8-10mm belogása lehet maximum,akkor cserélni kell mert "ostorszerü mozgást végez ami..." ilyen volt a szakirodalomban(hogy csak lánc vagy lánckerák is azt nemtom,meg tapasztalatom sincs mert ugye a 250 nek nem ilyen a primerhajtása meg a tengelykapcosloja.
ja a csövilláskulcs az olyan villáskulcs aminek a váge csökulcs.
O------- valahogy igy nézne ki
U
|
| <-ez lenne a sima villáskulcs
|
|
nagyon király lett a kuplung de megint sikerült a szelepet a hátso kerékben kiszakitani, ti menny bar nyomást raktok bele?(hogy 1kerekezéskor ne szakadjon ki, meg gumi kaparáskor)
juteszembenem lehetne valami belsögumi nélküli kereket belerakni meg hátul tárcsa elöl dupla tárcsafék, valami ilyet tervezhetnénk.
A szakirodalom szerint egyutt kell cserelni a lancot a lanckerekekkel. Valahol igaz lehet, mert ha mar a lanz meg van nyulva, akkor az a hat a lanckerekre is es forditva, a lanc nyulasat is befolyasolhatja a lanckerek. Hogy mekkora lehet a belogas, azt sajnos nem tudom, es konyv sincs a kozelemben.
Köszi a biztatást Trike, sajna én is erre a megállapításra jutottam krómbizgentyű terén (mármint hogy 1szer használatos), mert amikor még a múltkorában elkezdtem feszegetni, eléggé érdekes (mondhatnám csúnya) hangokat hallatott, és ezért is hagytam abba. De hát akkor nincs mit tenni, neki kéne majd esnem.
Más kérdés: A bal oldaldekni alatt figyelő lánc (a főtengely és a váltórúd végén levő fogaskerekeket köti össze) eredetileg milyen laza? Az egy centi belengés ugye baromi sok?
És illendő ezt magában is cserélni (feltéve, ha már megnyúltnak minősül), vagy csak a fogaskerekekkel együtt célszerű?
"rájötem melyik irányba kell letekerni(ugyanis csö villáskulcsal lebirtam)"
Ilyen szerszamot meg nem lattam:o))))))))))))), de gratula a sikerhez.
"kuplungot is leszedtem(3darab palyszer és kalapács a "kuplung lehuzo") "
Mar az olvasas soran megfajdult a szivem:(. Aztan tovabb olvasva, az eredmenyt is megtudtam:o(((. Nem tudom, mekkora beruhazas egy lehuzo, nekem van, de hogy honnan, mar nem emlekszem, de azt hiszem egy muhelyben csinaltak (apu munkahelyen).
"beleraktam uj lamellákat de nem muxik :(
valamiért nem emel ki a kuplung, leirnád hogy kell jol összerakni?(nemtudok rájöni mit rontotam el az összerakáskor)"
Ugy emlekszem, soha nem volt bajom a kuplung osszerakassal, meg mar nincs is elottem a dolog, igy ebben nem tudok segiten.
Egy kis hulyeseget irtam az elobb. A csavar a fotengely vegen nem a kinyomo csapagyat rogziti (ami egy talpas csapagy, az rogzul magatol), hanem a fotengely harmadik csapagyat, es ha jol emlekszem rogziti a kuplungot is, lecsuszas ellen. Tehat celszeru ha visszatekered, jo erosen (miutan megint szetszedted a kuplungot, megjavitani:o)))).
Króm karika nehéz ügy, mivel ez elvileg egyszer használatos. A gyárban ezt sajtolják rá úgy hogy az üveg alá tesznek gumi tömÍtést, hogy ne ázzon be. Egyszóval az alsó pereménél kell megtámadni és egy kis csavarhúzóval alányúlva körbe lefeszegetni. Javaslom hogy több lépésben csináld akkor nem lesz annyira ronda. A visszarakásnál arra kell vigyázni, hogy amikor peremezed vissza ne törjön el az üveg. Sok sikert, nekem egyszer már sikerült:)
Tömítésnek én FSB-t (vagy FBS?) ajánlok. Én ezt raktam az összes helyre, hengertalp, hengerfej+lemez, szívócsonk, stb de még a karbi gumicsövét is bekentem így nem szivárog a benzin, amitől retkes lenne mindig a blokk. A maszek tömítéskészletből én csak a hengerfejlemezt használom a papírtömítések nem jók semmire. Kuplunglehúzót mindenféle képpen érdemes venni vagy csináltatni, mert anélkül inkább csak kárt csinálhatsz (főleg ha előreláthatólag nem ez volt az utolsó hozzányúlásod). Szerintem valami gáz biztosan van a kuplunggal, mert a 6 10-es csavart kajakból meghúzva is frankón kell működnie. Ez olyan, mint amikor a Babettámon csak akkor forgott a hátsó kerék, ha nem volt teljesen meghúzva a csavar.
Hi
Szisan, ez egy teljesen normális jelenség az MZ-ken. Ha hirtelen full gázt húzol, akkor azért fullad, mert nem állandó nyomású karburátor van a motoron. Sajna azt nem tudom megmondani, hogy mi a különbség az állandó és nem állandó nyomású karburátor között, de majd megkérdezem a szerelő haverjaimat és akkor leírom.
a legfelsö 6darab 10es csavart picit meglazitottam és igy most jo lett!
nekem is elég kopott a kuplung épp hogy nem surolja a nagyfogaskereket.
gondolom a TS nél is az lesz a baj ami tipikus etz gond , ohgy a karbin kikell centizni(pontosabban miliméterezni) a szivatot(ha ugyan az a ts karbi mint az etz250) akkor van 1 kis csavaros bigyo(9es villáskulcsal) betudod álitani a bowden álitot(tudod mint a bowdenes fék kar v. kuplung kar vagy a bicajokon a fékpofáknál)
én igy álitotam be:
teljesen le hogy szivato ne legyen rajta és padlogázon kuplungot kivágtam(ezt eljátszotam addig amig a motor majdnem 90fokos szögben nem ment 1keréken(mindig 1 picit tekertem rá szivatot a karbinál),ja ez a beálitási modot nem ajálom senkinek mert rohadt veszélyes csak az probálja aki tud 1kerekezni meg nagyon ismeri az etz -t(mivel könnyü az eleje).érdekes hogy akár hova álitotam a tüt sose volt jo csak ha közepe és teteje között volt és a szivatora egy ici pici volt rakva.
nektek a 6 felsö 10es csavar a kuplungon mennyire van becsavarva?(nekem kb. 1 lammela vastagságot kilátszik a 6 kinyomo rugo)
ezt a gázos megoldást holnap lehet kiprobálom mert ugyis lekell szedni ujbol ugyanis ömlik az olaj a motorbol, mert 3pajszernak nevezett kuplunglehuzo(ja meg 1 vaskalapács) az picit szétnyomta a blokk alját és vehetek valami tömitö anyagot oda(ilyen kenöset),amugy a esztergált csavart nem raktam vissza és nincs is fordulatszám mérö bekötve(majd lelesz cserélve elektromosra, régen se volt ilyen spirálos mechanikus akármi, és igy 1böl lejön a blokk oldala)
a gyári fuvoka asszem 135? vagy 145? ha joltom 135 de fejböl nembizots...
MZ rulez!
ja 1 kérdés: hány wattos a legnagyobb izzo elöre? valami halogén(amit kapni lehet), mert a mocskos lámpanélküli cicakba kocsmábol hazatarto faluk között koszálo bicajosok kikészitik idegeimet...),most 45wattos van bent de régen 75wattos volt, lehet ilyen 90-120watt körülit kapni?
vagy valaki szerelt már fel valami más motor/kocsi lámpát elöre ami ikerlámpás?(valamit felfogok taknyolni csak még nemtudom mit, ha van 5let hogy házilag mire cseréljem le az elejét ami jolmutat és ikerlámpa akkor szoljatok)
Bocsesz, hogy beledumálok, de nem lehet,hogy összerakásnál(1 csúszó-1 surlódó-1 csúszó...)a nagy erőlködésben az egyik vagy több lamella nem feküdt be frankón a kialakított vájatokba, vagy a legfelső elfordult a helyéről? Mert ilyenkor a kuplung aztán végképp nem tud kiemelni. Legalább is az egész kuplung összerakásnál itt lehet a legkönnyebben elszúrni, mert engedi magát összerakni csak nem ér semmit az egész. Ilyenkor látszólag minden OK, rugók a helyükön, csavarok, alátétek megvannak aztán még se műkszik.
Hellóka!
Kuplungügyben annyit tudok hozzászólni, hogy a motorkámon (ETZ 251) kb. 10-szer szereltem a kuplungot föl-le, oda-vissza úgyhogy már elég jól belejöttem. Nekem a fő gondom abból származott, hogy az elődöm már megpiszkálta ezért hiányzott belőle a 2 db alátétszerűség + főleg 2 személlyel 3500-4000 között előszeretettel csúszkált, mind addig még aztán egyszer be nem állt a kuplung. Nem emelt ki többé. (A mai napig nincs is rajta holtjátéka a kuplungkarnak, de most frankón műkszik.) Életemben nem szedtem szét még kuplungot a Motor Revü MZ-szerelés sorozatból nyálaztam össze a tudnivalókat asszem 94/11-es szám. Mint kezdő nekem is nagyon nehezen jött le az oldaldekni( ez a kiemelőcsapágy miatt van) no meg persze én is leakartam szerelni a berúgókart amit úgyebár nem kell. Főtengelyt semmi kedvem nem volt kiszerelni meg felköszörülni, ezért csak felcsiszoltam a főtengely véget + zsírtalanítás aztán összeraktam. Működött is, de csak kb. 2dl váltóolajjal, mert ha többet raktam bele lepörögte magát. Időközben a kuplungagyat a csúszkálások megzabálták a kuplung hozzáért a homlokfogaskerékhez és megint széthullott az egész.Vettem rá egy ETZ 250 használt kuplungot, egy ideig bírta csak ez is. Most a 2.-dik csontúj kuplungaggyal megy, mint golyó kétszeméllyel is hegyen-völgyön. Felrakás előtt a komlpett kuplungot fel a rezsóra, kesztyű elő,2 méterről nekifutás fel a főtengelyre oszt jóéccakát centírozás megvolt.Hát ennyi részemről. A fogyasztásról meg annyit, hogy el nem tudom képzelni hogyan ehet egy 125-ös 10 litert százon. Nálam 4l az alja, két személlyel húzós utakon sem evett 5,5-nél töbet.Egy kérdés még a végére 250/251 egycsavaros BVF karbinál mekkora a gyári főfuvókaméret?
MZ Forever
Ma csináltam egy TS-t. Az a gond, hogy ha hirtelen jól ráhúzod a gázt akkor fullad. Ha meg szépen lassan akkor jól megy. A karbin már mindent megpróbáltam. Lehet ennek valami gyújtás baja is??? Hqa igen elő vagy utó???
rájötem melyik irányba kell letekerni(ugyanis csö villáskulcsal lebirtam)
kuplungot is leszedtem(3darab palyszer és kalapács a "kuplung lehuzo")
beleraktam uj lamellákat de nem muxik :(
valamiért nem emel ki a kuplung, leirnád hogy kell jol összerakni?(nemtudok rájöni mit rontotam el az összerakáskor)
Lenne hozzátok egy nagy kérdésem! A pár hete vásárolt Etkóm kilóméter- és fordulatmérő órájának a krómkarikája eléggé viseltes, meg amúgy is szét akarom szedni, mert a számlap és a mutató is kifakult, szóval tudja valaki, hogy ezeket a kis krómbizbaszokat hogy lehet le- és feltenni? Illetve lehet-e egyáltalán valahol kapni? (Debrecenben még nem találtam...)
Még valami. Miért van az, hogy a gép húz, gyorsul, meg minden, de valahogy nem akar 80 felé felkapaszkodni, pedig még nincs is túl nagy fordulat.
merre kell kitekerni a csavart? semelyik irányba se megy(de jo hogy régen nekem nemvolt ott az a kis csavar...)
amugy ugy probálom hogy a lánkeréknél 24es kulcsal fogom és 20as kulcsal a csavart tekerném le(de nem jön le),ja és 1es be beraktam ugye a mocit
menetirány vagy menetiránynak ellentétesen forogjon a hátso kerék amerre tekerem le a csavart?
Na igen, de ez igazából nem korlátozás, mert eszerint egy 25 kW teljesítményű mocinak legalább 156 kilónak kell lennie. Jó, tudom, vannak olyan sportgépek, amelyek 125 ccm -mel leadnak 30 lóerőt, és 120 kiló alatt vannak, de a kevésbé extrém kategória teljesíti ezt a súlyt (még na 400-as kawasaki eliminator is)
szisan:
KB 250 ccm :o))))
ez nagyon jóóóóó
végülis a 750-es zündapp is 26 lóerő, és kb 3*250 ccm, de lehet Akorl jogsival vezetni.
A fotengely vegen levo csigahajtast le kell csavarni. Ez viszont nem tul egyszeru:o).
Egyszerubb modszer: fogsz egy 22(24?)-es csokulcsot, jo hosszu tuskevel, rateszed a csavarra, ugy forgatod a fotengelyt, hogy a dugo a felso holtpont elott alljon meg (mar surit, van ellenallasa, de meg nem fordul at), a tuskere mert hirtelen utessel a csavar meglazithato. Altalaban tobbszori probalkozast igenyel.
Masik modszer: valamilyen modszerrel rogzited a fotengelyt. Modjai: sebessegbe teszed a motor, majd a lanckereket egy celszerszammal (egy konyvben lattam, egy ives valami, amire hegesztve van ket darab lancszem es befeszul a hazba, ehhez a lancot ki kell szerelni, legalabb a hazbol.) Masik modja: leveszed a hengerfejet, a hengert, majd ket kemenyfa hasabot teszel a henger ala, majd igy probalod a csavart csokulccsal meglazitani. En tobbnyire az elso modszert (a surites ellenallasat) hasznaltam.
Vigyazni kell a fotengely nem gorbuljon meg. Nalam ezzel nem volt problema, vagy legalabbis nem vettem eszre:o).
Nagy meglepödésemre a mostani etz nem olyan mint a régi, ugyanis a kuplung felöli oldalt nembirom leszedni(a kuplungnál megakad).
Ja meg ezen a fordulatszám méröhöz az a bigyo rajta van, és azt se birom letekerni(tudjátok a fötengely végén ilyen fogaskerekes izé...)
szoval a kérdés hogy kell leszedni az oldalát a blokknak, mert megvannak az uj lamellák de nembirom kicserélni.
(probáltam hogy a gyujtás felöli oldalrol a csavart ami a fötengelybe van megfogom kulcsal és a kuplung felöli oldalon azt a bigyot kitekerem kulcsal(a kis lukon át, ugye ahol leszedtem azt a karikát),de a gyujtás felöli oldalt a csavar csavarodott mindig ki és nem a bal oldali izé)
Szóval tehát akkor nincs ccm korlát. De a rendőrbácsi szerintetek elkezdi számolgatni a kW/ccm arányt amikor igazoltat?
Mert amúgy a 25kW nekem tökéletesen elég, nagyobb mocira úgy sincs pénzem... (egyenőre. Majd meglátjuk mi lesz a csúzlee után.)