tomóka: szerintem nagyobbítani kell a keresztmetszetet, mert ha szűkíted lehet hogy nem lesz képes elegendő keveréket beszippantani a dugó. És ne feledjük, hogy az új motoroknál úgy (is) növelik a teljesítményt, hogy nagyobb diffúzorú karbikat tesznek rá, nem ikaz? Ezáltal könnyebben több keveréket képes beszívni ...
sziasztok!
ha jól értem,ez a turbó utánporlasztó javítja a leveg? és a benzin keveredését.kevésbé macerás ha csináltok egy kisebb keresztmetszetü szívócsonkot.az eredmény ugyanaz mivel megn? az áramlási sebesség.ezáltal javul a porlasztás.
ett?l senki ne várjon teljesítmény növekedést,viszont javul az alsó-középs? tartomány nyomatéka./a motorrev? egy régebbi számában van egy
cikk a témáról./
tomóka
Hmm nekem is bejon a myhosting, de csak masodik oldalnak, szoval moge nyilik (valamiert nem ismeri fel az index.php-t ugyhogy csinaltam az index.html-bol egy atiranyitast javascriptel). De telleg van az oldallal valami, de nem a mi hibankbol hanem ez egy free szerveren van (UtraWeb) es vannnak vele gondok.... Gepem lenne amit ala birnank tenni, de kene egy szabad FIX-ip meg egy 220-as dugo hely a gepnek. :) Csak senki nem akar/tud adni ;(
Erre a cumora ami produletet ad a kevereknek van egy sokkal eccerubb dolog, amit a lada klub oldalan talaltam ladakban mukodik, es NINCS benne mozgo alkatresz.
Ha meg erdekel valakit akkor megkeresem a cimet neki. (de asszem www.ladaklub.hu) es orosz csodanak hivjak, lenyege hogy erinto iranyban lukakat furnak egy cuccra amin levegot tud beszivni es ezaltal keletkezik a pordulet.
Ide meg nem irtam asszem soha :) fokent a jawa forumra szoktam firkalni. :) Mert par honapja az ETZ-t (150) sikerult lecserelni eg y 350-es jawara. (ETZ-t neztem eloszor de nem tudtam kiprobalni mert pont defekltes lett mielott oda ertem szal... inkabb nem vettem meg).
A szocimotoros.uw.hu-t a PeetAir es en szerkesztjuk egyenlore. Ha van barmitek, ami hasznos lehet masoknak a szocimotoros temaban akkor valahogy juttassatok el hozzam.
Szivesen vennenk ezt az RD350-es membran dolgot is. :) Mert pl engem mint jawas-t erdekelne. Szoval dokumentald lecci. Es kitesszuk.
Dugattyú meg lesz alakítva, meg a dugattyúgyűrű-vezetőorrot is el fogom távolítani (ha jól néztem, le sem ér addig egyik gyűrű sem).
Szívónyíláson mit lenne még érdemes változtatni?
Ha már a 350-es RD membránt berakja valaki a gép, akkor szerintem meg
kellene próbálni tisztán azzal vezérelni a gépet, és nem dugattyúval.
Szerintem nem kis munka egy ilyen átalakítás... Nem sokkal több ha a
szívónyílást, illetve a dugattyút is megformáljuk tudományosan:))
Alakul a rakjunk 350-es RD membrant az ETZ-re project.
Nem egyszeru jo munkat vegezni, de igyekszem...
A leirasokrol:
Az etz kezikonyvet (ha ez az ami nekem is van...)
itt talajtaok meg (persze tessek szetnezni:))):
http://szocimotoros.uw.hu
A ts konyv ki van irva cd-re, en is ugy scanneltem.
udv
gabor
Hello mindenkinek!
Nem tudom hogy az én gépem ilyen s..ar-e, de nem akar menni a szocimotoros hómpédzs :( De sebaj.
Asszem én is megbütykölöm a télen a hengert, kuplungot, de a membránt honnan lehetne a legolcsóbban beszerezni ??? Még az is lehet hogy jövőre Trabi dugó lesz benne, de ennek a valószínűsége a legkisebb ( még gondolkodom rajta ).
Na nem húzom tovább, sziasztok
Roli
Rezorr!
Köszi a hozzászólást, a csavarhúzó-főtengely ügyben hasonlóan gondoltam én is, a szimmeringet meg így egy kicsit magabiztosabban fogom feltenni:)
Az utánporlasztós dolog nem nagyon izgat, de ez a rezgőnyelv annál inkább ... MZ-re nem lehet valahol kapni???
Ja, és a 250-esed egy kicsit furcsa hogy nem bír 130-tól többet menni! Az enyém megy 140-et, ha hasalok (80kg vagyok). És a 150-esek (ilyennel kezdtem), legalábbis az enyém ment 120-at!
Na szevasz mindenkinek
Üdv mindenkinek!
Van 1-2 meglátásom,megosztanám Veletek :-)
Először is,láttam 1 fényképet ezen a címen:
http://www.tar.hu/simsonarc/janax/Janaxkarba7.jpg
Ez így sz*rt sem ér,bocs. A szerkezetet tényeg "turbó utánporlasztó" néven lehetett kapni kb 15 éve. A nevéből is adódik,hogy ezt a porlasztó után kell beszerelni,hogy a mikronnyi benzincseppeket a forgó kerék még jobban szétporlassza.Ezáltal tökéletesítse az égést a robbanótérben. És tényleg csak kétütemű motorokba jó,mert a kis csapágyat kenni kell. Nálam a Zsigában 1 hónap alatt szétesett az egész,mivel száraz ott a benzin,nincs olaj keverve bele.
Más.
A főtengelyt NEM lehet megsérteni a csavarhúzóval,mikor kipattintod róla a szimmeringet.Reszelővel sem tudsz kárt okozni benne,olyan kemény acélból készül.
Más.
A rezgőnyelv szerepe a beszívott keverék visszaáramlásának a megakadályozása. Minden fordulaton más gázlengések lépnek fel a sűrítés-elősűrítés-szívás hatására. Sokszor visszaáramlik a benzin-levegő keverék a légszűrő felé,mikor még nem zárta be a szívónyílást a dugó. Ti is láthatjátok,hogy a porlasztó mögött a légszűrőgumicsatlakozójában mennyi olaj van.A visszaáramló benzin elpárolog,az olaj marad...Ennek megakadályozására való a rezgőnyelv,így javul a töltés hatásfoka,és csökken a fogyasztás. Hasonló okokból találták ki a fordulat fügvényében állítódó kipuffogó szelepeket is. A gázlengések következtében friss gázok áramlanak ki elégetlenül a kipuffogón,amit ezzel gátolnak meg.
Más.
A szimmeringről nagyon ritkán ugrik le feltevéskor a rugó. Már láttam selejt szimmeringet,amelynek az ajka nem hajlott mindenhol vissza,hogy megtartsa a rugót az árkában. Nem is próbáltam feltenni,eldobtam. Különben ha mégis lugrott a rúgó,összeszerelés után azonnal rájössz,mikor megpróbáod beindítani a mocit :-)
Bocs a tudálékosságért,de szeretem ezt a fórumot,mert sok olyat olvasok,amit érdemes megjegyeznem.
Ha a tankra hajolok,akkor sem megy egyik 250-es sem 130-at szélcsendben,sík úton. ;-) Kiatartok emellett,mert még nem tapasztaltam mást. De a 150-es sem megy 110-et...
szeva!
ha még megvan a könyv, szívesen áldoznék rá, nekem ts-hez van, de ugye nem pont ugyanaz a két gép...
babrálni meg úgy szeretek, ha tudom is pontosan mit piszkálok!
Nem megy vissza a membranon keresztul elosurites elejen (amikor a dugo meg nem zar), meg szivaskor nagyobb sebesseggel jon az anyag.
Lehet hogy en is kiprobalom, vegtere is nem veletlenul van a japcsi gepeken.
vegsebesseggel kapcsolatban:
250 ETZ-nel (ez van nekem is) marha sokat szamit az uleshelyzet. Van fejidom a gepen, ha befekszem moge, majdnem 10-el tobbet megy szelcsendben.
Nekem furas elott, szetesett fotengellyel igy ment 140-et. (6500-as fordulat 5-osben)
Nem kell valakinek komplett etz 250-es konyv?
(szerelesi utmutato, robbantott abrakkal, rengeteg keppel, szazakarhany oldal A4-es formatumban...(meg a celszerszamok muhelyrajza is benne van))
Van ugyanilyen a TS sorozathoz is.
Ha az elso futomuve kornyeken valami elhal, akkor van gaz, mert alkatresz az nincs hozza.
Meg egy kicsit szar a sulyelosztasa, fater szerint nagyobb temponal belebegett az eleje.
Motorja az gyak TS, lehet utni vagni, szinte mindent lehet hozza kapni.
roliMZ251!
az eredetiröl itt olvastam elöször.a honda membránt bontoban vettem 5000ft-ért./ujjan 25000ft /Polgárdiban van még kettő,egy hatlapos és egy négylapos 5000ft/db.A köbcenti külömbség nem probléma,mertn a membrán ablakok és a henger szivónyilás keresztmetszete nagyjából stimmel.ezt a membránt úgy képzeld el mint egy egyenlőszáru háromszöget
mejnek két lapjára téglalap alaku ablakokat vágtak.ezeket az ablakokat takarják le fém,üvegszál v. karbonszál erősítésű laopokkal .elég könnyen nyílnak.azért rakják a henger és a karburátor közé,hogy a keverék ne tudjon többször áthaladni a karbin./túldúsulás!!!/
jól látod a problémát! többekközt ezért kell új házat készítenem.a gyári gépeken a szívócsonk lejt a henger felé így a lecsapódott keverék befolyik a forgattyúsházba,de ennek a mennyisége nem jelentős.
sziasztok!
Mindennapi használatra keresek egy motorozható gépet, amit a használat megőríz és nem rabol le.
Egy Trophy-t ajánlanak műszakilag és esztétikailag kifogástalan, gyári állapotban. (?)
Még nem láttam, hallottam. Nagy segítség lenne, ha bíztatnátok, vagy elriasztanátok: alkatrész kapható, gyártható-e hozzá, üzembentartható, használható-e extra ráfordítás nélkül?
Köszönöm!
Ezt az "izé"-t egy Trabankarbiról berheltük le. Valszeg nem szériaalkatrész :-))). Rátoltuk egy simokarbira, annyira megtetszett. Egyébként a trabiporlasztón ugyanigy állt, és csavarok rögzítették a lábakat.
A beszívott levegő felpörgeti.
Meg tudja mondani vki, tulajdonképpen mi is lehet ez ????