Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Fateromnak du-ka kazánja volt, nem rossz, de vannak hibái. 5-ös vagy 6-os lemezből készült, a kazántest ketté választható, így hozzá lehet férni a teljes belsejéhez ha esetleg hegeszteni kell.
A kazántest külső és belső fala 20 x20 cm-ént össze van kötve, ezért korlátozottan, de bírja a nyomást is ( emlékeim szerint 1,5 bar-t biztosan) mondjuk akkor is csak nyitott rendszerre köthető. A kazán kétaknás rendszerű, a tűz alul ég a rostélyon, felülről pedig adagolhatod folyamatosan a tüzelőt, használható fával és barnaszénnel is, ( fater egy ideig lignittel használta) a hőcserélő víztáskák a füstjáratban elég kicsik, emiatt elég magas a kilépő füstgáz hőmérséklete, gyakran kell tisztítani azokat, nagyon fontos, hogyha megveszed a kazánt akkor a gyári összekötő idomokat is adják vele, 2 db, mivel a kazántest ketté vehető ezért a visszatérőt és az előremenőt is ketté kell választani. Faternak egy 5 téglás kb 15 m magas kéményen üzemelt, emlékeim szerint 24- vagy 26 kw-os volt, egy 110m2 alapterületű tetőtérbeépítéses házat elvitt. Hirtelen ennyi.
Csak akkor hozd el, ha használod is! Méh telepen nem kapsz érte 25 ezret, holt bolond aki ilyet állít ;) meg még fizetned is kell hogy elvidd. Próbálkozhatsz a romákkal is, de nem adnak a rossz kazanert 25 ezret, annyira nem hülyék, ismerik az árakat, talán még azt is, hol mennyit csal a mérleg. Költsd rá azt az 5 ezer forintot, utána okosabb leszel. Szerintem ennyi a minimum amit tehetsz, meg a kátrány levakarása. Utána készíts részletes képeket vagy rajzokat a kazánról, aztán segítünk, ha még úgy sem megy, veszel másikat. Annyi a kockázat, hogy addigra lehet, hogy elviszik a 25 ezrest. Vagy kérdezd meg a ,,mestert'', aki kikötné a kazánod, mert nem létező szigeteléssel már úgy sem kell...
Ha ekkora kazánnal nem tudtak kifűteni 75 m2-t az nem biztos hogy a kazán hibája!
Lehet hogy rossz a ház szigetelése,lehet hogy kevés volt a kéményhuzat,lehet hogy vizes fával fűtöttek. A haverom hasonló méretű házat 18-as Celsiussal fűt ki de rendesen.
Volna 1 ötletem hogyan lehetne ezeket a 2 aknás kazánokat 1 kicsit megtuningolni.
Köracélra láncokat felfűzni és belógatni őket a füstaknákba.Összekeveri a füstgázokat és
javul a hőcsere.Az 1. aknában a láncok még katalizátorként is működhetnek, a forró fémnek
neki ütköznek a lángok és javul az égés hatásfoka. DE ez már csak elmélet.
Bocs telefonról elég nehéz írni. Tehát a kazán amit ingyen adnak annál útiköltség van 422km távot kell autózni, olyan autóval amivel el tudom hozni. Ez kb 25000ft
A Du-ka az itt helybe lenne kb 25000ft-ért adnák. És most is viz van benne hogy ne rohadjon, 3 hete szerelték le.
Üdv ! Írja "gyurcsok" hogy érzi a vizeletén hogy nem lesz hideg tél,lehet kazán sem kéne !:D
Ui: Azért az ingyen kazánért csak elmennék ,ha nem lesz jó ,akkor is kapsz annyi pénzt a Méh-ben amiért elhoztad ,és akkor mindjárt van több opciód !:-)
Fát gondolom csak vizeset tudtál venni, azzal még nagyobb szívás lesz a fűtés. Csecsemő remélem nincs, mert olcsó nem lesz ez a szezon, és ha nem bírták kifűteni, akkor meleget se sokat várj.
HA vizes fád van, lehet jobban jártál volna, ha veszel szárazat, konyhakész állapotban árulják, és nagyon meg kell nézni, tényleg száraz-e. Mellé meg még szenet, az mégis csak erősebb tüzelő.
Amit tudsz tenni az az, hogy veszel tényleg száraz fát, és legalább begyújtásra tartalékolod, de jobb lenne ha kevernéd a vizes fával, HA vizes fád van. Vagy meghagyod a vizes fát a következő szezonra, és kiszenveded a brutális száraz fa árát [1,7 normál m3 az 1 erdei m3 , 1 normál m3 minimum 30 ezer].
Kazán terén, olcsóbb nagyobb kazán, vagy a mostaniról levakarod a kátrányt, és HA sok hő veszik el a kéményen, akkor egy hőmérővel meg egy pillangószeleppel kb. 5 ezer forintból manuálisan visszafogod (egy másik kazánhoz is kellene). 20 ezer alatt van egy barometrikus kéményhuzatszabályzó, ha tégla kéményed van, olcsóbb azt hiszem. Egyenletes lesz a huzat a kéményben, de én nem vagyok benne biztos, hogy olyan nagy létszükséglet, meg olyan sokat segít. Viharos napokon persze nagyon jó ha van.
A vég cél persze a szigetelés. A lehető leg olcsóbban kell megoldanom. Költözés,fűtés,ablak csere elvitte minden pénzünk.20-30 között kell megoldanom. Kisegitő fütésre nincs lehetőség. Gáz meg csak a falon.
Legjobb lenne leszigetelni a házat, és akkor már ki tudnád fűteni azzal a helyi csodával. De ez már nagyon nem játszik sajnos, havat meg fagyot jósolnak jövő hétre.
Mik a lehetőségek, ki és mikor tudná fűteni a házat, gázazán van-e, esetleg cserépkályha vagy kandalló amivel rá tudsz segíteni? Annyi szerencséd van, hogy elvileg enyhe lesz a tél.
Ennek kivédésére a GF-ben van egy pillangószelep a rakodóajtó nyitása alatt. Mielőtt rá akarsz rakni, kinyitod, a töltőaknából kikapja a füstüt, ami visszapöffenne. Mellesleg arra is jó, hogy lásd, ha a hátsó aknában a láng túl magasan járna.
Csak ugyi az ilyen finomságok a koppintásból kimaradnak...
Sziasztok nehezen akar ez nekem össze jönni. Kiderült a kazánról, helyi lakatos készítette. A 75m2 alig bírták füteni vele. De mivel meg kell oldanom a fűtést, nézelőtem. A közelembe van eladó Du-ka kazán eladó. De persze erröl se találok leírást. Valaki talán ismeri. El is meséli milyen.
Hali, én calor v40 - et használok fatüzeléssel. Mindenféle mókolás nélkül a kilépő füstgázom 300 fok körül mocorog és szépen ég a fa benne. Várom a kérdéseket ha van még.
Üdv ! Ja ,lehet az ,de lehet csak a kátrány,az tud ilyen hosszú/kormos lánggal égni ! A kémény ha jól látom már meg van "bandácsolva",mert szét esne a viszontagságos külső/belső üzemelétetéstől !:-(((
Kapocska válasza volt a megfejtés!!! :) Le volt tapadva a membrán, a vízhálózatra kötve (0bar ra leengedve) teljesen kinyitott csappal kezdett csak belefolyni a víz.
Az már nekem is eszembe jutott, hogy esetleg "erős" lenne a szivattyú és túlnyom. Három állásba kapcsolható Grudfos van a vegyes elé bekötve, és a legkisebb fokozaton van.
Bár ennek ellentmond az, hogy az egyik ágon lévő utolsó radiátor nem melegszik át teljesen. Csak a teteje langyos, alatta pedig hideg. Többször légtelenítettem már a teljes rendszert, de csak víz jön ki minden radiátorból.
Ha semmilyen adattáblát nem látsz rajta, akkor csak saccométerrel lehet bármit mondani. Anno, a széntüzelésű korszakban ökölszámként valami olyan rémlik, hogy a kazán hőleadó felülete 10kW-ot tud négyzetméterenként. Ebből eredően pl az említett GF-35 35kW-ot tudott max.
Szarvasi kazán néven nem találtam hasonlót.
Ez nem véletlen. Ott csak az ajtókat gyártották az ugró jószággal márkajelezve.
A pipa csak be van kötve a tágulásiba, de fizikailag nem lóg bele a cső a tartályba.
A tágulásinak az a csöve, ami a visszatérő ágba csatlakozik a váltószelep előtt, kb. 20 cm magasságig meleg, langyos. Felette már teljesen hideg a cső.
A gázkazánt tegnap kizártam a visszaállás előtt. Mind a bemenő, mind a kimenő cső csapját elzártam. Eredmény: Kevésbé lehetett hallani a vízcsurgást az átváltáskor.
Ja, a kazánon, víztérben lévő órával. De azt írja, olyan,mintha a tágulási tartály nem dolgozna. Ez meg abból derülne csak ki, ha tudnánk, hogy a vízoldali nyomásváltozás hatására változik-e a tartály levegő oldali nyomása is.
Gondolom van valami műszered (autós nyomásmérő), amivel a tágulási tartályon tudod mérni a levegő nyomását. Mérd meg hideg és meleg állapotban is, hogy változik-e.
A konyhaba kerult fel, 3×4es normal mag. De nincs ajto az eloyzoba felé igy gyakorlatag az egesz lakayban szetterjed a huvos. Ha folyamat9s meleg van: pl ejjszaka is 27 fok van akkor szoktam hayznalni mrrt egyebb idoben nem.
Van 1 Liebherr fagyasztó szekrényünk,van benne gáz,legkisebb fokozaton -19 fok, havi 45 kwh-át fogyaszt..Nem sok ez??tömítések épek az ajtón...1993 as kiadásu, 2/3 ig van hussal..mi itt a gond??
Adott egy Totya vr33 típusú kazán (zárt rendszer), mögötte egy Gitral 35 l-es zárt tág. tartály.
A tartály a kazán töltő ürítő csonkjára van kötve, egy 1.5 bar-os bizt. szelep után.
A membrán nem lyukas, teszteltük, 0.8 bar-ra van fújva. Tartja, 2 hét után is ennyit mértünk leszerelt állapotban.
0.8-bar-ra van feltöltve a rendszer, 60°c körül 1.6 bar-t ír a nyomásmérő óra a kazán tetején, a szelepek ekkor még nem nyitnak. 1.7 bar környékén kezd nagyon lassan csepegni belőle a víz (lehet csal a mérőóra valamennyit).
A gázkazán utáni tartályban érezni a meleg vizet akár a vegyes, akár a gáz üzemel.
A rendszerre rá van kötve egy turbós fali kazán is 8 l-es tág.tartállyal, valamint a gázkazán előremenőjén is van egy 25 literes.
Így van össz. 68 liter. Mindhárom 0.8 ra van fújva és tartja is ellenőriztük.
kb 260-280 l víz van a rendszerben (15 radiátor változó méretűek, kazánban 120 l víz, csövek hosszúságára nem emlékszem) a szerelőm szerint.
A tegnap 75°c-ra felszökött a vízhőfok, ekkor volt 1.9 bar a nyomás, a képen látható 2 szelepen folyt a víz. (ezért van ott még a vödör)
A 35 literes tartály előtt a cső kb 20-25°c-ra tippelném, ahogy közeledik a tartályhoz egyre hidegebb. Ekkor a kazán vize 60-65°c.
A kérdésem az, hogy miért nem tágul bele a víz? Nyomás van rajta, a tartály előtt lévő csavart meglazítva spriccel a víz.
Próbáltuk, hogy 60 fokos víznél, 1.6 bar nyomásnál még le volt választva a golyós csappal a tartály, víz nem volt benne.
Rá engedtük a nyomást, és a rendszernyomás nem változott semmit.
Csak pislogok, hogy miket írtok. Egyrészt: elnézést a rajzért, egy hiba van benne, amit most javítok. A tágulási természetesen a visszatérőben a váltószelep előtt van (a rajzon vastag feketén jelöltem). Bocsánat, fejből rajzoltam, elnéztem.
A gázkazánban a vízhőmérséklet 15 fok körül van, legalább is ezt írja ki a kijelzőjén. A vegyes leállása és visszaállás a gázosra 35 fokon történik. Ezt, ahogy Kapocska írta a vegyes előremenőjén lévő csőtermosztát határozza meg.
A gőzcsövön a tágulásiba fentre bemenő pipás csőre gondoltok? (Bocsi, ennyire laikus vagyok ehhez a témához.)
Szia a felső valószínűleg tisztító nyílás kivételével kiköpött lengyel kazán. ESKA-ELBLAG.
Ami nekünk volt annak kétoldalán volt tisztító nyílás. Nagyon gazdaságtalan, akármilyen modern kazánt veszel helyette jobban jársz vele. A miénket 2005.-ben cseréltük le szemétégető műként üzemelt. Vastagon volt az oldalán a kátrány, 4-5 tonna lengyel szenet elégetett benne a feleségem édesanyja, egy idényben. Csodálatos szigetelése volt belülről kátrányból. Valami kedvezményt biztositottak 1969.-ben a lengyel szén vásárlásánál a vevőknek. A gyár régen megszünt lengyelországban.
Utólag örülök, hogy tönkre ment. Jó talán az volt benne, hogy több vödör szenet bele lehhetett önteni, és egy begyujtással 10-12 órát égett.
Múltkor írtam h fagykár miatt szétkaptam a Viadrus U22-es 6 tagos kazánom hátulját, sikerült hosszas munkával egy hegesztő cégnek meghegesztenie, aztán persze a tartóssága majd elválik.
Abban kérném a segítségeteket, h mivel érdemes összerakni? A tagok közötti csatlakozási pontokat mivel kenjem be?
A 2 pozícionáló "csap"-ot is meg kell kenni valamivel, vagy csak tisztítsam meg alaposan?
Erősen hasonlít a Bácsbokodi GF kazánra, talán a 35-ös lehet, bár annak fordítva vannak a csonkok a tetején, és nem így van kialakítva a felső tisztítófedél sem.
Kb. 1 hónappal ezelőtt már írtam ide, mivel a vegyes kazán cseréjét követően levegősödött a rendszer. Most az általatok javasoltak szerint és szakival történt egyeztetés alapján átalakítottuk a kiegyenlítő tartály bekötési pontjait. Viszont: még most is hallok vízcsorgást a fűtés leállását követően (bugyogás már nincs), amikor az elektromos váltószelep visszaáll a gázkazánra. Szerintetek ez mitől lehet? A kiegyenlítő a padláson van, a csövezés még a gravitációs rendszerhez lett méretezve.
Lehet, hogy elvesztettem a fonalat, de ha jól értettem a célt, te a radiátorokban akarod kergetni a kút vizét, és ezekkel a ventikkel hajkurászni a levegőt?
na , nekem van felszerelve egy 1,5kw-os fan-coil, vicot márka,
én is próbálkoztam autó fűtő radiátorral meg fűtő ventivel, a rengeteg víz ami kicsapódik azt jól kell tudni elvezetni. és azért kell vízből is ( 500-800l/ó , hőfokától függően)
Nos a mostani viadrusomban is ugy áramlik a levegő,mint a totyákban,a terelők miatt..Hátra,majd előre és bele a hőcserélőkbe...
A sec levegő még sajna a lyukon megy be hidegen..
20 X 20 as zárt szelvényen engedném be kb 2db 20 cm hosszan menne be,kb 6 cm ert lógna befele. igy már melegedne a levegő benne,hozzá hegeszteném az ajtóhoz.ideiglenesen...
Na most a totyán hátul megy ki a füst, tehát az eleje hideg lesz. Vegyél egy faelgázosítót, kereted van rá, ott lesz ~1100°C max vagy mennyi, az pont jó lesz.
Totyánál meg normális kéménynél én a 250-300°C-ot mondanám, de 200°C alatt sem tűnik annyira gáznak, csak meg kéne már pucolni a hőmérőt, mert lehet csal egy picit...
Maradok a radiátoros mególdásnáll, mert az mèg szerintem ólcsobb. Hadházi amit feltett kèpet,az ami nekem kellene mèretben az 75-80e./db.😕 Nekem az sok!
Viszint találltam ventillátorokat, jó ötleteket arra a megoldásra amit èn szeretnèk. Pár kèp.
Ha a magasság alatt a hosszra gondóltáll, akkor pont passzólnak a megadott mèretek! (Megint igazad van!) Mèg annyit hozzátennèk, hogy5/4" a csatlakozója.
Fan-Coil-t már nèzegettem, de kicsit borsos az árra. Èrtem mire cèlzól!
Autóhűtő+ ventill. az meg nem a leg esztètikusabb lenne a szobába.
Vagy csak hasonlatnak ítad?☺
Mèg arra gondóltam, hogy a radiátor alá lehet kapni útólagossan radiáll ventillátort, amit alá lehet szerellni-èpíteni.
Csak azt nem tudom, hogy hol láttam a neten való "szörfözgetès" közben. Lehet az aprítèkos fórumon. Majd keresgèllek mèg.
Főnöknek van 3db. Fan-Coil kiselejtezve áttèpítès vègett.
Csak azok nagyon nagy teljesítmènyúek ès, iszonyat hangja van 3-as fokozatban.
Aki hasznàlt màr totya és direkt alsó primeres kazànt,adjon màr tanàcsot,melyiknél hatékonyabb a levegő àramlàsa! Tegnap mértünk tüztér hőfokot,a sec lyukon dugtam be,körülötte gyapot tömités,igy volt 300 fok.ha adtam neki több primert,csökkent 250 ig.de a füst kilépő rohamosan nőtt 350 re..ez igy normàlis?
Ma be tudtam gyujtani felülről a farakást... Az volt a baj,hogy sok karton darabkát raktam az ujságpapir és a vékony gyujtós közé...
A sok hamuja megfolytotta a farakást felülről és csak oldalról tudott égni.....A primer levegőt a fadarabok csakis slulról kapják meg?? az baj neki ha ugymond előlről,vagyis a rakat oldala is kap?? ismerősnél a totya 38 as parázstartó ajtó réseit mikor gyapottal betömtük,jóval melegebb lett a tüztér! mitől van ez???
Online méretezőt? Felesleges. Én próbáltam, és mikor ott voltam, hogy mindjárt meglesz az eredmény, találtam még 18 paramétert. Kell keresni egy honlapot, ahol sokfélét árulnak, és megnézni, egy hasonló méretű mit tud..
10 vagy 12 lemezes, azt még viszonylag magas dT mellett is inkább 10kW köré saccolnám. Próbálj keresni hozzá valami online méretezőt, ahol tömegáram, dT megadással ki lehet számolni, hogy mennyi az annyi.
Rendszerfüggő, minden radiátor eltérő hőmennyiséget ad le különböző vízhőfoknál. Aztán hogy a radiátor alul vagy túl van-e méretezve, milyen a ház hőszigetelése, van-e rajta termosztatikus radiátorszelep, mennyi vizet szállít a szivattyú, az már csak hab a tortán. Legegyszerűbb ha van egy puffer, akkor fix hőmérsékletet tartasz a lakásban, a pufit meg max kazánteljesítménnyel fűtöd.
A sokadjára kilyukadt Szimplex kazánom helyére, TOTYA 28-s szeretnék beépíteni. Javítaná vagy rontaná a használhatóságát, ha a tűztér alsó részét kibélelném samottal ?
Attól függ,milyen olajjal akarsz fűteni!/gázolaj,motor,hidraulika,növényi,fáradt/
Szédületes szopórollert teremtett ebből néhány ismerősöm,10-ből 1 maradt meg,de ő is 4m3 fáradtat ülepít fél évig,letisztázza,és az egészet átszűri(csepegteti) a kávéfőzőkhöz való papírfilteren!!!!!!!!!
Így 7-10 nap az általános üzemidő,utána fél nap szerviz!Ez égőfejes változat.
Újabban lehet kapni más módszerrel működő olajégőket,de a vegyeskazánok nem nagyon szeretik.
Egy ilyen cuccot épít be egy ismerős nem sokára,megtekintem-ez magyar gyártmány-és referálok,ha valakit érdekel.
Pár kép a rendszerről.....Ha nyitva a Bar. sokkal jobban kiégnek nálam a fagázok.....Tudom az elzáró csak rossz helyen van,de naon drágák a pressz idomok...
A Kazán rostély rácsáról mivel hogy homorú,mivel vegyek róla mintát!? A sec levegőnek vezetnék fel innen levegőt....
Bocsi hogy nem csilli villi a vakolat a kazán körül,de ez van...30 évesen 5 év ide kiköltözés után még nem tartunk ott (:
Kollega vett egy Ganz-Thyssen N10a áttalakítottat. Fáradt olajra. Asszem 100.000 környèke volt. Megszünt neki az olajforrása, venni meg drága. Ha jól tudom 100ft/lit.
Elment neki 30hekto 1szezonba.
(Így áttállt ő is adagolós fűtèsre.)
Kènyelmes, csak drága.
Eltüzellt minden fèle olajat, nagyon jó hatással. Csak az olaj előmelegítőt kellett feljebb tekernie, mikor hajtómű olajjal fűtött.
Szia . Csak műszaki-anyagi kíváncsiság , hátha olcsóbban kijön a fűtés olajégővel, de nem :-)) , nem mindegy , hogy milyen olaj kerül bele égetésre , stb... (ráadásul mindenféle nehézfémmel kevertek a motorolajok , aminek az égetése nem igazán környezetbarát ) ... Megnéztem pár videót azóta youtubon róla , érdekes , hogy a Sárkány kazánokhoz csináltak gyárilag olajégőt .
Viccen kívül, Ausztriában láttam olyat. Sokkal jobb kazánokat gyártanak, tehát valószínűleg az olajos fűtés sem egyszerű, biztos hatékony és környezetbarát. Elég komoly és nagy kazán volt, két tartállyal, egy nagy családi házhoz. Elektronika meg minden ami kell, miért érdekel? Osztrák weblapokra keress rá, biztos találsz használható infókat.
Nem még.az a gond,hogy a kazàn tetején,van a huzatszab. nyilàsa ketté osztva,T vel,ebbe van beledugva. naon lassan melegszik fel benne ott a viz,mikor meg lefele hül, nem 10 fokot csal,hanem vagy 16 ot. Emiatt sokàig megy a sziv.a kazànba keringet csak 45 fok alatt.mire lehül 35 re,4 óra hossza.borzasztó.mit tegyek?
Rendeltem BBQ hőmérőt beraktam a pillangó szelep után kb. 8-10 cm-re. A teljes kürtőm kb 35-40 cm derékszögbe csatlakozik. Igazából állítgattam a huzatot a pillangót és annyira változó értékek vannak. Attól is függ mennyi fát teszek rá. Ha csak szinten tartom a kazánt 100 fok körül van. Ha megrakom és faszán ég akkor 380-400 nyitott pillangónál félig zártnál 330-350 C .
A hőmérő beépítése előtt kikormoltam, hát mit ne mondjak, 3db 20 literes korom jött ki a kéményből éreztem is hogy jol el van elve. viszont kormolás előtt mintha jobban fűtött volna a kazán. Igy baszott nagy a huzat, ha szeles az idő az ajtóvédő lemezt rendesen rángatja a huzat ha kinyitom a tűztér ajtót...
Lehetséges ez? Ha igen mitől? ( mármint félig telerakodott kéménynél jobb volt a hatásfok ?)
Ttotya s38 2viztáskás. Hogyan érdemes ebben terelgetnem a lángot vagy mit tegyek?
Az alsó rostélyra fektetek 1 db zàrt szelvényt kivàgva,majd azt kötöm össze a felsôkkel.elvileg igy felmelegedne,de majd lerajzolom..màs: csőtermót hogyan lehet meghosszabbitani,az erzékelőjét?
levegős hőcserélő, ami a tűztérhez lenne visszavezetve?
a kémény (vagy legalábbis a huzatért felelős szakasz) ugye a rostélytól (sacc!) tart a kémény végéig. ha ez akkora, hogy kirántja a lángot a tűztérből, az rossz. erre van a (barometrikus) huzatszabályzás. ha most én kb. 180 centi magasból szeretném lehozni az egyébként felfelé iparkodó meleg levegőt, és azzal etetni a kazánt, akkor ennyivel "rövidül" a kéményem.
persze egy méretes kéménynél nem ez lesz a gond, inkább a résmentes illesztés a primer/szekunder nyílásokra, és hogy közben pakolható legyen a tűztér:)
vizes hőcserélő esetleg jó lehet, de az vagy külön szivattyút igényel, vagy gravitációsan működik. szivattyúnál kérdés, hogy megéri-e a befektetés.
részemről felhasználom majd a helység fűtésére a füstcső méteres szakaszát, kap egy hosszában bordázott lemezburkolatot
Mennyire legyen meleg? 80 vagy inkàbb 300 fok? Lenne egy jàrható ut,nem rég csinàltam a lapok alà 1-1 z szelvényt.ebbe ha vezetnék levegőt érne vmit? Még kigondolom hogyan...
Jól néz ki. Nekem a viadrusba a terelők miatt hàtrafelé àramlik a lev.,de ha kinyitom a sec.ablakot teljesen,akkor a làngok hàtrafele màr nem hosszu nyelvekkel mennek,hanem rövidülnek,és hirtelen mozdulnak,nem pedig lassan mint sec. Nélkül.mitől van ez?ezalatt a 40 cm es uton csak fel tud a levegő melegedni?
"A másik megoldás hogy keresztbe becsövezed a tűzteret"
Igen valami hasonlón töröm a fejem.
"A következő,hogy egy tűzálló anyagot (rossz hővezető)betenni felülre a füst kilépő elé
(mint egy tálcát)"
A délelőtt folyamán megelőztem válaszod, beépítettem a (tálcát) igaz nem rossz hővezető. 4mm vaslapot tettem oda valamivel jobb lett.A külső levegőhöz rendeltem alu csövet
Illetve ezen gondolkozom még:
Ha egy ilyesmi hőcserélőt rá illesztenék, úgy hogy a felső víztérbe csatlakozna azzal érnék el valamit?
Adott egy ilyen felépítésű kandalló: nem hatékony egyáltalán. Az lenne a kérdésem, hogy tudnám hatékonyabbá tenni? Hegesztés vágás nem gond. Csak jobban működjön. Válaszokat előre is köszönöm.
Abban az egy féle kazánban, vagy általánosságban? A füstcsonkon, a kazánon kívüli dobozzal, amiről már volt kép lejjebb?
Ma megmonyákoltam a vízszintes lemezt, egy függőleges távtartóval, így egy db. 5cm-es saroklap tartja az egészet :D szerintem bevált, csak azon a pici ajtón nagyon kellemetlen bepakolni meg dolgozni bent... pedig rendelni kéne már samottot...
Már vagy öt perce ezen rágódom, de hol alakítasz ki ,,harangot'' a lemezkazánban? Lezárod a tűztér legvégét, és ott egy le majd fel utat tegyen a füstgáz, vagy hogy?
Én valami ilyesmire gondoltam. Aztán hogy jó-e, vagy melyik jobb, vagy hogyan kellene, arra talán valaki válaszol. Az ajtó nagysága legyen a primer nyílás ötöde.
Így utána olvasgatva, illetve a segítségetekkel kezdem már érteni a lényeget és utána olvasgatok minden tanácsnak kisebb nagyobb sikerrel a megértés terén :)) Legfeljebb mindkét változatot kipróbalom. A vízszintes esetén kb. mennyi távolságot kell hagyni a lemez vége és a kazán hátsó fala között (mert úgy értelmezem a videókat, fényképeket, hogy a lemez eleje kijön az ajtóig).Függőleges esetén mekkora elemet, milyen anyagból kell gyártatni? Annak mennyire kell benyulnia a tűztérbe? Valamint ennek a füstkilepo előtt kell elhelyezkednie, azzal egy szintben? Mondjuk ennek kivitelezése nehézkes a tagok miatt? Vagy ha azok mögé nem ér fel teljesen az már nem jó? A vízszintes eseten meg a fabetoltés nehezebb, de azt egy kis kampóval megoldom. Ha függőleges elemet fuggesztem, azt valahogy ki is kellene támasztani ugye? Mivel ha teszem be a fát, tuti nekiütom a szerkezetet a kazán hátsó falának. Na ezen még agyalok:)) De internet a barátom, azon elég sok ötlet, és érdekes kivitelezés van:)
A szigetelés meg mindenképp meglesz, az anyag megvan hozzá.A huzatszabályzót is megoldjuk.. Remélem, mert állítom, hogy túl sok levegőt adok a kazánnak es azért ég le olyan gyorsan minden :(
Néha csodálkozom magamon, hogy vagyok képes életben maradni:))
szigetelést nem véletlenül mondjuk:) sokat jelent!
a terelőkkel meg úgy kell szórakozni, hogy minél több utat tegyen meg a láng a kazánban, mielőtt kilép belőle...
elé ülsz oszt agyalgatsz :)
amit kapocska mond, az a "szabad gázáramlás" (keress rá, rögtön megérted!) szerinti kialakítás. tehát valami "miniharangot" kellene belül megoldani a kazánban (ha lehetséges!)
egyébként meg puffer, puffer, puffer. ja és puffer :)
Hali.a szerelések miatt a felső szint radiàtorait leengedtük,utàna feltöltöttük. Az egyik alsó radiàtor nem melegit.màr kiengedtem belőle 6 liter vizet,de hideg.csapok kinyitva,mit tegyek? Vagy 20 L viz van benne.
Újralemezeltük a kazán alját, kicseréltem az eddigi csőre szerelt hőmérőt egy újra, a szigetelést még nem szerkeztettem rá és a terelőlapot sem tettem még be, tegnap este élesben teszteltük a kazánr és a vízhőfokot sikerült 90°-ig felvinni, addig engedtük neki. Legalább tudom, hogy nem a kazán a béna:)) De azt azért hozzáteszem, hogy a régi hőmérő olyan 60°-ot mutatott. A probléma viszont, hogy még mindig elég hamar leég a fa, arra kellene a huzatszabályzó. Kérdezném, hogy a kazanunkba, hogy lehetne beszerkezteni? Csak az órának van meg a helye. Láttam egy képet a neten, hogy a bal felül levő kocka vasat alakították át, és oda tették a szabályozót. Ez megoldhato valahogyan? Illetve nem tudom, de amennyire mondják, hogy az öntvény jobban tartja a meleget, na nálunk ez annyira nem igaz! Kialszik a tűz és kb 3/4 óra alatt hidegre hűl a rendszer! Remélem a szigetelés ezen valamit javít majd. Valamint írtátok a terelől két változatát, függőleges és vízszintes! A vízszintes teljesen tiszta, nagyot koppant a fejembe, amikor elmagyaraztatok a lényeget:)) Ha jól értelmeztem a függőleges terelőt is fel lehet ugyanúgy függeszteni? Valamint azt a említett dobozos elemet gyártatni kell, vagy valami ilyesmi kapható valahol? Melyik lenne a jobb megoldás? Ugye azt irtátok, hogy ha gyenge a kémény, akkor megfogja a huzatot. Ezért jobb lenne a vízszintes. Amúgy köszi az eddigi segítséget:)
Jajj ez egy kicsit rosszul sikerült, de azért remélem olvasható lesz és érthető:)
Hát ja,puffer nincs,most lövögetem alul a huzatszabályzó csavarját,hogy mekkora maradjon a hézag,ha a láncos állító lezár.Úgy néz ki,hogy 50 fok környékén már nem kátrányosodik,viszont hamarabb leég.Ha több fát rakok bele,akkor meg felmegy a viz 60-70 fokig és kurva meleg van a lakásban.Valahogy el kéne érnem,hogy a parázs sokáig(tovább) megmaradjon.
Egy kérdés:üzem közben,ha kinyitom a felső ajtót,jön kifele a füst.Ez huzathiba lehet?
A kéményem be van csövezve savállóval,derékszögben csatlakozik a falba a kazán,de a kéményben van egy 30 fokos törés is.A kazán a pincében van,a ház egyszintes,normál sátortetővel.
Ezt értem,de mi van a lánggal és a parázs hőjével?Azok a vaslapot melegítik,nem a lamellákat,szerintem.Az én kazánom is pont így néz ki,az van ráírva,hogy IMERGAS.Ezekből a lamellás csövekből 5 van benne.Megpróbálok vaslapot szerezni,egyenlőre egy keskenyebbet,be hátra a kémény nyílás alá,ez is segíthet?
A kep nem igazan jo. A legfelso ajtot nyitottam ki.
Harom taska van. Az also es a felso hatrafele van eltolva, mogottuk van kb. 2,5 cm res. Elottuk meg joval nagyobb.
A kozepkozepso taska a kazan elejehez van tolva, mogotte nagy a nyilas, kb 15 cm. ElotteElotte ketoldalt nyilas, kozepen nincs nyilas, mert az a kazan elejehez van rogzitve.
A kozepso taskat ha hatul lezarom, akkor megszunik a teljes atjaras hatul. Az nem gond? Annak a taskanak van a hata mogott a legnagyobb res. A masik kettonek csak kb 2,5 cm
Na szóval: dobozokba pakoltam a fűrészport és kb a feléig raktam. Próbáltam felülről beizzítani ami nagy nehezen sikerült is. nem nagyon akarta a dolgot, aztán a papír mentén átégett alulra. Miko láttam a kukucskélón,h arra ég áttettem elgázra. Pillanatok alatt felszökkent 400 °cra a füsthő és szépen égett.
Nem is kell vele tüzelnem, összepréselem majd briketté. Adagolni nem tudom, van 10 zsák, ha minden megpakolásnál szórok rá egy szeneslapáttal, sosem fogy el :D
Préseld össze újságpapírral briketté, úgy elég. De inkább hobbi szinten gondolj rá :D maga a fűrészpor szar tüzelő, mert elzárja a levegőt, legrosszabb esetben robbanhat is. Kis adagokban kell a tűzre tenni, így ha nagyon lassan is, de a tüzifa mellett elfogy. Ha folyton nyitogatod a kazán ajtaját, azzal nem vagy előbbre, mert lehűl a tűztér.
Vagy inkább vidd ki a kertbe, és rétegezd a komposzthalomra, pl. a gyümölcsökre meg a zöldségfélék maradványaira, amit megszállnak a darazsak meg a muslincák. Vagy öntsd ki a kigyomlált málna ágyásra, és nem lesz gondod a gyomokkal, meg még jót is tesz neki, persze csak ha nem fröcsög az olajtól :D
Akkor majdnem mint nekem. Ha a pillangó fogja meg, az nem ugyan olyan jó, mint ha a tűztérben állná útját valami. Ha a tűztérben növeled a hőfokot, jobban javul a kazán hatékonysága, úgy vettem észre.
Ja hát úgy igen, én alapból láncosra gondolok bocs, ki is menekülnék a házból ha gyorsan leégetné a fixre állított ajtó :D :D
Pufival egyszerűbb, ott tolod maximumom. Csavarral is be lehet lőni, de ahogy néztem, nem volt semmi előnye ha kiakasztottam az ajtót, és fixáltam egy fémdarabbal... sőt, általában úgy megy, hogy már a huzatszabályzós kazánokon is van egy csavar, akár állítható is, hogy az user ne tudja elzárni a levegőt a tűztől.
De akkor mondd el hogy zajlott, kérlek. Mert nekem sehogy sem sikerült füstgázt szabályoznom vele, igaz nincs pufferem, csak egy böszme nagy kazánom és kevés vizem a rendszerben...
De biztos hogy kevés levegő is elég az égéshez, legalábbis én úgy gondolom, hogy valami hátránya kellett volna hogy származzon abból, ha kevés levegőt adok a kazánnak... mert ugye ha nem lenne hátránya, akkor mindenki fojtaná a kazánt... kazánvédő szelep sincs, úgy írom ezt :D
Attól függ ki mire használja. Én pl. arra használom a huzatszabályzót, hogy 70-80°C között legyen a fűtővíz. Egy ideig semmit nem jelentett ha kevesebb levegőt adtam neki, aztán egy pont után ugye visszafogja a tüzet. A füsthőt szerintem nem befolyásolta, azaz csak annyiban, hogy ha túl sokat zártam rajta. A pillangó szerintem jobban megfogta. Most hogy van terelőlemez, eleve visszafogja a füsthőt, és melegebb is van a kazánban, így meg még annyit sem számít a huzatszabályzó. Igaz van pillangó meg barometrikus is, lehet ,,elnyomja'' v.melyik v.melyiket...
Ha jól megpakolom és úgy gyújtom el, akkor meg bizony csak a pillangó segít. Azaz segít a huzatszabályzó is, ,,elaltatja'' a tüzet. De aztán megint nyit hogy csökken a víz hőmérséklete.
Ilyen kis rakatoknál mint most, eleve nem szabadulnak el a hőfokok.
Ez a lemez nem gátolja a lángokat,hogy érintkezzenek a "vízcsövekkel"?
Én nem túl nagy lánggal égetek,kevés fa megy a kazánba,mert ha sok a huzat,hamar leég és túl meleg a víz,ha elveszek a huzatból,megáll 40 fokon,ami jó lenne,viszont nagyon kátrányosodik.
úgy képzeld el a függesztést, hogy egy vaslemezt (ami a lángot nem engedi közvetlenül a kéménybe, hanem kerülőútra kényszeríti) beteszel vízszintesen a tűztérbe. mivel alátámasztani nem tudod (illetve miért ne? laposvas, samottlap), ezért feldrótozod a tagokhoz... vagy mittudomén, ahová lehet :)
ideiglenes, de próbának megérné
a dobozolás, amit Kapocska írt, az meg nagyon egyszerűen fogalmazva egy 90 fokos füstcső, ami lefelé mutat a tűztér irányába. ez sem engedi azonnal elillanni a meleget
Nagyon köszönöm az eddigi válaszokat. Igazság szerint laikus vagyok még a téren. Csinaltam pár képet a jelenlegi fustcsőről. Mint kiderült ezt már cserélték valamikor, és olyan jól szedték le az eredetit, hogy az összes csavart beleszakították és benne is hagyták! A füstcső most is dobozos (már ha erre gondoltatok). Egy kis lejtése van a kazán irányába. A függesztett terelőlemez megvalósítását kifejtenétek kicsit. Nem teljesen tiszta, bocsánat :(Egyetlen egy olyan rész van, ahova bármit be lehet szerelni, és az a hőmérő óra! Ajánlotta más is a huzatszabályzó berendezést, de mivel nem találtam neki helyet, így nem vettem meg:(Vagy valami ötlet, hova lehet beszerelni. Szatmáriéknál próbáltam megvenni, de semmi hasznosat nem mondtak. Valaki ajánlotta a kazan cseréjét! Szüleim tüzeltek eddig vele, én most próbálom, hátha mi nem csinálunk valamit jól! De ha az idei télen nem produkál, akkor biztos, hogy csere lesz. Ez meg mehet, ahova akar! Jaaa és igen, aki mondta a fajtát, az eltalálta. Beírtam... vagyis bemásoltam a keresőbe a nevét és voálá, kidobta a kazánunkat. Igaz nem értek a leírásokból egy szót sem, de legalább tudom mostmar a fajtát. Úgyhogy köszönöm. Ha sikerül feltölteni, akkor mutatok pár képet a füstcső belsejéről, külsejéről, a kémény belsejéről.Az állapota nem túl jó, de azt most megyek és megpróbálom orvosolni. Apropó a le rakódott kátrányt a hőcserélőkről milyen kefével lehet nagyjából letakarítani? És még valami, ha kifejtenetek, hogyan lehet a terelőlemezt függeszteni ebben a kazánbam, azt megköszönném, mert egyenlőre elképzelni se tudom. Ha samottra gondoltatok, még valahonnan azt is kell szereznem, mert a városban sehol nem találtam. Bocsánat a sok kérdésért. :)
én inkább arra gondoltam, hogy nem alátámasztani a vízszintes terelőt, hanem függeszteni. amire gondoltál, az is nagyon jó, de gyenge kéménynél megfogja a huzatot :) a bésztílbe én is beépítettem egy hasonlót. egyfajta könyök a füstcsatlakozás előtt. ad egy kis örvényt is...
Tegyél be egy hőmérőt a füstcsőbe, aztán ha 400-500°C megy ki a kémény felé, akkor egyből tudod mi a baj, és tudsz játszani a pillangószeleppel.
Terelőlapot ha nem tudsz betenni, akkor béleld ki samottal a tűzteret, annak a tetejére keresztbe tudsz samottlapot tenni. Jó lenne pár kép a kazán teljes belsejéről is.
Szeretném hozzáértők tanácsadó kérni. Adott egy 100 nm kockaház, szigetelés nélkül, régi, de jó állapotú nyílászárókkal. Adott egy központi fűtés, hat db Radal radiátorral, 2"-3" colos régi csövekkel,gravitációs, nyitott rendszerrel. Korábban egy Simplex 4-es lemezkazán volt a rendszerre kötve, ami kb. 25 év után felmondta a szolgálatot. Nyilván nagyobb teljesítményű volt, mint amilyenre szükség volt, de attól kiválóan működött. Kb. hét éve cseréltük egy öntvény kazánra. A kazán egy neve nincs, öt tagos kazán, amin van egy vékony lemezborítás (hozzáteszem, az also lemez szolgáltatta a hamutálcát, ami persze szét is ment, úgyhogy azt újra kell lemezeli), elvileg ukrán tagokból összeszerelt, amilyent nem találtam fent a neten infó gyanánt, de ebben bal felül es jobb "alól" fut a cső.Sajnos egyebet nem tudok, kissé hasonlít a Vinyisztó kazánra. Az elso tagon két ajtó van, a a felső se túl nagy, úgyhogy elég egy-egy nagyobb fát beletenni.A lemezborítás alatt semmi szigetelőanyag. A probléma, hogy akárhogy erőltetem, 40-50° a maximum hőmérséklet, annál fentebb nem tudja felnyomni a vizet. Huzat szerintem van, egyáltalán nem füstöl vissza, és amikor nyitva van a pillangó szelep, akkor szépen latszik, hogy a tűz lángja kifelé nyúlik a kémény irányába. A kémény is pár éve lett újra rakva, hagyományos tégla kémény. Eddig szüleim tüzeltek vele, de igazából ez az elejétől fogva ilyen gyenge. Viszont rám maradt a fűtés,mely fával történik. Tapasztalataim szerint, nagyobb levegőt kell adjak neki, akkor szépen ég, de a hőfok csak nem megy felfelé, a fa viszont fél-háromnegyed óra alatt oda, ami két óra alatt négyszeri töltést jelent. Ha el merek menni egy órácskára, mire hazaérek, teljesen leégett a fa, de úgy, hogy szinte parázs se maradt!!!!! Viszont ha lejjebb folytom, akkor ugyan ég, de minek?! Ég, viszont még visszefelé engedi az amúgy is alacsony hőfokot! Ja és éjfélre semmi nincs a kazánban, jéghideg az egész rendszer!!! Jelenleg kátrányos, amit próbálok orvosolni, viszont újként sem volt különb a hatása. Most. Megprobálom majd valahogyan leszigetelni, hátha segít, illetve olvastam itt a fórumon ezt a terelőlemezes megoldást, de persze az se olyan egyszerű a kis méretű ajtó miatt, illeve nincs meg a megfelelő kialakítás, azaz nincsen ilyen kis kialló rész, amire rá lehetne fektetni a lemezt. Plusz még annyit ajánlottak, hogy zárjam el a radiátorokat, és egyesével nyissam ki őket, de ez se lesz könnyű, köszönhetően a régi radiátorszelepeknek, melyeket ha megmozdítok csepegni fognak. Szóltam vagy két szerelőnek, de majdnemhogy elküldtek a búsba. LSzóval elnézést a kissé hosszúra sikeredett leírásért, de hátha tud valaki egy kis segítséget, tanácsot adni. Vagy ismeri ezt a fajta kazánt és tud egy kis infót róla. Ezek a kazán utolsó esélyei, mert ha nem akarja az igazságot, akkor jövőre csere, mivel az nem buli, hogy több fát eltüzelek, mint tesómek a lemezkazánjukkal és semmi!!! Előre is köszönöm a válaszokat.
Azt nyugodtan nyomhatod lefelé szerintem ahogy csak tudod, nem fog kondenzálni egy normál magasságú kéménynél. Huzatot alul el szoktam venni amennyire csak lehet, úgy hogy ne nagyon csökkenjen a vízhőfok. Próbálgattam nagyobb huzattal, a vízoldali teljesítmény alig változott, a füsthő meg ment durván fölfelé.
Ez tudom, meg értem, de szerintem egy puferre kötött vegyessel nemigen lehet harmatpont alá menni, csak nagyon helytelen tüzelési módokkal. Ha meg szabályozni akar, sokkal gyorsabb és pontosabb a reakció lent. Egyszer megmérni van értelme, de ahhoz meg tényleg elég egy egyszerű hőmérő.
Az a lényeg, hogy kémény kilépési pontnál még kondenzációs hőmérséklet felett legyél. Hogy lent mennyi, senkit nem érdekel. Legalábbis addig, amíg ki nem tapasztalod, hogy mennyinél jó még fent.
300 fokig mér, csak elég már a kémény tetején. Azt nem értem miért akarod ott mérni. Ha a füst hőmérséklet leszorítása a cél, sokkal reálisabb képet ad ha a kazán torkolatának közelében méred, lehetőleg benyúlva a cső közepéig. Vegyes kazán füstgázát nem fogod tudni lenyomni károsan alacsony értékre, csak akkor ha nagyon lefojtva tüzelsz, annak meg megint semmi értelme.
Én hétvégén akarok mérni füsthőt a kémény tetejétől visszább 4 méterrel..kissé magas a padlás... Felviszem a kemence mérőt,bedugom,vagy 10 cm re be fog érni a kémény belsejébe,előtte furok neki 1 db 6 os lyukat,amin beengedem..
aztán megnézzük br el és nélküle mennyit hűl...Majd elgondolkodom a vasálló kémény vásárlásán....
Ma kérdeztem..Felszerelve,6 méter, 200/330 as kivül belül 1-1 mm savállóból 130E felrakva....
Ja kértem a Fokolusról képeket,ha vkit érdekelne::::
A jelenlegi tűzifa árak miatt nem üzemel a vegyestüzelés, most ha érdekelne egyszerűen rákötnék egy hőelemet az arduinóra, távadóval, 5-9V kell az egésznek, azt könnyebb odavinni.
Üdv ! A felső ajtó kinyitása után először a füstgáz hőfoka csökken ,és annak folyománya végén meg nem melegszik tovább a víz !:-)Az oka egyszerű ,a kémény nem tudja a tűz felől átszívni a levegőt(a tűztér nem kap friss égési levegőt) ,mivel fenti ajtón keresztül alakul ki a kémény szívó hatása !:-)
Tettem be két variációt, választ még nem kaptam, melyik lenne a jobb.
Időközben láttam egy harmadikat, egy lemez van felcsavarozva az ajtóra, picit kisebb mint az ajtónyílás, körben persze lemez oldalfalakkal zárva teljesen, a lemezen meg egy nyílás, amin a tűztérbe jut a meleg levegő. De hogy van-e valami labirintus belül, passz...
Én hagyok egy minimális nyílást a csavarbeállítással, de a szabályzó láncot leakasztom, mert ahogy visszahűl nyitná is az ajtót és hűlne a rendszer is. Aztán begyújtás után, amikor már hagyom a kazánt, akkor a láncot visszaakasztom.
Következő kérdés ... Viadrus u22 D .. A huzatszabályzó ha zárja a lenti ajtót , akkor teljesen le kell , hogy zárja , vagy a lenti ajtón lévő menetes csavat be kell állítani egy minimális méretre ?
Ha gázkazánhoz használod akkor valami ilyesmi kellene, ha vegyeshez akkor lehet 2 külön rádiós termosztát 2 körre osztva ( Még egy szivattyú ) Ez lenne a leggazdaságosabb megoldás fűtési szempontból .
Lehet az is , amire céloztam , hogy a leghidegebb helységbe rakod a szobatermosztátot (a két lakás leghidegebb helységébe) , a többibe pedig termofejet a radiátorokra.
a túlfűtés (05 fok) elhanyagolható lenne.Egy ikerház van egy közös fűtésrendszeren jelenleg rádió frekis hőmérővel nézem a másik lakást és ha szükséges be kell avatkoznom a beállított termosztát hőmérsékletbe.
Nem jól működik a kazán hőmérője.Megnéztem,nem víztérbe lógó van benne,hanem spirálos.Azon gondolkodom,hogy a csőtermosztát mellé teszek egy érzékelős digitálisat.
Milyen eltérés lehet a kazánban levő víz és a kilépő víz között,hogyan kéne kalkulálnom a különbséget?
Más:: Megcsináltam a Viadrusba a terelőlapokat....a hátától 12 cm helyet hagytam el,de ez sok....Így is kimegy 390 fokig kemence mérővel....Pedig csak 2 sor fát raktam az elejébe,arra meg gyujtóst..
16 05 kor már 40 fokot engedett a lakásfelé,17 00 tól már csak izzik,akkor volt 60 fok,most 17 35 kor még 50 fok előre és még mindig izzik...15 : 55 kor gyujtottam el... 8 db kb 8 cm átmérőjü,37 cm hosszu nyárfa adja ezt az energiát.......szűkiteni akarom majd még hátrafel vagy 5-6 cm el...(félek ha 3 vagy neadj Isten 4 sor fa megy bele,500 fok is lesz..kemence mérő,13 cm-t lóg a 16 cm es füstcsőbe bele...Ja a lángok fehéresek a hőcserélőnél,vagyis égnek a gázok....Fixen ki van az alsó ajtó primerje,kb 3 cm re engedve..Sec tökig nyitva.....Ha 2 óra hosszát melegit ennyi fa,Én már megelégedtem vele.....
Egyébként a két helység hő-háztartása nem egyforma , egy idő után kiderülne , hogy melyik amelyik hamarabb kihűl , és az lesz a szabályzó helyiség , a másik viszont állandóan túl lenne fűtve. Még ha csak 0,5 fokkal is )
vegyél rendes gépet, az összeszed akár több litert is:) ha meg összegyűlt az ablaknál, akkor törlés, és utána pár perc szellőztetés. aznap már nem szokott újra lecsapódni
szellőztetést úgy szoktam, hogy kereszthuzat, és rányitok egy-két ablakot. mikor a nyitott ablakok felső részéről eltűnik az akkor kicsapódó pára, kész is van
A házba felszökik a pára 50-60 % közé..Néztem 10-18E ft ért párátalanító készülékeket napi 2.3dl vízet szed ki...vegyünk ilyet,vagy jobb helyette sürvebben szellőztetni?? Reggelre az ablakokon összesen kb 0,5 dl víz van amit letörlök...Ezen segítene egy ilyen olcsó készülék??
Ha programozható a termosztát, akkor be kell lőni, hogy abban a tájékban mindenképp fűtsön, tehát 0,5 - 1 fokkal feljebb kell állítani, hogy mindenképp bekapcsoljon az időpont körül, mikor hazaértek. Mondjuk nálam az volt a nyerő, hogy nem érdekelt a termosztát, és egy kapcsoló órával két vagy 3 óránként bekapcsoltam a kazánt egy fél órára. Csodás, egyenletes hőmérséklet volt egész nap, csak ezt időjáráskövetőre kellett volna továbbfejlesztenem (melegebb időben ritkítani a bekapcsolásokat).
Nálunk másképp van...Beállítom mondjuk 21 re! 21,2 nél kapcsol ki,de ekkor már kb 52 fokos a víz a radiátorok tetején...Nos ez még nekünk a levegőt feltornázza 22 egészig,aztán mire visszahül 20,8 ra az kb 5 óra hossza...Szval Én azt akarnám,hogy mire beérkezünk a házba este 11 kor,azt érezzem,hogy valahonnan vmi hő sugározza a meleget....Emiatt lenne az jó,ha mondjuk 22 40 kor van 20,9 fok,akkor 22 45 kor a termosztát 21 re váltana,és mire megérkezünk,frissen felmelegített levegő várna a házban.....
Ha a fakazánt mikor elmegyünk 12 40 kor,akkor még begyujtanám,este 11 re mindenképp kihül,max ha szén menne bele vmi barna szén,az kibirná visitva....de ilyen enyhe időben az meg pazarlás lenne
Nekem mától BRH W7. Alkalmi vétel volt, új darab 4k-ért. Gyakorlatilag a Q7-tel egyezik meg. Ugyanúgy 0,5 fokos állíthatóság, 0,2 fokos hiszterézis (+/-0,1, +/-0,2 és +/-0,3 állítható)
Beallitasban kernem a segitsegetek. Olvasgattam az utmutatot, de nem tudok rajonni, hogy kell beallitani ha 150 fokon inditani es 60 fokon le akarom allitani a keringetot.
Opp, az tényleg sok lenne, 0,5 fok akart lenni, de az is sok. Egy 21 fokos beállításnál 20,5-ön kapcsol be, 21,5-ön ki. Aztán kikapcsolás után még egy fél fokkal fejjebb megy :(
Nekem is olyan termosztátom van, ami +/-5 C-ra kapcsol. Hozzászámolva a fal lustaságát, tud produkálni 2 fokos ingadozást. Borzasztó. Vagy fázol, vagy meggyullad a gatyád.
Hogyne lenne ingadozás a viadrusnál...Csak jobb szeretném,ha mire 3 műszakból hazaérünk,este 11 kor.akkor mondjuk nem 20,5 hanem 21 fok lenne a házban..kellemesebb ugy...Inkább erre költök ki 8-9E-t mint italra,vagy cigarettára..kissé hasznosabb dolog,persze ez magánvélemény...
(radiátoros fűtéshez, padlófűtéshez, hűtéshez egyben hőmérő. )
24V230 V kapcsolható feszültség
kék háttér megvilágítás
napi 6 programhely
szabadság program
0,2 C° kapcsolási érzékenység
A hét minden napjára különkülön, egymástól függetlenül naponta 6 szabadon megválasztható kapcsolási időpont(10 perces lépésekben állítható) és minden kapcsolási időponthoz másmás szabadon megválasztható hőfok (0,5 Cos lépésekben állítható)beállítására van lehetőség. Jól látható nagy méretű kijelzővel és kezelő gombokkal rendelkezik.
a beállított program átmeneti megváltoztatására négy különböző lehetőség van.
kézi hőfokmódosítás a beállított program szerint következő kapcsolás időpontjáig
kézi hőfokmódosítás 09 óra időtartamig( partyprogram)
kézi hőfokmódosítás 199 napig (szabadságprogram)
kézi hőfokmódosítás a következő kézi beavatkozásig folyamatosan (fagymentesítő program)
Kapcsolási érzékenység: 0,2 C
Kapcsolható feszültség:0 V AC/DC... 250 V AC, 50 Hz,
Egyserű programozás, az ismétlődő programok beállítását COPY funkció segíti. Két vezetékes bekötés
Terhelhetőség: 5 A (2 A induktív terhelés)
Elem feszültség 2x 1,5 V (csak alkáli elemmel használható)
Hamarabb lesz 50 fokos vized, mert vtc nélkül az egész rendszert fel kell melegítenie a kazánnak, hogy 50 fokos legyen, VTC-vel meg csak azt a kb 60 liter vizet ami a kazánban van.
Nos nemrég begyujtottam,csináltam egy olyat,hogy a pri ajtó nyílásba raktam 5 cm kőzetgyapotot,nagyon megfogta a szabad légáramlást,annyira hogy vtc nélkül a hőcserélő elkezdett fehéres lenni.na meg a felső ajtóra majdnem ráégett a tenyerem,mikor rátenyereltem..eddig alig volt kb jó kézmeleg,most meg ha a tetejére egy pici vizet csöpögtettem,elpárolgott sisteregve...Ezek szerint magasabb lett a tűztér hőmérséklete??
A kilépő füst 380 helyett 290 körül maradt...a vizoldali teljesítmény mintha jobb lenne!
Ha berakom a 45 ös vtc-t jövő héten,akkor mig nincs 45 fokos a viz,addig 1 kummát nem enged át!? utána hirtelen nyit vagy fokozatosan!?
Eddig elég volt az 50 fokos radiátor is,ezek után sokkal később lesz 50 fokos a radiátorok teteje??
Akinek van ilyen beépítve adjon már tapasztalati magyarázatot! köszönöm
Jó ez akalkulátorJó ez a kalkulátor, csak az a helyzet, hogy a 2400 köbméter fogyasztásnál fáztak a híveim, mellesleg én is.
Tehát, ha körülbelül olyan komfort érzet legyen, mint a mellé fütésnél akkor 400-500 köbméter gázzal több fogy. 2800-2900 köbméter gáz árához viszonyitva, viszont a melléfütés, máris a gazdaságosság irányába hat.
Annak idején ilyet használtam (pár fok a ki és bekapcsolási különbség), de most már kínából megrendelsz egy REX c-100 ast és abból azt hozol ki akkora kapcsolási hisztérzissel amit akarsz .
-Eléggé kátrányosodik belül,de nem tudok lánggal fűteni,mert két alkarnyi cserfával is 2 órán át tartja a 40 fokot,és így is 25 fok van a házban./mondjuk még nincs olyan hideg/.A konex port ajánlotta ismerősöm,de elég nyűgös a használata,mert nem igazán van parázs az égéstérben,mert csak "bűzölög".
Ezen csak egy puffer tartály beépítése segít hosszú távon . Illetve a napi sokszori begyújtás.
-A beépített hőmérője elromlott,hogyan lehet kicserélni?Úgy látom,hogy a felső burkolatot ha leveszem,akkor elakad a hőmérő peremében,ezért nem forszíroztam tovább.
Immergas soline vegyestüzelésű kazánom van /most vettük a házat,eddig paneloztunk/.
-A beépített hőmérője elromlott,hogyan lehet kicserélni?Úgy látom,hogy a felső burkolatot ha leveszem,akkor elakad a hőmérő peremében,ezért nem forszíroztam tovább.
-Ajánljatok egy normális csőtermosztátot,mert ami van,annak túl nagy a ki és bekapcsolás közötti hőmérséklet tartomány.
-Eléggé kátrányosodik belül,de nem tudok lánggal fűteni,mert két alkarnyi cserfával is 2 órán át tartja a 40 fokot,és így is 25 fok van a házban./mondjuk még nincs olyan hideg/.A konex port ajánlotta ismerősöm,de elég nyűgös a használata,mert nem igazán van parázs az égéstérben,mert csak "bűzölög".
Ehhez adtak egy fémkapszulát, ami nagyon nem bír 300 fokot, de az érzékelő típusa nincs megadva, csak annyi hogy ntc.
Nincs szükségem pontos füsthőfokra, csak annyira hogy tudjam kapcsolni a szivattyút, és lássam ha megszalad.
Eddig 160°C volt az üzemi, 60°C a kapcsolási hőfok, 200°C fölé akkor ment, ha valami elcsesztem, megraktam papírral, rossz helyre akasztottam a láncot vagy ilyesmi.
Illetve most hogy betekertem gyapottal, és alatta hagytam az érzékelőt.
Ezek a hőfokok a kipufogóbandázzsal betekert füstcső külsején vannak, nem a füst hőmérséklete ennyi.
Ha az ntc valóba kibírja a 300°C-ot az nekem már elég, csak ugye nem mindegy hogy hány ohm-os.
VTC-n keresztül nem gravitál , csak ha teszel egy megkerülő ágat . Ha garitálást akarsz akkor oda kell 1,5 - 2 colos cső ezeknek a szerelvényei nem olcsók .
Nekem vannak , de már másként csinálnám : ezeknek az árából vennék egy szünetmentest , és akkor nem kell a gravitációs ágat kiépíteni colos csövön lehetne forgatni a vizet "fillérekbe" kerülő szerelvényeken keresztül . Majd a következő átalakításom ilyen lesz.
Termofejjel árban még többet is :) Azért volt ott a szmájli, mert akkor már jobban kijön a kazánvédővel. Nekem szerencsére bejött az elképzelésem, bár lehetett volna nagyobb hőcserélő is. Most ahogy melegszik a kazán, a visszatérő csak 10 fokkal alacsonyabb. A kazán 70/60-on pörög, míg a radiátorok 45/35-ön.
Ezt én is megtaláltam, az első találatok között van. De mindenhol ugyan azt árulják, vagy pl. van olcsó szr is? Látod itt is két fajtát írnak, lehet van még több is?
Már csak az a kérdés, hogy mitől keringene arra a víz? Mondjuk a szivattyú után rakva még jó lenne, colos zónaszeleppel hogy a víz arra szeressen menni. De akkor már tényleg egy kazánvédő szelep. tizen-huszon ezer fajtától függően.
Üdv ! Ha beépíted több a semminél,de messze nem úgy működik/muzsikál mint egy Vtc !:-(( A baj vele ,hogy nem zárja a hideg visszatérőt ,csak hozzákever az előremenőből !:-) Ja és nem sokkal olcsóbb ,mint egy igazi kazánvédő!:-)
egy ilyen készülék,automatikusan a benne lévő szelep nyitná zárná,hogy elérje a beállított 45 fokot,amit a merülőhüvelyen figyelne,hogy meg van e már az érték,a visszatérőn!?
Azt tudja valaki hogy melyik típusú érzékelő hány ohm-os? Ami van a termosztáthoz 250°C-os az szobahőmérsékleten 100kΩ , ami a digit hőmérőn van az 10kΩ.
Meleg vízbe téve is megmarad ez a 10x-es eltérés.
Tettem gyapotot a kéménycsőre, bennhagytam alatta az érzékelőt és elolvadt az első begyújtásnál.
Szóval most kéne valami aminek hasonló a karakterisztikája, de hőállóbb.
Megjegyzem már 200°C körül láthatóan olvad ki belőle a gyanta, szóval a 250°C az azért költői túlzás a gyártó részéről.
Hali. Kapillàris hőfok szabbal meg tudom azt tenni,h 40 fokos viz maradjon benne a radiàtorokba,fűtés vége felé? Muszàj lesz berakni,most 20 foknàl inditom a szivattyut,mert 5-7 alkalommal ki- be kapcsol a szivattyu mire be àll a viz hőfok,ha 40 fokon lenne a csőtermó. Azt mondjàk h nem tesz jót az öv.nek még a 30 fokos hőlépcső sem
Viadrus U22 6 tagos kazánnak hogy tudnám leszedni a hátsó tagját? Korábban írtam már, sajnos elfagyott, megpróbálnám meghegesztetni, mert a többi részen úgy tűnik h minden rendben van.
Talán ha kívülről, belülről hozzférnek, csak tudnak kezdeni vele valamit.
Addig eljutottam h lekötöttem, leszedtem a burkolatát, kifordítottam.
Arra gondoltam h veszek 4 menetesszárat, és ellenkezőleg, nem összehúzatom, hanem mindegyiken hatjva elkezdem szétnyomatni vele. Csak vajon h fogom elérni azt, h pont a hátsó tagnál engedjen?
Most egy beton talapzhaton áll, úgy forgattam ki, h az 5 tag végig felfekszik, az utolsó tag pedig a levegőben.
Vagy mit csináljak az illesztéssel? Van esetleg ezen kívül más bevált, kevésbé kártékony módszer?
Illetve milyen tömítő anyagot vegyek majd az összerakáshoz?
Elég sokáig tartott, mármint, hogy eljussak a belátásig.
De attól, még én vagyok az éleselméjű....:-)))
Ilyen dolgokat állitok magamról, még véletlenül sem mondok magamra rosszat, egy idő óta, mert a beépített számítógépem az elmém jó irányba történő programozása a saját szavaimmal történik.
Apropó lenne egy nem publikus, diszkrét kérdésem hozzád, de nem tudok közvetlen levelet küldeni neked megtennéd, hogy küldesz nekem egy levelet, mivel nekem nincs befejezve a fiam részéről a posta fiokom igy, lehetőségeim korlátozottak.
Annyi kikötést tettek, hogy ha a csatlakozási szerződés után 30 napon belül nem kötök elosztóhálózati használati szerződést, akkor elosztási alapdíjat kell fizetnem (mint kötbér) amíg a vételezést el nem kezdem.
Kétszer gyújtok be naponta. Hagyom teljesen leégni. Mindig felülről gyújtok be. A Blue Skye féle lángterelő lemezt, csak akkor rakom be, amikor, már biztos vagyok abban, hogy meggyullad.
A hamut, ha kihűlt mindig lerostálom a Blue Skye féle zöldséges rekesszel, oly módon, hogy egy zöld hulladékos zsákba rakom a rekeszt, és a zsák száját befogva rostálom le. A maradékot egy edénybe öntve, a meddőt kidobálom.
Ebben az idényben a kétszeri befűtéssel, valamint a gáz, nagyon mérsékelt használatával, eddig elegendőnek bizonyult. A gáz általában, csak éjszakára van bekapcsolva, úgy, hogy a szoba termosztátot az érzékelt hőmérsékletnél egy-két fokkal alacsonyabbra állítom.
Most kezdek majd szénnel tüzelni Viadrus u22D5-ben. Megtenné , hogy leírja , miként tüzel szénnel ? Én lengyel diószenet vettem . A 7,6 kg mennyi idő alatt ég le ? Ha lefogy , újra tesz rá , vagy hagyja teljesen leégni , és utánna újra begyújt ? Mennyi huzatot kér a szén ? Minden érdekel , ami a széntüzeléssel kapcsolatos . :-)
A törvénymódosítás lényege, hogy az egylakásos épületek a családi házak tulajdonosai az általuk használt tüzelő- fűtőberendezés fajtájától függően évente, vagy kétévente, továbbra is ingyenesen, a nekik megfelelő időpontban maguk igényelhetik a kéményseprőipari ellenőrzést.
Az ingatlanhasználó tehát ekkortól szabadon egyeztetheti a területi szolgáltatóval köztük a katasztrófavédelemmel a kéményellenőrzés időpontját és nem függ a szolgáltató munkavégzési menetrendjétől.
De ez sem jó,egyeseknek,meg ketteseknek, mert ezért szabit kivenni jobb.
Tudom, csak az ugrott be elsőnek, hogy míg ellenőrizték a kéményt, addig legalább azon okból megmenekült pár család. Ezután az sem lesz. Versenyezhetnek a robbanások a szénmonoxiddal, aztán még bejönnek a kéményledőlések is.
Valamelyiket? Mindegyiket. Gondolom gáz meg vegyes is van, és nem a kazán mellett vannak a csapok. Láttam már ilyet, épp a szomszédunkban. A vegyes az udvarról közelíthető meg a melléképületben, a gázkazán a konyhába. A két csap, amivel kizárod a vegyeskazánt meg a teraszról megközelíthető kis folyosón, aminek nem láttam semmi értelmes funkcióját, így gondolom évente kétszer járnak arra.
Csak arra gondoltam, királyunk úgy döntött, mégsem lesz kötelező a kéményseprés. Eddig ugye ez volt az egyetlen ellenőrzési pont, ahol akár életeket is lehetett menteni. De úgy látszik, nem ezen fog múlni, hányan halnak meg. Az emberi figyelmetlenséget, és a hülyeséget sajna nem lehet kizárni.
Én utoljára 2015.-ben vettem fát, azt összevágtam, és gyorsan elégettem, férgesség miatt.
2016. szeptemberében vettem 1,5 tonna Lengyel szenet, abból van még kb 400 kiló.
A kertet nem tudtam müvelni rotátor izom sérülés miatt. Valóságos invázió lett, sok akácfa sarjadt. Evvel gyújtok be felülröl, engem nem zavar ha lassan gyúllad meg. Érdekes, hogy a kőszenet símán meglehet a rőzsével gyujtani. Naponta eddig 7,6 kilogramm szenet égetem el, néha kevesebb is elegendő. Naponta bekapcsolom a gáz kazánt is egy rövid időre, aztán elzárom.
Lecsapja, igen. De a lendületet nem töri meg :D sőt, két utcával arrébb, vagy másfélszer olyan magas kéményből sem csapja le, pedig ott van rajtuk a sityak...
Azt a max két percet meg csak kibírom az esetek kb. 30-40%-ában, amíg be nem gyullad a tűz rendesen. Hogy a maradék 60-70%-ban a szomszéd udvarára vágja le a füstöt, azzal nem tudok mit kezdeni. Ha úgy fúj a szél, még az ablakukon is befújja, ezért még nem szóltak. Egyrészt mert szeretik a párás büdöset - ritkán látom kinyitva az ablakot -, másrészt mert az én kéményen minden kutyámf@szának megfelel - erről ők nem tudnak -, míg az ő házuk építési engedély nélkül készült részben - erről szerintem tudnak -...
"Mindenki szerint az övé a legjobb/legolcsóbb/legegyszerűbb, így objektíven összehasonlítani nehéz a dolgokat. "
Nekem, mint sokan másoknak itt a fórumon, gáz kazán is van, meg vegyes fatüzelésű is van pufferrel.
10 éve a gáz olcsó volt, utána a fa lett az olcsóbb, egy néhány éve meg ismét a gáz az olcsóbb.
Nem szerelem kérdése ez, hanem egyszerű számolás. Na meg a kényelem. nagy bőszen mondják sokan, hogy nem olyan nagy dolog azt a fás kazánt megrakni. Amikor meg odakerül a sor, akkor szembesül vele, hogy valójában mennyit kell vele foglalkozni.
A gázkazánon meg megnyomom a gombot októberben, és éjjel nappal meleg van nyárig. Akkor is ha elmegyek néhány napra, vagy ha ne adj isten lebetegszem.