A karbikhoz még annyi jutott az eszembe hogy 1x szétszedtem és a szivatót nem jól kötöttem vissza. A szivatót ha ráhúzod egy megkerülő csatornán keresztül plusz benzin jut a szívócsőbe. Na és nekem nem ment rendesen vissza. Alacsony fordulaton fuldoklott de ha kiforgattam ment mind állat.Aztán rájöttem mi a baj.
Egy ETZ-s túrába én is benne vagyok igaz én Nagykanizsán lakom és itt is vagyunk egy páram MZ-sek. Jövőre mindenképpen le akarunk menni a horvát tengerre. Én már 3éve tervezem de eddig sosem jött össze(majd most remélem).Én is tettem fel képet a mocimról nem tom fönt van-e már motorlandon.A motorom piros 53-as rajtszámmal.Hi.
Megnéztem a motorod képét! Nagyon pöpec. Polír.
Biztos jól is megy.
Bár nekem a szögletes indexekkel jobban tetszik az ETZ.
De ez egy szubjektív vélemény.
Jó lenne egy motoros túra már, nem kéne egyedül (barátnőmmel motorozni).
Egyébként ha már a szineknél tartunk, az enyém világoskék (tank, oldaldekni, első sárhányó).
Nagyon király, főleg ha bőrcucban feszítek rajta.
Meg van rajt egy szélesebb kormány, olyan tört, több darabból összerakott. Nem tudom mi a neve. Ti tudjátok?
Képet én is küldenénk ha lehetne.
De a www.szoci.motoros.hu-ra biztos felraknák a galériába.
Khiiirály! Jó, hogy van lelkesedés, akkor lesz is belőle valami nyáron!
Nekem meg egy ezüstnyilam van! :))) Fekete sárvédőkkel! Előző tulaj a fényezésre naggyon figyelt! Állítólag VW szalonnál fujatta, 2 réteg lakk, ilyenek... :O
Ma megyek másodszor kreszre, talán májusban mar lesz is jogsim! :))) Utána mindenképp kéne valami jó kis túra!
Hovávalósiak vagytok srácok?
Én Székesfehérvár mellett lakom Iszkaszentgyörgyön.
Szervezhetnénk egyszer egy össznépi MZ-s meg akármilyen túrá. Már ha jó idő lesz, meg elkészültetek a téli nagyjavításokkal!
Na mit szóltok hozzá?
OK-s, minden rendben, csak néha megszívom magam, mint a karbi! :))))
Egyébként ha megnézed a gyári adatokat, 250-es karbival átlagfogy. 4l-ig, 251-essel 5,5-ig, szerintem ezen látszik. Most előttem sincsen teljesen, hogy hova folyik be a plusz, úgy rémlik a főfúvóka járatába...
Azért gondoltam az alajjárat lyukjára, mert az alatt van ennek is a fúfókája...
Ha tenyleg jobban huz, ahhoz valahonnan anyag kell, ebbol egyenesen kovetkezik a nagyobb fogyasztas. Ha meg tenyleg van plusz fuvoka, akkor ez magyarazat a nagyobb fogyasztasra.
Ha a polirozas utan lefujod benzinallo lakkal, akkor szep fenyes marad, nem mattul vissza. Nekem a polirpaszta utan visszamattult a tanksapkam, pedig tukros volt.
Ezer bocs ha megsertettelek vagy valami, nem allt szandekomban.
Ha tenyleg van olyan lyuk, akkor meg mindig erdekel hogy honnan, hova viszi az anyagot. Elvegre ennyi kis atalakitast mar kibirunk...
A felujitott alkatreszekkel meg csak annyi bajom van hogy nem ujak. (Ezt jol megaszondtam) Termeszetesen mindenkeppen megeri utanajarni, mert egy henger eseteben teljesen mindegy hogy uj vagy nem, furni lehet.
A fotengely mar gazosabb, emiatt szivok most en is. (Valszeg mar laza az illesztes az also csapszegnel, es elfordulnak egymason a sonkak. Ezt persze nem latod amikor megveszed, es emiatt mondtam, hogy nem mindegy hogy ujak-e)
Meg egyszer bocs,megyek a korbacsert.. :))))
Hali. Én nem szidtam a 251-es karbikat.Én még nem mentem vele, de azt halottam,hogy azzal nagyobb a fogyasztás.Persze ez a használattól is függ.
Mind1.Más.Most nagyon rá vagyok kattanva a polirozásra.A nyáron nekiálltam a dekninek meg a felniknek, piszkosul jól tud kinézni tükör fényesen.Sajna 1 kicsit már visszamattult de még mindig tökös.Télen széthúzom a blokkot és az egészet kipolírozom, de majd polírpasztával (azzal állítólag nem mattul vissza).Nagyon időigényes de szerintem megéri.Üdv
OK, nyertél, az a lyuk tényleg az alapjáraté, ezt én néztem el... de én sem akarlak elkeseríteni (te kezdted! :)))), de az úszoház felől tényleg van egy csavar, ami alatt tényleg van egy fúvóka, és ami tényleg nincs a 2-5-ös karbikban, csak most nincs előttem, hova csatlakozik...
Egyébként ezt szeretem a levlistekben, fórumokban, mindig elkezdődik az okoskodás... :(((
Hibáztam, belátom, de attól még van + fúvóka...
Az alkatrészek lehet, hogy tényleg felújítottak, és???????? Nem ér meg egy misét utánaérdeklődni? Szerintem azért van ez a fórum, hogy segítsük egymást, legyen egy kis összetartás az MZ-sek között, nem azért, hogy szétfikázzuk egymást!!!
:)))
Nem akarlak elkeseriteni, de megtalaltad az uresjarasi fuvokat...
(Parszor mar en is szetkaptam a karbimat, karbijaimat...)
Szoval ebben nem kulondozik a ket karbi.
Azok a cuccok valszeg felujitottak, mifelenk is 11-12 korul mennek a felujitott fotengelyek 250 ETZ-hez.
Ne kétkedj rögtön, előbb kapd szét a karbidat!
Ha kihúzod a subert, alatta ott a főfúvóka, amit dugaszol a tű, de a motor felöli oldalon (3-1-nél), még mindig a suber alatt van egy kb. mm-es plusz lyuk!
Ha leveszed az úszóházat, ezalatt a lyuk alatt lesz egy nagy hengeresfejű csavar, kicsavarod, és láss csodát ott egy fúvóka!!!! :)))) 70-es, ha jól emlékszem... (???)
Úgyhogy 2-5 és 3-1 márcsak ezért sem hasonlít, a másik meg az alapjárat állítás ugye, de erről már beszéltünk...
Árakat tekintve mostmár kételkedek én is...Nekem (illetve faternak) egy motoros futár ismerős említette a helyet, majd megkérdezem!
Ez a fuvoka dolog erdekel. Hol van ez benne?
(Nem neztel el valamit?)
A 30N3-1-es karbi fofuvokaja ugyanolyan mint a 30N2-5-e, akkor milyen fuvokan ad plussz naftat?
A 11 ezres fotengely engem is erdekel.
(Mar csak azert mert a gyari hajtokar majdnem ennyi...)
Ha henger van ennyiert, abbol meg veszek kettot is...
Heló!
A 251-es porlasztóval tényleg jobban megy a motor!
A főtengelyt már megrendeltem, de a dugó meg a henger érdekel, ennyiért a hülyének is megéri! Valamikor régevbben kérdeztem itt Székesfehérváron ETZ-150-hez hengert az is olyan 20 e. felett mozgott.
Jó lenne ha megtudnád nézni azt a címet!
Kösz!
Remélem nem későn szólok!!! Óbudán 11e-ért gyári főtengelyt tudok!!! Ugyanott dugó+henger ugyanennyi!!! Csak a pontos címet kellene megtudnom, az kb. egy nap!
Egyébként full ez az első mocim, még jogsim sincs, soha nem motoroztam ezelőtt.... ennek ellenére nem vagyok láma a dologhoz, autón már sokmindent láttam, meg már az ETZ-met is szétszedegettem, összerakosgattam, cseréltem is jópár dolgot, ezt kell csinálni, ha nem akarod megszívni útközben!!! :)))
Gyertyát pl. vágom, milyennek kéne lenni, csak hát ilyen időben már nincs kedvem motorozni, pl. mert nincs sisakom... :(((
251-es karbi egy dologban veri a 250-est, de abban naggyon!!!! Van benne egy plusz fuvóka, ami 3000-3500 körül brutál gyorsulást eredményez!!! -> csúszol hátra az ülésen, nem vicc!!!
Nekem nincs semmi gondom a 251-es karbival. Pedig már motorcsere is volt a 251-esemben. Most a 250 motor van benn. A gyári nehezen vette be a 3-at, de ha bevette, akkor már jó volt. Idegesítő. Főleg városban.
Most szét is lett húzva a blokk. Már gányolták valami Paksi barmok, kiktől vettem. Kétoldalról zárt csapágyakat raktak a főtengelyhez. Meg mikor megvettem kb 2* annyi olaj volt benne mint kellett volna. Hazafelé le is állt. Úgy kellett hazavitetni. Vissza meg nem akarta adni a lóvét. Aztán leengedtem az olajat, a megfelelő mennyiség visszatöltése után pedig mint "a halál" volt a hangja.
Erre figyeljetek ha ETZ-t vesztek. A sok olaj jól fedi a rossz hangokat.
Szóval most kap a 251-es blokk kap egy új főtengely-t (23 e. Ft számla nélkül), csapágyakat, léptetővillát, lehet fogaskereket is, de a főnököm szerint ne az a gondja hanemm a kapcsoló villa. De lehet furatom is. Sok a pénzem úgy látszik.
Szóval átraktam rá ideiglenesen a 250-es motorját, állítottam a sibertűn, meg az alapjáraton és tökéletesen megy, hidegben is indul.
Ha valami érdekes dolog ér szerelés közben vagy elakadunk irok és számítok a segítségetekre.
Hali.A beállításokhoz szeretnék még hozzászólni.Onnan tudod, hogy jól be van lőve, ha kiveszed a gyertyát és szemrevételezed.Ha jó a keverék a gyertya pólusai szép őzbarnák.Ha keveset kap:fehér,szürke ha sokat: fekete színben pompázik.Persze függ a gyújtástól is.Én Felső holtpont előtt 3mm-re állítom a gyújtást, a megszakítóhézagot 3,5mm-re (nekem így jön be).Igaz kicsit elvettem a fogyasztást,de elég jól megy és kijövök 4 literrel 100km-en 250-es karbival.A 251-es karbiről azt hallottam nem lehet jól beállítani.
Más. A 250-esek hibája még a motor felfüggesztése.Gyenge az a bimbiacél lemez és ha szemből ránézel látod, hogy elhúzza a blokk, és elgörbül.Ami nem jó mert megeszi a láncot és a lánckerekeket. >> Meg kell erősíteni.Még nekem is hátra van ez a művelet.
Most ennyi.Hi.
Hi all.Üdvözlök mindenkit.Végre rátok találtam. Örülök,hogy ennyi motoros testvérrel beszélhetek. Ha valaki tud 250-es ETZ-hez váltófogaskereket (csak 3.)please irjon. Csak nekem akadozik a 3. gang? Hi a benzingőz legyen veletek.Is-T
Hello TiB én is úgy tudom, hogy a "púpos tankú" a 251-es változat a kis ETZ (125,150)-es vázába rakták a 250-es mociját azzal a különbséggel hogy annak a hengertalpából 1mm-t leesztergáltak, így rövidebb lett a lökete. Hátul 16"-os kerék van. Hali Is-T