Szerintem meg első körben meg kellene állni a pirosnál, és nem kifogásokat keresni. Ha mégsem sikerült megállni, akkor meg vállalni kellene a történteket. Van ilyen, előfordul. Ezt az esetet elbíráló felettes is pontosan tudja (jó esetben), és ennek fényében értékeli a történteket.
Egyetértek. Bár azért tegyük hozzá, hogy van pár sofőr, aki nagyon digitálisan kezeli a pedálokat: 0 vagy 1 (1: padló / satu). Ez nem VT-s sajátosság, mert legutóbb egy off BKV-s Gyroson utaztam így fél órát..
Régóta csendes szemlélője vagyok a fórumnak de úgy érzem most muszáj írnom!
Elég régóta a szakmában dolgozom és képtelen vagyok egy két hozzászóláson túllépni.
De mind közül a piros lámpás téma akasztott ki.
Elsőnek az,hogy legjobb tudomásom szerint ez nem egy bemószerolásról szóló topic!!! (bár már kezdem azt érezni,hogy szinte csak erről szól) Szerintem rettenetesen vérlázító és gusztustalan a rendszám és időpont leírása egy nyílt topic-ban!
A piros lámpán való áthaladás több okból is bekövetkezhet:
1: Az autóbusz vezető nem ismeri eléggé a vonal sajátosságait és sajnos "benézte"
2: Észlelte a sárga jelzést de az túl gyorsan váltott pirosra a haladási sebességéhez mérten!
3: Észlelte de mint egy jó buszsofőr belenézett a belső tükörbe és túl veszélyesnek tartotta a hirtelen fékezést! (az álló utasok elszállnak mint a győzelmi zászló)!
Összegezve a dolgokat:
Itt mindenki mindenen elcsámcsoghat de a sofőrnek max 1-2 másodperce van dönteni!
Tehát tisztelt rendszám és időpont írogatók erre is gondoljatok a mószerolás előtt!
Oktatások féléves-éves szinten vannak átfogó jelleggel, ebbe beletartoznak azon események értékelései is, amiből lehet okulni, KRESZ, munkavédelem, járatismeret etc...
Hála a kameráknak nem csak elméletben, hanem gyakorlatban is lehet elemezni szituációkat pro és kontra.
Amit írtam lentebb arra értettem, hogy az előző jelzésed kapcsán külön fel lett hívva az érintett kormányosok figyelme, ez tartott ezek szerint addig amíg, most azonban ezeken felül már az ellenőreink figyelmét is felhívtuk a problémára.
A C2-k sofőrei hajlamosak elfelejteni azt a plusz 7-8 szemet ami látja mit és mikor csinálnak, aztán mikor később szembesülnek az esettel csak csodálkoznak, hogy kamerás a busz amit vezetnek...
Váó!! Ez egyébként nálatok hogy megy egyébként? Komolyan kérdezem, pl, szokott lenni oktatás, ahol átbeszéltek dolgokat, kielemeztek eseményeket, stb? Mert elég sok olyan kolléga dolgozik nálatok mint buszvezető, aki azelőtt a BKV kötelékét erősítette, azóta valamiért viszont mintha más lenne a felfogása a dolgokról, mint azelőtt.....
Volt szerencsém beszélgetni egyik este odafent egyik kollégáddal, (53-ról ) és hihetetlen volt komolyan........( az eset: elindul idő előtt, összenézünk, mutatom neki a működő futárkijelzőt, lassan áthalad a kereszteződésen majd megáll, odajön hogy valami gondom van??, mire elmagyarázom neki, hogy ha ezt most valaki látta az neki a fizujából -10000 Ft lesz, ne tegyen ilyet mert nem hinném, hogy azért jön be dolgozni hogy ne kapjon rendesen fizut. Válasz: Akkor most álljak itt 2-3 pecet?? Nem csak a villamost kell megvárni? Akkor mit csináljon? Mondom neki a 8-as ról is szeretnének átszállni, esetleg érjen oda úgy, hogy ne kényszerüljön hosszas álldogálásra....mert a villamosnak is meg kell ám várni őket is....)
Szóval ez egy példa, hogy lehet beszélni normálisan az emberekkel, és tán nincs több gond. Az én meglátásom, hogy egy ellenőrzés célja ne a büntetés legyen, hanem egy hibás dologra való azonnali figyelem felhívás ott a helyszínen>>> s ha nem változik a dolog akkor persze lehet keményebb bünti is <<< de ha az anyacég kijön, az nem fog kérdezni, küldi egyből a papírt!!!
Értem én, hogy menetrend van, meg minden, de a legtöbb esetben a következő piros úgyis megfogja a buszt, és így értelmetlen volt az egész + még veszélyhelyzetet is teremnenek néha :S
Szia! Az unalmassá vált témámhoz, adódna egy észrevétel: frszt direkt nem írok, de ha veszek egy pár karórát,és megismertetem a számokat bizonyos kollégáddal,megtanulják végre az áthaladási idő fogalmát? A 21.59 valamiért nem jött össze ma~tegnap~ este sem, biztosan pipilnie kellett...gondolom megtekinthető számodra. Igazán izgalmasan telt a hét idáig,amióta az 53~ast is ti adjátok.
Csókoltatom az MHU766 mai soffőrjét! Gondolom rá nem érvényes a piros lámpa, mert úgy hajtott át egyen ma 17:40-kor az Árpád úton az Árpád kórház előtt, mintha nem is lenne ott...
Bár hogy kitérjek a te mondanivalód szándékára, mindegyik szóló C2-es puffog, szuszog, néha picit recseg, és a sárvédőjét is húzza. Bár tényleg nagyon furcsa hogy a csuklós kocsik ennyire nem zajosak, de azért átnézném azokat is tüzetesen.
Én nagyon rühellem a C2-eseket őszintén, de a 833-as az tényleg egy jó autó. Az a baj hogy a motorjuk meg van kímélve, de sorozatosan eseteznek velük, az egyik sofőr tövig nyomja nekik, addig a másik éppen hogy csak adagolja nekik a gázfröccsöket, meg természetesen nem Budapest "egyszerű, de nagyszerű", minőségi útjaira lettek kitalálva.
A utastéri takarítás mire tér ki ? Székek hát támláját szokták mosni ? Egyes citaroknak olyan koszos/karcos, hogy az hihetetlen. A Localo-ról nem is beszélek.
MHU-828 hónapok óta szinte konstans sziszeg, puffog, főleg a B tengely tájékáról, és most már induláskor néha felnyomja a jobb oldalt a térdeplő rendszer.
Nézzen már rá valaki, mert az nonszensz, hogy ez normális. Főleg, hogy az ugyanott közlekedő 833 ilyet alig produkált eddig.
Igen nagy marha, aki arra az átjáróra rámegy kiemelés nélkül. A C2-es feneke eléggé lenn van, nem lehet úgy átépíteni azt az átjárót, hogy ne érjen le kiemelés nélkül. Hivatalosan ki lett adva, amikor a kocsik oda kerültek, hogy FEL KELL EMELNI minden esetben. Még a beosztások hátoldalán is rajta volt, plusz a kereszteződés előtt tábla is jelzi. A gond az, hogy nem mindenkinek van türelme lelassítani annyira, hogy ki is emeljen, mert csak nagyon alacsony sebességnél teszi meg, ami viszont már KRESZ ellenes (átjáróban Vmin=5km/h).
Vajon a szintező lehetett szar a kocsiban, vagy a vezér felejthetett el kiemelni (874)? Mindenesetre tegnap a svábhegyi átjáróban emelés nélkül úgy leverte a C2 a seggét, hogy csak na... :( Még jó, hogy át lett építve az átjáró, hogy ne legyen ilyesmi gond. Igaz eddig nem tapasztaltam ilyet, de lehet csak a mindig megtörtént kiemelésnek köszönhetően.