Sziasztok!
Csatlakoznék én is a témához. Ami a megjelenítést illeti, szintén a vetítésben utazom - mondjuk ez így kissé túlzás, pár éve több-kevesebb erőfeszítéssel törekszem igényesen megvalósítani, vásznam még nincs.
mas2000-nek: vigyázz a polárszűrőkkel, köztudottan nem szeretik a meleget! Viszont ha ez így biztonságos, akkor feltétlenül jobb megoldás, mint a képalkotás útjába helyezni. Talán rövidebb élettartamú lesz a polár. Másik lehetőség egy drága, minőségi polárszűrő a vetítő elé.
"A következő lépésben megpróbálok szerezni 2db vetítőt 400W-os fényforrással."
Ha találsz valami ilyesmit, számolj be róla, kíváncsi vagyok rá. Bár ezzel szerintem várj egy kicsit, lehet, hogy tudok segíteni ilyen téren. 400 W-os vetítőt nem ismerek (biztos létezik ugyan efféle, mert vetítenek egyes helyeken 10m-es képet is); és nem biztos, hogy megoldja a problémádat. Kicsit világosabb lesz a kép (kb. 1 fényértékkel), de az nem sokat segít azon, hogy egy napsütötte tájat félhomályban látsz a sztereoképen. Az én elképzelésem egy másik fényforrás beépítése lenne: fémhalogén gázkisülési cső a halogénizzó helyett.
Több előnye és hátránya is van, majd ezekre is sort kerítek. Addig is szép képeket az új évben!
Hát kipróbáltam. A polárosság megmarad, a kép érezhetően élesebb. Kodak SAV diavetítő legutolsó - diához legközelebbi - sínébe lehet csúsztatni a fóliát (ez szabad). Egyszerűen meg lehet csinálni - és MŰKÖDIK.
Lehet, hogy csak az én polárfóliám nem a legjobb minőségű, de evvel a nagyobb felbontású és kontrasztosabb objektívvel nagyon sokat veszít a kép az élességéből, ha a polárfólia az objektív elé kerül. Ma kikísérletezem az "áthelyezést".
Szerintem azt a hot amit a dia kibir azt a folia is ki fogja. Egyebkent a diavetitokben mindig van egy hoszuro uveg mert anelkul par mp alatt kilukad a film (tapasztalat;).
Mondjuk ats sem tom, hogy a meddig es mennyi feny marad polaros ha utana at kell mennie a filmen meg az optikan (es a benne levo hatarfeluleteken). De miert is van erre szukseg? Ha elore rakjuk ha hatra akkor is leveszi a maga x szazalekat.
Azt hittem, hogy már én leszek az utolsó hozzászóló ebben a topicban. Én folyamatosan javítgatom a poláros vetítés körülményeit. Vettem két retinar 2,8/150mm objektívet, kikísérleteztem egy vetítővásznat (táblát). Az objektív rengeteget javított a minőségen, de még mindig sötétnek találom a képet a polárszűrők miatti fényerőesésés miatt. A következő lépésben megpróbálok szerezni 2db vetítőt 400W-os fényforrással.
Egyreszt a monitor masreszt az adapter (enyim max 800x600-ban 160Hz, de 1024x768-ban 120Hz).
Eccer lattam ilyet eloben, cad alkalmazasokhoz de akkor meg olyan draga moka volt, hogy foldi halando nem engedhette meg maganak. Egyebkent jo volt a kepe. $100 eleg baratinak tunik egy full szettert (106WL) ennyiert meg en is beneveznek egyre (postakoltseg osztodna).
Persze ugye ez megint olyan dolog, hogy csak az tudja nezni akinek van ilyen cucca, ha nincs akkor marad a kinlodas (kek/piros meg bandzsitas [ami mellesleg marhasag szvsz]).
Jo az a szputnyik kar, hogy a nezeshez fel kell apritani kockakra, pedig milyen ecceru lenne ha egyben maradhatna a ket oldal. Terveimben van egy nezoke gyartmanyolasa. Szerintem digizve sehogy nem lehet jol kinezo kepet varazsolni. Plane nem piros/kek moccerrel akkor mar inkabb az egymas melle rakos...
Elvileg vannak kész terveim, de igen költséges a megvalósítása
Két verzió járható szerintem:
1. Vetitős-diaporáma szerű.
2. Egy olyan jellegű-hangulatú kiállítás amit egyszer Zsila Sanyi csinált, lesőtitetett teremben, csak azzal a különbséggel, hogy a képek nézőkével tekinthetők meg....
(de 6x13-nál nagyobb méretben.....)
A választófalas nagyméretű szteró is járható út, de talán még költségesebb a transzparens anyag és a világítás miatt, de legalább külön eszköz nem kell hozzá.
A Képcsarnokban volt pár éve egy kiállítás, ott volt egy ilyen darab. talán 2x50x70 volt a mérete.
Nem arra gondoltam, hogy a dobozon kívüli előtéten átjár a víz, ugyanúgy egy vízhatlan doboz, üveg elöl, meg hátul. Mivel ezek téglalap alakú tükrök lennének, azonos magassággal, egyszerűen csak egy-egy lapot kell a tetejükre, meg az aljukra ragasztani, és vízhatlan az egész. A foncsor meg úgyis bennt van. Tokon kívül viszonylag nagyobbra csinálva, kikerülhető a vinyettálás. Szerintem ez a legegyszerűbb megoldás (házilag).
Nem vagyok otthon a viz alatti dolgokban de tobb gond lesz azzal a tokon kivuli megoldassal. Mivel a kulso kozeg nem levego igy a fenytores mas igy a latoszogek modusulnak. Mivel nem tudod eleg kozel rakni az elotetet az objektivhez igy az vignyettalni fog fokent nagy latoszogekkel.
Mechanikai dolgokrol nem beszeltunk, nem tom egy retegezett optikanak a tengerviz mennyire tesz jot. Raadasul ezek feluleti tukrok igy azt torolgetni sem szerencses (meg hat eleg kicsi nem lehet szepen kipucolni).