Keresés

Részletes keresés

**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.21 0 0 1091

EBBEN A TOPICBAN OLVASHATÓ

NÉHÁNY BUDAPESTI TÖMEGKÖZLEKEDÉSI JÁRAT

KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE IS

 

Az adatok

a 85-ös autóbusz, illetve Kincsempark-busz valamint

a 33-as villamos

történetével bővültek!

Kiegészült a 3-as, a 4-es és a 99-es autóbusz, valamint

a 3-as villamos

közlekedéstörténete is!

 

Az adatok száma eddig:

181

Érdemes a történetek után elolvasni a hozzászólásokat!!!

 

Autóbuszok:

A történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a gyorsjáratok is találhatók!
(Pl.: 55gy => 55; 101 => 1; 47A => 47)

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

50 51 52 53 54 55 56 57 58 59

60 61 62 63 64 65 66 67 68 69

70 71 72 73 74 75 76 77 78 79

80 81 82 83 84 85 86 87 88 89

90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100.

 

Villamosok és trolibuszok:

A történetek leírásában a betétjáratok, az elágazó, valamint a trolibuszok is találhatók!
(Pl.: 16A => 16; 29Y => 29; 72 troli => 72)

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

50 51 52 53 54 55 56 57 58 59

60 61 62 63 64 65 66 67 68 69

70 71 72 73 74 75 76 77 78 79

80 81 82 83 84 85 86 87 88 89

90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100.

 

Kincsempark-busz

 

Csepeli gyorsvasút

Ráckevei HÉV

Fogaskerekű vasút

 

1948. augusztus 1. - Margit híd átadása (Csak villamos!)

XI. kerületi villamosok

Az egyvágányú villamosok

A zugligeti villamos

Békásmegyeri autóbuszok

Budakeszi és Budaörs közötti összekötő út

Mező Autóbusz Üzemegység záróállománya.

 

**BPO-700**

Előzmény: **BPO-700** (1016)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.21 0 0 1090

A 85-ÖS AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1966-TÓL NAPJAINKIG:

 

1966.

A 85-ös autóbuszok Harmat utcai lakótelep felé közlekedtek.

/Kiindulási pontja ismeretlen./

 

1970.04.03.

A 85-ös autóbuszok Örs vezér tere és Harmat utcai lakótelep között közlekedtek.

 

1970.11.16.

Elindult a 85Y jelzésű autóbusz is Pataky István tér és Harmat utcai lakótelep között.

 

1977.01.01.

A 85Y jelzésű autóbuszjárat viszonylatjelzését 185-ösre módosították.

 

1977.07.04.

Elindult a 85-ös busz is Örs vezér tere és Újhegyi lakótelep (Bányató utca) között.

 

1980.03.30.

A 85-ös autóbuszok útvonalát meghosszabbították Kőbánya, Kispest, MÁV-állomásig.

 

1987.09.01.

A 85-ös autóbusz is Kőbánya-Kispest, MÁV-állomásig közlekedtek.

 

1997.12.31.

85É jelzéssel - csak szilveszteri - éjszakai járat közlekedett Örs vezér tere és Kispest, Határ út között, Újhegyi lakótelep érintésével.

 

2005.09.01.

A 85É jelzésű rendkívüli éjszakai járat megszűnt.

/Pótlására a 28É jelzésű éjszakai autóbuszjáratot kiváltó hosszabb útvonalon közlekedő 909-es autóbusz közlekedett./

 

---

 

Akinek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

**BPO-700**

Előzmény: BTKmániás (1089)
BTKmániás Creative Commons License 2007.02.20 0 0 1089
Akkor várjuk **BPO-700** verziójú adatatokat! :)
Előzmény: r_tamas (1088)
r_tamas Creative Commons License 2007.02.20 0 0 1088

Persze, van néhány adatom 1966-tól, de csak a vonalak végállmoásai vannak meg, de ponos dátumaim (hónap/nap) nincsenek, ezért nem is írnám le mert téves és pontatlan adatokat nem akarok közölni.

Előzmény: BTKmániás (1087)
BTKmániás Creative Commons License 2007.02.19 0 0 1087
Sokat segítettél, javítottál **BPO-700**-nak, szerintem ezt te tudod. :)
Előzmény: r_tamas (1086)
r_tamas Creative Commons License 2007.02.19 0 0 1086

A 85-ös buszcsalád története érdekelne.

**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.19 0 0 1085

A 99-ES AUTÓBUSZ-CSALÁD KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1965-TőL NAPJAINKIG:

 

1965.

99-es jelzéssel Harminckettesek tere - Népliget - Wekrle telep - Pesterzsébet útvonalon közlekedett az autóbusz.

 

?

99Y jelzéssel Nagyvárad tér és Pe., Erzsébet tér között közlekedett az autóbusz.

/Pontos indítási ideje ismeretlen, valamint az útvonala zavaros. Egyes információk szerint 32-esek terétől is indult Pe., Tátra tér felé./

 

1972.12.23.

Az alábbi forgalmi változás történt:

~ a 99-es autóbuszok Blaha Lujza térről Pesterzsébet felé;

~ a 99Y jelzésű autóbuszok Blaha Lujza tér és Pe., Tátra tér között;

199-es jelzéssel új gyorsjárat közlekedett Blaha Lujza tér és Pesterzsébet, Vasút sor között.

 

1977.01.01.

Az alábbi változások történtek:

~ 99Y viszonylatjelzése 199 jelzésre módosult (Nagyvárad tér - Pe., Erzsébet tér);

~ 199-es (gyors)járat viszonylatjelzése 99 jelzésre módosult (Blaha Lujza tér - Pe., Vasút sor).

 

1980.03.30.

Az alábbi forgalmi változás történt:

99 megszűnt;

~ 199 járatot 199-es jelzésre (alapjáratra) módosították, és Kispest, Határ út és Pe., Erzsébet tér között közlekedtek.

 

1980.07.01.

A 199-es autóbusz pestszenterzsébeti útvonala körforgalommá alakult. Végpontja: Pestszenterzsébet, Városközpont.

 

1981.01.01.

Ismét közlekedett a 99 járat Blaha Lujza tér és Pestszenterzsébet, Vasút sor között.

 

1984.10.31.

A 199-es autóbuszjárat megszűnt.

/Ezen a vonalon a meghosszabbított útvonalon közlekedő 66-os autóbuszok közlekedtek tovább./

 

1986.03.01.

A 99 autóbuszok (Népszínház utca felé) Udvarhely utca - Szabadka utca - Szilágyság utca - Temesvár utca útvonalon közlekedtek.

 

1990.09.01.

A 99 autóbuszok Népszínház utca - Mező Imre (Fiumei) út útvonalon kerülték ki a Mátyás téri útvonalat.

 

1996.04.01.

Az alábbi forgalmi változás történt:

99 megszűnt;

99A Blaha Lujza tér - Kós Károly tér.

 

2004.08.31.

A 99A jelzésű autóbuszjárat megszűnt.

 

2006.11.01.

999-es jelzéssel éjszakai autóbuszjárat közlekedett Kispest, Határ út és Délpesti Autóbuszüzem között Wekerlei lakótelep érintésével.

 

---

 

Akinek pontosabb adadata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

**BPO-700**

Előzmény: BPO-700 (79)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.19 0 0 1084
Hát igen! Időközben megszűnt a 99A busz, de 999-es jelzéssel újjárat is van! :)
Előzmény: r_tamas (1083)
r_tamas Creative Commons License 2007.02.18 0 0 1083

Kiegészítés a 99-es autóbuszcsalád történetéhez:

 

1996-04-01

Új buszjárat indul 99A jelzéssel Kós Károly tér - Blaha Lujza tér között.

 

2004-09-01

99A buszjárat megszünik.

Előzmény: BPO-700 (79)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.18 0 0 1082
Igazad van! Elnézésedet kérem! Nem vettem észre a hibámat! Köszönöm!
Előzmény: Bati80 (1080)
BTKmániás Creative Commons License 2007.02.17 0 0 1081
Köszönöm!
Előzmény: **BPO-700** (1072)
Bati80 Creative Commons License 2007.02.17 0 0 1080

1940-es évek második felében

A 33-as villamosok Boráros tér - Soroksári út - Nagyvásártelep útvonalon közlekedtek.

/Megszűnésének időpontja ismeretlen, illetve viszonylatjelzését 22-esre módosították./

 

E miatt írtam be. Nem ismeretlen az időpont, 1950.11.07-én számozták át, ahogy lejjebb írtad is.

Előzmény: **BPO-700** (1077)
2ly Creative Commons License 2007.02.16 0 0 1079

Bocs - eggyel elnéztem, nem a 48-as, mert akkor nem volt 33-as

helyesen

Nagy-Budapest utcajegyzéke 1950-es kiadás

33-as csak munkanapokon közlekedik, az első kocsi indulása a Nagyvásártelep nyitási idejéhez igazodik

Madách Imre-tér – Lónyai-utca – Nagyvásártelep

 

Előzmény: 2ly (1078)
2ly Creative Commons License 2007.02.16 0 0 1078
1941-es Rendőrségi Zsebkönyv szerint:

33-as viszonylat

Horthy Miklós-körtér – Gellért rakpart – Déli p.-u. – Margithíd – Nyugati p.-u. és vissza

 

Budapest és környék város utcáinak útiránymutató zsebkönyve 1948-as kiadás szerint:

33-as csak munkanapokon közlekedik, az első kocsi indulása a Nagyvásártelep nyitási idejéhez igazodik

Madách Imre-tér – Lónyai-utca – Nagyvásártelep
Előzmény: **BPO-700** (1072)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.16 0 0 1077
#1072-ben benne van, hogy át lett számozva.
Előzmény: Bati80 (1076)
Bati80 Creative Commons License 2007.02.16 0 0 1076
A 33-as/22-es viszont átszámozás volt. Az új Árpád hídi vonal kapta a 33-as számot, mivel akkor volt az októberi puccs 33. évfordulója, az addigi 33-as meg 22-es lett.
Előzmény: **BPO-700** (1074)
Szentendre Creative Commons License 2007.02.16 0 0 1075

Nem tapintatlan a kérdésed.

A fényképeket én készítettem.

Előzmény: bpo-169 (1066)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.16 0 0 1074
Igen. Csak arra vigyázz, hogy a mai 18-as villamosnak a nyomvonala 1949 körül alakult ki. Vagyis nem a sok villamosvonal összevonás, illetve átszomázásokból lett 33-asból 18-as. A két járat teljesen független volt egymástól.
Előzmény: UV 3200 (1073)
UV 3200 Creative Commons License 2007.02.16 0 0 1073
A legleső útvonala helyén ma a 18-as közlekedik, nem?
Előzmény: **BPO-700** (1072)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.16 0 0 1072

A 33-AS VILLAMOS KÖZLEKEDÉS TÖRTÉNETE 1940-ES ÉVEKTŐL NAPJAINKIG:

 

1940-es évek közepén

A 33-as villamosok Horthy Miklós (Móricz Zsigmond) körtér - Krisztina körút - Széll Kálmán tér útvonalon közlekedtek.

 

1944.09.26.

A 33-as villamosjárat - Budapest ostroma miatt - megszűnt.

 

1940-es évek második felében

A 33-as villamosok Boráros tér - Soroksári út - Nagyvásártelep útvonalon közlekedtek.

/Megszűnésének időpontja ismeretlen, illetve viszonylatjelzését 22-esre módosították./

 

1950.11.07.

A 33-as villamosok Óbuda, Bécsi út és Váci út között közlekedtek.

 

1954.

Az alábbi forgalmi változások történtek:

~ A 33-as villamosok Óbuda, Bécsi út - Árpád híd - Nyugati pályaudvar útvonalon;

~ A 33A jelzésű villamosok Flórián tér és Váci út között közlekedtek.

 

1970-es években

A 33A jelzésű villamosjárat megszűnt.

 

1981.01.18.

A 33-as villamosjárat -az Észak-Déli metróvonal északi szakaszának építése miatt - megszűnt.

/Továbbiakban 33V jelzéssel villamospótló autóbuszok közlekedtek./

 

1982.

A 33V jelzésű villamospótló autóbuszok Óbuda, Bécsi út - Árpád híd - Élmunkás (Lehel) tér útvonalon közlekedtek.

 

1984.11.05.

A 33V jelzésű villamospótló autóbuszjárat - az Észak-Déli metró újabb szakaszának átadásával a villamosjárat - megszűnt.

/Az Árpád hídi szakaszon továbbiakban az 1-es villamosok közlekedtek./

 

---

 

Akanikek pontosabb adata van, kérem, írja meg!

 

Köszönöm!

 

**BPO-700**

Előzmény: BTKmániás (1067)
UV 3200 Creative Commons License 2007.02.16 0 0 1071
Köszönöm.
Előzmény: paca664 (1070)
paca664 Creative Commons License 2007.02.16 0 0 1070
Nézd, ez a a topik alapvetően a budapesti közösségi közlekedés viszonylatainak történetéről szól. Olvass vissza. Az általad felvetettek tárgyalására létezik más topik is, itt maradjunk meg a viszonylatszámoknál és a dátumoknál. A kérdésed jogos, itt minden bizonnyal szívesen válaszolnak neked.
Előzmény: UV 3200 (1069)
UV 3200 Creative Commons License 2007.02.16 0 0 1069
Nemrég böngésztem Hamster elveszett sínes oldalát, és elrémültem, hogy hányszor több sín volt régen. Biztos volt már erről szó, de eláruljátok, hogy mi értelme volt felszedni azt  asok villamosvonalat? Bécsben pl. ma a kötöttpályás közlekedés a meghatározó.
Előzmény: **BPO-700** (1068)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.16 0 0 1068
Igen.
Előzmény: BTKmániás (1067)
BTKmániás Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1067
33-as villamosról is tudtok valamit?
bpo-169 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1066
Üdv!Igazán jó honlapod van,tele nosztalgikus képekkel.Rengeteg régi tipusú megállótáblát fedeztem fel külön albumban.Ezek a Te tulajdonodban vannak,ha igen,hogyan sikerült hozzájutni?(elnézést ha tapintatlan a kérdésem)
Előzmény: Szentendre (1040)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1065
:)
Előzmény: paca664 (1064)
paca664 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1064

Szerintetek ma milyen haszonnal járna a 41-es vilamost áttúrni az M7 alatt Budaörsig?

 

Szerintem? Szerintem topikot tévesztettél.

Előzmény: UV 3200 (1063)
UV 3200 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1063
Szerintetek ma milyen haszonnal járna a 41-es vilamost áttúrni az M7 alatt Budaörsig? Mert annak idején ezért rövidült meg...
paca664 Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1062
Lelked rajta. Hivatalosan az is önálló viszonylat, csak nincs külön számozva.
Előzmény: **BPO-700** (1060)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!