"Kis érdekesség (most mértem) Ecoidro elektromos fogyasztása: Csak venti(+vezérlés): 13-15-17W (P1, P2, P3) Csiga: +20W, ha megy Keringtető: +60W, ha megy. Indítást megmérem holnap, meg a nyugalmi fogyasztást (vezérlés).
Így a teljesítmény ugrál ~13-100W között működés közben."
Nagy kár, hogy nem így írja a haszn.ut. Ott 250 W az üzemközbeni.
Az adataid jók.
Ez a kersziv. dolog érdekelne, ha tudsz többet akkor írj.
Szerintem 250-350 valahol az ideális. Biztos jó ez az "extra" rétegtározó, csak kérdés megéri e az árkülönbözetet? (az én 750L-es tartályom került Br. 120E-be szigetelés nélkül)
Lehet sima direktben kötött puffert rétegtározóként használni, nekem is gyönyörűen megy, de csak úgy, ha meggátoljuk, hogy állandóan járjon a szívattyú. Csak akkor menjen, ha valóban forró vizet tol be a tartályba, különben átkeveri. Nálam ez többnyire 60-65 fok. Sajnos messze van a puffer a kandallótól, elég komoly a veszteségem odáig, ezen még javítanom kell. De az is lehet, csal a hőmérő, mert alacsonyabb hőmérsékleten is marhaságot mutat.
Kis érdekesség (most mértem) Ecoidro elektromos fogyasztása: Csak venti(+vezérlés): 13-15-17W (P1, P2, P3) Csiga: +20W, ha megy Keringtető: +60W, ha megy. Indítást megmérem holnap, meg a nyugalmi fogyasztást (vezérlés).
Így a teljesítmény ugrál ~13-100W között működés közben. Már csak ezért is jó, ha nem megy állandóan a keringtető, az zabál a legtöbbet. Asszem jövőre én is cserélem ezt a gyári szivattyút egy energiatakarékos változtatható fordulatúra. Azzal lehet be tudom majd lőni a folyamatos vízcserét, és a tökéletes rétegtöltést (lassan, de folyamatosan menjen) Kell hozzá egy illesztett vezérlés, de az nem gond.
Nem tudod az ismerősöd kazánjának a típusát? Te mekkora tartályt képzelnél el inkább az ecoidródhoz? Rétegtározó tartállyal a lomhaság csökkenthető. Jól gondolom?
Kihagytam a lényeget: radiátorok nélkül én nem építenék rendszert puffer nélkül. Ártani nem árt, csak használ az egész rendszernek. Viszont nem szabad túllőni a méretét. Az ideális kb. az lehet, ha ~1-2 óra full teljesítményt képes betárolni elvétel nélkül. Akkor pl. kisebb teljesítményen akkor is fel tud venni órákig párhuzamosan, ha közben a házban nincs komoly leadás, de a kazán mégsem kapcsolható ki, mert azért kell valamennyi energia.
A véleményem.. Hát én sem tudhatok mindent, ismerni kéne konkrétan a típust, adottságait.
Abból kell kiindulni, hogy ezek a kazánok azért nem olyanok, mint egy gázkazán. Mind az elindulás, mind a leállás komoly procedúra és idő, nem lehet ki be kapcsolgatni. Persze még működhet puffer nélkül, ha a kályha képes magát eléggé leszabályozni, és elegendő(!) víz van a rendszerben, hogy ne fusson túl, ha vált az üzemmódok között + elegendő hőtároló felülettel (teljesítmény levezetés!)rendelkezik a ház. Pont ezért, ha nem is raknak puffert, többnyire beraknak egy naagy hidrováltót, hogy legyen víz bőven. Gyakorlatilag a direktben bekötött puffer (nem rétegtározó!) is hidrováltóként működik, ha úgy vesszük. Ártani nem árt a készüléknek (ha normális, tervezett méretű), mivel egyenletesebb járást tesz lehetővé, felveszi a teljesítményt "harmonikusan" normális üzemidők mellett. Nem szabad elfelejteni, hogy ezt is, mint minden műszaki berendezést, legjobban az állandó ki-be kapcsolás gyilkolja.
Padló és falfűtés van nálam is. A tapasztalat: - Padló marha lomha, legjobb az lenne ha nonstop tudna keringeni benne a víz (időjárás függvényében egyre melegebb, vannak erre tapasztalati grafikonok). Tehát ez a puffer mellet szól egyértelműen. - Falfűtés: rugalmasabb, mert magasabb a hőmérséklet (35-45 fok) Ezt kevésbé tudod pufferből ellátni kazán nélkül, mert hamar leszívja. Viszont a pufferel elkerülhető, hogy szanaszét kevert vizet kapjon, mert viszonylag stabil a hőmérséklet a pufferben, pont azért, mert van víztömeg. Kérdés mekkora teljesítményigény van. (Felfűtés majd hőntartás közben!)
Tartom a kapcsolatot a sráccal, aki vett egy nagykőrösi kazánt, hát nem kevés hibát dobott azóta, pedig még alig használták. Tönkrement a begyújtó rész, érzékelőhibák, stb. Szemre sem volt túl biztató, most meg pláne...
Kaptam egy pelletkazán forgalmazótól egy olyan infót, hogy egy automata kazánhoz vagy kandallóhoz nem is szükséges puffertároló. Nekem padló és falfűtésem van, és a forgalmazó szerint így a kandalló, vagy kazán egy keverőszeleppel csinál nekem 35-40 fokot amit keringethetek a fűtésrendszeremben. Puffer csak a hmv hez. Én nem nagyon tudom ezt elképzelni, bár lehet hogy valamit nem értek. Így a kazán csak pislogna 3-4 kw-on folyamatosan??? Neked mi a véleményed erről?
Köszi! Várom a további infókat, mert nekünk még nincs eldöntve a kazán típusa, és többek között is felmerült (bár kis esélyekkel indul, szeretnék olyat ami hasábbal is fűthető).
A kazán teteje a pellet tároló, amit a gyár 200kg-osra írt de én 9 zsáknál többet nem töltöttem bele (lehet még beleférne 2 zsák) innen adagolja.
Állítólag 1 hétre elegendő, de minden a fűtési szokásoknak és kinti hőmérsékletnek a függvénye.
...folytatva a beszámolómat...a fűtészerelőm késő délutánra végzett a beszereléssel (kazáncsere, víz bekötése, csövezése,...stb) közben megérkezett a hivatalos beüzemelő,..tudjátok a garancia miatt.
Bekötötte a 220-ra és összerakta a kéménycsöveket (kisebb vagyon sőtt egy vagyon volt csak az anyag (saválló acél, olasz termék) és ha előre tudom akkor inkább legyártatom kamaraerdőn, itt találtam egy KIVÁLÓ céget, akik azonnal legyártottak NEKEM egy szűkítőt, ez igen meglepő manapság, pár ezer forintért) és feltöltöttük pelettel. Kb. 1 órás művelet.
Következett a programozás, ami igazából az ON/OFF gomb megnyomása, és az előre beállított program paraméterek átnézése esetleges korrigálása.
Első indítás után kb. 15 perccel leállt, telefon majd újra indítás. Ezt még 2-szer eljátszotta majd beindult ahogy kell. :-) "Dübörgött a pici"
Negatívumok a gyártó/beüzemelő részéről:
- kisipari megoldások 1-2 helyen
zöld gumicső ütközőnek használva
- elektromos kábelek bekötése/kivitelezés, még Én is különben csinálom meg
- használati utasítás hiánya...küldik majd e-mail-en... (a Biodom27 web oldalon megtaláltam Angol nyelven ami nem baj csak ennyi pénzért elvárható lenne.
- garancia papír hiánya, valószínűleg ez is később érkezik.
Eddigi tapasztalatok:
Igazából eddig semmi probléma
a kijelzőn lévő számok szöveg részleteket nem mindig értem (kezelési utasítás hiánya)
14 óra fűtés kiesés miatt most dolgozik és eszik rendesen. Nincs egyelőre viszonyitási alapom, néhány tötltésből majd kiderül.
Nálam is csak a radiátort füti. Igaz korábban irtam arról, h majd az indirekt tárolóra rá lesz vezérelve, de még nem lett belöle semmi. Új ház, sok egyéb tennivaló van,(feleségem állandóan az Ikeába akar menni, az a második otthonom.ha-ha-ha) szerintem majd a következő szezonban.(bekötés megvan, csak a vezérlés nincs) Esetleg anyagi helyzettöl függöen napkollektorban is gondolkodom a HMV-hez.
Lenne egy amatör kérdésem, bocsássatok meg miatta:-( Beüzemeléskor azt mondták illetve ezt is olvastam, h 60°-nál nem kell magasabbra állítani a hőfokot. Ez igaz? Nekem ekkor a radiátor meleg, de forrónak nem mondanám és elég lassan fűti fel a lakást.Igaz van egy bazi nagy tólóablak(ajtó) a nappaliban, kb 320 a hossza és 220 magas ami hűt rendesen.(k=1,4, ami nem igazán jó) Vagy számít az valamit, h új ház és még "nedvesek a falak"? Ha 65-re állítom, akkor már elég jó de olyankor meg eszegeti a pellettet.
Szerintem az új szebb, és ami a legjobb, talán ki van már (?) javítva pár gyermekbetegség, ami megkeseríti az Idrofoxosok életét. Viszont ha már ekkorát beteszel, figyelembe kell venni, hogy ez már "tolja" komolyan. Hangos is olyankor+ "rengeteget" eszik. Szerintem marha kicsi a tároló ekkora teljesítményre.
Én pufferrel használom az Ecoidrot. Nem kell beijedni attól, hogy túlfűt. Be lehet úgy állítani, hogy meg se érzed. Ott meg végképp nem kell aggódni, ahol van gépi szellőztetés, hiszen az szétviszi a lakásban ezt a MAX! 2kW-ot.
Hiszen úgy kell felfogni ezt a kandallót, hogy MAX 8kW a vízoldal, ÉS MAX 2kW a sugárzott. A valóságban ez ennek a töredéke (többnyire), beállítás kérdése. PL. Nekem jelenleg ha az átlagfogyasztásokat nézem üzem közben és a puffer töltődését, akkor kb. 4-5kW a vízoldal, 1kW a sugárzott. Ha feljebb tornászom, akkor több.
Nekem ~800L-es a puffer/vízkör, ami nagy túllövés volt (okait leírtam már korábban: félretájékoztatás). Ha vége a mostani fűtési szezonnak most már biztos, hogy át fogom alakítani, hogy csak a felső felét fűtse a puffernek. Sokkal rugalmasabb lesz majd a dolog. Főleg mivel nincs is igazán szükség arra, hogy állandóan betárolgassunk. Majd azt csinálja a napkollektor az alsó felére.
Passzívházban: elindítod a kályhát, töltöd a tárolót, addig a szellőztető fűti a kisugárzott hővel a házat, esetleg elindítod közben a padlótemperálást (mert az amúgy is bazilomha, ~fél nap a reagálása) majd ha lekapcsol a készülék, akkor a pufferből tovább. Én jelenlegi kiépítésben nem tudom 55-60 fok fölé fűteni a puffert, sok neki. Ha elvétel is van közben be szokott állni 40-45 fokra, nekem ez az ideális.
Kitzolinál kisebb tároló van, ráadásul csőkígyóval fűti. Nála pont ez miatt szűk a keresztmetszet a feltöltésnél, tehát eleve be van határolva a kályha teljesítménye. Hasonlóan mint nálam, amikor a bojlert (külső lemezessel) fűtöm, még az is elég szűk, hiszen a kályha visszakapcsol P1 (~25-30%) teljesítményre rövid idő alatt . Legjobban/ gyorsabban tölteni úgy tudtok, ha közvetlenül melegíti a puffer vizét. Most ez a véleményem.
A pellet égetésének egyik fontos eleme, hogy hő hatására a nyomásal összepréselt fűrészpor kötése lazul, és így át tud gyulladni egyik a másiktól.
Ha megfigyeled a tisztítási fázis után az égetőcsészében aligmarad égő pellet rudacska, de mégis meggyullad tőle az utána érkeztetett darab.(ok)
Na, erre képtelen az apríték, mivel az ő tömörségét nem "oldja" a hő.
És olyan mennyiség nem lehet a csészében amely a folyamatos átgyulladást biztosítja.
Van egy ismerősöm, aki ugyan meg tudja vásárolni a pelletet, de állandóan azon agyal, hogy a 6 mm vastagságú szőlővenyige ha méretre vágja miért nem ég el az IDROFOX-ban?
Valószinűleg müködne vele, ha egy mérete sem lenne nagyobb az apritéknak, a javasolt méretnél. Gondot talán az okozna, hogy nem olyan szögnél csúszna meg, így a tartály kapacítását nem tudnád teljesen kihasználni. A gyári pelletnél is előfordul, hogy nem csuszik le az adagolóhoz amikor már kevés van benne.
Nem másztam nagyon bele, inkább csak a nekem szükséges napi használati dolgokat akarom megtanulni.
Hát mindenesetre jobb, mint némely húszegynéhány Ft/ Kg áron vásárolható, nevenincs pelletnek látszó fűtőanyag.
Nekem nem volt vele gondom.
De pl.: vettem netto 32 Ft.-ért Bp.-től délre, vettem Bp.-hez közeli kereskedőtől akinek a legrapszodikusabb a pelletminősége, aztán vettem gyári készülék importőrtől.
De soha többet nem veszek olyan pelletet aminek nincs "személyazonossági" igazolványa.
Valószínű, a fogyvédők is rá szállnak hamarosan az ügyre, mert a minőséget dokumentálni, szavatolnia kell(ene) a kereskedőnek. Nem is szólva, a finomabb lelkületű pelletkazánok(kandallók) működésére hatásáról a rossz minőségű pelletnek.
Tehát a véleményem a Batyumaxos pelletről nekem jó, és a készülék importőrtől vásároltal sem volt bajom. A "32-es"-hez át kellett "gombolni" a berendezést!
Idén a hidegebb idő beálltával kezdtem használni az Ecoidrot. Egyenlőre a Baumaxban kapható pelletet használtam így nincs összehasonlítási alapom, hogy mekkora különbség van pellet és pellet között. Azt hiszem 15-17MJ fűtőértéket ír rá.
A Baumaxos (795Ft/15kg) szerinted/tetek milyen minőség? Köszi
"Wulfin, te milyen tipusú kandallóban gondolkodsz?"
Egyenlore szamolgatok:) Annyira nem kapkodok ezen a telen mar nem koltozunk be ugyse. Jan kozepen mar bent lesz a retegtarozo onnantol megy a haz elektromoso modban.
Minnel kisebb vizteres pellet kandallo kellene, ha letezik beepitheto valtozat akkor olyan. Berci altal linkelt lapokon talalhatok azert olyanok amik mar jok lennenek teljestimenyben nekem. Nezelodok.
Legtutibb egy mikroturbinas chp lenne nekem, letezik is 1KW elektromos teljesitmenyu, elfer a tenyerembe csak kereskdelemben nem kaphato egyenlore ilyen.
Visszaolvastam, és láttam hogy van tapasztalatod pelletkandallóban, megtennéd hogy írsz rövid véleményt az előző HSZ emhez !? Idrofox kandallót be lehet vajon állítani, hogy maxon menjen addig, amíg a tartályt fel nem fűti? Ennek a szivattyú teljesítménye elég vajon ahhoz hogy hamar felfűtsön?
Most én is a fűtésen agyalok, sos meg kell rendelnem valamit, mert szorít az idő. Én valószínű pellet kazánt szeretnék. Nem akarok nappaliba rakni a vízteres pelletkandallót, mert attól félek hogy mire a padlólmat felmelegíti a 10 kw os kanadalló, a 1,5-2 kw os légfűtése miatt a nappaliban kánikula lesz. Hiba tennék én is rétegtárolót, amiből szinte azonnal tud működni a padlótemperálás, mire a beton meg a burkolat (ha fa akkor pláne) fűteni kezd az idő.
Nekem 8kw az energia szükségletem és mégis most 18kw os kazánban gondolkodom. Minden kazán csutkán működve adja a legjobb hatásfokot. Egy jó (vagy kettő jó) hőcserélővel egy nagy tartályt 18Kw al hamar fel lehet fűteni, ebből addig dolgozik a fűtésrendszer ameddig tud, egy automata kazán pedig gyújt és újra fűti a tárolót, ha csökken a hőm.
Az ára a és a kompaktsága miatt én is gondolkoztam, hogy pelletkandallót tegyek a fűtőhelységbe. Még azzal is kibékülnék, hogy naponta tölteni kell. Viszont a 2kw legfűtés a kis fűtőhelységemből szaunát csinálna, ezt az energiát nem tudom kihasználni. Gondolkoztam azon is hogy a szellőzőrendszerrel kiszívom ezt a meleget, de ez annyira nem szimpatikus megoldás, nem tudom hogy működne. Te mit gondolsz erről?