Az én autómban nincs gyári navigáció, így a ti információitok alapján alakult ki a véleményem, hogy a KIA arcpirítóan tisztességtelen piaci gyakorlatot folytat az autóba épített navigációval. Egyrészt (és ez nem KIA specifikus) a hasonló tudású önálló navigációs készülékekhez képest eszméletlen drágán adja a navigációs szolgáltatást (az amúgy már kifizetett fejegységbe...), másrészt a szoftver és főleg az adatbázis frissítése nagyon lassú.
Nem is értem, miért nem oldható meg a frissítés a szervízen kívül. Autónként pár (tíz) dolláros költség lenne egy WiFi modul beépítése,amivel otthon, bárhol, ahol van WiFi (vagy a mobilon létrehozott hotspottal) csatlakozva a netre letölthető lenne a frissítés. Valamiért az autóipar mindig egy évtizeddel (vagy többel) lemaradva alkalmazza az IT fejlesztéseket az autókba.
Amúgy én is térképen tanultam a navigálást, most is van az autóban egy részletes Magyarország térkép. Hosszabb kirándulások, országjárások előtt szeretek egy nagy, kiterített térképen kani egy átfogó képet az útvonalról úgy, hogy közben lássam a részleteket is. Aztán a dolog aprómunkáját a navigációra bízom, és csak ritkán bírálom felül.
Bocsi, de nem osztom a véleményed. Én még abban a korban nőttem fel, amikor papír alapú térképpel navigáltunk pl. az NDK-ban. Megtanultunk táblákat olvasni, stb...
Így nem ejt zavarba, ha hiányzik valami a navis térképről.
Másik, hogy mivel van Car Android a naviban tudnám használni a telefonról is bármelyik progit ....- soha nem tettem.
hat,leheteges amit irsz az is,de nalam nemhiszem h igy volt,par helYen a kocsiba megtalaltam ragasztokat amin febrari es jan végi datumok voltak :) de most mar bizrosan csakis keszletrol lehet
Szia , elhiszem amit írsz , de nekem ezt mondták , és nem csak egy kereskedésben jártam , itt Magyarországon. Azt mondták , hogy február-március hónapban szerelik át a gyártósort , így akár januári belpiacos megrendelés és januári gyártás is beleférhetett . Ha jól rémlik benzines kocsit vettél közepes felszereltséggel , nem lehet , hogy a szlovák országos készletben nézték meg , hogy van-e amilyent akarsz , és még a szín is stimmelt? Azért az 1 hónapos átfutási idő gyártósorról kicsit kevésnek tűnik , de hát nálatok Zsolnán gyártják , bármi előfordulhat . Én mindenhogyan 2018 elején akartam , hogy megjöjjön a kocsi , úgyhogy nem malmoztam rajta sokat, megrendeltem az 1.6 CRDi Gold-ot.
hali.en januar kozepen voltam a szalonban,es akor rendeltem meg olyat amilyet en akartam.februar kozepen jott meg,es meg ugy tudom,aprilisban is meg boven lehetett venni olyat amilyet akartak az emberek.. itt szlovakiaban.
Tavaly november végéig lehetett gyártásból rendelni , legalábbis nekem azt mondta a kereskedő a tél elején, hogy ha gyártósorról akarok kocsit , addig kell lépnem , február-március körül már az új Ceed gyártósorát állítják be. Mondta , hogy készletre rendelnek be 20-30 autót , de inkább kisebb/közepes felszereltséggel és szinte csak benzineseket , ill. talán a kisebb dízelt.
"A térkép "frissességén" lehet vitatkozni, szerintem sokkal fontosabb, hogy a navi illeszkedjen az autóhoz" nem nem! az a legfontosabb hogy minél frissebb térkép legyen!
Komolyan így van, az értékesítők mondták. Szlovákiában talán már le is álltak a gyártásával a szeptembertől rendelhető új ceed-et gyártják. (ha a kereskedő rosszul informált akkor bocsi a butaságokért)
A "nagy darabszámot" értékesítő kereskedők lehívtak a gyári készletből különböző felszereltségű (a már korábban említett "medálokból"), és különböző általuk favorizált színekből és kb azokból foglalhatsz.
Én két kereskedésnél voltam Debrecenben és Nyíregyházán. Az első körben mind a két helyszínen ugyan azok az "engedmények" voltak (metál felár elengedése, csomagtér tálca, szőnyeg garnitúra azaz a belépő "ajándékok")
Az autó katalógus ára és az országos promó kedvezmény fix, ezért egyszerűen csak a szimpátia döntött, az értékesítő személye az első benyomás alapján.
Amikor már az oldalbordámmal mentem pl színt választani, akkor jöhettek a kereskedői "gesztusok" forintosítva :-)
És nem csalódtam, jó volt a megérzésem....... (bár igaz, hogy nem tudhatom, hogy mi lett volna a másik helyen)
De az értékesítő végig korrekt volt, az átadás során is tényszerű. (most így több nap után polemizálva a gyári navigációról konkrétan emléxem, hogy az átadás során mondta, hogy ne mindig hagyatkozzak rá)
Igen, ez valahogy így van a ceed-nél. Titan, Silber, Gold, Platin, felszereltségek vannak. Lehet kérni metálfényezést és Üvegtetőt. Ez a két extra van. Színrendelésben nem tudom, hogyan áll most a dolog. Én egy megrendelt autót vettem, így hamar megérkezett. Mivel lassan megérkezik az új ceed, előfordulhat, hogy már nem lehet akármilyen színt rendelni gyártásban. Viszont némely nagyobb kereskedő ilyenkor berendel készletre a sikeresebb szériákból, színekből, mert kifutónál olcsóbban megkapja...neki viszont nem mondja senki, hogy mennyiért adhatja, mehet normál áron is ha keresett.:-)
Teljesen egyetértek abban, hogy a szélvédőre tapasztott készülékek ideje lejárt. Valóban zavaró a lelógó kábel, és kényelmetlen az állandó leszerelgetés. Az utólagosan beépített készülék viszont optimális lehet. Már a kocsiba gyárilag beépített készülékkel azonos formatervűt is vásárolhatsz. Ebben az esetben az általad kedvelt navigációs szoftver használatára is megvan az esélyed. Nem vagy rákényszerítve a gyári, sok kívánnivalót maga után hagyó szoftver használatára. Az előző autómba egy ilyen utólagos készüléket használtam tolatókamerával, és tökéletes volt . A mai napig visszasírom.
Jó, hogy említed a rádió hangjának a némítását (erre az utólagos beépítésű is képes). Nem ismerem az új, már magyarul is beszélő gyári készüléket. Sajnos nekem még az előző verzió van, amit egy idióta úgy tervezett meg, hogy a rádió hangját a 10. fokozatra halkítja le a GPS megszólalása esetén. Ez azt jelenti, hogy csak akkor működik, ha a 10. fokozatnál erősebbre van állítva a rádió. Szerintem normális ember ezt nem teszi, mert szétreped a dobhártyája. Én általában 3. vagy 4. fokozaton kallgatom a rádiót. Lehet, hogy más hangosabban, de hogy nem jóval a 10 felett, az biztos. Tehát ez a funkció nem működik. A GPS túl kell, hogy üvöltse a rádiót. Ha esetleg nem a 10. hanem az 1. fokozatra csökkenne a hangerő, akkor tökéletes lenne. A szoftver alkotója ezt néhány másodperc alatt meg tudná oldani 0 költséggel. De a KIA mereven elzárkózik. Nem tudom, hogy a te készülékednél mi a beállított érték.
Nekem eléggé rossz véleményem van az autóról, de a visszagurulás gátlóval például nincs problémám. Igazából ritkán használom, de mindig jól működött.
Ezt komolyan mondod? Nem az igényeid szerint gyártják le, hanem kénytelen vagy a készleten lévő (esetleg már régóta tárolt) autók közül választani? Ez engem egy kicsit a régi Merkur időkre emlékeztet.
A navival kapcsolatban valahogy így gondolom én is. Amire kell, arra megfelel. Én is útáltam az előző autóban, hogy mindig feltenni, levenni (a szőke svédek miatt :-) ) zsinórt elrakni, szélvédőt megpucolni az odaszáradt nyáltól, stb. Így beépítve jópofa. Ahogy írtad is, összhangban van a kocsi néhány részével, (rádió, telefon), sőt aranyos dolog, ha pl kifogyóban van az üzemanyag, hogy rákérdez, keressen-e benzinkutat, és csak rá kell bökni a válaszra.
Elektromos kézifék szerencsére nincs az enyémben. Nem is szerettem volna, több rosszat hallani róla, mint jót. Én is szoktam odébb gurulni az udvarban, mélygarázsban, stb, frászt is kapnék tőle, ha be kéne kötnöm magam ezért! :-)
Visszagurulásgátló...hát hektikus a működése, szerintem nem lesz a szíved csücske. Nekem legalábbis eléggé összevissza működik. Van, hogy indokolt lenne, nem fog be. Van, hogy alig van lejtő, befog. Mindenesetre ha befog, akkor tanácsolom, hogy szép kényelmesen, nem kapkodva indulj el. Van rá 2 mp-ed. Ez idő előtt még könyörgésre sem old ki! Néhányszor már megcsörgettem a motort, mert a szokásos gázzal indultam és fogott még a fék. Tapasztalat hozta, hogy pl lámpánál a sárgánál beteszem egyesbe, lelépek a fékről és magamban kettőig számolva kezdem felengedni a kuplungot. Előbb felesleges...:-)
A kézifékes dolog szerintem (legalábbis ahogy én tanultam anno vezetni) egyértelmű...nem indokolt a visszagurulásgátló működése, el kell tudni indulni anélkül. Max megszokást igényel, hogyan old ki az elektronika.
azért én is hozzászólnék egy párdologhoz. Egy éve vettük a Ceed SW Summer Edition 1.6 benzines kivitelt. Számomra a beépített magyar nyelvű navi + tolatókamera tökéletes. Nem tudom elviselni, amikor mindenféle cucc lóg az ablakban-on, nagyon zavaró. Kezelés szempontjából annyira logikus, hogy a kézikönyv nem is kellet. A térkép "frissességén" lehet vitatkozni, szerintem sokkal fontosabb, hogy a navi illeszkedjen az autóhoz (pl. rádióhang némítás nav. hang közben..... és hogy a szép nagy kijelző a műszerfalban van!
Nemrég Frankfurtba egy Opel Insigniát használtunk, szinte zsír új volt. Hát annak a navija meg se közelítette a Kia-ét........
Egy dolog amin viszont javítani kellene az a visszagurulás gátló. Sajna a működési logikáját nem értem és zavaró, hogy pl. emelkedőn kézifék behúzásnál nem működik....
Igen , kb. 2-3 hete érdeklődtem már erről , de örülök hogy rájöttél és megosztottad velünk az infót. Néhány dologra menet közben (vagyis ahogy telik az idő) jön rá az ember. Például előre tudtam , hogy az elektromos kézifék nem lesz a szívem csücske (ha lehetett volna maradtam volna a hagyományosnál) , történt az első napokban , hogy beálltam a kapu elé , amíg kiszálltam kaput nyitni bekapcsoltam a kéziféket (régi kocsinál nem szoktam , de az első héten ne guruljon már ki az utcára véletlenül). Visszaülök , elindulnék a kocsibejárón , de nem old ki a fék, na gondoltam már el is romlott , nem hiába irtóztam tőle. Aztán még egyszer próbáltam , semmi , illetve egy kis figyelmeztető hangra lettem figyelmes : hohó ennek valami nem tetszik , nézzük csak mi lehet , persze az övet a beálláshoz nem kapcsoltam vissza (nincs ilyen ember szerintem aki visszakapcsolja) , mihelyt megtettem már ki is oldott a kézifék. Bosszantó egy dolog , aztán belenéztem a könyvébe , olvastam egy egyszerűbb módot az elindulásra , a lábfékre rálépve is ki lehet manuálisan oldani egyidejűleg a kéziféket. Aztán megszívatott még egyszer is : murvás úton parkoltam , beültem a kocsiba , pont siettem gyorsan elindulni , ekkor kaptam egy telefonhívást , elfeledkeztem persze megint a kioldásról/övről ,gyorsan próbáltam elindulni , és arra eszméltem , hogy már húzza a murván a hátsó kerék a csíkot. Vissza sírom a hagyományos kéziféket! A friss tulajoknak írtam le a bal..szságom okulásul.
Van még a negyedik legmagasabb limitált felszereltség a "Platinum" , ebben vannak azok az extrák amiről "gyüri" beszélt (sávelhagyásra figyelmeztetés , Kresz tábla felismerés , mögöttes forgalom figyelés, adaptív xenon , stb). Csak itt már +1 millió a goldhoz is az ár , ez már elég nagy lépcső.
Kia Ceed 1.6 crdi vásárlása előtt állok (csak keresem a megfelelő példányt) 100 ezer körüli km-rel vennék. Németországban lakom és itt nagyon szigorúak a műszaki vizsgák, és a kiszemelt példánynak fél éve van a vizsgáig. Érdeklődnék, hogy lengéscsillapítót, fékeket, vagy bármi olyat ami műszaki vizsgán buktató lehet, mennyi km-nél kell átlagba cserélni? Mivel garanciás az autó, szakszervízbe németországba elég sokba fájna a dolog. És lehet érdemesebb lenne akkor fiatalabbat venni. Illetve árakat tudna valaki mondani kb.?
Talán manapság annyival "egyszerűbb" az autó vásárlás, hogy a három felszereltségből választhatsz bronz, szilver, gold.
Mivel csak készletről rendelhetsz, amivel az egyes kereskedők rendelkeznek, még a választható színek is "korlátozottak". A bronz az elég alap, a gold pedig irreálisan drága azokért a pluszokért amit még ad a szilverhez képest.
Így számomra maradt a megfizethető áron lévő "középső" felszereltség a hasznos extrákkal. (ezek szerint a navit leszámítva)
Nagyon bízom abban, hogy egy ilyen nagy múltú autógyár aki Európában egyre nagyobb piaci részesedéssel rendelkezik változtat ezeken a negatív dolgokon.
Az én kereskedőmnek esze ágában sem volt lebeszélni. Bár őszintén szólva nem tudom, hogy mit tettem volna. Ha pár napra kaphattam volna egy tesztautót, akkor kiismerve a fogyatékosságokat biztos, hogy nem veszem meg az autót. De a tesztautó szóba sem jöhetett. Tovább bonyolította volna a döntést, hogy nagyon sok extra csak a legmagasabb felszereltségi szintnél volt elérhető, ami már tartalmazta a navit. Ez érthető is, mert az extrák egy része a navira épül.
Az extrák többsége hasznos és praktikus. Én például nagyon szeretem a mögötttes keresztirányú forgalom figyelőt, ami ráadásul tökéletesen is működik. Nagyon ráizgultam például a táblafelismerő rendszerre is, ami nagyon hasznos és praktikus lenne. Csak az a baj, hogy teljesen használhatatlan. Átverés az egész. A kijelzett limit az esetek jelentős részében köszönő viszonyban sincs a megengedett sebességhatárral. És az egészet megfejelték azzal, hogy az engedélyezett sebesség túllépése esetén nincs hangjelzés. Én még nem találkoztam olyan navigációval, ahol a hangjelzés hiányozna. Természetesen kikapcsolható, de az alapbeállítás az aktív állapot. A KIA leegszerűsítette, hogy be sem kapcsolható. Így viszont semmi értelme. A kereskedő cinikusan azt mondta, hogy ha nekem ez fontos, akkor folyamatosan a műszerfalat figyeljem és ne a forgalmat.
Gondolkodtam, hogy kidobatom a teljes fejegységet, és veszek egy utólagosan beépíthetőt. A neten tömegével fellelhetők a gyári dizájnnal megegyező kerettel árult fejegységek. A minőségről nincs információm, de a gyári egységnél csak jobb lehet. A hozzáértők azonban lebeszéltek, mivel az információk nagy része a fejegységen megy keresztül, és annak eltávolítása üzemképtelenné tenné esetleg az autót. Ha a gyári navi lecserélésére vakakinek lenne használható ötlete, információja, azt nagyon megköszönném.
Ha olyasvalaki is olvassa a fórumot, aki egy alacsonyabb felszereltségű autó vásárlását tervezi, akkor én azt tanácsolnám, hogy mindenképp navigáció nélkülit vegyen, és tetessen bele egy utókagos beépítésűt. Sokkal olcsóbban jön ki, és egy használható navija lesz. Persze ez csak az én véleményem.
Nálam nem okoz problémát, hogy az extrák árát nem tudom érvényesíteni eladáskor. Én csak új autót veszek, jól felszereltet és kizárólag sorról rendelem. Viszont sokáig használom. Előző autómat 12 évesen adtam el. Így már elhanyagolható a többletköltség miatti veszteség. Viszont hosszú időn át jól érzem (illetve érezném) magam az autóban, ha valójában használhatóak lennének a megvásárolt extrák. Egyetértek veled, a fűtött kormány valóban nagyon kellemes.
Akkor most megsúgom, hogy neked köszönhetjük ezt! Ugyanis mint írtad, már másodszor kérdezted itt a dolgot, nem hagytad annyiban.
Az első kérdésed igaz nem láttam, de most felpiszkáltad a kíváncsiságomat. Rémlett is a dolog, mintha valahol a vásárlás előtt magam is olvastam volna ezt a fejtámla-állítási lehetőséget, de feledésbe merült. Éppen pár napja, hogy megjegyeztem magamban egy hosszabb út során...jó lenne picit előbbre dönteni ezt a támlát!
Aztán ahogy olvastam utóbbi kérdésed, felöltöztem, lementem a garázsba és kipróbáltam. És lám! :-)
Hát ez így tényleg nagyon gáz. Én a Pappastól vettem az autót, emlékszem a kereskedő a naviról határozottan lebeszélt. Mondjuk én nem az extrákra izgulok, hanem a praktikumra, a funkcionalitásra. Egyedül az ülés és kormányfűtés amiért érdemes fizetni :) A többi vegytiszta marketing... amit használtan már nem nagyon tudsz érvényesíteni se.
Mint új márkatárs, már nem tudsz tenni semmit. De azért ne izgulj. Ha nem full extrás verziót vettél, akkor sok átveréstől megszabadultál. Az én autóm sajnos az automata váltó, a napfénytető és a START/STOP kivételével full extrás. Az átverések, használhatatlan funkciók jelentős része az extrás dolgokhoz kapcsolódik. Ezek nagyrészt szoftver alapúak és a fejegységnél találhatóak. A KIA tud a hibákról, de nem érdekli őket, pedig némelyiket a hozzáféréssel rendelkező szoftverfejlesztő másodpercek alatt orvosolhatná. A hardverről nem tudok rosszat mondani, tehát nem kell félned.
Ezek az extrák- amelyek egy része használhatatlan- nekem kb. 3 millios többletkiadást jelentettek. Megértheted, hogy egy kicsit feszkós vagyok. Természetesen vannak jó dolgok is, de ha tudatában vagyok a használhatatlan funkcióknak, akkor biztos, hogy nem veszem meg az autót. Én ugyanis a felszereltségek alapján választottam autót.
Csak néhány ízelítő a gusztustalan marketing politikáról a teljesség igénye nélkül (a térképpel való átverésen túl):
-Eladtak nekem olyan funkciót, ami akkor még nem is létezett, de a katalógusban büszkélkedtek vele. Ez az adaptív távolsági világítás. Legalább ötször rákérdeztem (mint minden másra) a megrendelés előtt a részletekre, mindig pozitív választ kaptam. Mikor az átvételt követően jeleztem, hogy nem találom, akkor a kereskedő az importőrhöz irányított, mivel a jutalék már a zsebében volt. Nem kívánt nagyon foglalkozni az üggyel. Az importőr az alvázszám alapján leellenőrizte, és telefonon visszaigazolta, hogy az autómba beépítésre került ez a funkció. Nem részletezem a többfordulós meccs részleteit, de a lényeg, hogy kértem, írják le ezt nekem hivatalosan. Rövid időn belül kaptam tőlük egy email-t, amiben felháborodásuknak adtak hangot, hogy miért keresem ezt a funkciót, mivel ezt még egy autóba sem építették be. Csak a következő modellévtől lesz elérhető. Arról egy szót sem írtak, hogy pár nappal azelőtt telefonon visszaigazolták az ellenkezőjét. A korrektség érdekében azt el kell ismernem, hogy az új modellévben ráfrissítették az autómra ezt a funkciót. Ez az egyetlen pozitív dolog ami történt velem.
- Az én navigációm még nem tartalmazta a magyar nyelvet. Erről az apró tényről a marketing anyag egy szó említést nem tett. Bevallom, hogy én tudtam róla, mivel rákérdeztem a kereskedőnél. Kénytelen volt bevallani, hogy magyar nyelv nélküli, de rögtön etetett, hogy nagy eséllyel hamarosan megjelenik a nyelv, és akkor díjmentesen ráfrissítik az autómra. Néhány hónapon belül meg is jelent, de közölték, hogy a frissítés nem megoldható. Nekem végülis ez nagy gondot nem okoz, mert az angollal elboldogulok. De az egyetlen nyelvet sem beszélő embereket azért jól átverték az információ elhallgatásával. Azt már megsem említeném, hogy a fejegység kezelési leírását sem fordították le magyarra. Akinek szüksége van rá, az találja ki magától, vagy tanuljon meg egy ismertebb nyelvet.
- A katalógusban külön fejezet foglalkozik a navigációval, melynek címe "TomTom navigációs rendszer". Gondolom ez mindenkinek azt jelenti, hogy TomTom van beépítve. De a KIA-nál nem így van. Mikor feszegettem a témát, akkor kioktattak, hogy ne emlegessem a TomTom nevet, mert a KIA a saját fejlesztésű rendszerét használja. Rákérdeztem, hogy akkor a katalógusban miért TomTom navigációs rendszerről beszélnek. A mai napig nem kaptam választ.
- Kezelési kézikönyv utolsó oldalainak egyikén található egy rövid tájékoztatás, hogy bármilyen probléma esetén legelőször a kereskedőhöz forduljunk. Ha nem tudnak segíteni, akkor az importőrt keressük meg. Ha ott sincs megoldás, akkor hívjuk fel a megadott telefonszámot Koreában. Kicsit csodálkoztam, hogy miért nem email cím van megadva, mert többszáz forintos percdíjjal hívható szám nem a legoptimálisabb megoldás. Kíváncsiságból felhívtam a számot, kerül, amibe kerül. A tárcsázást követően az automata közölte, hogy az adott számhoz előfizető nem tartozik. Ez azért jellemzi a KIA hozzáállását a vásárlóihoz. Ha vállalkozó szellemű vagy, nézd meg a te kézikönyvedet. Gondolom az is tartalmazza a telefonszámot. Kipróbálhatod.
Most aztán jól kiadtad magadból a felgyülemlett feszkót :-) de megértem, így nekem is csalódás egy kicsit. (de rátudom, hogy adták a silverhez sok más mellett, bár biztosan jobban esne ha használható is lenne)
Egyébként mit értesz "a KIA gusztustalan marketing politikájába." alatt?
Van más "turpisság" is amire oda kellene figyelnem mint új márkatárs?