Konkrétan mind a kettőre. Nekem kis légszűrős van, (57 es dűznivel) visit mint a disznó, de megy is rendesen mint az Isten nyila!.
Hideg indítás: Csap nyitás után kb 20-30 sec várakozás, szívatóval két rúgás gáz nélkül. A harmadik rúgásnál kb 1/4 gáz, határozott pendítés és gyúl. Nincs okom panaszra, igaz saját gyártmány 15 ös szívócső az összekötő.
A fúrkálást én se most kezdtem, csak a téma most került elő. A mostani motoromon a 14-es Bing van, amivel 70 fölött tud menni (ennél több már nem kell), de tettem rá 17-es Binget, 21-es Dellortót, de egyikkel se ment jobban, úgyhogy, maradtam a felfúrtnál.
Kenyeret a kenyér boltból vagy Oldbaker márkatárstól, Delortot a Magyarországi márkakereskedésből. Valószínűleg eredetit kapsz. Kicsit ólcsoban mint a Mofa-kerből. Plusz kopó alkatrészekből tudsz rendelni tartalékot.
Műanyag súber lesz hozzá meg 57-es fúvóka. A nagy szűrőházas felé billen a mérleg, azt javaslom. A kis szűrőházas fém súberrel van szerelve, de ordenáré szívászaj van vele (de kicsivel jobban ki tud vele forogni a motor).
Mivel szerezhető súber ha neadjisten a műanyag elreped/törik (nekem 11 éve bírja, de mégiscsak műanyag, na... :) ) ezért is kell a nagy szűrőházast venni.
Ez pedig fűrás közben, jól látható a régi (12) átmérő, és a félig belefúrt (14) átmérő:
Természetesen egy 14-es porlasztónak 12-es szívócsővel semmi értelme nincs, de gyártott 14-es szívócsővel -minden más változtatás nélkül- kellemes a változás.
Ezzel én is így voltam. Többet vártam, de rá kellett jönnöm hogy a porlasztó tuning egymagában nem sokat hoz. Aztán, mikor jött a többi, akkor már igen.
Korábban írtad hogy a Jikovnak a hátránya hogy csak 12-es a torok mérete. Fúrd fel nagyobbra. Én a Bing porlasztómat felfúrtam 12-esről 14-esre. A főfúvókát 48-asról 60-asra cseréltem, így most erősebb a motor. Igaz, több mindent is kellett csinálni még a motoron hogy jobban menjen, de a porlasztó ugyanolyan fontos hogy nagyobb legyen. Írtad hogy van több Jikovod is, egyet közülük feláldozhatnál. Nekem bejött.
Tudom Lacikám, hogy te is azok közé tartozol, akik be tudják állítani a Jikovot.
De ahogy mondod. A Dellorto fel, üresjárat beállít, majd fokozatosan elfelejtjük, hogy porlasztó is van a mocinkon. :-))))) Én a magam részéről beáldozom szívesen azt a mínusz 5-6 km/ó-t, amivel a Dellorto kevesebbet megy végsebire, meg a nehezebb hidegindítást is. Az utóbbin majd még a Tucika 5letével próbálok javítani.
A Mikuniról, a Bingről, a K-60-asról meg csak tőletek hallottam, még egyikhez sem volt szerencsém.
Sajnos azt nem tudom megmondani, hogy pontosan mi lehet a különbség (azonos fúvóka méret mellett) a gyári és az utángyártott között, szerencsémre nekem gyárim van. :-)))))))
"Nehezen szerelhető. Ha tűszelepet cserélsz már szintet kell állítani..."
Tök igaz, ez a hátránya. Még szerencse, hogy kb. 10 évente egyszer van rá szükség. Egyébként meg csak teszi a dolgát gyárilag, ingyen. Sőt ha vennem kellene porlasztót és választanom kellene a Dellorto vagy Jikov között, akkor a Jikovot venném. De nem kell, mert van polcon pár darab. (mind beállítva)
Ez a "nem tudom/lehet beállítani, veszek Dellortot" zászlót vivő mentalitás olyan mint baltával ablakot pucolni.
Én sem azért nem használom minden motoron a Jikovot, mert nem tudom beállítani. Egyszerűen az agyamra ment a tökölés. Nehezen szerelhető. Ha tűszelepet cserélsz már szintet kell állítani, rossz esetben tömítés csere után is. Be lehet állítani nem arról van szó, de a delortot nem kell. Jó a K60B is ha van jó tűszeleped és tömítéseid. A Bing remek karbi csak nehéz, és a beállítása (fúvókázás) sem egyszerű mert van egy típusból aktundcvancig változat. A Mikuni, Bing, Delortó, Amal egyforma minőség.
Az enyém mindig akkor volt jó, ha picit túlfolyt. Használtam is 17 évig, csak eluntam, hogy állandóan törölgetnem kellett a trutyit a porlasztóról is, meg a tálcából is. Amikor megpróbáltam egy hangyányit lejjebb venni, akkor meg 45-50 között elértem a végsebességet. (amúgy meg 60-ig is kiforgott)
Szóval az a hangyányi volt, ami megszívatott. Ez az igazság, nem szégyellem bevallani.
"Viszont ilyenkor jön a svédcsavar. Megörülsz, hogy célba értél és 15-20 sec múlva folyni is kezd a benzin."
True!! De kizárólag csak akkor, amikor már a légszűrő fedelet is visszatetted hogy megfelelő legyen a fojtás, és kitoltad a kapun a mocit hogy menj egy próbakört! :D (Akivel ez még nem történt meg az vagy hazudik, vagy hazudik :))) )
Az úszó karja és a tűszelep magassága a lényeg, a többi csak durva állítás. Nem véletlenül adják meg jó néhány karbinál az úszó gram súlyát. A Tucinál a pont. A cső pontosan mutatja az aktuális állapotot. Viszont ilyenkor jön a svédcsavar. Megörülsz, hogy célba értél és 15-20 sec múlva folyni is kezd a benzin.
A jó szint az kb a tömítés aljánál van. Legalább is az eddigi tapasztalataim alapján. Nekem kb 5-6. próbálkozásra szokott sikerülni ha jó a tűszelep. Bár én úgy érzem ha kicsit magas az nem akkora gond. Álló helyzetben meg el kell zárni a csapot.
Az első képen csak az úszók párhuzamosságát állítják be, hogy ne érjenek hozzá a karbi falához.
Nem az egyvonal a mérce, hanem az a magasság, amit elér az úszó. Az acél alsó síkja a méret. A műanyag úszót én csináltam, eltartott egy kis ideig, amíg rendesen belefért a házba, de sikerült. Akinek elküldtem, betette a helyére és állítása szerint egyből indult vele a motor. Amikor foglalkoztam a Jikovokkal, Dellortókat nem lehetett kapni, muszáj volt megcsinálni azokat. Hidd el, beleférnek azok az úszók a házukba, mint ahogy a műanyag változat is belefért.
Ez az utolsó mondat a lényeg, pontosan emiatt állnak meg néha-néha úszóházat kocogtatni azok a Jikovosok akik a többséghez tartoznak és nem probléma nélkül használják a Jikovot.
Az úszó felakadás az úszóház belső falán tipikus jelenség ennél a karbinál, nem csak nálam fordult ez elő többször is.
Bármilyen babettát vettem, bármilyen babettát örököltem, a Jikovval mindig csak a szívás volt kivétel nélkül, egy teljes napba telt normális benzinszintet állítani, míg a dellortot úgy ahogy van felrakod oszt suhansz tova a mocival... :)
Sok Jikov porlasztóval volt dolgom, nem annyira bonyolult a beszabályozása. Először a benzinszintet kell beállítani, csak utána jöhet a többi. A főfúvóka kicsavarása után egy "vonalzót" kell a keverőcsőre tenni, arra a szintre kell az úszót beállítani:
Így. Első képen a gyári úszó, a másodikon műanyag úszó.
Benzinszűrő használatát én mindenképp ajánlom, sok bosszúságot meg lehet vele előzni.
Ha tudnám hogy mi az eredeti meg a copy között a különbség se tántorítana a jikovba vetett hitemtől. A szakadt bowden még a gyári sajátja volt, a dugulások meg egy szűrő közbeiktatásával könnyen kiszűrhetőek. Kell oda egy kis oda vissza kanyargó benzincső, vagy rugó kell a belsejébe vagy valami apró könyök kell mert hajlamos idővel megtörni azért iktattam ki.
Ha nálam is 23000 km-t bírna én se nevezném fogyóeszköznek, de én évi 1-2 alkalommal azon kapom magam hogy már megint gázbowdent cserélek. Nem teljes szakadás, csak szálszakadás miatt. Ebben szerepe lehet annak is, hogy kisipari utángyártott a gázbowden is.
Az elállított Jikovok tényleg így jönnek létre, de aki ilyen karbival vesz meg egy babettát, annak garantált a több óra/nap szívás, főleg ha még cserélni is kell valamit benne (úszó,súbertű, fúvóka, mind pontatlan...)
A lényeg: ilyenkor előbb kerül fel a padlásra a babetta, minthogy összesen 20 perc alatt felpattanna 1 Dellorto, és gond nélkül motorozhatna. Hisz ti is állítjátok, hogy ügyesség meg szakértelem kell a benzinszint állításhoz, ez 100 babettásból csak 40nek van meg, a többi motorozni szeretne.
Ez így van. De szerintem az egyik leg nehezebb feladat a motor szakszerű karburálása, ezért a gyártóknak itt igazán illene fogyasztó barát megoldást találni.
Én sem állok neki francia krémest sütni. Tehát aki nem ért a karbikhoz vajon miért buzizza el a benzinszintet. Ha pedig ért hozzá annak be kell tudnia állítani.
Miért kell a szintet az ownernek állítgatni? Csinálja meg a gyár. Persze ennek feltétele az egyforma termékek gyártása. Lap suber fix úszó. Töfflire ez való. Aztán ha valaki sport/tuning célra használja az tegyen rá olyan karbit ahol van erre lehetősége! Bár az én 130 kilómat elég kellemesen szállítja a delortó.
Bizony Lacikám helyes a dörgés. 23.000 km-ént egy gázbowdent nehezen neveznék "fogyóeszköz"-nek... (hiszen mindenki olajozza, keni a mozgó részeket évente, ahogy a gépkönyvben van, ugye?!)
A Jikovnak egyetlen baja van -az is csak számomra- a torok kicsi átmérője.
Az egy beteg magyar folklór, hogy ha bármi rendellenes motorműködést tapasztalnak az emberek,akkor az az első,hogy benzinszintet próbálnak állítgatni, holott szinte minden esetben más a hibaforrás. De mire az kiderül, addigra már egy az össze-vissza görbített úszó, és egy teljesen elállított porlasztó lesz a hozadék.
Az ilyen elbarmolt Jikovhoz valóban kell némi rutin mire vissza/beállítja az ember. Na de ettől nehogy már a porlasztó legyen a gagyi...
Helyes, de eredetit vegyél ne hamisítványt, van saját üza.szűrője jó eséllyel nullázod a dugulásokat (szóval ugye máris 4 lerohadásod van a jikov miatt), vegyél nagy légszűrőfedelest az nem hangosabb. Bowden csere is gyorsabb 1 csavarral lekapod az egész karbit, 207esen pl. a fél motort le kell bontani egy bowdencseréhez, sajnos a gázbowden az fogyóeszköz, előbb-utóbb szálszakadásos lesz a sok hajlítgatástól a markolatnál, onnantól már lutri hogy mikor szakad el végleg. (Vannak ilyen bowdeneim, lehet hogy még sokat elment volna némelyikük...)
A dellorto fém súber az OK, a műanyag az gagyi, a Jikov lemezke olyan amilyen, nekem mindig a markolatnál adta meg magát a bowden, szerintem jobb volt a kiskormányos csúszkás mechanizmusa, az nem hajlítgatta csak húzta a bowdent...
7 év, 23e km jikovval. 4 dugulás (mióta levettem a plusz üza szűrőt) és egy bowden szakadás 2012-ben. Most hogy mondod megingott a bizalnam a Babetta gyári karburátorában. Veszek is egy jó drága hamisítvány delortót hogy a motorom hangosabb és lassabb legyen tőle.
Tízezrek vitték fel a padlásra a Jikov miatt a babettájukat az elmúlt 30 évben, igazságtalan lenne valakit emiatt lebeszélni a babettáról, miközben van rá kiváló megoldás, noha tényleg egy egyszeri nagyobb kiadás!
Igaz, aláírom, nem voltam korrekt, mert ezt a húrt is meg kellett volna pendíteni, hiszen az én véleményem szerves része a Jikov mentesítés szükségessége.
De emiatt tényleg ne beszéljünk már le senkit a babettáról, hisz amúgy is van 10-20ember aki gond nélkül Jikov karbit használ :)
(mint ahogy a turbofeltöltőt felújító cégekben wc-re menni nincs idő, de azért mindig felbukkan pár ember aki 350e km óta hidegen is padlózza a verdát de a turbonak semmi baja :))) de ez itt OFF)
Szerény költség mellett megbízható szerény teljesítmény. Tokéletesen pariban van a kategóriája többi képviselőjével. Válaszodra az elvárásod adja a leg autentikusabb választ.
A mindennapos használatra alkalmas 207-esek manapság 30 rugesznál kezdődnek, 20-ért már ritkán/szerencsével találni elfogadható állapotút.
Kell hozzá egy bukósisak, meg biztosítás, ez a kettő együtt már sajnos említésre méltó összeg.
Ezt követően, ha okés állapotban vetted a motort, motor hangja/ereje rendben volt, akkor évi max. 5000 Forintból fenntartható a moci ha a tankolást és a hozzá szükséges kétütemű motorolajat nem számítjuk. Ilyesmikre kell gondolni:
Benzincsapnál elkezd csöpögni --> Benzincsap tömítés, vagy benzincsap csere
Valamelyik izzó kiég, neadj isten gyakran kidobálja --> hátsó szofita izzó tapasztalatom szerint gyakrabban ég ki, 80-100 FT/darab (ettől sem fogod még bebukni a lakáshiteledet ha van... )
Hátsó behajtóracsi megadhatja magát, bár azért nem éves rendszerességgel 1000 Ft
Kis-nagy lánckerék, lánc --> használat mennyiségétől függ, ha csak hétvégi piacra járós motor akkor 3-4 évet is bír, ha napi munkába járáshoz 5-10 km akkor évente "megehet" egy kislánckereket
Motorikusan megbízható, csúszó indítópofa (nehezebb beindítani a mocit) szokott előfordulni, de széthulló tűgörgők, váltó gondok, szabadonfutó gondok nem túl sűrűn vannak, szóval mindenképp vegyél egy 207-est :)
Sziasztok! Engem az érdekelne, hogy az internetes hirdetésekben fellelhető 20.000-40.000forint közötti Babetta 207-esekre évente várhatóan mennyit kell költeni? Mennyire megbízható konstrukció van-e elég alkatrész hozzá? Nem szépíteni újítani akarom csupán annyi az elvárásom hogy alapszinten működjön elinduljon fékezzen lámpa világítson ne essen szét alattam.
Igen, mert tévedésből hidegfényű 3W-os Power ledeket rendeltem, meleg fényű helyett. A fénye ugyanekkora lett volna, csak sárgásabb kicsivel. A fényképező kicsit csal, mert a valóságban nem ennyire fehér, zöldes árnyalata meg egyáltalán nincs.
Bocs, a stabilizátor tévesztett meg. Ha növelni akarod a fényerőt, növelni kell a vasmag méretét a tekercseknél. A legutolsó 207-es Babettámnál csupán egy tekercs volt, de a legnagyobb vasmagos. Elöl 25W-os bilux izzó, hátul 5w-os volt, de nagyon jól világított. Igaz, egy japán motor lámpáját szereltem rá, aminek kitűnő foncsora volt. Ennél nagyobb fényt szerintem 35W-os halogénnal lehetne elérni, 2 vasmaggal, de a jó foncsor mindenképp kell hozzá. Ha még nagyobb fényt akarsz, akkor csak a ledes jöhet szóba, amit tudom, útálsz.
Amit Te problémának írsz, az valójában nem is probléma, ha jól van illesztve az izzók teljesítménye a generátor teljesítményéhez. Nincs szükség szabályzóra. Babettánál, meg hasonló egyszerű motoroknál semmiképp. Nálam évekig működtek, probléma mentesen.
Bárhonnan induljak is el Te mindig annál a francos lednél kötsz ki! :)))) Egy szóval nem írtam a ledről, a PAL és a BOSCH rendszer között akartam pusztán párhuzamot állítani. A hagyományos izzóknál is meg van ez a probléma, mint tudod a led engem hidegen hagy.
Sokkal egyszerűbb, mint gondolnád. Abból kell kiindulni hogy a világításhoz 8W energia kell. Ezért a 10W-os (14W 207-es esetén) tekercs elgendő a világításhoz.
A többi tekercset le kell kötni, mert túlterheli a szabályzót. Ebben az esetben a legegyszerűbb szabályzó is bőven megfelel. Hűteni természetesen azt is kell, de mivel csak pár Watt energiát kell megemésztenie, kis hűtő is elegendő, sőt akár a vázra is csavarozható, akkor még hűtő sem kell. Csináltam egy Móricka rajzot, abból mindez könnyen megérthető:
Ezt minden lendkerékmágneses motorra fel lehet szerelni.
Elmondanám dióhéjban a véleményemet, hogy nézeteimszerint miért is nehéz tuningolni, fejleszteni a Babetta világítást.
A Babetta 3 db 10/7 Wos soros tekerccsel rendelkezik. Erre a három tekercsre vannak kapcsolva párhuzamosan a fogyasztók, teljesítménytől függetlenül. Így ha bármelyik fogyasztó kiég az összes többire jut a többlet teljesítmény ami azok élettartamát károsan befolyásolják.
A Bosch generátorokban pedig minden fogyasztónak külön tekercse van, 16 w a világításnak, 5w a féklámpának, 3w az indexnek . Ezért ha ott bármelyik izzó kiég az nincs kihatással a többi fogyasztó üzemidejére, állapotára. Nem szalad meg a feszültség, így nincs is igazából szükség stabilizálásra. A gyári 6 Vos érték nem haladja meg soha a 7,5 v ot.
A Babettánál könnyen előfordulhat, hogy "sánta" üzemmódban akár 70 vra is felfuthat a feszültség a 3 tekercsen..
Ezért az első lépés a Babettánál egy jól működő stabilizátor lenne a világítás üzembiztossá tételéhez.
Nekem se indexes motorra kellett, hanem olyanra, amire indexet kellett kreálni. :))))))))))
260 ft-ért nem állok neki anyagot beszerezni (a benzin drágább már csak ha az első sarokig megyek), nem állok neki összerakni és tesztelgetni, belefeccelni órákat, mert annál meg az időm drágább (nem órák, vagy egy óra, de már egy negyedórám is drágább mint 260 ft)
Ilyenem is van sőt az állíthatós narancssárga is. Ezt vettem a Pistitől anno. Na de, hogy mi a francnak azt nem tudom, talán megtetszett. Van indexes motorom több is így erre nem fogok időt fordítani.
Tamás az érdekszféra és a kreativitás a domináns. Sosem szabad lebecsülni a kézi munkát. Neked láthatóan ez a vesszőparipád, ebben a közegben érzed jól magad. Viszont egy motoron nem csak világítás van ahol össze lehet futni gyenge pontokkal.
A kérdésed nagyon jó. Szívesen válaszolnék is rá, de nem tudom hova is tettem a zárható tanksapkámat, a 207-es tankom ami bajonettzáras volt pedig 100 km-re van tőlem és így nem tudom kipróbálni.
Szerintem van rá esély hogy jó legyen. De szeretni akkor sem fogod, mert zárni nem zár rendesen, cserébe orrán-száján folyik a benzin...
Jól látod. Itt vidéken mindenért meg kell dolgozni. Nincs hova bemenni hogy megveszem. A kínai piacot csak mostanában fedeztem fel, de még nem rendeltem semmit. Azt se tudom hogy kell. De hidd el, a motoromon minden ledes, a gyújtás CDI, stb. és minden működik. It ezen a fórumon lévő barátok sokat segítettek hogy mindezt meg tudtam valósítani, amiért örökké hálás vagyok Nekik.
Nekem azért az tetszik hogy mindenre van saját egyedi megoldásod. Ha egyszer elfogyna az internet a rendelős oldalakkal együtt, a te motorod ugyanúgy villogna tovább. :)))
Nagyon kiváncsi lennék Szilágyi Pisti megoldására. Az enyémben csak ennyi alkatrész van és működik:
Rendkívül stabil. A percenkénti villanás számot potival állítottam be, majd kimértem és fix ellenállás tettem a helyére. De lehet potit is tenni bele, akkor mindenki arra állítja, ami úri gusztusának megfelel.
Tisztelettel megjegyezném hogy 18650-hez gombokért lehet rendelni profi ic-s töltésszabályozó elektronikát, én csak azzal indulnék neki. Se a hőt se a túltöltést nem szereti ez a fajta aksi és csúnyán el tud pukkanni.
Tegnap összedobtam egy ledes indexet, ami 2 db. Li-Ion akksiról működik, minden elektromos rendszertől függetlenül. Babettára, vagy bármely motorra felszerelhető. A képen a 2 akksi, és az elektronika van, a kapcsoló, meg a 4 index kell csak hozzá, 4 db. 6V 2-3W-os led "izzóval". Zöld ledes visszajelzőt is lehet hozzá kötni. Az akksikat 4-6 havonta kell tölteni, külső töltővel. Az én motoromon már kb. 2 éve ilyen működik, kifogástalanul. A fénye, még napsütésben is, bőven elegendő.
Ha valakit érdekel, teszek fel róla rajzot, meg válaszolok a kérdésére.
Üdvözlök mindenkit.Nagyon régen jártam itt.Mivel robogózásra adtam a fejem.De elmúlt.Most megint csak a babetta felé hajlik vissza a szivem.Egy 207 vagy 206 lenne az új társam .Jó volt visszaolvasgatni.Újra veletek vagyok.
Csak ha neked nincs szükséged rá. Nekem mostanában csak a padlás gyarapszik az alkatrészekkel, a szerelés nagyon B-vágányon van. De azért vannak elképzeléseim, csak előtte nagyon sok minden tornyosul még :)
Nekem tökre úgy tűnik mintha életünk második kocsonyázására készülnénk, és most annyira zavarban lennénk hogy marhára nem tudjuk merre és hogyan menjünk tovább.
Pedig ez nem így van. A dolognak bejáratott rutinja van, jobbnál jobb bulikat tudhatunk magunk mögött, és egyre több vidéki babettás tud velünk lenni. (nekem ez bejön.)
A kocsonyaparty megszervezését nem szabad egyetlen emberre bízni, mert így egyből egy kurvanagy feladat jutna rá. Meg nem tudom milyen félreértéstől tartasz, sztem nincs nem is volt ilyen. A kocsonyázások mindig nyugisan szerveződtek.
Mindig is megvolt a leosztás hogy ki szerzi a helyet, ki csinálja a kaját, a piával és a járulékos egyéb dolgokkal nem volt soha probléma. Odamerntünk, pofáztunk, ettünk, ittunk, és persze ha hagyták akkor kifizettük a részünket.
Ha jól raktam össze a 2019-es kocsonyapartira megvan a hely CsTB jóvoltából, Zsigáné Jutka főzi a kocsonyát, mint ma megtudtuk halételeket Guzzista szervíroz, a kenyeret én viszem, meg viszünk kávéfőzőt is, szerintem ennél kerekebb történet már nem kell. Nagyon sajnálom hogy Moyos napra pontosan tudja hogy januárban nem fog ráérni, meg hogy a Sumit sem lehet már rávenni erre a dologra. Nem szabad több félreérthető kijelentést tenni arra hogy ki hivatott eljönni és ki nem.
Meglátásom szerint ennek a rendhagyónak lazán nevezhető rendezvénynek nagyon is jót tenne, ha soha többet senki nem mondaná azt hogy a vendégeim voltatok. Így mindenki tökéletesen egyforma előjogokkal érkezne a bulira, akkor is ha életében először jön kocsonyázni úgy hogy személyesen sem látott még senkit. Még csak egy halkan elsuttogott viccből se vághatja senki senkinek a fejéhet hogy bezzeg a tavalyi kocsonyánk meg jóvót azé vagy most itt az idén is. Mert kurvára nem vagyunk egyformák. És van aki megsértődik és magára veszi. Töröljük el a nagyvonalúságot - pont ezért.
A többi mellékzöngével a továbbiakban nem nagyon foglalkoznék.
Évről évre előkeveredik a vicc hogy ne nagyon hirdessük magunkat mert aztán annyian leszünk hogy a buli utcájában se fogunk elférni, nos anno mikor a legnagyobb nyilvánosságot kapta, (facebookon és tőlem) akkor se voltunk huszon-egynéhánynál többen. Ugyanis ez nem egy házibuli, itt feltételek vannak ahhoz hogy ebbe a társaságba belepasszoljon a jönni akaró illető, ha nem igazi babettás lenne akkor szarrá is unná magát közöttünk.
Ezért aztán a létszám nem sokat változott az évek során.
a facebook messenger csoportot meg jó volt hogy valaki megcsinálta de ma megint kikapcsoltam az értesítéseket mert zavart a sok pittyegés miközben a főnökömmel kiabáltnuk egymásra.
SZóval ott a messengeren szervezni a kocsonyázást --más is kikapcsolhatja és úgy is maradhat neki-- nem érdemes.
Mi a franc van a kotschonja partival? Az idén elmarad vagy ultipartivá silányul?
Több veretes tagot szondáztam végig ez ügyben és nagyjából az a döntés született, hogy mindenkit szeretettel várunk aki magáénak vallja a Babettás létformát és azért tenni is hajlandó!!! Természetesen van felső limit ami nem egyenlő a csillagos éggel. Ezért is lenne fontos a regisztráció.
Már többen tettek önzetlen nagylelkű felajánlást a parti zökkenőmentes lebonyolítása érdekében. Elsősorban a lebonyolításhoz és szervezéshez várunk még segítséget. Mindenkit szíveskedjen félretenni vélt vagy valós sérelmét és azt ne helyezze a közösség akarata fölé.
Tucikám! Megjöttünk Kecsóról elugrottam lutrizni, a kis piacon még nyitva volt a lángosos nagy örömömre. Volt szándékomban a motorokkal foglalkozni csak kedvem nem. Holnap ránézek a 225 re és az összes Puch karbiból kijáratom a benzint. A tank nem izgat mert az műanyag. Pedig valamit kellene csinálni mert sok benzinem van motorban, kannában.
Igazad lehet, mert másért még nem láttam hogy megállítottak volna valakit. Akiket megállítottak, azokon meg 20m-en belül be is szedték a bírságot. Érts szó szerint, a saját szememmel láttam. Az 55-öt nem jól tudod, mert annál éppen nem, de 56-nál már 30 ezer. Na, ezért járnak ide gyakran, hisz dől a lé.
4 napja mindent elolvastam a témáról, de azt sehol sem olvastam hogy smkp ledes világítása tilos. Azt találtam hogy smkp-ra motorkerékpár lámpa felszerelése megengedett, meg azt hogy csak jóváhagyási jellel ellátott világító eszközöket szabad felszerelni. Ilyen pedig van ledesben is. Tehát nincs tiltva.
Tudom hogy Téged a ledes világítás hidegen hagy, kiábrándultál belőle, amit én meg is értek. Nálam bejött, semmiképp sem térnék vissza a régi rendszerre. Tapasztalatom szerint a ledes világítás sokkal biztonságosabb. A fejlődés ebbe az irányba halad, egyre több autót és motort szerelnek fel ilyen világítással gyárilag. A hatóság nem tud mit tenni ellene, előbb-utóbb be adja a derekát.
Nekem volt ilyen L gyűrűs Meteor dugattyúm. Lányos zavaromban el is törtem. 2500 ért az Italmondóból pótoltam. Való igaz, hogy csudákra képes, Sting hengerrel ez volt a leggyorsabb Babettám.
.."40-es korlátozás van, rendszeresen radaroznak a rendőrök"..
Azokat a zsarukat azért küldték oda, hogy gyorshajtókat lőjenek. Ez a kiadott feladatuk. Elmehetsz előttük lángoló kapucnival, háttal előre ülve, leszarják, amíg nem mész mondjuk 55-el. Próbáld ki:)
Ha szabálytalan fényre fognak vadászni, majd elkezdhetsz aggódni. Addig meg gumicsont...
Szerintem ezt ők se tudják. Ha tudnák, már megfogtak volna. Ráadásul a kamera rögzíti is. Már szóltak volna nekik is, ha szabálytalan lenne hogy 45-ször elment előttük egy elvetemült. Egyébként sehol nincs leírva hogy tilos ledes világítással közlekedni.
Az utolsó mondatoddal abszolút egyet értek és maximálisan odafigyelek erre.
A főtengely szerintem jól sikerült, egyik oldalt 0,01 mm-re, a másik oldalt 0,02 mm-re sikerült kicentríroznom.
Az új dugattyúnak azért van egy kis hangja hidegen, valószínű, hogy az 0,1 mm illesztési hézag a használt henger fala között. Először azt hittem, hogy a hengerfejbe ér bele, ezért kapott vastagabb hengertalp tömítést, de a hang maradt.
A gépműhelyben kaptam az alábbi német dugattyút és az L-profilú gyűrűt, ami szinte a dugattyú tetőig ér. Az alsó gyűrű vékonyabb és keményebb, talán króm. Valakinek van ilyennel tapasztalata? A műhelyes szerint "megvadul" tőle a Babetta. Egyelőre csak azt vettem észre, hogy kb. ugyanúgy megy mint előtte. Kíváncsi vagyok milyen lesz ha bejáródik, de elsősorban nem az a fontos, hogy nagyon mennyen.
Még az is lehet, hogy kicserélem egy frissen fúrt szettre, egyelőre marad így.
Hiába vársz megerősítésre, senki nem fogja a döntésedet legalizálni vagy cáfolni. Ha ennyi pandúr van az utcátokban miért nem kérdezed meg őket? Bár szerintem itt egy nagyon nagy joghézag van akár a regisztrációval kapcsolatban. Egy biztos. ha közlekedsz az összes résztvevőre tekintettel kell lenned és nem csak a magad előnyét nézni.
Megértelek! Az én motoromon ledes világítás van, ezért érdekel hogy büntethet-e a rendőr. Itt, ebben a topicban, többen is írták hogy at Ő motorjukon is ledes a világítás, arra számítottam hogy tud valaki valami konkrétumot ez ügyben.
Az utcánkban, ami egyirányú és 40-es korlátozás van, rendszeresen radaroznak a rendőrök. Mostanában elég gyakran, volt hogy egy héten át minden nap. Sokszor jöttem velük szembe, de egyszer sem szóltak. 4-5-en vannak, két kocsival, a házunktól 100m-re, ha nem tetszett volna nekik, már intézkedtek volna. Ha nekik nem szúrt szemet, akkor szerintem rendben van.
Tamás! Egy szóval nem mondtam és egy betűvel sem írtam sem tompított sem távolsági fényről. Annyit írtam, hogy fényváltós a vezetékezés és , hogy bilux izzó foglalattal van szerelve. Veled ellentétben engem qrvára hidegen hagy a led, nincs rá igényem több okból kifolyólag amit engedelmeddel most nem részleteznék.
Mint már említettem, nézeteim szerint a világító toronyba való és nem járműbe.
A kapcsolási rajzon jól megfigyelhető, a hátsó izzó úgy van bekötve, hogy első fényszóró éppen nem világító szálán keresztül van letestelve . Így a fényváltás pillanatában nem kap feszültséget a hátsó izzó sem. Tehát ezért nem ég ki az izzó elméletileg, viszont gyakorlatban a túlfeszültség miatt igen, mindkettő.
Vannak kétségeim. Attól hogy valaki bilux izzót rak a lapos Babetta lámpába, még nem lesz tompított reflektor. 2 kritériumnak kell megfelelnie. 1. A tompított fénynek 40m-ig kell világítani. 2. A tompított fénynek a lámpa vízszintes vonalától 5%-al lejjebb kell világítania. A lapos lámpa szerintem egyiknek se felel meg.
Az átalakítás engedélyeztetése a gépjárműveknél kötelező. Az smkp nem gépjármű.
Engem már kissé összezavartatok ezzel a LED, vagy hagyományos izzó használatával.
Az idei utolsó motorozásomkor elég későig maradtam a Fatornyos Falumban, így nem csak a KRESZ miatt kellett világítanom. A hagyományos 12 V 35/35 W-os izzómnak az új lámpámban jelenleg a reflektor szála van bekötve, és igen jól világít. Nem nagyon hosszan, ezért a szembejövők nem villogtak rám. Én viszont nagyon jól láttam. :-)))))
Még az akartam kérdezni, hogy a régebbi 207-eseken lévő bilux kapcsolós rendszernél nem állt fent az a hiba, hogy az átváltás pillanatában pl. a hátsó izzó megadta magát?
Itt a lényeg! Az általad ismert, attól az általad nem ismert 100 as és a 300 as, sőt talán még 500 as is még Bilux izzós foglalattal van szerelve.
Talán itt az a probléma, hogy műszaki vizsga hiányában mindenki úgy reszeli a világítását ahogyan akarja, mert a jogszabályt senki nem veszi figyelembe. Van egy olyan pont is hogy engedély nélküli átalakítás.
Este felhívlak, mert beszélni szeretnék veled más ügyben.
Igen, pont az alu takaró lemez az, ami a kitakarása alapján "tompítottá teszi" a fénycsóvát. Ez minden gyári 207-en így van, a kisipari utángyártott műanyagokról hiányzik, az onnan kezdve valóban csak világít a nagyvilágba.
De, ez nem számít, mert mi pont hogy a gyári megoldásról beszéltünk.
Az általam ismert (amilyen nekem is volt) 207-es babettákon nem volt fényváltó kapcsoló, a lámpáikban sem bilux égő volt, hanem sima izzó, Hogy ne zavarja a szembejövőket egy alu takarólemez volt az átlátszó műanyagra rögzítve. Ezek nem minősülnek tompított fényszóróknak. Én ezekre gondoltam.
Nem engem kell meggyőzni, hanem a rendőrt, ha megállít, hogy miért nem ég a lámpád, nappal, városban. Ha gyárilag nem tompított lámpával szerelték a motorodat, nincs mitől félned.
A korábban feltett képem alatti szöveget ha elolvasod, az OKH rendelet szerint, smkp-ra felszerelhetsz olyan lámpát, ami E jóváhagyási jelzéssel van ellátva, ami lehet ledes is. Természetesen az ilyen lámpa minden szabálynak megfelel. Csupán a lámpa beállítására kell odafigyelni.
Ez igen! Valószínűleg megdöntötted a két soros hozzászólásokba sűrített hülyeség Guiness-rekordját!
Nincs a 207-en tompított világítás? De van, sőt van olyan 207, amin gyárilag van fényváltó is.
Mi is az a fényváltó? Segítek: amikor egy kapcsoló segítségével tudsz váltani az első világítótestben a hosszú és a TOMPÍTOTT fény között. Érted, tompított! Itt van hozzá az izzó: https://futarmotorosbolt.hu/termek-info.php?products_id=3481
Na már most amelyikben meg nincs fényváltó az értelemszerűen tompított fényt használ...
Így aztán bizony fel kell kapcsolni a világítást (a KRESZ nem írja, hogy "kivétel a Babetta 207").
Az összes rendőr akiknek előadnád, hogy a Babettán nem kell világítást kapcsolni, azok mind a röhögéstől potyogó könnyekkel írnák meg neked a csekket...
Tamás a 207/100 as motoromon gyárilag fényváltós vezetékezés van. Most már csak arra lennék kíváncsi, hogy ha 15 W os izzó megy bele miért 30 w os a generátor? Talán csak nem azért mert 25 w os izzóval is készült?
Más!
Abból indulj ki, hogy milyen típusú izzókat kapni a kereskedelemben. Nem véletlenül nincs egy árva jelölés sem a külföldről rendelt ledeken. A forgalomban kapható "általános" ledeken ott a felirat, hogy csak beltérre szerelhető.
Szerintem csak "E" jelöléssel (típus engedéllyel) ellátott lámpa és fényforrás használható nyugodt szívvel. Gondolj a xenon izzók használatának feltételeire, még a forgalmiba is bevezették a használhatóságát.
Aztán gondolj bele a hatásmechanizmusába is. A Közúton nem te vagy az egyedüli közlekedő akinek jogai vannak, a szemben jövőre is gondolni kell. Ezért van előírva a világítási diagram a KRESZ ben.
Lehet,hogy nem lesz jó hasonlat. De a kamijon driverek is szoktak butaságokat beszélni a parkoló egyetemen. Én csak csendben mosolygok rajta. Most is azt teszem.
Márpedig tesz. Mivel a 207-esen nincs gyárilag tompított világítás, nem köteles felkapcsolni a lámpáját a rajta ülő. A 210-esen viszont gyárilag csak tompított világítás van, ezért mindenhol felkapcsolt lámpával kell közlekedni, közúton.
Már hogyne lehetne, csak nem érdemes. Abba a kicsi, foncsor nélküli lámpába hagyományos 15W-os való. Ha erősebb ledes fényforrrást rakunk bele, az meg vakítja a szembejövőt. A megoldás, egy másik lámpa hogy tompítottal lehehessen közlekedni. Például a 210-esé.
Na, erre van kitalálva a 207-es, mert abba bármit tehetsz, nem kell felkapcsolni. Ha meg rádsötétedik hiába kapcsolod fel, úgy sem látsz semmit. Lehet nyugodtan tovább sörözni. (Viccnek szántam, de igaz.)
Nem néztem utána mert annyira nem érdekel a téma. De valószínű a Marcellnál van az igazság. Nem hiszem, hogy csak úgy séróból cserélgethetni lehetne a fényforrásokat a foncsor és az üveg változtatása módosítása nélkül. Gondolom erre is vannak szabványok. Fókusz, vetési tartomány és egyéb jellemzők mind változnak egy más típusú fényforrásnál.
Az egy gyári 215 ös. Teljesen más típus és nem lehegesztett. A Belseje teljesen üres, még olajbetöltő nyílása sincs. Más áttétel és más menettulajdonság. Azt kár lenne átalakítani 210 esre. Egyre kevesebb blokk van eladó, mindenki megtartja és használja.
Hát ez igazából egy újszerű, nem sokat ment gyárilag lehegesztett egysebességes modell. Tehát olyan, amiben nincsenek is benne a két sebességhez szükséges pofák, egy üres nagy fogaskerék(dob) van rajta amit a tengelyhez hegesztettek (2 nagy lyuk van a fedőtárcsán, a kétsebisen nincs lyuk). A bordásszíj is újszerű így külsőre, szóval nem is piszkáltam inkább.
Blokk szétszedést még halogatnám, bár a szimeringeken én is gondolkodtam. Hengerbe belenézve kamerával egyébként elég jó a helyzet...
30e? Pfff... hát igen, ennyiből egy használt blokk is megvan. Viszont igaz, hogy az szerencse kérdése, tehát ha felújítandó az még plusz költség.
Biztos ami biztos, egyelőre összerakom az eredeti blokkal, kipróbálom hogy megy és közben lesegetem az eladó kétsebis blokkokat (mostanában nincs túl sok hirdetve sajna).
Vannak akik azt állítják hogy a gyári állapoton nem szabad változtani, nem ismerik a szabály változtatást, ezért ragaszkodnak az álláspontjukhoz. Azonban van egy NKH által kiadott "lehetőség", amivel élhetnek az SMKP-sok. Íme:
Sajnos igaz, és a hideg fény 6500K messziről elárulja.
Mondjuk ez engem nem érdekel, mert pont ettől, és a fényerejétől érzékelhetően sokkal jobban észrevesznek az autósok. Innen kezdve ha a biztonságomról van szó, k.rvára nem érdekel, hogy szabad-e.
Egyébként úgyis ez a jövő, mint ahogy jó pár autótípus is eleve ledes világítással jön ki a gyárból. Szóval a kor szépen úgyis utoléri a ledes világításomat. :))
A visszaalakítás költségének legfőbb tényezője a szerencse. Ha a blokk belseje nincs kiherélve és csak a babettára jellemző olaj szivárgás miatt lett lehegesztve alacsonyabb a költség. Viszont ha ki van pakolva a blokk belseje így a költség már elérheti a Tuci által írtakat.
Én szétkapnám a blokkot (ezt megtenném hosszú állás miatt is) és utána döntenék a további teendőkről.
Viszont azt tudnod kell, hogy egy akármilyen 1 sebességes nem alternatívája a kétsebességesnek.
Bár sokan szeretnék ezt elhitetni magukkal. Bizonyos eseteknél szerencsés is lehet, de nem általános axióma.
Nemrég beszereztem egy 210-es Babettát, 94-es évjárat, gyárilag egysebességes. Már rég szerettem volna egy 210-est és ez most nagyon szép állapotban és ráadásul közel volt.
Előtte 28-asom volt évtizedekig, azt kívül-belül ismerem, de ez most újdonság, főleg a blokk, így lenne pár kérdésem hozzátok szakértőkhöz.
Mivel újszerű, sokat nem kell vele foglalkozni csak leginkább az állás miatti pucolást és beállításokat elvégezni.
Viszont ami felmerült bennem még mielőtt talpra állítom:
1. Ez a lehegesztett egysebességes blokk mennyire nehezen átalakítható kétsebességessé? Úgy értem alkatrészárban mennyire húzós? Teljes váltórész cserés? Vagy inkább vegyek egy bontott kétsebességes blokkot, felújítom és kész?
2. Ha maradna az egysebességes, az mennyire használható a gyakorlatban? Úgy értem a 28 és 207-eseknél gondolom nagyobb az áttétel, mivel kisebb a végsebességük... Itt meg elvileg a 2. fokozat van rögzítve... ez nem koptatja agyon a kuplungot hosszú távon? Megfelelő gyorsulás ez így egy 207-eshez képest vagy csiga lesz és pedálozhatok indulásnál? :)
Pont én is persely illesztettem az új Rocket hajtókarba.
Elég az a kis lyuk ami a hajtókaron van, vagy alakítsak ki hornyot flexszel, mint a régi hajtókarban volt? Nem szívesen nyúlnék hozzá, de félek, hogy kicsi az a lyuk kenéshez.
De kell ám, sőt ha sima "bolti" bronz, vagy inkább réz perselyt teszel bele, abba illik olajzófuratot, és hornyot is vágni. Legegyszerűbb ha le másolod a kopott perselyt. na olyan furatokat, és hornyot kell bele csinálni hogy legyen megfelelő kenése neki. Nem szabad szorulni, és lötyögni sem a kész perselynek.
Elnézésedet kérem, nem Neked szántam. Biztos vagyok benne hogy Te ebben profi vagy. Valóban, nagyon sok 207-es volt a vállalatnál, egyszerűbb volt megcsináltatni a perselyeket, mint megvenni azokat. Nagyon komoly gépparkunk volt akkoriban.
A csúnya motorhangot egyértelmű, hogy a hajtókar alsó csapjának kipattogzása okozta. Lógása nem volt túl nagy de így nem sokáig bírta volna. A felső bronzpersely is megforog a hajtókarszemben. Már szét is préseltem a főtengelyt. Golyóscsapágyak hibátlanok voltak, de azért már a blokkfelekben vannak az új Koyo csapágyak.
A henger elég szép, kopás nem látható rajta, viszont a dugattyúban könnyen jár a csapszeg. Megpróbálom új dugattyúval összerakni. Ha nem válik be, akkor fúrás. A hengert már nem nehéz újra levenni a beszerelt blokk esetén sem.
Többi csapágy, fogaskerék, pofák szépek. A blokkon gányolásnak nyoma nincs, pedig javították már valószínűleg, mert kék szimmeringek voltak benne.
Tavaly, mikor teljes restaurálást csináltam rajta, a blokkhoz nem nyúltam mert indult könnyen és erős is volt. Most mégis szétszedtem mert nem méltó a motor hangja a szépen felújított motorhoz.
Akkor miért nekem adresszáltad? Nem nekem voltak kétségeim felőle :)
Még egy gumicsont, amit lehet polírozni. A Bronz persely nyilván nem a jövő alkatrésze, de vannak területek ahol ár érték arány miatt van létjogosultsága. Különben a 225-ösben van öntöttvas persely is. De ha érdekel a téma órákat tudnék mesélni az öntvény perselyről ami a nyomda iparban általános és egyedüli megoldás volt.
Nem, nem kerülte el a figyelmemet, pontosan én is ezt írtam. Ennek a közdarabnak fontos szerepe van, ahogyan Te is írtad, a puhább alkatrészek bemaródását hivatott meggátolni.
Csapágybronznak mi foszforbronzot használtunk, arra az a legjobb. A többi puhább és kevésbé kopásállóbb nála. Jól bírja a magasabb fordulatot, de olajkenést igényel. Önkenő bronzot ott alakalmaznak, ahol a kenést nem, vagy csak nehzen lehet megoldani. Jól írtad, ilyen példáúl az önindító csapágya.
Akkor ti nyomtátok a Babettákat is nagyban? Rengeteg dolog befolyásolja agy sikló csapágy anyagválasztását. Számít az erő a mozgás iránya a kenési mód, fordulat és a környezet.
Ide szerintem szükségtelen a porkohászati persely, sima csapágybronz untig elég.
Szerintem meg ez nem hézagoló! Sima távtartó. Ha hézagoló lenne több méret lenne belőle gyárilag, de ezek egyformák mint a nyúlsz@r. A szerepét már az előbb említettem. Meg aztán , hogy méred meg a hézagolandó távolságot? A Simsonnál a főtengelyt azt tudod hézagolni, de itt semmit. Akkor először is a főtengely csapágyat kellene hézagolni, nem az ide oda csúszkálólánckerék tengelyt és szabadonfutót.
csak a zéger felöl kell, így nem tudja a zéger berágni a bronzperselyt. Egyébként minden tűgörgős váltónál is ezt a megoldást használják. ez csak egy közdarab.
Mi ilyen helyekre foszforbronzból esztergáltattunk perselyeket. A kenését az olaj biztosítja, ezért nincs szükség önkenő bronzra. Az illesztési hézag pár század mm, amit dörzsárazással szoktuk a végleges méretre kialakítani. Pl.: a csapszegnek a perselyben nem szabad se szorulni, se kotyogni, akkor jó az illesztés, ha hüvelykújjal könnyen be lehet tolni a helyére.
Esztergályos mondta akivel akartam csináltatni új perselyeket. Ő mondta,hogy nem lehet esztergálni a belső átmérőt. Ezért vett megfelelő belső átmérőset. és csak a külső átmérőt esztergálta megfelelő méretre.
Se nem hézagoló, se nem távtartó. Ezeknek a köszörült felületű alátéteknek az a szerepe hogy amikor a tengely, aminek a horizontális mozgása megengedett, a szélső állásoknál ne okozzon káros kopást.
Szerintem meg ez nem hézagoló! Sima távtartó. Ha hézagoló lenne több méret lenne belőle gyárilag, de ezek egyformák mint a nyúlsz@r. A szerepét már az előbb említettem. Meg aztán , hogy méred meg a hézagolandó távolságot? A Simsonnál a főtengelyt azt tudod hézagolni, de itt semmit. Akkor először is a főtengely csapágyat kellene hézagolni, nem az ide oda csúszkálólánckerék tengelyt és szabadonfutót.
csak a zéger felöl kell, így nem tudja a zéger berágni a bronzperselyt. Egyébként minden tűgörgős váltónál is ezt a megoldást használják. ez csak egy közdarab. De ha már igy belevágtál a melóba tegyél a két zéger közé is távtartót és a lánckerék tengely hosszjáték miatt szúrj be a /202 es másik oldalára is egy zéger nútot.
Az x helyére a 3 zéger horony és a két zéger közé egy távtartót. így nem tud lecsúszni a zéger ha összerakásnál vagy üzem közben kiugrik a zéger a helyéről.
Ott csak kettő hézagoló lemez van ami gyakorlatilag nem is hézagol semmit. Feladata a zéger gyűrű és a bronz persely kopásának megakadályozása, illetve a zéger és a fogaskerék közötti súrlódás elkerülése. A nagy fogas kerék alatt van egy a lánckerék tengelyen és a szabadonfutó zéger felőli végén A Robbantott ábrán fel van tüntetve a helye. Nincs hézagoló szerepe!!!
Előszöris üdvözlök minden kedves márkatársat. Mostanában sikerült hozzájutnom egy eléggé leharcolt 210es géphez, aminek többek között barbár módon le volt jegesztve a második fokozata. Oké, van már pótalkatrészem, de gyanús volt, szóval széthúztam az egész blokkot és akkor jött az igazi ideg. Üres volt belülről a váltórész, se fogaskerekek, se szabadonfutó. Szóval a hiányzó alkatrészeket beszereztem, De egy dolog hiányzik, amit sehol nem tudok venni. Ez pedig a fogaskerekek alá, szabadonfutó alá- fölé a Hézagoló Alátét! Enélkül összerakni nem akarom, talán nem is érdemes! Kérlek Benneteket segítsetek a méret megadásával, vagy az alkatrész beszerezhetőségének lehetőségéről. Előre is köszi!
Akiket érdekel a LED-es világítás, azoknak itt a legutolsó fejlesztés. Egy világító tekercs kivezetéssel, 10-20W-os tekerccsel. Mindössze ennyi alkatrésszel, meg természetesen az alu hűtőbordával, ami a képen nem szerepel:
Ez csak világításra való, aki mást is szeretne, arra is van megoldás.
Köszönöm! Nem voltam benne biztos, hogy jó mindkettőhöz.
Nem tudom mi okozhatja a zajos motorhangot. A lendkereket jobbra-balra mozgatva nincs kottyanás, én a főtengelycsapágyra gyanakszom. De ha már szét lesz szedve akkor teljes főtengely felújítás.
A 210 es hajtókar az összes Babettába jó, sőt ha igazi ínyenc vagy akkor tűgörgő helyett réz persellyel rakod össze. Mérsékelt tempóhoz a ma kapható dugók mindegyike megfelelő. Berta, S&B, indiai, taiwani is jó ha a fúrás megfelelő. én az ért az első kettőt választanám. Fontos a 3-4/100 hézag.
E hét szerdájáig ÉN még Babettáztam .. Nadap- Velence- Kápolnásnyék Vagy éppen Gárdony- Agárd. útvonalon..
Szerdán este fél öt körül úgy szálltam le itthon a Túragépről,hogy abban a mozdulatban maradtam mint ahogy a mopeden ültem . Kellett vagy egy perc mire ki egyenesedtem ....:(
Tegnap meg csináltam a pincében a mocik helyét és le szállítottam a gépeket téli pihenőre..
Marad az autózás,, ......fűtés bekapcs és GO...:)..................70 felett már megengedett a kényelmesebb üzemmód...
Senda víztartály. Kicseréltem mert a kinézete elég snassz!
Nem kell mindig felöntögetni a tankokat, ebben percek alatt cserélhető a kívánság szerinti üzemanyag. Főleg az olajjal való feltöltéshez ajánlott. Nyomsz bele 1:20 ast és pillanatok alatt ott az olajfilmed a csapágyon, hengeren, főtengelyen.
A 10.45-ös mozit kihagytam. Lányos napra ment Judit és Gréta. Így csak Gittust kellett menedzselnem a szülinapon. 10-re elvittem,ittam egy dupla kávét. Utána haza mentem aludni.
A tekercset gondoltam be dobom a posta ládába. Fél úton jutott eszembe,hogy a melós táskába tettem a csomiból.
Sziasztok! Továbbra is keresek Babettához értő szakavatott embert Bács-Kiskun megyében, aki szívesen (de nem ingyen) elvállalná szeretett mopedem javítását, ugyanis valamiért elment belőle az erő.
Szentem, lelkem ez egy könnyített áramlású hangtompító. Illesztve a vastagabb könyökhöz. Tuning az a kofuzor lemez furatainak változtatásánál kezdődik.
Ahova a m6 os menetes szár rögzítve van az a konfúzor lemez két db 7 mmes furattal. Az gyakorlatilag a felelős a torló és visszaáramoltató nyomásért. Utána már csak hangtompítás van mivel a visszaáramlás LEHETŐSÉGE nagyon csekély. Ha lehetne rögzíteni a furulyát akkor az a véglezáró kupak szükségtelen lenne.
Amiről te írsz azt a "furulya" hivatott elvégezni.A végzáró kupak feladata a Furulya rögzítése és kismértékben hangtompítás. A torlónyomáshoz már nem sok köze van. Sőt a konfúzor szerepét az egyenes szakaszban (has) található furatolt lemez végzi. Gyakorlatilag az után a visszaáramlás már jelentéktelen, mivel az a két 7 es furaton keresztül már nem igazán valósulhat meg Ezért a furulyának is már gyakorlatilag csak a hangtompítás a feladata, mivel ez egy erősen fojtott rendszer.
Igen kell bele, kétüteműnél fontos, hogy a kipufogóban torlónyomás kialakuljon, ezért kell bele. Valószínűleg működik nélküle is, csak kisebb a teljesítménye.
Zolikám valami kémiai megoldással nem találkoztál? Mert ugye nem lehet minden tankot könnyedén kézben tartva rázogatni. Horgany, réz, cadmium réteg elektrolízissel vagy valami galván eljárással történő felvitelére gondolok.
Én is bekötöttem egy csikót tegnap előtt. Ajándékba kaptam. A vicc az benne, hogy két hete generáloztam és olyan jól sikerült, hogy az idős kollégának túl gyors és nehezen tudja beindítani.
összeraktam, pöccre indult, szép halk. Elvitte a tulaj és két nap múlva szólt, hogy vesz egy elektromosat. Megkért, hogy hozzam el neki, ja és egyébként a Babetta nem indul, ugyan úgy hörög mint amikor idehozta. Gyújtásra tippeltem ezért Mzolitól kisírtam egy tranzimót, igen baráti áron. Mondtam hozza át, garanciális a meló. Nem nem nem kell neki ez túl gyors már őneki. Elhoztam a villany mopedet Rózsaszentmártonból két napja este. Az udvarra ki volt állítva a Babetta Nekem ajándékozta mert elhoztam a Birdjét. Kollégám hazatolta mert tényleg dadogott, gyorsan be a garázsba ki ne szúrja a család. Teli tankkal ott figyelt a többi között. ma kicsit hamarabb végeztem gondoltam kicsit összepucolom az elemeket. Kaptam hozzá egy szatyrot, benne a tartozékok és egy liter olaj. Rápillantok az olajra 10W40 Castrol Magnatec. na meg is oldódott a dadogás iziben. Indításnál szívatóval jó telekurelte magát olajjal és már nem is nagyon volt szikra. Most van Zolinak hála egy szép kis tranzimóm.
Ez az én 207/100 asom rövid története. Így lettem owner!
Nekem ez a szín tetszett a legjobban, az összes közül. De Te ezzel ne törődj, az a legjobb, ami Neked tetszik. Úgy se tudnál másoknak megfeleni, mindenki másképp látja. A legfontosabb hogy Neked tetszik!
Ne törődj a hangjával, az enyém ugyanezt csinálja. Ha alapjáraton és full gázon jó a hangja, akkor minden rendben. Szerintem a Te motorodnak aszíne RAL 1026.
Szeretnék segítséget kérni gyakorlott Babettásoktól.
Hozzájutottam egy 210-es szépséghez, azonban azt tapasztalom, hogy sokszor visszalassításkor nem vált vissza egyesbe - sem emelkedőn, sem megállás után - , hanem kettesben kinlódik. Van amikor alig tudok elindulni álló helyzetből is. Van valami "trükk" amivel meg lehet "kérni" hogy váltson vissza? (Egyesből kettesbe minden gond nélkül felvált)
Esetleg Érd környékén valaki tud segíteni vagy ismer valakit aki a szerelésben jártas?
Tegnap este arról írtam hogy hiába a szkennelés, a RAL táblázatban a festékboltban sem létezik pl a babettazöld szín. Előző kocsijaimhoz mindig volt otthon kevertetett javító dezodorfesték, a motor színére nem találtam megoldást. Érdekelne a Tuci féle Nagykőrösi úti festékbolt hogy hol van.
Nem fogsz találni pontosan ilyen színt a Ral skálán, nem előállítható, nincs rá receptura.. Viszont más rendszerben kikeverhető. Autó festékek között kell keresgélni.
Sziasztok újra én vagyok, egyszer már írtam ide hogy érdemes e meg venni. Egy olyan. 210 est ami. Elvileg fel van teljesen. Újítva csak egyből 2 ő be indul. Azt nem. Vettem meg! Hanem vártam. De csütörtökön fogok. Venni. Egy jól működő babetta 210 est! Egy öregbácsitól. Aki gondos gazdája volt a gépsárkánynak! Szóval köszönöm hogy nem régiben le. Beszéltek erről a sufni mester üzletről! 🙂
Szerintem a motor egy bizonyos részterhelésen tarakíroz. Az ős 2T sajátossága, hogy ha benzinben dús a B-L keverék egy a bizonyos terhelésen, és fordulaton, akkor csak kétfordulatonként csinál egy munkaütemet.
Úgy is mondják, hogy négyütemez.
Na most ha a hajtómű meg a kupplung felerősíti akkor bántóan zajos lehet.
Ha egy egyszerűbben szerelhető motorról lenne szó, azt javasolnám, hogy tedd lejjebb a súbertűt egy rovátkával.
De ez egy Babetta, úgyhogy inkább azt ajánlom: húzzad neki!!
RAL kódja csak RAL bázisú festékeknek lehet. Abban az időben a RAL kód ismeretlen volt. Mi a PANTONE színeket használtuk. Minimális árnyalatnyi különbség csak volt, de azt csak a szagember vette észre meg a Farok a művezető :)
Festék... Vas Gereben utcai hiperszuper festékkeverő műhelyben hosszas siránkozásomra kihozta a srác a vezetéknélküli szkennert, és a tankonhoz tartotta. Bent a színtáblázat alapján a motorom színéhez egy olyan zöldet rendelt a gép mint a guttalax hashajtó kupakja - köze nem volt hozzá.
Ha nincs is RAL kód, jó lenne egy tuti forrás színkeveréshez.
Én a Nagykőrösi útra elmotoroztam a Babettával. Levettem a tankot. Mondtam az embernek ilyen színt kérek. 2 perc múlva a kezembe volt a festék. Egy árnyalatot sem tér el.
világos, én meg dolgoztam -picit- autófényező műhelyben közel 40 évvel ezelött. Nem volt RAL szám, meg festékkeverő gép. Ahogy mondod: szemre keverték pillanatok alatt a színeket.
De ma már a RAL számok a lényegek, eszerint veszed készen, vagy keverteted géppel a színeket. Ezért lenne jó tudni a babettás RAL kódokat, könnyű lenne színhelyes festékhez jutni.
27 évig nyomdában dolgoztam. Bármilyen színt ránézésre 5 perc alatt kikevertek a festékkonyhán. Még a denzitométer is csak csodálkozott a srácokon. Mindegy volt nekik, hogy 20 deka vagy 2 mázsa.
Sziasztok!Van nálam egy 207-es Babetta,és az a gondom vele hogy mikor sík úton megyek vele,és a motor eléri azt az állapotot hogy már szinte csak gurul akkor krepegő hangot ad a blokk.Mikor több gázt adok,vagy elveszem a gázt akkor tökéletes hangja van.A blokk egyébként meglepően erős,nagyon jól húz,gyönyörű hangja van kivéve akkor szól csúnyán amit leírtam.Remélem nem a főtengely adja ki ezt a hangot.Aki tudja hogy mi baj van vele,kérem ossza meg velem.Köszönöm!
Keresek Kecskemét környékén egy olyan embert, aki szívesen (de nem szívességből) életet lehelne 207-es mopedembe. Sajnos az elmúlt pár hét folyamán valamiért nagyon legyengült, az utazósebesség eléréséhez majdnem fél perc szükséges.
Korábban már tisztáztuk hogy mindegy hogy 6, vagy 12V, a Watt a fontos. Nem fontos látnod az izzót, ha rámérsz a tekercsre, az úgyis megmutataja a feszt.
Ne is izgasson, amíg jó. Annyira azért nem bonyolult az izzó kiválasztása a jó világításhoz. Először egy nagyobb W-ost kell rákötni és mérni a feszültséget, majd csökkenteni annyira a W-ot, hogy a feszültség, utazó fordulaton 12V fölött legyen. Alapjáraton minden izzó villog, ez természetes, hiszen a generátornak utazó sebességnél kell leadni a névleges teljesítményt. Még akkus rendszernér is észrevenni, ha gázt adunk.
Ezért az eddigi átjárás most nehézkes . A biztonsági szolgálat jóindulatán múlik,hogy az építési területen át lehessen mopedezni.. /Ma arra jártam a Stellával../
Őszinte leszek. Kurvára nem izgat a dolog amíg működik így. Itt rugózunk már évek óta a folyton kiégő izzókkal és erre még senki sem gondolt. Alapjáraton kicsit vibrál de minimális gázadásra már stabilan világít, megfelelő fényerővel.
Tesztelem így egy darabig és ha jó akkor megcsinálom ilyenre a másikat is. A vezetékezésből ítélve az előző tulaj jóban volt az elektromossággal.
Valószínű úgy van, ahogy írod, de azzal számolni kell hogy a két különböző tekercsben az eltérő áramok miatt kiegyenlítő áram folyik, ami veszteséget és melegedést okoz, ezért írtam hogy egy tekercs jobb lenne, feltéve hogy W-ra stimmel az izzóval.
Azért érdekes hogy két különböző teljesítményű tekercset párhuzamosítottak. A HS1-es izzó hány Wattos? Lehet hogy egy tekercs is elég lenne, a legnagyobb vasmagosból, ami 30W-ot tud. Féklámpához a legkisebb vasmagos tekercset ajánlom, mert a ledes lámpa kis fogyasztású.
Az zavart meg, hogy a 2. tekercs testje az 1. vasmagjára van kötve, így az a 10 Wos tekercs lóg a levegőben. Miért nem a két 10 Wost kötötte párhuzamosan. Lehet így korlátozta a generátor teljesítményét.
Ma felemeltem a mocit egyéb okok miatt, valóban a két tekercs párhuzamosan van kötve. Azaz egy 10 és egy 7 Wos van összeházasítva és a kürt már nem is játszik.
Viszont ami meglepő, hogy nagyon jó fénye van és stabilnak tűnik a rendszer. A led ezen a motoron már nem is játszik, mert a HS1 itt nagyon is megfelel, valószínű azért egy féklámpát még kreálok rá egy AC ledből.
Az a problémád hogyműködik? A két tekercs a képek szerint párhuzamosan van kötve. Ha folyamatos üzem közben nem melegszik túlzottan, akkor ne foglalkozz vele.
Valaki el tudná mondani a logikáját a dolognak? Két nagy vasmagos és egy kis vasmagos tekercs. HS1 es világítás, remek fény.
Az utolsó tekercs szerintem nincs sehová kötve és a tekercsvégek is fordított sorrendben vannak. A duplának tűnő kék vezeték a kürt de az nincs bekötve, vissza van dugva a vége a csőbe.
Új henger (by Jeszi bá), dugó, 25 tűgörgő, (nem volt kosaram), vastag leömlő, nyitottabb dob, delorto. Holnap kap egy 15 ös szívócsövet és aztán mehetünk kergetőzni :)
28-as szakértőket kérdezném ,most rakok össze egyet és gumi méret problémám van vele ! Az első keréken ha jól olvastam le 20*2,25-ős gumi van és nyilván nem fér el (igy vettem) mivel jó állapotba van nem nagyon szeretném le dobni róla hanem hátra tenném csak kérdés vajon elfér-e? Egy új gumit mindenképpen kell vennem azt nyilván jó méretbe veszem és az menne előre ez a nagyobb hátra! És jól tudom-e h a gyári méret 19*2.00?
Én valahol el rontottam a tárolást, valószínűleg mikor vissza öntöttem a dobozba kosz kerülhetett bele és ezáltal másnapra ki nyomta a cucc a fedőt és be száradt :(
Legközelebb egy nagyobb fecskendővel fel szivom és rögtön vissza zárom. Tanulópénz meglett sajnos :(
Készítek egy leírást fényképekkel (bár van ilyen a neten, de én "ocsósítottam"), hátha valaki kedvet kap hozz, vagy csak egyszerűen muszáj, mint nekem.
Abban szeretném segítségüket kérni, hogy a babetta főtengely hajtókarnak milyen méretei vannak?
Vásároltam e-motorparts-ról hajtókart és tengely középtől tengely középig 84mm (Ábrán C paraméter). Ez jó babettába? A gyári hajtókart megmérve 81mm-t mértem. Vásárolt már valaki e-motorpartsról hajtókart?
Ma megérkezett a gyári kilométerórás lámpám, fel is szereltem. A búra gyári rajta, aminek örülök, mert amit leszereltem azon már utángyártott volt, meglepő módon ezzel a lámpával még erősebb lett a világítás. A két lámpa között nem sok különbség van, csak a lámpa kapcsoló nagyobb rajta, de szerintem az is gyári, a búrát nem fotóztam le sajnos. Az órát kipróbáltam szuperül működik, nem csak szép. Kicsit körbe kérdezősködtem és sikerült valakit találnom, aki legyártja nekem a hiányzó távtartót.
Először tegyél bele 175 hőértékű gyertyát, menj vele 2-3 km-t és nézz gyertya képet. Ha fekete, akkor tedd azt amit írtam: vedd le a műanyag maszkot a porlasztóról, és nézd meg mi a változás.
Amíg ezeket nem csinálod meg, addig minden elmélkedés csak fingreszelés!
Sajnos megvenni és kicserélni nem tudom helyetted......"miko?" kollega megadta a pontos infót......3.oldal műszaki adatok! Ha figyelmesen elolvasod és látsz is nem csak nézel,akkor ott lesz az! ;)
Laci bácsi, ha megy, de lassan gyorsul, akkor az első gondolatom a lehegölt 2-es sebesség. De ne legyen igazam!
Tuci, hétvége a családé, és az enyém is, mert a kivett szabadnapokat lazán végigmelóztam. Jövő héten amelyik nap nem zuhog az eső, átkompozok a szigetre, és célbajuttatom a cuccost. (Talán nem csinálok rendszert a perecelésből.)
A több éven át álló motornál többnyire már nem elég az alapos tisztítás. Nagy valószínűséggel az összes szimering már bekeményedett, elöregedett. Ugyan ez lehet a helyzet a többi papír tömítéssel is. A porlasztót állítgatnám legutoljára, mert az az állásban csak elkoszolódhat, de el nem állítódik. Ellenőrizd le a légszűrő fém szivacsát, a váz és a karbi közti csövet. ha beindul menj egy legalább 5 km-es tesztkőrt, hogy ki tudjon alakulni egy értékelhető gyertyakép.
Sziasztok! Van egy 210 -es babettám .És lassan gyorsul.ilyenkor mit csináljak neki? Mert tizenévig nem használták, én megkaptam kitisztítottam a karbit és a tankot. És a karburátort hogyan lehet beállítani hogy pöcröf induljon?
Így van ez Gabi, mi babettások a kánikulát meg az aszályos időt szeretnénk a motorozáshoz, a babettáink meg inkább a hűvös párás időben közlekednének szívesebben.
Beindult ma a takony idő, a 207 menetrendszerűen meg is táltosodott.
Másik dolog, már régen előkerítettem a jeladótlan alaplapot, várja, hogy elfutárkodjam Tucihoz. De nem kérdeztem, hogy jeladótekercs-mentes is játszik? Kibányásztam belőle anno a tekercset, mert kíváncsi voltam a fizimiskájára. Na az az a dolog, amit biztosan nem tudok már előkeríteni.
Holnap végzek a szobafelújítással (belső hőszigetelés, fal javítás, festés). Már csak át kell nézni, hogy rá kell-e javítani, és visszapakolni mindent a száradás után.
Én 100-as benzint raktam bele pont ezen oknál fogva. ebben is van bioetanol, csak jóval kisebb mértékben. A motor se jobban, se rosszabbul nem megy vele.
Nekem van egy gyanúm, hogy a motor átalakítást és a blokk belefaragást nem ugyanaz az ember követte el. A váz és kiegészítők igényesebb munka, a blokk befogatás teljesen átgondolatlan. Vagy csak dísz az egész.
Hát ezzel ha akarnék se tudnék vitatkozni mivel peremeset még sosem szereltem az viszont biztos, hogy mindent szépen gépzsirral helyre tapasztva a perem nélküli se volt túl komplikált.
Bocsi, hogy beleszólok viszont szerintem akár esztergályos nélkül is megúszhatod a dolgot, én tavaly ugyan ebben a helyzetben voltam és úgy oldottam meg, hogy a távtartót ami a kerékcsapágy belső gyűrűje és a kúpos alu távtartó között van házilag levágtam és reszelővel pontosan olyan hosszúra igazítottam mint amilyen az oda illő peremes távtartó lenne. Eddigi tapasztalataim szerint a perem hiánya nem okoz gondod, a filc gyűrűk teszik a dolgukat, a kosz nem megy bele az óra viszont működik tökéletesen.
A kétütemű egyébként mennyire szeretné a prémium/100 oktános benzint? Ha teszem azt nem akarom hogy 2 hónap alatt a tankba/karburátorba rohadjon a benzin.
Köszönöm a tippet! Én is erre jutottam nem sokkal azután, hogy megírtam ezt a hszt , hogy esztergályoshoz fordulok ezzel a kérdéssel, viszont felbecsülhetetlen az, hogy megvannak a méretek szinte minden alkatrészhez.
Valahol olvastam egy cikket egy Simson AWO-ról, amit két blokkal szereltek. Azon kívül hogy kissé szentségtörés egész látványos lett a gép. Csak a rengeteg innováció után a készítők csalódottak voltak, mert hiába volt a két blokk és a rengeteg kísérletezés, mindig rontották egymás hatásfokát és nem sokkal lett erősebb mint egy motorral. Cserébe jóval böszmébb és nehezebb volt :)
Nem véletlenül a hengerek számát vagy térfogatát növelték inkább a gyártók.
Én homokszórással próbálkoztam és az is tök jó. Szóval én is csak a műgyantát fogom használni belőle szerintem. De amikor rendeltem a készletet tele voltam pénzzel, kíváncsi voltam és a homokszórás akkor valahogy nem játszott.
Mondjuk ha veszek egy értelmes szóró ládát, az sem áll meg 100000 alatt, szóval a 17000 nem is olyan sok :)
Van benne zsírtalanító, ami felesleges, és rozsdakezeló is, ami szintén felesleges. Ezek helyett Brigeciol + apró murvával való rázás, majd citromsavas kezelés adta meg a teljesen fémtiszta eredményt.
Teljesen érthető álláspont Tucika! Nálam annyival másabb a helyzet, hogy van pár motor ami csak áll, nem azokkal túrázom. Most ilyen kettőnek ápolom le a tankját kísérletképpen, és ha bejön, akkor majd a többiét is.