Keresés

Részletes keresés

Schnitt Creative Commons License 2002.08.01 0 0 305
Turbó utánporlasztó?
Én olyanról hallottam, hogy rezgőnyelves szívócsonk. Ennek az a lényege, hogy a karbi meg a henger közé betesznek egy "szelepet", amit a hengerben szíváskor keletkező vákuum nyitogat. Normál esetben (ha nincs bent ez a szívócsonk) a szívási ütem elején is van benzin-levegő beáramlás a hengerbe, de a holtpont közelében még nincs igazán szívóhatás, a levegőáram is lassú, ezért az esetlegesen beszívott benzin nincs normálisan elporlasztva, viszonylag nagy cseppekben kerül a hengerbe, ami rosszabb hatásfokú égést eredményez.

Ha bent van ez a szelep, akkor egy bizonyos mértékű vákuum kialakulásáig zárja a szívócsatornát. Ezt túllépve hirtelen nyit, és a nagy mennyiségű levegő gyorsan áramlik be, ami tökéletesebben porlasztja a szállított benzint, jobb lesz az égés, nagyobb a hatásfok, kisebb a fogyasztás.

Nem tudom, hol lehet kapni, de megpróbálom kideríteni, mert engem is érdekel.

DynoHub Creative Commons License 2002.08.01 0 0 304
Mi ez a turbó utánporlasztó ? Finomabra porlasztja ami kijön a karbiból vagy mi ? Ettől jobban megy és többet eszik vagy nem megy jobban de kevesebbet eszik vagy jobban megy és kevesebbet eszik ? A negyedik variációt inkább nem kérdem.
Előzmény: Szlovy (301)
DynoHub Creative Commons License 2002.08.01 0 0 303
Na szóval visszatérve a leállásokhoz. Előrebocsájtom, hogy én voltam a hülye és nem a tükör görbe. Tegnap nekiálltam kitisztítani a benzincsapot. Mit csinál ehhez először az ember ? Leengedi a benzint. Lecsavartam a kis edénykét, kinyitom a csapot, egy csepp se jönn. Hú akkor ez nagyon eltömődött. Átrakom tartalékra, érdekes úgy jön. Na ki is csordogált majdnem egy egész liter :) Szóval itt már erős volt a gyanúm, hogy én voltam a hülye. Ezután kivettem a csapot és megtisztítottam a belső szűrőt is. Nem mondom, volt egy kis szmötyi rajta, szóval nem volt ártalmas a hadművelet, de attól még nyugodtan csordogálhatott a benzin. Utána elmentem tankolni (tartalékon természetesen) hát rátudtam csöpöggtetni 15 litert úgy, hogy még fért volna egy kicsi. Az egészből az a tanulság, hogy benzin nélkül sajna még az MZ sem megy. Meg az, hogy csalóka a benzin szintje, ha belekukkantunk.
De azért megmagyarázná nekem valaki, hogy a csap rendes állásánál, ha nagy nehezen beindítottam akkor miért ment nagy fordulaton és kicsin nem ? Esetleg ilyenkor szívta is a benzint nem csak úgy csordogált lefelé vagy mi ?

DH

Szlovy Creative Commons License 2002.07.31 0 0 302
Mindenki elment nyaralni?
A TURBÓ-UTÁNPORLASZTÓ-ról mostanában hallotam, hogy volt ETZ-hez is. A henger és a karburátor közé lehetett felrakni. Trabanthoz biztos, hogy volt mert láttam már hirdetést régebben, de TZ-hez valóról mostanáig még nemhallotam.
Készít-e még valaki ilyet?
Szlovy Creative Commons License 2002.07.24 0 0 301
Tudtok-e valamit az ETZ-hez való Turbó-utánporlasztóról? Beszerezhetőség, ár, stb.?
szisan86 Creative Commons License 2002.07.24 0 0 300
A henger meg a dugó.

Bye

Előzmény: DynoHub (298)
madmaxx-- Creative Commons License 2002.07.23 0 0 299
gyertya jo? (nekem volt már hogy kis fordulaton nem akart szikrát adni mindig és nehezen is indult)
ehez hozzá teszem hogy suxx az aksim és gondolom ott nemvolt elég fesz a gyujtásnak.

Meg nem kap valahonnan sok levegöt?(mert ugye akkor több benzin kell hogy jo keverési arány legyen és ugye akkor nagyobb a minimális fordulat), pl.:kikopott fötengely szimering,vagy a karbi és a henger közt a csonk rögzitése gyenge és a tömités kopott, stb stb)

DynoHub Creative Commons License 2002.07.23 0 0 298
Konkrétan mi van kikopva ?
Előzmény: szisan86 (297)
szisan86 Creative Commons License 2002.07.23 0 0 297
Sokat kap, vagy kivan kopva, mint az állat.

Bye

Előzmény: DynoHub (296)
DynoHub Creative Commons License 2002.07.22 0 0 296
Na most már nagyon szar. 10km-en belül hatszor állt le allattam. És utána marha nehéz volt beindítani. A jelenség az volt, hogy ha mégis beindult és 3000 alá esett a fordulatszám akkor tuttira leállt és akkor már az sem érdekelte ha ráhúztam a gázt. Aztán állítottunk a benzin csavaron és akkor még 2000-től is vissza lehetett kapni. A beindítás továbbra is borzalmasan nehéz, már-már elkapná de hiába húzom a gázt, mintha ott se lenne. Aztán visszafelé megint leállt egyszer pedig igyekeztem nagy fordulatot tartani és megint nem akart beindulni. Javasoljátok vagy sem de megint átállítottam tartalékra és akkor viszonylag könnyen(az előzőekhez képest) be tudtam indítani. Aztán úgy jöttem 35km-t, hogy soha nem engedtem a fordulatot 3-4000 alá. Szerintetek mi lehet ez ? Egyébként a benzincsap alsó szűrőjén volt egy kis szmötyi, a felsőt nem néztük, mert ott nem akartunk annyira nekiesni. Én valami dugulásra tippelek, szerintetek ?
madmaxx-- Creative Commons License 2002.07.14 0 0 295
nekem mindig tartalékon a csak és SOSE ZÁROM EL!(néha röhögök is a sok jawason hogy megse ált de már zarja el), és nemszivja meg magát a moci.
leálitáskor 1 gázfröccs és mindig 1rugásra indul.
madmaxx-- Creative Commons License 2002.07.14 0 0 294
uszoszint nekem majdnem teli van(épp hogy nemfolyik ki),ha kevesebb volt akkor nemakart menni de igy eszik mint az atom.

dupla lámpát én irtam és 5letem nincs milyen 2pici lámpa ami olcso(nyugati motorok drágák és a keletiek nagy lámpája drága),valami kis kocsilámpát kellene bontoba szétnézni és utána már házilag hegeszteni a tartot neki.

Schnitt Creative Commons License 2002.07.13 0 0 293
A fékkulcsos problémához:
Ha a fékpofán még van elég ferodol (ragasztott kivitelnél az eredeti vastagság 1/3-a, szegecseltnél 1/2-e), és mégis nagyon rá kell állítani, hogy fogjon, akkor érdemes elgondolkodni a fékpofák "talpalásán". Ez úgy néz ki, hogy a fékpofáknak arra a végére, ahol a fékkulcs feltámaszkodik, bronzlemezből kell hajlítani 1-1 "sapkát". A lemez vastagsága 1-2 mm, attól függően, hogy mennyire van szükség a fékkulcs alaphelyzetbe hozásához.
Kialakítás: vágjunk le 2 négyzetet a bronzlemezbőlúgy, hogy az kb fél centivel túlnyúljon a pofa felfekvőfelületének szélein. Ezt a fél ventit hajtsuk fel derékszögbe mind a 4 oldalon, és a sarkokat vágjuk le. Húzzuk a fékpofa fékkulccsak érintkező végére, és szereljük vissza a helyére.

Nálam bevált, igaz, nem MZ hanem Simson, de a hátsó fék kísértetiesen hasonlít, nemtudom miért :o))

Végezetül annyit, hogy azért kell bronzlemez, mert az nem koptatja az acél fékkulcsot, és az óntartalom miatt önkenő tulajdonságokkal bír.

Bocs a hosszú szájbarágós mondókáért.

Sch

Előzmény: DynoHub (285)
SzaboPal Creative Commons License 2002.07.12 0 0 292
Hi!

Régebben említettem, hogy "műszerfal-krómkarika-problémám" van. Lefeszegetésnél az egyik még engedett is, de a másik (amit az előző tulaj boncolt már) inkább csak tört. Eleinte csak komplett órát akartak boltban adni (17 ropi), majd bontott karikát, de végül találtam vadi újat. Kisipari, utángyártott, egybeépítve az üveglappal, de lehet kapni. Sz’al ha valakinek hasonló problémája adódik, egy ezresért meg van mentve.

Nem tudom már, ki említette a dupla lámpát előre, de ha valami jó ötlete van, engem is nagyon érdekel, igaz, csak esztétikai okokból, nekem ez a fénymennyiség McFelel, de a dulpla lámpa jobban tecccik.

Nem panaszkodott még nektek "utas", hogy hosszabb távon kényelmetlen az ülés? Én még eddig hátul csak max. 2 percet ültem, azt ki lehetett bírni.

Zulan33 Creative Commons License 2002.07.10 0 0 291
Sziasztok Mz-sek!

Olvasható itt sokféle okosság, de valaki azt mondja meg nekem, hogy ETZ 250-nél mennyi legyen a régi típusú karburátor benzinszintje gyárilag, de ha van jobb tipp, azt is köszönettel veszem itt, vagy a zulan@mailbox.hu-n. Jó gépk ezek, csak a sok vacak maszek alkatrész fogja a vesztüket okozni!Nos jó motorozást, ha vmiben tudok segíteni, írjatok. Soma

Tomthumb Creative Commons License 2002.07.10 0 0 290

170.000. Ismerem a srácot, aki csinálta, nem semmi ő sem, meg a motor sem 8-)

széna Creative Commons License 2002.07.10 0 0 289
szeva!
előtte nem használtad a a tartalékot? ott sok szmötyi tud meggyűlni, az okozhat ilyesmit, nekem azt ajánlottak, ne is használjam
Előzmény: DynoHub (287)
clark Creative Commons License 2002.07.09 0 0 288
Hali!Nem olvastam a topicot és nem tudom mennyire illendő ide hírdetést írni, de mivel magánjellegű ezért írok.Szóval eladnám kb 1972-es MZ ES 125 talán Trophy kivitelű motoromat.Jelenleg szétszedett állapotban van kb 10 éve, lefestve minden burkolat,sárvédő, minden alkatrész lezsírozva, henger felfúrva, csapszegpersely kell bele. Bármilyen megoldás érdekel pl. kismotor csere vagy műszaki cikk.Esetleg meg tudnátok mondani összerakva mennyit érne?Köszi Clark
DynoHub Creative Commons License 2002.07.09 0 0 287
üdv,

Múltkor mentem az M1-en és leállt alattam a motor, egy párat köhentett aztán leállt. Belekukkantottam a tankba, volt benne. Azért átállítottam tartalékra és nagy nehezen sikerült berúgni néhány próbálkozás után.
Szerintetek mi lehetett ez ?
Én arra tippelek, hogy valami dugulás lehetett valhol, mert az utóbbi időben rosszabbul húzott. Valószínűleg most érhetett kritikus helyre, aztán kiment. Visszafelé úgyanis marha jól jött még ötösben is húzott.

Nagyon merül el a topik. Nincs kedve valakinek írni ? Pl. válaszolhatnátok a korábbi kérdéseimre.

DH

széna Creative Commons License 2002.07.03 0 0 286
szevasztok!
külföldre sem kell zöldkártya? ha meg igen, akkor hol, mennyiert(250 ETZ)
kösz
DynoHub Creative Commons License 2002.07.01 0 0 285
Üdv,
Na csak kivettem azt a hátsó kereket, hogy megnézzem a hátsó féket meg az ő kapcsolóját. Végül is nem olyan bonyolult így utólag. A lánc levételétől, meg visszarakásától féltem, meg attól hogy pont oda rakom vissza a kereket ahol volt. De hát azt az oldalt (hátsókerékhajtás) nem is kell kiszedni. Szóval igencsak ráfért egy kis zsírozás a fékkulcsra meg a csapokra. És tényleg olyan egyszerű a féklámpakapcsoló, hogy nem romolhat el (bár a múltkori állítási akciómmal sikerült befele elgörbíteni).
De ami nem tetszett, hogy lehetetlenség beállítani a féklámpakapcsolót, mert ha azt akarom, hogy fogjon a fék akkor annyira el kell forgatni a fékkulcsot, hogy fölé ér az állóérintkezőnek. Pedig gondolom, úgy méretezték gyárilag, hogy nyugalmi helyzetben ne találkozzanak. Ebből visszont arra következtetek, hogy vagy a pofák vagy a fékkulcs nagyon el van kopva. Állításnál az alaphelyzethez képest kb. 20 fokot el kell fordítani a kulcsot, hogy még értelmes pedál állásnál elkezdjen fogni.
Ez normális ?
A fékbetétnek milyen vastagnak kell lennie ?
A fékkulcs egyáltalán el tud kopni ?

A másik problémám, hogy csal a km. óra mint már lentebb írtam. Megnéztem a meghajtó kis fogaskereket nem tűnik nagyon kopottnak. Viszont ha már ki volt szedve a kerék akkor csak úgy kézzel is megforgattam a hátsó lánckereket. Azt tapasztaltam, hogy van egy olyan kb. egyharmad fordulat amikor egy picivel nehezebb forgatni és a sebességmérő mutató csak ennél az egyharmadnál hajlandó megmozdulni. Mi lehet ez ?

DH

Előzmény: Törölt nick (253)
Deniboj Creative Commons License 2002.07.01 0 0 284
Hogy legyen MZ-s téma is:

egyesben intenzív (csutkagáz) gyorsításkor erős kattogást hallok a motorból és rángat a gép. Mitől lehet? Én a kuplungra gyanakszom.

Josim Creative Commons License 2002.06.30 0 0 283
Nehogy eltünjünk! :-)
szisan86 Creative Commons License 2002.06.25 0 0 282
Nem tudom mi van vele. Soha nem tanultam elektromosságot. Egy Pannonia kapcsolása ehhez képest gyerekjáték. Meg olyan, hogy a kábelköteg egyik végén bemegy a sárga vezeték a másik végén, meg nincs sárga.
Meg én a mocik motorjához értek az elektromossághoz nem annyira, meg van pár cucc amit nem tok micsoda.

Bye

Előzmény: madmaxx-- (281)
madmaxx-- Creative Commons License 2002.06.25 0 0 281
Azt 1 kis motor szerelés miért baj? :))
amugy milyen kawája volt?meg szerelte vagy gányolta(tapasztalat hogy gányolni 1szerübb és olcsobb de sürüben kell :))))) )

Nehogymár 1 világitást nebirj megcsinálni, nézd végig az egész elektromos felépitését(pl. japán gépröl azt is eltudom képzelni hogy a kapcsolo nem 1böl a lámpát kapcsolja hanem 1 tranzisztor bázisára ad minimális feszültséget és a tranzisztoron folyik át áram a lámpához, igy nem kell 3464645Amperos kapcsolo)

MZ -t is sokan mondják hogy szerelni kell meg megbizhatatlan hát szerintem sokkal megbizhatobb mint a többi keleti csoda.

Juteszembe a motorevu weboldalán a 89/december 1.szám ban van mz tuning cikk de a cikk 2. része és pedig az az 1. szám, nemértem.... majd ha 1szer pesten járok müszaki könyvtárba kikeresem és lemásolom vagy lescanerem ott,de ha valakinek van motorrevü az utána nézhetne MZ tuning cikkeknek(gondolom sokan szivesen olvasnánk).

szisan86 Creative Commons License 2002.06.25 0 0 280
Igen elromolhat, csak kérdés hányszor. A Kawasakis-t csak hallottam, a csávó azt mondta, ami az övé volt, azt mindig szerelni kellett.

Bye

Előzmény: Josim (278)
Josim Creative Commons License 2002.06.25 0 0 279
Szisan: gyere Motorland chatre!!! Köszi!
Josim Creative Commons License 2002.06.25 0 0 278
Csak azt akartam neked mondani, hogy márkától függően bármilyen motor elromolhat. Gondom te se számítottál arra, hogy a TZR-eden nem fog működni a lámpa. Ezért egy Kawasaki semmivel se megbízhatatlanabb, mint bármelyik motor.
Előzmény: szisan86 (277)
szisan86 Creative Commons License 2002.06.25 0 0 277
Most mit csináljak neki, nem jó. Egy MZ-t szerintem meg tudnék csinálni, az kicsit egyszerűbb, de ez. Vanak benne olyanok, hogy azt se tom, hogy micsoda.

Bye

Előzmény: Josim (276)
Josim Creative Commons License 2002.06.25 0 0 276
Persze, és a TZR-eden van világítás..... :DDDDDDDDD Jobb, ha minnél gyorsabban megcsinálod! A világítás egy motoron nagyon fontos, főleg este. Arról már nem is beszélve, hogy a rendőr bácsi megbüntet, ha nem világít....
Előzmény: szisan86 (275)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!