Mint tudjuk, neked Omegád van ... ;-) 6-7 litert igenis ki lehet hozni, de akkor az szigorúan csak autóút, főút, 0 dugó. Természetesen 0 km/h szél, vagy hátszél. Mi ebben a különleges ? Az omega cw-je 0.28.
Egyébként én többször mértem a Bp.-Szolnok útvonalat háztól házig : 7.2 liter/100km
Mondtam már, hogy Isten vagy? :) Remek, hogy megnyitottad ezt a topicot.
Szóval én egy 91es A Omegát hajtok, 18SEH motorral (azaz 1.8 injektor, hengerenként), GL felszereltség (full fapad). Van még a családban egy 88-as 20SE GLS felszereltséggel.
Alkatrészárakhoz: eddig a következőket "ismertem" meg (Láng Kft):
Ami kérésem lenne: az angol nyelvű Omega-könyv tulajdonosai meg tudnák nézni, hogy milyen szinvonalú elvi kapcsolási rajz van a 18SEH motor elektronikájához? A légtömegmérőből jövő korbácsból kilóg egy fekete-sárga/barna 0,75-ös érpár, a végén csúszócsatival, fent a hengerfejnél van vége, kb. a 2-3. henger között, és senki sem tudja, mire kellene dugni. Az "A Omega kis- és nagyjavítása" c. könyv kapcs. rajza sem segített sokat. :( A 18SEH-hoz még a légtömegmérőt sem rajzolja be.
Az autóhoz még: nekem vegyes használattal fogyaszt átlag 10l körül, országúton kifejezetten jobban, a várost viszont nagyon nem szereti.
Attól függ, milyen motorról van szó ?
A legelterjettebb a C20NE, ez képes 6-7 litert fogyasztani autóúton 90-110km/h, persze városban 10-11 liter, és akkor még nem nyomtad tökig ! Talán ezzel a motorral a legcélszerűbb vásárolni, mert ez a legmegbízhatóbb és legstrapabíróbb. pl. egy vezérműszíj szakadástól sem lesz semmi baja. (Ezt csak a C16SE motor tudja rajta kívül.) A többi motorhoz nem tudok hozzászólni. Mindenesetre a kisebb motoroktól óvnálak, illetve a C20NEJ -től is, mert ezek már gyengék ehhez a kasztnihoz. (c20nej kb. 85le, c20ne 115le)
Egyébként családi autónak kiválló, hely van bőven benne. pl. kelemenb meg én is családi autónak használjuk.
Bocs, hogy belepofázok, de éppen mostanában lesz aktuális egy nagyobb kocsi vásárlása a család gyarapodása következtében, és kacérkodunk a gondolattal, hogy egy Opel Omega kombit szerzünk, persze a 93 előttiek közül, kb. 1 millió körül.
Az alapvető kérdésem, hogy mennyit fogyasztanak ezek a batárok?
Én még élőben nem láttam, csak képen! :( OFF: Viszont a Váci út mentél láttam egy Opel Senatort Lotus spoilerekkel. Az se rossz. ON: Meg van még egy Opel Omega Evolution 500-as kivitel is, na az se kutya...
Akkor egy kis összefoglaló az A-OMEGA tipusbetegségeiből : -[1]- (C20NE) Termosztátcserénél a 3 csavarból az autó elejéhez legközelebbi csavar hajlamos a beletörésre ! Kifúrni nem lehet szépen, mert nem férsz hozzá. Ha kiszeded az alu öntvényt (2 csavar fogja), akkor állványos fúróval talán sikerülhet, vagy bontóból új öntvényt kell beszerezni kb. 1500-3000 Ft között.
-[2]- (Minden A-OMEGA) A hátsó híd 3 ponton van felfüggesztve : Két oldalt egy-egy nagy gumipogácsán keresztül az alvázhoz, illetve a differenciálmű végén szintén az alvázhoz. A két nagy gumipogácsa belsejében alumíniumból van a betét, ami a sós víz hatására szétválik a gumitól és ez okozza a halálát. Hatása : Idétlen zajok hátulról parkolóhelyre való beálláskor. Döccenés irányváltáskor (hátramenetből előremenetbe vagy fordítva).
-[3]- (Minden A-OMEGA) Hátsó rugó hajlamos a kilágyulásra.
-[2]- (Minden OMEGA) Az úgynevezett kutyacsont (első futóműben a stabilizátor rúd ebben végződik) hajlamos a kiverődésre. csere!
---- folytatás következik ----
fogalmak : kis differenciálmű : Féltengelyek bordás tengelyének átmérője kb. 25-27mm. A gumipogácsán lévő furatok távolsága egymástól 68mm.(kardántengely felé) Ritkább tipus 2 literes szedánok voltak ilyennel szerelve. Drágább és nehezen beszerezhető !
nagy differenciálmű : Féltengelyek bordás tengelyének átmérője nagyobb mint 30mm. A gumipogácsán lévő furatok távolsága egymástól kb. 82mm.(kardántengely felé) Gyakoribb tipus 2 literestől fölfelé voltak ilyennel szerelve. Olcsóbb és könnyebben beszerezhető! A két tipus csak akkor cserélhető fel, ha cserélsz féltengelyt és kardánt is !
---- folytatás következik ----
Az Opel Vectra A topik mintájára létrehozok egy Omegás topikot. Itt talán maradandóbban leírhatjuk a tipushibákat, élményeket, tanácsokat, stb. Mindenkit szeretettel várok itt.