Nem marakodunk!!! Legalább is én nem gondoltam annak.
Nekem 6 évig volt 1.4-es 100 lovas Fabiám úgyhogy ismerem azt a motort elhiheted még akkor is ha az Octiban nem kicsit gyengébb.
Éppen ezért tudtam azt hogy nem érezném jól magam úgy hogy kb.20-22 lóval kevesebbet tud és 100-150 kilóval nehezebb az autó.
A Fabia egyébként érzésre sokkal jobban ment azzal a mocival, de sűrűn kellett visszaváltogatni.Fogyasztás kb.90000km átlagában 6.7-6.8 volt.
Ha lett volna Octi az 1.4 16v 100 lovas verziójával simán bevállalom az 1.6 helyett. Az 1.4 Tsi egyrészt nem volt még akkor másrészt szerintem irreálisan drága.
Én úgy látom így az 1.6-al megtett 34000km után hogy városon kívül nem jobb fogyasztásban az 1.4 sem.
Haveromnak van egy 1.4-es párszor mentünk együtt hosszabb távokat nagyjából úgy ahogy Ckerti írta hogy kresz+10% körüli tempóban és szinte decire egyforma volt a fogyink úgy hogy én jobban megvoltam pakolva és ő kevesebbet használja a klímát.
Szintén az ő példáján látom hogy városban nyerőbb azért az 1.4 mert ő Csepelről Szentendrére jár melózni és így is kijön 6.2-6.4 körül átlagban.Mondjuk ez úgy jön ki hogy reggel korán oda út nulla forgalom akkor kb.5.2-5.4 du. visszafele meg inkább a 7-hez közelít.
Jó lenne 55 lityivel 950 kilométert menni:-)) De jó is lenne:-) Nekem is 1.6-os az o II-es,de ha rendesen használom autópályán,akkor nem nagyon megy kilenc liter alá az átlag. Sajnos.
Köszi szépen a tippet,talán,ha egyszer majd lesz időm,megcsináltatom,de sajna még egy belső kárpittisztítást is csak odázgatok:-) De ezek a problémák legyenek a legnagyobb gondjaim az autóval:-)
Érdekes,hogy anno a régi astrámon,voltak átlátszó matrica csíkok azokon az ajtókeret részeken,ahol a gumi koptathatta volna. Hogy az gyárilag volt e ott,vagy csak az első tulaj tette fel,azt nem tudnám megmondani.
"Azt már tudom, hogy a következő kocsim 1,8-2,0 TSI vagy egy min. 140 lovas, de inkább 170 lovas 2,0 CR TDI lesz.
A konkrét típus és a csere időpontja kérdéses, de nem veszek 140 lónál kevesebbel autót.
Ennyi luxus -és biztonság- kell nekem, még akkor is, ha emiatt csúszik az autócsere."
Egyetértünk:) - bár az én szívem a benzines felé húz jobban...évi 20 ezret megyünk sajáttal,ennyi km-ért pénzkidobás a dizli...az élmény kárpótol a magasabb fogyiért:)
1,6 MPI -igaz, RS jelvénnyel elöl-hátul- jellemzően KRESZ+10% tempóban.
Városi fogyasztás (Győr, sok rövid út, hideg motor, de nem tiporva) ~9-10 l/100km
Autópálya 8-9, Országút 7-8 l/100km.
NAgyátlag kb. 100 ekm-re számítva 8,5 l/100km.
Fele város, fele országút, autópálya, szinte minden hétvégén, nyaranta hosszabb kirándulások.
Most egy hétig volt nálam egy 1,4-es 75 lovas Golf VI. SZép, igényes, jó minőségű kidolgozás, de a motorja az enyéámhez képest észrevehetően kevésbe nyomatékos, rendszeresen kellett kétszer visszakapcsolnom, mert a megszokott fokozatot a megszokott helyen, tempóban a kocsi nem bírta el.
Azt már tudom, hogy a következő kocsim 1,8-2,0 TSI vagy egy min. 140 lovas, de inkább 170 lovas 2,0 CR TDI lesz.
A konkrét típus és a csere időpontja kérdéses, de nem veszek 140 lónál kevesebbel autót.
Ennyi luxus -és biztonság- kell nekem, még akkor is, ha emiatt csúszik az autócsere.
"Ha 55 lityivel 950km-t mentél az 5.78L/100km elég messze van az 5.2-től."
Bocsi,fejben számoltam,nem géppel:)A lényeget így is értjük....
"Ilyen autópálya/100km/h tempó mellett ezt bármikor hozza az 1.6 is.
Nekem reggel munkába menet 5.5-5.6 liter 80-90km/h 15 km-es út mostanában csatorna építés miatt néhány piros lámpával."
Én mindent elhiszek...nálunk a cégnél van 3 db.1.6 Octi,egyik sem eszik 10 alatt városban.
De,ugye autópályáról volt szó,stabil 100-al.Ezt is próbáltam,nekem nem ilyen számok jöttek ki.Sztem felesleges ezen vitázni,mindenki azt vesz/használ,ami szimpi.
A fogyasztás ezer dologtól függ,nem csak motorteljesítménytől,ezt tudjuk.
Ha tényleg egyforma a fogyasztás,akkor miért fogy ennyi 1.4?:)Ja,persze,olcsóbb a biztosítása...
Ne marakodjunk,igyunk egy sört:)Vagy inkább forralt bort,mert jön a hideg:)
Teljesen fellágyúlt a festés anyaga,s mint a radírgumi,úgy kopik,ha végighúzom rajta az ujjamat. Sajnos,ugyan ez a probléma fennáll,az ajtók belső fogantyuján is.
Harom megoldas van:
- lefenyezteted ugyanilyen gumis festekkel, es akkor ugyanennyi ideig fogja birbi
Bp. Soroksári út, Kossuth tér nyári délután dögmeleg. Diesel, 46 literes átlag fogyasztás. Az út asszem 2 km körül van. És 50 perc alatt abszolváltuk.. :-)
A jó öreg fronterámban,ilyesmit nem tapasztaltam,még eddig:-) De egyetlen más járművemben sem,amit eddig hajtottam. Akkor ezzel élek tovább:-) De ha ez igy néz ki most,akkor milyen képet fog mutatni,még 100 ezer után:-(? Igy is már az ajtók felső belső sarkain,szép hosszú csikban,már a csupasz fém látható,ugy lekopott a festék. Ha minden igaz,szó szerint el fogom koptatni a járgányt.
Én komolyan hiszek. Egy bajom van, hogy a vegyes fogyasztás is egy nagyon tág fogalom (lásd Airbag útvonalát).
Nekem az 1.8T-vel a vegyes használat 80% Bp-et, és 20% városon kívüli utat jelent. Ha ilyen feltételekkel is hozza 7L alatt az 1.6, megemelem a kalapomat.
(Megjegyzem, azért kerül jövő héten az octav mellé egy dízel gép is, igaz típusidegen, de legalább konszernen belüli:-DDD)
Én bármikor szívesen látlak egy 1.6-os átlag mérésre. Ezt most holt komolyan mondom.
A nagy átlagom mindig 7 körül mozog.Legutóbbi tankoláskor 7.1 volt, ebben volt 3 Budapest-i út történetesen pénteki napokon mind, egyik pl. Vác-Soroksár-Dunakeszi-Vácrátót 6.5 volt fedkomp szerint.
Én azt vettem észre hogy a Vác városi 1km körüli utak 20-30 perc megállásokkal vásárlás stb. sokkal jobban megnyomja a fogyit mint ha mondjuk megyek Pestre és mire odaérek lemegy fedkomp szerint mondjuk 5.7-5.8-ra és a Pest-i dugokkal sem nagyon megy 7 fölé persze az egész út átlagában. A fentebb említett Vác-i utak esetén viszont nem ritka a 8.5-9 sem.
Legközelebbi talin tényleg szívesen várlak egy mérésre.Egyéblént a multkori majorbal féle tali kor gondoltam is rá hogy megmutatom neked Vácrátóton a fedkomp szerinti értéket reggeltől, akkor ha jól emlékszem 6.1 körül volt.