Valaki mondjon róla valami rosszat is. Beszéljetek le, hogy miért ne vegyek. Eddig semmi rosszat nem találtam róla (népítélet), és persze tudom, hogy kevés van, de hátha van még a népítélőkön kívül is, aki tud valami ÉRDEMLEGESET mondani. Előre is köszönöm! (Hja, D5-ös motorra gondoltam, nem vagyok gyorshajtó, langzamspacíren... de évi kb. 60 000 km)
A most használt S70-el igazán elégedettek vagyunk, de abba 6-an nem férünk. Nekem van ugyan egy elvileg 7 személyes céges autóm (Grand Scenic), de az egyrészt céges, bármikor kivehetik az ember alól (már úgy értem a céggel együtt) illetve ahogy nőnek a gyerekek, a hátsó sorban már nem férnek el. Ivanicséknál megnézegettem alaposan az XC90-est, ki is próbáltam, ültem a 3. sorban is. Tetszett, és az ember is dícsérte nagyon, de hát ugyebár neki ez a dolga... Én valami osztrák-német-svájci eredetű járgányra gondoltam. Ha összejön a dolog, majd "dudálok". Bár ez inkább ősszel-télen várható.
Doki, még egy kérdésem lenne: a kinézett autó 2009. 11. hóban lett forgalomba helyezve. 13 000 km van benne. Az hogy lehet hogy pl. kötelező szervizen ill. olajcserén még nem esett át? Jogos az a kérésem a márkakereskedőhöz, hogy csak úgy veszem át az autót ha az olajcserét megcsinálta (természetesen ingyen), mivel ez egy kötelező szerviz és már meg kellett volna előtt is csinálni? A gyári garancia mire terjed ki és mennyi időnként kell szervizbe vinni garanciális autót?
Ilyen kilóméter-óra visszatekergetések hivatalos Volvo márkakereskedéseknél is előfordulhatnak? Én V50est néztem ki, 2009.novemberi, 13000 km-rel. Állitólag szalonautó volt azért van benne ilyen kevés. Alvázszám alapján már lekérdeztettem, de ott azt mondták nem volt még szervizben illetve tényleg 2009.novemberében jött le a szalagról.
Először is üdv itt, és külön gratula a négy csemetéhez! :) Nagy ajándék...
VOLVO-nál titkos belső km-óra számlálóról én nem tudok, de kérdezz rá azért egy márkaszervizben. Igen, a tekergetés itt is előfordul, de talán nem annyira durván, mint pl. a bajor maffiozó-autóknál...
Van ellenben más módja is annak, hogy megtudd, valós-e a mutatott km-óra állás? Általában amíg tart a garancia, egy központi rendszer eltárolja a szervizlátogatásokat, vagy legalább is a fontosabbakat (bárhova is viszik Európában!). Mi történt, mikor, és akkor mennyi volt a km-óra állás? Ezt abban a szervizben, ahova hordták, tovább is vezetik, de más szervizekbe betelefonálva is sokszor látnak ilyen infókat a későbbi időszakról is. Ha végig márkaszervizbe hordták, és van nyoma a rendszerben a szervizeknek, és az idővel kb. arányosan telnek a km-ek, akkor viszonylag nyugodt lehetsz, hogy nem akarnak átdobni a palánkon. A jó hír az, hogy ez a "betelefonálok egy szakszervizbe, és az alvázszám alapján lekérdezem az autót" dolog ez külföldi autóknál is működik! Így érdemes lekérdezni pl. a németországi autókat is bármelyik itthoni szervizben (természetesen nem csak azokat, más országokban lévő példányoknál is ugyanígy működik a dolog), de pl. ott jellemzően szakszervizbe hordják a vasakat pl. (míg az olaszok pl. nem a kíméletes, körültekintő autó-tartásról híresek, de természetesen van kivétel itt is) ...
De tudom, hogy a belgáknál az angoloknál :) és a svédeknél is igen szigorú a rendszer (műszakihoz kötötten központilag rögzítik a km-óra állást), ott nagyon nem jellemző a km-óra tekergetés... Nehezen tudom ezt elképzelni egy svájciról is, ott amúgy is nemzeti sport a becsületesség, és ott is sok a nagy autóbuzi...
Ha külföldi autókat is akarsz nézni, írj országot, és szívesen írok kereső-linkeket...
Ezt tanácsolom tehát első lépésnek: alvázszámmal betelefonálás bármelyik szakszervizbe, és esetleg abba is, ahova hordták a vasat, ott nyilván többet is tudnak a vasról.
Itt értelemszerűen a "kerti-szervizes autók" hátrányban vannak...
Jó, ha a szervizszámlák meg is vannak, egy gondos tulaj lefűzi őket szépen sorba (cégeknél pedig a könyvelés miatt kellene, hogy meg legyenek a számlák ugye).
Nagyon fontos pontosan tudni a km-óra állást, különben vásárlás után automatice jöhet a vezérműszíj és minden egyéb ide tartozó cseréje, ami azért annyira nem olcsó... Ennél csak egy új motor beszerzése fájóbb, ha ez elmarad mégis szakad a vezérműszíj... :(((
Amúgy vannak még csodák, bár én sem hittem benne előtte: az enyémet 1,5 évesen vettem karcmentesen 25.800 km-rel itthon! Ez volt a családban a 3. autó - egyszerre, csak külföldi közös nyaralásokra / síelésekre használták, ritkán, csak hosszú távokra. Jó magánszemélytől venni, mert az életkörülmények és az eladó személye erős támpont lehet arra nézve, hogy igaz-e az, amit állít és amit láttok...
Amit MINDENKÉPPEN kerülni kell, az a T6-os (2,9 dupla turbós)! Két turbó, 2 légtömegmérő, igen-igen kényesek, több szervizes egyöntetű véleménye szerint messze kerülendő (a benzines kanna és gyufa szövegkörnyezetben szoktak róluk beszélni... :) ), garantált pénztemetők (6 számjegyű összegek szép sorban egymás után)!!! Itt a nagy lóerő és nyomaték bizony a korábbi váltókat is szerette felemészteni, én így T6-ost ingyen sem vennék át, és ez nem vicc (nyilván akadhatnak probléma mentes példányok, ahogy vannak albínó oroszlánok is...)...
A többiről ilyet nem hallottam, sem a T5-ről, sem a D5-ről. Kevés városi éves km-nél és hosszabb távú utaknál a fogyasztás talán nem számít annyira (de a T5 azért szépen kajál ám!), de nézz szét itt, ezek valós adatok, és dönts el Magad:
Itt mindenféle motorral mindenféle évjáratú / teljesítményű / tuningolt és tuning-mentes ÉS mindenféle vezetési stílusú gazdával bíró autó adatait megtalálod...
A legfontosabb szabály az, hogy a kiszemelt példányt el kell vinni egy márkaszervizbe (lehetőleg NEM oda, ahova rendszeresen járt) egy állapotfelmérésre. 2-3 óra, 12-17e Ft, és elég alaposan átnézik (nyilván nem fognak motort és váltót bontani, tehát nem garantált, hogy nem futsz utána sem bele egy nagyobb hibába, de azért érdemes, értenek hozzá és sok minden így is kiderülhet)): elektromos rendszer, tárolt hibaüzenetek, előélet, kasztni, törések, futómű, fékek, mit kell aktuálisan megcsináltatni rajta és az mennyi lenne, egyéb nyomok, jelek, visszahívások az autóra (és hogy el lettek-e végezve), stb.
Ilyenkor meg kell nézetni az AWD rendszert, a 2006 előtti példányokon még kicsit nagyobb valószínűséggel jönnek elő hibák, amik tudnak húzósak lenni (erről olvashatsz itt is a korábbi hozzászólások között). Közben csiszolgattak a rendszeren sokat. Érdemes minél fiatalabbat venni, de tudom, könnyű mondani...
A Dél-Európai példányokon gyengébb lehet a fűtés, nem biztos, hogy van ködlámpa, a dízelben nem biztos, hogy benne van a motor-előmelegítő kályhácska (ami remek dolog, rátöltött szoftverrel magad is kapcsolhatod és állófűtésként üzemel), és mintha fékbeli különbség is rémlene. Az amcsi és angol példányokon más a világítás. Én ilyenekről tudok. Érdemes a mi égövünkről, vagy északibb példányt venni... A tenger közelsége egyesek szerint a sós levegő miatt nem annyira kóser, de a VOLVO nem rohad, HA nem volt törve előtte, a sokéves, régi példányok sem, nem hogy az XC90...
Én egy lelkes, nyitott fülű, érdeklődő, több, mint 2 éve az XC90-nel (is) foglalkozó, de totál amatőr vagyok. Mindenképpen tedd fel ezeket a kérdéseidet akár telefonon is egy vagy több szakszerviznek (pl. típushibák). Tapasztalatom szerint segítőkészek, kaphatsz ilyen tanácsokat, és mégis csak ők az igazi források...
Javaslom, hogy ne vegyél struktúrájában / gyűrődőzónájában töröttet. Sosem lehet már olyan biztonságosra megcsinálni, mint amilyen törés-mentesen volt (és ez minden autóra és minden típusra vonatkozik). A B-oszlopban és az őket a tetőben összekötő tetőmerevítésekben lévő bóracélra ez különösen is igaz, igen spéci technológia kell a gyártáshoz, és a javításához is, nyűgös. Brutál erős (ezért kiemelkedő a borulásvédelem), de én pl. már nem javíttatnám, a törött az nekem kuka, ez nem sima acél, amit majd a szakik összeheggesztgetnek, a gyártása sem egyszerű...
Hirtelen ennyi. Szerintem az XC90 remek választás :) (már a biztonság, de a kényelem és praktikum miatt is - sok külföldi teszt szerint is ez az igazi családbarát SUV), de azért körültekintően kell venni (hú, mekkora lózungok, bocsi). XCurkolok / xcurkolunk!!! :)
Olvass azért kérlek vissza, nem annyira sok, és sok mindent kitárgyaltunk már...
Erősen gondolkodom egy használt 7 személyes XC90 vásárlásán. 4 gyermek + a két szülő hosszú távú utazásaira kellene, plusz iskolaidőben a feleségem ezzel hordaná a kisvárosban, ahol lakunk a gyerekeket óvodába/iskolába, ez a mi esetünkben évi kb. 10.000 km. Ő most egy S70-est használ (2,4 benzines), teljes megelégedésünkre.
Valamilyen Automata/Geartronic váltójúban gondolkodom. És mivel a családi kassza korlátozott, ezért elsősorban a régebbi használtakban gondolkodom.
Van néhány kérdésem, amik esetleg költőinek is tűnhetnek, de nem annak szánom őket:
- nehezen tűnik reálisnak, hogy a hirdetett 2003-2005-ös évjáratú járgányokban csak 140-150.000 km van. Feltételezem, hogy ebben az esetben is a jó magyar össznépi sporttal van dolgunk, azaz az eladó vissszatekeri, a vevő pedig tudja, hogy visszatekerte, a kérdés (alku) tárgya inkább az, hogy mennyit tekert vissza? Kérdés: Meg lehet valahogy tudni, hogy mennyi is van valóban a motorban? (van ugyanis olyan autó, aminek a km mutatóját ugyan vissza lehet tekerni, de "mélyen" a computerben benne marad a frankó adat)
- tudtok-e tipikusan, tömegben (nagy valószínűséggel) előkerülő hibákról a 2,4D (D5), a 2,5T vagy a 2,9T motorok esetében. Pl. "borítékolható" hogy előkerül valamilyen komoly motor probléma vagy váltó probléma, stb. Szinte minden gyártó, majd' minden modellje esetén vannak ilyen dolgok, ezért szeretnék felkészülni, hogy mire számítsak.
- a D5 motorról eddig csupa jót hallottam. Van negatívum is?
- van valakinek tapasztalata a 2,5T motorral? (fogyasztás, karbantartási problémák, stb.)
- feltételezem, a nyugateurópában futott használt példányok futóműve kicsit jobb állapotban van, mint a Magyarországon futott példányoké, de tudtok-e olyasmiről, hogy ott esetleg más (finomabb) hangolású, ezért érzékenyebb futóművek lennének?
Szívesen veszek minden más jellegű hozzászólást/tanácsot, ezeket (is) előre is köszönöm!
Tényleg nem akartalak megbántani ám vele, ne haragudj! Csak biztatásul, és azért hoztam fel, mert a VOLVO ebben pl. erős: elég jól tartja magát, az idősebb kockákra sem jellemző a rohadás...
A V8 és a gázos tapasztalataidat köszönöm szépen! Igen, a V8 azért csak V8! :)
Köszi a kimerítő válaszokat,nem is tudom..,sajnos kirügyezet pedig nem gondoltam volna ,6éve van nálam majdnem új kora óta.elötte is ismertem az autót ugyhogy nem tudom miért rügyezett ki ,előfordul ,a szerelőm szerint,de gyakorlatilag 190 ezer km alatt ez volt a legnagyobb hiba rajta. ... Nagyon jók a dízelek,de sokkal problémásabbak,és mivel családi autónak szeretném annyit nem megy,így belefér a V8,a gáz is bevált dolog ,évek óta használon 2 autóban is,tökéletesen stabil működés..meghát a v8 az v8 na-:)) Különben nem vagyok száguldozós,hanem amolyan lágyan duruzsolós!(nem melegen!) 2 nagy benzin-gázos kocsi után mondhatom,hogy ezek a nagy motoroknál gyakorlatilag nincs teljesítményvesztés,ha van is észrevehetetlen,de pl az expi gázzal jobban,nyomatékosabban megy! Nem tudom miért van ,de ez az egyetlen komoly suv aminek nincs az a tajparaszt jellege...pedig tetszik az x5 is,de borzasztó a kisugárzása nekem.. jó éjt
Légy szeretettel üdvözölve! :) Reméljük Márka- és típustársként is hamarosan! ;)
A V8 teljesen egyedi Yamaha fejlesztés, és a leírások szerint igen jól sikerült...
Előre mondom a *szerintem* "rosszat": talán nincs az a szép öblös, amcsis, mélyről feltörő, "gonosz" orgánuma, de ez persze ízlés dolga, azért nem rossz...
A Heico tuninggal már kellően morci, gyönyörűséges a hangja (de vigyázat, az egyik kommentelő szerint azért hosszú távon elég zavaró tud lenni, utazáshoz kellemesebb talán az "alap")...
Enni nem eszik keveset, de ne is higgy teljesen a teszteknek, ők mindig nyomják neki rendesen, nézd meg a www.spritmonitor.de-t, az a tuti (itt nem is írnak annyira horrort):
Menni viszont "elég jól" megy, na.. :), pláne a méretéhez és tömegéhez képest (erről is elég sok youtube videó született).
Panaszt nem hallottam rá. Szerintem a láncszem leggyengébbik eleme a V8 XC90-ben a váltó lehet, de azért csak nem fekszik ki túl hamar (nyilván erősen használat-függő is)...
Nem igaz az, hogy csak akkor kapnak a hátsó kerekek hajtást, ha kipörögnek az elsők. Ez az összes XC90-ben így van, kivéve a V8-ban: ott álló helyzetből elindulva 30 km/h-ig mindig hajt mind a 4 kerék, a nagy nyomaték és sok paci miatt: ez nyilván azért hosszú távon nagyobb terhet ró az AWD-re is, mint a többi modellben...
Ja, még valami. Néhány külföldi autós teszt (lásd pl. youtube, imho) valahogy más világ a V8, mint a többi XC90: jobban össze van rakva (?), meggyőzőbb a viselkedése autópályán, autósabb, kicsit sportosabb, mint a kényelemre hangolt sima ("hintó" :) ) verziók...
Nem tudom. Viszont pl. Kedves I-Shift is írt ilyesmit, igaz, Ő a 3.2-es benyásról a D5 után (kevesebb gondja is volt a benyással)...
Magam is kacérkodom a gondolattal, hogy HA valaha lesz, a következő (természetesen XC90 Executive) V8 legyen... De ez alapból azért nem elhanyagolható biztos + 3-3,5 literes fogyi minden 100 km-en (még a komótosabb spritmonitor felhasználók szerint is), és nem tudom, hogy valóban adna-e ennyivel többet összességében. Én általában a halálos nyugalom vagyok az utakon, csak néha kacsint ki belőlem az állat, akkor meg minek a több paci?
A gázosítás jó megoldás lehetne, de kicsit ambivalens számomra: eleve veszít a teljesítményéből, másrészt nem vagyok benne biztos, hogy a hiper high tech japán V8 a négy katalizátorral mennyire szeretné a gázosítást... Passz...
Egy biztos (és ezt nem gúnyosan, hanem barátilag írom, és ne haragudj meg érte!): olyan biztosan nem fog előfordulni egy VOLVO-val soha, hogy egyszer csak azt veszed észre, hogy valahol elkezdett kirügyezni a kaszni (ha csak nem volt törve előtte)... ;)))
A földöntúli biztonságról még nem is beszélve, blabla blabla...
Igaz bocsánat ,sziasztok! Még nem ,sajnos de olvasom rendszeresen a fórumot és tervezem kb 1 év múlva! Jelenleg egy Exolorerem(benzin-gáz) ,és egy régi Rangem van,és egy 2005 .ös Octavia Nyilván a géppark nem túl racionális....,de hát remélem jövőre oda jutok!! A benzines V8 ról tudsz esetleg vmit?Lehet ez ugyan az a motor ami a Range Roverben is van?Nézve az árakat egyre inkább húzok a gáz fele Szia geri
"...már egész gőgösen tudok kifelé nézni belőle... :-)"
:)))))))
Amikor az Eladó nekem azt mondta, hogy meg fog változni a személyiségem, nem hittem el Neki. Most már látom, hogy volt igaza...
Már én is kiírhatnám az autóm hátuljára, hogy "senki kedvéért nem fékezek, és nem is gyorsítok (autópályán)...". Egész meglepődök, ha bejönnek elém az autópályán, és tök természetes, hogy ha indexelek, beengednek... :)))
Jó, kicsit sarkítok, igyekszem nem bunkó terepjárós lenni, és mások autómtól való tartásával nem visszaélni, de hat a "nagy autó" az emberre, tény...
A talira szeretnék elmenni, remélem Veletek is tudok találkozni.
Egyébként folyik a "tesztelés", a közeli autókrossz-pályán már egész jó időket megyek a vassal... Na jó, egyelőre inkább csak a városban konzumálok vele - már egész gőgösen tudok kifelé nézni belőle... :-)
Berakom a "régi" nagy VOLVO Topikról a bontósok listáját is...
1. BARNA LÁSZLÓ 2030 Érd, Fuvaros u. 19. Tel.: 30 / 8591485 Ő új és bontott alkatrészeket is árul, utánvéttel is.
2. VOLVO BONTÓ Somodi János Budapest, XVII. Péceli út 247. Tel.: 258-2958, 30 / 933-6336 Talán ez a legnagyobb, néha egész jó áron lehet gyári alkatrészekhez is jutni, pl. szélvédőhöz, stb...
3. VASI IMPALA Bt. Horváth Attila 9842 Alsóújlak Hársfa u. 1/e Tel.: 30 / 9469-149 Vas megyében található bontó. Budapestre általában hetente egyszer jön a tulaj, akkor is át lehet venni tőle a rendelt alkatrészeket.
4. VOLVO IVANICS Kft. Bócsa István 1221 Budapest, Méhész u 2-4. Tel.: 226-2232 Ennél a márkakereskedésnél is lehet bontott alkatrészt kapni, hatalmas raktárkészletük van, csak tudni kell, kit kell keresni. Bócsa mester szívesen segít...
5. VOLVO AUTÓSBOLT 1141 Budapest, Adria sétány 12. Tel.: 220-9209 Új és bontott alkatrészeket is árulnak...
6. VOLVO BONTÓ Tel.: 20 / 989-3391 Róluk nem túl sokat tudunk, Budapesten találhatók és fôleg az újabb típusokkal foglalkoznak...
Nem nem, szerintem ez egy XC90 tulaj + érdeklődő topik, itt nem csak a jó, tetsző dolgoknak van helyük, hanem tessék panaszkodni is! :) Szerintem nincs tökéletes autó. Az enyémben pl. már (hála a demckigrádi utaknak) a hátsó ülés és néha a műszerfal felől jön egy kis cicergés, de nem vészes (mondjuk 66 ezer km-nél kicsit korainak érzem, de a szervizben azzal vigasztalnak, hogy teherautót vettem, ne legyenek túl nagy igényeim... :))) ).
Kifejezetten kíváncsi vagyok, hogy mi nem tetszik annyira! Egyébként nyilván össze kell szokni, pláne egy ekkora autóval, ha még nem volt ilyen előtte! Azért bízom benne, hogy összességében szeretni fogod...
Megmondom őszintén, hogy én még hosszirányú tetősín nélkül nem is láttam XC90-et. Ezekre gondolsz, vagy a kereszt irányúakra? A keresztirányúak kiegészítőnek minősülnek, az nem tartozék. Esetleg dobsz fel képet?
A hosszirányúakra, ha tényleg nincs rajta, első körben szerintem kérjél egy márkaszervizben árat. Tanácsos ülve meghallgatni. Aztán nézz szét a vaterán, az ebay-en (pl. a német és osztrák ebay-en), és az autoalkatresz.hu-n, és hívj fel sok bontót, van egy pár itthon is (ők hoznak külföldről is szinte mindent, ha kérsz - pl. Barna László Érden, jó barátom, megbízható, olaszországi bontókból hoz cuccokat - névjegyét csatolom). No meg ott a google ugye... :)
Szóval megvannak az első benyomások... hááát, nem is tudom. Jó autó, nagy autó, szépen megépített, érezni benne a többi autós tiszteletét, de... na jó, nem lesz "de", ez mégiscsak egy fun topic.:-)
Sajnos nem summum hanem kinetic vagy mi, még tetősín sincs rajta. Olyan kopasz nélküle. Mondjuk nekem általában tetszik ha kopasz, de itt azért kicsit más... :-) Szerintetek hol tudnék venni rá jó árban?