Gyermekekben elég gyenge vagyok, mivel nincs....de ott van strand, mindennel.. WC, kaja minden. Nem tudom mirre gondoltál? Ha ilyen kicsi a pici legfeljebb nem maradtok sokáig.
múlt vasárnap pestről hazafelé 2 defektet láttama az M3-ason... új toyota hiace.. hátsó durr... atomjaira szakadt a futófelülete és a jobb oldali szalagkorlátot csókolta le kint a nyilt pályán...
majd később vagz előbb? nemtom... egy furgon állt a bal korlátnál visszafelé leszakadt gumival.... ő "csak" seggel kapta el a szalagkorlátot..
Belegondoltam, ha a 225-ös semperit ledurran nekem 160-nál a pálzán, nem hiszem hogy egyben hazaviszem a gépet.... de a durrdefekt miatt be lehet perelni a gyártót, ha még megfelelő állapotú volt a gumid!!!!
Szóval mondjuk egy tali jó lenne! S akinek nincs még fénykép (vagy kevés van) az autójáról azt ott pótolhatnánk!
Tehát mondjuk ,2002. 05.25-én (szombaton) lehetne egy tali!
Pl. Találkozunk a Budaörsi Tesco parkolóban, mondjuk reggel 9h-kor , levonulunk Velencére, ott kajálunk, dumálunk. Majd átautózunk Agárdra és utána duma estig, majd haza.....Gyerekek is jöhetnének!
Először is köszönöm a honlapot megillető együttérző hozzászólásokat! :) Azt hiszem "megérdemlem" 2 átdolgozott nap után, amit azzal töltöttem, hogy valami megtekinthetőt hozzak létre... :)
Persze még közel nem végleges a formátum, inkább csak amolyan "demo" oldal, amin még jócskán lenne mit formálni, de EHHEZ KELL A TI SEGÍTSÉGETEK IS!!! KÜLDJETEK KAPCSOLÓDÓ ANYAGOKAT, BÁRMIT!!!
Ja igen, mielőtt elfelejteném: ma végre vezettem a barátom 2.4-es kombiját! :) ISTENKIRÁLYSÁG, ahogyan az az autó siklik az úton!!! :) ÉS az a nyomaték... (Akkor milyen a hahengeres vajon?!)
gma: Hallanod kellene, hogy az 1.8-as karburátorosnak milyen hangja van (direktbe kötött böszme ventillátorral...:)! Nem gyenge, hidd el!
Omegafan: Köszönöm a gratulációt, remélem ez már csak jobb lesz! Ami a digit gépet illeti: VAN! Kettő is! Szervezzük meg a talit, én fényképezek szívesen! :)
Lozsa: A vízhőmérséklet-témát saját kútfőből merítettem, a saját tapasztalataimra hagyatkozva. Volt ugyanis benzines is, (turbó)dízel is, ez utóbbihoz volt szerencsém hengerfejesen is, meg nem egy másik Omcsiban ("Ommi", ahogyan a németek mondják...:) is ültem már, és mindenhol ez volt. A termosztát ugyanakkor hivatalosan 92-nél nyit, tehát 90 alatt nem teljesen normális, de szerintem nem hiba...
qwer: Köszönöm Neked is a gratulációt.
Végezetül megkérnék mindenkit arra, hogy SEGÍTSE A HONLAP ÉPÍTÉSÉT MINDEN ÚTON-MÓDON!!!
Minden jót!
flowachild
U.i.: Már folyamatban van bannercsere-akció a GSI.HU portállal! :)
A viszkós ventillátorral nekem is volt bajom. Ki lett cserélve egy BMW elektromos hűtőre, nagyon állat lett, bár akkora a hangja, mint egy jet-turbinának :)))
Az én auttom egy 1989-es 2.3TD Omega sedan. Motorikusan tökéletes, szuzukikkal gyorsulok városban :)
7-7,5 litert képes zabálni, ha nagyon taposom és egy csepp olajat nem fogyaszt.
Egyébként eladó, ha érdekel valakit. Egy fényezés kell neki, mer a lakkozás csúnyán hámlik.
klassz a weboldal, gratulálok!
Kicsit talán több képet lehetne a leíró részekhez, de tudom, ez nem könnyű, mert weben is nehéz már gyári katalógusképeket találni.
Saját omegás képeket is lehetne felnyomni, ehhez kéne egy tali és egy digit gép... :-)
Szar a termosztátod : csere !
92 °C -on kell nyitnia és 107 °C-on van teljesen nyitva. Nekem volt már 110 °C-on a motorhőfok, de nem normál körülmények között. Hohkar-ra mentünk fel, (10-15%-os emelkedő) 4 emberrel, kettesben csúszó viszkokuplungal. Na ez egy gyenge pontja az omegának, a viszko-kuplung (thermo-kuplung). Ha el van használódva, akkor csúszik állandóan, tehát nem hűt rendesen. Én ezt át fogom hidalni egy c20xe elektromos ventillátorral, azt' meg van oldva.
A másik, ami nem hagy nyugodni: akármennyit közlekedek vele (főleg városban) nem megy a vízhőmérsékletem fel 90 fokig (alatta marad kb. fél centivel). Ez normális? Vagy inkább valószínűleg nyitva maradhatott a termosztát.
Amúgy létezik ezeknél "hidegebb" ill. melegebb termosztát? Egyáltalán a normál termoszxtát hány foknál kell , hogy nyisson.
Mindez azért merült fel bennem, mert a weblapon azt írja a barátunk, hogy 100-110 fok az ideális a 2.0-ás motoroknál.
Mellesleg itt kérnék mindenkit, hogy aki rendelkezik C20NE motorról jelleggőrbékkel akkor azt legyen olyan jó, és tegye közkinccsé. Lehettőleg mind a három (Nyomaték, teljesítmény, fogyasztás) érdekelne.
Kb. 110-130-cal mehettem éppen. Nem tudom pontosan, nem igazán figyeltem az órát, és az egész csak úgy "eccercsak" történt, és két másodpercnél nem tartott tovább. De ez alatt a kis idő alatt átvágódtam két sávot!... És nem derült ki utóbb, hogy mitől lehetett a defekt. (Sokat jártam vele úttalan utakon, úgyhogy akárhonnan lehetett benne valami éles tárgy, lásd szög vagy ilyesmi.)
De hagyjuk ezt.
Örömömre szolgál bejelenteni, hogy kb. 2 órán belül (momentán pont éjfél van...:) fel lesz törtve az Omegás honlap (már majdnem kész) változata. NÉZZÉTEK MEG!!!
Pedig au Auto2(??)-ben azt írták, hogy ha az ember betart minden szabályt, akkor a durrdefekt esélye kisebb, mint 5 lottó ötös egymásután. Mégis kábé mennyivel mehettél? És kiderült mitől lett a defekt?
Bocsika, az előbb rossz URL-t adtam meg, az OMEGA.INI.HU ugyanis már foglalt domain név, úgyhogy WWW.OMEGACLUB.INI.HU címen lehet elérni a honlapot, vagy a már említett OMEGACLUB.FREEWEB.HU címen.
qwer: Nem, tökéletesen tubeless gumi volt. Én is úgy hallottam, hogy az ilyen gumik nem kaphatnak durrdefektet, de én voltam a kivétel...
HAHÓ MINDENKI!!!
Komolyan elkezdtem csinálni az OMEGÁS honlapot, és már a tárhelyet is regisztráltam a Freeweb-en, ráadásul nagyrészt már készen is van a cucc. Legkésőbb holnap éjszaka fel is fogom tölteni. Az OMEGA.INI.HU vagy OMEGACLUB.FW.HU címen nézhetitek majd meg. De TOVÁBBRA IS VÁROK MINDENFÉLE KAPCSOLÓDÓ ANYAGOT, legalább fényképeket az Omegáitokról! KÜLDJETEK EZT-AZT!!!
Azért büntettek meg (csak a roncs elvontatása a pályáról 4x ennyibe került!), mert "nem az útviszonyoknak megfelelő sebességgel közlekedtem". Tudvalevő, a pálya ki- vagy bevezetőjén 80-nal lehet max. menni. Én meg nem annyival mentem. Hogy PONTOSAN mennyivel mentem, azt persze utólag nem lehetett kideríteni, de miután én írtam (!) a baleseti jegyzőkönyvet (a rendőrautóban, miután a rendőrőknek nem volt kedvük hozzá...), és nem akartam nagyot kamuzni (nem volt rutinom...:), így 100-at írtam be.
Erről az "útviszony" dologról azt kell tudni, hogy jeges volt az út. Először pedig én is azt hittem, hogy a jégen csúszott meg a dög, de egyrészt NYÍLEGYENES úton mentem (ahonnan nehéz csúszás címszó alatt 90 fokot fordulni minden előjel nélkül egy pillanat alatt...), másrészt pedig a bal első kerekemről hiányzott a gumi. A muki aki utánam jött csak másnap telefonon mondta, hogy látta szikrázni a kereket. Azért csak másnap, mert bonyolította a történetet hogy egy csaj aki szintén mögöttem jött azt állította, hogy felverődtek a kocsijára az Omega szanaszéjjel repülő alkatrészei. Ami persze nem volt igaz, semmi sérülés nem volt a kocsiján... De ő állította hogy volt. Még a szekrény méretű barátját is rám uszította, hogy töltsem ki a baleseti bejelentőt. Meg ő is hívta ki a rendőröket. Persze a végén a biztosító kétszer is elutasította a kárigényét, miután nem volt sérülés a kocsiján. (Ilyen nyilvánvaló hüjeségeket mondott, hogy a lökhárítómat egyben szedte ki a kocsija alól, mert beleszaladt és aláragadt... Amikor centisnél kisebb darabokra hullott szét MINDEN ami a kocsi orrában volt!!!) Na szóval ez a csaj kitalálta hogy BEPEREL engem ha nem töltöm ki a bejelentőt (ez az előtt volt hogy kitöltöttük volna végül is), és "tanú" gyanánt hívtam a mukit. A csaj ugyanis azt állította, hogy én egy Mercivel versenyeztem, azért történt a baleset... Na mindegy.
Szóval megbüntettek 6000 Ft-ra. Szerencsére megúsztam ugyanis a "közvagyon-károkozás" (mint kiütött betonelem) feljelentést. :)
qwer: Őszintén szólva fogalmam sincs, hogy milyen gumi volt rajta, de miután ma már nem nagyon gyártanak/forgalmaznak diagonált, így feltételezem, hogy "natúr" radiál gumi volt, 185 R14-es. Ja, és kb. 30 ezer km volt benne, nem több. De tuti durrdefekt volt, mert egyrészt egy muksi aki mögöttem jött látta, hogy szikrázik a felni (!) mielőtt kivágódott a gép. Ja és belülről úgy nézett ki a dolog, hogy egy centit nem mozdult a kormány egyik irányba sem, a "becsapódás" után ugyanolyan egyenesen állt, mint előtte... A durrdefektet meg amúgy nem lehet sehogyan sem kivédeni, főleg nem nagyobb sebességnél. Tudomásom szerint. Pláne ha kormányzott kerékről van szó...
De az Omega biztonságból KITŰNŐEN vizsgázott! :) Őszintén szólva nem éreztem magam veszélyben utána sem, amikor visszagondoltam a balesetre. Bizony, "előttem-mögöttem 2 méter"... :)
Szeretném megragadni az alkalmat, hogy bejelentsem: régóta gondolkodtam a dolgon, de most végre el is jutottam arra a szintre, hogy nyitok egy OMEGÁS HONLAPOT!!! :)
Első nekifutásra a Freeweb-en regisztrálok egy tárhelyet (már folyamatban van a dolog) és oda töltöm majd fel kb. 24-48 órán belül a honlapot. Ez egy kifejezetten Omega A-ról szóló honlap lesz, infókkal, képekkel meg ilyesmi. MÁR FÉLIG KÉSZEN IS VAN, ma egész nap ezen dolgoztam. Akit esetleg érdekel ilyesmi portál-dolog, azt kérem, hogy akár még a megjelenés előtt KÜLDJÖN NEKEM MINDENFÉLE OMEGÁVAL KAPCSOLATOS ANYAGOT (fotó, vélemény, iromány, bármi...)!!! Előre is köszi! :)
flowachild: Azt szeretném megkérdezni, hogy az ominózus Omegán milyen gumi volt ? diagonál ? A durdefekt az amitől mindig is féltem. Egyébként ki lehetett volna védeni a falnak ütközést ?
Ha már Hungaroszervíz, SOHA, DE SOHA ne menjetek be oda. Történetesen egyszer(2x) hagyott az autó az út szélén. Első alkalommal kiderült, hogy átégett az elosztófedelem, Hungaroszervízbe bevittem, kicserélték-állításuk szerint-, kifizettem egy uj elosztófedelet és rotort. Ezek után kb két hónappal ujra megállt az autó(full csomag, család, 6 hónapos csecsemővel, M7-es 102-es km kő). Addigra már volt normális szerelőm, ő miután megnézte, megmutatta a leszedett elosztófedelet, ami a gyári első beszerelés volt a rotorral együt. Azt hiszem ez a cégről sokmindent elárul, de mindenki azt csinál amihez kedve van.
A Müller Opelről csak annyit, hogy a (184)-ben említett 100 ezer forintos motorvezérlő Bosch computert náluk vettem, és - kapaszkodjatok! - HIBÁS VOLT!!! EGYÁLTALÁN NEM MŰKÖDÖTT!!!
Több mint 4 hétbe telt mire hajlandóak voltak másikat adni, de ehhez "be kellett vizsgálni" a kütyüt, ami úgy történt, hogy a volt HungaroSzervizhez kellett vontatni az egész városon keresztül az amúgy éppen emiatt a kütyü miatt MOZGÁSKÉPTELEN autót!!! Ja, és majdnem buktam az egész 100 rugós kalandot, mert csak véletlenül derült ki, hogy ha nem szakszervizben szereltetem be az alkatrészt, akkor annyi a garinak... És nem szakszervizben állt az autó, amikor kipróbáltuk és persze nem működött!
Szerencsére van Opel-es ismerős és kiállítottunk egy kamu papírt arról, hogy ott rakták be és nem működött. Szóval nem sokon múlott (ők VÉLETLENÜL SEM SZÓLTAK ERRŐL ELŐRE!!!), hogy bebukom a 100 rugót, csak azért, mert hibás (láthatóan előzőleg már HASZNÁLT!) alkatrészt adtak... Jó fejek k*rvára! (A Boschnál amúgy 200 ezer felett lett volna ugyanez a berendezés. Arról nem is szólva, hogy 2 álló napig kellett telefonálgatni ide-oda mire kiderült, hogy hol lehet ilyet egyáltalán beszerezni, a kódok ugyanis tökéletesen eltérnek, és volt olyan bolt, ahol azt mondták, hogy ilyen motorkódú (18SV) Omega NINCS IS!!!)
Ennyit a szervizekről meg az alkatrészekről meg a rohadt "egynyolcas" karbis motorról...
Nem titok. M3-as bevezető szakasz, bal első durrdefekt. Átvágódtam két sávot (legkülsőből a belsőbe) és merőlegesen nekicsapódtam a betonfalnak. Ki is ütöttem félig egy elemet a helyéről. Mindezek után pedig kinyitottam az ajtót (!!!), kiszálltam a kocsiből és rágyújtottam. És türelmesen megvártam a tűzoltót, a mentőt (kihívta valaki őket pedig semmi szükség nem volt rájuk), meg a rendőrőket.
A történetnek a vége a 220 ezerért eladott roncs és 6000 Ft büntetés lett... És persze egy nagy szerelem tragikus (erejű) befejezése...
Ennyi a sztori. Azóta minden egyéb (4 és fél méternél rövidebb) kocsiban félek autópályán menni, mert nem érzem magam egy Omega "biztos ölelésében".