Keresés

Részletes keresés

joem Creative Commons License 2001.02.15 0 0 2672
germán az áldott(ha németes lennél, biztosoan angol lenne, Murpy vigye!)
No ja, ez már csak így szok lenni! OFF Asszem a lényeget közösen ki tudjuk silabizálni. Tel. hétfőn este, jó zenélést!/OFF
Joe
Előzmény: JSB (2671)
JSB Creative Commons License 2001.02.15 0 0 2671
Albertus

Szomorúan látom 2663-t, SCUSI DE EZ TÉNYLEG ELÉG ALPÁRIRA sikeredett.

Ha ez neked tartalmas volt...

Kérlek ne gorombáskodj. Ez itt off!

Írhatnál pár szót vasútról kicsiről-nagyról azért jönnénk ide...

Pl.: mi lesz a királyréti program.

Nyílván nem estétől reggelig kívánjátok a mennyi volna a terepasztal, ha hozták volna... stb.
Ez úriemberek belső ügye, nem tartozik a nagy nyilvánosságra, akkor sem ha úgy érzed.
A fórum meg semmi képpen nem a másik lejáratásárnak eszköze(még akkor sem, ha úgy érzed, erre jó alapod van).

Nos..

Mi lesz Királyréten, vagy minek ez az egész ide?

Ne vedd sértésnek, ha nem tartalmi lesz a válaszod, akkor a visszhang is nagy 0 .

A vasútmodellezés fórumán kifejtetted véleményed, miközben mindenki tudja ki-mi a LÁVA, meg nagyjából azt is hogy zsolt, de sokan nem ki vagy Te az ALBERTUS MÖGÖTT. Ez így nem gentle.
Nemde?

Nos csökönyös lévén, várnám Tőled Királyrétet, mert soraidból bennfentesnek és autentikus infogazdának tünsz, de ugázás nélkül!

joem

Jó OFF-t a hétvégédre, aztán jöhet a Bz, meg marási (foto!) technológia. Nézd át, ha kell majd fordítom, mert germán az áldott(ha németes lennél, biztosoan angol lenne, Murpy vigye!).

JSB

joem Creative Commons License 2001.02.15 0 0 2670
Még nagyon, nagyon messze vagyok a vázlattól is, de azért köszi, szavadon foglak fogni.
Előzmény: Törölt nick (2669)
Törölt nick Creative Commons License 2001.02.15 0 0 2669
Ha kuldesz egy vazlatot, keszitek Neked is ilyet.

Felteszek majd par kepet, a 2.1-es geometriaval kapcsolatban, de ma mar keso van ehhez :-)

Fecus: e-mail ment a tervvel kapcsolatban!

Előzmény: joem (2668)
joem Creative Commons License 2001.02.15 0 0 2668
Bocsi, a másik oldali átkötés valahogy elbújt a szemem elől, az előbb nem vettem észre. a 2.5-ös rendszer geometriáját sajnos nem ismerem, a 2.1-ből tényleg meg lehetne csinálni. A dupla átkötést ívben ezexerint nem lehet megvalósítani, bár klasszul nézne ki, viszont a nyíltvonali dupla átkötés is jól mutatna (és hasonló lenne a prototipus megoldáshoz).
Asszem, már volt róla szó, de ezek a 3D-s látványtervek... az állam le van esve. Kongratuláció...
Előzmény: Törölt nick (2666)
joem Creative Commons License 2001.02.14 0 0 2667
Hmmm... Nem csak bírónak nem tartom magam, hanem istennek és politikusnak sem. Némi perverzióra enged következtetni e két kategóriának az együtt említése, de hát nem ez az egyetlen furcsa van Benned... Azt nagyon jól látod, hogy nem az IRC-n vagyunk, hanem (és ezt ma este már másodjára vagyok kénytelen miattat leírni) a vasútmodellezés topicon. Hogyha az ilyenfajta vagdalkózás Téged önkielégít, akkor keress magadnak másik topicot, ahol ezt örömmel fogadják. Itt, amint látod, nem ez a helyzet. Részemről a Veled való kommunikációt ezzel be is fejezem, mert azt a kiváltságot, hogy szóba álljak valakivel - bár nem könnyen -, de el is lehet veszíteni, és ezt Te most megtetted. Maradj magadnak, jobban jársz! Mi is...
/OFF
Előzmény: Albertus (2665)
Törölt nick Creative Commons License 2001.02.14 0 0 2666
Az allomason elvileg mindket oldalon van atkotes. Tehat megegy felesleges lenne. De az otlet jo, mert mi lenne ha csak az egyik oldalon lenne atkotes, de dupla.... (nna, inkabb megyek rajzolni :-))) )

Megvalami eszembe jutott: en is az ivekbe szerettem volna rakni az atkotest, de a geometria sehogyan sem jott ki! Ez azert lehet, mert a 2,5-os ives valtokat nem igy terveztek. Elokaptam a ROCO katalogust, es a mellekelt abrakbol a kovetkezo tunt ki: az ivekben valo atkotest csak 2.1-es sinekkel lehet megoldani, mert ott ketfele ives valto van, kissebb es nagyobb sugaru. A 2.5-osnel mindket valto ugyanolyan sugaru, ezert ha szep ivet akarsz, nem jon ossze (a belso ivnek kell kissebbnek lennie).

OFF:
A vita tenyleg nem valo ide. Ha lehet, magan-emailek formajaban intezzetek. A sajat velemenyem: ha en szeretnem megmutatni az asztalomat, akkor azt ingyen teszem - mas kerdes, hogy inkabb nem mutogatom mert nem egeszen az a bemutatora valo szinvonal :-))

ON topic, please!

Előzmény: joem (2663)
Albertus Creative Commons License 2001.02.14 0 0 2665
Jól van, te önjelölt isten/politikus, ha most IRC-n lennénk, beírnám, hogy
/ignore joem
Előzmény: joem (2664)
joem Creative Commons License 2001.02.14 0 0 2664
Azért, vazze', mert szeretem ezt a topicot, és szeretném megvédeni az olyan okostojásoktól, mint amilyen Te vagy, akitől az Isten mentse meg nem csak ezt a topicot, hanem az egész társadalmat!
Előzmény: Albertus (2662)
joem Creative Commons License 2001.02.14 0 0 2663
Mi lenne, ha a nyíltvonali átkötést behoznád közvetlenül az állomás bejárata elé íves kitérőkkel. Így egyfelől az állomás virtuálisan nagyobb lenne, és a jelző dilemma is megoldódna, mert a bejárati jelző a kitérő előtt lenne.
Előzmény: Törölt nick (2660)
Albertus Creative Commons License 2001.02.14 0 0 2662
Te talán a modellezésről ugázol itt?
Miért foglalkozol annyit az előéletemmel?
Előzmény: joem (2661)
joem Creative Commons License 2001.02.14 0 0 2661
JSB 2001-02-14 22:28:41 (2660)
Én itt vagyok, de változó, hogy naponta hányszor tudok benézni. Egyébként nyalakodni is szeretek, de ez itt OFF.

Albertus 2001-02-14 19:20:46 (2653)

Figyelj, öreg! Nem tartom magam sem tekintetesnek sem bírónak. Pusztán leírtam a véleményemet, mely szerint nem tudtok egymásnak újat mondani a vitában. Ha ez nem igaz, cáfolj meg! Azt már csak halkan jegyzem meg, hogy a vitában én nem foglaltam állást, ami természetesen nem azt jelenti, hogy ne lenne véleményem, de az a helyzet, hogy nem vagyok bíró.
Igazad van az index fórumán vagyunk, csak azt a szót felejtetted ki, hogy vasútmodellezés. Szerintem nem mellékes, bár Te igyexel figyelmen kívül hagyni.
Végül egy baráti jótanács, kicsit rímelve JSB hozzászólásához. "Kard által vész mind, ki kardot ragad" Gy.k.: ha Te minden kis piszlicsáré dolog miatt nyilvánosan nekiugrasz másoknak, akkor ne csodálkozz, ha időnként Téged is legorombítanak, mint ahogy azt én most teszem. És ahogy elnézem a topicos előéletedet, nem ez az első eset. Lehet hogy nem a többiekben van a hiba?



Törölt nick Creative Commons License 2001.02.14 0 0 2660
Hali!

Megint kepekkel ostromlom a topicot, feltettem az atrajzolt terepasztal kepeit a regi tervek helyere (mostmar csak az uj van fent). Itt megtekintheto. Ha van velemenyetek rola, ne tartsatok vissza!

Az allomas mogotti reszt atrajzoltam, a gurito helyett egy sima kihuzovagany van, enyhe kanyarral a vegen. Kozvetlenul az allomasepulet mogott egy tarolovagany. A rakodo-resz ket vaganyra csokkent, mellette ketvaganyos mozdonyszin. Az asztal elsosorban dizeluzemre keszult. Az allomas 3 vaganyos, ket atmeno es egy csonka vaganyal, amin a helyi szerelveny allhat (lasd meg: Kecskemet). Az atmeno vaganyok mindket vegen van jelzo, kb. a vagany felenel es a valtoknal van szigetelve. A helytelen iranyu kozlekedes is megvalosithato, diodakkal (persze ez tolt menetre nem igaz!)
A mukodest 2 (3) trafo szolgalna, iranyonkent 1-1 (es 1 a rakodo-tarolo resz kiszolgalasara). Azt nem tudom, hogy az asztal tuloldalan levo osszekotest is vedeni kell-e jelzokkel. En ugy gondoltam, ilyen kis asztalnal feleslegesen megdragitana a dolgot.

udv!

JSB Creative Commons License 2001.02.14 0 0 2659
Lodranat

Bocs már megint én...

Most jött MIBA összefoglaló. Ők több füzetet (MIBA Spezial- németül) adtak ki, terep építésről is, ami teljes és nem hagy kívánni valót maga után. Kiadványa 19,80 DEM.

A közlemény (kör E-mail)érdekessége, hogy beharangozzák CD kiadványukat, ami az eddigi Spezialokat tartalmazza. Jelzik , folyt. köv(részletes E-mail). Napokon belül lesz ár, terjedelem (azaz hány és milyen füzetet tartalmaz). Visszatérek rá, ha elfelejteném szólj rám!

Joem

Légy sziv békukkantani, ha visszagyüttél. Majd rádborítom az archivot(tervezés). Nyalakodhatsz. De előbb a Bz!

üdv: JSB

JSB Creative Commons License 2001.02.14 0 0 2658
Gerhard Trost - annak idején leesett az állam mikor megismertem, (jóságos bácsi volt, Isten nyugosztalja) - egyetemi tanár volt a közlekedési tanszéken (Drezdában, Berlinben, Lipcsében tanított).

Könyvei inkább a nagyed század előtti NDK állapot kulturtörténeti forrásmunkái, mint sem egy mai kazdő eligazítói.

A fájdalom mentes (zsebileg) megoldás még a gyártó kiadványa. Fényképes pályaterv füzetből tanulhatsz a legtöbbet (Fleischmannak volt egy négyoldalas 26 képes A4-ese. Pazar!Kunyizd körbe a topicot , hátha van valakionaek. Azért vagyunk , hogy egymáson segítsünk, nemde?!). Modell és Makett is közölt néhány oldalon vázépítési alapokat. Vasút& Modell is sorozatot kezd rövidesen. A baj csak az, hogy előbbi évente 6x, utóbbi 4x jelenik meg.

Nagyapa leszel mire a szükséges építési tanácsokkal kistafíroznak.

Körültekintőn vágj bele.

üdv:JSB

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2001.02.14 0 0 2657
"Antikváriumban hozzá lehet jutni"

Meg a Szabó Ervin Könyvtárban (XV. Eötvös utca).

Ott egyébként (egy ilyen jellegű könyvtárhoz képest) elég sok (8-10) vasútmodellezéssel kapcsolatos könyv van.

Előzmény: djt-122 (2654)
division by zero Creative Commons License 2001.02.14 0 0 2656
a 75-ös kiadású Gerhardt trost az nekem is megvan!
Előzmény: djt-122 (2654)
JSB Creative Commons License 2001.02.14 0 0 2655
Lodronat

Könyv mint a pelyva, egyik rosszabb mint a másik. Plusz arcátlanul drágák.

Legjobban a terepasztal terv füzetekkel jársz. Aránylag "olcsók". Csak olyat vegyél, amilyen vágánytipus érdekel. Ugyanis a síngeometria gyártónként més és más. Ha beálltál valamire nagyon nehéz váltani.
Itthon alig van írott anyag. A klubok mind a saját kancájukra esküsznek, ami "objektíven" szubjektív.

Legalább egy fél évet aludj rá, mielőtt végleg döntesz. Ezzel sok fölös kiadástól és bosszúságtól óvahatod meg magad.

Könnyen kapható, ROCO, Fleischmann, Pilz.
"Olcsó" Fuggert. Nem a csúcs de arra jó, hogy megtanuld a szakmát.
Pistike sem Stradivarin kezdi, eleinte jó neki a feles gyerekhegedű is.

Legjobb ha katalogusokat vásárolsz. Többet ér mint sok könyv. Mindenki alaposan bemuatatja a saját sínrendszerét, és az összes járművet is megismerheted fajtánként 1000-1500 ft-ért.

A szakkönyvek egy-két angoltól eltekintve javarészt németül vannak.

Üdv:JSB

djt-122 Creative Commons License 2001.02.14 0 0 2654
Én nekem megvan 1975 as kiadásban Gerhard Trost vasutmodellezés cimü könyve igen érdekes és hasznos dolgokat tartalmaz szerintem egy kezdö vasutmodellezönek elsö rangu olvasmány. Azthiszem volt második része is . A magyar változatot a Müszaki könyvkiadó adta ki 1975ben talán Antikváriumban hozzá lehet jutni. Terepasztal terveket a Piko pályatervrajzok cimü füzetböl lehet meriteni a multkor a börzén láttam fénymásolt változatát . Én ennyit ismerek.
Előzmény: Lodronat (2649)
JSB Creative Commons License 2001.02.14 0 0 2653
Kedves Albertus!

Boldogult nagyapám mondotta volt, Ilyen urakra még LEGYINTŐLEG SEM emelek kezet.

Megélni művészet, aki ezt ügyetlenül teszi és csak virtuóz az öntudatlanul és parlagian pofátlan.

Különben az egész OFF! Ez vasútmodellezés lenne!!!!

Fonetikusan: DISZTINGVISS JÚ! Ez a kiváltókra is vonatkozna.

Nem tudom miért kell az utóbbi évek legjobb kiállítását utólag házon belülről tudálékos ifjonci hévvel önfarba billentetni.

OFF! TESSÉK VASUTAZNI! AZ A DOLGUNK!

Szomorú üdvözlettel az öreg JSB

PS.: Térjünk vissza a szögecsszámláláshoz, amen.

Há Neked a tárgyaló ...lóterem akkor nagy baj van ott bent. Az pedig semmit nem jelent - köznapi tévhit - ki a felperes. Mindössze annyi, hogy ő a per kezdeményezője. Tudatlanságból sokan hiszik, ő a per leendő nyertese. Ez koránt sincs így.
Először fogalmat tisztázni, aztán vagdalkozni.
Aki nem tud karddal bánni, az a gyüm ölcskéssel is vigyázzon!

Most pedig várnél Tőled valamely vasutas témát, tartalmasat!!!

Előre is tioszteléettel , köszönve a rendes kerékvágásba visszatalálst,
még miondig JSB

Albertus Creative Commons License 2001.02.14 0 0 2652
Nagytekintetű Bíró Úr!

Legyen szíves nem elfelejteni, hogy nem a trágyálóteremben, hanem az Index fórumán vagyunk.

Maradok tisztelttel:
A Felperes

Előzmény: joem (2648)
joem Creative Commons License 2001.02.14 0 0 2651
Esetleg tudnál hozzáférési lehetőségről is kicsiny hazánkban?
Előzmény: rezgaras (2650)
rezgaras Creative Commons License 2001.02.14 0 0 2650
Lodronat írta:

> Kérném, hogy ajánljatok valamilyen könyvet, amely
> rajzokkal, ötletekkel szolgálhat a terepasztal tervezéséhez,
> elkészítéséhez.

Talán nem ennek kellene az elsô ajánlatnak lenni, de...
Amerikában van egy könyv, ami az összes ottani modellezô szerint az alfája és omegája a tervezésnek. Sajnos még nem olvastam...

Track Planning for Realistic Operation, Third Edition
By John Armstrong
Kalmbach Publishing Company
Price: $18.95

Ha tudsz angolul, ez biztos nyerô.

bhv, ez az a könyv, amit a hosszúhajú haverodnak ajánlottam. A többit megírom E-Mail-ben.

Előzmény: Lodronat (2649)
Lodronat Creative Commons License 2001.02.14 0 0 2649
Üdvözlök mindenkit, új vagyok itt.
Most arra adtam a fejem, hogy elkezdek egy terepasztalt. Kérném, hogy ajánljatok valamilyen könyvet, amely rajzokkal, ötletekkel szolgálhat a terepasztal tervezéséhez, elkészítéséhez.

Köszi szépen
Lodronat

joem Creative Commons License 2001.02.14 0 0 2648
Czabalay Laszlo 2001-02-13 20:58:06 (2642)

Köszi szépen az anyag átnézését és feldolgozását, szerintem a héten át tudom nézni. Egyebekben elküldtem vsancinak is. (dehogy voltál hosszú)

Albertus 2001-02-13 09:38:54 (2638) és by az ex bhv 2001-02-13 21:22:04 (2644)

Uraim, mindkettőtök alapvéleményét hallottuk (olvastuk) és így álláspontotokat megismerhettük. Úgy gondolom, hogy úgysem tudjátok meggyőzni egymást a magatok igazáról, de ha még próbálkoztok ezzel, akkor szerintem ezt a topicon kívül tegyétek. Persze ha gyökeresen új megközelítést hoztok fel, ám rajta, de ennek kevés a valószínűsége.
B0cs:
Joe



Albertus Creative Commons License 2001.02.13 0 0 2647
Nézd, ti klubként működtök, nem pedig Kft.-ként. Azaz szerintem ez pont olyan, mint amikor valaki baráti alapon 1000 Ft-ért másol CD-t vagy 60 Ft-ért ad egy fényképet.

Én is kérhetnék pénzt azért, hogy szolgáltatok a Gyermekvasútnak és a KÁEV-nek. De nem kérek. Mert ez a hobbim.

Szállítást bizotsítottunk volna. Fedett helyiséget és ~230-at is. Enni akkor is kell, ha nem vagy kiállításon. Minek kell aludni, ha de. 10-től du. 4-ig terepasztalt kezeltek, és az út max. 60 perc (betartva a 80 km/h-t városon kívül)?

Kár ezen tovább fanyalogni. Máskor /X/-et tessék tenni az önreklámotok mellé.

Előzmény: by az ex bhv (2643)
JSB Creative Commons License 2001.02.13 0 0 2646
Matiz

Küldtem emilt, kukkints bele!
Remélem nincs messze az uidő, ,mikor a BRAWAT személyesen teszteled.

JSB

Törölt nick Creative Commons License 2001.02.13 0 0 2645
Megint en, persze elcsurtem mert sietek. Akkor meg1x, az elso resz:
Az igert kepek, egy regi adossagommal egyutt.
Svajci teli H0e asztal
Terep elkeszitese
Femhalo vagasa, gipszelese
Nyersen es vagatlanul. Nagy kepek, ezert nagyon nagy meretuek (210-380K), de erdemes megnezni. Az elso kep kakukktojas. mert egy svajci H0e asztal, teli tajjal. Gyonyoruen kivitelezve, reszletesen, igazi teli hangulattal!
A regi adossagom a BR52-temara visszamenoleg: MiniTRIX 52
Törölt nick Creative Commons License 2001.02.13 0 0 2644
Hello!

Az igert kepek, egy regi adossagommal egyutt.
Terep elkeszitese
MiniTRIX 52 a linkre kattintva megtekintheto. A modell megegyezik a PIKO modellel, a szerkocsi kivetelevel, mert az itt 5 tengelyes. PIKOek az elso kereket is kullosre keszitettek, en azt idaig minden fenykepen tomor kereknek lattam - ezen a modellen is igy van.

BR 110 szinte mindig van a borzen (PIKO). Legtobbszor bordo szinben, de ritkabban kihoznak V100-at is - persze irrealisan dragabban. Alkatreszek is vannak hozza, akar komplett kaszni is. Az arat nem tudom, de 4000-nel nem erhet tobbet. Elofordul BRAWA 110-es is, hat, a BRAWA szo elmond mindent (minoseget, de arat is). En gondolkodom a PIKO mozdonyaim BRAWA-ra cserelesen (118, 110, 130) az uj asztalhoz.

Megvettem a februari Modell Eisenbahnert. A tartalombol nagyjabol:
Vasuti hirek
SBB gozmozdonyok
OBB 1822
modell-tesztek:
BRAWA 53
BRAWA E77
Fleischmann S6
Gutzold TT BR65.10
Hirdetnek benne egy konyvet, a DDR vasuti jarmuveirol. A konyv cimlapjan a BR118-as kek szinu, panoramaablakos(!) gepe lathato (V200.203) tovabba egy kis kepen az osszeszerelo uzem kesz es felkesz gepekkel!

Azt hiszem, mara lelovom magam, remelem nem szurtam el a linkeket, bocs a sok szovegert :-)

by az ex bhv Creative Commons License 2001.02.13 0 0 2643
Szia Albertus!

A kéréseink teljesen normálisak ,
mert
1, Budapesti szervezet lévén
1,1 kell szállás ahol alszunk
1,2 étkezés is kell
2,Mi is magyar pénzből élünk /Milyen furcsa?/
3 A Novemberi Kiállításra 5000 látogató volt kiváncsi 3 nap alatt, mer jól volt reklámozva!
Ez ti is megtudjátok csinálni!!!!!!!!

Egyébként korrekt árink vannak!

Üdv: Zsolt
LÁVA Egyesület nevében!

Előzmény: Albertus (2637)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!