Én már másodjára rakom ezt a 10w40 es opel olajat a 20SE-mbe. Eddig semmi bajom nem volt az olajjal. Nem kezdte el enni pedig öreg a motor és vékony az olaj. Az ára tényleg barátságos, és én úgy hallottam, hogy mobil valójában (tekintve, hogy az opel nem olajgyártó ezt el is fogadhatjuk:).
Viszont ezzel kapcsolatban valami ami ide tartozik de 99,99% hogy nem az olaj hibája: mikor a kocsit +vettem olajcserével kezdtem (néhány hét múlva). Nem tudom mi volt benne de amikor beraktam a fent említett olajat, azonnal elkezdett kattogni (kopogni) a motor. Alulról jobban hallatszik, de szaki szerint hidrotőke. Most akarom vinni szervízbe, hogy nézzék át komolyabban. Arra gondolok, hogy vagy feladalékolták a motort, vagy sűrűbb olaj volt benne és ezért nem hallottam vételkor(ez főtengely környéki problémára utal). A hang a két olajcsere alatt nem hangosodott, kocsi megy minállat, csapágyak nem álltak be (ez meg ugye inkább hidrotőkére utal). Hát ennyi, várom az ötleteket.
én is ajánlaom a 10/40-es olajat, én Castrol GTX-et használok. 5l-t kell vanni, nekem majdnem az összes bement a C24NE motorba. Olajszűrő, légszűrő ahogy qwer szaktárs írta. Én ilyenkor mindig megnézetem az üzemanyagszűrő állapotát is, lehet hogy nem kell cserélni, de sok későbbi kellemetlenséget kerülsz el, ha mégis.
a vizeshordó effektus nálam is játszott. Műanyag rács le, alatta meg a lefolyókban 2 derék marék levél meg mifene ki. Azóta szépen lefolyik az esővíz meg ilyesmi. Gondolkodom, hogy a fekete műanyag bizbasz alá érdemes lenne valamilyen szűrőt berakni, csak az meg kreténül nézne ki.
" A hétvégén megnéztem az ülést, de sajnos az azt rögzítő csavarokkal nem bírtam. Egyszerűen nem bírtam kicsavarozni. "
Először senkinek sem sikerül. Nem a praktikeres kis imbuszkulcsokat kell használni, mert a csavarok bele vannak ragasztva a menetbe. Ide erőgép kell ! Ha nem megy, hozd el a kocsid, segítek kiszedni.
@göri
> a vízszint meg csak emelkedett (volna) amíg be nem folyik mindenhova.
Nem mindenhova! Középen van a fűtőventillátor szívócsatornája (szerencsére) kis peremmel körbevéve. Na oda folyik be az átok víz ha elérte a szintet. Onnan meg ahol kijut irány az utastér.
Nekem lötyögésig nem jutott el a dolog, mert annyira azért nem volt eltömődve. Esőben on-line ázott és locsolócsővel reprodukálható volt a debugolás idejére.
A hétvégén megnéztem az ülést, de sajnos az azt rögzítő csavarokkal nem bírtam. Egyszerűen nem bírtam kicsavarozni. A gerinctámaszállítók úgy ahogy, de működnek ez a sok műanyag borítás megőrjít. Az első futóműnáél lévő ropogást pedig én is csak akkor hallom, ha az egyik kerék szintje eltér a másiktól.
Omegafan, latsam
A beázáshoz annyit, multkor lemostam a kocsit, utána irány a város. Megyek mint állat, ám forduláskor hallom, mintha egy 120 literes vizes hordó lenne a motortérben, a víz ide oda hullámzott elől. Aztán rájöttem, hogy abba a gagyi műanyagba van az esővíz elfolyó két szélen amely a sok falevéltől meg egyéb kosztól szépen eltömődött a vízszint meg csak emelkedett (volna) amíg be nem folyik mindenhova.
@Omegafan
Már tegnap válaszoltam, de az index eltökítette a hozzászólásomat:(
Namég1x
Nálam az volt a szitu, hogy a szélvédő és motorház közti részben (amit egy gagyi fekete műanyag fed le) víz keletkezett és belefolyt a fűtőmotorba (vagy csak a ventillátorba?). Innen a klímacsöveken lecsepegett a jobb első ülés lábterébe. Levettem a borítást (azt a gagyi feketét az ablaktörlők alatt) de semmi különöset nem láttam. Visszaraktam, és egy ideig meg is szűnt a vizelés. Valószínüleg csak meg kellett igazítani. Ez nem nagy meló érdemes megpróbálni. És ha már ott vagy érdemes kipucolni a két első sárvédő mögötti lefojót is. Nálam tele volt falevéllel.
Sam
kérdésem lenne. A szombati zuhi után másnap reggel induláskor kisebb búvópatak tört elő a gázpedál tájékáról. Honnan jöhet és mi lehet az oka, pls HELP!!! (Eddig sem nagyobb eső után, sem mosás után nem fordult elő ilyen... ja! A Omega a járgány.)
az enyém így néz ki (http://www.motorscene.de/LCD-Cockpit/LCD_Bilder_von_Opel/SenatorB_LCD-01/senatorb_lcd-01.html) bár ezt senatornak írja a weblap. Van egy másik amit A omegának mond de ez check controlos (http://www.motorscene.de/LCD-Cockpit/LCD_Bilder_von_Opel/OmegaA_LCD-01/omegaa_lcd-01.html) ami az enyémben nincsen sajna. És ha jól megfigyuzod a műszerek közt is van aprócska különbség.
A korvett utánzatos a nyomatékgörbés ugye? Az omegában kissé diszkrétebb van: körív fordszámmérő, digit sebesség és tank, oszlopgrafikon töltés, olajnyomás, vízhőfok. Múltkor lekameráztam de olyan sz.rul sikerült bedigizni, hogy nem raktam fel a netre. De lehet, hogy holnap mégis behozom. Végülis a lényeg látszik.
jaja, azazidétlen korvett utánzat? :-)))) tom mellik, a gsi kabriós haveromnak van olyan.. bár ő megvette tavaly a kocsit. Ő volt a faszagyerek majd 2 hét múlva rákerült az eladó felirat.. még most is rajta van....
Tom mellik.. Omegában még sosenem láttam olyat. Kiványcsivá tettél! Meg akarom nézni! :-)))
Az omegám LCD műszerfalas. A gsi kadetté hasonlít rá.
Most nem tervezek autócserét de ha sok szépet mondasz róla lehet, hogy a következő kocsim mégiscsak xm lesz:)
Oks! Az elkövetkező néhány hétben majd beiktatjuk.
Sam
>Omegázok legalább eggyet... :-))
Nem hiszem, hogy az én 88-as omegám a feelingek netovábbja, de az LCD benne az nem mindennapos:) Amiatt megéri megnézni. Én meg végre találkozok xm tulajjal aki nem azért magasztalja a kocsiját, hogy rámtukmálja:)
Az nem feltétlenül hiba, ugyanis a kormányösszekötő gombfeje tud hozzáérni a trapézkar gömbfején lévő végállás ütközőhöz. Nálam leginkább akkor jelentkezik, ha a két első kerék között szintkülönbség keletkezik teljesen kitekert kormánynál. Ez állítólag igy normális.
A full elektromos(magasság, ülőlap eleje, hátulja külön emelhető), fűthető, dupla deréktámaszos két első ülés, plussz a 2 fejtámlás széleskönyöklős, combtámaszos hátsó sor együtt volt ennyi. A te üléseid kb 30e, de, hogy épp kinek kell!? Ha kell kontakt, tudok küldeni.
okse.. kinyomtatom az egészet és ha eger felé jársz jelezd! Én nap mint nap itt lebzselek az indexen, munka közben... :-))
Omegázok legalább eggyet... :-))