Itt a 125 és 350 közé eső jawa és cz, vagy cz jawa motorokról lenne szó... legtöbb fórum a 350-esekkel foglalkozik, pedig készült pár 250-es 125-ös is, Pl 488-as, 475-ös széria, amikről elég keveset tudni, nemsok leírás található meg hozzájuk. Itt lehet tapasztalat és adat csere.
Sziasztok Jawa 250/ 559-es kérdésem lenne. Régen volt használva a motor de nyáron beindítottam járt egy kicsit. Viszont most a télen indítottam volna még csak egy kis hangot sem adott szikra van benzin van. Lehetséges hogy főtengely szimering baj lesz?
üdv érdeklődni szeretnék afelől hogy van egy jawa 559esem és szeretnék rá Babetta gyújtást rakni meg is van a gyújtás is de még nem szedtem szét. És azt szeretném kérdezni hogy egy az egyben átlehet tenni vagy esztergáltatni kell valamit.
"... A Czezet 250-nek valóban félautomata váltója van? Tehát csak elinduláskor kell kuplungot használni? Birtokomba került egy, az eladó ezt mondta, ..."- nem nincs "félautomata" váltoja, ugyanugy lábbal (egyenként) kell váltani a sebességeket mint bármely más motoron. Viszont a kuplung "félautomata", ha tökéletesen be van állítva akár álló helyzetböl is kapcsolható az I. fokozat és a váltókar finom "elengedésével" el is lehet indúlni. Kényszerből több mint egy hétig közlekedtem így a bp.-i forgalomban.
Sziasztok. A Czezet 250-nek valóban félautomata váltója van? Tehát csak elinduláskor kell kuplungot használni? Birtokomba került egy, az eladó ezt mondta, de kicsit kételkedek..
"... Tavasszal vettem egy simson-t ...Mennyi az utazó sebessége (sík) úton?" - a 125-ös CZ (Jawa) nagyjából, (egy hajszállal tőbbet) anyit tud mint egy jó karban lévő Simson.
Néhány egyszerű dolgot fogok kérdezni a JAWA-ról, amit talán minden motor iránt érdeklődőnek illene tudni.
Pontosabban a CEZET 125 érdekel.
Mennyi az utazó sebessége (sík) úton?
Mennyit fogyaszt? (Azt írják a neten, a JAWA-k szeretnek szürcsölni, de erről a tipusról számadatot nem láttam.)
Milyenek a fékek?
Hobbi motor lenne, nyáron rövidebb kirándulásokra használnám. Azt írják, 100km/h a vége.
Akkor a forgalmasabb utakat kerülni kell vele?
Minden választ előre is köszönök!
[Nem értek a motorokhoz. Tavasszal vettem egy simson-t, mert a munkába járás közben napi két órát nyertem vele a tömegközlekedéshez képest. Tehát eleinte "időgépnek" vettem és nem hobbiból, de megtetszett hogy gurul, meg pöfög, és szívesen kipróbálnék valami nagyobbat. Nyugatira nincs pénz, a szocimotorok közül meg a kis JAWA tetszik leginkább.]
Megoldódni látszódik a problémám a 250/559-es Jáwával.Újra szétszereltem a porlasztót, és kiderült, a főfúvóka a beleütött 92-es szám ellenére nagyobb mérettel rendelkezik.A 100-as kalibráló gond nélkül belefért.Egy új fúvóka beszerzése orvosolta a problémát.Azóta járatom a gépet, szépen fut, barna a gyertya, kb. 4 literes a fogyasztás 70-80-as tempónál.Tanulság: érdemes ellenőrizni minden méretet és értéket több mérőeszközzel, mielőtt az embert megszívatja a "hozzáértő mesterek" munkája!
a 477/1-en föl egy a többi le így van eredetileg. Így működött a Jawákon is a 634-es előtti modelleken.Aztán megfordították a kapcsolási sorrendet (lehet a Bizonban is már le 1 volt de azt nem ismerem)
Üdv, CZ 477/1 es blokkban sebességek 1 fel többi le aminek nagyon örülök. Ez gyárilag is ilyen vagy előttem valaki mókolta? 488 ban már 1 le többi fel van gyárilag és a két blokk majdnem teljesen azonos, ezért gondolkodtam el.
Mai Ercsi-i börzén volt egy 559 amin kívül volt egy modernebb jawa/cz feszszabályzó. Sok képen is láttam ilyet. Van vele valakinek tapasztalata? Jobb a visszatöltés? Meg esetleg elektronikus feszszabályzót próbált már valaki?
A bowdennek van holtjátéka, nem emelheti ki a szívató dugattyút, a gázkar-szívatókar mozgatására meg oda szoktam figyelni menet közben.Biztosra veszem, hogy valami banális probléma áll a háttérben, csak rá kell jönnöm.Még megpróbálom másik gyertyával, átnézem a fúvókákat, aztán csak lesz valahogy!
Akartam még írni, hogy dúsítón szerintem sincs tömítés, fém henger kúpos véggel az egész, de már nem emlékszem pontoson. Nem is figyeltem összeszereléskor. Még az jutott eszembe, hogy dúsító kar a kormányon nem húzza folyamatosan a bowdent? Esetleg gázadás közben gázkar össze tapadhat a dúsító karral és kicsit húzhat rajta, egyik szerelésnél nekem ez véletlenül előjött. De lassan kifogyok az ötletekből, hiszen teljesen felújítottál mindent.
Próbáltam én is NGK gyertyát, de azzal sem működött.A főfúka meg emlékeim szerint 92-es, bár attól még felfúrhatták, kalibrálóm meg akkor még nem volt.Azóta már beszereztem eggyet, majd szétszedem újra, és ellenőrzöm a fúvókát.
Ma mentem egy kicsit az 559 el. Megnéztem nekem most NGK 6 van benne, annak a hőértéke megfelel a Brisk 17 nek. Meg tényleg mindent cseréltél, elég fura, hogy ezek után ilyet produkál. Nem lehet, hogy előtted valaki fúvókákat cserélt benne? Gyárilag 96 os főfúvóka van benne.
Itt jegyezném meg, a labirint házzal volt egy kis gond, mikor behúztam a főtengelyt a csapágyakba, a főtengelyt megfogta a labirint ház, nem lehetett körbeforgatni,Mintha a labirint házba excentrikusan lett volna a furat, ezért fogta meg a főtengelyt.Újra kihúztam a főtengelyt, és hántolóval leszedtem a házból.Lehetséges, hogy itt ki tud fújni, de nem sok volt benne, csak néhány század mm. de még ez mindig jobb állapotú mint a régi labirint ház illesztése.
Üdv!Bocsánat hogy csak ma reagálok, de tegnap már hosszú volt a nap.
A blokk teljesen fel lett újítva, cserélve lettek a csapágyak, szimeringek, még a primer hajtás felöli két főtengely csapágy közti labirint ház is.Utóbbi még gyári lehetett, mert elég gyalázatos állapotban volt.Beszéltem egy helyi Jawa tulajdonossal, Ő azt mondta, cseréljem ki a szívató tömítését, de ebben a porlasztóban a szívató rendszert egy kis alu. dugattyú nyitja-zárja, ami alatt nem volt semmiféle tömítés, még én sem tudtam beszuszakolni gumigyűrűt alá.
Hát a méret jó kérdés, enyémben még gyári van ami már nyilván kopott így hiába mérném le. Próbálkozz esetleg több gyertyával, hátha van amit jobban szeret. Csapágyak, szimmeringek újak?
A porlasztóba az előző tulaj Pannónia úszót tett (azóta kicseréltem "gyári" újra), és nem tudom még mit berhelt meg rajta, ezért gondoltam megpróbálom másik tűvel.Mivel nincs összehasonlítási alapom, nem tudom mekkora kell bele, a webáruházak meg úgy kínálják, hogy Jáwa 250-350 jav. készlet.Értem én, hogy más a főfúvóka, de vajon a tű ugyan az lenne?
Akkor kezdem az elején.Már motorfelújítás előtt is kormolta a gyertyát, próbáltam mindenféle tűállást (a saját tűvel) előgyújtást, gyertyát, mégsem tapasztaltam változást.Igaz, a hengerfúrás óta nem próbáltam más tűpozíciót, de menet közben érezhetően "fullad" a motor, kihagy a gyújtás.Gondolom azért, mert a gyertya nem képes öntisztulni, és mivel a gyújtó rendszerben már mindent kicseréltem, (a trafót igaz csak használtra) a gyanúm a porlasztóra esett.
Hello, próbáltad az eredeti tűvel ami benne volt második vagy harmadik rovátkában? Nekem is 559 em van, elég széthajtott darab volt mégis működött gyárival.
Segítséget szeretnék kérni: adott egy Jawa 250/559-es ami fekete gyertyaképet produkál Brisk N17-es gyertyával.Blokk generálozva, üza. és kipufogó rendszer tiszta, gyújtás gyári értékre állítva, a trafó kivételével minden új a rendszerben (csak Cseh alkatrész).Tudomásom szerint a fekete gyertya a dús keverékre utalhat, pedig a súbertű a legfelső rovátkában van.Azt szertném megtudni, hogy a webáruházakban kapható Taiwani karburátor jav. készlet mennyire megbízható, ill. azonos a gyári 2926 SD porlasztó alkatrészeivel?