Akaszd ki alul a bowdent, úgy mozgasd meg, akkor kiderül hogy az szorul-e. Ha igen, akkor tuti cserélned kell. Ha az könnyen mozog, vedd le a bal deklit, (ha már ott vagy takarítsd le az első lánckereket) és húzd ki a kuplung rudazatot. Az egy 20-25 cm-es rozsdamentes rúd, amit fényesre kell tisztogatni, majd megzsírozva visszatenni. Ezt időnként illik megcsinálni karbantartás gyanánt.
Köszi a választ a fogyasztással kapcsolatban. Akkor betudom annak, hogy hátul kisebb a fogszám és erőlködik a motor, majd lecserélem, ha elkopott. GPS-el még nem mértem össze a távot, de a sebességmérő óra az elég pontosan azt mutatja amit a GPS is.
Másik kérdésem a kuplung kar, már amikor megvettük is feltűnt, hogy igen nehezen mozgatható, nehéz kuplungolni. Kicsit idegesít, mert 100km után már igencsak fáj is a kezem miatta. Esetleg van valami ötlet? Kicsit kentem a bowden házon, nem igazán segített. Cserélt már valaki kuplung bowdent emiatt? Nektek is nehéz húzni?
Sziasztok! Nem régen varásodtam be, előtte egy VS intrudert nyűztem évekig. Az első benyomásaim jók a varával kapcsolatban, talán az ülés ami lehetne még kényelmesebb. Használ-e valaki zselés ülést? Megéri áldozni rá?
nem vettem észre a fogyasztott volna.Igaz,egy éve van meg a Vara,de 10ezernél cseréltem,az ajánlott 12ezer helyett.Azt mondták,hogy 4ezer körül mindenképpen cseréljem le,mert a gyári előírás kamu,pusztán környezetszennyezési okok miatt írták le a motor gépkönyvébe.Szerintetek is?
Nekem nem szokott a felső jelzéstől az alsóig terjedő mennyiségnél (ez nem tudom mennyi) többet fogyasztani két olajcsere között. Repsol Motosintético 10W-40 új kora óta.
Kb 3 éve már felvetettem már a témát. Olaj... Nekem fogyasztja a gép, tág határok közt. Pályán akár f. litert is. 1000 km-re. Különben meg 1-2 dl-t. 2008 as a motor, most 66 548 km van benne.
Kíváncsi vagyok a nagy átlagra, hogy nektek fogyasztja e az olajat.
Esetleg ki milyen olajjal caökkentette, orvosolta a hibát.
Nekem az volt a Bremboval a bajom, hogy kopás közben rengeteg port eresztett és minden koszos lett tőle. Fogni viszont jól fogot, most EBC van bent, az is fog és nem koszol.
EBC is volt az kb 10 felett ment el. :D Most a Brembo még puhább lehet mint az EBC és a gyári betét. Gyári hátsó elment már 17eKm-t is,elsőt 50-55Ekm-nél cseréltem. A másodikat 95eKm-nél.
Aki a versenypályán nyugger tempóban megy végig,annak sokat kibírhat/nak a betétei.. :DD
A gyari hatso nalam elmegy 15-20000km kozott, az elsot 50000km utan csereltem (egy keveset ment volna, de egy hosszabb turara indultam). Most nekem is kek Brembo van bennt, kivancsi leszek ezek utan mennyit megy el.
(Mindez az elozo offtopic motoromon: gyari hatso 35000km, az elso 40000km utan meg 50%-os volt.)
Nem akarom megmondani a frankót. Ez a saját tapasztalatom:
Hondás szerelő monda, hogy hiába a Nissin a gyári beszállító akkor sem adhatja ki gyári betétanyaggal a saját neve alatt futó betéteket. Ergo nem annyira jó. Nem hallgattam rá... Én az Africa Twinemen anno Nissint használtam. Jó volt de kb. 40 E km használat után már szóltak a műszaki vizsgán, hogy üt a féktárcsa. Nekem nem volt feltűnő. Ekkor 52 E volt a motorban. A Varában ezért már csak gyárit használok.