Örülök, hogy megint felébredtünk téli álmunkból.
Csak annyit szeretnék írni,hogy tegnap éjszaka prbáltam motorozni (150etz), de nem jött össze.
Több oka is volt:1 rugdosom, csak rugdosom mindent ahogy kell, de nem indul.10 perc után már fájt a lábam, mert el van törve a kislábujjam, és úgy gondoltam, hogy "ide nekem az oroszlánt is" betolom.Feltoltam egy kicsit a hegyen , és legurultam, megint mindent úgy csináltam, ahogy kell, de nem sikerült. Na kb még 5x toltam föl, de még mindíg nem sikerlt.
A végeredmény: az mz erősebbnek bizonyult az én 50kg-nál, nem motoroztam, és fogytam 3kilót.
Úgyhogy én szívok, mert nincs jogsim, de viszont van egy telitankos motorom amit nem birok beindítani.Tök jó nem?
sziasan86: szerinted csak MZ-vel motorozni veszélyes? Igazából minden motorral veszélyes motorozni! Ez a megtalálni az ürest, 1-est, 2-est dolog is vicces! :-) Minden csak állapottól, karbantartástól és használattól függ. Ha valaki gyilkolja a motorját, az ne csodálkozzon, ha tönkre megy. Ez szintén bármilyen motorra érvényes! Ahogy MZ-ből, úgy Jawaból is biztos van szar, sőt még japán motorból is. Az én motorom váltója hibátlan. Sajna sok pénzbe került :-( , de legalább jó. Nekem nem volt félelmem 90-100-as tempónál, a kanyarokat is simán veszem ennyivel. Amúgy mentél már hibátlan MZ-vel? Szerintem egyszer próbáld ki. Rossz állapotú motorról tényleg csak rosszat lehet mondani. Tetszik, nem tetszik dolog izlés kérdése. Nekem ETZ-ből a 125-ös és a 251-es tetszik, a 250-esnek nem tetszik a tankja. Van egy haverom, akinek 350-es Jawaja van. Egyszer cseréltünk egy pár körre. A Jawa sokkal nyersebb, durvább motor, mint az ETZ-m. A Jawa tulaja is elismerte, finomabb az MZ. Természetesen a Jawa is hibátlan műszaki állapotú. A Jawa nyomatékosabb alul, mint egy 250-es MZ, de az MZ pörgösebb motorjával, könyebb súlyával felveszi vele a versenyt. A Jawa első fékje nagyon gyenge az MZ tárcsafékéhez képest. (Az én kis MZ-m tárcsafékje olyan jó, hogy elsőkerékre tudom állítani!) Aztán ott a vezetési stílus. Minnél keskenyebb egy blokk, annál könnyebben lehet a motort irányítani. (Egy V2-es gép jobban veszi a kanyarokat, mint egy soros 4-es. Lásd: Superbike bajnokságok. :-)) Szóval az MZ keskenyebb blokkjával, pörgösebb motorjával, kisebb súlyával egy "sportosabb" vezetési stílushoz jobban megfelel. A Jawa szélesebb blokkjával, alacson fordulaton leadott nyomatékával, egy kicsit nehezebb súlyával inkább túrázós gép. Egyelőre ennyi jutott eszembe. Ha valami még eszembe jut, akkor írok. :-) Josim
glbtech: ha jól értelmezem írásodat, akkor te kétütemű, szintetikus motorolajat tettél a telóba??? Ugye ezt nem mondod komolyan??? :-)
Sűrűbb olajjal tényleg lehet keményíteni a telón. Én most vettem bele Repsol 15W30-as villaolajat, de még nem raktam bele. Az eladó azt mondta, hogy ettől keményebb lesz. Jelenleg nem tudom, hogy milyen olaj van benne. Igaz, hogy ezzel puha, de kényelmes. Engem csak fékezésnél zavar, mert hamar összeül, de remélem most keményebb lesz. Eddig egyszer sem koppantak! Pedig itt Budapesten vannak nagyon szar utak. A hátsó telók 2800 km-el ezelőtt lettek felújítva. A felújítás előtt éreztem, hogy koppantak, de most nem. Bírják a 73 kilós testsúlyomat. Kétszeméllyel még nem nagyon teszteltem, de be fogok számolni! Szóval, ha rendesen be vannak állítva és hibátlan állapotban vannak a telók, akkor a tervezett igénybevételhez szerintem megfelelőek. Ja, 125-ös ETZ-m van. Majd még írok! Josim
Nem olyan rossz azert... A kuplunggal nekem soha nem volt gondom. A 250-esen az egyetlen problemam az volt vele hogy sebessegben nem lehetett berugni mint a 150-est. Soha nem csuszott meg es be lehetett allitani hogy normalisan lehessen valtani, kirakni uresbe allo helyzetben is. Olaj kellett bele rendes es annyi. Az elejen is sokat lehet javitani ha kemenyebb olajat toltesz bele, nekem full szintetikus mobil1 ketutemu motorolaj volt benne es zsir utfekvese volt, ha meg nagyon gyorsan mesz akkor ugyis lehajolsz a tankra a legellenallas miatt es akkor maris jobb a sulyelosztas. 1x volt a 250-el egy Recsk oda-vissza, a sztradan vegig 140-150 kozott ( valoszinu azert nem szorult meg mert esett az eso es volt baro hutese... :-) ) de az elejet akkor sem ereztem konnyunek. Ellenben a hatulja gyenge, csavarodik, attol neha rostam.
Én a robogónál szétkaptam a berugókart, mindössze 1.5-2 óra volt mire összeraktam, a Pancsinál meg 1 perc. Milyet szívtam. Amúgy én nem vennék MZ-t (hiába mondtad Madmaxx, hogy majd akarok egyet), mert olyan könnyű az eleje, hogy 90-nél féletm. Meg ha ilyen rossz a kuplungja az meg még egy ráadás, hogy ne vegyek. Másrészről nem is tetszenek. Ez az én véleményem, de aki evvel akar menni annak jó motorozást, de szerintem veszélyes.
YA meg még a váltó se a legjobb, alig lehet megtalálni az ürest, vagy 1 vagy 2.
juteszembe multkor azért szedtem le mert a berugokar tengelyén a fogaskerek elvolt törve és alig volt pár fog(na majd keresek valami jo csavarhuzot mert a csavarok pofája szélesebb mint a csavarhuzoimé)
egyik haverom csavarhuzoja jo(mindig azal szedem szét) csak lusta vagyok elmenni bicajjal(kb.600méter) bezeg etz vel már száguldanék :)
én is ugy emlékszem hogy nem fontos leszedni a berugokart, majd kiderül holnap mi lesz :)
Jaj, csak a berugokart le ne vedd! (Nem olyan nagy dolog visszrakni, de ha nem szukseges feleslegesen ne szivasd magad.) Az maradjon fenn, es majd a deknivel egyutt szepen le kell huzni. A csavarokat kell kiszedni (kiimadkozni:o)), meg a tengelykapcsolonal levo koronas anyat (vagy a fordulatszammerokihajtast) ami a fotengely vegen van. (Persze vegig 250-esrol van szo!)
azzal nefoglalkoz ha 1 es ben megkapar picit meg néha eltudsz indulni behuzott kuplunggal, csak ne csusszon :)
nekem is mindig 1es be ha beraktam üresböl megkapart(mármint betonon nem csak homokba),meg havernak is régen a jawa350 igaz az szutyok jawa nem rulez MZ :)
probáltam ma szétkapni a mocit de ezt a blokkot még nemkaptam szét és meglepödésemre a berugokart nemtudom leszedni valami szar van belerakva ami sehogyse jön ki.
de a csavarokat se birom kicsavarni, olyan erösen van becsavarozva, na majd probálkozok
Nekem is-nekem is!
Beállítottam a kuplungot, fogott is rendesen. Egy ideje megint csúszik és nem emel ki rendesen. Pl. ha berakom egyesbe és csontra be van húzva a qplung, megindul lassan a moci. Ha nem engedem elindulni, lefulladok.
Kuplungcsere? Nincs kedvem szétszedni megint, alig van már Ultra Derm :)
Dani
TS125/1
Megprobalhatod a hengerben a kiomlot kicsit feljebb reszelni, en a 150-esen csinaltam meg, es utana lazan kiforgott 8000-en tulra. Mondjuk erezhetoen nem lett erosebb. A 250-en nekem meg volt csinalva hogy a nagy fogaskerek nem teli volt, hanem csak "kullos" , de nem tudom hogyan csinaltak, valoszinu furogep+reszelo... Utana persze ki kell egyensulyozni, de az sem egy nagy feladat. A kuplungot is csak 3 csavar szoritotta ossze a 6 helyett, es ott is minden le volt reszelgetve. Gondom nem volt vele 1 szal se. Aztan a szivocsonkot fel lehet polirozni, az sokat tud szamitani, de ugy hogy a hengerrel osszedolgozni ne legye benne semmi az utban. Aztan gondolkodtam egy idoben hogy a szivocsonkot le kellene roviditeni, elvagni es osszeheggesztetni, utana polir, de ez nagy melo, nem csinaltam meg. Es a hengerfejbol is le lehet venni hogy nagyobb legyen a kompresszio. Az sem egy nagy feladat.
A kuplung nem csak a lamellak miatt csuszhat, hanem a kupos rogzites lelazulasa miatt is. Mivel csak a kup rogzit(szerintem ezt nagyon elcesztek), ezert ha egyszer megcsuszott, utana varhatoan mar csuszkalni fog. En is szivtam vele, vegul ki kellett cserelnem a kuplungagyat (azt hiszem igy hivjak, azt a reszt, amely kuposan rogzul a tengelyre), es szepen osszecsiszolnom a tengelyen levo kupos resszel.
amig ezt a mostani etz -t is nemfuratom meg 300ra van valami 5letetek LE növelésre?(jobb gyorsulási adat meg könyebb 1kerekezés)
szoval itt ott kisz reszelgetés mennyit számit?
ugyanis sok maxxkör meg 1kerek lofütyike elk**ta a kuplungot és 1folytában csuszik...(5.ben maxx 80km/h és berugni nembirom a mocit)
kellenek uj lamella gondolom.
a kérdés szerintetek 3águ körmös lehuzoval lebirom emelni vagy kell spéci kuplung lehuzo(tudjátok a menetes csavaros mint lenkeréklehuzo)
mibe kerülhet? az alkatrész? gondolom az olaj lesz csak 2000ft mert már nagyon hig az olajam és multkor felis fort(kupakot leszedtem és füstölt ki) de hidegen is picit hig...
Szimmering: ha arra a rugos gyurure gondolsz, ami a tomitoajkakat szoritja a tomitendo feluletre korben, akkor az gaz, mert anelkul az ajkak nem birjak ki a nagy nyomast, ami kialalkulhat a hengerben es engedni fognak.
Tegnap voltam az újpesti bontó-szerelö mühelyben és vettem fékföhengert. Müanyaggal tartállyal + tömitö gyürük, kupak nélkül, dugattyúval, szimeringekkel 4100 pénzért. Annyi a baja hogy az visszapill. menete rossz, szvsz rá kell hegeszteni egy anyát és abba mehet a tükör.
A srác elég korrekt, van sok alkatrész (etz) tudom ajánlani mindenkinek ( IV.ker. Munkásotthon u. 4. t:0630-401-0474)
Nem eredeti szineringet adott hozzá, hanem amit ök használnak szerinte jobb, de elég nehezen tudtam betenni, a kis rugósgyürü el is szakadt. Remélem nem fog folyni az oil.
Hat a TS-en nem piszkaltam soha az olajleeresztot. De az ETZ-n megszivtam mert az is bele volt tepve, kicsavartam, es a menet is jott vele. Utana 1 hetig ugy jartam hogy egy parafadugot utottem/csavartam bele a lukba. Mondjuk hibatlan volt, de nem tul elegans. :-)
Hi... Ez a korozes dolog mokas. :-) Mondjuk ennek sok oka lehet. Mindenesetre ez mar nem az en gondom. De ez erdekes ez az S 250 Sport. Az egy ETZ 250 Deluxe, igaz hogy rendesen tuningolva volt, de azert az a Sport nem gyenge... :-) Arra emlekszem hogy a 125-os ( csak papiron, mert 150-esre at volt alakitva ) atirasanal kulon ragaszkodtam hozza hogy kiralykeket irjanak. Baro, koszi.
www.ekormanyzat.hu
1.
A keresés során megadott gépjárműadatok:
Rendszáma: ufs-680
Megadott forgalmi engedély száma:
A gépjármű nyilvántartásbeli adatai:
Szín: KIRÁLYKÉK
Gyártmány: MZ
Típus: ETZ 125
A jármű körözés alatt áll? Igen (!!!!!)
Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási adat: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki
A lekérdezett jármű forgalomban van
2
A keresés során megadott gépjárműadatok:
Rendszáma: UGC-321
Megadott forgalmi engedély száma:
A gépjármű nyilvántartásbeli adatai:
Szín: KÖZÉPKÉK
Gyártmány: MZ
Típus: S 250 SPORT
A jármű körözés alatt áll? Nem
Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási adat: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki
A lekérdezett jármű forgalomban van
Jopar kilometer csogazzal ki lehet tisztitani. :-) De komolyan. Volt ismerosom aki ugy probalta hogy leszedtek, toltottek bele benzint, korbelotyboltek es begyujtottak. Szep latvany volt, mint egy raketa ugy repult at a szomszed kertjebe, meg mazli hogy nem felrobbant. Ha mindig rendesen forgatod a motort akkor soha nem kokszosodik el.
Vegyel ugynevezett fektisztito sprayt ! Nem draga, es ez a legjobb, minden olajat, zsirt lemos ami esetleg odakerult. Egyebkent a kerek szereleset en mindig ugy csinaltam hogy nagysztenderre raktam, es a kuplung feloli oldalra dontottem kicsit a motort. Egyedul nehez, jobb ha van segito. Akkor lazan kifer a kerek. Visszafele meg annyi a trukk hogy sebessegbe kell tenni hogy ne forogjon el a lanckerek, ossze kel nezni es berakni. Kozben ha valaki donti kicsit megintcsak sokkal konnyebb.
Az a 3-4 mm még elég lesz egy darabig. Kicsit meg kell csiszolni olyan 400-as körüli csiszolópapírral, és jó is. A betétek szerintem olcsók, nem hinném, hogy több mint 1000 forint/pár. Viszont általában csak kisipari utángyártott terméket lehet kapni, aminek a minősége... hát nem a legjobb. Ha már szétszedted, szedd ki a fékkulcsot is, tisztítsd le, és vékonyan zsírozd be. Vigyázz, hogy a betétre ne menjen zsír! A fékdobot meg kis benzinnel zsírtalanítsd. Utána összerakod, kis fékállítás, és szerintem jó is lesz.
A kipuffogorol es a fustrol jut eszembe. Egyszer sikerult a 250-es ETZ-vel a kipuffogo
"begyulladasaig" kihajtanom a motort. Aztan hiaba probaltam akarhogyan hajtani, szandekosan nem sikerult eloideznem. Nektek megy? Hogyan pucoljatok ki a kipuffogot?
Látod, az lehet. De a dinamócsere tényleg sokat javított a helyzeten. Jut eszembe, a fesszabályzót is kicseréltem, mert szét voltak égve az érintkezői.
A 250-es TZ vel még nem voltak komoly gondjaim... Csak annyi, hogy néha (elég rapszódikusan) úgy füstöl, mint egy gyár. Nem tudom mi lehet a baj, talán a szimmering kezdi feladni.
Üdv, K.
Ui. A Trophy-k most az öcsém szíve csücskei. (2 125-ös + 1 250-es) Most újítgatja fel őket. A 250-esen már csak a festés és az összerakás hiányzik.
Lehet, hogy felreertettel. En nem a TS-en ujitiottam fel az dinamo allo-forgo reszet, hanem az ETZ-n a generatoret, egeszen mas okbol (veletlenszeruen allt le es indult meg a toltes, tekercseles utan viszont teljesen korrekt lett, tobb mint egy evig szivtam vele). A TS-en csak aprosagokat javitgattam. Lehet, hgy ott is javit a dinamo felujitas/csere a dolgon, ezt nem probaltam ki.
Egy 250-es Trophym nekem is volt. Csinalni akartam belole csoppert, de az akkori szukos anyagi helyzetem, es a rafodithato ido miatt inkabb eladtam.