Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Sport és hobby célú légpukkancs topik. Ilyen fegyverekkel élő állatra a -magyar törvények szerint- tilos lőni. Aki ilyesmit propagál, a MM szerinti törlést-tiltást kapja.
hát nem trivi a sellakolás, de nem is ennyire ilyesztő. Tény hogy előtte, és két réteg között átsimogattuk polírpapírral, meg valami dörzsiszerű spec szivaccsal, ami nem acél, és olajat is dörszölgettünk bele. De ezzel együtt pár óra alatt meg volt a tus. Aki szépet akar, nyugodtan vágjon bele :-)
Kicsit szerintem már off a téma, és vitába sem igazán akarok ereszkedni, de nem hiszem, hogy az amit a boltban megvásárolsz az közvetlen a levéltetü váladéka. Azért van ott egy két adalékanyag, mire sellak lesz belöle, addig csak trutyi.
A sellak egy indiában honos levéltetű váladéka !
Most lehet hanyatt zuhanni :))
Gvass kartácsnak köszönöm az infót, szerdán viszem a Dixiet, bár nem örömmel :))
Üdv : Vgaby
A sellakknak nem is a takarás a feladata. Az fényező anyag. A szinezést
a pác adja, vagy a fa eredeti szine, a sellakk oldat meg a fényt,
illetve egy kemény bevonatot (politúr). Előnye a lakkal szemben, hogy
nem csak fujva szép, illetve nagyon hosszú életű. Hátránya: iszonyú
macerás szépen megcsinálni, mert már eleve sok csiszolás kell az
előkészítéshez, közben mosás, szárítás, és ha igazán szépet akarsz,
akkor érdemes a végső csiszoláshoz 000-ás acélgyapotot használni. A
sellakkozás közben is a rétegeket csiszolgatni kell és sok rétegben jó
felhordani. Az eredmény viszont csodás.
Ha jól emlékszem Vgaby írta le a pontos menetet itt, vagy az elöltöltős
építő topicban.
A fekete sellakból fél kiló kb 650 HUF volt, aranybarnából 1 kiló sacc egy ezres. A fehérvári úton vettem egy festékboltban a FMH-val srégen szemközt. A politúrozáshoz a feketét használtam, de nem takar igazán, inkább árnyal. Majd lefényképezem a csúzlit, és küldök egy képet. Apropó, hogy lehet képet rakni erre a listára?
hi,
a FEG CLG-legpuska a GPM-legpisztolyok hosszabb csovu, tusas valtozata, halalpontos (elmeletileg konnyen tuningolhato), a szelepproblemak itt is gyakoriak. Mar regen nem gyartjak.
A vas vagy acéltárgyat lenolajjal vag kénbalzsammal egyenletesen bekenik, majd széntüz fölött 350-400 °C-on tartják.
Barnítás:
1.
4g antimon-klorid
12 g olivaolaj összeolvasztott keveréke,
amit egy vászonrongy segítségével feldörzsölnek a zsírtalanított alkatrészre. Bedörzsölés után 24 órát pihentetik, és az eljárást addig ismétlik (esetleg 10-12-szer), amíg a szinezés nem kielégítö.
2.
30 g vas(II)-szulfát (FeSO4ˇ7H2O)
15 g vas(II)-klorid
12 g réz-szulfát
50 g abs. alkohol
1000 ml desztillált víz.
Elsó lépésben az oldatot szivaccsal vagy rongylabdával egyenletesen felkenik az alkatrészre, utána hagyják megszáradni és 10-12 órát pihentetik. Ekkor vöröses rozsdaszerü felület alakul ki. Második lépésben tiszta vízben kifözik, majd megszárítják az alkatrészt. Száradást követöen finom szálvastagságú (0,08-0,1 mm) és 100-150 mm korongátméröjü drótkoronggal 800-1000 percenkénti fordulatszámmal óvatosan átkefélik. Ha az eredmény nem kielégítö, az eljárást 2-6-szor megismétlik. A kefélt alkatrészt forró vízbe fektetik, amibe tannint vag kékfát (haematoxylin) oldanak fel. Ezek a festékanyagok szebbé teszik a színezést. Végül 105-120 °C-on megszárítják és olajjal lekenik.
Megjegyzés:
Mindegyik kémia színezés receptje csak kiinduló adatokat tartalmaz, mert a levegö páratartalma és az acélok különbözö minösége miatt az oldatok hatása, azaz a színezés mértéke és minósége nem mindig azonos.
Ha már így belekezdtem legyen itt a kékes szín is:
1.
50 súlyrész ólom + 2 súlyrész ón ötvözetének olvadékába mártva az alkatrészt, szép kék szín érhetö el. A célszerü hömérséklet kb. 290 °C. (Ezt az eljárást különösen kardpengéknél használták.)
2.
30 g vas(II)-klorid (FeCl2ˇ6H2O)
30 g higany-nitrát (Hg(NO3)2)
30 g 22 B° sósav (HCl)
120 g etilalkohol
120 g desztillált víz.
Az oldatban szobahömérsékleten 20-25 percig tartják a zsírtalanított alkatrészt. Ezután az alkatrészt kiveszik és 12 órán át állni hagyják, majd kb. 1 órán á fözik desztillált vízben. Száradás után finom sertéjü olajos drótkefével átdözsölik.
3.
120 g nátrium-hiposzulfit (Na2S2O4ˇ2H2O)
30 g ólom-acetát
1000 ml desztillált víz.
Az alkatrészt 90-100 °C-on az oldatban kell tartani a kívánt szín eléréséig (ez 20-30 perc). Utána mosás, szárítás, olajozás és kefélés következik.
4.
20-30 g ólom-acetát
60 g nátrium-tioszulfát
30 g ecetsav
1000 ml desztillált víz.
Az eljárás hasonló az elözöhöz, de 80 °C hömérsékleten.
Hú de ciki!
Én meg írogatom itt, hogy meg ne igyátok az oldatot, pedig már kicsit idösebbek vagytok, mint én (és ide egy vörösödö smile-t képzeljetek).
Amúgy kicsit több az életkorom, mint a tiédnek a fele:)
Sellak?
A hirtelen nem tom melyik fának a gyantájának az alkoholos oldata (eredetileg). Raj vagyok?
SaGa szerintem minden nagyobb festék szaküzletben találsz sellakot, én a TIC-ben vettem tavaly. (Tolnai Iparcikk Centrum)a Szentendrei úton található. Csigának válasz 41. :))
Üdv: Vgaby
Feketítésre egyébként van egy egész egyszerű eljárás, a Pallas
lexikonból vettem: Bekened az acélt lenolajjal (a firnisz nem teljesen
az, az lenolajos valami, de az is megteszi, ha nincs más), majd
ráégeted. Kipróbáltam, működik. Kovácstűzhelyem (még, merthogy tervezek
egy "tábori" kivitelűt építeni) nem lévén csak úgy egy PB-s
forrasztólámpával sütöttem meg, így is jó lett. Nem kell felizzítani,
csak jól megmelegíteni, így ki sem lágyul.
Barnításra nincs valamid? Vagy a 2. számú barnít?
Ja: még nem kaptam választ a sellakk lelőhelyre sem, pedig kéne nagyon.
Egyébként: 42 (ez most nem a világ nagy kérdésére a válasz, hanem a
korom)...
Csiga, nagyon friss voltál ma reggel. :))
Nekem is van néhány amerikai receptem a szinezéshez, ezek között szerepel a barnítás is.
Azt a magyar gyártmányú, roppant izléses csomagolású lötyit nem ajánlanám jó szívvel senkinek. Viszont ha profi minőséget akarsz akkor mondok egy fegyvermestert aki néhány ezer forintért tökéleteset alkot. A legnagyobb probléma a kenegetett szutymákkal, hogy majdnem biztosan foltos lesz. Ezenkívül tökéletesen fel kell polírozni a szinezés előtt és zsírtalanítani.
Én mindent magam csinálok de a fegyvereim szinezését profira biztam és nagyon okosan cselekedtem :)) Üdv: Vgaby
Tud valaki valamit a FÉG CLG tipusú puskáiról ?
Érdemes beleruházni egy ilyen fegyverbe ?
Az elöltös fegyverépítéshez lehet jobban illene, de ide passzintom be - mert te is itt vagy.
Felhívás! Van amit nem tudok megjeleníteni tökéletesen. Pl. a víz: H2O (itt nem tom hogy lehetne alsóindexbe betenni a kettest).
Csak olyanok próbálkozzank, akik biztos nem isszák meg a löttyöt és nem öntik arcba a szomszédot sem.
A számozások nem lépéseket, hanem külön eljárásokat mutatnak!
!A könyv fegyverek restaurálásáról szól, tehát ezek az eljárások restauráláshoz a legideálisabbak. Nem tudom garantálni, hogy olyan minőséget fog produkálni, mint a mai modern eljárások!
Egy az egybe írom:
Fontos, hogy az alkatrész a folyamat elött teljesen zsírtalanítva legyen!
Fekete szín eléréséhez való receptek:
1. - 1000 ml desztillált víz
- 2,5 g szublimát (Higany(II)-klorid)
- 10 g rézgálic (CuSO4)
- 45 g vas(II)-klorid
- 20 g cc. salétromsav (HNO3)
- 10 g borszesz (38°)
Az oldatot vattával jó erössen beledörzsölik az alkatrészbe, 2-3 óráig pihentetik, majd nagyon gyengén ismét bekenik. A 2-3 órás pihentetés utáni bekenést 3-szor megismétlik, majd az utolsó átkenés után 24 órát állni hagyják. Ezek után 3-4 percig desztillált vízben kifözik, és a létezö legfinomabb drótkefével szárítás után finoman átkefélik. Elöfordul, hogy a színezés még nem megfelelö, ekkor az alkatrészt ismételten le kell kenni - esetleg többször is -, majd fözni és kefélni szükséges. Ha a szín megfelelö, akkor beolajozzák és egy puha ronggyal átdörzsölik.
2. - 120-150 g nátronlúg (NaOH)
- 30 g nátrium-nitrát (NaNO3)
- 30 g nátrium-nitrit (NaNO2)
- 1000 ml desztillált víz.
Az oldatot felforralják, és 20...30 percre belemártják a szinezendö alkatrészt. (Ha literenként 20 g karbamidot is adagolnak, a belemártás ideje kb. 5 percre rövidül.) Az oldatot idönként vízzel kell hígítani, mert a víz az eljárás hömérsékleténél hamar elpárolog.
Mosás, szárítás után olajos ledörzsölést, kefélést alkalmaznak.
Forrás:
Halmágyi Szabolcs - Riedel Lóránt:
Régi fegyverekről
Sajna csak ennyi van, de azért remélem közelebb vittelek. És a boltba még mindig megveheted azt az oldatot (aminek nem tom a nevét).
Jöhetnek a receptek (ha itt off, akkor a cimemre, de azt hiszem mast
is erdekelhet itt is). A családban van egy vegyésztechnikus, meg egy
környezetvédelmi technikus, aki szintén vegyiparit végzett, majdcsak
megoldjuk valahogy a dolgot...
Amit csináltál nem lakkozás, hanem politúrozás. A legigényesebb
fafényezési eljárás. Macerás megcsinálni de az eredmény csodás, messze
szebb, mint a lakk... (másik hasonlóan igényes, de sérülékenyebb,
puskatusra nem annyira jó megoldás a viaszolás)
Kérdésem: hol vettél sellakkot? Ugyanis nekem is kellene, vagy fél kiló
de nem tudom, merre keressem... Ja: az ára is érdekelne...
Másik kérdés úgy mindenkihez: fegyvercső (általában acél) barnítására
használatos eljáráshoz kérek tippet: eljárás leírása, anyagjegyzék,
ilyesmi. Ha igaz, fegyverboltokban árusítanak valami masszát vagy
folyadékot erre a célra. Tud valaki valamivel többet erről (márkanév,
ár, hatékonyság)?
és mindenkinek, akit érdekel :-) Kész van a csúzlim lakkozása. HOzzávalók (csak a lakkozáshoz) sellak, denaturált szesz, polírpapír, olaj. Mindezt egy trükkös pácrétegre alkalmazva az eredmény fenomenális. Részletek upon request :-)
A gyári Walthereket legalábbis porba alázom a kicsit éltesebb LGR-rel :-) Igaz kicsit konzervatívabb a műszerem, hogysem a kék jól mutatna rajta :-)
Nem humánusság, célballisztika. A nagy kérdés, hogy a lövedék energiája mit csinál becsapódáskor. Nagyobb kaliberű listákon biztosan sokat elmélkednek a megállító hatástól az átütőerőig a dolgon, itt az a lényeg, hogy a klasszikus légpuskalövedék kemény felületbe csapódva szétkenődéssel veszíti el a mozgási energiáját, míg a BBS sokkal nehezebben képes "alakváltozásra", azaz az energiáját, ami ugye definíciószerűen kisebb, mint 7.5 J, átadja a célpontnak.
Jellemzően ezért ellenzem a légpuska élő célpontok elleni használatát, mert a szerencsétlen jószágot maximum halálra ijeszti a lövés, de sokkal valószínűbb, hogy csak megsérül, és a darwini szabályok sokkal hosszabb és kínosabb módon fejezik azt be, amit egy ..... elkezdett.
hát éppen ki tudom exportálni a lapokat valami bitmapbe éppen, de akkor a fene tudja hogy fognak a méretek elmászni :-( Annak a fránya lőlapnak pont az a jeles tulajdonsága, hogy az egyes körök méretét tizedmiliméteres pontossággal definiálják a szabálykönyvek, és azt egy vektoros rajzolóval viszonylag egyszerű volt megcsinálni.
Szal vagy kergetsz még valami vektoros rajzolót, ami nyesi a Corelt, vagy exportálom a stuffot jpg-be, és lesz belőle sacc per kábé:-)
hi,
hazankban semmire sem szabad legpuskaval vadaszni, es raadasul a jogszabalyoknak megfelelo, 7,5 J alatti tork. energiajau legpuskak verebnel nagyobb allatra nem is alkalmasak.
Nalunk normalisabb jogrenddel rendelkezo orszagokban a 20-30 J koruli energiaju legpuskakat altalaban a kartekony aprovad irtasara hasznaljak.
A humánusságot nem értem mondjuk a BBS esetében, hiszen ha jól értem, az messziről is átmegy a hörcsögön, míg az ólom nem ? :) Tényleg, amúgy verebeken kívül mire szoktak vadászni légcuccal, pl. nyúl még oké ? :)
hátha valaki nem ismeri :-) Átmérője kb 4.48 mm :-), és két dolog miatt használják egyáltalán. Az egyik a keménység, ami még közepes erejű légpuskáknál is lényegesen nagyobb rombolóerőt jelent, mint az ólomlövedéknél (ami még egy farmerdzsekin is szétkenődik). Pl. ugyanaz a puska ólommal nem képes összetörni a sörösüveget, BBS-sel töltve (ha alkalmas rá) lyukasztja (!) a pezsgősüveget.
A másik, hogy mivel acélből van, jól lehet mágneses alapú töltőmechanikákat készíteni hozzá )pl. Daisy Black Widow). Vass doktornak viszont igaza van, ezek a csúzlik, eléggé gyerekes minőségűek, viszont jó drágák. Vélhetőleg ezért nem tudtak kis hazánkban elterjedni.
Ezzel együtt szerintem sportcélra a BBS nem igazán alkalmas, de ha valaki légpuskás rágcsálóírtásra adja a fejét (ami szerintem elég elvetemült ötlet) talán humánusabb, mint az ólomlövedék.
hi,
"te tényleg _veszélyesen_ kezdő vagy :-)
1. A mezei léglőszer az puha, "
A legfegyverek NEM loszerrel, hanem lovedekkel mukodnek. Igencsak mas jogi es technikai kategoria.
A loszer az egybeszerelt tolteny, mely a loveshez szukseges osszes alkotoelemet tartalmazza (praktikusan: csappantyu (gyuelegy), lopor, lovedek, (huvely))
"A BBS nevű löszer "
az emlitett acel gomblovedekek elsosorban az olcsobb "felautomata" sima csovu legfegyverekhez valok.