Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2017.03.29 0 0 48882

Lemerülsz, és még zenét sem tudsz hallgatni? Dupla szívás!!!

 

;-)

Előzmény: F27szerviz (48880)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.29 0 0 48881

Most a fórumokat bújva vannak akiknél a töltési végfesz 155V környékén volt, volt akinél 161V, volt akinél 165, de volt akinek 148 környékén megállt. Nyilván a hőmérséklet kompenzáció is beleszól, de nem csak az. Az már kiderült, nem a végső kapocsfesz a döntő ennél a töltésnél és algoritmusnál ennél a járműnél, nagyon sok dolgot figyelembe vesz még ezen kívül. Ha Li-re cserél valaki ebben a kocsiban a gyári töltővel használva, kihagyhatatlan a BMS, mert meg fogja gyilkolni a cellákat. Vagy valami sw upgrade kellene ehhez a töltőhőz, elektronikához, de nem hiszem hogy létezik ehhez ilyen. Mire megjelent az LIFePo aksi, addigra már rég nem gyártották ezt a modellt.

Előzmény: Törölt nick (48878)
F27szerviz Creative Commons License 2017.03.29 0 0 48880

Még csak nem is durrant.

Egy picit ciripelt azt annyi.

Újra számolt mindent,kivéve a megtehető kilométereket :)

Most még a rádió is kódot kér.

Előzmény: Törölt nick (48879)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.29 0 0 48879

Odahegeszti magát, ne aggódj ;-)

Előzmény: F27szerviz (48877)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.29 0 0 48878

"bele csak 40Db-ot a  LiFe_Po.-akksikbó"

"42X4,2=176,4V"

 

Itt ellentmondás van, LiFePo esetén 3,6 az a 4,2.

 

Csak önmagában belerakni a LI cellákat ehhez a töltőhöz valóban gyilkosság kategória. Sikerült minimál doksit szereznem a töltőhöz, de elég összetetten működik. Nem konkrét fesz szintre tölti, figyeli az adott töltőáramhoz tartozó fesz meredekség változást (ez pl arra jó, hogy megtudja milyen állapotban van az aksi, kell-e víz bele, stb) így a töltési végső fesz az akár 5-10 V-tal is eltérhet a töltéseknél. Van olyan funkció is benne, hogy ha x darab töltésenként hosszabban rajta hagyod és van lehetősége feltöltés után még próbál kiegyenlítgetni, meg egy szintre hozni, ezt egy adott ciklusszám elérése után automatikusan csinálja. Már amennyire lehet ilyen topológia alapján.

 

Amikor leveszi 5A-re a töltőáramot a 20-ról akkor is már ha minden igaz "időre" tölt, kis túlzással függetlenül hogy mennyi az 5A-hez tartozó pack feszültsége (nem teljesen függetlenül!, van hozzá egy külön algotitmus). NiCd-nél ez a fesz visszaeshet a kisebb áramú töltésre, míg LiFePo-nál ez nem így van, pikk pakk túllövi a feszt, ha nincs BMS. 40 cellával is jó lehet a töltő, ha megfelelő BMS és megszakítás beavatkozás áll rendelkezésre a kritikus fesz elérésénél, akár pl úgy is, ahogy Gabacar megcsinálta.

 

Ahogy utánanéztem, a töltő nem keveset tud, ami alaphelyzetben nincs is kihasználva, de csesztethető megfelelő külső eszközzel. Tud mindenféle kalibráló, stb töltéseket, van valami 20 órás programozott verziójú töltése is hogy összehozza egy szintre a packot, meg sok dolgot lehet csesztetni benne. Csak hát ez az eszköz, amivel lehet csesztetni, nincs minden sarkon, sőt kb sehol mert kb. 20 éve nem gyártják.

 

Előzmény: gazso59 (48876)
F27szerviz Creative Commons License 2017.03.29 0 0 48877

Én lehúztam,de azt megmondom hogy fosok vissza dugni,mert tudom mekkorát csattanik a 84V-is,akkor ez mekkorát fog? :)

 

 

gazso59 Creative Commons License 2017.03.29 0 0 48876

Riderman már adott kielégítő választ a Nikkel-Cadmium akksikra. Kiegészítés kép mondanám,hogy az enyém ezekkel az akksikkal 168V-nál kapcsolt ki. Ezért is nem tettem bele csak 40Db-ot a  LiFe_Po.-akksikból. Most már késő mert elég sok ment tönkre a túltöltöttség miatt. Egy Svéd fórumon olvastam,hogy ők 44db-ot tettek bele sorba kötve. Gabacar is 42db-ot rakott bele. A köztes megoldás a 42db! 42X4,2=176,4V Így nem fogja túltölteni.

Előzmény: Törölt nick (48859)
Riderman Creative Commons License 2017.03.29 0 0 48875

Igen, valahogy így. :)

(Az csak plusz infó, hogy a negatív hőfüggés miatt hidegben van esetleg esély elérni, melegben hamarabb elkezd csökkenni, legalábbis ilyen áramoknál.)

Előzmény: Törölt nick (48873)
ShaReRe Creative Commons License 2017.03.29 0 0 48874

Nem rossz! Tencent terméke a WeChat, gyakorlatilag a kínai facebook, twitter, epay mind egyben.

Előzmény: bananatree (48867)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.29 0 0 48873

Ok, persze ez is igaz, én "általános" infóként értettem a 9V-ot ennek a az akku esetében 5 db sorbakapcsolt cellánál. Legalább is a gyári adatlapja ezt bírja mind -20 mind plusz 40 fokra. Efölött ha jól értelmeztem mindenképpen károsodik.

 

Köszi az infókat mindenesetre!

Előzmény: Riderman (48871)
BIKE-R Creative Commons License 2017.03.29 0 0 48872
Riderman Creative Commons License 2017.03.29 0 0 48871

"9V-ig túltölthetőek károsodás nélkül?"

Ide még annyit, hogy ez nem túltöltés, hanem hidegben akár eddig is felmehet. NiCd túltöltését erős gázosodás és melegedés kíséri, közben pedig pont csökken már a fesz.

Előzmény: Törölt nick (48864)
Riderman Creative Commons License 2017.03.29 0 0 48870

"igazi emulált memória effektusa lenne"

Nem csak lenne, a laptopok akkuk többsége így működik. Persze hozzáadja a tölést a korábban benne maradóhoz, de pl. egy véletlen zárlat miatt simán leesik 80-ról 5%-ra, és ott is marad. (Régebben 1-2 típusnál még láttam olyat, hogy töltésenként hajlandó volt pár %-kal feljebb menni, de azt sem korlátlanul.)
Rendszertől függően esetleg kikapcsolható az SOC (%-os) védelem, és akkor csak a végső fesz-limitre fog lekapcsolni, de mai autókban gondolom nem ilyen a rendszer.


"az hogy körbevédik a drága Li akkut"

Nem azt féltik, hanem egyrészt az embert, másrészt a cégüket (a sorrendben nem vagyok biztos :) ).

Előzmény: padisah (48868)
Riderman Creative Commons License 2017.03.29 0 0 48869

Csak akku oldalról a 20x9V-ot tudom, hogy az autógyártó lekorlátozta-e, azt sajnos nem. A kettőnk rendszere más, talán más tud majd közelebbi infót, ha mérte már. (A vezérlőről sajnos szintén nem tudok közelebbit.)

Li csere esetén a névleges 120-130V-ot lehet érdemes megcélozni, aztán a konkrét típus helyigénye is megszabja, mennyi férhet be.

 

A töltők is különbözők, bár elvileg ugyanúgy kellene szabályozni. A kisebb áramhoz a fesz. határ azt hiszem 8V, ill. biztonsági idő- és hőlimit is van az áramcsökkentéshez. (És vannak különböző töltési módok, kis eltérésekkel.)

Előzmény: Törölt nick (48864)
padisah Creative Commons License 2017.03.29 0 0 48868

én úgy képzelem a programot, hogy töltéskor egy változóhoz hozzáadja hány kWh-t töltöttek bele, és menet közben kivonja hányat vettek ki, és amikor nullára csökken a változó értéke, akkor letilt mindent

 

ha az akku félig töltött állapotában valaki reseteli ezt a változót, akkor csak a fél töltést tudja megszámolni töltéskor, és lefelé is csak ennyit fog engedni kivenni

 

ha az előző töltéshez viszonyítana, akkor meghülyülne minden rátöltésnél, igazi emulált memória effektusa lenne

 

az hogy körbevédik a drága Li akkut az biztos hogy igaz, de ennek a logikája az lenne, hogy amelyik jellemző a legszűkebb, azt veszi figyelembe, ha a számolt kWh a szűk keresztmetszet, akkor ott tilt le, és ettől független jellemző amit a BMS mond neki, vagy amekkora feszültsége van a celláknak .... vagy a leggyengébb cellának*

 

tehát ha a számlálós dolgot így meg lehetne hekkelni, akkor a következő akadály a cellafesz, és pont ez lenne a cél

 

nyilván az lenne a helyes megoldás, ha előkerül a gyári resetelés módja meg hozzá eszköz, és azzal történik ez meg, nem buherálással

 

*az is képezhet hasonló jelenséget, ha a leggyengébb cellát figyeli a rendszer, és annak a kapcitása lement 33Ah-ra 50Ah-ról, de azt a diag toolnak mutatnia kéne amit Feri használt

Előzmény: Riderman (48862)
bananatree Creative Commons License 2017.03.29 0 0 48867
bananatree Creative Commons License 2017.03.29 0 0 48866
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.29 0 0 48865

Illetve még annyi, hogy amikor a töltő lekapcsol 20A-s töltésről 5A-ra azt a feszszintekhez köti, vagy időtartamra, vagy mindkettőre netán valamilyen számítás mérés (pl leveszi 5A-re és nézi mi történik a kapocsfesszel)alapján?

Előzmény: Riderman (48861)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.29 0 0 48864

180V-ig fel tud menni? Az elég baba..... Ez abból jön, hogy elvileg a NiCd blokkok 9V-ig túltölthetőek károsodás nélkül?

 

Igazából azért merült fel a kérdés, mert ha cserélnék LI alapura, mekkora legyen a rendszerfesz.


Azt tudom, hogy az IGBT 600V 300A-es benne. Azt nem tudod a vezérlő maga mennyit bírhat? A logika alapján ezt a 180V-ot el kellene hogy bírja. Erről tusz esetleg valamit?

Előzmény: Riderman (48861)
Riderman Creative Commons License 2017.03.29 0 0 48863

Inkább fordítva, de a végeredmény ugyanaz. Akár 1 áramkör is képes mindent felügyelni, és több paraméterből bármelyik előbb eléri a határt, letilt. Li akkut érthető okokból eléggé túlbiztosítják.

Előzmény: F27szerviz (48858)
Riderman Creative Commons License 2017.03.29 0 0 48862

Az ötlet nem lenne rossz, csak sajnos ha jól levédték, akkor sehogy sem akar majd többet betölteni, mint legutóbb. Csere esetére mindenképp valamilyen reset lehet szükséges.

Előzmény: padisah (48860)
Riderman Creative Commons License 2017.03.29 0 0 48861

180V az elvi max. az akkukra.

Esetleg ha a töltés vége felé bekötsz egy soros ellenállást, akkor kiderülhet, hova van beállítva korlátozás.

Előzmény: Törölt nick (48859)
padisah Creative Commons License 2017.03.29 0 0 48860

attól féltem, hogy lemerítéskor is számol az a cpu, és simán átviszi a tárolt Kwh-kat negatívba, vagy nullánál megáll

 

kíváncsi vagyok mit csinálnak a szervízben egy akksi csere során, mert akkor mindenképpen resetelni kéne azt ami a cpu-ban van, az új akku biztosan nem azon a töltöttségi szinten van mint a régi. Ha van ilyen funkció akkor azt kéne megtalálni.

 

a másik ötlet, ami azért veszélyes, hogy lekötni az akkut, és műterheléssel lemeríteni - miután a cpu leállította a gépet mint nullára merült akkut

 

akkor elvileg a cpu számlálója beállt nullára, a műterhelés leviszi az akkut a nulla szintnek tekintett feszültségszintre, és innen a vezérlőre visszakötve, és feltöltve, a cpu számlálója a betöltött Kwh-kkal egy értelmes értékre kerül

Előzmény: F27szerviz (48858)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.29 0 0 48859

Akkor autó tulajként máris lenne egy kérdésem Citroen Saxo-Peogeot 106 Electricque-vel kapcsolatosan-.

 

Meg tudja esetleg mondani nekem valaki, hogy ennek e beépített aksitöltője - jó aksipack esetén - feszültségben meddig megy fel, menyni a végfeszültsége?

 

Több verzió is van, de a konkrét érték érdekelne. A 20 db 6V 100Ah NiCd pack töltési feszültsége az aksi adatlap / katalógus szerinti darabonkénti 8.15V értéknél 163V lenne, de nem sokan láttak még ilyen feszértéket. Átnéztem a  doksiját manuált, de konkrét feszértékek nincsenek benne.

 

(Tudom két ciklusban tölt, először 20A-rel, majd utána 5A-rel, de kellene az érték, meddig tud, képes felmenni feszben)

 

Köszönöm előre is!

F27szerviz Creative Commons License 2017.03.29 0 0 48858

Ez eszembe jutott nekem is.

Tegnap elott ra is gyurtam.

324V nal lekapcsolt minden elojel nelkul.

Ahogy a %-elfogyott,meg is alt mint a villanyora :)

%-ra szamol a rohadek inverter nem feszultsegre.

Vagy a BMS szamol arra es az inverter feszultsegre,de a BMS kozbe szolt.

Előzmény: padisah (48857)
padisah Creative Commons License 2017.03.28 0 0 48857

ha processzor számolja a beletöltött töltésmennyiséget, akkor azt úgy lehetne helyrehozni (*szerintem*) hogy lemeríteni és teknősbéka üzemmódban körözni vele amíg tényleg lemerül annyira hogy már a cellák feszültsége is alacsony, nem csak a processzor állítja hogy lemerült az akku

 

és ezt követően a proci tudtával feltölteni teljesen, akkor a proci meg tudja számolni hogy sok kwh ment bele 

 

Ha mindig onnan indul a töltés, ahol a proci szerint elfogyott a nafta, akkor értelemszerűen csak kevesebb kWh-t tud megszámolni töltéskor mint amennyit az akku tudna

 

ez a teória nem magyarázza meg az ismeretlen hibakódot

 

amit leírtál, azt sokkal gyorsabb kipróbálni, ha  szerelők szerint kárt nem tud csinálni, akkor érdemes előbb azzal próbálkozni

Előzmény: F27szerviz (48856)
F27szerviz Creative Commons License 2017.03.28 0 0 48856

Majd kiderül.

Egy fórumtársnak volt egy egész jó ötlete,miszerint húzzam le az akkut és nézzem meg hátha helyre áll.

Ezen ötlet alapján voltam bátor és felhívtam a Citroënt Pesten,és megkérdeztem őket az ötletről mi a hozzá szólásuk.

Gondoltam elküldenek fenébe,de nem.

Azt mondták ha feltöltöm teljesen az akkumulátort,akkor elvileg mikor rádugom újra,akkor azt fogja bekalibrálni,és volt egy számomra megfogott dolog,de ha csak félig van az akku,akkor azt fogj bekalibrálni,vagyis csak fél akku lesz a min,max.

Ebből a mondatból én arra következtetek,hogy lehúzták az akkut róla fél töltésnél,és meg is jegyezte!? :)

Előzmény: bananatree (48854)
Riderman Creative Commons License 2017.03.28 -1 0 48855

Semmit, veled minden rendben, csak valószínű felületesen nézett meg.

Előzmény: PoPi13 (48853)
bananatree Creative Commons License 2017.03.28 0 0 48854

vigyél egy laptopot is, hogy ha megveszed, akkor arra telepítse fel a szoftvert _Ő_

XP szokott neki kelleni

vagy virtális gép, XP-vel.

Ügyesek megoldják Win7-en natívan is. De nem triviális...

 

Előzmény: F27szerviz (48849)
PoPi13 Creative Commons License 2017.03.28 -4 0 48853

Mindenféle sértődöttség nélkül:

Egyszerűen nem értem, miért kaptam ennyi negativ értékelést???!!! Semmi bántót nem írtam a hozzászólásaimban.  60 év feletti, remélhetőleg nem primitiv ember vagyok. Az adatlapomban még meg is adtam a kis honlapom elérhetőségét, hogy aki meg akar ismerni, megteheti. Eddig soha nem is figyeltem, hogy valaki negativra értékeli a hozzászólásomat. Tag vagyok másik fórumban is, az "Elektromos egykerekűek" fórumban, szinte baráti viszonyban vagyok a többiekkel. Igaz, hogy szeretek viccelődni, de nem bántóan. Hogy például miért kaptam negativ értékelést arra a fényképre, amin a mopedautócskámat mutattam... Hát nem értem. Talán irigyelnek, vagy beképzeltnek tartanak. De inkább irigyeljenek, mint sajnáljanak.

 

Kérlek, tedd megy nekem azt a szívességet, hogy magyarázd el, mit követtem el. Talán nem tudom a fórum illemszabályokat... Túl hosszan írok? Helyesírási hibákat vétettem?

 

Az, hogy nem vesztek fel az elektromos autós klubba, elfogadom és túlélem. Szokták is mondani, hogy nem lépek be olyan klubba, ahová tagként felvennének... :)

 

Előzmény: BIKE-R (48761)
F27szerviz Creative Commons License 2017.03.28 0 0 48852

Köszi,ezt olvastam,bár ezek szerint egy fő csatlakozó van csak és ennyi.

Itt írja hogy először a kis akkut kell levenni,és utána a nagyot,nehogy a légzsákok kipukkanjanak.

Előzmény: VolksrodZoli (48851)
VolksrodZoli Creative Commons License 2017.03.28 0 0 48851

Van egy csatlakozója az ülés alatt, amivel áramtalanítani lehet. Van pár dolog amire vigyázni érdemes, pl. megtartja a feszültség még egy ideig, áramütés veszélye, kéne hozzá védőfelszerelés, nyílni tudnak a légzsákok, stb.

 

Ezt a könyvecskét ajánlották olvasni, betartani

http://service.citroen.com/secours/PDF/iOn_C_Zero_Rescue_Manual_OR_en_GB.pdf

 

Sok sikert.

Előzmény: F27szerviz (48850)
F27szerviz Creative Commons License 2017.03.28 0 0 48850

A fő akkunak van valahol biztosítéka?

Nézem,de nem látom hol van ha egyel talán van.

F27szerviz Creative Commons License 2017.03.28 0 0 48849

Még lefutok egy utolsó kört ezzel a diagbox-os cuccal és feladom a magán akciókat.

Letelefonáltam egy ilyen diagot aki árul,és mondtam neki hogy próbáljuk ki,amennyiben lehet az akkut kalibrálni,vevő vagyok egyre,ha nem akkor nem kell.

Itt van Székesfehérváron,oda vissza 60km,és mondta oké van neki telepítve egy verzió.

Nincs veszteni valóm,max nyerhetek.

Ráadásul őt is érdekli hogy viszi e vagy sem,hogy tudja ajánlani másnak is hozzá ha jó.

Előzmény: bananatree (48847)
padisah Creative Commons License 2017.03.28 0 0 48848

ha másnak is ilyen kocsija van, megérné közösen megvenni

már persze csak akkor ha jó is az valamire

Előzmény: F27szerviz (48845)
bananatree Creative Commons License 2017.03.28 0 0 48847

figyi,

az ebayos cuccokkal "az a gond", hogy 3millió eladó van, és 16 féle terméket, 2430 féle néven/verziószámmal akármivel árulnak.

ha az olcsók közt keresel, akkor vagy szerencséd lesz (ismerek ilyet is), vagy több hetes szop.s következik a sw telepítéssel, krekkeléssel, oprendszerek és driverek inkompatibilitásával, stb.

 

aztán pl. Diagboxból 7.83 az utolsó elérhető verzió. 

a hw eszközből van sokféle verziószámú, de még az utolsónak mondottból is van "Rev C", ami tényleg friss.

és van, hogy a sw nem kompatibilis visszafelé a hw eszközzel...

(ilyenkor pl. hiába használsz friss diagboxot, az ugyan látja az eszközt, de nem kommunikál rajta keresztül)

 

ha tutira akarsz menni, akkor innen válogass:

http://stores.ebay.com/tools4car/

 

nem mondom, hogy a többi hirdetés nem lenne jó neked, de ez a leggyorsabb és a legkényelmesebb verzió (már ha olyat választasz, amihez virtuális gép image-t adnak, és nem neked kell installálgatni)

 

mindez szigorúan _szerintem_

 

 

Előzmény: F27szerviz (48840)
BIKE-R Creative Commons License 2017.03.28 0 0 48846

Én feladom.... Hagyjuk....

Előzmény: F27szerviz (48845)
F27szerviz Creative Commons License 2017.03.28 0 0 48845

Jah közbe megtaláltam őket.

Meg a töltőpontokat is,csak nekem nincs még type2 kábelem :(

 

Basszus nagyon nehezen oldom én ezt meg.

16ezer forint egy diagnosztika náluk,kemény :D

Maga a diagnosztika műszer,és hozzá a szoftver 35 ezer ft.

Nem tudom melyik a megérősebb.

Előzmény: BIKE-R (48844)
BIKE-R Creative Commons License 2017.03.28 0 0 48844
Előzmény: F27szerviz (48843)
F27szerviz Creative Commons License 2017.03.28 0 0 48843

Van valami elérhetőségük?

Amin esetleg elmondanám búmat bajomat hogy meg e tudják oldani,és azonnal :)

Előzmény: BIKE-R (48841)
BIKE-R Creative Commons License 2017.03.28 0 0 48842

Hazafelé meg már lehet, hogy 1 töltéssel lenyomod Siófokig meg vissza :)

Előzmény: BIKE-R (48841)
BIKE-R Creative Commons License 2017.03.28 0 0 48841

Budaörsig 75 km, és ott már van 2 helyen is villámtöltő (20 perc 80%).

Előzmény: F27szerviz (48838)
F27szerviz Creative Commons License 2017.03.28 0 0 48840

Lexia 3 diagbox Peugeot és Citroen magyar 7.76 verzió diagnosztika

 

Ha egy ilyent vennék gyorsba,lehetséges hogy megoldaná a problémámat?

F27szerviz Creative Commons License 2017.03.28 0 0 48839

AAAAAA,a cucc bent van a műhelybe,és a két autó szervizpadon 2 autó dekkol,ergo esze ágába sem lenne hogy én nyomkodjam az ő cuccait :D

Előzmény: bananatree (48836)
F27szerviz Creative Commons License 2017.03.28 0 0 48838

Én hallgatok a jó szóra,a baj az hogy eléggé be vagyok korlátozva hova tudok eljutni az autóval.

Elmennék én vele 500km,re is hogy megoldódjon a baj,de sajna így csak max 90km re mehetek vele,persze oda vissza.

Előzmény: BIKE-R (48837)
BIKE-R Creative Commons License 2017.03.28 0 0 48837

Ha hallgatnál mások tanácsaira, és nem saját magad akarnál minden problémát megoldani, már rég nem kellene foglalkoznod ezzel az akksi mizériával...

Előzmény: F27szerviz (48835)
bananatree Creative Commons License 2017.03.28 0 0 48836

bakker...

ez de gáz...

 

kérd meg őket, hogy dugják rá, és aztán hagyjanak egyedül az autóddal...

szerintem 1 óra alatt végig lehet zongorázni az összes ECU, összes képernyőjét.

 

vagy hozd fel abba a szervizbe, amit BIKE-R ajánlott.

Előzmény: F27szerviz (48835)
F27szerviz Creative Commons License 2017.03.28 0 0 48835

Megvan mindenük hozzá,de nem mernek hozzá nyúlni.

Rövid beszélgetés volt :D

Előzmény: bananatree (48833)
F27szerviz Creative Commons License 2017.03.28 0 0 48834

Van nekik mindegyik amit leirtal :)

van online kapcsolatos is,vagyis ha van friss szoftver ,akkor frissiteni is tudnak.

Előzmény: bananatree (48833)
bananatree Creative Commons License 2017.03.28 0 0 48833

Király 

Ha van diagboxuk az nyerő lehet.

Előzmény: F27szerviz (48830)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.27 0 0 48832

Kb jól ;-)

Előzmény: Riderman (48822)
F27szerviz Creative Commons License 2017.03.27 0 0 48831

Nem probaltam,viszont azt tudom hogy biciklinel a vezerlo nem felejt semmit.

Ebbe nincs bazinagy biztositek ami kihuzhato? :D

 

Előzmény: gazso59 (48829)
F27szerviz Creative Commons License 2017.03.27 0 0 48830

Beszeltem egy auto szervizes baratommal,akinek sok auto vezerlot javitottam mar,o azt monta Diagbox kell az akku kalibralasahoz.

Azt monta azzal belehet alitani az akku max es a min allapotat,es utanna a %-ot ahoz kepest fogja kiszamolni.

Holnap elmegyek ebbe a szervizbe hatha :)

Előzmény: bananatree (48827)
gazso59 Creative Commons License 2017.03.27 0 0 48829

Feri,a legegyszerűbb módszert próbáltad már? Meghajtó aksikról(360V) kábelt le,fedélzeti 12V-os aksiról szintén, majd 5-10 perc után 12V vissza és legutoljára a 360V vissza. Hátha a "RESET" beállítja a valós adatokat. Rontani biztos nem fog!

Előzmény: F27szerviz (48826)
gazso59 Creative Commons License 2017.03.27 0 0 48828

Ha nem Attila,de valaki biztos megvette mert már nincs fent a hahu.-n.

Előzmény: Riderman (48822)
bananatree Creative Commons License 2017.03.27 0 0 48827

>Egy miset meger talan.

 

"kb 52. alkalommal mondom: Lexia/ppS/Diagbox, egy hozzáértő Citrom/Pug szervizben..."

 

53.

 

de az idődön és a pénzeden kívül nincs mit vesztened.

remélhetőleg...

 

 

Előzmény: F27szerviz (48826)
F27szerviz Creative Commons License 2017.03.27 0 0 48826

Van itt helybe egy nagyon profi auto villamossagi szerviz.

Komplett vezerloket tudnak irni programozni.

Tuti nem lattak ilyen kocsit meg,de hatha egy sima akku kalibralast megtudnak oldani esetleg.

Plane ha a rendszerukbe benne van a konkret autotipus es esetleg a program felajalja a lehetoseget.

Egy miset meger talan.

Előzmény: bananatree (48824)
bananatree Creative Commons License 2017.03.27 0 0 48825

>A 20 éves Peugeot/Citroen modellekben öntanuló a töltöttség mérő..

de az egy "szar-francia"

ez meg hájtek-japppán.

;)

 

Előzmény: Gabacar (48817)
bananatree Creative Commons License 2017.03.27 0 0 48824

ha van egyértelmű ok, és javítási mód (reset/újrakonfigurálás/opciók ki-be kapcsolgatása) akkor azt biztosan meg tudják oldani gyorsan.

ha nekik is totál új a probléma, és nincs egyértelmű ok, akkor lehet, hogy fölösleges az utad, és csak széttárják a kezüket.

sajna ez is benne van  a pakliban. 

ottfogni biztosan nem fogják, hacsak te direkt nem kéred...

 

Előzmény: F27szerviz (48823)
F27szerviz Creative Commons License 2017.03.27 0 0 48823

Igen,a baj hogy fvaron nekem nem tuntek annyira tutinak,meg montak is hogy nem volt nagyon dolguk full elektromossal.

pestre kene mennem,de nemtudom meg e csinalnak azonnal,vagy ott kene hagynom,mert az nehezkes lesz.

Előzmény: bananatree (48821)
Riderman Creative Commons License 2017.03.27 0 0 48822

Bennem is az merült fel, hogy nem hagyták kifutni, 50-60 felett valóban nem fürge.

Jól értem, hogy megvetted? :)

Előzmény: Törölt nick (48813)
bananatree Creative Commons License 2017.03.27 0 1 48821

a kWh számláló szerint mennyi fogyott a letiltásig?

 

tényleg lehet hogy szoftveres paraméterezési gond van...

 

kb 52. alkalommal mondom: Lexia/ppS/Diagbox, egy hozzáértő Citrom/Pug szervizben...

 

Előzmény: F27szerviz (48818)
BIKE-R Creative Commons License 2017.03.27 0 0 48820

Ha megnézed a fényképet, amit délelőtt betettem, azon 288 V-nál még 2% volt benne. Tehát nálad a 324 V nagyon durván korai.

Előzmény: F27szerviz (48818)
F27szerviz Creative Commons License 2017.03.27 0 0 48819

Jah cella szorasa 0,025V volt a legnagyobb elteres.

Előzmény: F27szerviz (48818)
F27szerviz Creative Commons License 2017.03.27 0 0 48818

Na megneztem a tutit.

324v-nal az az 3,68V/cellanal ugy lekapcsolt a villanyora hogy csak na :)

teknosbeka kijott,onnet mehettem 10km es lekapcsolt.

Csak nekem tunik tul korainak ez a lekapcsolas,vagy ez most igy jo?

Lentebb betett kepen 300V korul 2% van nalam meg 324V nal 0%?

Az volt az otletem,hogyha az inverter 300v korul uti le magat,akkor addig megyek vele meg mondjuk 305v lesz benne,es ugy toltom fel.

Egy baratommal megbeszeltem ha lemerulok haza huz,hat sajnos haza is kellett huznia.

Neztek is az uton hogy ne te marha lemerultel :D

Előzmény: Malaguszti (48814)
Gabacar Creative Commons License 2017.03.27 0 0 48817

A 20 éves Peugeot/Citroen modellekben öntanuló a töltöttség mérő...

Előzmény: Malaguszti (48814)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.27 0 0 48816
WooDoo Creative Commons License 2017.03.27 -1 0 48815

Ha esetleg valaki akar még elektromos autót építeni, egy ismerősömnek van egy eladó Puli motorja. Soros, 7 kW-os, Curtis vezérlővel és menetpedállal.

Malaguszti Creative Commons License 2017.03.27 -2 0 48814

Valószinű akkor cseréltek benne akksit amikor, az előző félig fel volt töltve..

A bms megjegyezte az előző állapotot és aszerint számol.

Előzmény: F27szerviz (48812)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.27 0 0 48813

Annyira nincs rossz állapotban az aksija. Többet megy az mint 65km/h, nálam elérte a 90-et is ami ennél a járműnél kb a vége :-) A hatótávja elsőre nem tűnt rossznak, mentem egy kb 25 km-es karikát vele, és durván 30%-ot esett a műszere szerint a hatótáv.  De majd hosszútávon kiderül, mennyire is jó az aksipack. Ennek a lúgos NiCd-nek sok rákfenéje van.

 

Csak ugye a 11 kW, az 11 kW, az nem túl sok. Aki egy mai benzinesből (amik alaphangon ma már jellemzően 50.100kW környékiek) átül egy ilyen kis teljesítményű autóba, az erősen meg tud lepődni. Nekem csak egy ezres suzuki swiftem van, de ehhez képest bevallom, még az is erőmű főleg 60 felett :-). Ráadásul ahová próbakörre mentek, az ott egy emelkedő szakasz többszáz méteren. Ott az emelkedő aljáig  kb 60km/h-ig ment fel, és ahogy elindultam felfelé, kb nem gyorsult semmit, csak 65 km/h-ig. Utána a sík szakaszon már ment feljebb, de gyakorlatilag 50 felett nem beszélhetünk nagyon gyorsulásról.

Előzmény: Jerrry008 (48791)
F27szerviz Creative Commons License 2017.03.27 0 0 48812

Probaltam minden hogyan.

Majd kinlodok vele kesobb :)

Előzmény: BIKE-R (48811)
BIKE-R Creative Commons License 2017.03.27 0 0 48811

Gyújtáson legyen az autó, máskülönben nem tud csatlakozni rendesen.

Előzmény: F27szerviz (48810)
F27szerviz Creative Commons License 2017.03.27 0 0 48810

Az is levan toltve,de mikor csatlakozni akarok vele,akkor az auton megjelenik egy csuszkalo auto,es egy auto felkialtojellel,majd failed re hibatkozva nem csatlakozik hozza.

Előzmény: BIKE-R (48807)
F27szerviz Creative Commons License 2017.03.27 0 0 48809

Nem fogom meguszni az tuti.

100-130km/h sebesseggel 15km-en keresztul,es 0-rol gyorsitgattam ahol is 170-190A tepett ki az akkubol .

Ennyire csusztak szett a cellak.

Menet kozbe szepen egyvonalba voltak terheles kozbe.

 

Előzmény: bananatree (48808)
bananatree Creative Commons License 2017.03.27 0 0 48808

szerintem nem fogod megúszni a hozzáértő márkaszervizt

 

ha nem 3rd party programokkal próbálkozó, és ION-t/C-Zero-t már látott szervizbe viszed, ahol van hivatalos Citroen-Lexia vagy Peugeot Planet System vagy Diagbox, akkor tuti tudják "resetelni" is a számlálót, vagy az is lehet, hogy meg tudják mondani a (nem kitörölt) hibakódokból, hogy mi az oka a korlátozásnak, ha van ilyen benne.

 

 

 

Előzmény: F27szerviz (48805)
BIKE-R Creative Commons License 2017.03.27 0 0 48807

Az OBDScantoolnak van egy gyári androidos appja (OBDLink), azzal nem próbálkoztál még, hogy mit tud?

Előzmény: F27szerviz (48806)
F27szerviz Creative Commons License 2017.03.27 0 0 48806

Ez a bajom,mikor elfogynak a rublikak toltotsegszintnel,jon a teknosbeka,az akkum meg felig van .

De mar ugye 10% hianyzik ilyenkor is.

Totalisan nem jol szamol,viszont az o szamjai alapjan vegzi a megteheto kilometereket is.

Előzmény: BIKE-R (48804)
F27szerviz Creative Commons License 2017.03.27 0 0 48805

Probaltam.

Padlon mentem vele toltes elott,az osszes cella full egyforman eset le 3,9V-rol 3,5V-ig es akkor epp 175A terhelte az akkut.

Előzmény: bananatree (48803)
BIKE-R Creative Commons License 2017.03.27 0 0 48804

Érdekes, hogy nálad 90%-nál jár úgy a töltés, mint másnál 100%-on (-0.2 kW töltés, 361 V).

Reset-ről nem tudok, de ezen a kocsin valami tényleg nagyon nem gömbölyű :((((

Előzmény: F27szerviz (48802)
bananatree Creative Commons License 2017.03.27 0 0 48803

ez még nem is tűnik vészesnek,

bár ha emellé társulhat olyan "szerteszét" lemerítési állapot, mint BIKE-R képén, akkor még mindig lehet  nem túl rózsás a helyzet.

 

ha tudod, akkor egy darabig hagyd még a töltőn, ha már 0,3A alá viszi az áramot, akkor menj el vele ~15km-es útra, és utána megint tedd fel tölteni.

Persze az új töltés előtt is nézd a cellák szintjeit, meg közben is.

Illetve ha tudod, akkor menet közben néha padlózgasd le 10 másodpercekre, és közben nézd, hogy nincs-e olyan cella, aminél "drasztikusan" mélyebbre esik a cellafesz a nagy terhelésre.

 

Előzmény: F27szerviz (48802)
F27szerviz Creative Commons License 2017.03.27 0 0 48802

Azert erdemes megnezni,csavonak 100%-on van 360V nal,es 120km mutat megtehetoben.

Nalam 361V-on 90%-ig van 85km tehetek meg.

igaz hogy nekem meg epp tolti,de akkor is.

Nem lehet valamit resetelni,vagy valami,mint a robbanosoknal hogy ujra kezdjen szamolni mennyi a megteheto km?

 

Előzmény: BIKE-R (48799)
F27szerviz Creative Commons License 2017.03.27 0 0 48801

Itt még nem volt idő visszatekerni a kilométer órát 25-30ezer környékére :)

Mindjárt kiderül fullra töltve mit mutat az akku.

 

Ahogy a képen látom 2,81V-ig letudta meríteni az akkut.

Valószínűnek tartom hogy az az egy cella végett van lemerültnek tekintve,de így is 120km hatótávot mutat neki,és talán ki is viszi neki,nekem meg lemerült állapotba egyformán volt egy másik diag szerint 3,8V-on az össze cella.

Itt viszont már látni fogom az összes cellát valósan.

 

Előzmény: BIKE-R (48798)
F27szerviz Creative Commons License 2017.03.27 0 0 48800

Itt töltés alatt van,mivel épp töltöm a kocsit a napelemekről :)

 

Pont ez az elkalibrálódott dolog van nekem 1 hete a fejembe,mert kb a 33Ah-ra korlátozódott dolog erre utalhat,ugyanis ha kiszámolod hogy 33Ah akku az durván 1,1Kwh,és minden töltésnél 11Kwh megy vissza az akkuba.

Kisem tudom meríteni,de most legalább látni fogom hogy alakul az alsó feszültség érték ,mikor az autó szerint üres az akku.

Előzmény: bananatree (48797)
BIKE-R Creative Commons License 2017.03.27 0 0 48799

Pedig fullra töltve még jónak "tűnik" (bár meggyőzőbb, ha 4.11-re tudja tölteni) :)

Előzmény: BIKE-R (48798)
BIKE-R Creative Commons License 2017.03.27 0 0 48798

Basszus,

 

79 e km-t futott kocsit vettél 12500 EUR-ért???? Jó deal volt :))))

 

Aggódni csak akkor kell, ha ilyet látsz:

Előzmény: F27szerviz (48796)
bananatree Creative Commons License 2017.03.27 0 0 48797

király

töltés alatt kellene megnézni ugyanezt a képernyőt.

mennyire egységesek a cellafeszültségek, amikor tolod bele az elektronokat?

már volt taglalva, hogy  az újabb Leaf-eknél is előfordul, hogy a cellák nincsenek balanszban, és töltéskor néhány (de legalább 1) jóval hamarabb felugrik a max. töltési cellafeszre. A többi olyankor meg még sehol sincs. De a BMS már ilyenkor kikapcsolja a töltőt, hiszen a túltöltés halálos, azt el kell kerülni.

Így esélye sincs a max. töltést beletolni a pakkba. És a különbség csak nőni fog.

Erre volt javaslat, hogy ne 90km-es túrák után töltsél (csak), hanem menjél ~10%-nyit, és arra tölts rá, de ne gyorstöltővel.

Mert akkor talán van esélye balanszolni. Nemcsak a hosszú idejű töltés a lényeg, hanem az is, hogy ne padlóról induljanak a cellák, hiszen akkor a legnagyobb a különbség köztük. 

 

másik:

simán lehet, hogy "elkalibrálódott" az Wh számlálás

valószínűleg a vezérlés nem úgy megy, hogy "toljad apukám 2,8-ig nyugodtan, aztán majd ha egy cella beesik alá, akkor letiltunk"

sanszos, hogy a berakott Wh-nál többet nem enged kivenni, még akkor se, ha a cellafeszek alapján ez egyébként megengedhető lenne.

ez is egyfajta akkuvédelmi opció...

 

 

Előzmény: F27szerviz (48796)
F27szerviz Creative Commons License 2017.03.27 0 0 48796

Na végre megjött az OBD-m :)

 

Most majd arra leszek kíváncsi,hogy nekem miért is mondja hogy üres az akkum 3,8V/cella-nál.

Meddig mehetne ez le amúgy?

Tudom hogy gyárilag 2,75V/cella-ra,de a kocsi meddig merítheti?

Neked meddig merül le BIKE_R?

Jerrry008 Creative Commons License 2017.03.26 0 0 48795

Tényleg olcsó...húsnak híg a leve...

Itt is gyenge vagy cserés lesz már az akkublok.

Előzmény: bananatree (48794)
bananatree Creative Commons License 2017.03.26 0 0 48794

nagyon ritka jószág, meglepően olcsón:

"Renault Kangoo elect'road, mit NiCd-Akkus und Rangeextender"

http://www.elektroauto-forum.de/Kleinanzeigen/index.php?id=94&bw=2

 

 

Jerrry008 Creative Commons License 2017.03.26 0 0 48793

Igen, két sor 70 Ah ás cellapakk párhuzamosan kötve.

Előzmény: Gabacar (48792)
Gabacar Creative Commons License 2017.03.26 0 0 48792

Csak a félreértések elkerülése miatt jegyzem meg, hogy tudomásom szerint abban az autóban két 70 Ah-s sor van, tehát olyan mintha 140 Ah-sak lennének benne. Ez összevág az én méréseimmel is, nyári gumival kb. 1Ah/km a fogyasztása ezeknek az autóknak.

Előzmény: Jerrry008 (48791)
Jerrry008 Creative Commons License 2017.03.26 0 0 48791

Szóval akkor behozták németből, öregedő gyári Lugos akksikkal, amik a végét járják, vagy pár cella avétos benne, és azért nem megy. Különben meg gyárilag a Lugos cellákkal a jó állapotú Lugos akksi blokk ment 70-80 km -ert, ezért = is kezdte mindenki átépiteni Litiumosra, mert azzal már elérhető a 140 km es hatótáv.

Pont ilyenenem volt csak kékben az egyik Saxom, talán emlékeztek egyik találkozón Kistarcsán azzal voltam kint.   Most K. Petinél van, ő 70 Ah Lifepo ás cellákból rakta össze a pakkját, és 140 km -ereket gond nélkül megy vele.

Előzmény: Gabacar (48781)
bananatree Creative Commons License 2017.03.26 0 0 48790

köszi

 

Előzmény: BIKE-R (48786)
BIKE-R Creative Commons License 2017.03.26 0 0 48789

Lásd 48570 hsz.

Előzmény: Törölt nick (48788)
Törölt nick Creative Commons License 2017.03.26 0 0 48788

Ezt a scantool cuccot hol érdemes megvenni a net bugyraiban?

 

BIKE-R Creative Commons License 2017.03.26 0 0 48787

Scantool

Előzmény: BIKE-R (48786)
BIKE-R Creative Commons License 2017.03.26 0 0 48786

A caniOn nem működik, csak az Sacantool OBDLink kiolvasóival (LX BT, MX BT, SX, MX Wifi)

Előzmény: bananatree (48785)
bananatree Creative Commons License 2017.03.26 0 0 48785

az a CanIon tényleg nem megy az olcsóbb OBDII-BT adapterekkel?

nekem van 2 féle ELM327 alapú olcsó cucc is, de ION hiányában nem tesztelhető...

 

Előzmény: BIKE-R (48783)
F27szerviz Creative Commons License 2017.03.25 0 0 48784

Ige,de ilyenkor jon a leg lassabban a cucc mert neznem mar nagyon az adatokat :)

Előzmény: BIKE-R (48783)
BIKE-R Creative Commons License 2017.03.25 0 0 48783

Alakul ez. Ha az OBDScan is meglesz, látni fogod, hol van még tartalék a rendszerben :)

Előzmény: F27szerviz (48782)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!