Tegnap kibányásztam a kocsiból a bibis üzemanyagrelét. Szomorúan láttam, hogy nem szétszedhető hanem beöntötték az alját => mehetek a bontóba másikat venni. Jelenleg 3000-ért tudok a legolcsóbban bontottat.
Jó reggelt mindenkinek!
Kicsit halott ma ez a topic.
Szkátó! Este hazafelé +néztem. Ahogy írtam 110-nél forog 2000-et a motor. 90-nél kb1500-1600 és a 3000-et 150km/h nál érte el. Annyit még tudni kell, hogy nekem LCD műszerfalam van és abban a fordszámmérő nem mutatós. 1000-es tartományon belül 5 vagy 6 szegmens világít tehát nem valami finoman kalibrált. 160-nál gyulladt ki a 3000 utáni első szegmens (3200?)
Az áttételek:
R 25 kézi
1. 4.044
2. 2.264
3. 1.434
4. 1.000
5. 0.842
R. 3.748
automata (AW03-71L/LE)
1. 2.45
2. 1.45
3. 1.00
4. 0.69
R. 2.22
Nem értem pontosan melyik paraméterére vagy kíváncsi de:
90 előtt Aisin-Warner 4+1 (könyv szerint 4.ben lockup szerintem 3.ban is de kituggya:) AW03-71L vagy AW03-71LE
90 után GM Powertain computer controlled 3 üzemmódos 4+1seb AR25 vagy AR35
Az enyémben az első van. Hasonlót láttam Volvo 760 2.3 benzinesben. Arra a szaki azt mondta, hogy elnyűhetetlen, bízom benne, hogy ez az enyémre is igaz:) Szembetűnő ismertetőjele, hogy PRND21 van kivezetve a karra, de a 3. is kiválasztható egy nyomógomb segítségével. Neki is van egy kis elektronikája de ennek tudása kimerül a sebesség figyelésében, és nem engedi az erőltetett (nyomógomb!) visszaváltást 3.ba. Az enyémben ez az elektronika (vagy a hozzá tartozó mágnesszelep) nem f*sza mert nem úgy müxik ahogy kellene úgyhogy kénytelen voltam meghackelni. Azóta jó bár szerintem kicsit hamarabb is felkapcsolhatna 4.be
QWER! Írtad, hogy 3eHUF a javítókészlet a fék csúszónyergéhez. Hol és melyik típushoz való?
Azt tudom, hogy 88-ban volt típusváltás és az enyém még a régi.
@Szkátó:
Na pont az áttételről akartam írni. Az én automata váltóm 4. fokozata hosszabb mint a kézi váltó 5.-je. Hosszú úton ahol nem kell sokat biciklizni a gáz és a fékpedállal, bekapcsol a 4. lockup-ja (szép magyarosan) és tartósan alacsonyabb fordulaton lehet autózni. Emiatt (relatíve) kicsi a fogyi. Holnapra +nézem az áttételeket.
Nekem nincs Omegám (ezért kérdezem):
A sima 2literesbe milyen az áttételezés? Mennyit forog a motor 5-be 100-nál ill. 120-nál? Tudtommal a régi Opelek igen hosszú áttételezéssel készültek...
Hú Emberek én nagyon lemaradtam. Sűrűbben kell látogatni ezt a topicot, mert nagyon beindult az élet. Nemhiába: Omega rulez! De az xm is az egyik kedvencem! Nem sokon múlt, hogy nem olyanom van most:)
@qwer: igen nálam van még. Az A könyvét már lemázoltam, scannerre vár, de továbbmásolható állapotban van (nyilván minden kiadói jog kelemenb tulajdona, de te már kaptál rá licenszet:). Nevezett tulaj mondta, hogy még maradhat egy darabig a B könyv is, de nagyon nem haladok annak a byte-osításával. Majd belehúzok.
Sam
Most elhúzok megb.re de utána leírom az én fogyis tapasztalataimat. Elöljáróban: nem forgalmas 4-es főúton klímával automata váltóval 300km utat 110-130 közti tempóval simán 7-8 liter között.
Akkor autentikus forrásból(saját tapasztalat) Horvátországba 700Km-en mérve 6,7L!!! Mindez úgy, hogy rekeszes üditőktől kezdve 10 napi csomagon át minden volt a csomiban. Azért az hozzátartozik, hogy nem én diktáltam a tempót, hanem apósom, viszont 1,4- es Brava kevés csomaggal(amennyi egy un csomagtartóba belefér-Fiat szerint csomagtartó-:-))) 6,4l ugyanarra az útra, ezt figyelembevéve egyáltalán nem nevezhető rossznak!! A motorom C20NE és a fenti adatot soha többet nem tudtam reprodukálni-vagy csak nem akartam!?-. Teljesen normál vezetésnél-100-nál vissza három, padló- 8L-ből elmegyek úgy, hogy abban -óra szerint- 150 autópályán, 110-120 országúton, városban 11,5 kb a norma nem épp nagypapás stílusban. A legrosszabb fogyasztásom 13,5L volt, de ebben az esetben el volt durranva a benzincsövem ami az injektor nyomáskamrát és a nyomásszabályzót köti össze.
"Nagyon lájtosan kell azhoz vezetni hogy ne kelljen olajfinomitó ezekhaz a nagy mocikhoz."
Na igen, de én nagyon lájtosan vezetek.
Egyébként a board computer szerint mondtam az adatokat. Most ne mondja nekem senki, hogy az nem jó, mert pontatlan, mert az nem igaz ! Kimértem többször is, és pontos. (Az injektálási idő alapján mér.) A megtehető távolságot 15 km pontossággal kalkulálja ki. Lehet hogy ez azért ennyi, mert egy kicsit horpadt a tankom.
OMEGA tipusbetegségek : -[1]- (C20NE) Termosztátcserénél a 3 csavarból az autó elejéhez legközelebbi csavar hajlamos a beletörésre ! Kifúrni nem lehet szépen, mert nem férsz hozzá. Ha kiszeded az alu öntvényt (2 csavar fogja), akkor állványos fúróval talán sikerülhet, vagy bontóból új öntvényt kell beszerezni kb. 1500-3000 Ft között.
-[2]- A hátsó híd 3 ponton van felfüggesztve : Két oldalt egy-egy nagy gumipogácsán keresztül az alvázhoz, illetve a differenciálmű végén szintén az alvázhoz. A két nagy gumipogácsa belsejében alumíniumból van a betét, ami a sós víz hatására szétválik a gumitól és ez okozza a halálát. Hatása : Idétlen zajok hátulról parkolóhelyre való beálláskor. Döccenés irányváltáskor (hátramenetből előremenetbe vagy fordítva).
-[3]- Hátsó rugó hajlamos a kilágyulásra.
-[4]- Az úgynevezett kutyacsont (első futóműben a stabilizátor rúd ebben végződik) hajlamos a kiverődésre. csere!
-[5]- kitekert kormánynál ha mozog az autó egy koppanás hallható néha előröl.
-[6]- Az ajtók hajlamosak a lógásra. Egy 100 forintos stift cserével orvosolható a dolog, feltéve ha ki tudod cserélni. Nem egyszerű.
-[7]- A motor termokuplungja egy idő után kikészül. Ez után már állandóan csúszni fog, ezért a motor hőfoka emelkedni kezd. Csere : 30e az új, bontott 15e. Én átépítem elektromos ventillátorosra. venti : 10e, hőgomba : 2e
-[8]- Az első fékek beállhatnak. A vezető sínen nem mozog a féknyereg. Nagy a fékerő különbség a kerekek között. 3e forintos javító készlettel orvosolható a hiba. Nem jó viszont bele akármilyen zsír, csak a hőálló, de ezt mellékelik a felújító készletben is.
-[9]- Motor nem indul : A hiba úgy vehető észre, hogy nem világít a motor kontroll lámpa gyújtáskor. Ok: az AC és motorvezérlő kombinált reléje kontaktos. Rá kell baszni egyet a tetejére, ez általában orvosolja a hibát. Egyébként csere javasolt. ár :8e
-[10]- ABS hol megy, hol nem. Az AC reléje mellett található az ABS reléje. Szintén kontaktosodhat. Csere.
---- folytatás következik ----
nézd én csak orszégúton használom az xm-et mert napi 160-200 km között megyek és nekem a kényelem a fontos.. fogyi sem elhanyagolandó DE..
Nagyon lájtosan kell azhoz vezetni hogy ne kelljen olajfinomitó ezekhaz a nagy mocikhoz.
Próbában bennevagyok! :-)))
bár sok újat nem mutat egy omega... mondom a lotus az tuti.. eccer kecskeméten láttam egy kereskedésbe berakva egy 12 hengeres jaguár mellé! vazze heti 2x jártam akkor arra, de állandóan ott csorgattam a nyálaím! :-))
"6-7 literrel soha nem fog eljárni egy majd másféltonnás gép..."
Ha szigorúan csak ezt a mondatot olvasom, akkor természetesen igazad van, de én nem a vegyes használatú fogyasztásra gondoltam. Nekem a forgalmiban 1260 kg van írva a saját tömegre. pl Vectra GT a sógoromé 116x kg. Csak 100 kg a különbség.
nekem csak egy 3 literes xmem van... mint tuggyuk..
4 azaz 4 omega van most éépen környezetemben.
1 steinmetz annak a fogyasztását hadd ne ecseteljem.
2 db 2.5td országúton 9 alá még nem igazán sikerül nyomni egyiket sem..
1 db 2 literes bezzines semmi extra, régebbi kasznis, tavaj hoztuk. városban 12 min... országúton se produkált még sose 7.2-őt
vazz én a 3.1-val egyetlen egyszer próbáltam meg a kisfogyit. 8.7.... de a hajam elhagytam mer csak gondolni mertem a gázpedálra, nyomni nem mertem... normál vezetés mellett egy akkora kaszninak energia kell, mint tudjuk aztat luftból nem lehet nyerni.... :)