Poénból? És az utasokat nem zavarja a többletmenetidő? Élvezi a gőzösözést? Gondolom sok arrafelé a túrista.
Egyszer Magyarországon is volt ilyen. A 15-ös vonalon a nosztalgiás mozdonyvezetők tanulása céljkából volt egy rövid ideig gőzmozdonyos vonatpár. Annak ellenére, hogy nekem hazai pálya, és belülről is volt ismerős, mégsem tudtam róla. :(((
Lepusztultság, elhanyagoltság? Na azért ezt a távolsági forgalomra baromira nem mondanám. Pláne az éjszakai vonatokra nem, az Utasellátó arra sem méltó, hogy a WARS saruszíját megoldja...
(Öt éve voltam ott, ami konkrét vasúti emlék volt az Sochaczew és Chabówka, az előbbi nagy csalódás volt, az utóbbi viszont tetszett - egész kellemes állapotban vannak a Donnerbüchsen-jeik.)
Voltam már Lengyelországban. Nem tartozik a kedvenceim közé... A nép az nagyon szimpatikus, de a vasútjuk az nem tett rám jó benyomást. Lepusztultság, elhanyagoltság mindenfelé...
Európa utolsó normál, menetrend szerinti gőzös üzeme!
Komolyan? Nincs elég dízel és villanymozdonyuk? Vagy csak ennyire olcsó a szén (úgy tudom, hogy van bőven), és annyira drága az olaj, hogy megéri? Vagy mi az oka?
Amúgy láttam lengyel filmben is gőzmozdonyos vonatot. Pedig a vonat nem tűnt réginek, hanem a 80-as években lehetett egy gyorsvonat.
Ejnye! Maga nem tart a világnak folyásával ritmust!
Az összes német meg angol kretén oda jár élvezkedni. (Meg néha pár hülye magyar is:-)) Most példának okáért június 3-án a normál személyvonatokon kívül gőzös gyorsvonat is lesz Poznanból Kolobrzegbe, fel a tengerhez.
De gyébként ha elnézel erre az oldalra, mindent megtudsz az utolsó gőzös fellegvár viselt dolgairól:
A pontos okát nem tudom, de mindenesetre újabban már vannak kis lámpás gépek is - elsősorban magánvasúti (egyéb vasutaktól átvett), vagy teljesen új gyártású járműveknél (ADTranz - ami tiszavirág életet töltött a PKP-nál).