Keresés

Részletes keresés

MTU-890 Creative Commons License 2017.11.17 0 0 39697

 

smnks Creative Commons License 2017.11.12 0 0 39696

OFF: Köszi, akkor nem jártam messze a lényegtől!

Előzmény: emd710g (39692)
smnks Creative Commons License 2017.11.12 0 0 39695

Én is így tudtam, azért tartottam erőltetettnek azt a korábbi célzást, miszerint egy étkezőkocsi hűtőszekrényének feltétlenül kellene a központi energiaellátás!

Előzmény: D F T (39694)
D F T Creative Commons License 2017.11.12 0 0 39694

A 252-esnek van saját kazánja, de a vonat gőzfűtését is tudja használni.

Előzmény: smnks (39673)
fantal Creative Commons License 2017.11.11 0 1 39693

Ma is gőzfűtéses volt a Márton-napi Liba expressz a 001 vontatásával  :)

Előzmény: nohab (39668)
emd710g Creative Commons License 2017.11.11 0 0 39692

Hogy konkrétan a 82-esben milyen van, azt nem tudom, de a 80-as sorozat különféle alváltozataiban ennek a gépcsoportnak mindenféle verzióját lehet megtalálni fűtőgépcsoportként a rövid géptérben.

Előzmény: smnks (39682)
norbee601 Creative Commons License 2017.11.09 0 2 39691

1149 is a miénk lesz? :D Amelyik Nohab egyszer beteszi ide a lábát...:D

Előzmény: Nydqist (39688)
Zsivany2 Creative Commons License 2017.11.09 0 0 39690

Én is az IGE progpektusában láttam, de ők azt írták, hogy a találkozóra jönnek. Szóval kell valakinek a hazai oldalon is állni, hogy legyen mire jönni... :)

Előzmény: Izsó001 (39689)
Izsó001 Creative Commons License 2017.11.09 0 0 39689
Előzmény: Zsivany2 (39687)
Nydqist Creative Commons License 2017.11.09 0 0 39688

IGE különvonat fog közlekedni Nohab vontatással, és mivel Németországból a tervek szerint az MY1149-essel érkeznek, esélyes, hogy ez a gép, valamint egy magyar Nohab fogja Tp-ra vinni a vonatot. Emiatt tekinthető nemzetközinek. Többet én sem tudok a programról. Lesz még Balassagyarmat felé fotósvonat is azokban a napokban. Részleteket a többet tudóktól várhatunk. :)

Előzmény: Zsivany2 (39687)
Zsivany2 Creative Commons License 2017.11.09 0 0 39687

Jövő év május közepén milyen Nohab találkozó lesz Tapolcán? 

Újabb 6-7-8-as fogat, vagy esetleg nemzetközi?

K.O. Lompos Creative Commons License 2017.11.09 0 0 39686

A " fűtési " 150 A fölött gyorsításkor bekapcsoltuk a fűtési fesz. korlátozást..., így 1200 V-nál már kevésbé fogta le a motort.

Előzmény: smnks (39684)
nohab Creative Commons License 2017.11.08 0 0 39685

amivel 12 kocsival még elboldogul

 

az a 12 kocsi azért eléggé határterhelés és csak olyan kocsiknál működik, amiknek lényegében mindegy mit adsz, csak csípjen ha megfogod. Ha 1000V akkor annyi, ha 40 Hz akkor annyi, mindegy. A legkisebb energiaigényű kocsiból névleges fűtőteljesítményen max. 10-et tud kifűteni, és a modern kocsik energiaigénye ennek kb. duplája.

Előzmény: smnks (39682)
smnks Creative Commons License 2017.11.08 0 1 39684

Én ezt inkább a 2000-es Dácsiákkal kapcsolatban hallottam.

A Csörgőkhöz nekem is volt szerencsém a 2-es és a 71-es vonalon, ott nem volt velük ilyen probléma.

A 12 kocsis példát az "öregek" mesélték még a szegedi fordát illetően, hogy kb. a fölött kellett már kicsit "ügyeskedni", hogy a fűtés ne menjen a vontatás kárára!

 

De, hogy az ON-topic 017-eshez visszatérjünk, azt nem értem, ha a Csörgő vontatva is bír fűteni 12 kocsit, akkor eme Nohab vontatástól független és a Csörgőéhez képest valamivel magasabb fűtési teljesítménnyel miért ne bírna fűteni ugyanennyit?

Előzmény: gmarc (39683)
gmarc Creative Commons License 2017.11.08 -1 0 39683

A Csörgő vagy fűt, vagy vontat, ezt ne feledd! :) 

Előzmény: smnks (39682)
smnks Creative Commons License 2017.11.07 0 0 39682

Köszönöm a részleteket!

Ugyanakkor, ha jól emlékszem, a Csörgő generátora 250 KVA -os fűtési teljesítményt tud, amivel 12 kocsival még elboldogul.

Itt a fényképeken kb. ugyanennyi kocsit véltem összeszámolni. Mégsem elég hozzá a 300 KVA?

 

OFF: Szemet szúrt nekem ez az "elektroputri"! :-)

Csak nem ezt a fűtési gépcsoportot, vagy legalábbis a generátort építették be a románok a remot LDH 82 sor. mozdonyaikba? 

Előzmény: emd710g (39678)
smnks Creative Commons License 2017.11.07 0 0 39681

Akkor sajnos ebben a tekintetben is változnak az idők!

Talán tíz éve még gőzzel fűtött különvonat ment a Busójárásra a 20-as Nohabbal. Én csak olvastam valahol a neten, de az lehetett az igazi!

Előzmény: kisebbségi (39680)
kisebbségi Creative Commons License 2017.11.06 0 0 39680

Rezsóval,és 17-essel közösen fűtve ment a noszi különvonata Mohácsra a Busójárásra.

Előzmény: smnks (39675)
norbee601 Creative Commons License 2017.11.06 0 0 39679

meg ha nem működött volna az a Rezsó, minek cibálták volna el? 

 

Egyébként úgy emlékszem tavaly a terv épp feleennyi kocsi lett volna, aztán csak tették és tették rá a plusz kocsikat ahogy jelentkeztek, pont a Rezsó volt a megoldás arra hogy lehessen bővíteni.

Előzmény: C50 (39674)
emd710g Creative Commons License 2017.11.06 0 0 39678

A _névlegesen_ 90 kVA körüli teljesítményű Btx gépcsoportot (ami egy hidrosztatikus hajtással összekötve megosztva volt elhelyezve a mozdony két végében, egyik végében a motor, másik végében a generátor) cserélték le egy Deutz motor + Electroputere generátor kombóra, közvetlen hajtással, 300 kVA körüli teljesítménnyel.

Előzmény: smnks (39675)
zsiráftotya Creative Commons License 2017.11.05 0 0 39677

Meg volt osztva. Az egyik felét a Nohab,a másikat a Rezsó zizegtette...

Előzmény: C50 (39676)
C50 Creative Commons License 2017.11.05 0 0 39676

Ez a tavalyi nyolcasfogat.

Előzmény: smnks (39675)
smnks Creative Commons License 2017.11.05 0 0 39675

Na ja, a fényképeket látva korrigálnom kellett a füstis Rezsóval kapcsolatos hitemet! Nem is régi képek, a zárjelzők alapján...

 

Viszont úgy tudtam, a 017-es ON-topic gépen évekkel ezelőtt jóval nagyobb teljesítményűre cserélték a fűtőgépcsoportot a korábbihoz képest. Konkrét adatokról (pl, teljesítmény) azonban nem volt infóm mai napig sem.

Előzmény: C50 (39674)
C50 Creative Commons License 2017.11.05 0 0 39674

A képeken ha megnézed a VFK felett a levegőt, látszik hogy megy. Na meg hallottam is. Ez nagyon hosszú vonat volt, nyilván nem bírta volna egyedül a 017.

Előzmény: smnks (39672)
smnks Creative Commons License 2017.11.05 0 0 39673

Mondjuk pont a hűtőszekrény mehetne akkuról közvetlenül, vagy inverterről is.

A WR252-es jó sok éve ment télen a Bbmot -tal, ami nem, hogy gőzzel, de immár semmivel sem tud vonatot fűteni...

 

Mindegy, az infót köszi, számomra a gőzfűtés lett volna a húzóerő.

Előzmény: nohab (39671)
smnks Creative Commons License 2017.11.05 0 0 39672

Neeem, a schlierenben nincsen...

De valamiért úgy rémlett, a Füsti rezsói sem üzemképesek már. Illetve az az egy sem, amelyik korábban.

Viszont, mivel eddig ilyen alkalommal csak egy vonat ment, nem is értem, azt miért nem a 17-es Nohab fűtötte?

Előzmény: C50 (39670)
nohab Creative Commons License 2017.11.05 0 0 39671

Sok minden kell a gőzfűtéshez, december elején pl. az is, hogy 3 óránként tudjon vizet vételezni a mozdony. Meg persze a stabilan működő gőzfűtéses kocsik, meg nem lenne baj egy olyan étkezőkocsi sem, ahol gőzzel működő hűtőszekrény van :)

A Gyertyafény egy relatíve közeli kanyart megy, de abban a vonatban is van mindig autonóm fűtésű kocsi.

Előzmény: smnks (39669)
C50 Creative Commons License 2017.11.05 0 0 39670

Ezek a vonatok eddig is schlieren kocsikkal mentek, nyilván ez így lesz most is. Azokban meg nem hiszem, hogy van gőzfűtés.

Előzmény: smnks (39669)
smnks Creative Commons License 2017.11.05 0 0 39669

Köszi, ez az opció még "letétben volt" az előzmény alapján.

De amúgy miért kizárt a gőzfűtés? "Fantal" fórumtárs írt tavaly gőzfűtéses Gyertyafény-Expresszről...

Előzmény: nohab (39668)
nohab Creative Commons License 2017.11.05 0 0 39668

Ez jobbára kizárt, a Panoráma minden bizonnyal a vfk-val, a Vulkán pedig a 017-es Nohabbal lesz fűtve.

Előzmény: smnks (39665)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!