Keresés

Részletes keresés

Abymot Creative Commons License 2016.08.09 0 0 13791

Tiszafüredi és balmazújvárosi kereszt esetén a debreceni vonatok páros óra.22-kor indulnának Fabonyból, 2 perccel a sátoraljaújhelyi sebesek, és 12 perccel a Bp-Eger vonatok érkezése előtt, visszafelé pedig páratlan óra.34-kor, 2 perccel a sátoraljaújhelyi sebesek, és 12 perccel az Eger-Bp. indulása után érkeznének.

Eger felől/felé pedig 35 perc lenne a várakozási idő (munkanapokon; hétvégeken pedig 1 óra).

 

Végül is ez illene a tervezett új 80-as vonali "struktúra" lényegéhez, úgyhogy a végén még bevezetik...

Előzmény: alex_86 (13784)
István Gyuri Creative Commons License 2016.08.09 0 1 13790

alex_86: Engem ezek a presztizsvonatok kurvára nem érdekelnek (....) de cserébe napi 2 pár IC vonat Sátoraljaújhelyre

He-he... Nem érzel itt némi ellentmondást?! 

Ha megszűnik a normális, óránkénti miskolci IC, akkor el lehet felejteni azt, hogy valaha valamennyire minőségi távolsági közlekedés lesz Budapest és Miskolc között... És nem, nem a szlovák, cseh vasút fog belépni, hanem a buszos lobbi. De hát, látom, neked is ez szimpatikusabb (talán mert azt hiszed, hogy ha megszűnik az általad gyűlölt miskolci IC, akkor majd bármilyen más vasúti fejlesztés lesz itt a környéken... Álmodj, királylány...)

Előzmény: alex_86 (13785)
Sztívia Creative Commons License 2016.08.09 0 0 13789

Igazából a Rózsa illetve a Holló IC vonatban van büfé kocsi,de van amikor nincs nyitva mert Cseh kocsi!Ide lehetne sorolni még az Avalát is igaz nem IC hanem EC,de Keleti-Kelebia-Keleti között személyvonati megállással közlekedik!

Előzmény: 431 290 (13788)
431 290 Creative Commons License 2016.08.09 0 0 13788

Tényleg, ha már étkezőkocsi témánál vagyunk: jelenleg, minden vonalat figyelembe véve, mely IC-ken közlekedik étkező?
Az Agram jut eszembe hirtelen először.  

Előzmény: alex_86 (13785)
haha 1970 Creative Commons License 2016.08.09 0 0 13787

A személyzet az szerintem is elég problémás dolog,úgyvan ahogy te is irtad felénk is volt 10 ember akik csak IC vonatokon voltak,mert sokat jelent a megjelenés a stílus! Sajnos nagyon felhigult a jv szakma is és úgy van ahogy irtad ma mondjuk x tanya felé jár holnap meg IC vonaton dolgozik az adott személy! Tudod ez megint az a kategoria ami nem pénzkérdés hanem odafigyelés hogy a vezénylést úgy megcsinálni hogy megfelelő ember megfelelő feladatra legyen!A büfé kérdés az már nehezebb kérdés!

Előzmény: alex_86 (13785)
haha 1970 Creative Commons License 2016.08.09 0 0 13786

Teljesen igazad van,csak sajnos most az IC vonatok 3 kocsival közlekednek legyen az Pécs,Miskolc,Sopron avagy Szombathely,ez a 2016-os valóság és sajnos ez csak rosszabb lessz,miután a karbantartás közel a nullához! Mindig csak a legszükségesebb dolgok kerülnek kijavitásra,a kocsik meg 30-40 évesek sajnos,ezért egyre több felett eljár az idő!Schlireniekkel is az lessz a baj hogy karbantartás hiánya miatt szépen le fognak amortizálodni! Kocsi zárási-nyitási problémákról nem is beszélve!Én az elöbbi hozzászolásomban azt akartam jelezni ha egy plussz megállás be lessz iktatva utána fog jönni a további kérés is,és úgy fog járni mint a Szombathelyi IC hogy IC vonat gyorsvonati megállással!

Előzmény: alex_86 (13785)
alex_86 Creative Commons License 2016.08.09 0 2 13785

Csak tudod nálam az IC szolgáltatás nem egy három kocsis, étkező kocsi nélkül közlekedő, a sebeshez képest semmi plusz szolgáltatást nem nyújtó bohócvonatot jelentene. Egyetlen indoka a pótjegy beszedése.

Az ezredforduló előtti IC világból vannak emlékeim. Kicetlizett ülőhelyek, mozgó büfé, külön IC fordás személyzet (nem pl a nádaskára járók - elnézést, nem célom a személyeskedés), és az utazóközönség is kvalifikáltabb volt....  ami most van minden, csak nem az. Gyakran kocsi sincs, amit ki lehetne cetlizni....

 

Engem ezek a presztizsvonatok kurvára nem érdekelnek, végre érkezett némi plusz komfortot biztosító eszköz (Schlierenek), amelyekkel minőségi(bb) kiszolgálást lehetne nyújtani... ehelyett először a kocsik széthordása kezdődik a vonatok kigyomlálásával, most pedig a végképp lebutításuk. Csupán a Schlierenek kétóránként közlekedtetésével (nem ütemből kigyomlált menetrend mellett), 15 perc időveszteség mellett (nevezzük akár hibrid IC-nek egy Bp kocsi hozzácsapásával), sokkal nagyobb lefedettséggel minőségibb szolgáltatást lehetne nyújtani.

 

Vagy akkor legyen a döntéshozók által kiszemelt Hatvan-Saújhely személyvonat, de cserébe napi 2 pár IC vonat Sátoraljaújhelyre, ne csak Csépke és Seszták úr szülőföldjét favorizáljuk....

Előzmény: haha 1970 (13737)
alex_86 Creative Commons License 2016.08.09 0 1 13784

Az végképp felejtős, hogy debreceni szerelvény Egerbe közlekedjen. A 108-as struktúrája úgy sz*r ahogy van, a tiszafüredi és balmazújvárosi keresztes struktúra ezerszer kedvezőbb volt az utasok számára is, a 40 perces, "kényelmes" füzesabonyi fordulás és a reggeli betét szerelvény miatt is.

 

Nem várható változás, sőt Eger felé még szarabb lesz a csatlakozás, pl. a 21:08-as sebes elindul majd Füzesabonyból 20:36-kor, így végképp nem lesz mire átszállni (a 19:08-ast évekkel ezelőtt "kilopták") az utolsó két vonat felől. Brávó, a volánnal utaznak úgyis évek óta a Debrecen-Eger relációban.

 

Előzmény: hypocampus (13780)
hypocampus Creative Commons License 2016.08.09 0 0 13783

OFF. Természetesen felkiáltójellel.

Előzmény: Abymot (13781)
hypocampus Creative Commons License 2016.08.09 0 0 13782

Köszönöm a választ?

 

Előzmény: Abymot (13781)
Abymot Creative Commons License 2016.08.09 0 0 13781

Igen, az lényegében megegyezik az ideivel.

De lehet, hogy a mellékvonalak egy részének menetrendjét még csak ezután fogják a fővonalakhoz igazítani.

A 80-108-as vonalak relációjában mondjuk nem tudom hogyan, mivel a  miskolci elővárosi vonatok már nem az egészes pókba érkeznek, illetve abból indulnak Fabonyban, hanem egy új feles pók kezd kialakulni ott a gyorsokkal együtt, az órás pókban csak az IC-k és az egri személyek maradnak.

Ez pl az utolsó egyeki vonatnál lesz érdekes, hogy az mikor induljon Fabonyból.

Amúgy a kevés keresztezési lehetőség miatt arra tippelek, hogy a 108-as menetrendi struktúrájába nem fognak alapvetően belenyúlni.

Azt nem tudom az egri személyek a 108-as vonalról fognak-e átforogni.

Előzmény: hypocampus (13780)
hypocampus Creative Commons License 2016.08.09 0 0 13780

Sziasztok! Látva a menterend-terveket, úgy látszik, hogy a MÁV elfeledkezett a saját ígéretéről, miszerint a 108-as vonal vonatai ismét Egerig mennének. Tudom, hogy, nem teljesen tartozik ide, de megkérdezném, hogy a 108-as menetrendje egy az egyben az idei? (Tehát teljesen barátságtalan...) Köszönöm előre is!

 

nazareth Creative Commons License 2016.08.06 0 0 13779

OFF

 

Pápa egy bűnös város (GY. F.) gondolom ezért is büntetik – nem hiszem, hogy köze lenne a dologhoz. Egyrészt... másrészt... harmadrészt... itt mind OFF :)

 

ON

 

meg azért is mert a gépcserés stokkozás Győrben technológiai okok miatt kicsit nehézkes – legalább 30 éve így volt. Mitől lenne most jobb, hogy az egyébként is kevés vágányból az egyiket jóelőre el kell foglalni a celli személlyel?

 

Az a személyvonat és IC és semmi más koncepció része. Pedig a gyorsvonatok fontosak lennének, hálózati szerepük fontos – Hát nehezen is tudja pótolni őket a MÁV... Hétvégén Cell–Bp. viszonylatban van egy 2. gyorsvonati vonatpár is. Viszont ennek a menetvonalán hétköznap Cell–Győr viszonylatban beraktak egy személyt. Ezért aztán a személy sem áll meg sehol. Viszont mivel hétköznap a személyre nem kell gyorsvonati pót, hétvégén meg a gyors ugyanazt a szolgáltatást nyújtja, mint a személy, ezért Cell és Győr között nem kell pótjegy a gyorsra sem %)

Előzmény: f_k (13772)
haha 1970 Creative Commons License 2016.08.06 0 0 13778

Régi szép idők,meg a Sátras sebes amely büfé kocsijában sok új barátság köttetett a 7 órás út alatt!

Előzmény: dyz (13776)
robcso1361 Creative Commons License 2016.08.06 0 0 13777

Bizony ám a 002

 

Előzmény: ajm (13760)
dyz Creative Commons License 2016.08.06 0 1 13776

Anno 1987 -ben még volt átlós Miskolc - Sopron/ Szombathely Ic

Gyors volt az, de valódi gyors. Olyan, amit ma keresve sem találsz, a helyüket szép lassan átvették az IC-k, a "gyorsok", vagy inkább a sebesek pedig jó ütemben veszik át a személyvonatok helyét.

Előzmény: f_k (13775)
f_k Creative Commons License 2016.08.06 0 0 13775

A megszűnt gyorsok Sm  Pápa felé nekem is hiányoznak! Drasztikus lépés volt.

Utaztam velük a mostani buszra terelős rendszer rosszabb.

Legfontosabb , hogy a 10 Győr Cell vonalat sajnos nem villamosították a Gysev meg a 16 os vonal favorizálása miatt....

 

Anno 1987 -ben még volt átlós Miskolc - Sopron/ Szombathely Ic azzal is utaztam nagyon szuper volt....

Előzmény: nazareth (13764)
f_k Creative Commons License 2016.08.05 0 1 13774

Komáromban meg Tatán igen minimális utascsere van azokon az IC nek nevezett vonatokon.

 

Hatvanban történő megállás:

 

Páratlanban egyetlen olyan fszt van aki haladót kezel a megállós vonatoknak.

A többi esetén az előjelzőn villogó sárga a bejáraton kettő sárga, az osztott V vágány miatt, mert nincs meg a Bejárat és a Kijárat közti 1000 méter.

 

Így csak 40 km/h el lehet behaladni egy megállós vonatnak ami a vonatbefolyásolótól függően az előjelzőtől való korai fékezés miatt 1-1,5 perc idővesztesség pluszban.

 

Máshol egy sárgával jár be a megállós vonat és nem 40 km/h val mintha kitérőbe járna....

 

Hatvan annak idején úgy lett átépítve, hogy az egri gyorsok itt stokkoztak illetve gépcseréztek, mert a salgótarjáni, losonci gyorsokkal itt váltak szét illetve lettek egyesítve, azért lett olyan az állomás vágánygeometriája...

 

 

Előzmény: haha 1970 (13773)
haha 1970 Creative Commons License 2016.08.05 0 0 13773

A Szombathelyi IC vonatokkal kapcsolatban annyit hogy már eléggé le vannak " butitva",igazábol gyorsvonati megállással közlekednek! Ezért irtam itt anno hogy becsüljétek meg az IC vonatotokat ami csak Füzesabonyban áll meg,mert ha elkezdödik hogy megáll mondjuk Mezőkövesden(lehet hogy indokolt is lenne) akkor jön hogy álljon meg például  Hatvanban,Gödöllön,és széo lassan ott is úgy lessz hogy IC vonat gyorsvonati megállással!

Előzmény: f_k (13772)
f_k Creative Commons License 2016.08.05 -1 1 13772

Mezőkövesd vonzáskörzete 10 ezertől több!

 

A kérdés összetett.

 

Mezőkeresztes-Mezőnyárád vasútállomásra ráhord a mezőnagymihályi, geleji, sályi, kácsi, tiboldaróci, bükkábrányi buszok többsége.

 

Mezőkeresztes, Szentistváni útról is helyközi busszal lehet a vasútra eljutni régen ez helyi járat volt!.

 

Ez is Mezőkövesd térsége, ezt személyvonat szolgálja ki.

 

Közvetlenül Mezőkövesd vasútállomásra hord rá a szomolyai, a bükkzsérci, bogácsi, cserépfalui, cserépváraljai busz, a szentistváni két helyre is, Mezőkövesd felső megállóra és Mezőkövesd vasútállomásra is.

 

A Gyógyfürdő felől van még sűrű helyi közlekedés, a városba már kevesebb járat van és külön téli meg nyári menetrend van.

 

Pápa egy bűnös város (GY. F.) gondolom ezért is büntetik, meg azért is mert a gépcserés stokkozás Győrben technológiai okok miatt kicsit nehézkes.

 

Sopronból meg Szombathelyről az IC-t erőltetik és a gyorsvonatot igyekeztek kiírtani.

Az a személyvonat és IC és semmi más koncepció része.

 

Pedig a gyorsvonatok fontosak lennének, hálózati szerepük fontos.

Előzmény: nazareth (13764)
f_k Creative Commons License 2016.08.05 0 0 13771

Ez egyértelmű.

 

A meglevő 3 expressz ( 1 VB, 2 ÉNYKK) mellé a KTI meg az NFM beerőltetett még egyet amit a 1229 vonali iskolai rásegítőből vettek el ami ott viszont nagyon hiányzik.

 

Itt 1988 ban indult el az első konkurens "Leninvárosba" (BV), 1993 Bp-Mezőcsát (VB), 1994 Bp-Sátoraljaújhely (BV).

 

Ezek közül maradt egy szem járatpár.

 

Ha nagyon lerontják a vasúti közlekedést ezen az ürüggyel beerőltethetnek buszokat mert az a 10 darabos flotta amit még a BV vett az az Ózdi vonalcsoporton sok, maradt 2-3 autó ami megfelelő munka nélkül helyközit visz pedig tempo 100 as.  

 

A gyorsvonati rendszer további gyengítése meg a IC hez kapcsolódó csatlakozó vonatok rossz időpontokba való eltolása nem sok jót hozhat.

 

Eger Füzesabony térségében 30% menetdíj bevételcsökkenés volt a hétvégi vonatok leállítása után.

 

Előzmény: 20-as vonal (13770)
20-as vonal Creative Commons License 2016.08.05 0 0 13770

Az öt perces átszállásra én sem fogadnék. Egyértelműen a pápai utasokat buszra akarják terelni. 

Előzmény: nazareth (13766)
haha 1970 Creative Commons License 2016.08.05 0 1 13769

Á dehogy,az a Sárvári "fürdös vonat" volt!

Előzmény: 20-as vonal (13761)
István Gyuri Creative Commons License 2016.08.05 0 0 13768

nazareth: Alternatíva, hogy pótjegy nélkül szállsz fel az IC-re, és vagy jut hely, vagy nem...

Van még alternatíva: okostelefonról "utolsó pillanatban" megvenni a pótjegyet (ha van még...), és azt elég a telón bemutatni szkennelésre.

 

Előzmény: nazareth (13766)
_karika Creative Commons License 2016.08.05 -1 0 13767

Bringát hoztam visszafele, nem kellett gondolkodni az IC-n. :)

Előzmény: nazareth (13766)
nazareth Creative Commons License 2016.08.05 -1 0 13766

Az 5-perces átszállás Pápa felé működik, mert a személy bevár.

 

Visszafelé már csak úgy működik, hogy Pápán előre eldöntöd, hogy el fogja érni a személy az IC-t, és előre megveszed az IC-re a jegyet. Ha nem éri el, akkor kidobtad az IC-pótot az ablakon. Alternatíva, hogy pótjegy nélkül szállsz fel az IC-re, és vagy jut hely, vagy nem...

Előzmény: _karika (13765)
_karika Creative Commons License 2016.08.05 0 0 13765

Az 5 perces átszállás tapasztalat szerint még úgy is működik, hogy 5 percet késik a Pestről jövő IC (amit Győr bejáratig behoz, de ott áll ismét 5 percet), majd még áll egy csomót indulás előtt a szombathelyig menő sebes, és Pápán már pontos. :) 

Előzmény: nazareth (13764)
nazareth Creative Commons License 2016.08.05 -1 0 13764

Ehhez képest Mezőkövesd 16-7 ezres város, a vonzáskörzete még kb. 10 ezer. Innen busz talán 1 db van egész nap, tehát minden embernek aki Budapestre akar utazni marad az IC illetve a gyors.

 

Ehhez képest (az itt OFF) Pápa 31.000-es város, és a legutóbbi menetrendi változások óta:
 - napi 1, azaz egy pár közvetlen vonat van;

 - az ászállásos lehetőségek felénél Győrben 5 perces átszállásod van IC-re (ami esélytelen);

 - a maradéknál Győrben fél órás átszállásod van személyvonatra Pestig;

 - illetve van vagy 4 Rj is, amire 40 percet kell várnod.

 

Mindez a fejlődés egyetlen menetrendi időszak alatt következett be, mert korábban kb. napi 6 pár közvetlen gyors volt Pestig.

 

Szóval van még hova fejlődnie Mezőkövesdnek.

Előzmény: pana0017 (13762)
krikori Creative Commons License 2016.08.05 0 1 13763

Két évet jártam Egerbe péntekenként, nem volt semmi bajom a vonattal (kiv. az átépítés alatti Hatvantól Füzesabonyig mindenhol megállással). A busz menetideje kb. ugyanannyi plusz-mínusz 10 perc a vasúthoz képest, a jegyár is ugyanannyi... Egyáltalán nem reménytelen itt a vasút helyzete, sőt, ha gatyába ráznák végre a Füzesabony-Eger szakaszt és végig 80-al lehetne menni, még kedveltebb lenne. A pesti buszok tele vannak, jóval korlátozottabb a kapacitása, indulás előtt már negyedórával sorbanállás volt.

A busz előnye talán a wifi meg a klíma (bár most megint járnak Flirtek is Egerbe) ill. a sűrűbb közlekedés. Buszon viszont nincs wc, nem tudsz felállni nyújtózkodni, nagyobb csomaggal sem egyszerű buszozni, a Keleti pedig azért jelentősebb csomópont, mint a (Nép)Stadionok.

Vasút hátránya, hogy néha régi fülkés szerelvények is közlekednek (bár nekem a Flirt sem jön be ilyen hosszú távon), ill. 10 percet kell sétálni Egerben a belvárosig (cserébe az érseki kertben lehet sétálni egy jót, fagyizni, stb.). Na meg valóban hülyeség volt a személyeket kiirtani.

Előzmény: pana0017 (13762)
pana0017 Creative Commons License 2016.08.05 0 1 13762

Örülök, hogy érted a problémám. Én szerintem az abonyi megállítása az IC-nek azzal az indokkal, hogy ott az egri meg debreceni átszállás kicsit ideje múlt. Füzesabony nagyon kicsi város, számottevő utasszámról nehéz beszélni. Egerből sajnos mondjuk ki, akinek esze van az busszal jár, másrészt már óránkénti személyek sincsenek. A debreceni vonal felől maximum Tiszafüred és Poroszló jön szóba, de ők sem képviselnek nagy utasszámot, mivel azt a környéket már szippantja Debrecen, másrészt ott járnak bp-i buszok. 

Ehhez képest Mezőkövesd 16-7 ezres város, a vonzáskörzete még kb. 10 ezer. Innen busz talán 1 db van egész nap, tehát minden embernek aki Budapestre akar utazni marad az IC illetve a gyors. A 2 óránkénti gyors eléggé határeset, de így hogy 2 párat kivettek a nap két szakaszában is megoldhatatlan a hazautazás. Eddig főleg Bp. felől remek volt az átszállás, egy 10 perc várakozás után indult is a személy, de ez a fél órás várakozás teljesen elfogadhatatlan véleményem szerint. És jó nem kell megállítani az IC-t, de legalább a személyek csatlakozása maradna. Bár szerintem ha Hajdúszoboszlón és Tokajban megállhat, akkor Mezőkövesden is nyugodtan meg lehetne állítani. Azt gondolom a vonalon csak Hatvan támadná be ezt a változást, de őket az elővárosi vonatok miatt meg lehetne nyugtatni.

Előzmény: f_k (13750)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!