Keresés

Részletes keresés

,m,1710 Creative Commons License 2018.06.28 0 0 328347

Ez a négyszeranyi fizu nemrosz, ez akkor lene négyszeres, ha mindenmás  (a fizun kivül) magyarosh lene.

Előzmény: GPS (328339)
szilvatövis Creative Commons License 2018.06.28 0 0 328346

Nincs boldog vég. Volt egy válság akkoriban, elsőnek rúgták ki, pedig Ő soha egy napot sem hiányzott... aztán a bank elvette a házuk, ráment az egészsége... hagyjuk!

Előzmény: ,m,1710 (328345)
,m,1710 Creative Commons License 2018.06.28 0 0 328345

Mi a fizuja a rokonnak?

 

Előzmény: szilvatövis (328340)
,m,1710 Creative Commons License 2018.06.28 0 0 328344

Megy a foci VB, béke van a világon

zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.28 0 0 328343

Van egy olyan, hogy társadalmi igény ami nem azonos az egyénekkel, a társadalom nem az egyének összessége. annak volt igénye arra amire, a biztonság érzésére.

Előzmény: GPS (328339)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.28 0 0 328342

Már megint túlzol, voltak kemény helyek itt is, nem feltétlenül a bányában.

Előzmény: GPS (328339)
_Berci Creative Commons License 2018.06.28 -5 0 328341

 

Ha meg kiegeszitenek az e-power-t (nyilvan csak idö kerdese) ~20 kWh akkuval, akkor elerhetö lenne, hogy az ICE motor csupan az idö töredekeben müködjön (es nem egetne el elete soran ~10 000 liter fosszilis üzemanyagot ... ami akar nemzeti celkitüzes is lehetne ...). Ezaltal pl. az ICE motor üzemideje leesne, gyartasa sokkal olcsobb lenne ...

 

Különben az e-power belekerül 5 modellbe (eddig a Note, meg a Serena letezik ilyen opcioval).

Ezaltal valszeg megnyilik a lehetösege annak, hogy ezt a soros-hybrid variaciot akar millios tetelben keszitsek ... vilagpiac, 5 modell ...

 

Előzmény: szilvatövis (328337)
szilvatövis Creative Commons License 2018.06.28 0 0 328340

Kiment egy rokonom Svédbe. Elhelyezkedett egy üdítőitaldobozoló üzemben.

 

A szükséges létszám 20 fő volt, de 25-volt mindig behívva, de így is sokszor nem volt meg a 20 fő. Mindenki akkor ment be dolgozni, amikor akart, saját magát is kiírhatta 2-3 napos "betegállományba" a nincs kedvem is betegségnek számított.

 

A németeknél is baromi lazaság volt általában az üzemekben a 70-80-as években. Még sörözni is lehetett az üzemi konyhán.

Előzmény: GPS (328339)
GPS Creative Commons License 2018.06.28 0 2 328339

 

A rendszer adott egy nem anyagi alapú biztonság érzetet, arra volt igény.

 

Jaaa, abban igazad van, hogy haszontalan látszat-munkáért járó fix fizetésre mindig volt (és ma is lenne) igény.

 

Hányszor, de hányszor hallottuk azt a '90-es évek elején - amikor már szállingóztak azért ki magyarok melózni (ha nem is ebben a mértékben) - hogy:

 

- Hááát a fizetés fasza - szó se róla - négyszer annyit kapok (átszámítva), mint itthon. Na de basszák meg, ott keményen le kell dolgozni a 8 órát.

- Ez komoly? Többet kell dolgozni a négyszeres fizuért?

- Igen, hogy rohadnának meg. Azok kajakra nem normálisak. Ha szól a duda, nekiállnak melózni...és dudáig meg sem állnak. Hát élet ez, bazmeg? Tiszta hülyék, komolyan.

- Hát ez tényleg nagy szemétség. Mikor jössz haza?
- Hát még nem jönnék... na hallod, ezért a fos, magyar fizetésért? Nem hülyültem meg.

 

Kb. így ment ez.

.

Előzmény: zöldkomcsi. (328338)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.28 0 1 328338

A rendszer adott egy nem anyagi alapú biztonság érzetet, arra volt igény. Amikor másra lett igény meg kellett változtatni a rendszert.

Előzmény: GPS (328336)
szilvatövis Creative Commons License 2018.06.28 0 0 328337

Az E-power nyomatékkareakterisztikáját egy 2 literes turbómotor tudja lekövetni, automata váltóval nem hinném, hogy sokkal olcsóbb lenne.

https://www3.nissan.co.jp/vehicles/new/note/performance.html

Előzmény: szilvatövis (328334)
GPS Creative Commons License 2018.06.28 -1 1 328336

 

Még az én családomban is akad olyan, aki azt mondja, hogy:

 

- De legalább akkor mindenkinek volt munkája.
- És mégis mit gyártottak azok a derék munkások?
- Az mindegy - de legalább nem kellett elmenjenek közmunkásnak.
- Persze, hogy nem, hisz mindenki közmunkás volt, bazdmeg.

.

Előzmény: advocatusdiaboli (328326)
szilvatövis Creative Commons License 2018.06.28 0 0 328335

Ugyan miért?

Előzmény: zöldkomcsi. (328333)
szilvatövis Creative Commons License 2018.06.28 0 0 328334

Bocs, nem 9,5, hanem 10 másodperc.

Előzmény: szilvatövis (328332)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.28 0 0 328333

Ott kellene legyen a jármű tömege is, azzal együtt értelmezhető.

Előzmény: szilvatövis (328332)
szilvatövis Creative Commons License 2018.06.28 0 0 328332

Előzmény: szilvatövis (328330)
szilvatövis Creative Commons License 2018.06.28 0 0 328331

Most is nő a kiterjedés? Régen is csökkent a jégtömeg?

Mert ha nem, akkor honnan tudják most, hogy régen még is igen?

Előzmény: Auralianus (328317)
szilvatövis Creative Commons License 2018.06.28 0 0 328330

Nem átlagár, de automata váltósból már is másfélszeresébe kerül a Note is, és még mindig 12 másodperc alatt gyorsul százra a hibrid 9,5 másodperce helyett, ami azért sokkal lomhább autózást sejtet.

Tehát hasonló felszereltséggel már az árban sincs nagy diferencia.

Előzmény: advocatusdiaboli (328318)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.28 0 0 328329

Jöttek befele kisipari szarságok már akkortájt bőven nyugatról is.

Előzmény: advocatusdiaboli (328327)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.28 0 0 328328

Ez így volt, de te kiforgatod. (-:

Előzmény: GPS (328320)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.06.28 -1 0 328327

Arra is. Meg rengeteg más tákolmány-kisipari xarra, ami 2-3-5-ször annyiba került valójában az országnak/költségvetésnek, mint amit utána el tudtak érte kérni a boltban...

Előzmény: GPS (328324)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.06.28 -1 1 328326

Nem, nem az ment nyugaton.

Ne erőltesd ezt, nagyon nem vagy képben. Mond simán azt, hogy komcsi vagy és neked jobban tetszett az a rezsim és kész. De ne állj neki meg is magyarázni - mert abból nem kerülsz ki jól...

Akkor voltál fiatal, tele optimizmussal - ennyi. 

Előzmény: zöldkomcsi. (328325)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.06.28 0 0 328325

Igen, de az ment nyugaton is, semmi nagyon különös nem volt itt. az államok eladósodása egyszerre kezdődött nyugaton is keleten is, de eltérő módon. Nyugaton a nyugdíjak, szociális rendszer keleten a teljes foglalkoztatottság ment a növekedő állam adósság terhére. Annak más oka van, hogy a keleti 25 évvel korábban került válságba. Egyik a minden határon túl növelhető termelésről másik a minden határon túl növelhető fogyasztásról szólt, szól máig is, a football vb végéig, akkor ezt is lefújja a bíró.

De nem erről volt szó, a mezőgazdaság jelentős dollár import nélkül állított elő dollárt, az árú kiment a pénz bejött, az eladósodás máshová ment el, nem a john deerekre.

 

Nagyon túloznak abban is, a 90 es rendszerváltás nem volt nagyobb fordulat mint az 56 os és a 68 as (88 ban jelent meg a törvény gazdasági társaságok alapításáról, akkor mikor kellett meglenni a háttér alkuknak?) csak ilyen nagy feneket kerítettek neki hajuknál fogva előrángatott szabadságvágyó néptömegekkel. A lényegi része itt aztán a taxis blokádnál volt, ami nem holmi világútlevél szólásszabadság meg egyéb maszlag, hanem az, hogy nem megszorítások hanem az eladósodás felgyorsulása ami következik, de már nem veszteséges termelés hanem fogyasztást finanszírozva vele.

 

A kádárrendszer? Az se bukott meg csak átkerült Kínába. Amikor az új szállodák épültek osztrák tőkével, akkor jöttek a kínai párt delegációk, háztáji, decentralizált gazdaság irányítás de legfőképpen a külföldi tőke kontrollált bevonása ami érdekelte őket. Aztán az fejlődött tovább a mai napig. Próbálták mások is, pl a nagy fejlődés az NDK ban az 1980 as években a nyugatnémet tőke beáramlásának volt köszönhető, az egyesülés után viszont nem volt lehetőség a kontroll alatt tartására és elkezdődött a terület elnéptelenedése, ami lassul mostanában de még tart.

Előzmény: advocatusdiaboli (328323)
GPS Creative Commons License 2018.06.28 -1 0 328324

 

vidéki munkanélküliség kezelésére kitalált TSZ-melléküzemági tevékenységek meg olyan szinten termelték a veszteséget, hogy annak már az ország eladósodásában is számottevő szerepe volt.

 

Te emlékszel még a "Szilas antenna-ízesítőre"

 

Így becéztük - mert ugyanaz a melléküzemág gyártotta a Szilas ételízesítőt (afféle vegeta-klónt) és az antennaerősítőket is (mert ugye akkor még nagyon nem digitálisan fogták az analógot a 32 elemes tető-Yagikkal :-)))

.

Előzmény: advocatusdiaboli (328323)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.06.28 -1 1 328323

Dehogy volt fikció az a veszteség - katasztrófa volt az egész. A gépesítés felfutásával robbanó vidéki munkanélküliség kezelésére kitalált TSZ-melléküzemági tevékenységek meg olyan szinten termelték a veszteséget, hogy annak már az ország eladósodásában is számottevő szerepe volt.

Előzmény: zöldkomcsi. (328311)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.06.28 -1 2 328322

A LEAF bizonyos felhasználói profil mellett lehet tényleg racionális - csak azért ez még igen szűk kör.

Az Octavia RS viszont tényleg csak mint "hobbiprojekt" értelmezhető.

Előzmény: JAMIE222 (328321)
JAMIE222 Creative Commons License 2018.06.28 0 1 328321

Nem a ket verdat hasonlitottam össze, hanem az arat, nyilvan nem ugyanaz a vasarlo kör.Egyik megvetele sem racionalis döntes, onnantol kezdve meg csak bealllitottsag kerdese, ki mire költi a penzet.

Előzmény: advocatusdiaboli (328319)
GPS Creative Commons License 2018.06.28 0 2 328320

 

Az csak fikció az a veszteség, a mezőgazdaság nagyon minimális deviza importot használt

 

És szerinted tökmindegy mindegy mennyibe kerül belföldi relációban - mert minden deviza-cent az tiszta, nettó nyereség.

 

Ez tipikus kommenista hozzáállás: a hazai élőmunka le van szarva, a hazai valuta le van szarva - csak az számít, amit külföldről harácsolunk.

Nem baj, hogy átszámítva devizába a felét se kapjuk annak, mint amennyi forintba átszámítva került - lényeg, hogy az imperialistáktól szedjük be a pénzt, bármilyen keveset is, annyival is őket gyengítjük.

 

Én dolgoztam egy olyan cégnél, amelyik a németeknek (pl. az Oktoberfest-nek) szállította a komplett sörpad-garnitúrákat.

 

Na kérlek, ezt extra-osztájú görcsmentes fenyő ülőkével kérték (egyszer-használatosra) és egy olyan karton-csomagolásba, amilyenben még TV-ket-számítógépeket sem csomagoltak - mert olyan drága volt. de így kérték.

 

Mindezért fizettek kerek 49 német márkát - leszállítva (tehát ebbe a szállítás is benne volt - Münchenig).

Valójában 2,5 -szeresébe került a móka... de nem számított, Ceausescu azt mondta, hogy "Minket nem érdekelnek a vesztességek - csak a nyereségre koncentrálunk".

Na, így volt nyereséges a magyar agrárium (és főleg Bábolna) is.

.

Előzmény: zöldkomcsi. (328311)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.06.28 -1 1 328319

Az ég szerelmére már, te is kezded? Az Octavia RS ugyanannyi pénzért, mint egy Leaf egy 230 lóerős sportszedán, ami megfutja a 250-et, és keresztbe-hosszába bármikor átugorja a Leafot, nem mellesleg több tért és kényelmet is nyújt.

Egy alap Octavia pedig - még mindig nagyobb helykínálattal - a FELÉBE SEM KERÜL a Leafnak - az árkülönbözetet átlagos használatban kb: esélytelen behozni az üzemanyagon. Mire kiegyenlítődik az ár, rég tönkrement mindkét kocsi, és lehet újat venni helyettük... 

Előzmény: JAMIE222 (328304)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.06.28 -1 0 328318

Ezt most direkt csinálod?

Kit érdekelnek az átlagárak? Főleg, hogy az az adott modellből létező legolcsóbb és legdrágább modellek "átlaga", még csak nem is mondjuk az eladott átlagos kocsiké...

A Note ICE kivitelből van 4WD - ami az e-powerből NINCS, ezért csúszik a legdrágább (automata, legerősebb, fullos és 4WD) ICE Note ára bele az e-power territóriumába, erre te előadod ezt????

 

A valóságot leírtam: a sima ICE, automata váltós Note 1.35 millió, az e-power 2 millió azonos felszereltség mellett. Ez a VALÓSÁG. A hibrid ma még, hasonlóan az EV-hez, sajnos megtérülés szempontjából még csak egy szűk kör számára perspektivikus.

Előzmény: _Berci (328303)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!