A kékjelű EPS -ek a lábazati szigetelésre valók. Mivel ott elvileg inkább éri csapadék mint fent a falon.
Ilyen gondolatmenettel jutottam arra, hogy ott fenn a magasban a kéményen szintén ez lenne a jobb. A hőmérsékletről - mármint a külsőről : feleleges aggódalom , de a szabál az szabál, főleg kéményseprőéknél !!!
Egyébként azért birja jobban a nedvességet mert zárt cellás.
Köszi a választ Émile,én is így gondoltam.Megcsinálom sk mert szakmabeli vagyok.Miért jobb a kék ?Ott fönt nem éri semmi fizikai behatás.A vízzel nem lesz gond mert a fedlap alá befér az ötös nikecel,így nem tud mögé menni a víz.
Amikor én csináltam : ásványgyapot és védelemnek gólyónyomott alu fólia.
Viszont itt a kérdező kimondotttan a tető feletti részről beszél, ott meg már semilyen hőmérséklet sincs, nemhogy kivül, de magában a kéményben se. (azért kátrányosodik)
Finomítva : a tető alatt a padlástérben mindenképen éghetetlen anyag szigetelésre - burkolva, a tető felett meg szabad a gazda. Be lehet ugyan borítani ásvány- meg egyéb gyapotokkal, de laikus kizárt, hogy utána vizmentesen tudná burkolni.
Az iparban ez megy - bádogos szerkezettel , vízzáróan.
Köszi a segítséget! Kicsit részleteznéd nekem az összetételt mert ilyenhez nagyon nem értek. Arányokat tudnál írni megközelítőleg? Ha jól emlékszem mész is kellett bele? :/
Sziasztok! Fatüzelésű kandallómnak rozsdamentes acél kéménye van. A kémény csatlakozásnál lévő anyag (amit a kandallós kent oda, mintegy másfél éve) elöregedett, töredezik, pedig még csak próba üzeme volt a kandallónak. Szerintetek mivel pótoljam, én hőálló szilikonra gondoltam, de lehet hogy oda nagyobb hőállóságú, esetleg más anyag kellene? Válaszotokat köszönöm.
A kéménynél inkább a belső számít, de itt tényleg ez a külső.
Szigetelni mindenképpen hasznos.
A padlástérben viszonylag egyszerű, a tető felett annyival bonyolultabb, hogy a víz/nedvesség elleni védelmet is meg kell oldani.
Habár a ragasztott és vékonyvakolatos Nikecellnél ez nem probléma. Talán a lábazai szigetelést kéne oda tenni ( kék jelőlésű ).
Hogy a kátrányosodás ellen jó é ? Hát a régi, az már ott marad, talán tovább nem romlik a helyzet.
A kátrányosodás oka elsősorban a tűzelési szokásokban rejlik ( vizes, nem kellően száraz tüzelő , túl nagy és hamari lefojtás stb. ) Ezeket együtt érdemes vizsgálni.
És amig a kátrányosodás nem ér a zárt térbe (padlás, v. lakótér, kit érdekel ?).
A megoldásod szvsz lényegesen ólcsóbb mint az erőltetet bélelés.
Sk. csinálva megúszhatod egy tizesből (is ).
Ja én csináltam és bevált - igaz csak a padlástérben !!
van egy vegyes kazánom és ahoz egy 500x600 as külső átmérőjű kéményem,tavaly a tető fölötti rész békátrányosodott,arra gondoltam leszigetelném 50mm nikecellel,hogy jobban tartsa a hőt és talán jobban is ég.csinált már ilyet valaki?
A fugázás egy erősen javított, tehát erősen cementes malterral mehet.
A kötés után a felesleg lekaparandó majd egy durva zsákszövettel szépre - kémény szépre - kezelhető !
A perem ami egyebként a fedkő/fedlap egy erős cementes, finomszemcsés betonból a helyszinen önthető. Némi vasalás se árt, de ez csak vékony b. acélból vagy drótból praktikus.
Az új kályhát az eddig gázbéléses 14x14-es kéménybe fogom kötni. A bélést és a csőtoldatokat kiszedtem. Volt benne fatüzelés régen mert kormos a belseje :)
A kémény tető fölötti része viszont elég ramaty. Nem néz ki rosszul de van a fugákban pár lyuk és a perem is törött. Csak újrafugáznám és új peremet öntenék rá. Valaki meg tudná mondani hogy milyen összetételű fugázót kell keverni hozzá? Illetve a tetejére milyen összetételű beton kell? Egyszer volt egy ilyen kéményes könyvem amiben ezek le voltak írva (pdf formátumben) de már nincsen meg "hála" a windowsnak.
Schiedel SR20 kéményem van, kicsivel alacsonyabb, mint 6 méter. Alig, vagy nem is nyúlik fölé a tetőgerincnek (max. náhány cm). Kandalló van rákötve, nem teljesen szakos bekötéssel, van benne két 90 fok is sajnos. Az a kérdésem, hogy ha hosszabbítani szeretnék a kéményen, annak mi a legegyszerűbb módja? Hogyan fogjak neki? A fedlap és a torkolati kúp a mellékelt tubusos ragasztóval lett ráragasztva. Mindenképp törni-zúzni kell, vagy valahogy oldható könnyebben is?
Egyébként valóban törölték a tisztességes régi-jól bejáratott nevemet (egyes moderátorok szövegértési nehézséggel küszködnek), de szerintem a szürkeségnek ehhez semmi köze.
A köszönet meg, ahogy látod, valóban eltűnt az éterben.
Vagy vásárolsz egy megfelelő méretű szerelt kéményt - saválló belsővel és ezt némi pluszért a gyártó/kereskedő felállítja a kivánt helyre, vagy sk. barkácsolsz egy kéményt / kémény féleséget.
Némi lakatos és bádogos ismeretekkel megoldható.
És a szerelt lehet belül - ez tűzvédelmi szempontból problémás lehet, - vagy az épület külső falára telepítve. Persze a kijövő cső tűzbiztonsági védelmét itt is meg kell oldani - különben leég a ház !
Maga a gipsz viszonylag gyorsan köt, a meszes habarcs meg soká.
A technológia, a trükk
Van egy kivájt/vésett nyilás a kémény oldalafalán, amiben a stucni lötyőg. Először kitömöd a kémény függőleges aknáját újság papirral, majd beállítod a stucnit némi tégladarabkákkal úgy hogy a fal kölső síkjával egy szintbe legyen. Ezután az elkészített masszával kitöltöd a stucni körüli nyílást. 10 - 15 perc alatt megköt, lesímitod, majd a tömést kiügyeskeded.
És miért kell a tömés ? Hát az ellentartásra, máskép a meszes -gipszes malter a túl oldalon az aknában landol.
Sziasztok!Légyszives adjatok tanácsot!!Bent a házban a kályhacső stucnit mivel rögzítsem be, malter?vagy elég a gipsz is??még valami a padláson van jelentősége a kémény hőszigetelésének???(szigetelő gyapottal körbetekerni)előre is köszönöm!!!