Sziasztok! Olyan problémám lenne, hogy A3 8L-ben (nagy kijelzős óra) az üzemanyagszint jelzőm nem működik, de ha leveszem az akksi sarut meg visszateszem akkor néha egy ideig működik aztán megint kifekszik. Óracsoport cserén kívül van megoldás a javítására?
Rédugod a VCDS-est,melléd ültetsz egy értelmes embert aki még talán érti is amit lát,ölébe veszi a laptopot,aztán mentek vele:)) Lehet élöadatot nézni,indulástol fékezésig,de el is tudod tárolni aztán visszanézni!
Nekem is ezt csinálja, lassításkor kereken 40nél kezdi el csinálni, kerékfordulatonként üti a pedált. kerékfordulatszám jeladót írt hibának, kicseréltem de semmi változás.
Már mióta megvettem a kocsit (A4 B5) küzdök a visszapofázó fékpedállal. Abs miatt bedadog ha lassan gurulok és enyhén nyomom a féket. Mind a 4 abs jeladó gyűrű átnézve, áttakarítva, egyikben sincs kosz, se semmi rendellenesség. VCDS-el élőadatot lehet arra nézni, hogy melyik keréknél van a hiba? Vagy mit tudnék már csinálni vele, már baromira idegesít?
Helló, az elég érdekes, hogy '02 fészliftesen nem, '01 A6-on lehet kapcsolni a légzsákot. 2 napja szenvedtem be a gyerekülést hátul középre és azóta ég az AIRBAG lámpám, amúgy 2000-es HATOS van. Hátul oldalt ugye szintén nem rakhatom mert az oldal légzsák nem kapcsolható, a gyerekzár pedig csak az ajtót zárja.
Én is a Xenon halványságával szenvedtem (A4 B6) Az izzók cseréje után is. Vettem egy A4-hez való projektor tükör szettet hátha a foncsorom van megégve.
Szétszedés után kiderült , hogy sajna nem ilyen a belseje. Gyári AUDI alkatrész, volt is egy visszahívás ezekre valamikor 2005 környékén. Ha valakit érdekel és erre lenne szüksége 6000 ft-ért eladó! (9300 ft volt) Ha már szét volt szedve a lámpa nagyágyból így le takarítottam a lencséket. A lencséről lejött az opálosodás. Jobb lett a fénye is... Megérte az a 3 óra szívás... ;)
A kocsim sérült volt és már javítva vettem így 2 különböző első Xenon fényszóró van benne. Ha valakinek lenne egy eladó D2S foglalatos bal fényszórója vevő lennék rá!
Bocsánat a hirdetését Urak, de hátha valaki pont ilyet keres. Nekem városban nem igazán komfortos, bár egyrészt gyönyörű, másrészt kvázi lerobbanthatatlan a kocsi az útról :-)
Porsche Hungaria szerelt régebben ilyeneket (Kódstop, KS-XXX), de több kulönbözo fajtája van. A zöld villogás szervízuzemmodot jelent, visszakapcsolni kóddal lehet. Van olyan, ami akkusaru levételére élesul, onnantól csak kóddal indul, de van, amelyik marad szervíz módban.
Kódot változtatni is kulonbozokeppen lehet az egyes tipusoknal, szóval kód(ok) és pontos típus is kellene. Talán a PoHu tudja
Sziasztok, szívesen venném, ha valaki tudna segíteni a következő problémában, audi a6 2.0tdi 103 kw 2007. Kb 1800-as fordulatnál berángat, mintha lefújna a turbó ezen fordulatszám alatt és felett semmi gond nincs vele. Ötlet valakinek? Előre is köszi.
Lenne egy kérdésem ABS-el kapcsolatban.Hátha valaki már találkozott vele és tudja a megoldást.
100Km/h óra felett elkezd villogni az ABS de csak felette,leállítom és amíg nem megyek 100 -al gyorsabban addig semmi villogás de felette újra villog . Mi a megoldás erre???
Élöadatba mikor üzemel az autó akkor se lehet látni semmit?
Az csak ,hogy hibatárolót kiolvasom egy fing ahhoz,hogy hiba kód legyen nagy gondnak kell lenni,sokszor csak élöadatbol lehet következtetni,és kell hozzá kis rutin tapasztalat,hogy meg is lása az összefügéseket.
Üdv! Van egy audi A3 1.6 benzin. nehezen indul be, és üzemi hőmérsékleten alacsony fordulaton fullad,és durrog. Ha a fordulat 2 ezer fölé megy működik rendesen. Nem tudja valaki mi lehet a baj? A kiolvasás nem vezetett eredményre!!! Köszönöm.
Meg kéne nézni az ülés alatti stekkereket (kontakthiba?). Utána meg kiütni a hibatárból a légzsákhibát.
Egyébként meg szerintem a B5-ben is úgy működik a légzsákrendszer, hogy a hiba ellenére, csattanáskor azért indítóparancsot küld minden légzsáknak, hátha... elven.
Köszi, szerintem a ragasztás lesz, mert más baja nincs, csak eláll egy kicsit. Egy ilyen darab "gumi" annyi pénzt nekem most nem ér. Ha a sikaflex megfogja, akkor nyomok majd alá, remélem jólesz!
van benne 8 légzsák (szempont volt vásárlásnál...)
A piros kontroll lámpa pár hete ég, a diag szerint az egyik oldalsó nem jó, ellenben ilyenkor - mivel kvázi a rendszer rossz - csatt esetén egyik sem fog kinyílni.
Mi ilyenkor a teendő, hogy lehet "átverni" a rendszert?
Azt talán túlélem, ha csak 7 légzsák nyílik ki, de azt nem szeretném, hogy egy sem...
Igen, itt is ez a gond, hogy el áll az ajtótól. Gondoltam hátha lehetne még valamit kezdeni, vagy tud valaki mondani egy helyet, ahol lehet kapni utángyártottban? Gyáriban már kérdeztem, ajtónként közel egy 10es.
De ha mégsem, akkor az ajtó belső felén az autó eleje felé lévő végén van egy csavar, az valahogy ki kell imádkozni, majd hátrafelé szépen centiről-centire csúsztatni.
Hello. Azzal a problémával fordulnék hozzátok, hogy Audi 80-as B4es típusú 1992-es évjáratú 1.9 TDI kocsinál amikor beindítom olyan mintha csúszna az ékszíj. Ha odanyomok neki egy kis gázt akkor abbahagyja. Vízpumpa, feszítőgörgők is cserélve lettek. Ékszíj jó állapotban van. Mi lehet a probléma? Előre is köszönöm a válaszokat!
Nekem is hasonló a gondom az automata fényszóróállítással, mármint hogy nem működik, mióta egyszer levettem a sarut az akkuról (2004 A4 1.9 avf). Mondjuk nekem a fényszóró kivételéhez csak 4csavart kell leszednem és kint is van. Gyári xenonok voltak még benne, tavaly novemberben adta meg magát az egyik, most hónap elején a másik is bedöglött. Állítólag programmal kell beállítani a xenon fényszóró magasság-állítás alaphelyzetét, ezt anno valaki innen tanácsolta. Azóta próbálkoztam a környékemen ezzel több helyen (Fejér megye), de a legtöbb szerelő nem is hallott ilyenről, pedig hirdeti magát, hogy neki van Audi-hoz programja... Mindegy, szerviz lesz a vége valószínűleg
Én is erre a linkre jutottam, de sajnos az én típusom nincs az oldalukon.
De valójában erről az "AK TST F1A"-ról sem tudtam megérteni, hogy mi is az.
Írtam e-mailt is a cégnek, de sajnos nem válaszoltak.
A doboz mindkét oldalán jön ki vezeték.
Az egyik a műszerfal drótjai felé megy (még nem követtem végig pontosan, hogy hová is), a másik végén van valami érzékelő, az pedig a kormány alatt lévő műanyag borításra van ráragasztva (belülről).
A minap benéztem a műszerfal alá és találtam ott egy azonosíthatatlan dobozkát.
Van valakinek ötlete, hogy mi lehet ez?
Ezenkívül, kezd zörögni a klímakuplung csapágy.
Tudnátok javasolni egy szakembert Nyíregyháza vagy Budapest környékén aki szakszerűen (de nem méregdrágán) kitudná cserélni. A művelet nem túl bonyolult, de igényel néhány célszerszámot.
Nem a projektor foncsorozása szokott szar lenni, hanem maga a projektor üvege koszolódik el.... Azt kell megtisztítani, legalábbis az enyémnél az volt a bibi, jól megtakarítottam és most egész jó lett.
Úgy tudom az állítómotor is más, a xenonosé jóval gyorsabban kell hogy müködjön. Legalábbis minden általam ismert tipusnál különbözik a halogén mauális magasságállítója és a xenon automata állítója.
Ha gyári a xenon, ne cseréld halogénre mert a fényszórómagasságállítás teljesen más. Szedd szét a fényszórót, vedd ki a projektorokat és foncsoroztasd újra.
Lenne egy-két kérdésem ! Az alany A6 C5 B4, 2004 BAU.
Katasztrofális a xenon elöl, szinte semmit nem látni vele este (a refi tökéletes,de az országúti szinte semmi). Izzókat már cseréltem (az egyik új 2 hét után meghalt-nesze neked örök élet), megtisztítottam, de semmivel nem lett jobb. Ráadásul nem szintez egy ideje, és ezt jelzi a műszerfalon. A kérdésem, hogy érdemes-e kicserélnem a komplett fényszórót sima halogénesre, vagy maradjak a xenonál. Attól félek az új xenon sem lesz jobb. Nem igazán az ár számít, hanem hogy jól lássak vele, de a sima felébe kerül a xenonosnak, ráadásul mindegyiket állítómotor nélkül hírdetik(e-bay.de). Állítómotort meg külön nem találtam.
A fényszóró kiszedéséhez le kellett bontanom az elejét, lehet, hogy valamit nem raktam vissza, mert azóta a külső hőmérő -45 fok körül mozog.
Itt lehet a bibi, vagy csak egy szerencsétlen véletlen egybeesés?
A bal tükör nem áll meg középállásban, hanem becsukja magát teljesen, de utána nem a használati állásban tér vissza, hanem teljesen előre hajlik az A oszlop mellé(a másik oldali tökéletes). Ott olyan stabilan bekattan, hogy alig lehet kimozdítani, úgy viselkedik, mintha az lenne a normál poziciója. Valami ötlet ?
Az első kerékjáratokban elrongyolódott a védőburkolat mindkét oldalon, hol kaphatok hozzá egy garnitúrát (nem feltétlen márkaszervízre gondoltam)?
A4 B5-nek az elejét hogy lehetne 1-1.5centivel leengedni, mert annyival magasabb mint a hátulja és nem néz ki jól?! Rugóból nem lehet kivágni? Vettem 35-30as ültetőrugókat, de nem tudom hogy bele rakjam-e.
Szia! Mi az elmult nyaron szereltuk ki az aksitartot es alatta meg a tartot is egy alapos drotkefes pucolas es portalanitas utan sogorom kifujta alvazvedo "rucsivel".... ...azota rozsdamentes. Egyebkent gondolom Te is rajottel: a problémat az eldugult vizlefolyok és az esetleges akusav okozta(sajna nekem az aksi is vizben allt ugy eldugult a falevelektől).
Érdeklődnék, hogy az alábbi audiba való gyári Webasto szetthez létezik távirányító gyárilag? Van ha nem, akkor megoldható valahogy a távirányítós (urambocsá telefonos) indítás?
Az állófűtés topikban is feltettem a kérdést, de hátha itt (is) tudja valaki a választ.
Ha egy modellvariáns kiszámíthatóan olcsó a piacon, annak oka van.
A TDI érzetre fickósabb lesz a nagy nyomaték miatt, az automata váltó meg elvileg - ha jól működik, és flottul pakolgatja a fokozatokat - akkor jól el fogja kenni, hogy felül rövidebb a használható tartománya a benzinesnél.
Ha nem mész sokat, akkor csak a 4.2 benzin javaslom, de abból is kizárólag a nem FSI-t (335 LE). Ha meg nagyon fáj a magas fogyasztás, akkor abba még mindig tehetsz gázt, amivel a mai árak mellett kb 25% üzemanyag költség megtakarítást tudsz elérni.
Ha meg sokat mész, akkor a típust ebben a korban már erősen nem javaslom.
Kár, mert az a modell tetszik (árban is :) ) ami 2003-2004 ben volt. Viszont nem találok belőle 4.2TDI-t. Gondolom ezek szerint későbbi modelleknél kezdték használni ezt a motort. Egyedül ezért merült fel bennem a 4.0TDI esetleg egy chiptuninggal, hogy hozza nagyjából a 4.2TDI teljesítményét.... Valahogy a benzines nem is tudom, sokat eszik, stb... Megy az annyira mint egy 4.2TDI, vagy egy 4.0TDI chipelve? Nem értem mennyire fontos a nyomaték vagy inkább a lóerő, annyit olvastam már róla, de nem tiszta. Vágom hogy a TDI-vel jobban tudok szántani ennyi nekem is leesett, de nekem inkább az a fontos hogy menjen mint a pokol. :D
Egyébként mi a baj a 4.0TDI-vel? Melyik bikább szerinted 4.0TDI chipelve vagy 4.2 benzin (nem házat vontatni, hanem életszerűen, dinamikusan használni, gyorsulás stb)?
Elgondolkodtam mostanában egy Audi A8 D3 vásárlásán. 4.2, 4.2TDI, és 4.0TDI motorral érdekelne. Van valakinek tapasztalata, véleménye velük kapcsolatban? Melyiket érdemes inkább?
Én Stadler Gáborhoz vittem a (elemcsere után) megdöglött kp zár távomat és a döglött távot le tudta klónozni úgy, hogy a másolat megint nyitotta-zárta a verdát.
Ez a módszer akkor működik, ha a távban az antenna rész köszön el (nekem az új elem behelyezésekor szikrázott egyet és vége is volt) és még adja a jelet a táv, de túl gyenge. Csak a kulcsot vittem a mesterhez, mert ugye az autóba akkor már én se jutottam be.
Akkoriban még vállalt helyszíni problémamegoldást is, de nem volt rá szükség.
egyik: Sokat kell előre, hátra húzgálnom az anyósülést (mindig ugye az utashoz igazítani) és ez sajnos eléggé nehézkesen megy, alig akar csusszani, mit ajánlotok mivel tudnám megkönnyíteni? Már nyomattam oda egy kicsi zsírt, de nem sokat ért, lehet h keveset tettem? Vagy mi a megoldás?
másik: Megcsináltam itthon az olajcserét, beindítottam az autót, de az olajnyomás jelző lámpa nem világított az első pár mp-ben, nem kellett volna hogy világítson? (régi golfocskámnál meg a passatnál, olajcsere után első indításnál alapjáraton 2-3 mp-ig világított, itt meg semmi...
sziasztok ,nekem van egy 2000es évjáratú a6 osom ,elemet cseréltem a kulcsba azóta nem nyitja-zárja a kocsit ,csak egy kulcsom van hozzá valaki segítsen sos!!!!!!!!!!!!!köszönöm
De, gondolom az. Én nemtudom hogy miből van, vagy hogy mi a szerepe, de az szívatott már hónapok óta, mostmár tuti, mert mióta visszaragasztottam, megszünt a hang :D
Sziasztok!Segítségeteket szeretném kérni!Az érdekelne h mennyi a kerekeknél az agyméret?A lyukelosztást tom h 5x112,és h kell e még vmi ahhoz h meg tudjam csináltatni a nyomtávszélesítőt?audi a4 avant 1.9 TDI 110LE.Köszönöm.
Basszus, rájöttem. Szétszedtem még egyszer, hátha most megtalálom, hát megtaláltam. Van belülről a lemezre ragasztva egy négyzet alakú nem is tudom hogy mi, se azt hogy mi a szerepe. Hát a felét elengedte a ragasztás, és az ütögette a lemezt. Visszaragasztottam, most már csak remélem hogy ennyi volt, ez szívatott hónapok óta.
A4 B5 jobb első ajtómba valami mumus költözött, menet közben hallani hogy mocorog. Először azt hittük hogy futómű, mert a hang hasonlít a lengőkar kopogására, de ha kinyitom az ajtót elmúlik, és ha álló helyzetben mozgatom a kocsit, akkor is hallani hogy az ajtóból jön, nem a keréktől. Kárpitot már levettem, semmit nem látok, ami mozogna benne. Ha nyitva "rángatom" az ajtót, akkor sem hallani.
Én - az egyébként vadiúj - Q5-öt sokat használom vadászatra, tehát elég kemény terepen. Miért ne másszak terepet egy többmilliós kocsival?
Próbáltam a Q7-et is ugyanott. Gyalázatosan szar volt. A Q5 lényegesen jobb, de ez is még nagyon messze van attól, hogy jó terepjárónak lehessen nevezni - pont a tömege miatt. 1935 kg amúgy a forgalmi szerint.
Nem kell azt azonnal kicserélni ha beírja hibakódnak, beírja azt már akkor is ha valamelyik végállást nehezebben/lassabban veszi fel, attól még müködik. B5.5-ös Passatoknál (00-05) klímavezérlők felénél van már valamilyen szervómotoros hibakód, elég akkor foglalkozni vele ha teljesen beszarik. Nekem 3 szervóra is ir időszakos hibakódot de egyenlőre normálisan müködik minden..
Az a terep, amire a Q7-et beviszem, na ott elmegy. Nem fogsz egy többmilliós kocsival járni hegyet mászni. Amire én gondolok, pl. az, hogy ahol építkezek, ott 2 km földút van. Télen hó és jég van, tavasszal-ősszel sár. Oda személyautóval időszakosan nem mész be. Vagy Erdély, ahol néhány túrához a murván, buckákon kell átmenni. Oda elég a négykerék és az emelt hasmagasság.
Mi a nehéz? A Q5 nem tudom, hány kiló, de a Q7 2,5 tonna, az nehéz. De nem érzed, jól eltalált a motorés váltó.
Az Audit meg mindig lopni fogják. Váltózár, GPS-es riasztó, garázs. Full Casco, ennyi.
A klímabox a műszerfal alatt van, ebben van a víz és klíma radiátor, a szellőztető venti, valamint ezen vannak a motorok amik
a légterelőket mozgatják.
Én 1éve szedtem ki a boxot (le kell bontani hozzá belülről a fél autót..), nálam 2 motor is szar volt már, egy bontott klímaboxról átraktam, de 1év után már megint beadja a hibakódot valamelyik szóval nemtom mi lehet a hosszú távú megoldás.
vagy egy Audi A4 99 évjáratu autóm,és a Digit klíma része vagyis a befújás nem mükszik rendesen ,amikor az utasteret le akarom kapcsolni hogy csak a szélvédőre fújja a levegőt nem tudom,a lámpa világit ha bekapcsolom és amikor ki el is alszik de a levegőt ugyanúgy fújja az utastérbe.
Volt valakinek hasonló problémája?
Esetleg tudnátok segiteni hogy hogyan férek hozzá ahhoz a részhez ahol az elzáro részek vanak hogy megtudnám nézni?
A barátnőm ült, azt mondja, a ki-és beüléskor elég kicsi az ajtótér :) És hogy állandóan megpróbálják ellopni. És hogy inkább ne. De ennyi, ennél konkrétabb indokot nem mondott ő sem. Egy másik ismerős szerint nekem nem való. Nem firtattam, hogy miért, hátha rávilágít vlami rossz tulajdonságomra :D
Hát, terep? :) A mai utakat pl 10-es út, akár terepnek is nevezhetjük :)
Szempntjaim: jó, megbízható autó, ne legyen alacsony, lehessen vele azért gyorsan menni, ne legyen kicsi (ilyen corsa-szerű női autót nem szeretnék) és azért a fogyasztása legyen 9 alatt.
Én női vezető volnék :) Napi 90-100 km-t utazok a lakásom és a munkahelyem között.. Igazából utazáshoz nem kellene, ezért nem értékelem a nagy csomagtartót igazából, mert ha utazom, csak repülővel megyek. Egyébként én is a Q7-est néztem ki magamnak, de azt az én kétfős háztartásomhoz túlzásnak éreztem volna :)
Ha terepezni is akarsz, akkor a Q3, viszont abban nincs quattro ( csak annak nevezett). A Q5 egy kicsit nehéz, de azért még elmegy. A Q7 kb. használhatatlan ott.
A8-ból kiindulva, (ezt ismerem) Az A8 kerekét átraktam az S8-ra. az S8 nak nagyobb, erősebb kerékcsapágya van. az agy külső rész ua. kvázi a kerék felment.
igazából hogy a kerkagy átmérője ugyanaz e mert az tuti hogy a legujjabb A6 sé nem jó hozzá mert annak nagyobb átmérőjű a kerkagya ahogyan az RS6 osoknak is . Az a biztos ha megméretem .-)
Fekete. Milyen szép is lenne, ha citromsárga lenne:))))
Fegyver: Nekem egy 20 cm-es tőr van az ajtóban. A kocsi rablásgátlós, nem tudja elvinni, ha nyílik az ajtóm már jelez is a központnak, és letit a kocsi. Én sem vagyok apró, 194 cm és 120 kiló. Ugyanakkor egy pisztollyal szemben én is csak átadom a kulcsot. Full Casco van rajta, egy kocsi nem ér annyit. Van ugyan egy 9mm-es stukkerem, de azt nem viszem porszívót venni.....:)
Azon morfondíroztam, hogy ha mittudomén hupilila vagy citromsárga autót vesz az ember, akkor talán kevésbé fogják lopni, hiszen a karosszéria elemek csak átfújva lesznek használhatók, ellenben az autók 95%-a az ezüst és fekete közti sávban van...
Újabban megint ráálltak az Audira, viszik őket. Két hete a kollégám Q5-ös Audiját a háza előtt próbálták kinyitni és elvinni. Blokkolták a riasztót és a GPS jelet, aztán ki is nyitották, mire észrevették és elkergették őket. Este 8-kor, Budáról, egy A6-al voltak.
Tegnap nekem blokkolták a riasztómat, nem nyitotta csak a kulcs,rámértek. Mondjuk nálam rábaszott, mert van bent egy másik riasztó is, és egy váltózár. Azért lekövettek, hátha utcán maradok, de gyorsan leráztam a csapatot a kis utcákban. Viszont este riasztós garázsban állok, ott sem férnek hozzá. Csak óvatosan......Egy új Audi A6 és egy S Merci jött utánam. Néhol még a piroson is, csak lássanak. És nem, nem más miatt:) Porszívót vettem a Mediában, nem vagyok maffiózó, stb.
Sziasztok. Szeretnék vásárolni egy A4 2.7 tdi 2008-as Audit . 280.000 ezer km van benne. Nagynyomású szivattyú és porlasztócsúcs cserélve lett "gyári" szerintetek érdemes vele foglalkozni vagy sok ez a km neki. Köszi a választ...
Szedd szét a lámpát, és pucold meg a projektort.. Én is ezt tettem pár hete, sokkal , de sokkal jobb lett.. Finom vékony por réteg volt rajta, ami miatt láttam én is szarul...
Köszönöm! Hétvégén megcsinálom! A friss olajjal való féltöltéskor azt mondta valaki ,hogy járó motor nélkül tekerjem át párszor a kormány végállástó végállásig. Akkor az olaj eljut mindenhova! Ez igaz vagy nyugodtan mehet ez akár járó motornál is...!?
a visszatérőt leveszed a tartályról és egy edénybe vezeted. ékszíj nélkül forgatod a szivattyút, a tartályt kiüríted, néhányszor eltekered a kormányt végállástól-végállásig, betöltöd a friss olajat, keveset még kipumpálsz, aztán visszarakod a csövet és az ékszíjat, feltöltöd nívóra a tartályt...
Szia! Hogyan cseréljem le? Ha a szivattyúról ha leveszem a csövet akkor nem folyik ki az egész. Ha járó motornál forgatom a kormányt végállásig akkor gondolom kinyomja?! Van rá értelmesebb módszer is? Bocs ilyet még nem csináltam!
Sziasztok! Lenne egy kis problémám,hátha tud valaki valami okosat.2003-as A4 pd tdi a jármű.1700-2000 ford. között kellemetlen rezonanciát érezni,búgó hang kíséretében. Nem most kezdte,de alapjáraton is elkezdett enyhén vibrálni. Különben tökéletesen indul,megy,fogyaszt! Esetleges válaszokat előre is köszönöm!
Szevasztok! Az lenne a problémám, hogy nyöszörög a szervóm. A4 B6 1.9 Pd-Tdi AWX Nem végállásban alá tekerve hanem alapjárat felett már hallani ha csak egy picit is nem egyenesen áll a kormány. Új a szervó pumpa. Szerintem ott lesz a baj, hogy habosodik az olaj a tartályban.... De nem tudom mitől! Régebben már volt ilyen gond akkor egy új szervóolaj tartály megoldotta a helyzetet. De ez kb 2 éve volt. Nem hiszem, hogy megint ugyan az a baja lenne... Ötlet valami????????? Előre is köszi!!!
Nyilvánvaló először az átmosást érdemes megpróbálni, ha nincs érezhető javulás akkor más lehetőség nem lévén úgyis fűtőradiátort kell cserélni.:(
Általában akkor észleli az ember a gyenge fűtést mikor szükség van rá tehát hideg időben, ha csak langyosat fúj a forró helyett akkor nincs sok variáció, főleg ha kell az autó állandóan.
Azon gondolkodom, h kinyomatom a radiátorból sűrített levegővel a vizet ( ha kilehet) aztán mérőedényből feltöltöm (ha tudnám mennyi az űrtartalma) és kiderülne, h van-e benne sok szutyok.
Értem én amit mondasz, azért írtam én is van hogy a vízkő, van hogy a barna massza trutyi miatt tud eltömődni.... A vízkőnél az ecetes áztatás vagy vízkőoldó,a trutyinál meg egy jó meleg vizes átmosás segít..
Nekem anno mikor elvolt dugulva,konkrétan nem ment át rajta egy csepp víz sem.... Kb 20 percig nyomattuk rajta keresztül a vizet, míg teljesen tiszta jött ki a másik csövön....
Mivel már nem mai csirke az autód ezért a gyenge fűtés az elvízkövesedett fűtőradiátorra utal(hat).
Amit ajánlottak az átmosást az azon édeskeveset segít mivel a sima víz nem fogja feloldani, és kimosni a keletkezett vízkövet.
Ez csak a fűtőradiátor kiszerelésével, és mondjuk ecettel (stb. vízkőoldó) való kiáztatásával szüntethető meg, de ha már kint van a fűtőradiátor (feltételezem műszerfal bontással jár, Passatnál igen) akkor érdemes elgondolkozni azon, hogy a régi helyett, ha már úgyis szét van minden bontva, nem-e jobb megoldás egy újat belerakni, mert azzal biztosan nem lesz egy ideig hasonló probléma, még a régi ki tudja meddig fogja bírni.
Üdv 99 ea A6 1.9 tdi autómon folyamatosan égnek a belső fények ( magnó gombjai az ablakemelő gombjai a visszapillantó tükör gombjai) hiába zárom be az ajtót és természetesen a motor is leállitva, kulcs kivéve akkor is világitanak ezek a dolgok.
Nincs valami tippje valakinek hogy ez miért lehet.
Audi A4 1.9 TDI-m 98-as fűtésemmel lenne baj 90fok alatt szokott mindig lenni a mutató egy picivel és csak egy leheletnyi meleget nyom nem is meleg inkább langyos és így télen kicsit kellemetlen!
Ha bárki tudna segíteni nagyon jó lenne mondtak már fűtőradiátort meg..... stb. de hátha valaki tudná a konkrét baját!
Urak, egy barátom most vette át az A3 sedanját. Sajnos az MMI kicsit butácska benne, nem tud pl navigálni. Mivel tavaly muszáj volt megvennie az autót, ezért csak a raktáron lévőkből választhatott, azért alakult így.
Lehet-e ebből okosabbat csinálni, és ki ért hozzá mélységében, hova menjen?
Sziasztok! Audi A6-ba (a 2004-ig gyártottba) nincs véletlenül valakinek egy polcon porosodó Navigation Plus-a (azt hiszem RNS-E néven is ismert) eladó?
ma délután majd elviszem lemosni a kocsit, és még pár hete takarítás közben vettem észre hogy nagyon dzsuvás az intercoolerem , azt leszabad mosni ilyen teszkós autómosó magasnyomásújával, lökös alatt pont befér a fej és olyan 30 centi távolságról letudnám mosni ?
(csak azért kérdezem mert valahol olvastam/hallottam hogy az intercooler elég rosszul viseli a magasnyomásút, károsodhat tőle)
nem alszik el ha rálépek a fékre. ha bemelegszik akkor abbahagyja. de sajnos más baj is jelentkezik, hidegen ha rálépek a fékre az esp kigyullad, nem tudom azzal is mi lehet ugyh mindenképp megakarom nézetni!
szabad de nem árt egy szárítás. (én az Immo mosókat preferálom)
viszont nem árt egy fagyállós ronggyal áttörölni az ajtószigeteléseket ha azt akarod hogy kinyíljon az ajtó ha reggelre fagyok jönnek. (a fagyálló gumit ápolni kiváló...)
Ilyen szutykos időben szabad kocsit mosni? Tegnap is meg ma is elég sokat voltam úton a sok saras hó sóval keverbe rájegesedett a az autó aljára, oldalára ... mindenhova. Ha begurulok ilyen teszkós autómosóba és lemosom nagynyomásúval azzal több bajt csinálok? (nem garázsban tartom)
A kormányom jobb és baloldalán is meg lehet szólaltatni a kürtöt. Arra lennék kíváncsi, hogy hogy lehet azt megoldani, hogy pl a jobb oldalon egy másik kürt hang szólaljon meg mint a baloldalon? (a4 b5)
Igen, én is erre gondolok,A mért adatok szerint (ami be lett csatolva) arra utal hogy el van rakva a vezérlés. Na de 2x is?Két különböző szerelőnél? a 29°KW az durván tűrésen kivül van. Jobb oldali hengersor tökéletes, a bal meg nem.
Mindegy, most megint jön az hogy szelepfedél le és ellenörzés hogy jelen áll-e mindkét vezérműtengely.Ha nem akkor törhetjük a fejünket hogy miként lehet holott jelre lett téve és átt lett forgatva a motor 2x is.
ha 0 állásban nyomod befelé kb fél centit és picit jobbra fordítod akkor ki tudod venni a kapcsolót a helyéről. Az teljesen normális ha mozog befelé :)
A következő a problémám: random módon nem működik a jobb első világításom (2004 A4 1.9 pd tdi quattro avf). Van hogy működik a tompított xenon, de a helyzetjelző nem. Vagy fordítva... Vagy mindegyik világít, máskor pedig egyik sem. A távolságim rendben van és a ködlámpa is. Ahogy kapcsolgatom, váltakozva van szerencsém... Izzók rendben lehetnek ezek szerint, biztosítékok is rendben vannak, de a biztonság kedvéért azokat is cseréltem. Jövő hét elején viszem szakihoz, de hátha van valakinek tippje. Én személy szerint a kapcsolóra gyanakszom. Nem tudom, kié hogy működik, de nekem 0állásban ~fél centit be lehet nyomni a gombot, nem csak kifelé húzható... Köszönöm szépen előre is!
igen, allitolag a ketto egy biztositekrol mukodik, mikor kikapcsolt a legkondi utana maris kigyult az olaj szenzor, teszt sem mutatott ki semmit, a szerelo azthite h rossz a szenzor, mikor kicsereltuk a biztositekot utana nem jott elo a szenzor lampa.
Sziasztok! Lomtalanítás van a raktárban, és találtunk pár jó állapotú AUDI ill VW kipufogódobot (sajna aki leszedte elég barbár volt és van ahol csonkolva van flexxel). Fogalmam sincs milyen típushoz jó pontosan, de ha valakit érdekel csinálhatok róla képeket holnapra. Üdv.
A beszólás az úgy volt beszólás, hogy csak egymás közt megbeszéltük. Nem vagyunk bunkó odakiabálósak.
A smarttal pedig az a bajom, hogy ... nemnagyon látom értelmét. Vagy vegyük úgy, hogy a nagyon gazdag ember autója. Mert, ha minden funkcióra külön autót veszek, akkor az baromi sokba kerül. Kell egy autó kirándulni (SUV), kell egy városinak meg bevásárolni (A3), kell egy utazós a rokonokat látogatni (A6), kell egy amivel a munkahelyemre bemegyek (na esetleg erre alkalmas egy smart, na de ezért 8 milliót???)
Én mindezt (kisebb kompromisszumokkal) megoldom a 12 éves öreg, de imádott A6-ommal, és szerintem a legtöbbünknek eszébe se jut egy smart vásárlása az Audi mellé.
Egyébként meg bocs, ha a lelkedbe gázoltam, nem volt szándékos.
Mekkora királyok vagytok hogy úgy beszóltatok egy smartosnak. nemsemmi, jól megkapta. Biztos a szemében Ti voltatok az istenek.
Azért mert neked kell a hely, másnak nem biztos hogy ez az elsődleges szempont, és ezért esetleg le kellene nézni/szólni másokat. Ezzel csak magad minősíted, meg a kedves haverodat.
Ilyen szempontból a kétszemélyes Smart a leggázabb. Szerintem legalábbis tiszta égő, hogy a saját autójában valakinek csak a csomagtartóban jut hely. :D
Múltkor a haverommal voltunk, jött egy Smart, ő meg mondja neki: "Hol hagytad az autód hátulját te szerencsétlen?
Én meg nem mozdítom a vezetőülést, ilyen esetben mindig azt mondom, hogy sorry, ha kell, tessék jóga ülésben ülni, de a vezető ideális ülés pozíciója nem kényelmi, hanem biztonsági kérdés. Meg azért olyan sokszor nincs a kocsiban 4+ fő, a meg mégis, a legkisebb ül bal hátulra. Riktán szállítok kosárlabda csapatot :-)
Nem. Oda szoktam pakolni a bevásárlás egy részét, illetve a halálom az, hogy ha valaki beül mögém, akkor előre kell húznom az ülést. Az A6-ban sajnos előre kell.
Ha kiszedem a zárat nem lesz vele szerinted probléma? Már mint a computer vagy a központi zár nem fog megőrülni? Az aksi sarut levegyem előtte?! (csak azért kérdezem, mert régebben volt úgy, hogy a kormányomat levették a bmw-ről bőrözés miatt és ott az akkumulátorról is levették a sarukat előtte így nem írt hibát a végén a légzsáknál.)
Viszont, hogy ne unatkozzak a jobb első ablakom egy hangos kattanás után megadta magát. Ilyen nagyon hangos motor hang van ha le vagy fel nyomom az ablakemelő gombot viszont nem hajlandó az ablak megmozdulni. (kézzel felhúztam végül) Igazából nem is biztos, hogy ez motor hang olyan mintha egy fém kábel forogna az ajtóban ami súrlódik vmihez.
És időközben sikerült még egy hibát felfedeznem: levegőt csak akkor hajlandó fújni az utas térben az autó ha belső keringettetésre teszem. Ha kintről szeretnék levegőt akkor maximum úgy fúja be mintha a minimumon lenne. Szétszedtem a levegőszűrőnél, hogy hátha az nagyon piszkos de akkor ott láttam, hogy a lapátok nem nyílnak ki. Kézzel kinyitottam és rögtön áradt be a levegő. Érdekes, hogy ha belső keringettetésre teszem akkor viszont bezárni bezárja de kinyitni nem hajlandó újra?!
Válaszotokat és javítási tippeket előre is köszönöm.
Jópofa dolog, ha ADR-es a motorod, akkor a következő lépés ajánlott és nem lesz többet gond akksicserénél.: Kell hozzá VAG-COM és ott a következőt kell csinálni:
Idle Speed Adaptation:
With engine warmed up, at idle:
[Select] [01 engine] [Adaptation - 10] Enter channel 01 Enter an adaptation value between 124 and 132 [Save]
(May require a Login of 01283 or 11463, depending on year or model)
Alaphelyzetben 128-as értéken van az alapjárat az olyan 800-as fordulat, én beállítottam 132-re ami olyan 900-at jelent. Ez azért fontos, mert ha 128-on van, akkor elvileg magától fel kéne tanulnia az alapjáratot, de nekem mindig problémázott. Amióta belőttem 132-re megszűntek a problémák. Nyilván így hidegen is egy 100-assal többet forog, de engem ez nem zavar. De így akksi levétel után se felejti el a 132-es értéket. Én mire rájöttem majdnem beleőszültem, és nem hittem el, h ennyire kényes az akksi cserére, de aztán külföldi fórumokon kiderült, h nem csak én szoptam vele.
Lenne egy olyan problémám hogy a4 b5 1.8-as vasam alpjáratnál amikor gázt adok és leveszem a lábam akkor viszaesik alapjáratra 1pillanatra ,utána hirtelen leugrik 400-as fordulatra majd egyből vissza megy alapjáratra!Mi okozhatja ezt és csak meleg motornál csinálja!
Úgy vettem észre ezt azóta csinálja amióta akkut cseréltünk vadi újat tettem bele 72 amperest(ez okozhatja)?
Sziasztok!!!Nekem is lenne egy kérdésem mégpedig következö.Adott audi A6 avant 2001-es 2.5 tdi V6 járgányom.60 ezret mentem eddig vezérléscsere óta és az lenne a kérdésem mit kell 60 ezres szerviznél cserélni?Van aki azt mondja szijat nem kell?Köszi szépen az infot:-)
Mondjuk itt olvastam, és nagyon elgondolkodtató, hogy állítólag nem lehet éveket büntetlenül átugrani, tehát lehet, hogy szereznem kéne egy 2010-est is.
2003-as A4-ben ülésfűtés gondom van, a háttámláé abszolút nem működik, az ülőlap pedig már 1-es fokozaton is éget. A kettő között lehet öszefüggés? Mi szokott ezeknél elromlani? Annyit tudok, hogy ebben nem a szénszálas fűtőlap van hanem egy vékony vezeték kanyarog össze-vissza.
Szállítással együtt 50 usd alatt volt. azt még nem próbáltam, hogy régebbi lemezt tegyem vissza, mert azt gondoltam, hogy itt sem lehet visszafelé upgradelni.
Esetleg ha tudnál adni egy tippet hogy hol keressek, az sokat segítene. Eddig ahol kérdezem 200 ezret mondtak rá, azt azért kicsit sokalltam. Esetleg ha te is tudnál az jó lenne.
nekem a fejtérrel, illetve egész pontosan a "szemtérrel" van a gondom A6-ban (is), a lefelé kerekedő forma miatt kb. homlokmagasságban van az ablak felső vonala.
Az A6 C4-ben még jóval feljebb van...
(Persze még mindig jobb, mint pl. a W211 E-Merci, ott még lejjebb kanyarodik a tető.)
Régebben kósza ötlettől vezérelve szemezgettem a Jaguar XK-val, de abból konkrétan nem láttam ki...
Sziasztok, sajnos egy hónap pihenő után az A8 4e navigációja megállt, ami azt jelenti, hogy a kijelzőn egész más hely jelenik meg, mint ahol vagyok. Egy elektronikai guru azt mondta, hogy a fej elfáradt és ki kell cserélni. Megrendeltem kicserélte, de az eredmény ugyanaz. Megjegyzem, hogy a térkép írt dvd-n van, viszont egy másik a6 4f-ben kiválóan működik.
Ha valakinek van ötlete, vagy olyan kontaktja aki tudna segíteni, kérem ossza meg velem.
Kerestem de konkrét adatokat nemtaláltam hogy bellül menyi a hely szélességre
Ok a hossza sem mindegy mert nemrugnák össze a kárpitot met az elsö ülést,de kicsit szélesebb lenne az lene a jo,nem akarok venni egyterüt mert nemigazán jön be
Én most cseréltem az alsó-hátsó lengőkarokban szilenteket, nem húztam le a csavarokat, kerékre tettem, hátratoltam három métert aztán vissza, anyut beültettem az első ülésre, azután az autó alá mentem és úgy húztam le nyomatékra. Nem is nyöszörög. Én nyöszörögtem, míg kisajtoltam a lengőkarból a szilentet. Vissza már könnyebben ment.
A Porsche Hungáriának írj, ne a gyártónak. Egyébként ha bemész külföldön bármelyik Audi kereskedésbe és elmondod mire van szükséged, a magyar nyelvű könyvet is beszerzik neked.
Használtan gondolom autós hirdetési oldalakon van esélyed.
Köszönöm a választ! Én már irtam emailt az audi.hu-ra, de még csak válaszra sem méltattak. Azóta eljöttem külföldre, igy még nehezebb lesz megszereznem a magyar útmutatót. Kár hogy nincs meg letölthető változatban :( ÉS használtan hol lehetne venni?
Az autó fel volt emelve emelőpaddal. Emelt állapotában egy hosszú fagerendát állítottak a kerék és a padló közé. Lesüllyesztették az autót és a gerenda benyomta a futóművet terhelt állapotba.
Letölteni nem hinném hogy lehet, ha szerencséd van (bár ez viszonylag új modell) használtan tudsz venni. Ha nem, akkor jó drágán 20-25000Ft-ért megveheted a PoHu-nál... :-(
Üdv mindenki! Vettem egy Audi A4 avant, 2l TDI 2010-es gyártmány és csak holland kézikönyvem van hozzá. Hol tudok venni (vagy letölteni) magyar nyelvű használati útmutatót???
Szeretnék segitséget kérni ,arrol ,hogy mennyivel van nagyobb hely Audi A6 vagy Audi A8 ban hátul,mint egy audi A4 ben Nem az uj tipusu autokra gondolok hanem olyan 10 éves körüliekre.
5-en vagyunk a családban és most egy audi A4 van -de leszeretném cserélni hogy hátul kényelmesebben elférjenek (egy gyerekülés,egy gyerek és egy felnött)
Ha tud valaki irja meg nekem hogy melyikben mekkora ahely
Jóestét . Tudna valaki egy kis segitséget adni ? Autót akarnék vásárolni külföldi papirost az autó magyarországon van,és lejárt külföldi okmányokkal .Azok éredeklnének hogy -ha én megveszem (pl.:engy 300000ftos autót és egy hónap mulva akarnám lepapirozni ezt lehet e nem a vásárláskor hanem később elvégezni esetleg lehet e belőle gond ? És hogyan lehet hazahozni lejárt külföldi okmányokkal 100-200-300km-ről hogy ne legyen törvénybe ütköző?
Sziasztok! Van egy 92-es 80-as b4-es audim megállt a kilométer számláló(napi és össz), de a kilóméteróra az megy! A kérdésem az órát kell cserélnem vagy van valahol egy jeladó amit cserélni kell? A műszerfalba nem megy spirál! Elektronikus és nincs fordulatszámmérő benne hanem egy nagy óra! Válaszokat előre is köszönöm!
Sziasztok, új vagyok itt, ezért bemutatkozással kezdeném. Kovács Levente vagyok Kecskemétről, és egy éve hajtok egy A6 C5 öst, abból is 2.5 ös V6 os Diesel változatot, nagy megelégedéssel. Problémám, amivel hozzátok fordultam, a következő. Ma ki szereltem a porlasztókat, hogy jövő héten el vigyem őket felújíttatni (szerintem becsöpögnek). Mivel még nem szedtem ki ilyen autóból porlasztót, el követtem egy hibát. Az üzemanyag és résolaj csövek leszerelése után le szedtem a szelep dekniket. Ezek után a porlasztók szárára 15 ös villás kulcsot tettem, és mozgattam, közbe húztam ki a porlasztót. Mivel eléggé be voltak gyógyulva a helyükre (280 ezer km van az autóban, és szerintem még nem voltak ki szedve) a kelleténél jobban bele lelkesedtem a porlasztók ki szaggatásába. Ez azzal a következménnyel járt, hogy a porlasztó oldalán lévő stift a hengerfej öntvényéből ki tört egy darabot. A végeredmény a képen látszik. Kérdésem az, hogy ez a hiba befolyásolja-e a működést? Ahogy nézem nem itt fekszik fel a porlasztó, hanem alul a tűz karikánál tömít, és van a porlasztón egy gumi "O" gyűrű is, ami még a törés alatt van. Én úgy gondolom hogy az össze szerelésnél arra kell figyelnem hogy most a fix rögzítés hiánya miatt ne forogjon el a porlasztó az üzemanyag cső hollanderének ráhúzása közben, és akkor talán rendben lesz a dolog. Lehetőleg nem szeretnék hengerfejet cserélni emiatt... De ha valamit ki hagytam a gondolatmenetemből, akkor kérem javítsatok ki. http://kepfeltoltes.hu/view/140118/P1180039_m_solata_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
pedig marha egyszerű, a kerék alá vagy a csonkálvány alá kell tenni az emelőt és oda terhelni az autó súlyát. mikor kb azt a szöget eléri ahogy terhelésen áll a futómű akkor kell meghúzni a szilent csavarokat
Képzeld olyat szerettem volna, de a többi extrát tartottam fontosabbnak (2x S-line, automat, állófűtés, ülésfűtés, panoráma és nem utolsó sorban a kevés Km).
A szilentek szakszerű ki- és beszerelésével -optimális esetben- egy 16 éves szakmunkástanuló is tisztában van. A helytelen szerelés oka sokszor a lustaságban van. Egyszerűbb felemelt, kényelmes szerelési pozícióban lehúzni a szilent csavarokat, mintsem rendes terheléses állásban.
Arról most nem beszélek, hogy a kalapácsos-dornis ki- és bepüfölés mennyi kárt okozhat, továbbá az igazi elvetemültek kiégetik a lengőkarból, mert más nem jut az eszükbe. Többek között ezért sem bíztam másra soha (ezt sem).
Én is szedek szét olyan dolgokat (fröccsöntőgépeken) amit azelőtt nem szereltem. Szétszereléskor fényképezni, jegyzetelni és akkor később nem lesz gond az összerakásnál. Természetesen azt nem tudnám lefényképezni hogy terhelt állapotban lett meghúzva a lengőkar, ehhez ismeretek kellenek. Egyébként valaha olvastam a német A6 fórumon hogy például egy nagy fa gerendára ráeresztve terhelt állapotban kell meghúzni a lengőkarokat. Valaki kicserélte és azzal a problémával írt hogy nyikorognak az új lengőkarok. Gondolom ez akkor a túlcsavart gumibetétektől lehettek.
Nemrég vásároltam egy 2008as 8K A4-est! A kijelző kicsi és egyszínű (piros), így a navigációnál csak nyilakat mutat. Az lenne a kérdés, hogy milyen módon lehetne egyrészt a kijelzőt cserélni, másrészt rendes navigációra cserélni? Csinált valaki már ilyet?
sokan maguk cserélik mert elég borsos az ára az alkatrésznek és két-három csavarhoz van szerszáma is...
ezért találnak ki egyre újabb, speciálisabb kulcsnyílású csavarokat is. mindre mégsem írhatják rá hogy ne babráld.
de elég extrém példát is tudok. karosszéria javítóműhelyt üzemeltető barátom hívott hogy összeraktak egy A6 elejét és az autó össze-vissza megy az úton, pedig a futómű méretpontossan áll.
csak annyi történt hogy a szét-összerakás közt eltelt időben (jó pár hét) elfelejtették(?) hogy a kormányösszekötő gömbfej alulról!!! csúszik be a csonkállvány szarvába.
mentségükre szóljon hogy nem típus hanem karosszéria specifikusak.
szilenteknek az a halála hogy felemelt autónál beszerelik, fixre húzzák és mire terhelt állapoba kerül annyira csavarja a gumit hogy egy-kettőre kifárad.
Nekem egyáltalán nem volt költséges, hét év alatt 1db lengőkart (32000Ft) és ma tegnap lett kicserélve 2 db kormányösszekötő gömbfej (17000Ft) értékben. Szerintem ez nem olyan nagyon vészes. Szerintem ha meghagyod a gyári méretet és nem vagy kénytelen járhatatlan utakon járni akkor nem lesz különösebb gond vele. Én nem is értem azokat akik százezreket költenek rá, és sosem jó...
14 év és 175.000 km után kellett cserélni lengőkarokat 99-es A4-ben. 120.000 huf volt (gyári alkatrészekkel árajánlat szerint 600.000 huf lett volna) :) volt az összes lengőkar cseréje (febi), azóta tökéletesen működik, a héten is volt átnézésen az autó és hibátlan. Tehát 14 év/175.000 alatt 120.000 huf a futóműre. Ennyit a kényességről :) Nyilván használatfüggő is a dolog.
Igazad van, tényleg szép úgy! Régebbi RS6 felni, hmmmm :-)
De én visszacseréltem gyárira (kereket, rugót és lengéscsillapítót is). Nem tetszett a menetkomfort, és a gyárinál szélesebb gumik miatt a nyomvájúknál kapaszkodni kellett a kormányba.
Azóta is megdobban a szívem, amikor megnézem ezeket a képeket. (még az ültető szett is megvan, nem adtam el, hátha egyszer visszakerül :D )
Nem az aluval van a baj, hanem e benne lévő szilentek mennek tönkre. Csinálhatnák akár edzett acélból is, akkor is tönkre menne. A "magyar utak" nagyon változó minőséget takar. Azt kell tudod Te milyen útminőségen használod az autót. Ez a lengőkar téma érdekes dolog. Van aki arra panaszkodik hogy százezreket költ rá, én nyolc év (130000km) alatt egy lengőkart cseréltem, és most két kormányösszekötő gömbfejet.
Az A4-eseknek a fútóművűk menyire birják a magyar utakat körülbelül mennyi kilóméterenként kell javitani elvijeg ezek alu lengőkarosok esetleg ha elkopik mennyire lehet számitani a javitásukra és ezek csak alu lengőkarosokba van vagy átlehet alakitani normál lengőkarosra ?
Szép autó :) Nem nagy motor, de legalább nem is megy :) Fogyija városban 8-10 között pályán 6.5- 7 környékén kihozható.. A futóműve kicsit kényes a sok lengőkartól...
Azt szeretném kérdezni hogy van-e valami káros hatása egy autó számára ('98-as a4 1.9 tdi) ha viszonylag magas hőmérsékletű "garázsban" tartom? Kb 39-43 fok között indagozik a hőmérséglet a páratartalom elég alacsony, 20% körül van. Az autóm eddig mindig szabadég alatt parkolt, most a barátnőm papája (ahol vagyok koleszba annak a közelében lakik) felajánlotta ,hogy parkolhatok náluk. A másik helységben szobrokkal fogalkozik és valami hőcserélős cucc miatt van (kell), hogy ilyen meleg legyen, falak meg átengedik a hőt a mellette lévő garázsba.
Ha a szekvenciális árát nézzük, ott több a lehetőség, nagyobb az árszórás.
Én az enyémet (C5 1.8 szívó benzin) a következőkkel (AC-Stag ECU, Tomasetto reduktor, Hana vagy Keihin injektor) 220 000 - 240 000 Ft. körül megoldom, természetesen hivatalosan. Ennél már a 8 literes benzinfogyi mellett a gázból sem eszik többet 8,5 liternél, forszírozott tempóban esetleg 9 litert. Lehet számolni.
Nem akarok tovább offolni, ennek már a gázautó topicban lenne a helye.
A lényeg, én eléggé sokat megyek, és nem egyedül hajtom a két autót.
Még valami. A C5-ösnél már nem valószínű, hogy a hengerfejet át kellene alakítani gázüzemre (a C2-es még nem ólommentes benzinhez készült), bár még benzinnel is jobb utána az autó :))
Sziasztok!nekem olyan kérdésem lenne,hogy mi a különbség a kuplung szett,és a kuplung szett lendkerékkel között,mert az egyik non sokkal drágább mint a másik!És mivel hamarosan kuplung cserés lesz az a4 1.9 TDI-m érdekelne h azt a lendkereket ki kell e cserélni ilyenkor!
Nem a fogyasztást kérdezted, hanem a megtakarítást.
Tessék: benzin 8l/100km, 400 Ft./l =32 Ft/km.
gáz 9,5l/100 km, 224 Ft./l=22,3 Ft/km.
Évi 15 000 km futásnál 145500 Ft megtakarítás. Kérdés, milyen rendszert rakat be az ember. Nekem a karburátorosba 95 00 Ft volt. (Bácsgépker). Utána a hengerfejet felújítattam-átalakítattam 90 000 Ft (Végh-művek) Gázzal eddig mentem azzal az autóval 67 000 Km-t. Ráköltöttem 185 00 Ft-ot, ezzel szemben megtakarított nagyjából 649 900 Ft-ot. Különbség 464 900 Ft, bő három év alatt. Na jó, a forgalmiba beírták 2 300 forintért és eléggé el nem ítélhető módon, még műszaki előtt én is csináltattam (és fogok is) gáztömörség vizsgálatot.
Feltehetőleg a fórumtárs nem egy évre és 15 000 km-re akarja venni az autót. (már ha egyáltalán foglalkozik a gázosítás gondolatával, szépen, csendben olvasgat a háttérben :))
Ja és még egy, szekvenciális rendszernél nincs számottevő különbség a fogyasztásban ugyanakkora teljesítmény leadás mellett.
Kb 8-10 forint megtakarítás km-enként. Mélygarázsba már behajthatsz, parkolóházakbe eddig is be lehetett. A gáztömörség vizsgálat pedig már önvédelemből sem hátrányos, hozzátéve, hogy kétévente azt az ötezer forintot csak kibírja az, aki gázzal autózik, annyit azért meghagy a gáz.
Most nem térnék ki a gáz motorra gyakorolt -valóban- jótékony hatásaira, illetve a környezet károsító kipufogó gázok alacsonyabb mértékére.
És egyébként is! Én gázpárti vagyok, van aki gázolaj párti, van aki bigott benzines! Nem vagyunk egyformák, így kerek a világ! Csak fő, hogy A U D I legyen! :))) OOOO
mert cserében nem hajthatsz be mélygarázsba, parkolóházba, nem vizsgáztathatod akárhol, + a műszaki vizsgán kívűl gáztömörségi vizsgálatot is (fehér könyv) kell csináltatnod stb....
Ha már A2... Egy klubtárs kérdezte Tromsoből, hogy ért-e valaki Budapesten az 1.2TDI-hez, mert eljönne ide szervizelni (vezérlés, váltó, mittudomén), úgyis van erre dolga rendszeresen. Elküldtem neki a webcimedet, kiváncsi vagyok, tényleg bejelentkezik-e. Nem lehet ENNYIRE drága Norvégia, bár tudom, hogy Németországba tényleg átjárnak...
En most vettem a felesegemnek egy 2006-os 1.6 benzin automatat, magyar 90e km, egygazdas, makulatlan bor nelkul full extra. 2.6M
neked is ilyesmi kellene. Volt a neten akkoris tobb, de 3 ajtosak, nekunk meg 5 ajto kell a gyerek miatt. 2.0tfsi felesleges....200le minek? az 1.6 benzin meg egyszeru mint a faek, soha nincs semmi baja.
Ne egy mazdahoz hasonlitsd, japan alkatresz mindig draga, plusz varni kell ra sokat.
audi premiumkategoria, legyen az akar a2, vagy a8. Nezz meg egy pug307 vezerleskeszlet arat, meg egy a3 -et. 15000 plusz az audi felé, es most gyari alkatreszrol beszelunk, bar az utangyartott jo minoseg is tobbe kerul, mar amibol letezik. Nektek a lupoba egy UJ hidroszivattyu 330000ft, azaz az auto aranak a fele.....mert az is vag csoport.
Szerintem meg nem.. Semmivel nem drágább hozzá az alkatrész mint mondjuk pl egy Mazdához.... hasonlitsd össze az árakat aztán tudni fogod, de neked ezeket nem kell mondani te is ezzel foglalkozol.. Inkább az van hogy sok alkatrész kereskedő túl éhes és azért drága a cucc... szerintem...
Sor négy benzines. Több okból. Teljesen megbízható, viszonylag olcsó fenntartás (az AUDI családon belül). Ha szakszerűen begázosítod, még olcsóbban is közlekedsz vele, mint egy dízellel. Nem véletlenül van lényegesen több dízel eladó, költeni kéne rá, "V-6" sok a szervízköltség.....
Váltó nyilván manuális.
Nekem volt eddig három dízel autóm (két VW és egy merci), igazából egyikkel sem volt nagyobb gondom, időben kiszálltam.....
Jelenleg egy benzin-gázos és egy benzines AUDIm van.
Benzines, benzin-gázos -szerintem- sokkal emberibb...... személygépkocsihoz való.
Nem vagyok nagyon eleresztve, de ki tudok gazdálkodni egy két javítást is ha kell.
Ez volt az egyik kérdés, hogy mennyire megbízhatóak?
Pl drága a szerviz, de nem kell sűrűn javíttatni akkor oké...
Nem a márka számít, ez tetszik és kész.
Manuális váltóhoz ragaszkodnék, viszont az hogy benzines vagy diesel, az nem érdekel. (bár inkább vennék benzinest) Ezért is kérdeztem a véleményt. Nem sokat megyek vele évi 15000km alatt, és nem szoktam versenyezni sem. Itt az volt a kérdésem, hogy sok használt benzines drágább, ezek annyival megbízhatóbbak is?
A többiek már ismernek, ezért ők most görgessenek feljebb. :D
Szvsz semmilyen dízelt ne vegyél. Tedd fel magadnak a kérdést, hogy miért adják olcsóbban, mint a benzinest. És hogy miért nincs kínálat benzinesből. Lehet, hogy azokat nem akarják eladni? :/
A vételár mellett még pár százast alkatrészekre tegyél el. És ha már az eszeddel is tudod, hogy túl szép, hogy igaz legyen, akkor hallgass az eszedre és sétálj el.
41 autó adata alapján (Q7, autómata 3.0 TDI) az átlagfogyi 11.35. A histogram alapján 10 liter alatt összesen öten vannak. Na ők a kamukirályok, vagy csak lejtőn lefele mennek állandóan. De egyszer majd úgyis vissza kell jönniük : )
Természetesen nem mérvadó a véleményem de ha már a "kinti" üzemanyagot szóba hoztad...
Én azt vettem észre hogy éppen a magyar üzemanyaggal fogyaszt kevesebbet az autóm. Ugyan azon az úton/távon mérve és mindkét országban ÖMV-nél tankolok.
Aha, értem. Átnézettem mikor vettem, még a futóműben is gyári alkatrészek voltak, szervízkönyves, körbemértük, stb. Nyilván nem szedettem szét a blokkot, de a 12 liter nem vészes, ha azt nézem, hogy sok város és autópályával ennyi. Na meg nem is figyelek a fogyasztására, menni kell. Miért, mi a jellemző erre a blokkra? Mennyi a "normál" átlag?
A döglött szonda is valaha 'gyári' volt, kb. 140 ezer km után már megette a kenyere javát.
Amit a MIL lámpáról írtam, annak pont az a lényege, hogy a lámpát az óracsoport belsejében takarják le, az üvegbúra mögött. Akkor se fogod látni világítani, ha izzót cserélsz benne. Célszerű ellenőrizni ha vannak okoskodásra utaló jelek (pl. túl szép, hogy igaz legyen, túl magas fogyi stb.).
Tesóm külföldön van éppen ma telefonált haza,audi A4 b6 os concert cd s rádiója ma reggel egy Phone felirattal várta a radion meg a kormány mögötti kijelzőn is.mi lehet a baj? Nem reagál semmire a radio szerelőhöz most nemtudja elvinni .
Talán azért lehet, mert azokat az autókat nem döglött légtömegmérőkkel meg lambda szondákkal, 'háborús' üzemben hajtják, -200e km-rel visszapörgetve, a világító MIL lámpákat az óracsoport belsejében fekete szigszalaggal kitakargatva...
Jó ez az oldal....Audi Q7-re 3.0 TDI 2.6 tonna, erre kihoznak rá 8,5 litert majdnem mindenkinél.....mondjuk,lehet, a kinti gázolajjal enneyit eszik?:) Nekem 10 alatt még chippelve sem evett.....
Valaki linkelt be korábban (emlékeim szerint már többször is) egy oldalt, ahol sok-sok autóhasználó fogyasztási adatai láthatók típusonként, de az istennek nem sikerül rákeresnem.
Ha megvan valakinek, vagy rátalál, akkor beírná újra az oldal címét?
Én helyedben először az ABS-szel kezdeném és megnézném, hány hibám állapota változik meg, ha lesz megint járműsebesség jeled. Ilyenkor amúgy sem árt az ABS.
Gyanítom a kocis már nem bejáratós. Ha nem Te, vagy az előző tulaj cserélte a légtömegmérőt, akkor már valszeg elfáradt. Nem kell tönkre mennie, elég, ha elöregszik.
Valszeg 1500 fölött jobban fog fogyasztani részterhelésen, mint 1500-on v. 2000 fölött. Már csak azért is, mert a full motorféket kb. 1500-nál kezdi visszavenni a rendszer, így a motorfék nem hatásos és az alapjárathoz közelítve soha nem fogja teljesen elzárni a benyót.
Még nem jött elő a szekrényből a doboza, de mintha SKF készlet lenne benne.
Persze ez nem jelenti azt, hogy SKF szíj van egy SKF készletben (ahogy egy Bosch készletben sem feltétlenül Bosch gyártmány a Bosch logós szíj, hanem vmi bevásárolt cég).
Van egy b5 a4-em 1.8-as 96-os évjárat ,kérdés az lenne hogy a digitklíma jobb oldala nem világit ahol a ventilátor sebességet lehet állitani lehet benne izzót cserélni?Valamint néha olyan érzésem van mintha kifagyna az egész digit klima vezérlő van hogy nem reagál egy egy funkcióra ez normális?
Elfelejtettem írni, hogy ha rajta van a csati, ha le van húzva a légtömegmérőröl az autó megy rendesen, nem rángat, nem gyenge megy mint az állat, kipörög max fordulatig minden jónak tűnik...
Műszert rádugva hibának hozza ki a légtőmegmérőt (hitachi).. "low imput"
Az az érdekes, hogy ha lehúzzuk a csatlakozóját akkor is ezt a hibát írja..
Ha lehúzom csatit majd visszateszem semmi nem változik, nem esik alapjárat semmi..
A kocsi megy rendesen co értéke 3ezres fordulaton 0.5 alapjáraton megfelelő, lampdaérték 0.95, 1.0 közelében..
Sajnos a fogyasztást nem tudom leolvasni kijelzőröl mert az abs hibája miatt csak a nagy villogó felkiáltójeles kőr látszik.
A gyujtás ráadásakkor egy pillanatra látszik, hogy kb 18L/100Km-t mutat.
Szombaton került bele két gyári katalizátor addig a lamdaérték 2.0 volt vagyis kiakasztotta a mérőt, nagyon szegény keveréket kapott, akkor 14.2 körül mutatta a fogyasztást..
Ezt a hibát kell írnia ha nem jó a légtömegmérő? Vagy esetleg valahol vezeték szakadás lehet? Vagy valami más?
Szervízes szerint ezek a légtömegmérők ritkán mennek tönkre.
Nekem is mindkét izzó H7-es. 2001. 11-ik havi gyártás 2002-es modell. Nézegettem a fényszórókat és úgylátszik mindenkinek igaza van. Mindkét variációval szerelték a facelift modelleket.
4B0941004BJ ez a cikkszáma egy jobbos faceliftes fényszórónak.Belinkelek egy oldalt, ahol ugyan azon a cikkszámon mindkét fényszóró megtalálható (H1/H7 és H7/H7).