Én kérdeztem egy hónapja, van-e eladó gyári dugójuk. Nem volt. Lehet, csak akkor van, ha náluk történik a felújítás. Kérdés, hogy ilyenkor valóban gyári dugók kerülnek-e bele.
Nekem egy hf-et intéztek el. 3mm leszedésekor belemartak, de szerencsére nem a tűzgyűrűknél. A belemart üreget fémmel kitöltötték. Mindezt egy tizesért. Hát nem örültem neki.
Kérdés, ilyenkor mennyire jó az a bontott motor. Szerintem legtöbbnek véres a torka. Legjobb a legális motort javítani.
Ráadásul, motorcsere esetén, a motorszám átiratásakor igazolnod kell, hogy szakszerűen történt a motorcsere - szerelői számlával, vagy a motorcseréhez a kocsinak vizsgáznia kell.
Gondolom, a hatókarokat pl. alul újra fúrják, köszörölik (és hőkezelik?), majd kaphat nagyobb mérető görgőket alulra. A perselyezés már végszükséglet lehet normális hajtókar hiánya miatt.
"Illetve a forgattyús házat mezei (vagy nem mezei) gépzsírral rakták össze paszta helyett (aminek az a nagy előnye megvolt, hogy amikor én szétfűztem, visszacseréltem a dugattyúkat és összeraktam, legalább nem nehezítette a dolgom)."
Én is grafitos zsírral szerelem, nem volt még probléma. Ez nem jelenti azt, hogy ez a gyári technológia....
A drágább el fog menni 180-200 ezret normál használattal, az olcsóbb arányosan kevesebbet.
pl. 25ezres "felújított" főtengely észter olajjal sem ment nekem többet 50-70e km-nél. Márpedig 60ezres végösszegbe csak ez férne bele és kiskanál-alu dugók. Kapásból 25-től indulnak a gyári szet dugók.
PS: Ha ennyire kicsi a büdzsé, inkább keresnék egy jó motort és beletenném.
A technika biztosan összeáll addigra, nagyon jó lenne bandázni egyet.
Nagy a raktér, sok alkatrész befér. Az utastér is nagy, terv szerint csak apámat (nyugalmazott autószerelő, egykori Wartburg tulaj), és egy autószerelő haveromat (autószerelő, első munkahelye a helyi postagarázs volt) viszem magammal. Nomeg én is konyítok valamicskét hozzá, szóval be leszünk biztosítva :o)
Elvittem egy sokat állt , keveset futott blokkot, hogy hónolják meg (6000.-), és tegyenek valami jó gyűrűt a dugókra(9000.-). Rábeszélt, hogy velük fűzessem össze,pedig én akartam. Hiszem azt, hogy a tapasztalatot és a szakértelmet meg kell fizetni, ezért belementem.
Vissza kaptam úgy a blokkot, hogy a hónolás nem tűntette el a hengerfalról a korábbi enyhe sérülést, pedig a megállapodásunkban az volt, hogy ha nem elég a hónolás, hozok nagyobb gyári dugókat és fúrják meg..., csak legyen jó!
Ellenben arra nem figyeltek, hogy az egyik dugattyúm +1-es és csak úgy beleszórták, ahogy kézre esett (nem jó helyre került a nagyobb dugattyú.
Illetve a forgattyús házat mezei (vagy nem mezei) gépzsírral rakták össze paszta helyett (aminek az a nagy előnye megvolt, hogy amikor én szétfűztem, visszacseréltem a dugattyúkat és összeraktam, legalább nem nehezítette a dolgom).
Ez nem azt jelenti, hogy minden esetben figyelmetlenek, vagy hogy nem jól dolgoznak... Lehet, hogy aznap tudta meg, hogy nagymamája született és ezért volt felületes, vagy front volt, vagy akármi. Magamtól nem terjesztem a negatív tapasztalatom, de Te rákérdeztél, én így jártam...
Sergio
(Egyébként nekem azt mondta, hogy csak a főtengely felújítása 38000, a gyári dugók darabját 10e/db-ért adja. + munkadíj)
Hát, a felújított valószínűleg végeredményben jobb, de ha már veszel egy másikat akkor jobb lenne olyat ami alapból is jó. Ha futott mondjuk egy 80 ezer kilométert, az még simán elmehet sokáig, lehet hogy kár szétbontani ami jó.
Köszönöm a színmintákat és évjárat meghatározást a kék színhez.Nem lesz egyszerű dolgom.70-es évekbeli példányt sem igen találni csak horror áron.Keresek aztán majd meglátom mire jutok.
Igen! Az lesz! :) Meggyőztem magam, hogy jobb lesz egy másik motor. Sajnos; kényszerűség, de a muszáj nagyúr! Viszont; ha mindenképp drága lesz, akkor egy felújított motor lesz belőle. Vagy veszek egy sokkal jobb állapotút az enyémnél és azt újíttatom fel. Esetleg felújított alkatrészek fődarabonkénti összevásárolgatásából összerakatok a végén egy 0 km-s motort. Valahogy "jó" is ez, ami történt... Le kellett volna tennem már rég az autót, hogy neki álljak felújítani. Eddig nem tudtam rávenni magam, most már muszáj lesz...
De lehet, hogy motort kellene cseréljek inkább. Korábbi hengerfej leszerelésnél észrevettem, hogy a víz kikezdte a vízterek keresztgátját egy-két helyen és nem bízok már annyira benne... Lehet azt valahogy javítani?
Megnézem, mennyit tudok félre tenni a köv. fizetésből és akkor majd úgy mocorgok. Másra akartam most költeni. Lakatos munkák, fényezés... Akkor ezek most váratnak magukra! Egyelőre.
Egy főtengelyhez a ma kapható jobb minőségű alkatrészek :
Főcsapágyak:
3x FAG 6209-C4
1x FAG 6209-NC4 FAG-ból ezek mind 10golyós csapágyak, utóbbi palást-nútolt a lendkerék oldali.
Hajtókar alsószem görgők :
78x INA NRB 5x8 hengergörgő (hajtókaronként két sorban 13-13 db emlékem szerint, 22Ft/db)
vagy
39 x INA NRB 5x15,8 hengergörgő (nútolt hajtókarok esetén)
Hajtókar felsőszem görgőskosarak :
3x INA KK 20x24x26
Hajtókarok :
Gyári új, de ez már nem kapható. Akinek nincs régi beszerzése, marad a szemperselyezés.
Dugattyú :
A motorblokkot szerintem előbb méresd meg hogy mekkorák a furatok, mennyire oválisak. Ezután 1 vagy két mérettel nagyobb gyári (megu) dugattyúkészlet(gyűrűvel és csapszeggel) beszerzése. Ehhez kellene a motort hónolni vagy fúrni, gyárilag 0,06mm beszerelési játékkal. A dugattyú mérete a tetején van beütve, de kúpos, ha méred azt kb a csapszeg vonalában kell mérni, mert feljebb/lejjebb kevesebb lesz.
Le tudnád nekem írni tételesen cikkszámokkal, hogy te mit szoktál beletenni a motorodba? Csakhogy ne vegyek hülyeséget! Mostanában belefejeltem a marhaságaimba és szeretném magam megkímélni ilyesmitől. Köszönöm!
Solct! Le tudnád írni nekem cikkszám szerint a csapágyakat és tűgörgőket, amiket te is szeretsz használni? Műszakilag nem vagyok ott a toppon és nem szeretnék hülyeséget venni! Köszönöm!
Hasonló problémával kűzdök én is, egy garázssoron van 3 darab egymás melletti garázsom. Most kitalálták, hogy dózerolják a környéket és egy sportcsarnokot építenek a helyére. De egyenlőre még azt se tudják lesz-e rá pénz, vagy hogy mi lesz, csak rémisztgetnek minket.
Mindenesetre a városban így sincs elég garázs, gyakorlatilag a 2 évvel ezelőtt vásárolt másik környéken lévő garázsomat most 400 000-rel drágábban tudnám eladni.
Nem tudtam, hogy ilyesmikkel dolgoznak. Hajtókart minek kellene cserélnem? Csak a csapágyakat akarom és gyűrűzzék; csapszegezzék fel a dugattyúkat. Valamint hónolás minden hengerben.
Köszönöm a véleményt! :) Abban bízok; hogy csak az alkatrészekre kapott nagyobb kedvezménye miatt olcsóbb neki, mint egy mezei betévedt embernek és nem silány a minőség, ami bekerülne a motorba.
Szia, nemrég találtam egy öreg mestert megyénk székhelyén, aki szolgálati flottát, tehát nem kevés barkaszt javított 20-on 30 évig, tehát wartburgban sem a csomagtartót nyitja, na nézzük azt a farmotort felkiáltással :-). Esetleg ha megakadsz valahol lehet hogy tud segíteni.
Írtad korábban hogy a szept. eleji polgári találkozóra elmennél, ha összeáll a Barkasz technika, esetleg én is elkísérnélek a limómmal, megjáratom a gépet, egy kis szájtátás, meg ne legyen rá szükség, de ha egyedül mész nem jön rosszul egy szervízautó egy "szakemberrel" aki, ha megmutatják neki melyik az, és melyik testrészével kell, akkor benyomja a fékpedált és máris el tudod végezni a vizuális féklámpa izzót csekkolást :-).
Esetleg ha ráérsz valamelyik nap, szólj légy szíves, szívesem megnézném újra a 2T "flottádat".
köszönöm, a "nem aranyásó" jó kifejezés, annyira hogy az általam írt, amennyiért vettem és a nem akarok keresni rajta nem azt jelenti, hogy ha itt nem kapom meg érte ezt az összeget egy héten belül, akkor megy a hahu-jófogás duóra és ötezeré' többé' vigye aki arkarja, hanem inkább odadom innen valakinek ócssóbbé is, csak jó gazdija legyen. Amikor az előző tulajtól megvettem ő is megkérdezte mire kell, mondtam nosztalgia-hobbi gép lesz, erre ő: ha ezt megígérem, akkor ideadja ennyiért, mert nem mindenkinek és mindenáron eladó, ő sem volt "aranyásó", no ezt a hagyományt szeretném én folytatni.
Üdv, ma lesz időm, készítek képeket és felrakom. Az eladás oka az, hogy nem lesz plusz garázsom, mert eddig nagyanyónak volt egy lakása garázzsal de azt jövő tavaszi költözéssel megveszik. így bukom a tárolási lehetőséget, (mifelénk 2 milla körüli összeget nem szégyellnek kérni egy garázsért). Az utcán meg nem szeretném tárolni, mert ha már "88 óta minden gazdája megőrizte jó állapotban, ne pont én legyek, aki esetleg megindítja a lassú vagy gyors halált jelentő boyracer-vasazó-kókánymágus-sufnituninger-bontó-MÉH felé vezető úton:-)
Mivel van még egy fél év (ez a tél még belefér + tavasszal talán szívesebben vesznek off-hobbi gépet mikor jobban lehet használni) gondoltam ez nem rövid idő, hátha valakiben addig leküzdhetetlen vágy ébred és a lelkiismeretem is patyolattiszta marad:-)
A műszerrel kapcsolatban ezek szerint, nem fogalmaztam egyértelműen, a hasznosításra való felajánlás ellenértéke vatikáni valutában történne, kvázi ajándék. Mikor megvettem a gépet és a szakirodalmakat, amiben megláttam ezt a szerkezetet arra gondoltam de vagány lenne ilyet szerezni (analfabétaként azt sem tudom hogyan kell használni, ez mint értelmes cél fel sem merült), lelkesen elkezdtem túrni a netet, persze a PU140 és hasonló normális keresésekre semmit sem dobott, majd magam sem tudom hogyan (nem fél nap alatt) de megjelent a fénykép, hurrá, telefon az eladónak megvan, elküldi, így történt, nem emlékszem az árára, de jelképes összeg volt. A történetről sokat elmond, hogy mikor álnaívan megérdeztem az eladót mire használható ez a szerkezet, válasz: én nem tudom itt van a polcon, gondoltam hátha kell valakinek.... hiába nincs annál szebb, ha szakemberek összejönnek neten:) Lényeg hogy vagy elküldöm, vagy jövő hónapban megyek Budapestre akkor el tudom vinni, amelyik szimpatikusabb megoldás lehet választani.
Általában csak főtengelyt szoktam összerakatni velük. Ami anyagot viszek (hajtókar, csapágy, görgő) általában bele tudják szerelni. Ha ő ad anyagot, az nem biztos hogy megüti az általam elvárt szintet, de lehet hogy olcsóbb.
AUD60/audi75. Esetleg nézegettem opelnak van valami hasonló áttételes, ami messziről talán felfogatásilag hasonló, de még nem foglalkoztam a dologgal behatóbban mivel van wartburghoz valóm és azt használom.
Kérj árajánlatot a Szelesékől Tatán. Meg van Tb-én is egy motorfelújító, most nem jut hirtelen eszembe a nevük, a Benkizerrel szemközt vannak. Holnapra elő keresem a nevüket.
Köszönöm a segítséget! Tegnap alatt voltunk a kocsinak, beépítettük a Kayaba lengéscsillapítókat a kocsiba, és észre vettük, hogy a jobb hátsó kerék tele van zsírral. Van egy tippem, hogy az valahonnan a kerékagy környékéről jöhetett. Jövő héten majd szétszedjük.
Kettő van benne, nem egyforma a külső és a belső. Ha jól emlékszem, az egyik 6307, a másik meg 6007, de még ne szaladj a csapágyboltba, amíg valaki meg nem erősíti. Én is meg tudom, csak most késő van már ahhoz, hogy kifussak az alkatrészkatalógusért. És úgy rémlik, hogy C2 tűrés van odaírva.
Kicsit belepofázok, remélem nem baj. Szóval elmondhatom, hogy mind az autó, mind az eladó elég korrekt. A képektől viszont nem biztos, hogy beindul az a bizonyos nyálelválasztás. (Ha valaki elég szemfüles, az indafotós Wartburgos albumomban talál róla képeket.)
Kb. egy éve nem láttam az autót, de amikor kipróbáltam, a következőket jegyeztem meg róla: Az autó műszakilag jó állapotban van, motorjának szép hangja van, erős, jól húz. A kasztni eredeti, rozsdát nem láttam rajta, illesztései párhuzamosak, és nem tátongnak. Vezettem is, a futómű felől semmi gyanúsat nem éreztem, hátsó rugói is jól tartottak, a lengéscsillapítás is megfelelő volt. Viszont esztétikailag voltak rajta kifogásolható pontok mikor legutóbb láttam, a fényezése javításra szorult.
Köszönjük a leírást. Szerintem akár a közösbe is oszthatsz meg képet, akkor könnyebben megindul a nyálelválasztásunk a kocsira.
A műszerrel kapcsolatban meg köszönöm, hogy rám godoltál. Akár érdekelhet is. A kocsi nélkül is eladod? Mert akkor lehet, hogy megvenném, csak sajnos elég távol vagy. :(
Sok sikert a kocsi eladásához! Viszont meg lehet kérdezni miért adod el, ha már ennyit ráköltöttél és szereted a márkát? Más projekt okán?
Értem, köszönöm! Bár nem örülök neki annyira. Eddig atom megbízható volt a gép. Remélem azért még egy darabig marad. Mivel már ritkábban használom, mint 2-3 éve, így azért lassan fog benne gyűlni a kilométer és garázsban is van tartva. Hátha bírja majd még a gyűrődést hiba nélkül.
Üdvözlök minden fórumozót, engedjétek meg hogy röviden leírjam egy 2T történetét.
Sajnos műszaki analfabéta vagyok, de mivel az első autóm egy 2T wartburg volt és nagyon szerettem, ezért nosztalgiából hosszas nézelődés után vettem egyet. Eközben már olvasgattam ezt a fórumot és mivel a "mesés keleten" lakom felvettem a kapcsolatot dstr topiktárssal, aki nagyon segítőkész volt és az útmutatásai, illetve hathatós segítsége alapján választottam gépet. Az autó képei magtalálhatóak az Írjatok be ide minden Wartburg 353-at topikban rentha 92 hozzászóló 2012 III. 26-án kelt 2387 számú bejegyzésében. Itt látható hogy Jászberényi idős tulaj meghalt és hagyatékból árulták a gépet 1988/8 EH homokszínű limó 64.000. km gyári állapot. Innen vette meg egy hozzáértő budapesti tulaj aki teljesen szétszedte átnézte, és 1-2 műszaki és esztétikai átalakítást végzet (pl. Hall gyújtás, mutatós üzemanygszint jelző, első púpos embléma). Én tőle vettem két éve, 200-ért, 74,5 ezer km-el, és azóta hobbiautóként használom, 1000 km-et mentem vele, garázsban áll. Összesen egy akkut vettem bele és az AC pumpát cseréltettem ki gyárira, mert kisipari volt benne és hamar elengedte a keveréket, illetve szakirodalmakat és 1-2 korabeli kiegészítőt szereztem be mint gyári wartburg feliratos izzókészlet, és steklámpa ami illik a gyári foglalatba. Szeptember közepén lejár a műszakija, de azt mindenképpen megcsináltatom hogy legyen friss műszakija és lehessen vele menni. Sajnos a garázs lehetőségem maximum jövő tavaszig lesz meg, ezután pedig nem akarom az utcán tartani, arra gondoltam, hogy ha fél éven belül valakit érdekel én eladnám. Szeretném ha innen valakihez kerülne, aki értékeli és jó gazdája lenne, nem akarok keresni rajta, nem pénz kérdés mert nem ebből fogom megalapozni a jövőmet. Az autót elvittem dstr kollégához, aki ment is vele, tőle is meg lehet kérdezni, hogy mik voltak a tapasztalatai. Akit érdekel fényképet küldök, amelyik részéről kéri, illetve ésszerű távolságig elviszem, hogy meg tudja nézni.
Sok hasznos infót olvastam itt, ezért arra gondoltam, hogy hálám jeléül egy véletlen folytán beszerzett, a narancssárga javítási segédkönyv 219 oldalán látható PU 140 motordiagnosztikai mérőkészüléket felajánlom egy szakértőnek, aki tudja is használni, elsősorban Billzzz-re gondoltam, mert tőle nagyok sok dolgot olvastam, de ha neki nem kell akkor másnak is szívesen felajánlom. Nem húzom tovább senki idejét, elnézést ha hosszú voltam minden kérdésre szívexen válaszolok.
Igen. :-) Nekem 109 ezernél szóltak a Boldizsár utcában, hogy zajosan jár a blokk. Még húzta-vonta magát kb. 116 ezerig, de hát szegény arollal járta az első 100 ezret.
Igen, a lenti kék könyv (140711 üzenet) ír erről. Valahol el kell kezdeni. :-)
A DKW-s Rasmussen pedig gőzkazánokkal, gránátgyújtókkal, töltényhüvelyekkel (I. VH), majd gőzautóval kezdte. Ez utóbbi csak kisérleti szakaszig jutott el néhány megépített gőzautóval. Aztán jött csak a 0,1 Le-s kétütemű benzinmotor, ami a sikert hozta, elsőként persze kerékpár csomagtartójára szerelve.
Szabadonfutós dizel.... :D Mivel külső szervópumpája van, még járó motor sem kell. Légszűrőház nem tudom viszont miről van, de ezt játszi könnyedséggel lehet TDI-vé alakítani.... :)))
Tiéd lehet a köténylemez és a hátfal is, de én szegedi vagyok. Ha elviszed, ingyen van, vagy a szállítási költség az ára. Ha megírod e-mailben a telefonszámod, beszélhetünk.
Köszi, hogy felajánlottad a lökhárítókat. ha minden igaz, akkor normális áron sikerül vennem egy garnitúra sérülésmentes lökhárítót, de nincs hozzá köténylemez.
Viszont vennék egy törésmentes bontott hátfalat, mivel az én 353-mat régebben utolérték és az alsó merevítő betétjét ocsmány módon úgy kiegyengették, hogy a vonóhorgot így nem lehet rá felszerelni.
"A jelek szerint a Wartburgoknál is volt ugyanaz a vizes matrica mint, a Trabiknál:"
Valóban, most hogy említed, meg látom a képet, egy ilyet anno lekapartunk édesapámmal az első wartink szélvédőjéről (1970 áprilisi), hogy ne zavarja a kilátást. :-) A hosszú warti feliratot már korábban kibeszéltük, ami a hátsó szélvédőn alul volt középen.
Horst I. képe a könyvből, a kb. 1997 novemberben készült előszóhoz.
A jelek szerint a Wartburgoknál is volt ugyanaz a vizes matrica mint, a Trabiknál:
Kormányváltóssal ilyen matricát eddig még nem láttam:
4T-én:
Ez nagyon tetszett, mint kiderült Bagor gyártja:
Thomas 353-nak, az eddig még nem látott 1.3 felirat:
Barkas
P21-Ferinek lőtt Pannónia:
Tourist-on:
Az eisenachi vasútállomás rózsaablaka:
Igaz, hogy OFF-fal voltunk, de azért lőttünk egy képet a várnál:
És megtaláltuk Eisenach egyetlen Wartburgját, amit nem a találkozóra jött. A vasút mellett rohadt ez a flex-Trans, egy korabeli CampTourist szerkezete volt rá felrakva platónak:
Hát kb. ennyi. Remélem nem untattam senki a képanyaggal. :)
A találkozóra való tekintettel most nyitva volt a gyári étkezde is, ahol az eisenachi Wartburg klub különlegességi lapulnak. Belépő díj nincs, hozzájárulási díjat dobhatsz be tetszés szerint egy Wartburg légszűrőházba.
Kézzel forgatható metszet:
Dixie:
BMW-ék és Ifa-ák:
az épület oldalszárnyában:
púposok:
korai szériás, mint Matiz múmiája:
Rally Trans:
Wartburg 313-2 Proto
Még egy Rally Trans A 4 ütemesített 2T blokk egy alvázon: Melkus: Wartburg 355 Proto (nekem nagyon bejött, főleg a belseje) Csendélet a motorháztetőn Vadászautó fehérben: Elgázosított 2T különolajzó rendszerrel Ez csak egy szép piros 2T 2T Tourist egyedi felnivel, gyári osztókörön Rendőr és mentőautó:
Dénes mintha 450 Euro említett volna, de lehet hogy keverem mással, ha esetleg erre jár megcáfol, vagy megerősít.
Egyébként rendkívül elszállt árak voltak kint, Mercedes áron vagy afölött mentek a gyári cuccok. Én vettem 3 darab komplett új krómos indexet, 2-öt darabja 25 Euró-ért, 1-et 28-ért. De volt 35-ért is...
Igen, abban volt. A ventillátorlapát gyári lehet, vagy valami más NDK gyártmányból származhat? Érzésre tappintásra ugyan az a műanyag volt, mint a későbbi 4 lapátos.
A vastag hűtő 1:1-ben belemegy a régi helyébe? Azt írták valahol, hogy a hőelvonási képessége a vékonynak jobb, ezért nem kell a rendszerhez oly sok hűtővíz. Mi az igazság?
Mindig mondom vastag hűtő ! :-) Soklapátos ventillátorral. Ez a dreivergaser ebben a régi túristában volt ? Mindenesetre a motor vagy legalábbis a hengerfej későbbi.
A hétvégén megjártuk Eisenachot oda-vissza, Thomas353-mal, Flakvierlinggel, Devil_1000-el, és trabantman_601-gyel. Ha nem gond, egy átfogó "sok" képes élménybeszámolót tartanék. :)
Mi lehet egy ütemes huhogó hang, amit a motor kiad alapjáraton? Ha rányomom a kezem a szívászajtompítóra(BVF-40F karburátor!), akkor alig hallani... Remélem, hogy nem valami nagyon komoly...!
Mérőórám nincs, csak az új tengelyben bíztam/bízhatok. Becsiszolás üveglapon megvolt. Gondolkoztam, hogy elviszem egy esztergályoshoz, és csúcs közé befogatom a tegelyt a lapáttal.
"lenne, ha nem jelent volna meg egy kis rózsaszín kirakódás a hengerfej jelzőfurata alatt. 5000 Km-t futott Gergely-féle tömszelence, gyári lapáttal."
Tengely radiális ütését kimérőóráztad? Nézted a már megfelelő tengelyre feltett lapátkerék homlokütését? Becsiszoltad a lapátkerék homlokfelületeit üveglapon 2000-res papírral?
Nem kötözködés, így kellene eljárni, de még az összeszerelésnél is el lehet kicsit szúrni a dolgokat. Rohadt macerás ez a hengerfejbe épített vízpumpa.
"A legutóbbi alámászáskor azt fedeztem fel, hogy két féltengely gumiharang cserélendő. Elvégre már két évesek:-( Továbbá a jobb oldali féltengely kihajtásnál szétment a vadiúj szimering, és csorgatja az olajat. Attól tartok, hogy mire megcsinálom ezeket, addigra lesz másik 1-2 dolog, ami kileheli a lelkét. Szóval nem tudom, hogy vége lesz-e valaha, mikor bízhatok meg benne."
Ezt írtam a Barkaszról kb. egy hónapja. Ma kicseréltem a szimeringet és a gumiharangokat. Most műszakilag már elég vállalható... lenne, ha nem jelent volna meg egy kis rózsaszín kirakódás a hengerfej jelzőfurata alatt. 5000 Km-t futott Gergely-féle tömszelence, gyári lapáttal. Van a polcomon új szett új tengellyel, de későbbre terveztem a felhasználását.
igen, saját. másik autó miatt eladó, nem típusváltás miatt.
azt kell tudni, hogy esztétikailag kihívásokkal küzd, de tényleg egy karbantartott autóról van szó. hozzáértő módon volt javítva, minőségi alkatrészekkel, nincsenek csontvázak a szekrényben. (nem kell a javítások kijavítására az autó árát még egyszer rákölteni, mint a többi ilyen autónál általában.)
nem új autó! nem hibátlan autó! kérem, hogy tényleg csak olyanok keressenek, akik meg akarják venni, mert nézelődésre sajnos nincs időm... fórumosoknak nagyobb alku lehetséges...
Az enyémről akár vihetnéd, de szegedi vagyok, és a képen is látszik, hogy az első kissé sérült. Biztosan meg lehet menteni a lökhárítókat és a köténylemezt is, de hogy szépek legyenek, ahhoz dolgozni kell mindegyikkel, egyengetni, festeni.
Bár Irmscher 353 W és wartburg312 már tavaly elvitték, amit használhatónak láttak, én azóta csak mostanra jutottam el odáig, hogy kerekekre és ravatalra állítsam a Wartburgomat. Itt az udvaron már a ravatalon áll, mert innen már csak egy rövid útja lesz az utcáig, ahol majd a bontó trélere fogja várni. Magamban újra megsirattam egy kissé, de nincs mit tenni, az állapotát tekintve a jelenleginél sokkal kevesebb Wartburgnak kellene lennie a világon ahhoz, hogy értéket képviseljen. Pedig még csak 30 éves, alig élt. Én a harmadik gazdája vagyok, az első kettő anyám munkatársai voltak. Az első gazdája szimpla hétköznapi kocsinak használta, de amúgy nagyon szeretett barkácsolni, úgyhogy az ő keze nyomán a műszerfal és a kocsi egyéb részei tele lettek mindenféle kijelzőkkel, kapcsolókkal és fityfirittyekkel. Némelyiknek én is örültem, például tett bele egy áramtalanítót. A második gazdája már melós kocsinak használta, geodéta volt, és ezzel járt ki terepre. Ahogy én használtam, az is ehhez állt közel, a makulátlan külalak számomra nem volt fontos szempont. Ennek megfelelően a kocsi most is meglehetősen ütött-kopott. Viszont azért nagyon örültem, hogy pont ez a kocsi került hozzám, mert kifejezetten tetszett ez a sárga-fekete kombináció, a napfénytető (jó volt vele szellőztetni, és a tetőcsomagtartón szállított motyókat is lehetett látni), valamint a csomagtartón a légterelőnek látszó tárgy (nagy előnye volt, hogy lehetett a csomagtartó fedelét is pakolófelületnek használni, mert nem gurult le róla a motyó).
Lemostam róla a centis porréteget és készítettem képeket, hogy unokáimnak is tudjam mutogatni, aztán meg ők is mutogathassák az ő unokáiknak. :-) Itt van belőle pár:
És itt egy igen fontos tulajdonsága a Wartburgnak, amiért én nagyon szerettem, illetve aminek a hiánya miatt nem szeretem az újabb kocsikat:
Most persze egy kicsit csalóka, mert hiányzik belőle már a motor meg a váltó, meg még egy csomó minden, de majd mutogatom a márkakereskedésekben, ha majd gazdag koromban egyszer új kocsit veszek, hogy ebből a fajtából kérek. :-)
Na ennyi talán elég is lesz nekrológnak, térjünk a tárgyra.
Néhány dolog még marad, azokat nem fogom kidobni, mert elférnek. Bármelyikre igényt lehet formálni.
Kiszedtem a sebességmérőt és az elakadásjelző kapcsolóját. Úgy gondoltam, ezekre előbb-utóbb felmerülhet igény. (A LED-es műszert wartburg312 már elvitte.) Találtam még egy hengerfejtömítést, egy vízszivattyúház tömítést, valamint 3 db tömítést a motorblokk és a kipufogóöntvény közé, egy tápszivattyú felújító készletet, egy gázbowdent, egy másik bowdent, ami alighanem a motorháztető nyitó bowden. Valamint van még egy garnitúra gyújtókábel, de az a leghitványabb fajta, csak a nyaralások alkalmával vittem magammal, hogy ne ez legyen az akadálya a hazaérésünknek. Ezek mind újak szűzek.
Maradt egy pár kombi hátsó rugó, még meg is vannak patkolva gumibakocskákkal. Ezek voltak bent hátul, de most inkább visszatettem az eredeti rugókat. Persze üresen rázott rendesen a kocsi, de ha teljesen meg volt pakolva, tökéletesen kényelmes lett a rugózása, és kívülről alig látszott rajta a terhelés. Az elsőket is teleraktam gumibakokkal, vért izzadtam, mire így be bírtam rakni őket a helyükre, de legalább magasabb lett a kocsi.
A kerekeket vissza fogom kérni a bontóból. Van 4 db Pneumant gumi, szinte újak, alig 26 évesek. :-) Az egyik defektes, de belülről talán megragasztható, vagy lehet bele belsőt tenni. Közlekedni már nyilván nem célszerű velük, de kiállításra fel lehet őket tenni. Van még 2 db orosz Medved gumi, ezeket emlékeim szerint 2004-ben vettem, keveset futottak, mert 2006-tól áll garázsban a kocsi, és ezalatt napfény se érte őket. Ezen kívül van még egy orosz Voltyre gumi, ezt 2004-ben vettük Odesszában, amikor defektet kaptunk, ez szinte csak annyit futott, amíg onnan hazajöttünk vele, aztán pótkerék lett belőle, mert nagyon imbolygott vele a kocsi. Ehhez a hét gumihoz összesen hat felni van. Valamint találtam még egy régi fajta Wartburg (vagy Trabant?) kereket nagyszüleim hagyatékában, amin egy lemezperem van a dísztárcsa részére. Ez a kerék nagyapám régi utánfutójához tartozott, egy meghatározhatatlan nevű és korú orosz gumi van rajta, 155/87-13 méretű.
Én csak a felnikből akarok egyet magamnak megtartani, mert a jelenlegi utánfutónkon is Wartburg kerekek vannak, jó lesz pótkeréknek. A többit és a gumikat el lehet vinni, ha igényt tart rá valaki, mert az utánfutón 155/80-as gumik vannak. De kidobálni nem fogom őket akkor se, ha nem kell senkinek, elférnek.
Van még pár darab Sitralit hátsó szélvédőm limuzinhoz, de valószínűleg egyiken sem ép az összes fűtőszál. Ezek is meglesznek még sokáig a jelenlegi helyükön.
Vannak a szellőző légbeömlőjén ezek a Tajfun légbeterelők:
Ezeket még le fogom szedni, hátha kell valakinek, mert van rajtuk Wartburg embléma.
Az első üléseket is megtartom, mert elég kényelmesek. Vagy bekerülnek előbb-utóbb az UAZ-ba, vagy pihenőfotel lesz belőlük. Egyszer.
wartburg312,
ha jól emlékszem, felemás ködlámpákat vittél el, illetve ugyanúgy néznek ki, csak más a márkanév. Most alighanem megtaláltam a párjaikat. Ha igényt tartasz rájuk, majd valahogy eljuttatom hozzád.
A Warti gyártó javasol is, és a későbbi warti sorozatban be is épít egy bakelit hőszigetelőt éppen a hőelvezetés csökkentésére, és ennek megfelelően a párolgás csökkentésére. Állítólag ez nem igazán vált be.
Értem. Jikovos Wartburgom még nem volt, csak 120-as Skodám, de annak más volt a karburátor fedele. (Ott annyira kapta a hőt szegény karbi az alatta lévő megdöntött blokktól és a leömlőtől, hogy túlhevült motornál azonnal kipárolgott belőle a benzin.)
Ami még a Barkas javára válhat, hogy a tank teteje kb. egy szintben van a karbival, de mindenképp az AC fölött van. Ha lehúzom az AC-ról a bemenő csövet, azt mindig föl kell hajlítanom az ég felé.
Azért azt is figyelembe kell venni, hogy egy "elejtett" rendszert nehéz villamos AC-vel teljesen feltölteni legvégén a karbival. Nálam meg elég hosszasan kígyózik a gumicső a motortérben, azaz lenne mit töltögetni. A mechanikus AC meg egy gázadással megteszi, ha persze már jár a motor. :-)
A hangsúly ilyenkor tehát nem a villamos AC kerregtetésén van a feltöltéshez, hanem a motor mielőbbi indítása a cél, az elejtett rendszer feltöltéséhez. Ilyenkor marad a "gyalogbéka" megoldás. :-)
Összefoglalva: az esetek 90%-ában elég a villamos AC, és ez kényelmes is minden szempontból. A másik 10%-ban pedig jobb egyből a karbit töltögetni, mint kerregtetni.
Hát igen, a befecskendezős autóknál általában a benzin tank alatt, vagy a benzintankban van az AC. Sőt van ahol kettő is van. Ezek szerint nem véletlenül. :)
De működik, csak az üres benzinszűrőn láttam, hogy esélytelen, mert onnan nem tudja felkapni a benyát a villamos AC, vagy csak nagyon nehezen. Ebből a szempontból szerencsésebb, ha a villamos AC a benzinellátó rendszer legmélyebb pontján van, ami viszont jóval nehezebben kivitelezhető. Nyáron a július és augusztus ebből a szempontból nehéz hónapok.
Jikov olyan, hogy 1 hét nyári kánikulában való állás után a teljes rendszer kiszárad. Így fél percig kell indítózni míg végre el-el kapja a motor, mert kap végre egy kis benzint/kenést!
Egyébként köszi a tippet, hogy a Zsombiban van mindkét féle szabadonfutó.
Sihuhu: Nem értem te miért fecskendezel bele manuálisan. Az elektroms AC-d már nem működik???
Miért kell feltöltögetni? Gyenge az akksi? Tudom, hogy a BVF zárt(abb), mint a Jikov, de én három hónap állás után sem szoktam töltögetni. Most megnéztem, július 8.-án indítottam utoljára a Barkaszt, 30 nap állás után (augusztus 6.-án szombaton) úgy fogom indítani, hogy nem fogok azon agyalni, hogy beleromlott-e a benzin, és hogy mi lehet az úszóházban. Jó, annyit beismerek, hogy 90Ah-s akku van benne :o)
Három hétig állt a kocsi a kánikulában. Nem is próbáltam "beöntés" nélkül indítani tegnap. Beöntés után szépen indult, de túladagoltam az anyagot, és csak jóval az Osztapenko után szünt meg a fumátoros állapot. Nyilván a többlet a fúvókákon és a szívóöntvényen keresztül lekerült a forgattyúsházba, ráadásul a karbiban a párolgástól besűrűsödött benya sem javított a helyzeten.
Kérdés: kb. hány köbcenti bezinnel éri el az úszó az alapszintjét? 10...30 cm3? Vagy több?
Néhány létezik, de a fórumban leírtak szerint egyszer lehet őket ötödikbe rakni, aztán a váltó bontásáig úgy is marad. Ha ilyen váltóra van igényed, akkor biztosan szeretnél váltót is bontani, megismerkedni a tartalmával. :-)
Nézd meg a németből fordított anyagomat, biztos benne van. Nekem úgy rémlik, hogy 1983-84 körül volt a váltás. A korábbi reteszes (vagy ékes...) változathoz nem nagyon van cucc, az újabb zsugorkötéses alkatrészei jobban hozzáférhetőek.
OK. Nyugodtan. A jeladót se felejtsd otthon, mert simán el tudom képzelni, hogy rossz tájolásban rakták be a kis mágnesek közül az egyiket, és azért vagy nem nyitja, vagy nem zárja a teljesítményfokozatot (a hall jeladón keresztül).
Egy német alkatrészrendelő oldal szerint '86 novemberéig kúpos, azt követően ékes. Én mindenesetre előbb szétszedném. Nem nagy ügy kicserélni a nyeles tengelyt, és onnantól változhat a szabadonfutó kialakítása is. A Barkaszban is van elméletileg kúpos, de én az eddig kezem alatt megforduló 5 váltóban csak ékeseket találtam, pedig a legöregebb váltó '77 előtti volt, a legfiatalabb meg 90-es.
Nekem is lenne egy kérdésem. Lehet valahonnan tudni hogy egy adott váltóban milyen szabadonfutó van?
Adott egy 1984/85-ös még hátulhűtős de már Jikovos 2T Wartburg aminek brutális módon szalajt a szabadonfutója amíg hideg a váltó. Ezt mindenféle olajjal produkálja.
A kérdésem, hogy melyik fajta szabadonfutó lehet benne?
Megvenném hozzá a cuccot de addig még nem borítanám szét a váltót!
Illetve mit ajánlotok ha már szét van a váltó borítva mit érdemes és mit lehet cserélni?
Elképzelhető, de talán mégsem lesz több. Hiszen a Wartburg fogyasztása éppen 65-70km/h-nál a legalacsonyabb. Így talán ez a hatásfok javulás kompenzálhatja. Mivel itt még nem annyira mérvadó a kisebb hasmagasság! :)
Az átfolyásmérőn úgyis látni fogod, hogy többet fogyaszt e. Csak nem a kilométer órához, hanem azonos GPS sebesség értékekhez kell mérni!
Másik megoldás, hogy megveszed azt a gumit amit kinéztél és nem 80km/h-val csak 70km/h-val mész. Akkor a fogyasztásod nem nő, csak lassabban haladsz. Ellenben a kisebb kerék a futóművet is kevésbé terheli mert könnyebb, kisebb és a könnyebb gyorsulás által a motort is. Illetve mivel nem terheli úgy a motort kisebb gázállással tudsz gyorsítani.
Szóval a kisebb kerékátmérő csak akkor gond ha városon kívül mész és nagy sebességet szeretnél. Városban csak előny!
A gyári mérethez képest a most megvásárolni kívánt, vagy megvásárolt gumik, amik 155/70R13 méretűek, sajnos nagyon eltérő méretűek. Ahogy írod akár 50mm-el is kisebbek, mint a gyári gumi. A kilóméter óra elég sokat fog csalni 108-110km/h fog mutatni ha 100km/h tényleges sebességgel mész (GPS szerint).
És a motor is jóval inkább pörögni fog. Ráadásul a kocsi hasmagassága is csökken, kevésbé tudsz majd rossz úton menni vele és padkára állni is!!!
A kocsi 2,3-2,4cm-el lesz alacsonyabban! Elvileg ez nagyobb sebességnél a légellenállást csökkenti, ami fogyasztás csökkentő hatású, de annyival jobban pörög majd az autód motorja, hogy nem hogy nem csökken majd a fogyasztásod hanem akár nőhet is.
Viszont a kocsi simán pörög majd ki. Jó gyorsulása lesz, csak sűrűbben kell váltani. Simán megnyikkan majd kettesben is még ha nem is akard majd (keskenyebb futófelület, kisebb kerület)
Nagyon hasznos a kalkulátor, amit küldtél! Azt írja, nem ajánlott, 47 mm-rel kisebbek a 70-esek a most fenn levőknél. :( Sőt, ha az SR 82- akkor 50 mm is lehet a különbség! Vagy kicsivel még több.
Igen, 165SR13 van rájuk írva, csak a gumis 80-at mondott!
Szóval hiába sokkal de sokkal fiatalabbak és olcsóak is, összességében nem lesznek jók.
Vagy mégis, a körülményeket tekintve jók lesznek, mert nem, vagy csak nagyon drágán lehet pontos váltóméretet kapni?
Végülis, a fogyasztás érdekelne, nem a külcsíny. 80-as tempó tartásához többet kell forognia a motornak..
Nekem is lenne egy kérdésem. Lehet valahonnan tudni hogy egy adott váltóban milyen szabadonfutó van?
Adott egy 1984/85-ös még hátulhűtős de már Jikovos 2T Wartburg aminek brutális módon szalajt a szabadonfutója amíg hideg a váltó. Ezt mindenféle olajjal produkálja.
A kérdésem, hogy melyik fajta szabadonfutó lehet benne?
Megvenném hozzá a cuccot de addig még nem borítanám szét a váltót!
Illetve mit ajánlotok ha már szét van a váltó borítva mit érdemes és mit lehet cserélni?
Egy teljesen kopott és egy full új gumi közt is lehet akár 6-14mm különbség. De akár márkától függően is van pár miliméter különbség az azonos méretű gumik közt.
A 155/80R13-as viszont 20mm-el is kisebb, így 104-105km/h-t mutathat az órád, mikor ténylegesen csak 100km/h-val mész a gyári mérethez képest. A 165/80R13-hoz képest csak kb 16mm-el kisebb a 155/80R13-as gumi és így csak 3 km/h-t csal majd az órád.
A kb. pontos váltómérete a gyári guminak ezek lennének: 175/75R13. Nem létezik ilyen, vagy nagyon ritka.
A másik pedig a 155/85R13 gumi lenne. Ilyen se nagyon van.
Na, centíroztattam a két első kereket. Megbeszéltem mindent a gumissal.
A jelenlegi állás:
-elől 2002-es téli gumik, mindkettő szálszakadt, 165/80 R13
-hátul 1988-as (!) Barum nyári gumik, 165/80 R13. (Lehet, hogy gyári? Vagy csak Pneumanttal jöttek ki a Wartburgok mindig?)
Van olcsóért 4 db 2012-es nyári, 155/70 R13.
A kérdésem az, hogy mennyiben számít a ballonosság. Melyikkel, a 80-assal vagy a 70-essel mutat jól a sebességmérő, melyik kell gyárilag a Wartburgra? Ugye, 70-essel nagyobb fordulaton tudnám csak tartani a 80-at, viszont könnyebb is lenne a gumi. Pro és kontra? 70-es jó a kocsira?
Egy hetet töltöttem Toszkánában és a Garda-tónál. A tó északi csücskénél - Arco vagy Arko városka - láttam egy német, világosszürke 4T Wartit egészen jó állapotban. Nagy 1-es volt az oldalára pingálva és ez vízszintes csíkok körítették. Sajnos fotó nincs, mert mire élesedett a kamerám, a Warti eltűnt.
Tervezgetem, hogy összeszögelem a Barkast, és szeptember 3.-án elviszem a Polgárra erre az eseményre. Ez kb. 100 Km-re van tőlem, addig talán gond nélkül elvonszolja csoffadt testét. Nézegettem, hogy milyen egy ilyen találkozó, és a 2014-es videóban megakadt a szemem egy Wartburgon.
Kissé eklektikus... És én még féltem elvinni OT-ra a Barkast, mert csúnya a tetőkárpit.
Amúgy az autómról csináltak képeket az arra járkálók. Ahogy beálltam a kollégám mellé; még ki sem szálltam az autóból rendesen, már körbefényképezték. :D Lehet, hogy a f@szbúkon fent lesz valakinél; esetleg egy közösségi csoportban, vagy a kemmán...
Nem csináltam, mert csak az enyém volt 2T. A többi ilyen tuning-matyi OFF autó volt(azokért meg nem rajongok annyira...). Egy régi; talán Karmann VW volt kint, ami egy-két kör után elfelé vette az irányt és egy 2T-sített 4T Trabant volt még. Ja; meg egy 2T Trabi, de az is csak ment egy kört és eltűnt. De meghozta a kedvem a találkozókhoz és lehet, hogy mennék az echte keleti blokkos autók találkozójára is a ti részvételetekkel. :)
Tegnap volt T.bányán egy autó találkozó, amin részt vettem. Unszolásra és nem is nagy kedvvel mentem ki, de kellemeset csalódtam. :) Tetszett nekik az amúgy ütött-kopott Wartim. Azt sajnáltam, hogy az egyetlen volt ott az enyém... Jöhettél volna te is, Jani! Vagy más, térségbeli Wartburgos. Leberregtem egy BMW-st is. :D
Ja! És most egyelőre nem lesz más színű az autó, hanem megkapja a narancs-vörös telifényt. Nem lesz most még tört-fehér... Sajnos; anyagi megfontolásból így kellett döntenem... De akkor is el fog ütni a Jani két kombijától, mert vajszínű belsőt tervezek bele! Vagy sikerül vadásznom egy szép gyári garniturát, vagy kárpitossal csináltatok. Egyik sem lesz olcsó, tudom...!
A Barkaszra én is gyári méretű új gumikat tettem. Az egyik találkozón Ricsi is odajött, hogy honnan szereztem. Aztán miután megmutattam neki a webáruházat, és meglátta az árát, csak zavartan mosolygott :o)
A Roomster-em gyári mérete 195/55R15 volt. A téliből egyből 195/60R15-öst vettem, majd - miután elkoptak a gyáriak - a nyáriból is. Hajszálpontos lett az óra, de érezhetően lomhább is lett az amúgy sem túl fürge jószág.
Az Altea gyári mérete 225/45R17. Ez is ment rögtön a jófogásra, 225/50R17 ment föl a gyári felnikre. Gyárilag elég kemény futóműve van, kicsit lágyítani kellett rajta. Itt mondjuk nem volt érezhető változás a gyorsulásban :o)
Jövőre a Wartburg is megkapja a 165 SR13-mat. Ide városba jó ez a jelenlegi téli 175-ös is, de pályán kicsit szenvedtünk a magas fordulatszámmal.
Megboldogult Barkasomra (DCL-069, ha akkor több eszem van, megveszem, mert egy igen patent Barkas volt) úgy kellett kikönyörögnöm 4 darab 6.70-R13 gyári gumit. Még azon az áron is, hogy a selejtezésre ítélt B1000-ekről nekem kellett leszerelgetnem a még gyári méretű, és használható gumikat. Mert ugye a Pneumant gyár a rendszerváltáskor tetszhalott állapotba került, így olcsóbb volt a létező legolcsóbb gumit (165/70 R13, Barum radiál) megvenni a Barkasokra a Postának. Ezzel csak két gond volt: kényelmes 50-es tempónál 70-et mutatott az óra, és a rugózás, mint olyan, megszűnt. Pár hónap bakkecskézés után elfogyott a türelmem, és nekiláttam kilincselni, hogy bármi áron, de nekem a régi ballonos gumik kellenek a kocsira, mert a fizetésem egyik felét a fogorvosnál, a másik felét meg az urológusnál hagyom, tehát ez nem egy jó üzlet. Akkor került elő két Barkas emelő, meg két kerékkulcs, és nekiálltam szerelni. Láss csodát, onnantól minden a helyére került ...
Én úgy gondolom, ne legyünk már okosabbak a terméket előállító műveknél. Ha egy autóra 165 R13 (596 mm átmérőjű) gumit terveztek, ne tegyünk már fel "peresebbet". A 175/70 R13 csak 572 mm átmérőjű, abszolút nem váltóméret. Érdekes viszont, hogy rögtön meghazudtoljam magamat, hogy az 1.3 S gyári mérete 175/70 R13, és nem hinném, hogy a gyár bármit is változtatott volna az 1.3 S (tolótetős 4T) hajtásláncán a mezei 1.3-hoz képest. Amit Atomi-tól vettem 160-as km-órát, az a 353-asban széria váltóval, széria kihajtással (38/9) hajszálra pontos volt a 6 collos ADMV-kre szerelt 175/70 R13 gumikkal. Kicsit misztikus ez az egész történet ... Egy biztos, én csak ha tehetem, a gyári váltóméreteket használom. Amikor a sokszor szememre vetett Daewoo-hoz PiZo barátom közreműködésével 15-ös felniszettet vásároltam, megnéztem, mi a 15-ös váltómérete a Nubirának (195/55 R15), és olyan gumit vettem rá.
Merevebbek a mai gumik az tény, de akkor is érezhető a fogyasztás csökkenés ha nem lapos gumival járok. Sőt a kormányt is könnyebb tekerni akár szrevós, akár szervótlan az autó. Ahogy a keskeny gumit is könnyebb tekerni.
Alacsony abroncsnyomással egyébként a gumi jobban is melegszik, vagyis ha nem megfelelő a nyomás, akkor a sebesség indexe szerinti sebességet nem biztos, hogy hosszútávon bírja! Ez persze Wartburgnál nem annyira érdekes. :)
A peres gumi más kérdés. De Wartburgra eléggé ballonos gumik valók! Sőt én nem szeretem a peres gumikat.
A nagy kerék szép, a peres gumi sportos, mostanában mégis gyűlölöm mindkettőt. Bámulatos, hogy egy kis optikai és futóműtuninggal mennyit árthatunk az autónknak - renegeteg pénzért. Tovább »
Elméletben igen, folyamatosan kéne ráznia. De nekem off autóval volt olyan, hogy csak gázra rázott. Meg néha elmúlt.
Aztán egyszer csak elkezdett baromira rázni alig bírtam megállni vele, mintha szögletes keréken mentem volna vele. Autópályán voltam. Kiderült, hogy szálszakadásos volt és a gumi felpúposodott...
Nem, nem szoktam forszírozni. Egyenesben erőteljesen gyorsítok, de 80-nál többet nem szoktam tartani vele. Kanyarban pedig kifejezetten óvatos vagyok, utálom, amikor dől.
Köszi, maradok a 155-ös gumiknál és keményre fújom majd őket. Most másik gumisnál vagyok, felrakjuk gépre a kerekeket, hogy kiderüljön, tényleg azért ráz-e. Ugyanis csak gázadásra ráz. Ha tényleg a gumi lenne szálszakadt, gurulásban is ráznia kellene, nem?
Általában érzékenyebb a nyomásra. (fontos hogy az optimálisnál kisebb nyomás ne legyen bennük, mert nem csak a fogyasztást növelik de a gumi élettartamát is csökkentik!) "- az autó mind a 4 gumiját érdemes megemelni 0,3 bar-ral (bátrabbak/gyakrolottabbak emelhetik többel is, de az már a vezetési biztonság rovására mehet!) (elérhető spórolás:3-5%) 0,2 barral kevesebb guminyomás ť ť 1%-kal nő a fogyasztás, 10%-kal csökken a gumi élettartama, 0,4 barral kevesebb guminyomás ť ť 2%-kal nő a fogyasztás; 30%-kal csökken a gumi élettartama; 0,6 barral kevesebb guminyomás ť ť 4%-kal nő a fogyasztás, 45%-kal csökken a gumi élettartama" (http://billz.hostei.com/3.php) (http://www.autostitkok.hu/letolt/Mindennapi_megtakaritasok.pdf)
Az sem mindegy milyen sebességgel mész.
Viszont a kisebb gumi kisebb tömeg is valószínűleg. És a kisebb rugózatlan tömeg a kényelmet is javítja. Illetve a kisebb kerék tömeg (gumi + felni) javítja a gyorsítási képességet illetve a gyorsításhoz szükséges üzemanyag mennyiségét.
Viszont a Wartburg negatív dőlésszögű futóművével a keskeny gumik eléggé labilis viselkedést eredményezhetnek forszírozottabb üzemben. Könnyebben is borul.
Wartburgon fogyasztás csökkenést vársz a gumimérettől? Hát sok sikert. Tipikusan nem az az autó, ahol szerintem ez egy kicsit is számítana. Én tavaly-tavaly előtt cseréltem le a 10 éves téli és nyári gumikat, megérte.
155 R13-ban gondolkodom, keskenyebb gumival kisebb lesz a fogyasztása, valamelyest, nem?
A hátsókat is lehet le fogom cserélni, kb 20 éves gumik. Nyáron, mondhatni tökéletes tapadási viszonyok mellett is egy erőteljesebb fékezésnél megcsúsznak. Bevallom, élvezem, ahogy kimegy a kocsi segge.. De erről le kell szoknom, veszélyes!
Ti hány évente cserélitek a gumikat, ha a profilmélység még megvan? 20 évet vártok?
Igen, átmentünk Füredre egy pár dologért. Akkor mentetek haza, mikor jöttünk vissza ... villogtam is, de hát egy arany-barna Chevy Epica nem olyan feltűnő jelenség, mint egy Wartburg ... ;-)
Főként gyújtás alkatrészekkel készültem, de volt nálam egy racsniskulcs készlet, egy orvosi táska megrakva szerszámokkal és olajos emelő a gyárin kívül.
A szilvalének az üvegére igényt tartott az asszony, ezért nem hagytam ott neked, de legközelebb előrelátóbb leszek.
Bocs, hogy hétfő délelőtt nem tudtunk elbúcsúzni, az eső közbeszólt. Mire indultunk, már nem voltatok a táborban, gondolom elszaladtatok ebédelni.
Ha emlékem nem csal, azért a kinyomócsapágy is erősen cserés volt. Azt meg Tónika hozta Tatabányáról (két fajta kinyomócsapágyat, kuplungtárcsát) szombat 14:30-kor beszerezve. Lehetetlen küldetés volt, de megoldottuk. :D
Áhh, még mindig jó visszanézni ezeket a képeket ... Hát igen, senkit sem hagyunk az út szélén! :o) Még az volt a szerencse, hogy csak leugrott a kinyomócsapágyat tartó rugó a villáról, és csak vissza kellett pattintani. De ehhez szét kellett húzni a motort-váltót, csak kellett hozzá két krokodil, meg egy marék villáskulcs, ésatöbbi. De tényleg nem volt rossz érzés, hogy utoljára 20 éve láttam Barkast belülről, ehhez képest egy órán belül jó volt megint a gép. :o)
Hát találkozós szerelésben eddig szerintem a 2014-es Alsóörs volt a csúcs, amikor Ricsi Barkasát kuplungoztuk. Szép csapat teljesítmény volt na. :)
Egyébként ha bármi ilyen van találkozón, nálam, és Tóninál is mindig van egy komplett műhely szerszámos, biztos ami biztos alapon. Én most tartalék gyertyákat, komplett AC felújító készletet, tartalék gyári trafókat, külső fesszabályzót vittem. Egyikre se volt hál istennek szükség. :)
Ja tegnap megjöttek az új Kayaba lengéscsillapítóim, sikerült a 4 darabot megcsípni 27 000 Ft-ért. Jövő héten talán installáljuk is.
Hallgass ide: ezt a pár gumit én még Arnoldnak tettem fel, mert jött a tél, és az édesapja Tahiban a hegyen lakott. Külön kérte a fiú, hogy téli gumikkal adjam vissza Neki, mert ment külföldre dolgozni, és a faternak hagyta itt a kocsit. Idén tavasszal láttam, hogy még mindig azok vannak rajta. A téli gumi nagyon nem szereti a meleget, mert sokkal puhább gumiból gyártják, hogy a hidegben is tapadjon. Tehát a gumis nem füllentett, simán lehet valamelyik Debica szálszakadt. Úgy néz ki, hogy venned kell két gumit ... 165 R13-at keress, ez a gyári mérete.
Atti, legközelebb indulás előtt készíts be két vízpumpa csapágyat, meg egy tömszelencét, és nagyjából 30 perc alatt megbőrözzük Neked ott, a kempingben ... :o) Kerestem én már Zamárdiban klubtalálkozó címszóval ezeket a cuccokat, és meg is találtam, úgyhogy nyugodt lélekkel indultam onnan haza. Epicában nem szokott lenni szerszámláda, ez nem az az autó, de ha minden jól megy, jövőre Púpossal megyek, és abban lesz. ;-)
Amúgy meg szintén örülök, hogy kicsit többet tudtunk beszélgetni, nagyon kellemes kétszer 2 órát tudtam Veled társalogni. A szilvalé is finom volt: kár, hogy vittél haza belőle, mert nem érdemelte meg. ;-)
Csinos a leányzó! ;) :P :D És a Warti is egész jól néz ki! :D Szépen tele rottyantottátok a csomagtartót... :o) Egyem meg! :) Szegényke milyen kicsi az Ajudi mellett...?! :D
Gondolkodtam 2 ütemű Wartburg vásárlásán.Sokáig javítottam egyik ismerősöm autóját és nagyon tetszett ahogy az ment.Kérdésem az lenne,hogy a gyári kék szín,olyan középkék szerű,milyen évjárathoz köthető?Vagy van esetleg valami színkód vagy minta,ami alapján meg tudhatnám melyik a megfelelő szín?Régebbi típuson gondolkodtam krómos elejű verzión,az tetszik és kék színben természetesen.Biztos kicsi az esély ilyet már találni,ha másképp nem megy akkor átfestéssel.
Holnap én is rakok fel pár képet, ma már nincs erőm. Délután 2-kor sikerült elindulni, két megállóval 6 órás volt az utazás. Oda-vissza kb. 1000Km + a környéken még kb 100Km négy nap alatt egy nem különösebb módon felkészített 35 éves keleti járgánnyal gond nélkül. Csak egy vízpumpa-csapágy kezdett el zajongani.
Köszi! Én is örülök, hogy tudtunk dumálni egy kicsit. Sok szimpatikus emberrel találkoztam itt, topik lakókkal, és topikon kívüli emberekkel. El kell mondanom, hogy voltam már néhány márkatalálkozón, és szinte mindenütt voltak olyan napirendi pontok, mint az egymás cipőjébe hányás, vagy a driftverseny a sátrak között. Itt messze nem volt ilyesmi. Ez volt életem legjobb klubbtalálkozója, rengeteg normális fanatikussal. Köszönöm mindenkinek, aki szóba állt velem.
No, lassan kezdünk mi is pakolni... esőben :-(
Ma bebizonyítottam amatőrségem . Történt ugye régen, hogy csúnya hangok törtek elő a blokkból, ami levett ékszíjjal sem szünt meg. Azóta kegyszereken éltetem a motort. Ide Akali felé nagyon felerősödtek a zajok, gondoltam itt a vég, és ezt mindenkinek elmondtam... Levett ékszíjjal viszont szép hangja van :o)
Gumivásárlással kapcsolatos tapasztalatokat kérek tőletek. Érdemes akár 2-2,5x drágább abroncsot venni, ha a drágábbnak pl. C a benzinfogyasztási indexe, míg a legolcsóbbnak csak F? Megtérül? Vagy tökmindegy, próbáljam legolcsóbban megúszni, nem fogja leenni rólam a gatyát a kocsim F abroncsokkal? :D
Nagyon rossz, ami az autóddal történik, de ne add fel! Biztosan meg tudod csinálni előbb-utóbb!
Ilyenkor mondanák az átlag emberek, akik átlag autótulajdonosok, hogy add el, a Wartburg egy megbízhatatlan autó. Ez nem igaz! Meg kell találnod a hibát és kijavítani és jó lesz az a járgány, hajrá!
Sajnos nem értek hozzá, hogy segítsek, de minden erkölcsi támogatásom a tiéd!
Emlékeztek, vettem egy kivont, bontóból származó Wartburgot dstr-en keresztül. A kesztyűtartó polcon találtam egy kgfb csekket utca házszám és névvel. Ha szerencsém van az eredeti tulajé. :)
Szóval mit írjak neki a levélben? Elég lenne egy kamu adásvételi, hogy legalizáljam a motort a kocsiból? Kell bármi más még tőle?
Köszi!
Más: régóta remeg a kocsim, jobb előlről jön. Féltengely nem lehet, kétszer is kicseréltük. Se csillag, se rózsakerék hiba. Elvittem végre egy gumishoz. Csak annyit mondtam neki, hogy ráz az autó. Megvizsgálta a gumikat és azt mondta, a jobb első gumifelülete meg van csavarodva, az acél néhány szála előbb-utóbb ki fog jönni belőle, ezért ráz. És pont jobb előlről érzem a rázást, és ezt az infót nem osztottam meg a gumissal, szóval elég jól ráhibázott, valószínűleg tényleg ez a hiba, hamarosan veszek pár gumit rá.
Na; most már vágom, hogy a Dacia féltengely gumiharangja "csereszabatos" a Wartburgéval! Pár éve kérdeztem, hogy melyik off autóé stimmel; valaki írta, hogy egyiké igen. Persze; válasz azóta sem érkezett... Milyenek ezek a véletlenek?! Kérdés, hogy tartósabb-e az után gányolt Wartburg-énál...?!
Ma végre levizsgázott a Wareszom. Amin meglepődtem mivel eddig ugye nem tudtam vele közlekedni, hogy viszonylag hamar melegszik a motor legalább is a vízhőmérő mutatója szerint és a meleg állapotban mintha csak 2 henger menne valamint jobban füstöl. Ha van tanácsa valakinek merre keressem a hibát pl. kondenzátor vagy ilyesmi azt nagyon várom.
Vízpumpa járókerékből is van legalább kétféle, vajon ez mennyire befolyásolja-e a szállított víz mennyiségét. A vízpumpa ház illesztéséhez megincsak van többféle tömítés (vastag, vékony...), ez is esetleg befolyásolhatja a hőelvonás mértékét.
Olyan balesetem nekem is volt, csak off autóval(nem az enyém volt ráadásul) és a trafója kapott vizet. Meg kellett várni, míg kiszáradt... Addig kötél és go home... :P
Dehogynem! Amit kilőtt, az az idítózgatás után a kipufogóba került víz volt. Hfpakolás csere előtt és után nem akart beindulni, mert nem adott szikrát az 1-s trafó és akkor még nem volt világos a dolog. Trafó csere után beindult és akkor csapta a falnak a vizet. Érti? :o)
Ahogy már Sihuhu mondta én megnézném a blokkot kiszedett fagydugókkal és amennyire lehet szemrevételeznék minden járatot!!! Belevilágítva valami jó lámpával, illetve endoszkóppal is akár.
Én egyszer még 2001-ben a vajszínű Touristommal egy nagy zuhé után belehajtottam egy óriási vízbe, ahol a víz a kocsi küszöbéig ért (éppen nem folyt be). Persze leállt a motor. Kitoltuk, mert 4-en voltunk.
Utána beindítottuk. Akkor is köpte ki több méterre a vizet magából. Nem semmi látvány volt. De ez persze az a víz volt ami a kpufogón folyt be.
Egyszer nagyapámnak eldurrant a hengerfej-pakolása és csere után nem akart beindulni az autó... Nem értette, hogy mi a baj. Aztán hívtak egy helyi szerelő srácot, aki rávilágított a problémára! Nem ment az egyes henger. Kicserélték a Limo donor trafójára a kombiét. Beindult! De akkora schlunggal lőtte ki a vizet, mintha a falhoz vágtál volna egy vízzel teli lufit. Gondolom; ezek szerint, akkor szerencséje volt hogy beindult az autó.
Az nem lehet, hogy a blokköntvényen belül, a víztérbe valami beesett és beszorult korábban, és az akadályozza a hűtővíz áramlását? Fagydugó nélküli blokkot megvizsgálva ott eléggé szűk átfolyási nyílások vannak. Egy beesett és beékelődött anya már elég jelentősen akadályozza a folyadékáramlást.
Pár erősebb hét (munkaügyileg) után visszatértem az élők sorába, és próbálkoznék végre megcsinálni a wartyogót, de rendesen. A célom nem 3000km lenne, mint eddig sikerült.
Viszont az ötleteim is elfogytak.
Sihuhu ajánlott ilyen pasztát, hogy azzal tegyem össze a hengerfejet, Billzzz pedig a hermetiket dicséri.
Viszont van egy félelmem, hogy nem (csak) a tömítéssel lehet a baj. Természetesen ami a tudásomból kitelik, azt próbáltam megjívítani, átnézni, kizárni, mint hibalehetőséget, de ezek szerint nem sikerült. Ajánlottátok Kovács Zoltánt, mint kecskeméti Trabant-Wartburgos, tényleg szépen, igényesen megcsinálta, de sajnos ugyan úgy felforrt a vizem valami következtében 3-4 ezer km után, szétnyomott HF. tömítéssel.
A hűtőrendszerben maga a hűtő, és a fűtőradiátor nem volt cserélve, meg a blokköntvény. Amúgy új termosztát, hőgomba(vagy mi) csövek, vízpumpa, hengerfej..
Attól félek, hogy ismét beleölök x időt, meg némi pénzt, aztán pár hónap múlva ugyan ezzel a hibával megáll. (Ez már vagy az 5.-eset.)
Ha valakinek van ötlete, hogy minek hogyan álljak neki, szívesen venném. Ha esetleg egy elfekvő felújított blokk hever otthon, talán abban is meg tudnák egyezni, de ha borzasztó szerelhetnékje van valakinek, azt is megfizetném.
(Ja, egyébként a jelenlegi blokkom totál felújításon esett át, fúrás, főtengely, vízpumpa, minden.)
Nekem sosem volt igazán világos, hogy mit csinál az a fekete manusz a kocsival a borítón, és ezen fotód sem segített. De most hirtelen rájöttem: a szakadékba tolja bele a Wartburgot.
Igazad van, tényleg csak kis részben foglalkozik az új Wartburggal, mivel az eredeti púpos könyvnek ez csak a bővített kiadása.
Az eredeti így nézett ki:
Viszont nekem megvan ez a könyv és nagyon sok általánosan hasznos/érdekes dolgot ír az autóápolásról. Ráadásul az is érdekes, hogy hogyan fejlődött ki a Wartburg 1000-es/353-as.
Akkor ezeknek a furatoknak van valami funkciója is, vagy csak habisztiből kifurkáltak párat? Esetleg a gázüzem kialakításakor ide kell elhelyezni az olaj porlasztását végző befecskendező csúcsokat??! :)
Telefonon kell érdeklődni. Felhívod, megkérdezed mennyi. Mond valami antikváriuminál kisebb árat. Ha tetszik, megtekinthető Bp. XIII. vagy X. kerületben, időpont-egyeztetéssel. Ha nem tetszik az ár, akkor alkudsz. Ha az eladónak az általad javasolt vagy kialkudott ár is tetszik, akkor az előbbi személyes megtekintés. Ha nem kell akkor fel sem kell hívni, csak mivel ez egy annyira nem gyakori könyv, azért illesztettem ide, hátha valakinek kell.
- értem én, hogy Wartburg fék, de hogyan van megoldva a fékezés? Én eddig csak CT6-ot vontattam, se Bastei-t, se QEK-Aerot, de a CT-n egy rudazatos rendszerrel volt megoldva a ráfutó fék. Hogyan van megoldva a Bastei 351-en? Ha nem hidraulikus fékrendszerrel (értsd: fékfolyadék tartály és főhenger), akkor az egyéb (minden bizonnyal mechanikus) megoldást át lehet -e ültetni a futóra?
- kérdés, hogy a jelenlegi és az átszerelni kívánt féklap csapágyház furatai megegyeznek -e?
- ha felteszed a széles féket, nem fog túlfékeződni a futó? Bár WDénes barátom állítja (és van is benne logika, egyszerű fizika az egész), hogy a keskeny fékkel jobb a fékhatás. Megéri bolygatni a gyárilag kitalált rendszer egy kérdéses előnyért?
Szóval, ezeken kell eltűnődni ... majd szombaton kivesézzük élőszóban egy sör mellett ... :oí)))
Köszönöm az infót! Valóban a Qek és CT fékek a trabant alaplap módosításával készültek gyárilag. Én most egy Bastei 351 tolatóautomatás alaplapot és féket szeretném Wartburg lengőkarra rakni a következő futóm építéséhez. Ez gyárilag Wartburg alaplap módosításával készült széles fékdobbal (még 90-ben is!)
Tehát a lengőkar és az agyak azonosak, a többit meg én rakom rá?!
Távol álljon tőlem, hogy Tamás barátom üzletét rontsam, de ez egy 1967-es könyv, aminek az utolsó pár oldala szól az "új Wartburg 1000"-ről. Az 1966-ban kiadott, kék-fehér Púpos címlapos könyv továbbfejlesztett, bővített kiadása. Ettől még vedd meg, ha szeretnéd, mert rengeteg hasznos tanács van benne, de a könyv 95%-a a Púposról szól ...
A keskeny és a széles fékdobos fék közt a fék alaplap a különbség (meg persze a pofák és dobok is). A keskenyben van domborítás a fémben, a szélesben nincs. Pont a hét végén pakolgattam a dolgaimat, és keskeny fékes alaplapok akadtak a kezembe. A 4T és a 2T lengőkar közt meg a 30 mm-es közbetét és a hosszabb imbusz csavarok a különbség. Ennyivel szélesebb a 4T nyomtávja hátul.
Nem tudod a széles pofát feltenni a keskeny fékes alaplapra. Illetve igen, csak nem egy fel a fékdob ... :o) Másik kérdés: nem Trabi-fék van azon a QEK-Aeron? Mert akkor tök más minden. Mindenképpen fék alaplapot kellene cserélned, pofával-dobbal együtt viszont azt is meg kell nézni, hogy a furatok hogyan adják ki. Szerintem minden ilyen utánfutón Trabant fék van, akár CT, akár QEK.
Igazából Wartburg lengőkarra szeretném ráműteni a Bastei 351-es lakókocsi fék-alkatrészeit, amikben pl széles W. fékdob van. Ezért szeretném tudni, hogy mely típusoknál mi csereszabatos.
A keskeny fékdobos rendszer változtatás nélkül ment a 4T-re is. A lengőkar ugyanaz. A kerékagy szerintem szintén ugyanaz. Azért várd meg egy komolyabb szaki kommentjét is!
Három perselyezés azért nem semmi. Ezek megdobják a költségeket. Kérdés még, milyen anyagot és hogyan építettek be, mert akár az is lehet, hogy egyből folyatni fogja a hűtővizet. :-)
Valami hibám kapcsán a múltkori bejegyzésem végéről lemaradtak a képeim! A képek az indafotó oldalon megtalálhatók,vagy emailcímre elküldöm! Ha valakit esetleg érdekel a megadott elérhetőségeken tud érdeklődni!
Aki esetleg tavaly nem díjazta a koncertet a Lala büfé előtt, annak sajnos van egy rossz hírem: 23-án ismét Rock Fanatic buli lesz. Juhúúúú ... !!! Nagy királyok a srácok, aki szereti a 70-es, 80-as évek rock zenéjét, a P. Mobil-P. Box-Dinamit-Edda-satöbbi korszakot, az ki ne hagyja, nagyon megéri. Én ott leszek és bulizok! :o) Végre annyi sört ihatok koncert közben, amennyit nem szégyellek, mert nem kocsival leszek ott. :-D Ráadásul csepeliek, tehát szegről-végről földik. ;-)
:-) Történelmi tényként állapítják meg, hogy Európában a fejlődés szinte minden tekintetben Nyugat felől érkerzik, és nyugodt viharfrontként seper végig a tájon az Ural Hegységig.
Azért ez is valami spécibb kulcs, ált. magasabb árfekvéssel minden tekintetben.
Azért léptem be ide a közösségbe, mert örököltem egy Barkast és egy Trabantot
Szeretném ha valaki megmentené őket teszek fel képeket,ha valakit érdekelne,keressen meg levélben vagy telefonon!
email címem: 1957tamas@gmail.com
telefonszámom:+36202869449
A Trabant eredeti 6-Voltos,van hozzá több gyári alkatrész
A rendszáma le van adva,teher mentes
A Barkas(szintén sok alkatrész pl: oldalsó ajtó,hátsó ajtó,gyári tolóüveg,gumiké derek,1980-as évek beli eredeti Pneumant gumi garnitúra felnire szerelve stb)
Ha szerzel olyat, ami ugyanolyan kulcs, de a fogazás mindenhol magasabb vagy egyenlő mint a tiedén, akkor abból is meg tudják csinálni. Nem tudom van-e valakinek ilyen pár maréknyi mennyiségű Wartburg kulcsa, egy ilyen kis gyűjteményben akár lehet is neked megfelelő :)
Az a kulcsmásoló megszűnt, nem lennék meglepődve ha a fémhulladékban végezték volna a Wartburg kulcsok is... Pedig ha tudta volna hogy mennyit kaszálhatott volna rajtuk... Feltéve ha eredetiek voltak, erre már nem emlékszem. Az is lehet, hogy "Polyvás" kisipari.
Sajnos ilyen rossz időben nem volt kedvem fényképezni... :( (Mostanában egyébként se annyira van a találkozókon, régen annyi képet csináltam hogy meguntam.) De van pár fotó fent amit mások csináltak:
Mondjuk kicsit fura fényképválogatás, mert több nagyon érdekes jármű nincs benne ami volt, például az Auto-Union F102, a Prága teherautó, és a különleges Skoda prototípus.
Tudtok Bp-en, vagy Pest megyében olyan kulcsmásolót, akinek van wartburghoz nyers kulcsa? Eddig mindenhonnan elzavartak. Rettegésben élek másfél éve az egyetlen kulcsgarnitúra miatt...
El tudom képzelni, milyen időtök volt: a telekről távolsági busszal jöttem haza vasárnap, és a buszba felszálló EFOT-os fiatalok nadrágig tiszta sárosak voltak... azért megvolt a jó hangulat a buszon, szusszantak a fém sörösdobozok még a fedélzeten is.
Nekem az a bajom, hogy vizesen nem tudom a Skifet elpakolni, tiszta nedvesség lesz a belső szőnyeg, a funérok. Meg hát aludni se nagyon lehet viharban. Szóval szeretném idén szárazon elrakni.
A tavalyi pincepörköltet konkrétan az elősátorban a gázfőzőn fejeztem be, miután végigrohantam vele a kempingen ... meg kiszedegettem belőle a belehullott faleveleket ... Szóval, jó lenne már egy vihar-mentes főzés! Ja, és a Hondát toltam be először a sátorba, és csak utána gyújtottam be a gázt. :o)
Van a lakókocsiban edény, csak főzni kell benne ... ezt mint rutinos lakókocsi bérlőként mondom ... :o)
Az igazság az, hogy sokáig úgy volt, hogy nem is megyünk. Tetőteret építünk éppen, nem tudtuk, hogy hogyan fogunk állni vele. Mire kiderült, hogy belefér az időbe, már csak vasárnapra volt lakókocsi ... Na ezért nem foglaltunk időben.
Mivel -szinte biztosan - mi vittük el (előletek) az utolsó lakókocsit (meg amúgy is!), természetesen lehet szó a tészta főzésről. Megpróbáljuk nem itthon hagyni a nagy fazekat sem! :)
... még azt elfelejtettem, hogy veszünk majd hozzá kenyeret-uborkát is, tehát aki akarja, az majd eheti úgy is ... csak kelleni fog majd tészta is hozzá, ne legyen ez már újabb nyökögés tárgya ... hogy még tészta sincs hozzá ... :o)
Nekem a lejutás kérdése még vita tárgya, de Tóni barátom viszi a bográcsot + állványt. Viszont vélhetően szükségem lesz majd lakókocsis segítségre. Évről-évre visszatérő gond, hogy idő előtt elfogy a kaja ... illetve több az eszkimó, mint a fóka ... amivel nincs is baj, nem kell nagyobb dícséret, mint a fényesre pucolt bográcsot visszakapni. Most úgy gondoltam, hogy kicseszek a világgal, és telefőzöm a bográcsot mezei sertéspörkölttel. Veszek vagy 5 kg combot, valami nem túl zsírosat, hozzá hagymát, szalonnát, összekockázom, bele a bográcsba, azt' hadd szóljon! Relatív gyorsan készen van, és elég sokan tudnak majd enni belőle. Ehhez viszont a tésztát (veszünk hozzá több zacskó csiga- vagy kagylótésztát) a bográcsban nem tudom megfőzni, lévén hogy benne lesz a pörkölt ... Plusz edényem se lesz hozzá, mert lakókocsink csak vasárnaptól lesz. Szóval, felhívás keringőre, kedves lakókocsit foglalt társak: ki lesz hajlandó a lakókocsiban fellelhető legnagyobb bödönben kifőzni 2-3 kiló (4-6 zacskó) tésztát?
Egy a lényeg, Lala büfébe NE!! Mi már kaptunk ott belül véres, félig fagyos hekket, Wartburg 312 kollega ehetetlen hambit, máig azonosítatlan "ufo tojást" ami ha megsóztál gomba íze lett, illetve szemtanúja voltunk a sörös korsóba hulló cigipernyének, ami a pincér staubjából hullott alá. :)
Mi nem készülünk ilyen felszereléssel, terv szerint 436 Km az út, ilyen távra csak az alap felszerelést visszük. (A kibővítettben benne van a hűtő is.) Valószínűleg büféspizza meg tocsogóshambi vár ránk :-(
Gyanús volt a kép, mert nem emlékszem hogy egyszer is sütött volna a nap :D (Végig esett az eső.) Én is ott voltam ma, de ez nem én vagyok, csak volt egy másik pontosan olyan autó is :) Sajnálom hogy innen nem jött senki, mert az eső ellenére nagyon jó volt (végtelen ingyen kaja, érdekes utak, jó programok, szlovák-magyar barátságépítés), de így nem volt egy darab Wartburg sőt még Trabant se... Egyedül egy Auto Union F102 motorját és hangját sikerült megfigyelni.
Áramvételezési lehetőség a "vadkempinges" helyen is van "bálványról". Wartburg312 kollegával mindig versenyzünk, melyikünknek sikerül előbb lecsapni a biztosítékot, nekik a vízforralóval, vagy nekünk a "minigrillel" :)
Családdal megyek, áramra van szükségünk, ezért nem vadulunk. De a társadalmi életből nem szeretnék kimaradni, majd odatolatok a Wartburggal, ha szabad :o)
Szerintem se legyen eső. Ott fogjuk felavatni a vadiúj sátrunkat (Arpenaz Family 6.3), és nem szeretném első alkalommal tesztelni a vízállóságát. Parcellát is foglaltunk, állítólag a 100 nm-esek közül az utolsók egyikét.
Ha oda jutok meglesem a dolgot. Egyelőre még nincs plusz ülésem. Csak elkezdtem országosan keresni egy darab első ülést. Hiszen csak az az egy kopott. És úgy gondolom könnyebb lesz hibátlan anyós ülést találni, mint vezetőülést. Lévégn mindig a vezetőülés kopik a legjobban, hiszen viszonylag ritka, hogy sofőr nélkül menjen az autó! :)
Szóval a kérdésem még csak elméleti volt, de nagyon köszönöm a válaszod!
Ugyan én még csak rövid támlás ülésekkel foglalkoztam, de azoknak rém egyszerű a szétszedésük. Ha mondjuk lenne több darabod, ahol az egyiknek a váza jó, a másiknak a kárpitja, a harmadiknak meg a mechanikája, akkor egy órás nyugodt legózással egy kifogástalant tudsz csinálni.
A kérdésedre válaszolva: a kárpit csere talán a legegyszerűbb. Rövid támlásnál ez úgy néz ki, hogy a támla két oldalán lévő 2-2 csavart ki kell tekerni, a hátoldal kárpitját felül kiakasztani, aztán lefelé kicsúsztatni a sínből. Onnan meg minden egyértelmű.
Ha van két jobb első ülésem aminek jó a kárpitja és egy bal eslő ülésem aminek meg rossz, akkor mi a legkönnyebb módja annak, hogy legyen szép bal első ülésem? Mit és hogyan érdemes átépíteni?
Ezt ott életben tartani legalább akkora meló lehetett, mintha én mondjuk egy Wolseley Hornet tulaja lennék. Szívesen beszélgetnék a gazdájával. Ráadásul egyszerre neptunkék és mentazöld - a kedvenc színeim.
Nem, vélhetően egy vasárnap távozó klubos ember lakókocsija lesz a részünkre kiadott. Azt mondta a hölgy, hogy vasárnapra már több is van ... :o) Úgyis volt egy olyan verzió, hogy én egy nappal korábban elindulok, sörözök, ésatöbbi, aztán jön utánam a család, ha már eléggé kibandáztam magamat. Hát, most ez látszik megvalósulni. Úgyis idén talán ha 500 km-t motoroztam, kéne még egy kicsit, mert ezeknek az öreg gépeknek az állás az ellenségük. ;-) Jönni szándékozik egy barátom Ladával (Tóni, aki a Goldtimer napon veletek volt egy darabig), szerintem hozzá bepakolom a bográcsot+állványt/kempingasztalt/sátrat/matracot/mindenfélét, én meg urasan egy tanktáskával legurulok Akaliba. :o)
Azzal az a nagy helyzet, hogy már csak vasárnapra maradt lakókocsi szabadon. Tehát a dolgok jelen állása szerint én szombaton CB 400 + sátor, vasárnap meg a család utánam + Epica. Aztán maradunk keddig, ha nem lesz ilyen sz@r idő, mint most van. Bogrács szálításon még gondolkodom, mármint hogy kire bízzam, nem azon, hogy vigyem -e ... :o)
2009 körül én is láttam párszor a Ménesi úton, de nem emlékeztem, hogy ennyire megrázóan ocsmány lenne szegény. Olyan a hűtője, mint egy birodalmi rohamosztagos feje az SW-ból.
Úúúú imádom a Hiace-t. Kettőt is hajtottam betegszállító koromban, agyonüthetetlen gépek (pedig szándékosan is próbáltam tönkre tenni, nem sikerült). A bal oldali még a régi szívódízel volt, gyakorlatilag megölhetetlen, igaz 90 km/h volt a végsebessége. A másik már turbós D-4D volt, az simán vitte a 160-at, viszont korábban meg volt törve az autó eleje, a hűtő toldva foldva volt, ezért 130 felett rohamosan melegedett.Ha lenne egy kis pénzem tuti vennék egyet.
Ja múlt héten Thomas353 kollegánál jártam a céges Ford Transittal. Kímélő autópálya tempó mellett (6-dikban felrakva, 120-as utazóval, 2500-ös fordulaton) fogyasztott vagy 11 litert 100-on gázolajból. Azt hittem rosszul látok. :)
Arra van egy remek Toyota Hi-ace 2.4D. Tök jó autó, bár egy T4 jobb nála, de cuccolni, betonvasat és faanyagot szállítani hibátlan. A dupla tolóajtó pl. mindennél többet ér. Kőccsönbe kaptuk a nejem cégétől, mert mostanság csak alkalmi használatban van, és mindegy, hogy hol áll. A Barkasba inkább nem tennék ilyesmit... nem cuccolós az, hanem családtag... :o)
Igen. Füvön tartani nem jó, mert alulról emészti fel a kocsit a kicsapódó pára. Októberben jártam úgy, hogy a meleg talajból kipárolgó pára alulról csapódott ki a kocsira reggelre. A fesszab. nem akart működni, és emiatt benéztem a motortére. Mindenhol apró cseppek a motrtérben, miközben kívül a kocsi teljesen száraz volt. A fesszab. rendbe jött pár másodperc után.
Pillanatnyilag vizsgáztatnom kéne akebeR topictárs kiskerekűjét (szerencsére csúszik vele a tetőkészítő iparos), bent van a melóhelyemen egy vizsgára váró saját nagykerekű, kéne helyet csinálnom a kertben a '87-esem elköltöztetésével, egy beton alap kéne a '63-as és '76-os Watburgjaimnak ... ezek mellé még pont egy dajkálni való Barkas hiányzik az életemből ... :-P
Sorstársam! :o) Na jó, nekünk a lapostető megmaradt, csak ráépítünk, de még ez is viszi a pénzt, időt, és szívja az energiát. Ezért sincs még semmi a Púposból sem, mert amíg nem készülünk el, addig nem költöttem/költök rá semmit a kötelezőkön (biztosítás, átírás, stb.) kívül.
Egyébként én tuti nem adnám el a Barkácsot, befektetésnek a legjobb. Inkább egyezkedj TWK004-nél, add ki neki dajkaságba egy kicsit, járjon vele, és hamar gatyába rázza. :)
Jelen állás szerint mi szólóban Wartburggal megyünk. Tegnap délután megejtettünk egy rögtönzött 150Km-es túrát (elmentünk Debrecenbe), és meggyőzően teljesített a Waresz. Eldőlt, hogy azzal megyünk.
Menni szeretnénk akaliba, találkozni arcokkal. A Barkasszal kb. két heti folyamatos javítgatás után olyan állapotban vagyok, hogy már csak egy-két dolgot kell kicserélni, és mehetünk. A legutóbbi alámászáskor azt fedeztem fel, hogy két féltengely gumiharang cserélendő. Elvégre már két évesek:-( Továbbá a jobb oldali féltengely kihajtásnál szétment a vadiúj szimering, és csorgatja az olajat. Attól tartok, hogy mire megcsinálom ezeket, addigra lesz másik 1-2 dolog, ami kileheli a lelkét. Szóval nem tudom, hogy vége lesz-e valaha, mikor bízhatok meg benne. Felmerült bennünk, hogy menjünk a Wartburggal. Csináltunk egy pakoló próbát, és éppen elférnénk benne.
Ha Barkasszal mennénk
+ kényelmesen elférnénk benne,
vihetnék bőséges biztonsági tartalékot pótalkatrészekből,
mégiscsak látványosabb jármű.
- 10-12 óra utazás mellékutakon, keresztül Budapesten,
10-11 literes fogyasztás,
valószínűleg nem úszom meg szerelés nélkül
Ha Wartburggal mennénk
+ 6-8 óra utazás autópályán, elkerülve Budapestet,
kevesebb üzemanyagköltség (még a pályamatrica költségét beleszámítva is!),
valószínűleg sima utazás.
- kényelmetlenebb (két nagy és egy nemkicsi gyermekem van),
korlátozott hely a szerszámoknak és a pótalkatrészeknek,
Tud valaki olyan helyet ahol a gyári ülés kárpitot meg tudnám javíttatni gyári vagy közel gyárira? Esetleg valakinek van gyári első ülése ami hibátlan, ami az én autómhoz való? ('88-as előlhűtős 353W)
Nos, megvolt a kuplungszerelés. Féltem, hogy nem fog bírni felmászni a rámpára, de minden gond nélkül sikerült neki. Alámászva rögtön látszott, hogy a váltóharag és motorblokk közül szivárog az olaj, és mi ennek örvendeztünk vala! Gyorsan megcsináltuk a zsírtalanítást és a nyelestengely szimering cserét, aztán összerakás, próbakör, éééés, ugyanúgy csúszik! Elgyengült a kinyomó szerkezet. Ekkor elgondolkoztunk, hogy hogy a fenébe volt képes gyenge szerkezettel és olajos tárcsával felmászni a rámpára, de csak az én kiemelkedő sofőri képességeimre tudtuk fogni a dolgot :o) 180-as szett elő, motor arrébb rak*, csere, összeszerelés, próbakör, éééés namostjónemozogj! Újra örvendezés vala!
Ja! Van egy eladó 200-as lendkerekem tök jó fogaskoszorúval, és alig használt tárcsával! Grátisz adok mellé egy frizbinek még tökéletesen használható szerkezetet is!
* Az úgy van a Barkaszban, hogy a motor eleje egy bölcsőn nyugszik. Széthúzás után előre lehet húzni a blokkot, és erre a bölcsőre rátenni. Még a vizet sem kell leengedni, max 1 órás művelet a kuplungcsere.
Ui: Mi van? Csak én szedek Béres cseppet? Kicsit sz_r dolog magam után következni, és magamnak válaszolni :-(
Hasonlóképp szoktam én is, csak nem mertem leírni. Én munkaasztalon fektetem oldalára a blokkot, mellé a főtengelyt, a szintkülönbséget colosdeszka darabokkal hidalom át. A középső dugót beigazítom, aztán görgetve halad befelé a főtengely a blokkba, közben illesztem be a szélső dugókat. Mindkét kezem szabad, be tudok nyúlni mindkét kezemmel a kúpba, hogy érezzem a gyűrűk helyzetét, és tudom befelé tolni a dugót óvatosan.
Szóval köszi, hogy leírtad előttem! :o) Szerintem is ez a legjobb módszer, de ezt nehéz belátni, míg ki nem próbálta az ember. Nekem egy haverom mutatta, akinek az első munkahelye a helyi postagarázsban volt, és ott sokszor fűzögetett Barkas blokkokat.
Valóban, de nekem most egy frissen felgyűrűzött , összefűzött blokkon kellett kicserélnem az 1. és 3. dugattyút. A kíméletes szétszedés is fontos volt.
Megmondom őszintén, vízszintesben szoktam, egy kb. 70 éves sámlival, aminek az oldalra fektetett magassága pont akkora, hogy a blokk és főtengely egy síkban legyen. Ja, egyedül játszottam a műveletet mindig.
Fekvő pozícióban kisebb az esélye a befeszüléses gyűrűtörésnek, ami óhatatlan egy kifáradt kézzel.
Köszi. Még este megcsináltam. Nem gond ez, csak szerettem volna tegnap a hengerfejet összerakni , felrakni. Karburátort takarítani és egyebek. Ehelyett szét és össze raktam a blokkot, meg csapszeg kinyomót tákoltam...
Veszel 7 hosszú csavart (lehet éppen 5 is...), amelyeket behajtani szükséges a főtengely mindkét végébe. Szólsz egy kollégának, aki megtartja a csavarok segítségével a főtengelyt (hajtókarok a dugókkal lógnak lefelé, hála a gravitációnak). A fejre fordított blokkba pedig a dugókat szépen be lehet játszani egyenként, előtte a gyűrűket a megfelelő helyre igazítva - dugók, henger palástjának előzetes olajozása segít a bejátszáskor. Első a középső henger, megfelelően elfordítva a főtengelyt, hogy az lógjon leglejjebb, aztán szépen lehet a szélsőket is fűzni, kicsit elforgatva a kézben tartott főtengelyt vigyázva, hogy semmi ne feszüljön. Ezzel a módszerrel két blokkot már összefűztem gond nélkül. Elsőként persze derékszögelni szükséges a hajtókarokat vonalzóval.
Egy műhely pár éve ezt 5000Ft-ért vállalta volna...
Köszönöm a tanácsokat. Kidobott pénz volt a fűzetés... a 0-ás furatba került +1-es dugattyú a "nagy kapkodásban" és a tömítő paszta sem fért bele a 10000 ft-ba...
Lehet kapni Trilak gyártmányú szürke kalapácslakk festéket. Olyan, mint a Hammerite, csak sokkal olcsóbb. Hasonlít a gyárira, de kicsit sötétebb annál. Én a hátsó rendszámtábla világítást csináltam azzal. Sajnos nincs róla közeli képem, csak kinagyított:
Loctite Ultra Black való elvileg karter tömítésre mint olaj és hőálló tömanyag. Heretic/hermosal az a kukába való, ezen kívül több autógyárnak van saját karter-tömítése. Nagyon régen nitró-lakkot is használtak.
Köszi a tippet! Gondoltunk erre is Gáborral, de azóta nem volt egyikünknek sem ideje foglalkozni vele. Illetve elvileg rajta van az ügyön, mármint a karburátortalp cserén.
Pénteken nekem is szerelgetnem kell ismét. A frissen berakott barkács váltó első nap tökéletes volt, második nap mintha megcsúszott volna a kuplung, de elhessegettem a gondolatot, harmadik nap meg már nagyon csúszott :-( Minden bizonnyal a nyeles tengely mögötti tömszelence f_sta össze magát. Én legalábbis erre készülök. Még azt nem tudom, hogy a drága és alig futott 200-as tárcsámat vajon sikerül-e megmenteni egy kis well-done zsíroldós kezeléssel?
No mind1. Voltam ma alkatrész beszerzésen, és a helyi kisboltos azzal fogadott, hogy a kezembe nyomott néhány Barkas kárpitbolhát, pár apróságot a Wartburghoz (műanyag hernyócsavart a váltóba, ablakmosó szórófejet...), és ezekért nem kért semmit. Raktárkisöprést csinált, és az engem érintő dolgokat félre rakta. Ajánlott még két lengéscsillapítót is. A teleszkópok darabja 500Ft volt. A tavaszi műszaki vizsgán jelezték is nekem, hogy nyáron már nem ment volna át a Warti, mert a lengéscsillapítók hátul már így hűvösebb időben is határértéken voltak.
Ezer éve nem találkoztam Gábriellel, de úgy rémlik, szidott márka volt.
Nem bizony. Gyújtás a helyén. Gyertyák jók! Üzemanyag a porlasztóba jut elég.
Hidegen beindul pöccre, de aztán nagyon gyorsan eltűnik az alapjárat és csak gázzal lehet életben tartani és azt is csak fordulaton. A porlasztó tiszta és be lett állítva, igaz nem az autón, hanem valahol szerviz asztalon. Kompressziót is mértünk, mindhárom hengerben 12 vagy 13 bar körüli érték volt és alig volt különbség köztük talán 0,5 bar volt a maximális eltérés.
Aztán ránk sötétedett.
Ha beindul és a fordulaton tartjuk a motort, akkor a motornak szép egyenletes hangja van és fordulaton jól veszi a gáz parancsot is.
Féltengő csillagot elvileg lehet felújítani, mert lehet hozzá venni tűgörgőt - vajon mi a pontos mérete?. Kérdés, érdemes-e? Hajlok rá, hogy tűgörgőzöm mindkettőt. Zsír és befőttes gumi kell az összerakáshoz. Nagy élvezet, már csináltam egyszer, amikor véletlenül lecsúszott az egyik fej a tartalék csillagról (sikerült megtalálni az összes tűgörgőt...).
Ha még csak enyhe, akkor nincs gond. Nekem mikor cserélni kellett, akkor a kocsival 50km/h felett nem lehetett menni mert szétrázta magát. De vettem Zsombiban hozzá alaktrészt és azóta hibátlan, ez kb. 2 éve lehetett, de itt szerintem megírtam. Egy szerelő sem vállalta, így magamnak kellett megcsinálni... :S