Keresés

Részletes keresés

uhuhu Creative Commons License 2002.05.31 0 0 310
és mi lett a dizellel_???
Előzmény: peppino5 (308)
Szkátó Creative Commons License 2002.05.31 0 0 309
Van ezeknél egyszerűbb - igaz, nem ennyire finom - megoldás.
Országúton lemész a padkára úgy, hogy egyik kerék füvön, a másik aszfalton legyen.
Nagygáz, kuplungról lelépsz. Ha az aszfalton húzza a csíkot akkor sperr, ha csak a füvet szántja, akkor sima.

Előzmény: Göri (296)
peppino5 Creative Commons License 2002.05.31 0 0 308
Szép jó napot Omegások!

Akkor én is bejelentkeznék a topicba.

Omega B Caravan 2.0 GL Aut.

Amit utólag tettem bele: elektromos ülések (köszönet Kelemenb-nek a kontaktért), elektromos ablakok (gyári), board computer (nem belevaló 3 hétig szívtam vele, majd később részletesen erről),
és a tempomat most várat magára.
A hátsó osztott üléshez nincs valakinek középsö tartócsuklója? már csak ez hiányzik.

gma Creative Commons License 2002.05.31 0 0 307
"üssön el egy full extrás 3.0 24v, vagy egy Lotus Omega. "
Télleg morbid, de azér pojén.

Ja Omega kényelme: Dunapjázában szokunk mozizni, ha arra van kedvünk, jó székek minden, de azér egy 2 órás film után élvezet a zomegával hazamenni :)))

gma

Előzmény: qwer1234 (305)
Göri Creative Commons License 2002.05.31 0 0 306
Üdv.

A "nappalos" Omega műszak bejelentkezik.

Ma Seat Toledóban fogok autókázni egész nap. Szal ez is egy olyan kalitka autó amiről alább méltatlankodtam.
De ha hazaértem átülök az Omegába, nagy zene és irány a ...:-))) megyek az asszonyért a főiskolára ...:-( :-)))

Mindekinek szép naposat.

Flowachild mikor lesz a honlap frissítés ?

qwer1234 Creative Commons License 2002.05.30 0 0 305
Mi a szép halál egy omegásnak ?
1. üssön el egy full extrás 3.0 24v, vagy egy Lotus Omega.
2. Frontális ütközés egy másik omegával.

:-) morbid vagyok

gma Creative Commons License 2002.05.30 0 0 304
"Remélem senkit nem sértek meg vele de az A Omega a legyszebb."

Jól beszélsz, testvér.

gma

Előzmény: Göri (293)
qwer1234 Creative Commons License 2002.05.30 0 0 303
látod én mondtam neked, hogy csak csapágyat vegyél!
Na ez a másik dolog. Amikor mondtad, akkor még csak azt tudtuk, hogy a gyári csapágy jöhet szóba a maga 30e/db árán. De a szétszedés után kiderült, hogy skf való bele, tehát a tizedébe kerül a csapágy. 2x30 =/= 40 +azt sem tudtam, hogy pontosan mi a tököm baja van a difinek. Mindegy, inkább szerezz nekem új lambda szondát olcsón ! :-) Mondjuk 5 ezerért... ;-)
Előzmény: uhuhu (299)
uhuhu Creative Commons License 2002.05.30 0 0 302
azt hiszem, hogy lemaradtam rola :)))))))

jolvanna! nem akartalak ám megszolni, csak probálkoztam :)))))))))))

Előzmény: uhuhu (301)
uhuhu Creative Commons License 2002.05.30 0 0 301
HOPPÁ! 300!
Előzmény: uhuhu (299)
qwer1234 Creative Commons License 2002.05.30 0 0 300
Nono, ez azt jelenti, hogy van 1 jó difim, meg egy majdnem jó difim. Rá kéne szánnom 10e Forintot és akkor meglenne a sperres is. Télre be fogom rakni a sperreset, nyáron meg a simát. :-) Más gumit cserél az évszakváltáskor, én difit is fogok ! Na ez a gazdagság ! ;-)))
Előzmény: uhuhu (299)
uhuhu Creative Commons License 2002.05.30 0 0 299
látod én mondtam neked, hogy csak csapágyat vegyél! jo, ujszerü difid lenne, és még önzáro is...

ehelyett van két bontott lehet hogy halálán lévö difid. de a csapágyazás árát igy is kifizetted a bontosnak .(((((((((((((

vagy tévedek???

Előzmény: qwer1234 (295)
Göri Creative Commons License 2002.05.30 0 0 298
Az első módszer szerintem úgy az igazi, ha az első kerekek mondjuk jégen vannak, vagy inkább salakon, bár a módszer valószínüleg tényleg nem a leghatékonyabb.

"Még 1x: kézzel +fogom a kardánt, lábbal eltekerem az egyik kereket, a másik kerékhez meg keresek még egy végtagot. Na majd hétfőn megírom. (Ha még lesz mivel:)"

Nos, erre egy gumitestű akrobata grizzly medve valószínűleg képes lenne :-)))

Azért valahogy én is kipróbálom ezt is, bár nagyon valszínű, hogy a legtöbb Omegába, így az enyémbe sincs beszerelve.

_latsam Creative Commons License 2002.05.30 0 0 297
@Göri
Az 1. módszer nekem kicsit misztikusnak tűnik.
A 2. viszont logikus, és gondolhattam volna meg miegyéb de: automatánál ez a tegyük sebességbe ez nem fog menni:(
De ha már felemeltem akkor egyik ember megfogom a kardánt. A másik ember megorgatom a kereket. A harmadik ember pedig megforgatom a másik kereket.
Még 1x: kézzel +fogom a kardánt, lábbal eltekerem az egyik kereket, a másik kerékhez meg keresek még egy végtagot. Na majd hétfőn megírom. (Ha még lesz mivel:)
De okos vagyok! Írom a hülyeséget! Hát automata P állás az reteszeli a kardánt! Így már csak a két kereket kell egyszerre forgatnom!
Hiába, kicsit szétszórt vagyok ma.
Előzmény: Göri (296)
Göri Creative Commons License 2002.05.30 0 0 296
Nos, a szerelőmmel történt konzultáció után néhány satír a sperr difi fehér foltján.

A sperr difit személygépkocsikba nem túl gyakran szerelik be, ezt inkább a kisteherautóknál alkalmazzák. Természetesen ránézésre, vallatásra nem lehet kívülről megállapítani, hogy autónka építette-e ilyen kütyüt.

Hogy autónk rendelkezik-e ezzel a kétségkívül extra felszereltséggel a megállapítására két módszert javallott.

1. Álló helyzetben kormányt teljesen alászedni. Kicsi - de inkább hangyaf@xnyi - gázzal indulni.
Most a lényeg: ha úgy érzed, hogy az autó nem fordulni, hanem inkább előre akar menni akkor van benne. Lényeg a kis gázadáson van, mert nagy gáznál old a sperr.

2. Hátulját felemelni, sebességbe kapcsolni. Egy-egy ember megfogja a kerekeket és egyszerre az óramutató járásával megegyező irányba (tehát egymásnak ellentétes irányba)elkezdik szépen lassan elforgatni. Nos sperr difi esetében ez sajnos nem fog menni.

Jó szórakozást kívánok minden kedves érdeklődőnek.:)

qwer1234 Creative Commons License 2002.05.30 0 0 295
Állítólag az enyémben is csak azért van, mert rendelhető extra volt, és ezzel rendelték. De most már nem sperres, mert a bontóban simát kaptam.
Előzmény: _latsam (294)
_latsam Creative Commons License 2002.05.30 0 0 294
Göri
>Speer difi lefordítva kipörgésgátló nem ? Az sajna nekem is hiányzik, főleg majd a télen.
Hát nem! A normál difi azt az oldali kereket hajtja amelyiket könnyebb r-go no terep mert elkaparsz, és szélsőséges viszonyok között a jégen álló kereked pörög, az aszfalton álló meg csak várja a nyomatékot, te meg nem mész sehová. A sper difi "csak" jobban gazdálkodik a nyomatékkal ui amikor a két kerék fordulatszáma elkezd egymástól nagyon eltérni, a sper meg elkezd nagyon lezárni és a két kereked meg elkezd nagyon együtt forogni. Így a betonos kereked is elfordul és elindulsz. Ha mondjuk sperrel állsz a jégpályán, mindkét kereked együtt fog kaparni. A kipörgésgátló (ami általában elektronika) ilyenkor avatkozik be. Vagy visszavesz a gázból, vagy lefékezi a pörgő kerekedet (ami által a difi ugye a nyomatékot a másik kerék felé kezdi el továbbítani).
Érdekes probléma a sper és kipörgésgátló egyidejű használata: sper összezár, kipörgésgátló fékez, motor meg fullad:)

Kérdés: kívülről honnan lehet a spert felismerni? Ha alánézek rá lesz írva hogy:"mit bámulsz Sam bácsi? Nem látod, hogy én egy sperr difi vagyok?"
S vajh az én 20SE limomban lehet sper?
Na pá!

Előzmény: Göri (293)
Göri Creative Commons License 2002.05.30 0 0 293
Üdv.

Speer difi lefordítva kipörgésgátló nem ? Az sajna nekem is hiányzik, főleg majd a télen.

Más.
Gyereknapon autós kiállításon voltam. Szóval ezekkel a mai autókkal a tököm tele van. Kívül nagynak látszanak, belülről meg olyanok mint a Daewoo Matiz a reklámban: az ember köré építették. Ja, csak éppen a klausztrofóbiára nem gondoltak. Olyan érzés az ilyen autókban ülni mint egy kalitkában. Hiába a régi szép idők amikor még az autók belülről is tágasak voltak, a karosszéria nem papírból volt és az extrák is alapáron benne voltak...

Ilyenkor jó szívvel gondolok a volt Opel Asconámra, az Omegát meg le nem cserélném egy új, autónak látszó tárgyra sem. Egyébként még egy B Omegára sem. Remélem senkit nem sértek meg vele de az A Omega a legyszebb. A B és C Omegáknak meg olyan a hátsó fele mint egy segg.
Hiába na ez jut eszembe ha ránézek. A Citroen C5 meg olyan mint egy szappantartó, vagy inkább egy koporsó.
Hiába mára hidegfrontot jósoltak a meteurológusok.

flowachild Creative Commons License 2002.05.30 0 0 292
Hali mindenkinek!

gma: ki kell ábrándítsalak, nem te vagy "a befutó" km-ügyben. Emlékeim szerint már emlegettem volt, de most leírom újra: a tavaly nyáron vásárolt majd idén januárban félig-meddig elajándékozott 1.8-as karburátoros Omega ('87-es évj.) 287.000 km-rel került hozzánk, de a szerelőm szerint kizárt, hogy "csak" ennyit futott volna, vélhetőleg bőven 300e felett volt benne már akkor. Plusz ami azóta belekerült. Mindezek után:

- magához képest igen tűrhető gyorsulása van

- kényelmesen lehet vele országúton vagy autópályán 120-140-es tempóban közlekedni hosszú távon is

- az olajat eszi ugyan valamelyest, de a vízszint (egy KURV@NAGY hengerfej után...) úgy áll benne mint a parancsolat :)

- városban max. 9, vidéken max. 7,5 a fogyasztása, de inkább 7 alatt!!! (Legutóbbi MÉRT adat: 526 km 36 liter benzinnel...!)

Bizony! Ennyi sok(százezer) km után is, úgy, hogy NEM VOLT GENERÁLOZVA!!! Ahhoz képest hogy a LEGKISEBB motorról beszélünk a "legendás" kétliteresek árnyékában, hát nem rossz teljesítmény... Mellesleg saját szememmel láttam egyszer egy ismerős 1.4Si Astráját, amiben 415 ezer (!!!) km volt 6-7 évesen! (Szintén generál nélkül.) No comment...

Göri: a hátsó ködfény, a lehajtható hátsó üléssor és a 4 tárcsafék NEM EXTRA, hanem maximálisan alapfelszereltség az Omegában! (Nekem nem kell bemutatni a fapados verziókat, a 3 Omegámból 2 LS felszereltségű volt - ohne szervó!) Érdekes kérdés amúgy a 4 tárcsafék, ugyanis több helyen is szakirodalomban azt olvastam, hogy az Omegának alapvetően (kisebb motoroknál) hátul dobféke van, csak elül van tárcsa. Nos, az önmagában igaz, hogy van hátul dobfék, de ettől függetlenül HÁTUL IS TÁRCSAFÉKES A TÍPUS ALAPBÓL!!! Mással nem tudom az 1.8-as karb. és a kétliteres LS felsz. Omegák 4 tárcsafékét magyarázni... :)
Amúgy meg maximálisan igazad van, gyakorlatilag minden Omega, ami kigördült a gyárból, más és más felszereltséggel rendelkezett. Ennek az amúgy az egyszerű magyarázata (ami ma is megfigyelhető jelenség az autógyártóknál), hogy hosszú volt az extralista. Így akadhat GL felsz. Omega jóval több extrával mint egy GLS, ill. GLS klímával meg tetőablakkal, ami még a CD-ben sem volt alap!

És lenne még valami, ami ugyan kissé szentségtörésnek hangozhat, pláne az én számból, hiszen én vagyok "A HONDAGYILKOS" (eccer lezúztam egy Civic-et igen csúnyán, nekem meg csak a lökhárító horpadt be...:), de el kell mondanom, hogy az egyik haverom ma beállított a tegnap vásárolt 89-es Civicjével és elvitt egy körre. (Pontosabban én vittem el...:) Szóval édes kis fost@licska :), és egész tágas belül. Ja meg megy mint a veszedelem, de ezt már megszoktuk a japán csodáktól, nemde?! Szóval nem volt olyan szörnyű... :) Bár pénzt nem szívesen adnék érte, pláne hogy csomagtartó gyanánt (ez 3 ajtós) egy nagyobb hamutartót biggyesztettek a hátuljára... :) Hát bizony, SEMMI nem ér fel a kombi Omega franciaágy méretű csomitartójával... :)

Üdv mindenkinek!

U.i.: Reményeim szerint még a héten meglesz a honlap frissítés. Ja, eddig 48 alkalommal tekintetté(te)k meg az INI-s átirányításon keresztül. Ennek azért örülök! :) REMÉLEM TETSZIK MINDENKINEK!!!!!!!!! :)

qwer1234 Creative Commons License 2002.05.29 0 0 291
Azért érzem én, hogy nem könnyű megérteni. ;-) Ha az ember kezében vannak a fogaskerekek, akkor egyből átlátja.


Szóval, a dobra (1) van felcsavarozva a napkerék (előző rajz). A dobba minden bele megy, ami a felső sorban található.(2,3,5-8) A dobhoz rögzülnek kis külső fülecskékkel a féklemezek (5) és a bolygókerekek háza(7). A bolygókerekek (3) házába (7) belemegy a két nagy fogaskerék (2), amibe egyébként a féltengelyek mennek bele. Ezek belső felülete bordázott. A külső felülete is. Azért, mert erre mennek a ferrodol tárcsák (6). A szélén hézagoló gyűrűk helyezkednek el (9,10).
Tehát a (7) és (5) a napkerékkel és annak dobjával együtt forog.
qwer1234 Creative Commons License 2002.05.29 0 0 290
Igen-igen primitív megoldás van a sperr difiben:
van ugye a napkerék (a nagy fogaskerék, amit a kardán hajt egy kúp-fogaskerék segítségével). Ebben helyezkedik el a két belső fogaskerék, amelyek közrefogják a bolygókerekeket. A két belső fogaskerék külső része bordázott, amelyre ferrodol tárcsák vannak felfűzve. Viszont ezek között sima lemeztárcsák vannek, amelyek nem kapcsolódnak fixen a két belső fogaskerékhez, hanem a külső napkerék dobjához. Mivel ezek a tárcsák össze vannak szorítva ezért nehezen mozdul el a belső fogaskerék a napkerékhez képest. Így jön létre az önzárás, mivel a napkerékhez képest a belső kerék csak akkor mozdul el, ha a két kerék más-más sebességgel forog.
Néhány kép :







uhuhu Creative Commons License 2002.05.29 0 0 289
terheléskor összezárja a két kereket, hogy ne forogjon el az egyik.
nagyteljesitményü autonál alkalmazzák.-.............
Előzmény: Lozsa (288)
Lozsa Creative Commons License 2002.05.29 0 0 288
Mi az a sperr diffi???
Előzmény: gma (287)
gma Creative Commons License 2002.05.29 0 0 287
Asszem én leszek a befutó, 89-es 2.3 TD Omega, 256ezer kilométerrel.
Mennyi a gyári vége, nem tudjátok? Tegnap sehogyse ment fel 170 fölé... :(
Hiába, dízelmozdony....
Előzmény: qwer1234 (285)
qwer1234 Creative Commons License 2002.05.29 0 0 286
Csakhogy ne aggódjon senki ha sok a kilométer a gépében, most hallottam egy 1-es golfról, amiben 600.000 km van és még megy !
qwer1234 Creative Commons License 2002.05.29 0 0 285
Az enyém CD felszereltségű és 87-es, 226000km-el.
- 4x el.abl.
- központi zár
- tetőablak :-)
- ABS
- tempomat
- fordulatszámmérő
- BC
- fűthető ülés
- fűthető tükör
- elektromos tükrök
- szintszabályzós lámpák
- elöl/hátul ködlámpa
- szervó
- sperr difi
- antenna a szélvédőben

---------------------------
Ami még lesz :
- 5. elektromos ablak : tetőablak
- szintszabályzós hátsó futómű belső kompresszorral
- távirányításra induló motor
- biz-baz

Göri Creative Commons License 2002.05.29 0 0 284
Üdv.

1992.9. havi 2.0i GL Omega. Felszereltség: Szervó, ABS, tetőablak, centrálzár, elktromos tükrök, hátsó ködfény, elektromos fényszórómagasság állítás. Plusz a hátsó üléssor teljesen lehajtható, viszont hátul nincsenek szériában fejtámlák, van viszont elöl-hátul tárcsafék, hat hangszóros gyári hifi, nincs fordulatszámmérő és fedélzeti computer, klíma meg elektormosablakok.

Viszont csak 94.000 km volt benne amikor megvettem ezt a "puritán" jószágot. Ez a GL felszereltség. Azt hiszem ami nekem nincs azt a GLS, vagy CD változatok tartalmazzák. Bár úgy látom, hogy ahány autó kijött a gyárból, azt mind másképp szerelték fel.

Őrület nem ?

flowachild Creative Commons License 2002.05.29 0 0 283
Hali!

Lozsa: a magasságában állítható fényszóró azt takarja, hogy BELÜLRŐL, elektromosan (kapcsoló által) lehet állítani a fényszóró magasságát, Omegáknál emlékeim szerint 3 fokozatban. A nem elektromosan szabályozott fényszórókat is amúgy lehet állítani - kézzel egy csavar segítségével. Nem "fixek" a fényszórók!

Göri: egy bizonyos felszereltségi fokozattól felfelé (talán CD?) már szériában járt a fényszóró-magasság állítás elektromosan. Szerintem ez a magyar Omegákra is érvényes, bár ebben nem vagyok biztos. De az általam látott CD-s és Montana Omegák mindegyikében volt ilyen.

Lex: nem tudom, hogy ki mondta azt (sok tudatlan lehet persze :) hogy "lomhák" az Omegák, de egy "natúr" kétliteressel is oda lehet csapni egy egyhatos 16 szelepes Astrát gond nélkül... :) A 2.4-es pedig még nyomatékosabb motor, és bár csak 10 gyík a különbség a kétlitereshez képest, ez gyorsulásban és rugalmasságban meglátszik azért.

És amúgy mindenkinek üzenem, hogy rövidesen (lehet hogy hosszú időre utoljára, thanx to our beloved MATÁV :) frissíteni fogom az Omegás honlapot. Persze várom továbbra is a kapcsolódó anyagokat! És természetesen köszönet annak a nem sok embernek, aki VETTE A FÁRADSÁGOT, és küldött nekem valamit! :)
Persze tisztában vagyok azzal, hogy nincs mindenkinek ideje ilyen nem produktív dolgokra, mint nekem képeket vagy ilyesmit küldözgetni, avagy hogy nincs mindenkinek digit gépe, de reményeim szerint ezeket a problémákat is meg tudjuk majd a jövőben közösen oldani. Remélem...

Üdv mindenkinek! Keep the Omega spirit alive!

hemicuda426 Creative Commons License 2002.05.28 0 0 282

Tehát aki OPEL Fórum Klub tag szeretne lenni írjon nekem mailt!!!!


A weboldal design felelőse a  GSI.hu , én csak a Fórum klub tartalmáért vagyok felelős!


calibra@chello.hu


A júniusi Nemzetközi Talira pedig mindenkép jöjetek el! Ott belépünk a Manta Klub-a . S ha már bent vagyunk ,elérjük a név változtatást : Opel Klub lesz a neve, ha többség leszünk.. Vectrások, Calibrások, Astrások, Omegások, Kadettesek, Corsások, Veteránosok jelentkezettek többen.


A Calibra Club tagjait is kérem lépjenekbe a Manta Klubba ,mert akkor lehet végre nagy Opel Klub.


Szekciók lesznek, nem kell agódni:) A tagdíj 4000Ft/év .


 


üdv


hemi


 


Lozsa Creative Commons License 2002.05.28 0 0 281
Az enyém svájcból származik, '88-as Omega. C20NE motor. Felszereltség nem tudom mi. 2x elektromos ablak, elektromos tükrök, központi zár, spoiler. Ezekből nem tudom mi az alapfelszereltség, és mi a pusz, de ezek vannak. Meg valami CD-DESIGN van a hátuljára írva.

AMúgy ha szintszabályzós a lámpa akkor azt kintről vagy bentről lehet szabályozni?
Ja, és mi van akkor ha a60-as helyett 90/100-as izzót rakok a lámpába? Bírja a lámpatest ill. a foncsor?

Előzmény: Göri (279)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!