Hali!
Köszi kelemenb! Már beszáltem az általad korábban ajánlott lámpabolttal.
Elég az üvegcsere, az megúszható 6e.ből munkadíjjal együtt. Vagy a másik megoldás: az egyik helyen beszámítják az ép Hellámat és a sérült Maranello(?)t és kapok helyette két távfényest, persze ráfizetek egy valag pénzt. De ez csak akkor menne ha lenne betétlapom és a külöbnözetből valamennyit állna a biztosító.
Kedvem lenne nagyon szigorúan büntetni a kavicsos teherautókat ha egyetlen szem kavics is lehullik róla. A vicc az, hogy nem tele hanem üresen ment, és így hullott róla:(
Sziasztok!
Egy kib@szott kavicsos dömperről lehulló kő (spontán kőzáporban mentem mögötte) bek.rta a bal első lámpámat. Jól indult a mai nap:(
Mivel ezt elég nehéz menetközben észrevenni, persze betétlapom nincs. Hol lehet olcsón bal első lámpát venni?
Sam aki ma reggel nyűgös:(
A központi zár? Tehát ha nyitok a központi zárral akkor az is nyílik?
Értem. Csakhogy nem jó a központi záram. Akkor itt van a kutya elásva!
Csak azt hittem, hogy meg kell nyomni egy gombot és akkor nyíilik ki.
Sajna nem voltam netközelben, ígyhát én csak arra emlékeztem, hogy velence, voltam is ott (bár mivel nem voltam biztos így csak futólag) és láttam is sok calibrát (vagy 6-ot) de mivel Omega nem volt így oda se mentem...
Na mind1 majd legközelebb.
AMúgy lenne egy olyan kérdésem, hogy hol kell lenni hivatalból a tankajtó nyitó gomb/kapcsolónak???
Mivel csak most tünt fel, hogy ott van egy motor ami nyitná/zárná az ajtót, de nem találom, hogy mi kéne működtesse. Először azt hittem, hogy mivel tudom kézzel nyitni az ajtó, biztos rossz a motor, de kipróbáltam és működik.
CSAK HOL KELL MŰKÖDTETNI?
Előre is köszi a segítséget.
u.i: nem tudjátok, hogy a gyári hangszórók az ajtókban ill. a műszerfalban mekkora teljesítményűek? Mivel recsegnek és nem tudom, hogy a rádio a gagyi, vagy a hangszórók.
( a normál zenei teljesítmény kell, nem a max. terhelhetőség)
Figyu, akkor ha találkozol az ismerősömmel, kérdezd már meg tőle, jó? Köszike. :) Elsőre azért nem tőle kérdeztem, mert már így is az adósa vagyok egy rahedli szívességgel. :)))
Amúgy küldtem neked mailt a freemailes címedre, és amennyire a hibaüzenetből meg tudtam állapítani, nem továbbította a freemail a westelesre. Úgyhogy nézd meg a freemailes accountodat.
Egyébként remélem innen is minél többen jöttök az Opel talira 25-én. Szertnék minél több szép Omegát látni :)
Lotus Carlton/Omega nincs senkinek közületek?
Sziasztok!
Pontosítanám a hűtőkérdést (már saját motorházam alapján:). Nekem a sorrend: hűtőrács, villanyventillátor, klímahűtő, víz(és olaj) hűtő, viszkós ventillátor, motorblokk, gyújtáselosztó, kormány és én. Tovább nem írom innen mindenkié egyforma. Az én A omegámba ('88 20SE aut) olyan hűtő van aminek a két oldala műanyag, hátulról nézve baloldalt alul van benne egy hőpatron (gondolom a ventié, mert a műszeré a termosztátnál van, a motronic-é meg a szívócső mellett). A jobb oldali műanyagba megy be az automataváltó 2 (oda-vissza) olajvezetéke, mert bele van építve a hűtőbe. Sajna, mivel így az automata váltósokba drágább a hűtő:(. És nincs a hűtő tetején kupak! Láttam már képen olyan omegákat amiken van (like zsiguli), lehet, hogy ezekben nincs patron? Passz. Na mingyáá elnavigálok oda ahol ezt láttam.
Sam
>>> Szerintem rúdfej."
Basszus, ezen a kifejezésen percekig röhögtem . :-) Egyébként mi az a rúdfej ? Komolyan ! <<<
Értékelném, ha nem cikiznéd a szerelőm szavajárását, mert igen jó szerelő. :) Amúgy gömbfej.
A fenti szösszenet jó régen volt, csak én közben költöztem egy kicsit, volt egy kis internethiátus, és most is a mobilommal lógok -- 9600 bps, maga a menyország. Látom, szépen gyarapodnak a tagok és a hozzászólások, üdv mindenkinek.
18SEH motorhoz (LE3 Jetronic injektorral) valami komolyabb elektronikai kapcs. rajza nincs valakinek? Esetleg angol nyelvű szakirodalomból?
A kapcsoló úgy van ráhekkelve, de ha megölnek se emléxem, hova lett rakva. Az biztos, hogy van egy 30A-es késes bizti kéznél, ha gáz lenne vele :)
Aki ott lesz Opel talin, az megnézheti :)))
Az en B Omegamban (diesel) is viszkos a ventillator. Osszetekert ujsagot kell berakni koze, hideg motornal meg tudja allitani, meleg motornal nem.
Altalaban nem a viszko szokott tonkremenni, hanem a huto koszosodik el, nekem legalabbis javitottak a melegedesi problemat egy hutomosassal.
Köszi az infókat, most már csak egy dolog nyugtalanít.
Alább olvastam egy két dolgot a kocsi jobb hátsó tájékáról érezhető benzinszagról. Én megnéztem, a tanknak semmi baja. Akkor honnan jön a SZAG !
Van valami szellőző valahol ?
Azt hiszem több bajom nincs is mára.
A viszkós is termosztátos. A termosztát egy "analog" bimetál(mint a vasaló és bojler hőfokkapcsolója), ha elér egy bizonyos hőfokot akkor fizikailag "vetemedik", ezáltal mozgást generál. Az autóknál ilyenkor megnyitja az utat a víz keringése számára(addig csak áll a motorban és melegszik), a vasaló és bojler esetében szétnyitja az áram útját és nincs fűtés amíg le nem hűl. Az A Omega-nál csak látszólag hűt olyankor, amikor még hideg-vagyis igen kis hatásfokkal- nem ez az oka annak, hogy hideg a víz, az egyértelműen termosztát gond. A B Omega-ban már elektromos a ventillátor, de termosztát ugyanúgy van, csak a hütőventillátort egy hőpatron kapcsolja, ha minden igaz két fokozatban(és két patronnal).