Nem nagy beruházás kicserélni a tömítést mert ha azt hagytad alatta ami be volt égve a ferde karbihoz az most lehet nem jó a síkhoz és ha nem is ez a baj az nem árt ha kivan cserélve csak nehéz gumitömítést találni alá :S
Asszem féktisztítóval kell fújkálni, körbe a talpnál, meg ahol akárhogy is szívhat falsot, járó motornál, fújkálod, és ha megemelkedik az alapjárat, akkor ahova fújtál ott bejutott a féktisztító, ott a levegő is bejut...
Hali Csiga! Megnéztem,külső jele ugyan nincs,ellenben a régi karbinak mindig taknyos volt az alja(tömítések "nedvesek" voltak,meg annak a talpa már kb 1mm-t púpos volt. Ez meg tökély. Ebből gondolnám csak hogy nem szív falsot, vagy nem ott. Valami megbízható módszer ennek megállapítására esetleg....?
Hali! mindenképp győződj meg arról hogy nem szív valahol farslevegőt a karbi alatt ez mindig probléma ha a karbit leszereled és ez a tünet is arra emlékeztet.
Hali Mindenki! Segítséget kérnék! Nemrég vettem egy jó állapotú Rapidkarbit 120ra,és egy kis gondom lenne vele. Menet közben okés, csak alapjárata gyalázat,egyenetlen, durrog, ha alacsonyabbra veszem,megbízhatatlan,néha leáll. Alapjárati fúvókát pucoltam,sőt felrakás előtt az egészet. A keverék is elég szegény a gyertya színe alapján... Köszi előre is a segítséget!
Sziasztok! Egyik ismerősömnek szüksége lenne Felicsitához kerékjavító ívre és egy jó váltóházra (külön vagy rossz belsővel együtt). Mennyibe lehetnek ezek? Szugló utcában kapni kerékjavítót ?
Nekem ugyanezek a tűnetek jöttek elő. Kormányzásnál, ill rossz minőségű úton minden egyes úthibánál nyekergett, nyiszogott a kormány felől valami. A szilentek voltak már nagyon kiszáradva és rugózás közben ezek adták ezt az idegesítő hangot. WD40-nel befújkáltam a mozgó részeknél a szilenteket. A teszt kör alkalmával már nem is hallottam semmit belőle.
Meg kell zsírozni a függőket és megszűnhet a dolog.
A másik tippem a kormánymű. Ez volt mostanában felújítva? Nekem a felújítás után volt ilyen a fogasléces kormányművem. Egyszerűen túl szorosra húzták, amikor összerakták, de a ropogás mellett szorult is rendesen.
Ma nekiálltam szétszedtem az egyik karbit, gondoltam kitisztítom és összerakom ahogy a nagykönyvben le van írva. Vettem tömítéseket a talp alá meg a fedél alá. Valami Isteni sugallatra belenéztem a talp síkjába és nem kis meglepetésemre azt tapasztaltam amit a képeken láttok. Úgyhogy most le kell síkoltatnom, hogy normálisan felfeküdjön.
Ja értem..ez tényleg furcsa.. nagyon furcsa, mivel nekemis most fogyaszt rendesen, de azért nem ment még 12fölé....akkor is azért volt 12 mert beindítottam 60 foknál már kapta az ívet, mert állítgattuk a karbit, meg a gábowdent, aztán pislogtam, h mi a fenéért nem megy...nem lehet h kifogyott a benzin...mert tankoltam 9 litert és 75 km-t mentem :D mondom ilyen nincs...elmentem kannáért beletöltöttem pöccröff...na én sem fogok többet karbiállítgatós próbautakra menni:D
Az olajfogyasztás pontosabb mérést igényel. Lehet, hogy nem is sok! A könyv szerint 1000km-re 0,4-0,7 liter, 3000km-re ez 2,1 liter, ami a teljes mennyiség fele.
Az olaj nagy részét nem megeszi, hanem elfüstöli. Az olajlehúzó gyűrük és a szelepszárak kopása miatt az égéstérbe kerülő olaj határozott kékes füstölést eredményez, ha nagy mértékü a kopás, de akkor mégnagyobb az olajfogyás. Nekem volt olyan, hogy minden 15 literes tankolásnál 1 liter olaj is kellett. A kutas röhögött rajtam: -milyen motor van ebben az autóban, kétütemű? Úgy is füstölt. No az sok volt.
A rosszul beállított karbi, és gyújtás a tökéletlen égés miatt, a fent említett módon az égéstérbe kerülő olajat méginkább nem tudná elégetni, még jobban elfüstölögne az olaj.
Köszi:) Lehet, hogy nagyobb a gond mint gondolnám. Ma kicseréltem a benzincsövet a benzinszűrővel együtt. Ez nem is volt nagy dolog. Aztán gondoltam megnézem az olajat is, bár 3000km-el ezelőtt volt cserélve. Kihúzom a nívót megtörlöm, visszadugom és amikor újból kihúztam rövidnek bizonyúlt mert nem érte el az olajat:D. Viccet félretéve nem volt benne olaj :O. 3000km alatt eltünt belőle, de nagy olajfolyásokat nem láttam meg a garázsban sincs folt alatta. Valószínű megeszi!! Lehet, hogy annyira kopott, és a helytelenül beállított karbi és gyújtás eredményez ekkora fogyasztást?? Nem ártana egy kompressziómérés sem. Viszont nem látnám, hogy füstölne menet közben. Ekkora olajfogyasztásnál már látni és érezni kellene az olajfüstöt is. Nem?
Valami nem stimmel a karbiban, vagy a szívató állandóan nyitva vagy a második torok is állandóan nyitva van. Le kéne szedni és mindent szisztematikusan átnézni átmosni, átmozgatni, tömítéseket cserélni. Amikor vissza rakod megnézni az ülléket is hogy síkban van és új tömítést rakni rá. És elindítani és megnézni mit csinál ha alapjáratot ráhúzod leveszed gázt adsz és leveszed.
etanolbol tobet eszik az auto nem? en legalabis igy vagyok informalvaes foleg ha van egy jo nagylabad es elvezed tolni is neki akkor ertheto a nagy fogyastzas de ha normalisan jarsz nem tolod neki a 5000-t akkor valami gyanus
Hidegindításnál szoktam látni, hogy kormol, de melegen ezt nem tapasztaltam (vagy nem figyeltem). Gyári 120as Jikov karbi. Pedig megeszi a 18at. Most legutóbb 2 kattanásig tankoltam tele, mentem vele 20km-t és már elmozdult a mutató. Ez qva sz@r!! Amúgy tényleg arra gondoltam, hogy a fene enné meg ezt az etanolt mert ez így nem hogy gazdaságosabb, de egyenesen veszteséges üzemeltetés. Lehet vissza kellene állítani gyári fúvokákra gyári beállításokkal. Hol is van az az Andrt könyv?