QWER! Írtad, hogy 3eHUF a javítókészlet a fék csúszónyergéhez. Hol és melyik típushoz való?
Azt tudom, hogy 88-ban volt típusváltás és az enyém még a régi.
@Szkátó:
Na pont az áttételről akartam írni. Az én automata váltóm 4. fokozata hosszabb mint a kézi váltó 5.-je. Hosszú úton ahol nem kell sokat biciklizni a gáz és a fékpedállal, bekapcsol a 4. lockup-ja (szép magyarosan) és tartósan alacsonyabb fordulaton lehet autózni. Emiatt (relatíve) kicsi a fogyi. Holnapra +nézem az áttételeket.
Nekem nincs Omegám (ezért kérdezem):
A sima 2literesbe milyen az áttételezés? Mennyit forog a motor 5-be 100-nál ill. 120-nál? Tudtommal a régi Opelek igen hosszú áttételezéssel készültek...
Hú Emberek én nagyon lemaradtam. Sűrűbben kell látogatni ezt a topicot, mert nagyon beindult az élet. Nemhiába: Omega rulez! De az xm is az egyik kedvencem! Nem sokon múlt, hogy nem olyanom van most:)
@qwer: igen nálam van még. Az A könyvét már lemázoltam, scannerre vár, de továbbmásolható állapotban van (nyilván minden kiadói jog kelemenb tulajdona, de te már kaptál rá licenszet:). Nevezett tulaj mondta, hogy még maradhat egy darabig a B könyv is, de nagyon nem haladok annak a byte-osításával. Majd belehúzok.
Sam
Most elhúzok megb.re de utána leírom az én fogyis tapasztalataimat. Elöljáróban: nem forgalmas 4-es főúton klímával automata váltóval 300km utat 110-130 közti tempóval simán 7-8 liter között.
Akkor autentikus forrásból(saját tapasztalat) Horvátországba 700Km-en mérve 6,7L!!! Mindez úgy, hogy rekeszes üditőktől kezdve 10 napi csomagon át minden volt a csomiban. Azért az hozzátartozik, hogy nem én diktáltam a tempót, hanem apósom, viszont 1,4- es Brava kevés csomaggal(amennyi egy un csomagtartóba belefér-Fiat szerint csomagtartó-:-))) 6,4l ugyanarra az útra, ezt figyelembevéve egyáltalán nem nevezhető rossznak!! A motorom C20NE és a fenti adatot soha többet nem tudtam reprodukálni-vagy csak nem akartam!?-. Teljesen normál vezetésnél-100-nál vissza három, padló- 8L-ből elmegyek úgy, hogy abban -óra szerint- 150 autópályán, 110-120 országúton, városban 11,5 kb a norma nem épp nagypapás stílusban. A legrosszabb fogyasztásom 13,5L volt, de ebben az esetben el volt durranva a benzincsövem ami az injektor nyomáskamrát és a nyomásszabályzót köti össze.
"Nagyon lájtosan kell azhoz vezetni hogy ne kelljen olajfinomitó ezekhaz a nagy mocikhoz."
Na igen, de én nagyon lájtosan vezetek.
Egyébként a board computer szerint mondtam az adatokat. Most ne mondja nekem senki, hogy az nem jó, mert pontatlan, mert az nem igaz ! Kimértem többször is, és pontos. (Az injektálási idő alapján mér.) A megtehető távolságot 15 km pontossággal kalkulálja ki. Lehet hogy ez azért ennyi, mert egy kicsit horpadt a tankom.
OMEGA tipusbetegségek : -[1]- (C20NE) Termosztátcserénél a 3 csavarból az autó elejéhez legközelebbi csavar hajlamos a beletörésre ! Kifúrni nem lehet szépen, mert nem férsz hozzá. Ha kiszeded az alu öntvényt (2 csavar fogja), akkor állványos fúróval talán sikerülhet, vagy bontóból új öntvényt kell beszerezni kb. 1500-3000 Ft között.
-[2]- A hátsó híd 3 ponton van felfüggesztve : Két oldalt egy-egy nagy gumipogácsán keresztül az alvázhoz, illetve a differenciálmű végén szintén az alvázhoz. A két nagy gumipogácsa belsejében alumíniumból van a betét, ami a sós víz hatására szétválik a gumitól és ez okozza a halálát. Hatása : Idétlen zajok hátulról parkolóhelyre való beálláskor. Döccenés irányváltáskor (hátramenetből előremenetbe vagy fordítva).
-[3]- Hátsó rugó hajlamos a kilágyulásra.
-[4]- Az úgynevezett kutyacsont (első futóműben a stabilizátor rúd ebben végződik) hajlamos a kiverődésre. csere!
-[5]- kitekert kormánynál ha mozog az autó egy koppanás hallható néha előröl.
-[6]- Az ajtók hajlamosak a lógásra. Egy 100 forintos stift cserével orvosolható a dolog, feltéve ha ki tudod cserélni. Nem egyszerű.
-[7]- A motor termokuplungja egy idő után kikészül. Ez után már állandóan csúszni fog, ezért a motor hőfoka emelkedni kezd. Csere : 30e az új, bontott 15e. Én átépítem elektromos ventillátorosra. venti : 10e, hőgomba : 2e
-[8]- Az első fékek beállhatnak. A vezető sínen nem mozog a féknyereg. Nagy a fékerő különbség a kerekek között. 3e forintos javító készlettel orvosolható a hiba. Nem jó viszont bele akármilyen zsír, csak a hőálló, de ezt mellékelik a felújító készletben is.
-[9]- Motor nem indul : A hiba úgy vehető észre, hogy nem világít a motor kontroll lámpa gyújtáskor. Ok: az AC és motorvezérlő kombinált reléje kontaktos. Rá kell baszni egyet a tetejére, ez általában orvosolja a hibát. Egyébként csere javasolt. ár :8e
-[10]- ABS hol megy, hol nem. Az AC reléje mellett található az ABS reléje. Szintén kontaktosodhat. Csere.
---- folytatás következik ----
nézd én csak orszégúton használom az xm-et mert napi 160-200 km között megyek és nekem a kényelem a fontos.. fogyi sem elhanyagolandó DE..
Nagyon lájtosan kell azhoz vezetni hogy ne kelljen olajfinomitó ezekhaz a nagy mocikhoz.
Próbában bennevagyok! :-)))
bár sok újat nem mutat egy omega... mondom a lotus az tuti.. eccer kecskeméten láttam egy kereskedésbe berakva egy 12 hengeres jaguár mellé! vazze heti 2x jártam akkor arra, de állandóan ott csorgattam a nyálaím! :-))
"6-7 literrel soha nem fog eljárni egy majd másféltonnás gép..."
Ha szigorúan csak ezt a mondatot olvasom, akkor természetesen igazad van, de én nem a vegyes használatú fogyasztásra gondoltam. Nekem a forgalmiban 1260 kg van írva a saját tömegre. pl Vectra GT a sógoromé 116x kg. Csak 100 kg a különbség.
nekem csak egy 3 literes xmem van... mint tuggyuk..
4 azaz 4 omega van most éépen környezetemben.
1 steinmetz annak a fogyasztását hadd ne ecseteljem.
2 db 2.5td országúton 9 alá még nem igazán sikerül nyomni egyiket sem..
1 db 2 literes bezzines semmi extra, régebbi kasznis, tavaj hoztuk. városban 12 min... országúton se produkált még sose 7.2-őt
vazz én a 3.1-val egyetlen egyszer próbáltam meg a kisfogyit. 8.7.... de a hajam elhagytam mer csak gondolni mertem a gázpedálra, nyomni nem mertem... normál vezetés mellett egy akkora kaszninak energia kell, mint tudjuk aztat luftból nem lehet nyerni.... :)
Mint tudjuk, neked Omegád van ... ;-) 6-7 litert igenis ki lehet hozni, de akkor az szigorúan csak autóút, főút, 0 dugó. Természetesen 0 km/h szél, vagy hátszél. Mi ebben a különleges ? Az omega cw-je 0.28.
Egyébként én többször mértem a Bp.-Szolnok útvonalat háztól házig : 7.2 liter/100km
Mondtam már, hogy Isten vagy? :) Remek, hogy megnyitottad ezt a topicot.
Szóval én egy 91es A Omegát hajtok, 18SEH motorral (azaz 1.8 injektor, hengerenként), GL felszereltség (full fapad). Van még a családban egy 88-as 20SE GLS felszereltséggel.
Alkatrészárakhoz: eddig a következőket "ismertem" meg (Láng Kft):
Ami kérésem lenne: az angol nyelvű Omega-könyv tulajdonosai meg tudnák nézni, hogy milyen szinvonalú elvi kapcsolási rajz van a 18SEH motor elektronikájához? A légtömegmérőből jövő korbácsból kilóg egy fekete-sárga/barna 0,75-ös érpár, a végén csúszócsatival, fent a hengerfejnél van vége, kb. a 2-3. henger között, és senki sem tudja, mire kellene dugni. Az "A Omega kis- és nagyjavítása" c. könyv kapcs. rajza sem segített sokat. :( A 18SEH-hoz még a légtömegmérőt sem rajzolja be.
Az autóhoz még: nekem vegyes használattal fogyaszt átlag 10l körül, országúton kifejezetten jobban, a várost viszont nagyon nem szereti.
Attól függ, milyen motorról van szó ?
A legelterjettebb a C20NE, ez képes 6-7 litert fogyasztani autóúton 90-110km/h, persze városban 10-11 liter, és akkor még nem nyomtad tökig ! Talán ezzel a motorral a legcélszerűbb vásárolni, mert ez a legmegbízhatóbb és legstrapabíróbb. pl. egy vezérműszíj szakadástól sem lesz semmi baja. (Ezt csak a C16SE motor tudja rajta kívül.) A többi motorhoz nem tudok hozzászólni. Mindenesetre a kisebb motoroktól óvnálak, illetve a C20NEJ -től is, mert ezek már gyengék ehhez a kasztnihoz. (c20nej kb. 85le, c20ne 115le)
Egyébként családi autónak kiválló, hely van bőven benne. pl. kelemenb meg én is családi autónak használjuk.
Bocs, hogy belepofázok, de éppen mostanában lesz aktuális egy nagyobb kocsi vásárlása a család gyarapodása következtében, és kacérkodunk a gondolattal, hogy egy Opel Omega kombit szerzünk, persze a 93 előttiek közül, kb. 1 millió körül.
Az alapvető kérdésem, hogy mennyit fogyasztanak ezek a batárok?
Én még élőben nem láttam, csak képen! :( OFF: Viszont a Váci út mentél láttam egy Opel Senatort Lotus spoilerekkel. Az se rossz. ON: Meg van még egy Opel Omega Evolution 500-as kivitel is, na az se kutya...
Akkor egy kis összefoglaló az A-OMEGA tipusbetegségeiből : -[1]- (C20NE) Termosztátcserénél a 3 csavarból az autó elejéhez legközelebbi csavar hajlamos a beletörésre ! Kifúrni nem lehet szépen, mert nem férsz hozzá. Ha kiszeded az alu öntvényt (2 csavar fogja), akkor állványos fúróval talán sikerülhet, vagy bontóból új öntvényt kell beszerezni kb. 1500-3000 Ft között.
-[2]- (Minden A-OMEGA) A hátsó híd 3 ponton van felfüggesztve : Két oldalt egy-egy nagy gumipogácsán keresztül az alvázhoz, illetve a differenciálmű végén szintén az alvázhoz. A két nagy gumipogácsa belsejében alumíniumból van a betét, ami a sós víz hatására szétválik a gumitól és ez okozza a halálát. Hatása : Idétlen zajok hátulról parkolóhelyre való beálláskor. Döccenés irányváltáskor (hátramenetből előremenetbe vagy fordítva).
-[3]- (Minden A-OMEGA) Hátsó rugó hajlamos a kilágyulásra.
-[2]- (Minden OMEGA) Az úgynevezett kutyacsont (első futóműben a stabilizátor rúd ebben végződik) hajlamos a kiverődésre. csere!
---- folytatás következik ----
fogalmak : kis differenciálmű : Féltengelyek bordás tengelyének átmérője kb. 25-27mm. A gumipogácsán lévő furatok távolsága egymástól 68mm.(kardántengely felé) Ritkább tipus 2 literes szedánok voltak ilyennel szerelve. Drágább és nehezen beszerezhető !
nagy differenciálmű : Féltengelyek bordás tengelyének átmérője nagyobb mint 30mm. A gumipogácsán lévő furatok távolsága egymástól kb. 82mm.(kardántengely felé) Gyakoribb tipus 2 literestől fölfelé voltak ilyennel szerelve. Olcsóbb és könnyebben beszerezhető! A két tipus csak akkor cserélhető fel, ha cserélsz féltengelyt és kardánt is !
---- folytatás következik ----