Keresés

Részletes keresés

gma Creative Commons License 2002.05.16 0 0 250
Szia!

A kapcsoló úgy van ráhekkelve, de ha megölnek se emléxem, hova lett rakva. Az biztos, hogy van egy 30A-es késes bizti kéznél, ha gáz lenne vele :)
Aki ott lesz Opel talin, az megnézheti :)))

gma

Előzmény: Lozsa (249)
Lozsa Creative Commons License 2002.05.16 0 0 249
És ha elektromos ventillátort raksz be akkor hova rakod a hőkapcsolót? Megvan neki a hely a hűtőn?
Előzmény: gma (248)
gma Creative Commons License 2002.05.15 0 0 248
Egyébként ha sikerül szerezni egy elektromos hűtőt, az sokkal hasznosabb. Rohatt jól műxik nálam.

gma

Előzmény: gabriel_ (247)
gabriel_ Creative Commons License 2002.05.15 0 0 247
Az en B Omegamban (diesel) is viszkos a ventillator. Osszetekert ujsagot kell berakni koze, hideg motornal meg tudja allitani, meleg motornal nem.
Altalaban nem a viszko szokott tonkremenni, hanem a huto koszosodik el, nekem legalabbis javitottak a melegedesi problemat egy hutomosassal.

Előzmény: kelemenb (245)
Göri Creative Commons License 2002.05.15 0 0 246
Köszi az infókat, most már csak egy dolog nyugtalanít.
Alább olvastam egy két dolgot a kocsi jobb hátsó tájékáról érezhető benzinszagról. Én megnéztem, a tanknak semmi baja. Akkor honnan jön a SZAG !
Van valami szellőző valahol ?
Azt hiszem több bajom nincs is mára.
kelemenb Creative Commons License 2002.05.15 0 0 245
göri

A viszkós is termosztátos. A termosztát egy "analog" bimetál(mint a vasaló és bojler hőfokkapcsolója), ha elér egy bizonyos hőfokot akkor fizikailag "vetemedik", ezáltal mozgást generál. Az autóknál ilyenkor megnyitja az utat a víz keringése számára(addig csak áll a motorban és melegszik), a vasaló és bojler esetében szétnyitja az áram útját és nincs fűtés amíg le nem hűl. Az A Omega-nál csak látszólag hűt olyankor, amikor még hideg-vagyis igen kis hatásfokkal- nem ez az oka annak, hogy hideg a víz, az egyértelműen termosztát gond. A B Omega-ban már elektromos a ventillátor, de termosztát ugyanúgy van, csak a hütőventillátort egy hőpatron kapcsolja, ha minden igaz két fokozatban(és két patronnal).

kelemenb

Előzmény: göri (244)
göri Creative Commons License 2002.05.15 0 0 244
Kelemenb

Ha jól értem, a ventillátorom mivel viszkó kuplungos ezért állandóan megy, kvázi állandóan hűt, a víz ezért nem melegszik jobban 80-85 foknál.

Lozsa a termosztátot emlegetette, ugyanilyen hibával. Úgy értem a hűtővíz nem megy 80 C fok fölé. Akkor most a termosztátos megoldásnál a 80 fok xar, a viszkókuplungosnál meg nem ? Úgy érzem ezen a téren kihívásokkal küszködöm.

gabriel_ Creative Commons License 2002.05.15 0 0 243
Osszetekert ujsagot kell bedugni a lapatok koze.
Valami hasznaltat, mert azert megszabdalja rendesen :)
Ha meg birod allitani a lapatot, akkor nem szorul.
De ez csak hideg motornal igaz.

Udv,
Gabriel

Előzmény: kelemenb (242)
kelemenb Creative Commons License 2002.05.15 0 0 242
göri

Az a ventillátor forogni is fog örökké, mivel viszkókuplungos. A hibát úgy tudnád megállapítani(szorulás), ha indítás után megfognád a ventillátort, de ezt nem ajánlom, mert ha meg van szorulva, letépi a kezedet. Működés közben, ahogy melegszik a motor, a ventillátor viszlókuplungját melegíti, az a viszkozitásváltozás által "összezár" és egyre direktebb módon hajtja azt.

kelemenb

Előzmény: göri (240)
Omegafan Creative Commons License 2002.05.15 0 0 241
Üdv,

a vezess.hu-n van egy cikk az Omegáról. Igaz, B széria, de azért kellemes, ajánlom mindenkinek.

Nagy autó hátsókerék hajtással rulez :-)))

OF

göri Creative Commons License 2002.05.15 0 0 240
Üdv.

Flowachild

Nagyon tetszik az omega honlap, ha az öcsém elkészül, küldök egy két anyagot.

Amúgy ezzel a hűtéssel most már teljesen összekavarodtam. Szóval a gép 92.9 havi 2.0i.
A hőmérséklet márciusig kereken 80 C fokon áll, most hogy melegebb van felmegy 85 C fokig. Ahogy elnéztem, a ventillátor meg állandóan forog. Most akkor mi a helyzet, mert a korábbi hozzászólások alapján nem értem a dolgot ? Help

qwer1234 Creative Commons License 2002.05.14 0 0 239
Ugye megmondtam ! Ezt én is beszoptam, és általában az emberek 90%-a beszopja. :-( Tipushiba.
Előzmény: Lozsa (238)
Lozsa Creative Commons License 2002.05.14 0 0 238
Na kicseréltem a termosztátot. Már jóval feljebb megy a műszer. Viszont olyat szoptam mint a torkos boci... Nagyon óvatosan csináltam, percekig kocogtattam a csavarok körül, melynek hatására 2 ki is jött vizonylag jól. De a harmadik mondanom sem kell beletört. Ráment még majd' egy órám, hogy kiszedjem. De legalább túl vagyok rajta :)))
Lozsa Creative Commons License 2002.05.13 0 0 237
Hja szerintem is. Sokkal jobb móka makrót használni...
Előzmény: gma (236)
gma Creative Commons License 2002.05.13 0 0 236
Szia Flowachild!

No megnéztem a képet, igazából az a véleményem, hogy a hasonló effekteket én szoftveres úton szertem csinálni, úgyhogy sajnos nem játszik. :(

Azért köszi.

gma

Előzmény: flowachild (233)
Omegafan Creative Commons License 2002.05.13 0 0 235
Aha, a diffi szétkapása télleg jó móka. A múltkor hátsó szilenteket cseréltünk a kombiban, és komplett le kellett bontani hozzá az alját hidastul együtt... :-)))

OF

Előzmény: qwer1234 (234)
qwer1234 Creative Commons License 2002.05.12 0 0 234
Ma majdnem sikerült megvakítanom magam. Történ ugyanis, hogy kint voltunk kelemenb-vel a garázsomnál autókat szerelni. Neki a benzincső cserét csináltuk, nekem pedig a lengőkarok alapozása volt soron. Már éppen fújtam volna a lengőkarokat, amikor is a spré kupakjának levételekor sikerült letörnöm a fúvókát. A fúvóka vége beletört a flakonba, ezért megpróbáltam azt kipiszkálni. A következő pillanatban kelemenb egy szisszenést hallott és azt látta, hogy rohanok a kerti csaphoz. Szóval pofánfújtam magam alapozóval. :-) Szerencsére a szemembe minimális ment, túlélem. Kelemenb kocsija is kapott néhány cseppet a festékből, de azt a nitrohigító lehozta.

más. Szétszedtük a differenciálművemet. Kiderült, hogy sperres difi volt ! Pedig sima 2 literes motorral szerelt az omegám. De legalább megtanultuk hogyan kell szétszedni. A gyerek jót játszott este a fogaskerekekkel itthon. :-)

flowachild Creative Commons License 2002.05.12 0 0 233
Hali!

gma: nem kell semmit (zoomot) kivenni a gépből! Ez egy ELŐTÉT LENCSE, amiről szó van!!! Egyszerűen csak rá kell csavarni! De nem jó akármihez, csak 49mm-es objektívekre, amelyek csavarmenetesek!
És hogy miért jó egy ilyen?? Nézz meg egy képet ami ilyen optikával készült:

www.freeweb.hu/flowa/img4.gif

A képet sajnos nem sikerült beillesztened a jelek szerint (ahogyan nekem sem anno...:), de kíváncsi vagyok rá, a honlapon a helye, úgyhogy KÉRLEK KÜLDD EL E-MAILBEN! (loopio@freemail.hu)

Előzmény: gma (232)
gma Creative Commons License 2002.05.12 0 0 232
Szia!

Lehet rá tenni valamit, mert van rajta csavarmenet. De hogy milyet és hogyan (a gyári zoomot kivenni, stb) azt nem tudom hogy kell.
Egy talin maj kitaláljuk, elképzelhető hogy érdekelne.

Itt egy kép az auttomról, ha akarod, tedd be a többi közé.

Ha teccik, van még raktáron más szögből is :)

üdv: gma

Előzmény: flowachild (231)
flowachild Creative Commons License 2002.05.12 0 0 231
gma: a digit gépednek az optikájára csavarmenetes előtét-lencsét lehet tenni vagy másmilyet? Van ugyanis egy elfekvő csavarmenetes HALSZEM-OPTIKÁM, ha esetleg érdekel. (Nagyon komoly Omega-fotókat lehetne vele készíteni...:)
Előzmény: gma (224)
flowachild Creative Commons License 2002.05.12 0 0 230
Üdv mindenkinek!

Tegnap frissítettem a honlapot! Most már teljes Lotus és Evo500 Omega oldal is van, persze képekkel! :) NÉZZÉTEK MEG!!!

Ja igen, ha megnézitek az oldalt, akkor lécci az INI-s átírányításon (omegaclub.ini.hu) nézzétek meg, mert úgy lesz valami halovény fogalmam arról, hogy HÁNYAN jártatok ott! (Eddig ha jól emlékszem 23 alkalommal néztétek meg az oldalt az átirányításon keresztül.)

A tali jó ötlet, de a 25-e már nem annyira, ugyanis aznap lesz a MATÁV ellenes demonstráció (!), ami személy szerint engem is érint, miután modemes internetem van... :(

Szóval nekem sajnos nem jó az az időpont, de remélhetőleg másokat nem érint (ennyire) a MATÁV-os balhé...

Nagyon remélem, hogy lassan MINDENKINEK lesz fényképe az (A) Omegájáról és EL IS KÜLDI NEKEM VÉGRE!!! :)

További minden jót mindenkinek!

loopio

gma Creative Commons License 2002.05.11 0 0 229
Hey uhuhu!

Jó hey!-re iratkoztam? Így gondoltad?

Előzmény: uhuhu (228)
uhuhu Creative Commons License 2002.05.11 0 0 228
pelenkázás a meleg motorháztetőn! :)))

tessék az opel topikban feliratkozni a listára!!!!!

Előzmény: gma (227)
gma Creative Commons License 2002.05.11 0 0 227
Szia, semmi érdekes, csak pelenkázási lehetőség, szoptatás úgyis a kocsiban történik, alvás szintén.
Megoldjuk. Asszony egészen "ráizgult" :)))
Előzmény: hemicuda426 (226)
hemicuda426 Creative Commons License 2002.05.11 0 0 226
Gyermekekben elég gyenge vagyok, mivel nincs....de ott van strand, mindennel.. WC, kaja minden. Nem tudom mirre gondoltál? Ha ilyen kicsi a pici legfeljebb nem maradtok sokáig.
Előzmény: gma (225)
gma Creative Commons License 2002.05.11 0 0 225
Hell Hemi!

Ki kéne találni egy részletesebb programot, mi is mennénk, csak 6 hónapos a gyerek, olyan hely kéne, ahol azért megvannak a körülmények.

üdv: gma

Előzmény: hemicuda426 (222)
gma Creative Commons License 2002.05.11 0 0 224
Hali!

Ha ez segít valamit, nekem is van egy HP 715-ös digit. gépem.
Egyébként eredetileg nekem is direktbe volt kötve a hűtés de assz naggyon sz@r úgy.

Előzmény: flowachild (221)
BX_thomas Creative Commons License 2002.05.11 0 0 223
múlt vasárnap pestről hazafelé 2 defektet láttama az M3-ason... új toyota hiace.. hátsó durr... atomjaira szakadt a futófelülete és a jobb oldali szalagkorlátot csókolta le kint a nyilt pályán...
majd később vagz előbb? nemtom... egy furgon állt a bal korlátnál visszafelé leszakadt gumival.... ő "csak" seggel kapta el a szalagkorlátot..

Belegondoltam, ha a 225-ös semperit ledurran nekem 160-nál a pálzán, nem hiszem hogy egyben hazaviszem a gépet.... de a durrdefekt miatt be lehet perelni a gyártót, ha még megfelelő állapotú volt a gumid!!!!

Előzmény: flowachild (211)
hemicuda426 Creative Commons License 2002.05.11 0 0 222

Fontos közlemény!!!


Calibra Club , Opel Fórum Klub, GSI.hu  közösen! 


Szóval mondjuk egy tali jó lenne! S akinek nincs még fénykép (vagy kevés van) az autójáról azt ott pótolhatnánk!


Tehát mondjuk ,2002. 05.25-én (szombaton) lehetne egy tali!


Pl. Találkozunk a Budaörsi Tesco parkolóban, mondjuk reggel 9h-kor , levonulunk Velencére, ott kajálunk, dumálunk. Majd átautózunk Agárdra és utána  duma estig, majd haza.....Gyerekek is jöhetnének!


 


Üdv


hemi


!!

flowachild Creative Commons License 2002.05.11 0 0 221
Üdv mindenkinek!

Először is köszönöm a honlapot megillető együttérző hozzászólásokat! :) Azt hiszem "megérdemlem" 2 átdolgozott nap után, amit azzal töltöttem, hogy valami megtekinthetőt hozzak létre... :)
Persze még közel nem végleges a formátum, inkább csak amolyan "demo" oldal, amin még jócskán lenne mit formálni, de EHHEZ KELL A TI SEGÍTSÉGETEK IS!!! KÜLDJETEK KAPCSOLÓDÓ ANYAGOKAT, BÁRMIT!!!

Ja igen, mielőtt elfelejteném: ma végre vezettem a barátom 2.4-es kombiját! :) ISTENKIRÁLYSÁG, ahogyan az az autó siklik az úton!!! :) ÉS az a nyomaték... (Akkor milyen a hahengeres vajon?!)

gma: Hallanod kellene, hogy az 1.8-as karburátorosnak milyen hangja van (direktbe kötött böszme ventillátorral...:)! Nem gyenge, hidd el!

Omegafan: Köszönöm a gratulációt, remélem ez már csak jobb lesz! Ami a digit gépet illeti: VAN! Kettő is! Szervezzük meg a talit, én fényképezek szívesen! :)

Lozsa: A vízhőmérséklet-témát saját kútfőből merítettem, a saját tapasztalataimra hagyatkozva. Volt ugyanis benzines is, (turbó)dízel is, ez utóbbihoz volt szerencsém hengerfejesen is, meg nem egy másik Omcsiban ("Ommi", ahogyan a németek mondják...:) is ültem már, és mindenhol ez volt. A termosztát ugyanakkor hivatalosan 92-nél nyit, tehát 90 alatt nem teljesen normális, de szerintem nem hiba...

qwer: Köszönöm Neked is a gratulációt.

Végezetül megkérnék mindenkit arra, hogy SEGÍTSE A HONLAP ÉPÍTÉSÉT MINDEN ÚTON-MÓDON!!!

Minden jót!

flowachild

U.i.: Már folyamatban van bannercsere-akció a GSI.HU portállal! :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!