Biztos vagy benne, hogy nem a léptetés vezérli?Az a gyanúm, hogy ha becsuksz, és bukod a lámpát, akkor ott nyit vissza, ahol nyitva volt, és a léptetéskor törlődik. Ma megnézem...
Igen, írni írja. Van, hogy meghibásodik a bemondás és az egyik kocsiban nem hallható, csak amikor ajtónyitás után áthallatszik vmi a másikból:) De ritka jelenség.
Máshol mások azért panaszkodnak, mert unják ezt hallgatni, noha szerintem jó, ha mondja. Bár, ha legalább ki van írva, az jó.
Tegnap befele menet egyiknek ilyen prüttyögést produkált a hangerősítője, azaz nuku bemondás + ilyen idegesítő zörgés. (Plyaszámot nem jegyeztem meg, mert kb a Gyöngyétől meg működött a bemondás).
Neeem, ez már szerencsére rég nem az I. gen szoftver. Ilyesmivel kisérleteztek kb. fél éve a 4060-4118-on is, hogy nem mondja az átszállásokat. Remélem ez is "elmúlik" majd.
2. Mivel az oldalválasztó a leszállásjelzést hivatott visszajelezni, így értelemszerűen igen. Egyébként ennek ellenére elfogadja akkor is, ha becsukás után közvetlenül jelzek. De nem kell megvárni a léptetést, pár másodperc kell míg elfelejti. Bárki kipróbálhatja: nyomjátok meg közvetlenül ajtózárás után az ellentétes oldali leszállásjelzőt, amikor megjelenik a jelzés az ajtó fölött, akkor felejtette el az előző jelzést. Annyi a dolog, hogy a komputer kiküld egy jelzés-törlés parancsot ajtójelzés megérkezése után, ajtók törlik a jelzésüket, visszaszólnak a komputernek, és a komputer csak ezután felejti el, hogy jeleztek, de persze eközben figyel arra is, hogy közben nem nyomták-e meg a gombot. KCSV-n volt egyszer olyan, hogy jeleztem, és amikor váltott a FOS-GYEM, visszaállt alaphelyzetbe a jelzés.
1. A kattogás, ami durván hallatszik az az LS (linien schütz, vonalkontaktor, de én inkább főkontaktornak hívnám) hangja. A fülke alatt van az alvázon. A régi T5C5ön csak meneten volt meghúzva, így kapcsolt jó sokat rendszeresen. Itt a visszatáplálás miatt féken is kell, ezért irányadáskor húz meg...
2. Asszem igen. Pénteken leszek újra rajta, majd kicsit jobban figyelek, de úgy vettem észre, hogy igen. Meg nyomkodom egy kicsit az ajtót is, hátha rájövök a titokra:-)
1. Igen, figyeltem néha, amikor olyan "halál" dolog volt, hogy vadul nyomkodták a vezérek ki, meg be párszor, aztán elindult. Volt is lekattogás, meg felkattogása a segédüzemnek rendesen... :-)
2. Ahaaa, addig, ameddig az oldalválasztó gomb ki nem alszik, igaz? (Szal nem a becsukás törli, hanem a léptetés...)
1. El tudod vele ejtetni a vezérlési relét (meg a fülkeválasztót is), így gyakorlatilag kiüzemeled a járművet. Melleseleg hibaelhárításnál naggyon hasznos. Vez ki-be, és lehet, hogy elmúlt a hiba!:-)
2. Nem jó úgy se. Mellesleg csak minden visszanyílik, ami nyitva volt. Központiban egyértelmű, egyéniben, míg nem történik a Fok-Gyem léptetés (pár méter megtétele), addig megjegyzi, hogy melyik ajtók voltak nyitva, és azokat nyitja vissza egy újboli nyitásparanccsal.
3. Állandósult utaspanaszok. Vagy a járművezetőkkel van a gond vagy az utasokkal. Nagyságrendekkel több az utaspanasz északon mint délen (mármint Budán). Állítólag. Én még nem tapasztaltam semmit. Meg amúgy is igyekszem a kedvükben járni:-)
Ja, becsukódik. Vagy ha épp úgy nyomsz gyorasan kettőt a nyitóra, meg a bitek is úgy gondolják az ajtóvezérlő buszon, akkor csak mondjuk félig csukódik be.
6034: Hátul nem kapcsolom ki a vezérlést. Tulajdonképpen a vezérlési relé folyamatosan húzva van, és csak a fülkeválasztó húz meg az aktuálisban, és ejt el a másikban a vezérlés átvételekor. A vezérlési relé akkor ejt el, ha megnyomod a vezérlést ki-t (jv akaratától üzemszerűen), de az meg nem jó móka sem a K-n sem a régin, mert akkor rádió, világítás, jegykezelők, FOK-GYEM, meg még jópár dolog kikapcsol, és több ideig tart, míg felépül a túloldalon...
Vissza illik nyitni. Mondjuk a Bocskai útnál biztos lincselés lenne, ha 75 másodpercig állna csukott ajtókkal a villamos...
6035:így igaz
6036:hát igen, ez az ami elkerülendő. Pláne a XII. kerületi vonalakon.
6038:azt nem külön vmi dolog érzékeli, hogy a kuplung csúszik, az élvédelem meg csak szimplán rossz, és ha vki beszorul, akkor élvédelem nem érzékeli, a kuplung csúszik, és az a másik védelem állítja le az ajtózárást???
Na meg a visszacsukás se semmi, ha 2x nem bírta kinyitni az ajtót, akkor csukott állapotban megunja magát, és csak újabb nyitásparanccsal lehet kinyitni, tehát ha a vezető nem veszi észre, marad a kézzel ráncigálás.
Az élvédelem is elég hülyén van megtervezve, mert nem igazi élvédelem, csak azt érzékeli, hogy nem tud mozogni az ajtó, de persze akkor is csak pár másodperc késleltetéssel nyit vissza.
Én mondjuk azt sem értem, hogy ha úgyis két áramkörben vannak a lámpák, akkor miért nem lehet két részben kapcsolni. Felújított sima tátrán elég fényes tud lenni ha kevesen vannak, ott hasznos lenne, ha ki lehetne kapcsolni a felét (nem csak biztosítékkal).
Ja, Kelcsinél volt olyan, hogy vezér késésben még épp átsuhant volna szabadon, adta be a jelzést, és zárt is volna, erre nyanya majdnem lehasal a lépcsőről. Élvédelem visszanyit, szabad persze ugrik, nyanya meg sírva előremegy ordibálni a vezérrel, hogy mit képzel, meg meg akarja ölni, meg minden, úgyhogy ez nem a tuti...
1. Akkor már akkor ki kéne kapcsolnia, amikor leállítod a vezérlést elől, nem?
2. Nem baj, ilyenkor nem muszáj visszanyitni. Mert akkor többnyire ugyanaz a szitu ismétlődik meg. (Ilyenkor /nem tudom, miért?/ álltalában az összes nyitva volt ajtó visszanyílik, ha nem záródtak be teljesen.) Vagy ha visszanyitsz is, várhatsz, amíg záródik, és egyénit nyitsz újból, és akkor tényleg csak ott nyílik, ahol kell, ha egyáltalán nyitnak. Talán ez így még akár jobb is, mintha mind nyitva maradna...
Hát ezaz! Az ajtó mindenképp elindul! A nyanya meg megzuhan, mert megijed. Szólni nem hagyom, mert a 90 másodperces lámpahullámban elzsibbad az ujjam, meg szar a hangja. Vezki/be nem jó, mert kikapcsol minden. Pl a rádió, külső világítás és az előbb említett utastér világítás :-) is.
Szóval ez így nagyon nem jó, amúgy meg nagyon tuti kis jármű vezetéstechnikailag is, bár asszem a műszerasztal megszokhatatlan...