Azt mindig akarom kérdezni, hogy a fényszórokat direkt cserélték le, mert ha jól emlékszem eredetileg a nem domorodott ki ennyire a fényszoró és mintha manapság az ICSn és UVn alkalmazott domborúbb fényszórok lennének a Tátrán is.
Vazze jobban nem tudom elmagyarázni a különbséget lényeg eredetileg mintha nem ezek a fényszorók lettek volna a Tátrákon érkezésükkor huszon akárhány éve. :))
Kora délután a 18-asok mindkét irányban sorban álltak a Moszkva tér felé, és a Déli felől érkező villamosok a Moszkván visszafogtak. Állítólag egy 405-ös állta el a síneket.
Biztos vagy benne, hogy nem a léptetés vezérli?Az a gyanúm, hogy ha becsuksz, és bukod a lámpát, akkor ott nyit vissza, ahol nyitva volt, és a léptetéskor törlődik. Ma megnézem...
Igen, írni írja. Van, hogy meghibásodik a bemondás és az egyik kocsiban nem hallható, csak amikor ajtónyitás után áthallatszik vmi a másikból:) De ritka jelenség.
Máshol mások azért panaszkodnak, mert unják ezt hallgatni, noha szerintem jó, ha mondja. Bár, ha legalább ki van írva, az jó.
Tegnap befele menet egyiknek ilyen prüttyögést produkált a hangerősítője, azaz nuku bemondás + ilyen idegesítő zörgés. (Plyaszámot nem jegyeztem meg, mert kb a Gyöngyétől meg működött a bemondás).
Neeem, ez már szerencsére rég nem az I. gen szoftver. Ilyesmivel kisérleteztek kb. fél éve a 4060-4118-on is, hogy nem mondja az átszállásokat. Remélem ez is "elmúlik" majd.
2. Mivel az oldalválasztó a leszállásjelzést hivatott visszajelezni, így értelemszerűen igen. Egyébként ennek ellenére elfogadja akkor is, ha becsukás után közvetlenül jelzek. De nem kell megvárni a léptetést, pár másodperc kell míg elfelejti. Bárki kipróbálhatja: nyomjátok meg közvetlenül ajtózárás után az ellentétes oldali leszállásjelzőt, amikor megjelenik a jelzés az ajtó fölött, akkor felejtette el az előző jelzést. Annyi a dolog, hogy a komputer kiküld egy jelzés-törlés parancsot ajtójelzés megérkezése után, ajtók törlik a jelzésüket, visszaszólnak a komputernek, és a komputer csak ezután felejti el, hogy jeleztek, de persze eközben figyel arra is, hogy közben nem nyomták-e meg a gombot. KCSV-n volt egyszer olyan, hogy jeleztem, és amikor váltott a FOS-GYEM, visszaállt alaphelyzetbe a jelzés.
1. A kattogás, ami durván hallatszik az az LS (linien schütz, vonalkontaktor, de én inkább főkontaktornak hívnám) hangja. A fülke alatt van az alvázon. A régi T5C5ön csak meneten volt meghúzva, így kapcsolt jó sokat rendszeresen. Itt a visszatáplálás miatt féken is kell, ezért irányadáskor húz meg...
2. Asszem igen. Pénteken leszek újra rajta, majd kicsit jobban figyelek, de úgy vettem észre, hogy igen. Meg nyomkodom egy kicsit az ajtót is, hátha rájövök a titokra:-)
1. Igen, figyeltem néha, amikor olyan "halál" dolog volt, hogy vadul nyomkodták a vezérek ki, meg be párszor, aztán elindult. Volt is lekattogás, meg felkattogása a segédüzemnek rendesen... :-)
2. Ahaaa, addig, ameddig az oldalválasztó gomb ki nem alszik, igaz? (Szal nem a becsukás törli, hanem a léptetés...)
1. El tudod vele ejtetni a vezérlési relét (meg a fülkeválasztót is), így gyakorlatilag kiüzemeled a járművet. Melleseleg hibaelhárításnál naggyon hasznos. Vez ki-be, és lehet, hogy elmúlt a hiba!:-)
2. Nem jó úgy se. Mellesleg csak minden visszanyílik, ami nyitva volt. Központiban egyértelmű, egyéniben, míg nem történik a Fok-Gyem léptetés (pár méter megtétele), addig megjegyzi, hogy melyik ajtók voltak nyitva, és azokat nyitja vissza egy újboli nyitásparanccsal.
3. Állandósult utaspanaszok. Vagy a járművezetőkkel van a gond vagy az utasokkal. Nagyságrendekkel több az utaspanasz északon mint délen (mármint Budán). Állítólag. Én még nem tapasztaltam semmit. Meg amúgy is igyekszem a kedvükben járni:-)