Akkor egy kis összefoglaló az A-OMEGA
tipusbetegségeiből :
-[1]- (C20NE) Termosztátcserénél a 3 csavarból az autó elejéhez legközelebbi csavar hajlamos a beletörésre ! Kifúrni nem lehet szépen, mert nem férsz hozzá. Ha kiszeded az alu öntvényt (2 csavar fogja), akkor állványos fúróval talán sikerülhet, vagy bontóból új öntvényt kell beszerezni kb. 1500-3000 Ft között.
-[2]- (Minden A-OMEGA) A hátsó híd 3 ponton van felfüggesztve : Két oldalt egy-egy nagy gumipogácsán keresztül az alvázhoz, illetve a differenciálmű végén szintén az alvázhoz. A két nagy gumipogácsa belsejében alumíniumból van a betét, ami a sós víz hatására szétválik a gumitól és ez okozza a halálát. Hatása : Idétlen zajok hátulról parkolóhelyre való beálláskor. Döccenés irányváltáskor (hátramenetből előremenetbe vagy fordítva).
-[3]- (Minden A-OMEGA) Hátsó rugó hajlamos a kilágyulásra.
-[2]- (Minden OMEGA) Az úgynevezett kutyacsont (első futóműben a stabilizátor rúd ebben végződik) hajlamos a kiverődésre. csere!
---- folytatás következik ----
Bontós árak (kb.):
R25 váltó : 30-40e
C20NE hengerfej : 30e
első kerékagy : 8-10e
differenciálmű : 35-55e
féltengely : 8-10e
kardán : 25-30e
hátsó rugó : 4-6e
felni 14" : 4e
kormánymű : 30e
szervópumpa : 22-30e (nem javítható)
AC pumpa : 12-14e
---- folytatás következik ----
fogalmak :
kis differenciálmű : Féltengelyek bordás tengelyének átmérője kb. 25-27mm. A gumipogácsán lévő furatok távolsága egymástól 68mm.(kardántengely felé) Ritkább tipus 2 literes szedánok voltak ilyennel szerelve. Drágább és nehezen beszerezhető !
nagy differenciálmű : Féltengelyek bordás tengelyének átmérője nagyobb mint 30mm. A gumipogácsán lévő furatok távolsága egymástól kb. 82mm.(kardántengely felé) Gyakoribb tipus 2 literestől fölfelé voltak ilyennel szerelve. Olcsóbb és könnyebben beszerezhető! A két tipus csak akkor cserélhető fel, ha cserélsz féltengelyt és kardánt is !
---- folytatás következik ----