Keresés

Részletes keresés

evil1023 Creative Commons License 2002.05.09 0 0 213
Pedig au Auto2(??)-ben azt írták, hogy ha az ember betart minden szabályt, akkor a durrdefekt esélye kisebb, mint 5 lottó ötös egymásután. Mégis kábé mennyivel mehettél? És kiderült mitől lett a defekt?
Előzmény: flowachild (200)
flowachild Creative Commons License 2002.05.09 0 0 212
Bocsika, az előbb rossz URL-t adtam meg, az OMEGA.INI.HU ugyanis már foglalt domain név, úgyhogy WWW.OMEGACLUB.INI.HU címen lehet elérni a honlapot, vagy a már említett OMEGACLUB.FREEWEB.HU címen.

Majd nézzétek meg!

flowachild

flowachild Creative Commons License 2002.05.09 0 0 211
qwer: Nem, tökéletesen tubeless gumi volt. Én is úgy hallottam, hogy az ilyen gumik nem kaphatnak durrdefektet, de én voltam a kivétel...

HAHÓ MINDENKI!!!

Komolyan elkezdtem csinálni az OMEGÁS honlapot, és már a tárhelyet is regisztráltam a Freeweb-en, ráadásul nagyrészt már készen is van a cucc. Legkésőbb holnap éjszaka fel is fogom tölteni. Az OMEGA.INI.HU vagy OMEGACLUB.FW.HU címen nézhetitek majd meg. De TOVÁBBRA IS VÁROK MINDENFÉLE KAPCSOLÓDÓ ANYAGOT, legalább fényképeket az Omegáitokról! KÜLDJETEK EZT-AZT!!!

Üdv mindenkinek!

flowachild

Előzmény: qwer1234 (210)
qwer1234 Creative Commons License 2002.05.09 0 0 210
Ha radiál gumi volt, nem lehet, hogy nem tubeless gumi volt ? Azaz lehet hogy belsős gumi volt ?
flowachild Creative Commons License 2002.05.09 0 0 209
Azért büntettek meg (csak a roncs elvontatása a pályáról 4x ennyibe került!), mert "nem az útviszonyoknak megfelelő sebességgel közlekedtem". Tudvalevő, a pálya ki- vagy bevezetőjén 80-nal lehet max. menni. Én meg nem annyival mentem. Hogy PONTOSAN mennyivel mentem, azt persze utólag nem lehetett kideríteni, de miután én írtam (!) a baleseti jegyzőkönyvet (a rendőrautóban, miután a rendőrőknek nem volt kedvük hozzá...), és nem akartam nagyot kamuzni (nem volt rutinom...:), így 100-at írtam be.
Erről az "útviszony" dologról azt kell tudni, hogy jeges volt az út. Először pedig én is azt hittem, hogy a jégen csúszott meg a dög, de egyrészt NYÍLEGYENES úton mentem (ahonnan nehéz csúszás címszó alatt 90 fokot fordulni minden előjel nélkül egy pillanat alatt...), másrészt pedig a bal első kerekemről hiányzott a gumi. A muki aki utánam jött csak másnap telefonon mondta, hogy látta szikrázni a kereket. Azért csak másnap, mert bonyolította a történetet hogy egy csaj aki szintén mögöttem jött azt állította, hogy felverődtek a kocsijára az Omega szanaszéjjel repülő alkatrészei. Ami persze nem volt igaz, semmi sérülés nem volt a kocsiján... De ő állította hogy volt. Még a szekrény méretű barátját is rám uszította, hogy töltsem ki a baleseti bejelentőt. Meg ő is hívta ki a rendőröket. Persze a végén a biztosító kétszer is elutasította a kárigényét, miután nem volt sérülés a kocsiján. (Ilyen nyilvánvaló hüjeségeket mondott, hogy a lökhárítómat egyben szedte ki a kocsija alól, mert beleszaladt és aláragadt... Amikor centisnél kisebb darabokra hullott szét MINDEN ami a kocsi orrában volt!!!) Na szóval ez a csaj kitalálta hogy BEPEREL engem ha nem töltöm ki a bejelentőt (ez az előtt volt hogy kitöltöttük volna végül is), és "tanú" gyanánt hívtam a mukit. A csaj ugyanis azt állította, hogy én egy Mercivel versenyeztem, azért történt a baleset... Na mindegy.

Szóval megbüntettek 6000 Ft-ra. Szerencsére megúsztam ugyanis a "közvagyon-károkozás" (mint kiütött betonelem) feljelentést. :)

Előzmény: _latsam (202)
flowachild Creative Commons License 2002.05.09 0 0 208
Hali!

qwer: Őszintén szólva fogalmam sincs, hogy milyen gumi volt rajta, de miután ma már nem nagyon gyártanak/forgalmaznak diagonált, így feltételezem, hogy "natúr" radiál gumi volt, 185 R14-es. Ja, és kb. 30 ezer km volt benne, nem több. De tuti durrdefekt volt, mert egyrészt egy muksi aki mögöttem jött látta, hogy szikrázik a felni (!) mielőtt kivágódott a gép. Ja és belülről úgy nézett ki a dolog, hogy egy centit nem mozdult a kormány egyik irányba sem, a "becsapódás" után ugyanolyan egyenesen állt, mint előtte... A durrdefektet meg amúgy nem lehet sehogyan sem kivédeni, főleg nem nagyobb sebességnél. Tudomásom szerint. Pláne ha kormányzott kerékről van szó...

De az Omega biztonságból KITŰNŐEN vizsgázott! :) Őszintén szólva nem éreztem magam veszélyben utána sem, amikor visszagondoltam a balesetre. Bizony, "előttem-mögöttem 2 méter"... :)

Szeretném megragadni az alkalmat, hogy bejelentsem: régóta gondolkodtam a dolgon, de most végre el is jutottam arra a szintre, hogy nyitok egy OMEGÁS HONLAPOT!!! :)

Első nekifutásra a Freeweb-en regisztrálok egy tárhelyet (már folyamatban van a dolog) és oda töltöm majd fel kb. 24-48 órán belül a honlapot. Ez egy kifejezetten Omega A-ról szóló honlap lesz, infókkal, képekkel meg ilyesmi. MÁR FÉLIG KÉSZEN IS VAN, ma egész nap ezen dolgoztam. Akit esetleg érdekel ilyesmi portál-dolog, azt kérem, hogy akár még a megjelenés előtt KÜLDJÖN NEKEM MINDENFÉLE OMEGÁVAL KAPCSOLATOS ANYAGOT (fotó, vélemény, iromány, bármi...)!!! Előre is köszi! :)

Ennyit mára. Üdv mindenkinek! Jó Omegázást!!! :)

Előzmény: qwer1234 (205)
agi521 Creative Commons License 2002.05.08 0 0 207

persze Te nem vettel eszre :(
Előzmény: qwer1234 (204)
Omegafan Creative Commons License 2002.05.08 0 0 206
Hát én ezért (is) szeretem annyira az Omegát. Mikor benne ülsz, előtted 2m, mögötted meg 3 :-)))

OF

Előzmény: flowachild (200)
qwer1234 Creative Commons License 2002.05.08 0 0 205
flowachild:
Azt szeretném megkérdezni, hogy az ominózus Omegán milyen gumi volt ? diagonál ? A durdefekt az amitől mindig is féltem. Egyébként ki lehetett volna védeni a falnak ütközést ?

üdv :qwer1234

Előzmény: flowachild (200)
qwer1234 Creative Commons License 2002.05.08 0 0 204
agi521:
Láthattál, mert arra lakom és gyakran megyünk a gyerekkel arra a játszótérre !
Előzmény: agi521 (199)
kelemenb Creative Commons License 2002.05.08 0 0 203
flowachild

Ha már Hungaroszervíz, SOHA, DE SOHA ne menjetek be oda. Történetesen egyszer(2x) hagyott az autó az út szélén. Első alkalommal kiderült, hogy átégett az elosztófedelem, Hungaroszervízbe bevittem, kicserélték-állításuk szerint-, kifizettem egy uj elosztófedelet és rotort. Ezek után kb két hónappal ujra megállt az autó(full csomag, család, 6 hónapos csecsemővel, M7-es 102-es km kő). Addigra már volt normális szerelőm, ő miután megnézte, megmutatta a leszedett elosztófedelet, ami a gyári első beszerelés volt a rotorral együt. Azt hiszem ez a cégről sokmindent elárul, de mindenki azt csinál amihez kedve van.

kelemenb

Előzmény: flowachild (201)
_latsam Creative Commons License 2002.05.08 0 0 202
@flowachild
>és 6000 Ft büntetés lett...
És miért vágtak meg 6000-re???
Előzmény: flowachild (200)
flowachild Creative Commons License 2002.05.08 0 0 201
Még valami:

A Müller Opelről csak annyit, hogy a (184)-ben említett 100 ezer forintos motorvezérlő Bosch computert náluk vettem, és - kapaszkodjatok! - HIBÁS VOLT!!! EGYÁLTALÁN NEM MŰKÖDÖTT!!!

Több mint 4 hétbe telt mire hajlandóak voltak másikat adni, de ehhez "be kellett vizsgálni" a kütyüt, ami úgy történt, hogy a volt HungaroSzervizhez kellett vontatni az egész városon keresztül az amúgy éppen emiatt a kütyü miatt MOZGÁSKÉPTELEN autót!!! Ja, és majdnem buktam az egész 100 rugós kalandot, mert csak véletlenül derült ki, hogy ha nem szakszervizben szereltetem be az alkatrészt, akkor annyi a garinak... És nem szakszervizben állt az autó, amikor kipróbáltuk és persze nem működött!
Szerencsére van Opel-es ismerős és kiállítottunk egy kamu papírt arról, hogy ott rakták be és nem működött. Szóval nem sokon múlott (ők VÉLETLENÜL SEM SZÓLTAK ERRŐL ELŐRE!!!), hogy bebukom a 100 rugót, csak azért, mert hibás (láthatóan előzőleg már HASZNÁLT!) alkatrészt adtak... Jó fejek k*rvára! (A Boschnál amúgy 200 ezer felett lett volna ugyanez a berendezés. Arról nem is szólva, hogy 2 álló napig kellett telefonálgatni ide-oda mire kiderült, hogy hol lehet ilyet egyáltalán beszerezni, a kódok ugyanis tökéletesen eltérnek, és volt olyan bolt, ahol azt mondták, hogy ilyen motorkódú (18SV) Omega NINCS IS!!!)
Ennyit a szervizekről meg az alkatrészekről meg a rohadt "egynyolcas" karbis motorról...

Tiszteletem!

Előzmény: kelemenb (193)
flowachild Creative Commons License 2002.05.08 0 0 200
Hali!

Nem titok. M3-as bevezető szakasz, bal első durrdefekt. Átvágódtam két sávot (legkülsőből a belsőbe) és merőlegesen nekicsapódtam a betonfalnak. Ki is ütöttem félig egy elemet a helyéről. Mindezek után pedig kinyitottam az ajtót (!!!), kiszálltam a kocsiből és rágyújtottam. És türelmesen megvártam a tűzoltót, a mentőt (kihívta valaki őket pedig semmi szükség nem volt rájuk), meg a rendőrőket.

A történetnek a vége a 220 ezerért eladott roncs és 6000 Ft büntetés lett... És persze egy nagy szerelem tragikus (erejű) befejezése...

Ennyi a sztori. Azóta minden egyéb (4 és fél méternél rövidebb) kocsiban félek autópályán menni, mert nem érzem magam egy Omega "biztos ölelésében".

Minden jót! Ne próbáljátok ki!!! :)

Előzmény: kelemenb (191)
agi521 Creative Commons License 2002.05.07 0 0 199
qwer1234!

lathattalak par hete az Arpad-hid mellett a budai
oldalon az uj Maltai jatszoteren??

ha igen utolag is szia! nagyon mobiloztal engem
meg huzott a gyerkoc be a terre , igy suhanhattunk el egymas mellett... :)

udv
zoli

kelemenb Creative Commons License 2002.05.07 0 0 198
badmad

Hátha másokat is érdekel:
Újvári Csaba
XIX.Pákozd u. 12-14.
Tel.: 282-4700

kelemenb

Előzmény: badmad (197)
badmad Creative Commons License 2002.05.07 0 0 197
kelemenb
Dobd el lécci ennek a szilentműhelynek a címét, akár mail-ben is (badzoli@pannongsm.hu).
THX
Előzmény: kelemenb (193)
qwer1234 Creative Commons License 2002.05.06 0 0 196
ITT
Ha felhívod, mond neki, hogy interneten olvastad a hírdetését !
Előzmény: _latsam (195)
_latsam Creative Commons License 2002.05.06 0 0 195
Tud valaki egy jó karosszériást Pesten?
Legyen olcsó, gyors, pontos, megbízható és dolgozzon kiváló minőségben:)
Közeleg a műszakim és lenne mit javítani a kasztnin:(
Sam
Előzmény: qwer1234 (194)
qwer1234 Creative Commons License 2002.05.06 0 0 194
Hétvégén megyek ki a garázsba kihegeszteni az alvázon néhány rohadást. Például a hátsó ülésnél a padlólemez át van rohadva. Ha valakit érdekel, jelezzen, azt' jöjjön ki megnézni.

qwer1234

kelemenb Creative Commons License 2002.05.06 0 0 193
Hali!

Hátha nem csak én vagyok tulságosan elvetemült. Totalcar-os cikk révén szilentes műhely:
-első trapézkar szilent vízszintes:Müller OPEL 4100, náluk 1500, függőleges 4000, náluk 2000.
A keménység választható, gyártanak versenyszilenteket is. Reggel beviszed az autót, délután már viheted is. Gyártanak kardánra Hardy-t is(gyári 16e). Egy full A Omega(van B-re is) szilentezés és kardán(3) uj gumi 20 és 30e között megáll.

kelemenb

Omegafan Creative Commons License 2002.05.06 0 0 192
Hali,

az én gépem '92 év végi Omega A Caravan 2.4i (C24NE asszem)
Felszereltség: el. ablakok, tükrök, klíma, ABS, "Travel" fantázianévvel
Tökjó állapotban, és megy mint ÁLLAT! (Alacsony fordulaton sok nyomaték rulez! :-)))

bye
OF

kelemenb Creative Commons License 2002.05.06 0 0 191
flowachild

Nem semmi:-(((. Azt elmondod-ha nem titok-, hogy mi történt 130-nál, hogy betonfal lett a vége?

kelemenb

Előzmény: flowachild (189)
_latsam Creative Commons License 2002.05.06 0 0 190
Szép jó reggelt mindenkinek!
@kelemenb, qwer123
>Mi digit???
Hát az LCD műszerfalam a digit! Csak FiatTipóéknál digitnek hívják. Opelék meg LCD-nek (gondolom)
Sam
Előzmény: kelemenb (180)
flowachild Creative Commons License 2002.05.06 0 0 189
Hát nem sikerült... :( Ha valakit esetleg érdekelne:

http://flowa.freeweb.hu/a02.jpg

flowachild Creative Commons License 2002.05.06 0 0 188

Íme a kép az összetört Omegáról. (Ha sikerült beillesztenem...:) El lett adva a roncs, úgyhogy nem tudom, megpróbálta-e összerakni valaki. Annyit elárulok, hogy belülről csak a kiesett analóg óra mutatta, hogy megsemmisült a kocsi orra!!! (Látni is, hogy csak az A oszlop van kicsit deformálódva...)

Lozsa Creative Commons License 2002.05.05 0 0 187
Listához csatlakozván:
Lozsa: 89-es 2.0-ás c20ne

Amúgy megjavítottam a diffit. Csak annyi baja volt hogy a kúkerékcsapágy fellazult (anya lazulás) és így kb 1,5 mm-t tudott hosszirányban kógni. Ez pedig pont elég volt ahhoz, hogy tolóüzemben (amikor beljebb ment a kúpkerék) akkor simán beleért a bolygóműházba, és darálta ezerrel.
Úgyhogy kúpkeréktengely beállít, szimmering, hajtóműolaj csere, oszt kész. Kussban van végre...

Előzmény: flowachild (186)
flowachild Creative Commons License 2002.05.05 0 0 186
Még valami, amitt elfelejtettem hozzátenni, pedig fontos:

A GYORSULÁSI ÉS VÉGSEBESSÉG ADATOK TELJES TERHELÉS (kb. 500 kg!) MELLETT ÉRTENDŐEK!!!

Magyarul: a 123 lovas 2 literes Omega egy személlyel mindenképpen JOBB eredményt produkál, mint a C20NE (állítólag) 11,8 másodperce. Szerintem 10-10,5 körül össze lehet hozni a dolgot, de ahhoz jó sofőr is kell...

(Sosem felejtem el, mikor 80-nál lájtosan áthúztam hármasba és akkor kezdett feléledni a 2 literes... :)

Mégeccer üdv mindenkinek!

flowachild Creative Commons License 2002.05.05 0 0 185
A 20SE motorral szerelt Omegáról konkrétan nem találtam gyorsulási adatot, de az biztos hogy JOBB, mint a C20NE, mert ez utóbbi 115 lóerő a 20SE 123 lóerejével szemben. (Amúgy csak sűrítési arányban tér el a kettő egymástól, a 20SE-nél ez az arány 10, a C20NE-nél 9,2.) Valaki itt azt írta, hogy a C20NEF 90 lóerő körül van. Nem igaz! Kereken 100 gyík!

C20NE (limuzin, kézi váltóval) gyári datai:

végsebesség: 195 km/h (ez gyári mért adat, óra szerint kb. 5%-kal több)

gyorsulás: 11,8 mp

(Hozzátenném, forrásonként némileg eltérőek ezek az adatok, olvastam már a 2 literesről 10,8 mp-et is... Lehet hogy az a 20SE volt?)

Előzmény: zmate (166)
flowachild Creative Commons License 2002.05.05 0 0 184
Hali mindenkinek!

VÉGRE EGY OMEGÁS TOPIC!!! Hogy én mennyit vártam erre!!! :)

Na jó, hagyjuk ezt... :) Csak egy pár szóban foglalnám össze a dolgot:

KIRÁLYSÁG AZ "OMEGA A"!!!

Nekem eddig 3 is volt. (Most egy Fordom van átmenetileg, de ezen szeretnék sürgősen változtatni...) Az első egy '88-as 2 literes benzines volt, a második egy '90-es 2.3TD CD kombi, végül egy '87-es 1.8 karburátoros. Az első szegény összetört (kb. 130-nál betonfal autópályán...), a második, a TD hengerfejes lett, a harmadikat meg gyakorlatilag elajándékoztuk. Ezúton is szeretnék mindenkit óvainteni a karburátorostól! Szerencsére nem sok ilyen fut már... :) (Elég komoly bajai voltak: 100 ezerért kellett bele motorvezérlő kompjútert venni, mert tönkrement a régi. És ez volt a LEGOLCSÓBB! És emiatt a "kis apróság" miatt majdnem megfőtt a motor Olaszország felé... De a fogyasztása korrekt volt: városban max. 8 és fél liter, városon kívűl kb. 6 - 6,5!!! Ezek MÉRT ADATOK!!!)

De talán kár is pont itt istenítenem a böszmét, hiszen a "közönség" bizonyára nagyon jól ismeri. Nekem a balesetem (semmi bajom nem lett!!!) óta ez a kocsi az etalon, egyedül azt bánom, hogy KIZÁRÓLAG hátsókerékhajtással gyártották, nem értem, miért nem bírtak összkerékhajtást is szerelni bele... Na mindegy.

Reményeim szerint már nem sok kell és repülök a németekhez egy újabb 2 literesért. Mert vitán felül az a legjobb - kultúrált fogyasztás (Milánó-Budapest 7,4 liter MÉRVE, nem kifejezetten spórolós autópályatempóban 150 körül vagy felett PLUSZ város!), jó menetteljesítmények (nem egy versenyautó, de igen jól lehet vele véleményem szerint gyorsulgatni, pedig már 5.7-es V8-as Chevrolethez is volt már szerencsém...), ELPUSZTÍTHATATLAN motor!

És ha már az elpusztíthatatlanságnál tartunk - van egy haverom (akinek most amúgy Kadett GSI-je van, ami a GSI.HU portálon is megtalálható a "tesztelt" típusok között, egy 1.8-as piros kis ördög...), akiknek Omegájuk ('91 C20NE) van és a srác azt nyúzta vagy két évig. De amit az a kocsi kapott... "Anyám borogass!" :) A "max-kör" a legenyhébb mutatvány volt, amit előadott vele. Egy ideig ráadásul úgy közlekedett vele, hogy NEM KUPLUNGOLT, mondván, erős kocsi, bírja. Bírta is - egy ideig. Aztán nekem kellett (a TD kombival) hazavontatnom, mert lezabáltatta a kuplungtárcsát. :) Arról nem is beszélve, hogy 5000-es fordulat alatt csak a piros lámpánál járt a motor, amikor benne ült. (Egyszer "próbaképpen" leszabályzási fordulaton, egyesben végigmentünk a Margit hídon...) Autópálya 200 felett (óra szerint), ilyesmi...

Mindezek után:

A kocsi tökéletes állapotban van amióta nem jár vele!!! Gyönyörűen duruzsol a motor, semmi nem nyikorog vagy kopog benne, és szépen siklik az úton. Típusbetegségként persze néha kellett ügyködni az elektromos rendszerrel, de SOHA SEMMI egyéb baja nem volt eddig. (Leszámítva egy karambolt, amit a haverom hozott össze...) Pedig már erőteljesen 160e felett áll a km...

Na jó, nem mesélek többet, pedig lenne mit... :)

Üdv minden OMEGA fanatikusnak! HALÁL A JAPÁN KOCSIKRA!!! :) (Ja igen, egyszer beletolattam egy Honda Civic-be: Omegán 30 ezerért hátsó lökhárító kalapálás, Civicben 680 ezer kár... :) :) :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!