Hogy gyárilag szélesebb felnire megy e a jobban felszerelt kivitelen a 165-ös gumi, arra nem emlékszem, pedig biztosan volt róla szó a fórumon.
Magam is 185-ös méretre váltottam a kisebbről a gyári felnin, pedig akik ismernek, tudják, hogy mennyire ellene vagyok a szélesebb/nagyobb/nehezebb kerekeknek. Ebben régimódi vagyok autós szocializációm folytán.
Van e érezhető különbség a szélesebb javára? Hajjaj, de még mennyire!
Amíg 175-ös - elég tisztességes minőségű - gyári gumi volt rajta, rendre az volt az érzésem, hogy futóműben erősen alultervezett az autó.
185-ös Debicára váltottam - ami azért khm. nem a csúcsok csúcsa - s ég és föld a változás; mintha típust váltottam volna!
Sokkal stabilabb, "nyugodtabb", számíthatóbb a viselkedése. Urambocsá még duhajkodni is lehet vele...
Ezt a futóművet 185-ös gumihoz hangolták!
A 175-ös a "spúr" változat.
Ezt a cserét nekem is hamarabb meg kellett volna tennem, mint Sereséknek a temetést...
Amire számíthatsz, hogy 3-5 decivel magasabb lehet majd a fogyasztásod - valamit valamiért.
De gumiteszteken olvasható, hogy méret azonos, különböző márkájú/típusú gumik között is simán előfordul 1.5 liter/100 km tesztfogyasztásbeli különbség, úgyhogy bármi előfordulhat.
Sziasztok! Lekopott az Albeáról a nyárigumi. Vennék másikat. Az a kérdésem hogy a 185/65 gumi ugyanarra a felnire megy mint a mostani 175/70es? Van érezhető változás valamelyik méret javára?
Nekem 7%-al fogyaszt kevesebbet 100-as benzinnel összehasonlítható hőmérsékleti körülmények között, mint a 95-ös "prémium" benzinnel.
Rövidebb távon üzemmeleg, rugalmasabb (pl. alapjáraton gázadás nélkül is könnyebben elindul), harapósabb, csendesebb, kevésbé kell nyomni a gázpedált.
Amikor néztem az árbeli különbséget (vagy 8 éve), akkor sem volt annyival takarékosabb, mint amennyivel drágább a 100-as, de a többi járulékos hatás nekem bőven megéri.
Így néz ki a kipufogóm tisztán városi használatban:
Egy olajmérnök barátom a laikusnak (nekem) elmagyarázta, a 100-as benzin aromás szénhidrogénekben gazdag. Emiatt BENZIN illata van (illetve engem a nitrohígítóra is emlékeztet, de - tudom, ez perverz - én annak is imádom az illatát) TEHÁT BENZIN!
Ahogy megyünk vissza az időben a környezetvédelemnek nevezett túltolt mai tébolytól (savas, a bőrt maró hatású benzin, etanollal pancsolás, az EURO normák miatt olyan szegény levegő/benzin keverési arány, amire beállítanánk a még ideális sztöchiometrikus arányra tervezett motorokat, azoknak meg/elégnének a kipufogószelepei, túlmelegedne, megragadna a motor stb.), úgy jutunk - mily meglepő - egyre normálisabb benzinekig.
Na persze az ólmozott benzineken túl /fejvakarás/...
Az én szememben tehát úgy a 90-es évek közepe volt az aranyközépút.
A te - 1.2 16V-s - Albeád motorja régebbi tervezésű, mint a már, ha jól tudom, szegénykeverékes 1.4 8V -s enyém.
Tehát szerintem elvileg még ideálisabb a 100-as benzin használatára, mint az enyém.
Persze ez nem ilyen egyszerű, hiszen a 100-as benzinnek akkor van különösen értelme, ha a gyújtásrendszer tud alkalmazkodni a kommersztől magasabb oktánszámú benzinhez.
Ez függ a kopogás/becsörgés figyelés módjától, illetve a gyújtás/befecskendezéstérkép rugalmasságától.
Novoth Tibor Totalcar.hu-n időnként megjelenő motordiagnosztát kérdeztem anno a témáról:
Mivel nekem volt problémám is a 100-as benzinnel, ezért e-mailben megkerestem.
Akkor ezt írta:
"...a "jobb benzintől" azért megy jobban az autód, mert a kopogásszabályzás miatt az előgyújtást a maximális értéken tartja a motorvezérlés..."
Mivel a Fiatnál valószínűleg nem végeztek alapos felprogramozást (ki az a hülye Oroszországban, aki Szibériában 100-as benzint tankol?), ezért az 1.4-es mínusz öt fok alatt, nagy nedvességtartalmú levegőt nyelve, a hőt az utastérfűtéssel maximálisan elvonva hibajelenségeket produkál (túlságosan elszegényíti a keveréket)
Ezért én novembertől áprilisig csak 95-ös "prémiumot" tankolok - s közben nem értem, hogy miért kell jobban nyomni a gázpedált ugyanahhoz a gyorsuláshoz...
Hogy az 1.2-es motornál mi a helyzet, azt nem tudom, de azt tippelem, hogy kevésbé lehet markáns a hatása a 100-as benzinnek a menettulajdonságokra - de cserébe télen sem okoz neki problémát.
Összességében szerintem pont a hitvány, büdös, sima 95-ös benzin lehetne elvileg károsabb a motornak.
De mivel a Fiatokat a világ fejlettebb országaiban - értsd; harmadik világban, úgymint Észak-Afrikában, Dél- és Közép-Amerikában, Közel-Keleten, Ázsia országaiban is gyártják és forgalmazzák
Szia, ha jól emlékszem, Te tankoltál 100-as benzint az Albiba. Mik voltak a tapasztalatok, én most már csak 100-as EVO-t vettem 2-szer a kocsiba a Molnál. Abban csak 5%-os az adalék, jobban is fut a kocsi, de hosszú távon nem káros a használata a 100-asnak?
Ha a csatlakozót jól nyomtad vissza rajta,akkor akár vezérlő hiba is lehet,de szoktak olyat próbálni,hogy néhány ohmos ellenállás a légzsák helyére,és szűrhető a hiba. Sajnos ezt csak egy megbízható villamosságival tudod javíttatni.
Szia! Bocs,csak most olvastam... A pontos típusát ma megírom,fejből nem tudom... kb.25 -28 körül volt szereléssel,és bármennyi távlövőt fel lehet tanítani utólag. Központizár vezérlés persze működik vele. Sok mindent tud,leírás a netről is leszedhető hozzá,így egy-két dolgot én is próbálgattam rajta. Például távlövővel nyomsz egy ajtó nyitást,de nem nyitsz ajtót akkor 30 mp után autómatikusan visszazár. Pl a régi nem tudott ilyet. Biztos van ennél szuperebb is,de a célra tökéletesen megfelel. Lehet bővíteni azt hiszem ablakemelő modullal is.
Segítséget szeretnék kérni! Egy 2006-os 1.4-es Albeának lekapta a kormányát a "villamosságis kolléga",majd a műszerfalat is megbontotta.(hozzá akart férni a fűtő motorhoz, a diagnosztika ezt dobta!) Majd felszívódott!! Összeraktam,de légzsák hibát ír és nem tudom életre kelteni. :( Esetleg ötlet?
(Jobb egy ülés teljesen hátra, ajtó küszöbére háttal befeküdve be a műszerfal alá. Ahogy öregszem egyre inkább zokon veszem az így szerelhető dolgokat.:) )
idézlek: " Aztán utána már nem volt hajlandó reagálni az egyik távlövő jelére. Nem mertem meg várni,míg esetleg a másikkal sem társalog,ezért szett csere lett."
Milyen szettre cserélted? Költség? Utána az új szettel működött a központi zár is??
Szia! Igen,nekem is volt vele problémám. Aztán utána már nem volt hajlandó reagálni az egyik távlövő jelére. Nem mertem meg várni,míg esetleg a másikkal sem társalog,ezért szett csere lett.
De én is kérdeznék...Albeán a ventillátor fokozatait egy relé kapcsolja a kesztyűtartó mellett,egy szűk helyen,ugye? Hogy lehet onnan kioperálni? Kontakt hibája van,ha sikerül megmozgatnom,egy darabig ismét működik. De ez így nem állapot...
Sziasztok, kérdezem, volt e Vkinek problémája a gyári riasztó ill. központi zár aktiváló szerkezettel? 15 évig kifogástalanul működött, (csak kb.3 méter távolságból nyitott és zárt), mostanság pedig 1-3 perc nyomkodás után nyitja a zárakat és kapcsolja ki a riasztót. Vadi új, megbízható elemekkel is).
Valamiért nem látom a régebbi hozzászólásokat, csak random hármat-hármat - a sajátjaimat sem.
Így nem tudok visszautalni arra a hozzászólásra, amiben utaltam arra, hogy az egyik rokon srác vett egy autót.
A srác eddig be volt oltva az autók ellen - mások az érdeklődési körei.
Aztán az élet úgy hozta, hogy pár hónapja életszerű lett számára az autóvásárlás.
S tényleg a véletlen hozta úgy - budapesti utcájuk-beli szembe szomszédjuk írta ki az autóra, hogy eladó - Albeát vett.
2006-os évjáratút, 1.4 8v, Active, kék, s az enyémben van 123 ezer kilométer, az övékben 116 ezer.
Vannak rajta "utcai harc" sérülések, de így azok legalább az "eredetiek", vannak apró hibák, de azok meg nem vészesek.
A fő(?) különbség, hogy nekem acélfelni van dísztárcsákkal, neki meg gyári könnyűfém felni.
Bár a gumijaink más márkájúak, de mindkét esetben 185-ös méretűek, illetve mondhatni újak; pár ezer kilométer van "bennük", így túlságosan nem lehetnek eltérő tömegűek.
Most tudtunk találkozni rokon összejövetelen, így kapva az alkalmon, vittem digitális szobamérleget, s egy-egy kereket leszerelve megmértük a tömegüket.
Az acélfenis kerekem 12,5 kg.
A könnyűfémfelnis kerék meg 15,3 kg-os.
Nem meglepő módon a képen látható útminőségen érezhető a különbség...
Az elsőről csak olvastam, akkor még nem Albeám, volt, s nem tudtam a fórumról.
A második - gyakorlatilag - új csapattal Agárdon volt 2008-ban, Mauzliman fáradozásnak köszönhetően kiválóan sikerült, nagyon családias volt a hangulat!
A harmadikat Miskolcra "PeeWee"-vel jómagam szerveztem; erről "Pitti" készített nagyon hangulatos videót:
Előre is elnézést kérek, hirtelen ötlettől vezérelve megkértem a páromat, hogy rögzítse a látottakat, ő meg lyányos zavarában nem fektette el a mobilt. Én meg nem tudok fektetni - mobilvideót.
Ahogy zúdult le a víz a percekkel korábbi özönvízből a nyugatra fekvő domboldalról, szerintem percekkel később már senki nem ment át híd alatt. A tanulság; ha közúton - jelentsen bármit is - sportos vezetésélményt akarsz, akkor vegyél Octavia RS-t, ha meg nem elakadni, akkor pl. Fiatot; Lineát, Albeát Remélem működik a beágyazás: https://photos.google.com/share/AF1...?key=d3FtYmxvNmU4bkZ6aVJBWHRIOEUybDRDOVR0bjRB
Ugye milyen jó hangja van a Fiat motornak 100-as benzinnel?
Nem emlékszem sajnos biztosra, hogy nekem a bovden vagy a zár nem nyitotta. Van a mechanikában egy kis műanyag összekötő ami mint egy faudi fej funkciónál, nekem az pattant el.
Hogy otthon te kicseréled-e azt nem tudom, én kicseréltem. Kicsit nőgyógyászkodós, vissza emlékszem úgy raktam, hogy a hátsó ülést lehajtva bemásztam és magamra csuktam.:)
15 év után jött elő a hiba. A csomagtartót nem tudom kulccsal nyitni, csak a vezetőülés mellől. A kulcs akadálytalanul elfordul oda, majd vissza, de nem nyitja a kasznit. Ötlet a javítást illetően?? Csere? Otthon, "bénázva" is megoldható? Tudtok esetleg bontóból? Köszi a segítséget. Pitti Győr. (Albea 1.2 Dynamic 2005.)
Más... Előfordult Valakinél, hogy a gyári riasztó teljesítménye "lecsökkent" annyira, hogy csak hosszas nyomkodás után kapcsolja ki a riasztót? Vadi új akksi van a kocsiban, és új, megbízható elemek vannak a nyomógombos riasztó-kapcsolóban is.
550 és 450 amit mondanak hozzá; kb valós is lehet. Mintha nekem most 17-21 inch lenne. Én mindig viszem a régit és ahhoz mérem mert egyik mm, másik inch, és két ugyanakkora se egyforma...
Hacsak egy töröttet akarsz pótolni Pesten egyet kaphatsz tőlem.:) #10232-es hsz-ben írtam.
Ha "rendes" megoldást akarsz az szívás, az új vagy 25 (darabja!), bontókban 10/db vesztegetik ha van. Mikor kerestem Szeged melletti bontóban volt talán egy. Vagy végtelen keresés és kivárás, én végül Németországból szereztem valami rájuk rohadt készletből egy újszerű párt 7 ezerért.
Ahha, a P1135 ahogy látom az első szonda panasza. Az ha visszatér akkor cserélni kell a szondát. Azt tudjad 188.A5 motorral puntókat is szerelték amiből jóval több van, szóval itt az index punto fórumon tudnak esetleg gyakorlati tapasztalatokat/tanácsokat mondani. Vagy ha beszélsz angolul akkor a fiatforum.com-on érdemes nézelődni.
Olajat majd nézegesd mennyire eszi (fordulat/használatfüggően elég változatosan tudja enni).
Hibakódok: P1135; P0420. 318 ezer van benne. (maga az autó remek állapotban van, sem rozsda, sem lakkhiba nincs) 250 ezerért vettem téli nyárigumi szettel.
Hogy pontos legyek a P0141-et szokta beírni a hibatárolóba, ami elvileg egész pontosan a lambda szonda fűtésének hibája volna, de a valóságban egyáltalán nem biztos, hogy az. Ilyenkor szoktak lambda szondát cserélni, de kétesélyes az segít-e mert mire az elfárad rendszerint már fáradt a katalizátor, esetleg az üzemanyag/gyújtásrendszer sincs a toppon. Szóval sok pénzt el lehet locsolni, és nem biztos, hogy a végén jó lesz.
Vagy a másik út ez a tankolj 100-as benzint, de ez szerintem olyan mint a polír: addig segíthet míg csak egész picit karcos az autó, de ha már rozsdás/horpadt akkor semmit. Mostanában hallottam többektől, hogy "mert az E10-es benzin miatt van minden" és tankolj 100-ast. Érdekes a fiat tipom amiben 25 ezer km van az most se check engineezik, anyósomék tízéves suzukija amiben 100 ezer van az sem, az albeámban viszont 280 ezer km után már vissza-visszatérő vendég volt még az E10 előtt is. Szóval szerintem ez hülyeség, és az elszaporodásának alapja valójában csupán annyi, hogy manapság az euro3-as OBD-s autók már elég öregek ahhoz, hogy hisztizzenek kicsit, viszont még mindig jó sok van belőlük az utakon.
Huhh, akkor az mák. Én tutira vettem ez alapján, hogy jól belenyúltál egy zaftos fojtószelep/kábelköteg/ecu hibásba.
A lambda hiba az jó eséllyel kor és km-ből fakad mert sokaknál világít már (nálam is). Katalizátor és szonda csere lenne a megoldás rá, de egyébként nem fog megállni a vas és nem lesz baja. Szóval készülj fel rá lelkileg, hogy a lámpa visszatér.
Egy 2000Ft-os bluetooth OBD-vel is te magad is kiütheted a hibát és akkor egy 50km-re biztosan eltűnik. Azalatt az 50km alatt meg akár le is műszakizik egy autó.
Hali! Most voltam diagnosztikán, lambda szonda hibát írt ki. Mondták a fiatosok tankoljak százas benzint. Egyenlőre OK, nem ég a lámpa. Valóban hónapokat állt az autó. A tulaj meghalt, majd hagyatéki eljárás végén a lánya örökölte meg. 2019 májusi vizsga óta 1000 km ment bele, úgy hogy már én is toltam ezt a hetet az autóval. Azon a rövid gumis részen van repedés. A pillangószelep tisztításra azt mondták a szervizben előfordul. A régi tulaj olyan nyegyvenezrenként csináltatta, bár lehet ez a jelleméből fakadt, fel van írva pl. az összes tankolás:)
"A szerviztörténet visszatérő eleme a "pillangószelep tisztítás". Az autót majdnem tele tankkal vettem meg, de az autóval már hónapok óta nem jártak, az állásban az akksi is kisült."
Aha, kisült...
Csodálkoztam is, hogy szakadt a szívócső, mert nem szokása annak csak úgy magától.
A fojtószelepház az emlékeim szerint valami 70 ezer volt ilyenhez évekkel ezelőtt csak az alkatrész, most ahogy néztem nem is kapni egykönnyen, és nem is biztos ezzel megoldódik. Szóval egy 6 számjegyre készülj ha nem tákolod.
Szakműhely, diagnosztika.
Mi lesz ha nem javítod? Gyakorlatilag itt ugye a motor gázszabályozása rossz. Majd rángat, akadozik, vagy egyszer csak gondol egyet és nem megy tovább.
Ma kigyulladt a sárga motorellenőrző lámpa. A motor erején, hangján semmilyen változást nem éreztem. Amit tudni érdemes: A szerviztörténet visszatérő eleme a "pillangószelep tisztítás". Az autót majdnem tele tankkal vettem meg, de az autóval már hónapok óta nem jártak, az állásban az akksi is kisült. Tehát régi a benzin. most félig van a tank. Tankoljak rá friss benzint, vagy hagyjam kijárni és üres tankot telizzek? Mennyire ijesztő dolog a Fiaton a sárga lámpa? lehet ez okozza?
Módfelett szívós és megbízható egy gépezet, ha megkapja a szükséges (egy japánnál sokkal gyakoribb) odafigyelést.
Gyújtáskapcsolót kis wd40 lehet megoldja. Illetve már rutinból úgy indítok, hogy egyik kezem a kormányon mert ha picit is nekifeszül kormányzárnak akkor nem akar fordulni a kulcs.
Pittyenésre nincs ötletem, illetve azt leginkább valami plusz extra vagy utólag beszerelt kütyü (rádió, riasztó) anomáliájának gondolnám. Figyelni kell...
Az alapmodellben szerintem nincs is pittyegő/zümmer, semmire nem ad hangjelzést. Szervónak és ablakmosónak nincs szintjelzője, a féknek van de az a műszerfalon gyújtja a fék hibalámpát és nem csipog.
Kösz az infót! Elhoztam a kocsit, nagyon tetszik. Rendesen karban volt tartva, végig vezetett szervizkönyve van, egy füzetben új korától vezetve a tankolás, költségek. Két dolog tűnt fel: Kissé akadozik a gyújtáskapcsoló. A másik: Néha néha pittyen egyet, főleg erősebb jobb kanyarban. A műszerfalon semmi hibajel nem gyullad ki. Van valahol szintjelző az autóban? pl. fék, szervó, ablakmosó? Erre gyanakszom. Kanyarban löttyen egyet valami folyadék.
Sziasztok! Holnap vennék egy 1.2 80 LE Albeát. Azt láttam a motortér átnézésekor, hogy a légszűrőház és a motor közötti harmonikacső ragasztva van. Hol leget ilyenhez hozzájutni és várhatóan mekkora költség?
Ez kompatibilis lehet egy 2006-os (1,4) facelift-es albea rádiójával? Nem szeretném lecserélni a gyári fejegységet, csak néha zavar, hogy nem lehet zenét hallgatni telefonról, se sd kártya, ezzel meg megmaradna a gyári fejegység!
Van egy darab hátsó rugóm ami nem törött és nincs összeülve. Éppen csak 294 ezer km-t futott, úgyhogy más jó tulajdonsága nemigen van..ugyanakkor az se feltétlen jobb amit a bontóban legalább 10 ezerért vágnak hozzád ha éppen van... Szóval ha kell valakinek viheti.
Ugyanitt ha van valakinek bármi oknál fogva működő termosztátja 118.A5-höz azt elfogadom.
De ha van lehetőség lecserélni egy újabb, korszerűbb, felszereltebb típusra, akkor természetesen érthető.
Ha kb. egy hónappal hamarabb informáltál volna itt minket, (merthogy nem nézegetem a használt autó oldalakat) akkor tudtam volna rá vevőt. De ez már nem aktuális, viszont többet nem spoilerezek, képpel szeretnék majd beszámolni :-)
Ha magánban megírnád, hogy mire cseréled, megköszönném!
Albeába (2006-os, 1,4 8v 350A1000 motorkód) berakható-e a Grande Punto vagy a Linea (szintén 350A1000 kódos) 5 fokozatú sebességváltója? Van-e valakinek ilyen tapasztalata? Válaszokat előre is köszönöm!
Történelmileg úgy alakult, hogy ennek a mennyiségnek úgy a 90%-a városi használatban történt.
Vagy fél éve annyit javult a helyzet, hogy a napi munkába járás 2X11 kilométeréből végre úgy 8 km várost elkerülő úton zajlik átlag 90 km/h órás sebességgel.
Eddig egy termosztát/termosztátház cserén kívül semmi probléma nem volt vele.
Eltekintve attól az akkoriban megírt tapasztalattól, hogy mínusz fokokban hibajelenséget okoz a 100-as benzin.
Így minden évben novembertől a fagyos idők elmúltáig 95-ös'vípówert tankolok.
Több német oldalon van Albeákról szó, de csak 1600ccm tesztelték le. Nekem 1,6 1,6V Albeám van pont. Német oldalak szerint az 1,6 Albeákba nem ajánlják az új benzin!
Még előtte állok, de már megvan a rugó. Én végül Németországból szereztem rugót mert nem voltam hajlandó bontottan 10 ezer vagy újonna 20+ ezret fizetni EGY darab rugóért.
Viszont amit nézel az elvileg jó.
Egészen pontosan az alábbiakban foglalható össze az albea hátsó rugó tudástáram.
Az enyémhez valónak (2005-ös 1.2) váz szerint a rugó gyári száma: 51791523 De ez finoman szólva is ismeretlen.
Szerintem ezzel teljesen egyezik a 82491146 számú palio rugó, aminek viszont az alábbiak megfelelő utángyártottai:
A lengyelek gyártanak még értelmes áron (10 ezer/pár) ehhez rugót a legváltozatosabb neveken (ha keresel a gyári számra akkor lesz találat bőven), esetleg velük biznicelhetsz, pl:
Jó napot mindenkinek. Valaki cserélt már hátsó spirálrugót? Amit találtam magnum sf091 ez jó lenne hozzá, vagy esetleg tudtok jobbat? Előre is köszönöm a válaszokat.
Ez az az eset mikor a tüdőbajos vak lónak eltörik a lába.
Azt vedd figyelembe, hogy itt több mint százezer forint ráköltéséről beszélünk mire eljutnának egy elektronikai hiba kiderítéséhez. És a végén 1 hét és ~150 ezer forint ráköltése után vagy jó lesz az autó egy darabig, vagy csak részben. Ha ezt bevállalva mész egy szerelőhöz aki a puntohoz mondjuk ért, az fogja vállalni ezt is hiszen egyik kutya másik eb.
Ha ezt nem akarod akkor be kell látni: ez így eldobós.
Sziasztok egy kèrdèsem lenne 2006 1.4 es tipusú a követjezővel találkozozz már valaki fèkezèsnèl èsbgyorsulásnál a tűzfal környèkèröl lotyogó viz hang de a szőnyegek szárazok meg belül nagyon párásodik.Vsn valakinek ötkete? Műszerfalat nehèz kiszerelni? Ès mèg annyi kèrèsem lenne ha valaki bont albeát hátsó balra lenne szüksègem 1 ève nem találok a bontókban is hiány tudom lehet kapni újat de az elüt színben.Köszönöm
Sziasztok, Gödöllő környékén ismer- e valaki olyan autószerelőt, aki valóban ért az Albeákhoz? Nem rég vettük 2003 kiadás, 150 000 km van benne. Voltak hibajelenségek a gázadásnál. Minden második-harmadik indításra reagált a gázpedál. Tudjuk, hogy kuplungcserés. Az autó jelenleg nem indul, nem tudjuk az okát, csak sejtjük, hogy az indítómotor a hibás. 1000 km-t vezettük, az autó szerethető. 2-es Puntónk van, ő lett volna a 2. autó, mert nagyobb. Az általunk megkérdezett szerelők tartanak tőle, nem vállalják el.
A minap sikeresen elhagytam mind a kettő rendszám megvilágító lámpámat mindenestül. Valaki járt már így? Ha igen hol kapnék hozzá lámpát búrával együtt? Még ebayen se találtam hozzá :(
Szia!! Hát tényleg csak kettő kellene,de ha nem tud egy ismerősöm szerezni,akkor lehet,hogy keresni foglak. Mondjuk a távolság miatt csak futár jöhetne szóba,kérdés,hogy mennyit dob az még az árán felül...
Albeánkhoz keresnék lemez felnit,2 db-ot. Sajnos a téli garnitúrából kettőnek nagyon rosszak már a rögzítőcsavar furatai,ki vannak öblösödve. Már beleér a csavar a fékbetét oldalába sajnos.
Honnan lehetne jó áron felnit beszerezni? Köszi előre is a válaszokat!!
Az albea előtt pont ezres swift volt a fő autóm: fékszervó az azért van rajta. Fékhatás az mondjuk nem sok, de az más kérdés.:D
További megerősítés, hogy ez ismert baja: új bosch benzinpumpa már eleve erősített ennél a csonknál. Persze ezen meg a gyorscsatlakozó rögzítőpöcke nincs rajta ami roncsolás nélkül szerintem nem levehető, de ez már csak a kötelező kör utángyártott alkatrésznél.:)
Csak azzal "tudlak" vigasztalni, hogy ettől nagyobb hibából fakadó kiadásod ne legyen...
Ismeretségi körömben örök vitatéma ugye a (turbó)dízel kontra benzines.
Nem kell ugye hosszabban ecsetelni, én mindig azzal próbálom elvágni a vitát, hogy a turbódízel annak éri meg, akinélnem romlik el. (turbó, nagynyomású szivattyú, injektorok, EGR, részecskeszűrő stb.)
...s különben is; a gázolaj Sátán izzadsága! ;-)
Egyik kollégámnak van egy 15 éves TDCi Mondeója.
Pár éve vette használtan. Imádja, csak gyári alkatrészekkel frissíti, stb.
Ahogy hűlt az idő, derült ki számára, hogy a termosztát gyakorlatilag nyitva marad.
Persze a szervizben kiderült, hogy a házát is cserélni kell, végül megállt az egész 70000 Ft-ból.
(Albea ugyanez 37000Ft márkaszervizben javítva)
Napközben elhozta a szervizből, délután a szokásos dízel vs. benzin eszmecsere (de keveset fogyaszt, meg nyomatékos stb.)
Reggel már nem a Mondeoval jött, s szomorú volt, mint a kőolaj...
Kérdésre elmondta, hogy egy henger leállt, Check Engine, vészprogramon haza gyökkettővel.
Árajánlat: 115 ezer Ft/ injektor, ebből ugye akkor már négy, de akkor már szüntessük meg az olajfolyásokat, meg az apró, szóval 600000 Ft.
Leállította az autót, ideiglenesen kivonatta a forgalomból, majd két év múlva kijavítja (addig ugye álltó helyében romlik...) s vett 330000 Ft-ért egy háromhengeres, ezres Swiftet átmenetileg, amiben nincs szervokormány, de még fékrásegítő sem; nincs ami elromoljon benne, tehát azért jó, mert jó...
Perszehogy nem benzinálló ez se.>:-( Vagy az etanol...vagy a 3 bar, de egy hét és párszáz km után feladta. Nem eltört, hanem átlyukadt a ragasztás így legalább haza tudtam vele menni.
Le kellett nyelni a keserű pirulát mert sokba fáj ezzel kísérletezgetni is: megyek a boltba az újért. 47 ezer.
Szerencsére se nem találkoztam a jelenséggel, sem nem hallottam róla.
Így viszont már számítok rá.
Úgy tűnik, hogy az idő múlásával eddig nem túl sok problémát produkált a típus összességében.
Nekem a napi használat mellett a termosztátház repedést és a kipufogó felfüggesztés melletti kilyukadást leszámítva még szerencsére még semmit. Ennyi pedig nekem bőven belefér.
Nyilván a műanyagok öregedésével egyre több probléma várható.
Összehasonlítva egy barátom szintén 2006-os Skoda Fabiájával...
Annak eddig szinte minden baja is volt már:
Kétszer kormánymű csere, elektromos, elektronikai hibák tömkelege, most már ott tart, hogy pl. ajtótól függ, hogy éppen melyiknek működik a központi zárja, illetve fejben kell tartani, hogy melyik ajtót kell zárva, illetve nyitva(!) tartani ahhoz, hogy működjön rajta az elektromos ablakemelő (természetesen adott ajtónál zárva leengedéshez, nyitva felhúzáshoz, másiknál fordítva...)
No kartácsok, egy hetet pihent a parkolóban a kocsim szétborítva, ugyanis beletenyereltem egy szériahibába.
Miért mondom, hogy szériahiba? Mert nekem csak fiat-alfákkal foglalkozó szerelő mondta; mert egy ép bontottat se találtam napok alatt; mert ami bontottat épnek mondtak annál is rájöttek, hogy pontosan ugyanez a baja.
Ez a baj pedig, hogy idővel a benzinpumpa visszatérő csonkja elreped. Tőben. A falvastagság bő 1mm, ABS anyag, és ott pontosan 3 bar nyomás van.
Furcsa hangot hallottam a pumpától, levettem a fedelet, gyújtás rá: jé, szökőkút! :(
Erre mondják, hogy ezt javítani nem lehet.:( Aztán mikor rájössz, hogy bontott eleve nincs vagy ugyanolyan rossz, a legolcsóbb új pedig 47 ezer akkor azért rájön az ember, hogy lehet mégis tudja javítani még ha ez (utánajárásokkal együtt) vagy 10 munkaórámba került is.
A csövet letörtem, és tamiya abs ragasztóval visszaragasztottam. Ez mint kiderült bőven édeskevés sajnos, hogy megtartsa (próbáltam több órás hőedzéssel is), de arra nagyon jó, hogy légzártan összeragaszd a csövet úgy, hogy nem folyik be a cső belsejébe.
A gyorscsatlakozó gyűrűjét leszedtem, valamint a benzincsőről is a gyorscsatlakozót mert azokat fenthagyva egyszerűen nincs hely körberagasztani. Kívülre pedig CX80 autoweld kétkomponensű epoxyt kapott egy teljes adagnyit (úgy voltam vele vagy most ez megfogja, vagy soha semmi). Külföldi fórumokon informálódva 2 epoxy van ami TÉNYLEGESEN bírja a benzint: a JB weld epoxyja és ez.
Szóval körbetaknyoltam, és alulról is hosszan megtámasztottam a csonkot. A benzincsövet tágítás után 9-11-es benzincsőbilinccsel ráhúztam a csonk végére. Sajnos elkövettem azt a hibát, hogy került az epoxyból a cső végére is és így az albea vékony benzincsöve nem akar rázárni. Majd ha felszárad minden meglátom, lehet oda kell majd valami tömítő.
Jófogáson pont hirdetnek egyet... De nem vagyok meggyőződve ám, hogy albeán belül is csak egy típusú váltó van (1.2-1.4-1.6 ugye...). Szóval alvázszám alapján kellene azonosítani és úgy keresni - vagy azonos motortípusú puntoét hozzánézni.
Köszönöm a választ. A fékmunkahenger cikszám alapján azt irja az oldal, nem megfelelő az autójába, pedig ez szerintem jónak kellene lennie, ugy hogy meg fogom rendelni. Már két rendelést is csináltam mind a kétszer megfelelő az alkatrész az autójába, mégsem jó 1 cm- el rövidebbek voltak.. A többi alkatrészt sikerült beazonosítani azok jók.
Sziasztok! Èdesapám Albeája váltócsere előtt áll. Az lenne a kèrdèsem,hogy melyik Fiat modell váltója kompatibilis esetleg,mert Albea váltót alig találni.
Érdeklődnék hogy Fiat Albea HL(elektromos ablakos) Jobb első Ajtóbehúzó (fogantyú) honnan tudnék beszerezni. Google sajnos nem a barátom most. :( Bontoplázában meg kifogytak belőle. Máshol meg csak alap Albea van ami nekem nem jó. :(
régi gumival és felnivel is csinálta, tavasz óta újak a gumik és a felnik, centrírozásra pluszban is elvittem, más-más gumishoz, de tökéletes ezen a téren minden
féltengelycsukló lehet, köszi, felírom a szerelőmnek :)
Első és második körben is kerekek: ha bizonyos tempóknál remeg és nem erősödik a sebességgel akkor nem kiegyensúlyozatlanság lesz, hanem valami üt. Lehet valamelyik kerék púpos, vagy egyéb deformitás van benne.
Valami szerelés esetleg nem volt előtte? Helytelenül felrakott fékdob is lehet például, de a kereket is félre lehet rakni akár annyival, hogy érezhető ütése legyen ha nem passzentos a tehermentesítő gyűrűn.
Viszonylag rossz eset, de lehet féltengely belső csukló.
rejtélyes futómű remegés van: nem fordulatszámfüggyő, hanem a sebességtől függ, kb 75-80 és 100-110 km/h között remeg picit, a kormányon is érezni, de inkább a bódén. Futómű és szilentek rendben vannak, a kormánymű is, a kerékcsapágyak is. Okozhatják ezt a nemsokára cserés első lengéscsillapítók? Vagy egyéb ötlet?
Sajnos ez az egy amit vettem és egyből jó volt, az összekötők-gömbtámaszok nekem is mind "nemjó-ezsejó-naezjó" történetek voltak gyári cikkszám alapján keresés ellenére így nincs meg a cikkszámuk.:(
Az én Albeámban (2006-os) sem volt soha túl erős a ventilátor befújása, és idővel gyengült is, de a 3-as fokozat túlzásnak tűnik. Nézzük csak; ha nem jön be elég levegő, akkor a következő esetek vannak:
a.) nem szív be eleget a ventilátor, mert pl. eltömődött valahol a beszívó oldalon; megoldás: beszívó oldal kibontás, kipucolás.
b.) elég levegőt szív be, de az valahol elszökik, mielőtt az utastérbe lép, mert pl. valahol kirepedt/kilyukadt valami a légszállító rendszerben; megoldás: átnézni, hogy nincs-e valahol kilyukadva valamelyik légszállító cső, vagy valami csatlakozás nem adta-e meg magát.
a.) és b.) egyszerre fennállhat, akkor aztán alig jön a levegő...
Elvileg még maga a ventilátor lapátozása is sérülhet, koszolódhat, de elég védett helyen van...
Ha nem tudod magad megnézni akkor megbízható szakemberrel konzultálj szerintem.
A generátorok elég tartós, és több részből álló dolgok gyakran javítható olcsóbb hibákkal (feszültségszabályzó, szénkefe, valami kis szakadás).
Felójíttatni semmiképp - ha nem tekercseli újra akkor mit is csinál? Szénkefék, futógyűrűk meg egy fesszab? Esetleg a csapágyakat cseréli ami szép dolog, csak tuti nem ettől lesz töltésed.
Felújítás helyett inkább vennék egy bontottat: látod ezer meg egy típusban van ez a generátor. Vagy utángyártott.
Én az 1.4-es motornál tudom, hogy van egy beállítás, hogy mikor zárja az ajtókat. pl.: 20 km. A másik, hogy mikor jelezzen a műszerfalon. Pl.: 140 és akkor jelzi, ha már annyival mész.
Én egy 1600ccm 16V fekete színű Albeának vagyok a tulajdonosa.
Sajnos pár napja elment a töltésem és éphogy de akkuról hazahozott a kocsi. (pont beállásnál merült le a kocsi)
Az lenne a kérdésem ti mit csinálnátok? Újítsam fel a generátort, vegyek utángyártottat vagy van még bosch generátor hozzá ami 60 ezer Ft. Másik kettő kb fele illetve kicsivel több.
"Másik kérdésem, hogy a ventillátor minden Albeában ilyen gyenge?"
Igen. Én már rég kihajítottam belőle a pollenszűrőt mert úgy legalább kicsit jobban nyom (persze a fedelet vissza kell rakni).
Letölthetőből én csak egy román nyelvűt leltem egyszer mikor kerestem, és egyébként sem biztos, hogy az választ fog adni a kérdésedre. (Az enyémben nincsenek ilyen gombok.)
Nem tudja valaki hogy a klíma,kondenzvíz kivezetőcsöve hol van??? Egy lelógó gumicsövet találtam de az az akkutartó alól jön....szerintem az nem az...nem tudom .Valaki tudna segíteni?
Albea 1,4-es (motorkód:350A1000)-hez keresek középső kipufogó dobot. Esetleg tud valaki mondani egy cikkszámot? Gyári megvan (51774731) de az horror drága...
Ez olyan, mint a váltóolaj csere: elvileg nem kell, de lehet, sőt ajánlott. Én kicseréltettem s mintha új kormányművet szereltek volna be, nagyon is érezhető volt a különbség. Nekem szerelő csinálta, úgyhogy a hogyan-ra nem tudok válaszolni.
Köszönöm, én sem gondoltam többre (inkább 300 ezer körülire tippeltem).
Úgy terveztem, hogy beszámíttatom az újabba, de ha valaki itt a fórumon esetleg ismer olyat, akit érdekelhet eme ritkaság, szívesen meghallgatom. Igazából örülnék, ha olyanhoz kerülne, aki megbecsüli, és nem csak egy darab vasként tekint rá.
Egy 2003-as 1,6 HL Albea boldog tulajdonosa vagyok, de már nem sokáig.
Édesapám a szalonból hozta el, én 2009 óta hajtom komolyabb probléma nélkül. Viszont nagyobb járműre van szükségem (a szedán csomagtér már nem elég), így meg fogok válni a már nem annyira fiatal Beától. Az értékével viszont gondban vagyok. A megfelelő oldalakon rákeresve ezzel a motorral szerelve nem találtam. Vagy senki nem vett ilyet, vagy mindenki meg van vele elégedve. Tud valaki esetleg segíteni, hogy a maga 16 évével és majdnem 150ekm futásával mennyire lehet belőni az árát? Tudom, hogy az állapot is fontos, de egy közelítő szám jól jönne.
A beázás Albea-típushiba lenne? Úgy rémlik, nem sok ilyenről olvastam itt a fórumon, de lehet, hogy tévedek.
Az én autómnál viszont sikerült megtalálni a"lyukat": esőben az álló autót figyelve reprodukálni lehetett a vízbefolyást: egyértelműen az egyik ponthegesztett lemezkapcsolatnál engedte be a vizet, mégpedig a karosszéria hátlapján, azon, amit a hátsó műanyag lökhárító takar. A víz útja a következő: hátsó ablak mentén oldalt lefolyik, a lökhárító és a karosszéria közötti résen elfolyik (nálam van rés, bár lehet, hogy nem kellene, hogy legyen), majd belül megjelenik. Végignyomtam szigetelőanyaggal, remélem megoldódik a probléma.
Ja egyébként én arra jutottam (de nem biztos, hogy ez), hogy a helytelenül az esőcsatorna felé fordítva elhelyezett lyukak miatt magába a gumi szigetelő csőbe folyik bele a víz a felső esőcsatornánál és bal alul folyik ki belőle.
Nekem mindig beázott, pedig nem volt a hátulja törve. A csomagtartófedél állításával (a zsanéron lévő csavaroknál) sikerült minimalizálni, de megszüntetni nem.
Ez és az ajtóázás két nehezen megoldható típusbaja, néha ellenőrizni kell.
Véletlenül vettem észre -(mikor vettem le a motor burkolatot) hogy a levegő szívócső el van repedve!!
A harmonika szerű kialakítás miatt alaphelyzetben nem látható semmi ,ha a hajlatban van a repedés.
Tanulságos és hasznos lehet mindenkinek hogy a csővet mikor levettem-ugyanis csere volt természetesen-a repedt szívócső belseje nem volt poros sem koszos!!Szűretlen levegőt nem szívott vagy csak nagyon keveset.
Érdemes ellenőrízni a csövet is amikor levegő szűrő csere van. Amíg az új csövet +nem vásároltam addig hőállő ragasztó szalaggal volt a cső körbetekerve ami nagyon jól zárt és maradt is volna így de:
-a körbetekerés miatt a cső merevebbé vált és úgy rázta a légszűrő házat hogy egy idő után el is törhette volna! Kell bele egy egészséges, rugalmas cső!!! 1,2 16V 188A5000 -es motor..
1.4 8V 2006-os Dynamic változat: a napokban vettem észre, hogy a pótkerekem kb. 5 cm vízben áll, vagyis a kocsi valahol beázik, és a pótkerékmélyedésben gyűlik össze a víz. Eddig annyit tudtam kideríteni, hogy a hátsó lökhárítótól nézve a bal oldalról jön a folyadék, ott vizes a (filcszerű) kárpit is.
További terveim a nyomozással kapcsolatban, hogy autómosóban a vizet ráküldve, belülről megfigyelve talán kideríthető, hogy a hátsó ablakkerettől, a bal hátsó kerékjáratból vagy honnan jöhet a víz. Lehet, hogy összefügg a beázás azzal, hogy a múlt tél folyamán (kb.1.5 éve) hátulról belémjöttek, összetörték a lökhárítót és annak tartó elemeit, amit márkaszervízben kijavítottak. További ötleteket szeretnék gyűjteni, hogy mit érdemes még megfigyelni, honnan érdemes vízsugárral megdolgozni a karosszériát. Esetleg, ha van valakinek hasonló tapasztalata, azt is megköszönném.
Sziasztok Tudtok mondani jól dolgozó és jó árú Fiat szervizt ahova vezérmű vízpumpa cserére el lehetne vinni a kocsit (kb mennyibe kerül alkatrésszel?) Olaj(Selenia 20K 10W40) szűrő (MANN FILTER W610/3) már megvételre került, De cserélni kell a fék és a kormányszervó olajat és a hűtőfolyadékot is (ezekből mit érdemes venni?) szóval kb full nagy szerviz
Típus 1.2 16V 2005 lapos lámpás légkondis. (aszem: 188A5.000)
Érdeklődöm egy hibajelenség után. Balra kanyarodáskor időnként súrló hangot hallok mely egyenesbe álláskor pár méter megtétele után elhallgat. Alánézve a belső féltengely csuklót látom olajosnak vagy zsírosnak. Okozhatja-e annak hibája ezt a jelenséget?
Még ami furcsa számomra egyik autóalkatrész forgalmazónál sem találok olyat hogy féltengely csukló belső.
Még azzal együtt is, hogy milyen hibákról, problémákról írtál!
Tartok tőle, hogy az Albeánál egyre többször fogunk találkozni azzal a problémával, hogy nem lesz hozzá alkatrész, csak - jobb esetben - gyári. Nyilván méregdrágán.
Végül is elég jól bírják a strapát, kevés alkatrész kérnek a strapa alatt.
A mienken is előbb utóbb pl. szilentek cseréjére lesz szükség, de ennyi év után szerintem belefér.
Már nagyon rég jártam itt. Régi fórumtársak még emlékezhetnek rám (PeeWee, Misinator... a teljesség igénye nélkül)
Az öreglány még mindig bírja a harcot. 1,2 HL 2003. évjárat, jelenleg 164 ezer pár száz km. futásteljesítmény.
A kopó, fogyó alkatrészeken kívül eddig minden rendben volt vele és most is.
Amit javítottunk illetve cseréltünk: Kipufogó rendszer, hátsó és középső szekció, most kapott új kuplung szettet + féltengely szimmeringek és váltó olaj, valamint már jó rég, de cserélni kellet egy főtengely és vezérmű tengely jeladót. Fényszóró polír meg ilyesmi... Most hirtelen ennyi.
Viszont!
Pár hete, mikor felraktam a nyári kerékszetteket, szembesültem vele, hogy a bal hátsó rugó eltört, szerencsére az alsó első tekercsnél, így nem ült meg a hátulja. Egyébként amúgy is kopognak a hátsó szilentek.
Eddig akármennyi alkatrészoldalt néztem, nem találtam, hozzá hátsó spirálrugókat, nyilván akkor már mindkettőt cserélném, valamint felújíttatnám a komplett hátsó futóművet, szilentestől, lengőkarostól, kerékcsapágyastól, fékestől.
Köszönettel várok minden tippet, segítséget, linket, stb.
Üdv mindenkinek: Zaza77
Ui: Kár, hogy a fórum motor nem enged normális minőségű és méretű fotót feltenni.
Eladásra kerül a 2006-os Albeank és ezért gondoltam kicserélem a fűtőradiátort, hogy az új tulajdonosnak ne csepegjen. (Napi egy csepp, szóval nem jelentős, de szeretném úgy eladni az autót, hogy az új tulaj maradéktalanul elégedett legyen).
Kb. 6 éve már cserélte a szerelő, de akkor folyt belőle a víz, szóval sürgős volt gyorsan orvosolni, most viszont nem az, így megcsinálnám kényelmesen magamnak, megspórolva a szerelő munkadíját.
Van róla valakinek tapasztalata, hogy le kell-e bontani a műszerfalat? Ha igen, akkor mely részeit?
Anno emlékszem, hogy helyhiány miatt nem jött ki simán és mintha a szerelő azt mondta volna, hogy bontani kellett.
Próbáltam keresni videót a Youtube-on, de nem találtam semmit. (Ami nem meglepő, mert Albeahoz/Sienahoz szinte semmi szerelős videó nincs fent)
Most találtam rá az oldalra, albea tulajdonos vagyok mar két éve.
Kérdésem az lenne, hogy a kerékcsapágyat egész aggyal szettestül lehet kicserélni 15 ezer forintér vagy szét lehet szedni és csak a csapágyat 2 ezer forintért ?
Ha csak pár naponta - netán még ritkábban - indítod be az Albeádat, akkor van ideje "leürülni" a hengerfejnek; gyakorlatilag - hanghatásában mindenképp - ezután két három másodpercig ""szárazon"" működik a szelepek mozgatása (hidrotőke). Ez károsodást nem okoz.
Persze a túl ritka beindítás sem használ a motornak; állandóan teljesen kihűl a blokk, leürül az olaj a hengerfalakról, száradnak a tömítések stb.
Szerintem.
Ha a vezérlésmódosító romlik el azt észre fogod venni: Elmondás szerint rángatni fog a motor, elerőtlenedik, stb.
Volt-e már valakinek a kocsiján cserélve a vezérműtengely állító szelep? 1,4 8v motoros a kocsim (350A1000 motorkód) és hidegindításnál csattogó "szelephangot" hallat az autó kb.: 2-3 másodpercig, melegen nincs ilyen hang. Vagy lehet más a baj? Valakinek ilyesmi tapasztalat?
Ha szikra van, üzemanyag van, akkor annak legalább köhintenie kéne.
Nem tartom lehetetlennek, hogy elöregedett az a (legalább) három hónapos benzin.
"...majd útnak indultam volna. Hogy a franc essen bele, már megint az a rohadék E5-ös benzin... Amióta Telós Bandi tanácsára minden járművemet úgy teszem el télire, hogy 1:100 arányban minőségi, szintetikus 2T-olajat keverek a tankba és kicsit átjáratom azt a rendszeren (a német BMW 02-es és 911-es oldtimer-klubok kifizették a tribológiai vizsgálatokat, és ez jött ki, mint a legolcsóbb és leghatékonyabb módszer a modern benzin szétesése, tankrohasztó hatása ellen), teljesen elszoktam ettől a jelenségtől. Tönkrement a benzin. Hány henger is megy? Szerintem talán kettő a négyből. Biztosan nincs az három, mert vonaglik az egész, dadog, köhög, alapjárat csak nyomokban..."
2004-es ,még a vékony lámpás Albiba keresnék,a műszerfalon lévő szellőző rostélyokat.Sajnos az állító lamellák letöredeztek.Próbáltam márkakereskedésben,de óvatosan lepattintottak.Láttam pár embert aki jártas Fiat alkatrész rendelésben pl:Ferke21.Nagyon megköszönném ha valaki segítene a beszerzésben.Előre is köszönöm,és további kellemes hétvégét nektek.
Három hónappal ezelőtt lett leállítva Fiat Albea 1,2 16v 188A5000, csillag garázs. Azóta a motor nem lett beindítva. Akkumulátor 2 éves, 100% feltöltve, meleg helyen tárolva. Beszerelést követően, indítás, motor forog, de nem indul, de még el sem kapja. Legalább valami hajlandóságot érzékelnék a motortól, hogy mindjárt, mindjárt, de nem. Üzemanyag kb 10-12l, gyertyák alig mentek 2000km, szikra van mind a 4 gyertyán. Üzemanyag kerül a hengerbe, kitekert gyertyáknál, üzemanyag köd felszáll, minden hengerből indítózásnál. Levegőcsőnél a fojtószelephez indítózásnál érezhető a szívó hatás. Féktisztító a levegőcsőbe befúj, semmi változás, még csak nem is köhent. Hibakód kiolvasva "NINCS hiba". Mit tegyek, hogy beinduljon???? 187.000km van a Beába.
Rendben,előre is köszönöm. Van Facebook profilom is,amikor aktuális lesz a vásárlás(nagyjábol a nyár vége fele) pontositani fogunk. Én Pilisen lakom,és azt szeretném még kédezni,hogy postán tudod majd elküldeni,vagy át tudom venni személyesen töled?
Esetleg ismersz valami jó Albea bontot ahol betudok szereszni karosszéria elemeket is?
Jelenleg 130000 km van a kicsikében,és hamarosan kuplung cserére szorul. Esetleg tudsze kuplung szetet is intézni,és mennyiért?
Ezek utángyártottak ... írhatsz nekem is, de ha van Facebook profilod, akkor ott lelevelezhetjük. Erre a levélcímemre is írhatsz, ott konkrétumokra válaszolok. Természetesen eBay-en is rendelhetsz, de kicsivek olcsóbban tudom adni.
Nagyon szépen köszönöm a segitséget. Ha összig nem találok sehol utángyártottat vagy bontottat akkor egy ilyen lesz beletéve előre,hátra meg szerintem elég lesz csak a külsőt kicserélni.
Szia, nekem 1,4 8v motoros van. Két olajcsere között ( 15-16000 km) 2 liter olajat kellett utántölteni. A kilóméterek többsége autópályán ment bele kb.: 80%-a. Most 223000 km van benne. Amennyiben ilyet veszel tudnod kell, hogy nagyon érzékeny ha fúj a szél, ilyenkor picit fárasztóbb vezetni. A fenntartása nem sok, engem nem hagyott cserben.
Én egy év alatt 6-10000 kilométert megyek, 95%-ban városi forgalomban; olyankor napi 2X9 kilométert, délután rendre azt is több részletben.
Így fogyaszt el egy év alatt plusz 1 liter Seleniát.
Tavalyelőtt oda-vissza óra szerinti 140-150-el megjártam Miskolc Tatabánya útvonalat, s az olajszint ugyanott állt (épp előtte volt felső szintig pótolva).
Gyakorlatilag csak a városi forgalomban tapasztalom az előbb említett kis olajfogyasztást, országúton, autópályán soha nem tapasztaltam.
Az enyém 2006-os és kb. 111000 kilométer van benne.
-Rozsda alján (nem durva), és hátsó sárvédőíveken kezdődik szerintem.
-Beltér anyagai törékenyek, és gyakran nehezen vagy drágán pótolhatók. Egy lepusztított belsejű no-go.
-Eszik az olajat. Ha arra utaló jel van a motoron, hogy nem volt gazdája (összevissza locsolás miatt olajos, olajsapkánál benézve kokszos) akkor nem venném meg mert ki tudja milyen károkat tettek már a motorban.
-Érzékeny a hűtőrendszere. Ha a hűtőfolyadék elhasznált, a tartály nagyon koszos, bármi csepegése-fogyása van nem venném meg.
-Terhelés és km hatására elfáradnak a hátsó rugók. Sok terhelés, és sok km hatására, de szerintem mindnek - az enyémen is csináltatni kell lassan. Ha a hátulja ül, az élből felejtős (enyémben sok teljes terhelés, utánfutózás, és szűk 300 ezer km alatt lett ilyen).
Nem tudok problémás évjáratokról, motorokból meg mindegyik jó, a nálunk fehér holló dízel is.
Ugyanakkor már a legújabb itthon vásároltak is 11-12 évesek, gazdától függően bármi előfordulhat, szerintem rozsda is. Szerencsére ha nem is gombokért, de mégsem Volkswagen AG áron javíthatók. Szóval tegyél félre bőven, mert amit a régi gazdája már megszokott/letojt, az neked pénzbe fog kerülni.