Nincs boldog vég. Volt egy válság akkoriban, elsőnek rúgták ki, pedig Ő soha egy napot sem hiányzott... aztán a bank elvette a házuk, ráment az egészsége... hagyjuk!
Van egy olyan, hogy társadalmi igény ami nem azonos az egyénekkel, a társadalom nem az egyének összessége. annak volt igénye arra amire, a biztonság érzésére.
Ha meg kiegeszitenek az e-power-t (nyilvan csak idö kerdese) ~20 kWh akkuval, akkor elerhetö lenne, hogy az ICE motor csupan az idö töredekeben müködjön (es nem egetne el elete soran ~10 000 liter fosszilis üzemanyagot ... ami akar nemzeti celkitüzes is lehetne ...). Ezaltal pl. az ICE motor üzemideje leesne, gyartasa sokkal olcsobb lenne ...
Különben az e-power belekerül 5 modellbe (eddig a Note, meg a Serena letezik ilyen opcioval).
Ezaltal valszeg megnyilik a lehetösege annak, hogy ezt a soros-hybrid variaciot akar millios tetelben keszitsek ... vilagpiac, 5 modell ...
Kiment egy rokonom Svédbe. Elhelyezkedett egy üdítőitaldobozoló üzemben.
A szükséges létszám 20 fő volt, de 25-volt mindig behívva, de így is sokszor nem volt meg a 20 fő. Mindenki akkor ment be dolgozni, amikor akart, saját magát is kiírhatta 2-3 napos "betegállományba" a nincs kedvem is betegségnek számított.
A németeknél is baromi lazaság volt általában az üzemekben a 70-80-as években. Még sörözni is lehetett az üzemi konyhán.
A rendszer adott egy nem anyagi alapú biztonság érzetet, arra volt igény.
Jaaa, abban igazad van, hogy haszontalan látszat-munkáért járó fix fizetésre mindig volt (és ma is lenne) igény.
Hányszor, de hányszor hallottuk azt a '90-es évek elején - amikor már szállingóztak azért ki magyarok melózni (ha nem is ebben a mértékben) - hogy:
- Hááát a fizetés fasza - szó se róla - négyszer annyit kapok (átszámítva), mint itthon. Na de basszák meg, ott keményen le kell dolgozni a 8 órát.
- Ez komoly? Többet kell dolgozni a négyszeres fizuért?
- Igen, hogy rohadnának meg. Azok kajakra nem normálisak. Ha szól a duda, nekiállnak melózni...és dudáig meg sem állnak. Hát élet ez, bazmeg? Tiszta hülyék, komolyan.
- Hát ez tényleg nagy szemétség. Mikor jössz haza? - Hát még nem jönnék... na hallod, ezért a fos, magyar fizetésért? Nem hülyültem meg.
Még az én családomban is akad olyan, aki azt mondja, hogy:
- De legalább akkor mindenkinek volt munkája. - És mégis mit gyártottak azok a derék munkások? - Az mindegy - de legalább nem kellett elmenjenek közmunkásnak. - Persze, hogy nem, hisz mindenki közmunkás volt, bazdmeg.
Nem átlagár, de automata váltósból már is másfélszeresébe kerül a Note is, és még mindig 12 másodperc alatt gyorsul százra a hibrid 9,5 másodperce helyett, ami azért sokkal lomhább autózást sejtet.
Tehát hasonló felszereltséggel már az árban sincs nagy diferencia.
Arra is. Meg rengeteg más tákolmány-kisipari xarra, ami 2-3-5-ször annyiba került valójában az országnak/költségvetésnek, mint amit utána el tudtak érte kérni a boltban...
Ne erőltesd ezt, nagyon nem vagy képben. Mond simán azt, hogy komcsi vagy és neked jobban tetszett az a rezsim és kész. De ne állj neki meg is magyarázni - mert abból nem kerülsz ki jól...
Igen, de az ment nyugaton is, semmi nagyon különös nem volt itt. az államok eladósodása egyszerre kezdődött nyugaton is keleten is, de eltérő módon. Nyugaton a nyugdíjak, szociális rendszer keleten a teljes foglalkoztatottság ment a növekedő állam adósság terhére. Annak más oka van, hogy a keleti 25 évvel korábban került válságba. Egyik a minden határon túl növelhető termelésről másik a minden határon túl növelhető fogyasztásról szólt, szól máig is, a football vb végéig, akkor ezt is lefújja a bíró.
De nem erről volt szó, a mezőgazdaság jelentős dollár import nélkül állított elő dollárt, az árú kiment a pénz bejött, az eladósodás máshová ment el, nem a john deerekre.
Nagyon túloznak abban is, a 90 es rendszerváltás nem volt nagyobb fordulat mint az 56 os és a 68 as (88 ban jelent meg a törvény gazdasági társaságok alapításáról, akkor mikor kellett meglenni a háttér alkuknak?) csak ilyen nagy feneket kerítettek neki hajuknál fogva előrángatott szabadságvágyó néptömegekkel. A lényegi része itt aztán a taxis blokádnál volt, ami nem holmi világútlevél szólásszabadság meg egyéb maszlag, hanem az, hogy nem megszorítások hanem az eladósodás felgyorsulása ami következik, de már nem veszteséges termelés hanem fogyasztást finanszírozva vele.
A kádárrendszer? Az se bukott meg csak átkerült Kínába. Amikor az új szállodák épültek osztrák tőkével, akkor jöttek a kínai párt delegációk, háztáji, decentralizált gazdaság irányítás de legfőképpen a külföldi tőke kontrollált bevonása ami érdekelte őket. Aztán az fejlődött tovább a mai napig. Próbálták mások is, pl a nagy fejlődés az NDK ban az 1980 as években a nyugatnémet tőke beáramlásának volt köszönhető, az egyesülés után viszont nem volt lehetőség a kontroll alatt tartására és elkezdődött a terület elnéptelenedése, ami lassul mostanában de még tart.
vidéki munkanélküliség kezelésére kitalált TSZ-melléküzemági tevékenységek meg olyan szinten termelték a veszteséget, hogy annak már az ország eladósodásában is számottevő szerepe volt.
Te emlékszel még a "Szilas antenna-ízesítőre"
Így becéztük - mert ugyanaz a melléküzemág gyártotta a Szilas ételízesítőt (afféle vegeta-klónt) és az antennaerősítőket is (mert ugye akkor még nagyon nem digitálisan fogták az analógot a 32 elemes tető-Yagikkal :-)))
Dehogy volt fikció az a veszteség - katasztrófa volt az egész. A gépesítés felfutásával robbanó vidéki munkanélküliség kezelésére kitalált TSZ-melléküzemági tevékenységek meg olyan szinten termelték a veszteséget, hogy annak már az ország eladósodásában is számottevő szerepe volt.
Nem a ket verdat hasonlitottam össze, hanem az arat, nyilvan nem ugyanaz a vasarlo kör.Egyik megvetele sem racionalis döntes, onnantol kezdve meg csak bealllitottsag kerdese, ki mire költi a penzet.
Az csak fikció az a veszteség, a mezőgazdaság nagyon minimális deviza importot használt
És szerinted tökmindegy mindegy mennyibe kerül belföldi relációban - mert minden deviza-cent az tiszta, nettó nyereség.
Ez tipikus kommenista hozzáállás: a hazai élőmunka le van szarva, a hazai valuta le van szarva - csak az számít, amit külföldről harácsolunk.
Nem baj, hogy átszámítva devizába a felét se kapjuk annak, mint amennyi forintba átszámítva került - lényeg, hogy az imperialistáktól szedjük be a pénzt, bármilyen keveset is, annyival is őket gyengítjük.
Én dolgoztam egy olyan cégnél, amelyik a németeknek (pl. az Oktoberfest-nek) szállította a komplett sörpad-garnitúrákat.
Na kérlek, ezt extra-osztájú görcsmentes fenyő ülőkével kérték (egyszer-használatosra) és egy olyan karton-csomagolásba, amilyenben még TV-ket-számítógépeket sem csomagoltak - mert olyan drága volt. de így kérték.
Mindezért fizettek kerek 49 német márkát - leszállítva (tehát ebbe a szállítás is benne volt - Münchenig).
Valójában 2,5 -szeresébe került a móka... de nem számított, Ceausescu azt mondta, hogy "Minket nem érdekelnek a vesztességek - csak a nyereségre koncentrálunk".
Na, így volt nyereséges a magyar agrárium (és főleg Bábolna) is.
Az ég szerelmére már, te is kezded? Az Octavia RS ugyanannyi pénzért, mint egy Leaf egy 230 lóerős sportszedán, ami megfutja a 250-et, és keresztbe-hosszába bármikor átugorja a Leafot, nem mellesleg több tért és kényelmet is nyújt.
Egy alap Octavia pedig - még mindig nagyobb helykínálattal - a FELÉBE SEM KERÜL a Leafnak - az árkülönbözetet átlagos használatban kb: esélytelen behozni az üzemanyagon. Mire kiegyenlítődik az ár, rég tönkrement mindkét kocsi, és lehet újat venni helyettük...
Kit érdekelnek az átlagárak? Főleg, hogy az az adott modellből létező legolcsóbb és legdrágább modellek "átlaga", még csak nem is mondjuk az eladott átlagos kocsiké...
A Note ICE kivitelből van 4WD - ami az e-powerből NINCS, ezért csúszik a legdrágább (automata, legerősebb, fullos és 4WD) ICE Note ára bele az e-power territóriumába, erre te előadod ezt????
A valóságot leírtam: a sima ICE, automata váltós Note 1.35 millió, az e-power 2 millió azonos felszereltség mellett. Ez a VALÓSÁG. A hibrid ma még, hasonlóan az EV-hez, sajnos megtérülés szempontjából még csak egy szűk kör számára perspektivikus.