Lokator,
adalék az Erzsébet királyné útjához: a hatvanas években pár évig árkok húzódtak rajta a sínek helyett, mivel a villamos pályáját újították fel. Utána aszfaltozták le. Akkoriban az a reményt keltő pletyka járta, hogy a kisföldalatti útvonalát meghosszabbítják ezen a nyomvonalon és kiviszik egészen Újpalotáig.
John Howard,
ha van erről képed vagy infód, oszd meg velünk.
r_b.
Lokator,
csak egy érv van, de az nyomós: az Egressy út és Róna utca kereszteződése jó eséllyel pályázhat a "kerületünkben a legtöbb csatt itt történt" díjra. A lámpák felszerelése önmagában kevés a megoldáshoz, ha azt a második útpályaszakaszt, ami az Egressy és a Mogyoródi között eddig nem volt, egyúttal ki nem építik.
Persze erről sem tudom, hogy ez Bp. felségterülete-e vagy Zuglóé?
r_b.
Ezt nem tudtam, akkor ezért osztott pályás a Korong utca.
Ha Korong utcában nem is csinálnának ilyet (ld. ott lakók nyugalma), azért ugyanezt az Erzsébet kir-né útnál és a kisföldalatti végállomásnál megcsinálhatnák. Ott már most is nagy a forgalom, nem lenne óriási növekedés. Pláne ha egyszerre mindkét helyen meglenne, akkor még jobban szétoszlana.
No mindegy, úgysem lesz az egészbôl semmi a következô kb. 25 évben. :-(((
Tényleg, mondjatok már 2 jó érvet, hogy miért kellett a Róna utcát megcsinálni. Néha járok/jártam arra a reggeli és esti csúcsban is, de a Kerepesi-Fogarasi szakaszt kivéve nem láttam dugót. Én nem tudok valamirôl?
Nem baj persze, hogy most jó az út, csak azt gondolom jobb helye is lett volna a pénznek.
Gabus,
"Jó lenne a földalatti végállomáson egy rendes P+R parkoló, a jelenleginek a háromszorosa is megtelne."
- bizony-bizony. Az ilyen gyakorlatias ötletek hiányoznak a körzeti jelöltek programjaiból.
All,
tegnap hiányoltátok a jelöltek programprospektusait. Tegnap meg is találtam az idei elsőt a postaládában. Tartalma: a jelölt fotográfiája (az egyik felén), a jelölt oskolai végzettsége, eddigi bizottsági tagsága, meg hogy számos embernek segített, bár nem őt választották meg a körzetben az előző ciklusra, végül kb. négy vérszegény általánosság mint programpont, ami bármelyik kerületre ugyanígy ráhúzható (a másik felén).
Ez nem elég ahhoz, hogy a szimpátiámat elnyerje.
r_b.
Lokator,
az a bizonyos Korong utca széles átjáró, amiről álmodozol létezett is a II. vh. előtt. Akkor nem volt töltés, szintben futott a vasút és széles, sorompós kereszteződések vezettek át rajta. Ilyen volt a Korong utcai is. Az eredeti városépítészeti elképzelések úgy szóltak, hogy az Ajtósi Dürer sor és a Korong utca a Thököly utat tehermentesítette volna, ahogy most helyesen meg is állapítottad. A háború után viszont probléma volt a rengeteg sitt elhelyezése és a romeltakarításnak azt az akkor hatékony, azóta viszont gátló tényezővé vált módját találta ki Gerő Ernő, hogy épüljön a romokból vasúti töltés.
Biztos, hogy a topiktársak között nincs Korong utcai, különben már felhördült volna a javaslatodra. ;o)) (Reális esélye még hosszú ideig nincs a megvalósításának, mert kórház és iskolák vannak az útvonalon, továbbá egy vasúti felüljáró létesítése egy vagyonba kerülne a MÁV-nak.)
r_b.
John Howard,
"mintha minden Újpalotai/Rákospalotai itt, ezen e szűk, lakótelepi úton (HÉV-kijárattal súlyosbítva) akarna Rákoskeresztúr (stb.) felé áthaladni"
- sokan próbálnak arra kijjebb egérutat nyerni, ahelyett, hogy az Örs vezér terén verekednék keresztül magukat. Rákosborzasztón túl, Bp. határán kívül ugyanis létesült egy új lakópark, aminek a lakói természetesen autóval járnak (általában családonként kettõvel).
r_b.
bokor,
"tankönyvtámogatás: minden zuglói iskolás 375 forintot kapott az idén az önkormányzattól"
- ezzel az álságos egyenlősdivel tele van a hóbakancsom. Miért jár annak, aki nincs rászorulva, viszont miért nem jár több annak, akinek lapos a tárcája?
r_b.
Meg akkor már másik irányba is lehetne több átjáró. Mert most ugye van a Hungária, meg a Szegedi út, ahol fél óráig is zárva a sorompó, a legközelebbi meg istentudja hol.
Komolyan mondom bezárva érzem magam sokszor, és tehetetlennek.
Na és akkor a saját szívfájdalmamat is előadom. (már fél éve nem vagyok zuglói, azért majdnem 25 évet nehéz csak úgy elfelejteni, remélem azért szólhatok itt)
Jó lenne a földalatti végállomáson egy rendes P+R parkoló, a jelenleginek a háromszorosa is megtelne. Volt néhány hónap, hogy a Colombus u-ban parkolókat rendre kerékbilincselték, aztán csak kitették a járdán fél kerékkel parkolást engedélyező táblát.
Attól tartok egy ilyen átjáró nyitása szintén fővárosi hatáskörbe tartozik. (És zárójelben megjegyzem, valóban nem egy egyszerű és olcsó bezvatkozás.) Amúgy tényleg kellene, vagy legalább a Thököly-Mexikói csp. rendezése, merthogy ott mindehonnan mindenhová lehet menni, minimális irányítottság nélkül. Amúgy ez is fővárosi kezelésű út.
Sajnos a Zuglói lapokban a hasonló kérésekre rendre ez volt a válasz. Csak azt nem értem, hogy ha ua. párt színeiben működnek, miért nem lehet esetleg azt válaszolni a kérdezőnek, hogy sajnos ez nem az én hatásköröm, de megpróbálok valamit tenni, bekopogok a főpolgm. hiv. megfelelő ajtaján.
Elkeserítő, hogy ez a kínálat, a programjaik nagy része oltári baromság, másik része lufi, ami marad, az pedig megfizethetetlen. Sajnos tökéletesen igazad van. :-(
A tisztesség kedvéért jegyezzük meg, hogy a forgalomról és a dugókról nem Zsuzsika tehet, az Demszky kompetenciája.
Az én problémám (ha már közlekedés), hogy a Hungária körút melletti vasúti töltésen nincs elég autós átjáró. Emiatt az összes oda vezetô út teljesen be van dugulva (M3, Thököly, Egressy, Mogyoródi, stb.). Ha pl. nyitnának egy autós átjárót az Erzsébet kir-né útnál és a Korong u.-nál (esetleg a Mexikói útnál is) - ahol most is van gyalogos átjáró - akkor nagyban lehetne csökkenteni a Thököly és az M3 terhelését. Ehelyett a Róna utcát szélesítik, ahol korábban sem volt jellemzô a dugó, ill. ahol mégis volt ott nem oldja meg az osztottpálya.
Gratula.
ui.:
Ez a 375 Ft tankönyvtámogatás elég durva, kijön belôle 2 toll? :-(((
A nőszemély minden "válasz"-ából, ami a zuglói újságban megjelenik, árad az arrogancia. Igen komoly bajban vagyok a szavazást illetően, gyakorlatilag mindegyik jelölttől elmegy az életkedvem. Elkeserítő, hogy ez a kínálat, a programjaik nagy része oltári baromság, másik része lufi, ami marad, az pedig megfizethetetlen.
OFF(?)
Te is ott voltál akkor, amikor hozták a forró teát a Szentmihályi-Kerepesi sarokra? :-)))
Az aláírásgyűjtés jogi követelményeiben és lehetőségeiben gyenge vagyok...
ON
Részemről aláírtam! Én blokádra is hajlandó vagyok, hátha hozna nekünk valaki meleg teát is :-)
De a viccet félretéve, kezdeményezzünk aláírásgyűjtést! Szerintem nem ketten írnánk alá...
Ezek szerint nem csak nekem tűnt fel, hogy jó ideje pl. soktonnás billencsek közlekednek az Ond vezér útján, a teherautók átmenő forgalmát tiltó tábla ellenére...
De mondok mást: a lakótelep keleti széle szinte átjáróház lett. Reggelente, és délutánonként is, a Szentmihályi út többszáz méter hosszan "be van állva", van, hogy négy-öt troli is áll egymás mögött a dugóban. Valami "érdekes" átmenő forgalom alakult itt ki az utóbbi egy-két évben, mintha minden Újpalotai/Rákospalotai itt, ezen e szűk, lakótelepi úton (HÉV-kijárattal súlyosbítva) akarna Rákoskeresztúr (stb.) felé áthaladni. Szinte egyász Kelet-Pest észak-déli forgalma a lakótelepen keresztül bonyolódik le. Hiába lenne itt környezetkímélő tömegközlekedés (ráadásul a legsűrűbb trolivonal ez Budapesten), nem tud haladni, és mi meg szívhatjuk az ablak alatt pöfögő autókat (teherautókkal dúsítva). Halkan kérdezném meg: nem kellene valami aláírásgyűjtést kezdeményezni "elkerülő" út léteítésére? Évekkel/évtizedekkel ezelőtt felröppent már a Körvasút menti körút terve, szorgalmazni kellene, mert valahogy elfelejtődöt...
Akkor megmondom én is, mi a baj a Zsuzsával. Csak két éve vagyok zuglói lakos, amikor ideköltöztünk a Füredire, nem mondom, hogy csendes volt, de ami most van, az minden képzeletet felülmúl. A Rákos pataktól az ikeáig áll a sor minden délután, és egész nap, éjszaka is félpercenként húznak el több tonnás munkagépek, teherautók... Úgy tudom, ez itt nem valami országút, elég sokan laknak itt, nem hiszem, hogy nem lehetne legalább a teherautó-forgalmat korlátozni.
Más: reggelente csak az minimum félóra, amíg az ember eljut a Hungária körútig. Dugó dugó hátán, szándék a megoldára sehol.
Megint más: Családi házas, csendes környék mindenütt... Az utóbbi időben gombamód nőnek ki a tübb emeletes házak sok ember kiskertje fölött, képzelem, mekkora öröm lehet nekik, hogy mostantól egy csomó ember bámul át hozzájuk az ötödikről.
Még más: tankönyvtámogatás: minden zuglói iskolás 375 forintot kapott az idén az önkormányzattól, ami több, mint megalázó. Könyörgüm, miért nem itták el???
Még más: hallottam a nőt a Liszt Ferenc Iskola tanévnyitóján. Az élettől elment a kedvem.
Nem tudom, kire szavazzak, majd behunyom a szemem, és találomra, mint egy felelős állampolgár :-))
Csak a személyes véleményemet (illetve egész házunk véleményét) tudom elmondani, hogy nekem "mi bajom van zsuzsával"...
Lakóközösségünk több problémával kereste meg őt és "csapatát". Valami hihetetlen hatalmi aroganciával söpörték le minden kérésünket, problémafelvetésünket, tiszteletteljes hangnemben megtett észrevételeinket lakókörnyezetünket fenekestül felforgató önkormányzati építkezésekkel kapcsolatban. Szó szerint ember számba sem vettek bennünket. (Írásban is olvashattuk mindezt, zsuzsa aláírásával.)
Márpedig én is azok közé tartozom, akik nem "pártszínek" alapján szavazok bárkire, hanem az alapján, ahogy velünk, zugló lakosokkal bánik...
Labor, napsüti,
- ne bánjátok, hogy nincs szórólap. Amit korábbi választásokon bedobáltak bármelyik jelöltről, pártról, az sem volt valami informatív. Szlogenek (programnak nem nevezném), esetleg a jelölt életrajza. Az nem derült ki, hogy eddig milyen önkéntes közösségi nyüzsgést folytatott (ha új jelölt) vagy mit tett, miben segített (ha már képviselőként eltöltött egy ciklust).
- mijabaj:
pl. a kábeltévé eladása, ahol áradtak az olvasói levelek a Zugló Újsághoz, hogy ne adja el a kerület a tulajdoni részét (de ha mégis, akkor egy kellően tőkeerős vevőnek, kemény szerződéses garanciákkal körülbástyázva). Polg.mest.asszony mindenkit megnyugtatott, hogy a választott cég stabil, képes finanszírozni a hálózatfejlesztést. Ezek után a cég nem nagyon fejlesztgetett, kivárt kb. egy évet (nem emléx pontosan, hogy mennyit), majd eladta a meglévő hálózatot egy nagyobbnak, mondván ők mégsem bírják kapacitással a fejlesztést. A tetemes felárat ők vágták zsebre. Az ekkor érkező morgó levelekre az önkorm. illetékes válaszolója képletesen széttárta kezeit, mondván remélik, hogy az eredeti szerződésben foglalt vevői kötelezettségeket a cég eladóként továbbhárítja majd az új vevőre, de ebbe természetesen Zugló nem szólhat bele!!! :o(((((((((
pl. a Paskál-telek eladása körüli huzavona. A környék érintett lakossága aggódott, hogy lakótelepet szabadítanak rájuk, ami miatt megnő a forgalom. Az önkorm. váltig állította, hogy szó sincs róla, szellős beépítésű lakópark lesz. Erről hosszasan folyt a polémia, aztán egyszercsak megjelent egy rajz az "ojságban": Ötemeletes (talán tetőtérbeépítéses) épületek. Hát nem egy Wekerle! :o((((
pl. a Bosnyák térre tervezett központ, ami a kereszteződéstől (és így a BKV megállóktól)jó messze lenne, annak a rendezésével nem is foglalkozik, de az sem hangzott el, hogy mire szolgálna a megépülése után az a két épület, ahol most helyezkedik el az önkorm. :o((((((
pl. az a homályos helyzet és hivatkozási alap (vmi. állítólag szabálytalan irodaszerbeszerzés), amire hivatkozva a zuglói jegyzőt eltávolították.
Ezek a lakókörnyezetemben sok embernek szúrják a szemét.
Ezek viszont a személyes heppjeim:
pl. az a valszeg nagyon divatosnak szánt igéret, hogy "ingyenes internet minden zuglóinak". Egyrészt miből, amíg kövezetlen utcák vannak a kerületben? (OK, ez demagóg, de nem tudtam megállni) Másrészt mit kezdene ezzel az, akinek számítógépre sem futja? (Akinek meg bőséges a jövedelme, azt miért támogassa ilyesmivel a kerület?) Az igéret beváltásakor pedig minden bizonnyal kiderülne, hogy a telefondíj természetesen az ingyenesség fogalmába nem beleértendő. :o)
pl. az a sok – szerintem – csicsás és rossz alaprajzú, ráadásul a szomszédos házakhoz képest gyakran hodályni emeletes épület, ami a zuglói foghíjtelkeket beépítő magántársaságok "jóvoltából" rondítja a kerületet.
----------------
Folyamatosan az az érzésem, hogy a kerület lakosságát kiskorúnak nézik és a feje felett döntenek, ráadásul nem átgondoltan.
Nagyon hiányolok egy olyan jelöltet, aki valóban nem kötődik, párthoz, körhöz, de tud szervezni és már eddig is tett a kerületért.
r_b.
Ez a téma engem is érdekel. Nem, nem politizálni akarok, egyszerűen érveket pro és kontra.
Én ráadásul még a nálunk induló jelölteket sem ismerem, semmiféle szórólapot nem dobáltak ezidáig (hogy ez szerencse vagy sem, ezt mindenki döntse el maga)
Gondolom mindenki többet, jobbat akar, de fogalmam sincs ki mit tesz, tett eddig valójában.
Nem tudom kire szavazzak! Az önkorm. közgyüléséről nincs közvetités, fogalmunk sem lehet, milyen emberek azok, akik ott üdögélnek.
A Zsuzsából elég votl, a bokszoló nem szimpi, ellenzékit meg hülyeség választani. :)
------------------------
re: beruházások
A végre megépült, megszépült területek, épületek rendszeres karbantartására nem ügyelnek.
A cikkben büszkén említett Stefánia sétány gyomosodik, a nyári forróságban foltokban pusztult ki a fű. Azt hittem az automata öntözőrendszer azért létesült, hogy a kiszáradást kivédjék.
A szeméthalmokkal sziszifuszi küzdelmet vív a hivatal. Hiába vitetik el a kerület költségén, újból megjelennek az illegális szemétlerakók kacatjai, sitthalmai.
Az új BS építkezésénél - a hasonló nagyságrendű építkezésekkel egybevetve – elviselhető a szmötyi és nem kirívó a közlekedési káosz. Zaj viszont volt, van. (A környéken lakókat, ha már mindezt elviselték, illene az építtetőknek meginvitálniuk egy külön rendezvényre.) Ha felépül az ufó, a parkolók és az új buszpályaudvar, akkor lesz egy tágas térség Zuglóban, ami BKV-val könnyen elérhető és népes közönséget vonzó kültéri rendezvények megtartására is alkalmas. Ugyanez a véleményem az Örsnek az Ikea, az orvosi rendelőintézet és a Sugár által közrefogott teréről.
A Bosnyák térre tervezett új épületkomplexum kapcsán senki nem említette, hogy magát a teret hogyan rendeznék (úthálózat, átkelők, kopott földszintes üzletsor, a remíz, még kopottabb, aládúcolt lakóházak), továbbá mi lenne a sorsa a háború előtt lakásoknak épült, de már akkor elöljárósági épületté átfunkcionált régi, és a hetvenes években nagy büszkén felépített új tanácsi épületnek a Pétervárad utcában, meg a Stefánián lévő kerületi rendőrkapitányságnak?
Azt hiszem korábban szó esett itt is arról, hogy a kerület rendezési terveit meg lehetett tekinteni, mi több, még Miasnikov Péter ker.főépítésznek kérdéseket is fel lehetett tenni ezzel kapcsolatban a helyszínen. A nyitva tartást azonban úgy igazították, hogy legfeljebb a szünidős diákok vagy a nyugdíjasok tudták felkeresni a kiállítótermet, aki a gyakori 8-tól 16.30-ig munkaidőben dolgozik, annak esélye sem volt.
r_b.