Keresés

Részletes keresés

Lozsa Creative Commons License 2002.06.27 0 0 384
Na jó akkor most rlmagyarázom. Szóval már az L-Jetronic (a mostani Motronic rendszerek elődje) is hasonlóképp működött. Szóval kb. 3.5 bar nyomás uralkodik a közös befecskendező elosztócsőben. Namost a befecskendezés 2 részletben történik meg minden motorfordulatnál egy fél adag jut minden hengerhez. Nem feltétlen akkor amikor a szívószelep nyit! Ez azért nem probléma, mert mivel a szívócsőben az áramlás akövetkezőképpen alakul:
1. jön ezerrel be a szívás hatására a levegő
2. beleütközik a zárt szívószelepbe
3. helyileg némiképp összesűrűsödik
4. visszaleng (ennek pontos ídőzítésével érik el azt a 10-15% teljesítménytöbbletet a változtatható szívócsőhosszúságú motorok)
5. a következő szelpnyitásnál újra megindul ezerrel a henger felé.
Eközben jön ugyebár két nagyon-nagyon kis mennyiségben (3.5bar-on) a benzin. Ez nincs túl finomra porlasztva ugyan (mint a dízelnél) de a gázlengésekből adódóan, ill sokkal jobban tud keveredni ill. gázosodni a levegővel. Ráadásul "elég sok" ideje van erre, ezért van, hogy nem tud lecsapódni a szívócső falára...
Vagyis nem tocsog a szelep a benzintől.

Amúgy sokkal röhelyesebb a Mono-Jetronicnál (központi bef.) az ahogy az alig elporlasztott üzemanyag ott bizony ténylegesen "toccsan" a fojtószelepen, és valószínűleg az ebből adódó kiszámíthatatlanságából származik az, hogy az ilyen injektorral szerelt autók viszonylag sokat esznek. Ezen bár sokat segít a lambda-szonda, de még így sem az igazi.

Na bocs, hogy ilyen hosszú lére eresztettem, de muszály volt a félreértések elkerülése végett.

Előzmény: _latsam (383)
_latsam Creative Commons License 2002.06.27 0 0 383
kelemenb
Lehet, hogy elbeszélünk egymás mellett, de kezdem érteni. Az, hogy honnan nyomja a hengerbe az kevésbé izgat, ezt kitalálták, jól működik megy. Attól áll fel a szőr a hátamon, hogy amikor az egyik henger szív akkor mindegyik injektor lő. Ebből három bezárt szeleppel találkozik (kipufogó, sűrítő és robbanó hengerek). Nem lehetne (rém primitív példával élve) gyújtáselosztóhoz hasonlatosan mindig csak az egyik injektort engedélyezni? Kijön a vezényszó a computerből de az csak a szívóskodó fejhez jutna el. Mert azzal a benyával mi lesz ami így ráfolyt a (z éppen) kipufogó henger zárt szívószelepére? Befolyik nyitáskor az éppen aktuális lövettel? Netán bele is kalkulálták ezt a 3 előző ütem óta ott gyülekező mennyiséget? Igen nagy csalódás érne most engem ha ez kiderülne, hogy így van!
Megyek Caplri-3at olvasni tuningba:)
Előzmény: kelemenb (382)
kelemenb Creative Commons License 2002.06.27 0 0 382
_latsam

Az autotuning(bár mostanában gyakran az OPEL-en is) topicon Capri-3-nál biztosan láttam ilyet, tőle kéne megkérdezni.
Szinte biztos, hogy az injector a zárt szívószelepre nyomja a benyát. Sajnos -valószínüleg- nem érdemes foglalkozni a szekvenciális befecskendezővel, mivel 20SE és C20NE-nél oldalról nyomja be a benyát a függőleges szelepre, emiatt 99%-ra képtelenség direktbe a hengerbe betolni. A hatásfok( ebből következően a fogyasztás ill. teljesítmény) biztosan jobb lenne, ha meg lehetne oldani.

kelemenb

Előzmény: _latsam (381)
_latsam Creative Commons License 2002.06.27 0 0 381
És még egy kérdés: honnan lehet szerezni (venni, lopni, rabolni, gyilkolni érte:) olyan szigetelőszalagot amivel eredetileg vol betekerve a kábelköteg a kocsiban. Ha jól tudom riasztósok, villanybuzerátorok használnak is ilyet hogy korrekt kábelkötegeket készítsenek a riasztókhoz. Az én szekeremben is meg kellen gyógyítani néhol az eredeti bandázsokat és hogy nézne ki piros szigetelőszalaggal? Tudom-tudom a sárga jobb lenne:)
És ha jól tudom ezek a szalagok nem gyulladnak ki a hőtől egy zárlat vagy egy felforrósodott vezeték esetén.
_latsam Creative Commons License 2002.06.27 0 0 380
kelemenb: említetted a javítóíveket. Honnan lehet szerezni (nyilván minél olcsóbban) ilyesmit? Nekem ajánlottak két helyet de nem tudtak pontos címet mondani. Most erre várok.
SENGA Creative Commons License 2002.06.27 0 0 379
Fájó szívvel eladnám 1996-os Caravánomat.2.0.Érd:06/20-3590413.
Zeuss Creative Commons License 2002.06.27 0 0 378
_latsam,
én úgy tudom, hogy a befecskendező a nagynyomású benzint fecskendezi be a szívó oldalra. Ha megnézed a befecskendezőnél minden cső nagynyomású cső.
Zeuss
Előzmény: _latsam (377)
_latsam Creative Commons License 2002.06.27 0 0 377
kelemenb: tehát az éppen sűrítő henger zárt szívószelepe mögött is kinyit az injektor? Ilyenkor rápisil a zárt szelepre? És ez majd becsorog ha nyit a szelep? Ezt a részét nem értem. Az injektorból nem a (porlasztóhoz hasonlatos) légáramlás húzza ki a benzint. Az injektor mögötti kamra van nyomás alatt. Én eddig azt hittem (tudom tudom rajz!), hogy a nyomás alatt lévő kamrából mindig az az injektorfej engedi ki a benyát amelyik henger szív. Ha ezt a részét még valaki elmondaná az sokat segítene a +értésben.
Ha +oldódna a "csak a szívó henger injektora nyisson" probléma nem válna takarékosabbá a gép? Most ezt nem azért kérdezem mert megyek és átalakítom, de ez nem tűnik nehéz feladatnak és csodálkozom, hogy okos autómérnökök ezt miért nem oldották meg.
Előzmény: kelemenb (376)
kelemenb Creative Commons License 2002.06.27 0 0 376
_latsam

A szívószelep ilyenkor azért zárva van, tehát oda nem jut be anyag. A dolog problémája csupán annyi, hogy ilyenkor csak "becsorog az anyag a hengerbe, míg szekvenciálisnál bespriccel.
Gratula a sikeres klímajavításhoz!

kelemenb

Előzmény: _latsam (372)
kelemenb Creative Commons License 2002.06.27 0 0 375
Yellopages

Szerintem A Omega-ból nem volt V6, így csak soros 6 lehet. Tippek:
-lambdaszonda csere(esetleg testel, bár ekkor a check engine-nek világítania kellene)
-légtömegmérő
-gyújtókábel(tud érdekes dolgokat produkálni)
-gyújtáselosztó rotor
Azt, hogy hány szelepes a hengerfej szélességéből ki lehet találni(15 vs 30 cm kb), de könnyítésképpen a 24V-sé rá van írva a hengerfej elejére a vezérműszíj fölé. Amikor a gyújtást ráadja a barátod(de nem indítja be a motort), akkor világít egy sárga lámpácska a műszerfal alatt, bal oldalt?

kelemenb

Előzmény: Yellopages (368)
_latsam Creative Commons License 2002.06.27 0 0 374
Klíma story: tavasszal elkezdte fogyasztani a biztit a klímám. Néha ment néha nem. A jeges rémület markolászott, hogy egyik legértékesebb (és valljuk be legkényelmesebb) extra hullik ki az autómból. De tegnap megfürdettem szenteltvízben a technika ördögét!:) A klíma kábelkötege volt zárlatos, mégpedig az akkutartó alatt. Ott ágazik le a kompresszorhoz menő 3 csati és hozzá volt kötegelve 3 helyen egy csőhöz. A legfelsőnél (a lexarabb helyen) a két feket/fehér(12V) vezeték kinyílt és hegesztette a kasztnit. Este nem volt hangulatom összerakni, de alig várom a próbautat.
Tutira biztos voltam eddig is a kábelköteg hibában, de a csatlakozókat gyanusítgattam és először mikor mértem nem találtam meg. Kelemenb tippje bejött a vezetékkel, még1x köszi
Sam
Yellopages Creative Commons License 2002.06.27 0 0 373
Lehet!
Pontiac Grand LeMans, 1979, 5.0 V8, 4dr sedan
:)
Előzmény: LEX (370)
_latsam Creative Commons License 2002.06.27 0 0 372
kelemenb! (injektor thread)
Még ebből a nézetből nem vizsgáltam meg a rajzokat, de ez +lepett. Szóval amikor az egyik henger szív akkor minden injektor nyit? És mi van az éppen sűrítő vagy kipuff. hengerrel. Azokba is jut nafta? Vagy valamiért azokba mégsem megy be? Mert ha bemegy máris áttervezem az injektorokat és leszorítom a fogyasztást 2,5l/100km re!:)
Sam
qwer1234 Creative Commons License 2002.06.26 0 0 371
Az X-project :

LEX Creative Commons License 2002.06.26 0 0 370
Yellopages,

"az en 5.0 V8 motorom..." - lehet tudni, hogy milyen autó van a motor kölül...? :-)))

Lex

Előzmény: Yellopages (368)
Yellopages Creative Commons License 2002.06.26 0 0 369
Meg vmi! Allo helyzetben, alapjaraton 15L-t mutat a komputer fogyasztasnak!
Előzmény: Yellopages (368)
Yellopages Creative Commons License 2002.06.26 0 0 368
Sziasztok!

KOszi a valaszokat! Hat nem az en automrol van szo (abban nincs computer :)), hanem 1 nagyon kedves jobaratomerol. nereg vette, kb 2 honapja.
A kerekek gyariak rajta. (sajna nem tudtam vele beszelni ma, ugyhogy meg nem toom a motorkodot). sot minden gyari. A kipuffogoban voltak lyukak, most lett uj rendszer csinaltatva, de a szomologep meg mindig 20 korul mutat. Igen, olaj, szuro, gyertyak cserlelve.
Nem hiszem hogy sokszelepes, ez inkabb olyan regebbi motornak tunik. es sor6, en meg csak V6-ost lattam ebbol.
Svajci kivitel> hat 3 opel szervizben voltunk, meg egy par "halottlatonal" de senki nem tudott hozza adatokat mondani. Egyebkent szerintem is csak az emisszioban ter el a svajci.

Igen, tudom, hogy irrealisan sok a 20 liter, epp ez a baj. az en 5.0 V8 motorom 12-15 literrel jar varosban, ha nagyon nyomom 20. a fole meg sose ment.

Előzmény: _latsam (365)
peppino5 Creative Commons License 2002.06.26 0 0 367
KelemenB!

Megtaláltad a cuccost?

Szólj ha igen... :-))

LEX Creative Commons License 2002.06.26 0 0 366
Yellopages,

a 20l az irreálisan sok! Nekem a 2.6-os automata nem fogyszt annyit, még ha nyomom sem. Átlag 15l, ha sokat brutálkodok a városban... :-))) Ha nem, 13l

Lex

Előzmény: Yellopages (364)
_latsam Creative Commons License 2002.06.26 0 0 365
Az ötleteim:
Nem hiszem, hogy más jeladók lennének a svájci kivitelen. Max a computer programját változtatták a károsanyag kibocsájtás miatt. Esetleg szabályozott katalizátor. Ha computerrel nézed a fogyit: mekkora kerekek vannak a kocsin? Ha sokkal nagyobbak mint a gyári méret akkor egy kerékfordulattal többet haladsz de ő kevesebb megtett útnak veszi. A fogyit pedig méri. Adott átfolyás/kevesebb km=nagyobb fogyi. Lehet, hogy mérni kellene egy tankolósat. De ha nagyon más a kerékméret akkor az is becsap mert 110 megtett km után lehet, hogy 98-at fog mutatni. Most nem mintha 20 lityi helyett a 18 sokkal vigasztalóbb lenne.
Légszűrőt, üzemanyagszűrőt cseréltél mostanában? Kipufogó rendben van? A sokszelepeseknél a motoröblítésbe beleszámolják a szelepek együttnyitását. Ha likas a kipuffrendszer ez is okozhat problémát (teljesítményvesztést).
Svájci kivitel: igen sok svájcból behozott omega szaladgál idehaza. Ezekhez nincs adat??? kicsit zaccos.
Előzmény: Yellopages (364)
Yellopages Creative Commons License 2002.06.26 0 0 364
Szia!

Koszi a valaszt, akkor valaszolok en is :)
tehat 3.0 sor6 motor, automata, meg minden extra, es kombi.
sajnos a motor kodjat nem tudom, de estere kideritem.
Altalaban uresen, 1 emberrel megy az auto, tobbnyire varosban. Varosban kb 20 liter, ha nyomod, ha nem, mar alapjaraton is 10 litert mutat a coumpjuter. Orszaguton viszont szinten 10L. Nem taposva, a 20 a legfinomabb gazadasokkal. Ha taposod, akkor 30-40. (a computer szerint.) De valoszinu, hogy jo adatot mutat, mert pl. padlogazas gyorsitaskor drasztikusan csokken a benzin mennyisege.
HOgy a svajci mitol svajci azt nem tudom, de itthoni opel szervizek nem tudnak hozzaszolni, mert nincs hozza adatuk. (ezert nem is tudjak megmondani, hogy a computer romlott el, vagy vmik szenzor, mert nincs mihez hasonlitani)
Pl. a Toyotam attol volt svajci (svajcnak gyartott), hogy katalizatoros volt, a kipufogo leomlo teljesen mas volt, mint a tobbi, vmint az emisszios ertekei joval a tobbi alatt voltak. Ja, es 2x annyiba kerult minden alkatresz hozza.

Na ennyi jutott eszembe, ha megtudom a tobbi adatot szolok. addig is koszi!

Előzmény: _latsam (363)
_latsam Creative Commons License 2002.06.26 0 0 363
Yellopages!
Nekem ugyan nem 3.0 van, de kicsit ha többet írnál róla biztos könnyebb lenne a válasz azoktól akiknek van. Pl. melyik 3.0 motor, kézi vagy automata, jellemzően hogyan közlekedsz vele, mekkora teherrel. Szerintem ha tolod neki rendesen akkor biztos meg lehet etetni vele 20-at városban. Én is le tudok tolni 15-öt a 20SE torkába még országúton is. Mondjuk azért már tenni is kell rendesen, de nem lehetetlen.
Mitől svájci modell? Miben különbözik a többitől? ECO szelepes? (hú de tudok! ezt tegnap tanultam kelemenb-től:). Kölcsönkérsz egy computert valakitől akinek kevesebbet fogyaszt a 3ezrese és ha marad a 20 lityi akkor lehet tovább keresni. A computer nem tesz mást mint a szenzorok (fordulat, lambda, levegőmennyiség...) adatai alapján kiszámolja, hogy mennyi ideig kell nyitnia az injektort. Kaphat kissé hibás jelet valahonnan, vagy működhet hibásan injektor.
Ja és még1dolog: hogyan mérted a 20 litert? Tankolással vagy a computer mutatja?
Előzmény: Yellopages (362)
Yellopages Creative Commons License 2002.06.25 0 0 362
Sziasztok!

Segitsetek nekem!
1 sor6 3000 opel omega, 90-es evek, tobbet nem tudok rola, szoval vmi gaz van a computerevel, mert irrealisan sokat fogyaszt. (20L korul varosban).
Es savjaci modell, ez bonyolitja a helyzetet.
Sajnos itthoni opel markaszervizek nem tudnak vele mit kezdeni...
Tudtok vmit ajanlani?
Ha igen erre a cimre valaszoljatok pls>
rozse911@freemail.hu

koszi

Előzmény: gabriel_ (361)
gabriel_ Creative Commons License 2002.06.24 0 0 361
Omega B kombi elado.
Reszletek: http://www.gabriel.co.hu/auto/omega/index.shtml

Udv,
Gabriel

_latsam Creative Commons License 2002.06.24 0 0 360
Reméltem, hogy nem hal ki ez a jó kis topic!
No egy kis reléhack: gyújtásnál nem mindig égett a sárga motorkontroll. Ütögetni kellett a relét a motorházban. Nemrég rászántam magam és szétkaptam egy fűrészlap segítségével. Szétvágág után láttam, hogy ha kipiszkáltam volna a relé aljából a beöntött gumitaknyot talán még szét is lehetett volna húzni. A relében két relé van és az egyik nem húzott be. A házban már nem is vezetékek, hanem "laposvasak" viszik az ampert. At egyik ilyen laposvas volt kontaktos, de teljesen úgy nézett ki, mintha rendben lenne. Ezt forrasztottam át. Pontosabban most stabilra van gányolva de muxik. A relé tetejét visszatoltam és speciális (piros:) szigszalaggal rögzítettem. Azóta megy.
Sam
kelemenb Creative Commons License 2002.06.24 0 0 359
peppino5

Mi ez a márkahütlenség? Hogyhogy nem Compaq? Ha ez vígasztal, én pl szintén dolgozok ebben a dög melegben, a légkondi pedig még mindíg a sufniban beépítetlenül. GPS-ed van már? Tartót honnan fogsz szerezni?

kelemenb

Előzmény: peppino5 (358)
peppino5 Creative Commons License 2002.06.24 0 0 358
Mi a túró van? Mindenki nyaral csak én döglök meg a kánikulától?

qwer!!

Mesélhetnél valamit a projectről, mert szereztem egy PDA-t, ráadásul olyat amiben telefon is van.(Siemens SX 45)

Az Omega már alig várja az átépítést.

Azt hiszem hétvégén szerelés lesz, az új MID kontakthiba miatt nem jelzi ki a hátralévő km mennyiséget.

Lozsa Creative Commons License 2002.06.19 0 0 357
Sikerült megoldani, megy a zár... Igazából nem tudom miért volt fontos az elektronika, mivel haverom a villanyász, de megoldotta és ez a lényeg.

Köszi nektek...

Előzmény: kelemenb (356)
kelemenb Creative Commons License 2002.06.19 0 0 356
Lozsa

Mi a gond vele? A dobozban ugyanis sokat nem lehet javítani(kontroller van benne).

kelemenb

Előzmény: Lozsa (353)
_latsam Creative Commons License 2002.06.19 0 0 355
Sziasztok! Remélem nem hal ki ez a jó kis topic!
Akkor a mai okosság: A központizár elektronikája az anyósülés lábterében je. ajtó előtt A oszlop alatt, műanyagborítással fedve. Az alsó kütyü a motronic (nagy fémdoboz), fölötte kisebb fekete a kpz. elektronika.
Sam
Előzmény: Lozsa (354)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!