepukkant állapotban de szép lassan újítgatom fel. Autóhoz képest szinte ingyen vannak az alkatrészek :)
Kérdés: Milyen sebváltóolajat szokás belerakni?
Sikerült kivenni a kormányzárat. A nyitott és a zárt helyzet között kb. félúton a kulcs elfordítható balra és utánna ki lehet huzni a zárat. Kellet játszani vele egy kicsit mire ez kiderűlt.